Gå bara in på surround väljaren å välj...där finns ju även 5-kanals stereo.är väl en dum fråga antar jag.... men vad är PLII music?
mvh
* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *
Harman Kardon AVR 155
(Förstärkare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 255
(Förstärkare)
|
1
|
(116)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 355
(Förstärkare)
|
1
|
(32)
|
Inga priser |
Postad 10 March 2009 - 18:13
Postad 11 March 2009 - 05:15
Jaha så var man o hämtade sin 255a som har varit på lagning hos Netonet i över en månad. Dom har lyckats med att byta plåten till coax kontakten som lossnade när jag skulle dra ur kabeln när jag skulle lämna in den, vilken kvalite
.
Men de smällande ljuden vid skiften på ingångarna samt vid kanalbyte vid TV tittande är kvar som förut.
Är inte dem "smällande" ljuden något som en ny firmware fixar, alltså inget hårdvarufel.
Inte konstigt att det inte är "lagat" då den nya firmwaren inte är släppt ännu...
Och återigen, jag har inte dem där smällande ljuden som flera upplever, vilket är konstigt om det är mjukvaran som är dålig, tyder ju då på hårdvarufel istället.
Mycket märkligt...
Nya mjukvaran lär väl komma denna eller nästa vecka, enligt "säkra" källor.
Redigerat av Falcy, 11 March 2009 - 05:15.
Postad 11 March 2009 - 17:51
Är inte dem "smällande" ljuden något som en ny firmware fixar, alltså inget hårdvarufel.
Inte konstigt att det inte är "lagat" då den nya firmwaren inte är släppt ännu...
Och återigen, jag har inte dem där smällande ljuden som flera upplever, vilket är konstigt om det är mjukvaran som är dålig, tyder ju då på hårdvarufel istället.
Mycket märkligt...
Nya mjukvaran lär väl komma denna eller nästa vecka, enligt "säkra" källor.
Ja det är märkligt, när jag kör utan slutsteget inkopplat (Thule pr 150) så smäller det inte när jag växlar mellan ingångarna , bara ett lite knäppande ljud när jag byter kanal vid tv tittande,dock ej alltid.
Har även en denon i ett annat rum och med den fungerar det klockrent med slutsteget
Postad 11 March 2009 - 19:20
Vilket vore synd, för det är en synnerligen kompetent receiver.
Jag är så ofantligt nöjd.
Postad 12 March 2009 - 16:37
Tråkigt för er som har det där problemet och hoppas H/K fixar till de i nästa firmware som kommer nu i Mars, lyckas dem inte med den då tror jag många kommer lämna tillbaka och aldrig mer välja H/K...
Vilket vore synd, för det är en synnerligen kompetent receiver.
Jag är så ofantligt nöjd.
Har inga problem med min AVR heller, är väldigt nöjd med min 255a. Men jag tycker det är förjäkligt att HK inte lyckas fixa alla dessa problem som många har för det leder ju i stor grad till att folk kommer välja ett annat märke i fortsättningen. Tycker HK vid detta laget borde ha upptäckt vad problemet är och fixat det, oavsett om det är hård- eller mjukvarufel. Känns som att dom hittils släppt uppdateringar endast för att hålla köparna i koppel och för att det ska se ut som att dom hittat felet. Delaying the game..
Postad 16 March 2009 - 12:38
Var det bara rena önske drömmar att i Feb 09 skulle det ha släppts ?
Postad 16 March 2009 - 22:28
Fortfarande ingen ny version av FW släppt...
Var det bara rena önske drömmar att i Feb 09 skulle det ha släppts ?
Kan bara hålla med !
Finns 2 st saker man fått ångrat bittert att man inhandlat i HiFi o Bild utrustnings sammanhang under årens lopp, Com Hems HD Box och en ''knäppande'' HK reciever !
Tyvärr HK trots fina recensioner i 2 kanals m.m , fixa knäppningar det kan ni inte och vore jag i HK's kläder skulle jag byta in alla dessa knäppandes Recievers för att slippa ha personer som jag sittandes framför datorn och gnälla över deras inkompetens.
Mr Sling
Postad 17 March 2009 - 17:01
Kan bara hålla med !
Finns 2 st saker man fått ångrat bittert att man inhandlat i HiFi o Bild utrustnings sammanhang under årens lopp, Com Hems HD Box och en ''knäppande'' HK reciever !
Tyvärr HK trots fina recensioner i 2 kanals m.m , fixa knäppningar det kan ni inte och vore jag i HK's kläder skulle jag byta in alla dessa knäppandes Recievers för att slippa ha personer som jag sittandes framför datorn och gnälla över deras inkompetens.
Mr Sling
Jag tror, tyvärr, inte att en ny firmware löser knäppandet. Min och många andras H/K receivers fungerar ypperligt utan knäppande ljud.
Att det då skulle bero på mjukvaran vore konstigt, snarare ett tillverkningsfel i några exemplar? Men vad vet jag...
Dessutom, om det nu vore mjukvaran, varför i **** har inte H/K släppt en firmware som botar knäppandet isåfall?
Vad jag menar är, om det nu vore så enkelt så hade en ny firmware redan varit släppt?
Postad 17 March 2009 - 18:14
Jag tror, tyvärr, inte att en ny firmware löser knäppandet. Min och många andras H/K receivers fungerar ypperligt utan knäppande ljud.
Att det då skulle bero på mjukvaran vore konstigt, snarare ett tillverkningsfel i några exemplar? Men vad vet jag...
Dessutom, om det nu vore mjukvaran, varför i **** har inte H/K släppt en firmware som botar knäppandet isåfall?
Vad jag menar är, om det nu vore så enkelt så hade en ny firmware redan varit släppt?
Ja, det är ju rätt så troligt att det är tillverkningsfel men om inte den nya firmwaren löser knäppandet då får dom byta ut min receiver. Den har redan varit inne på service en gång hos Reference Audio och jag kommer inte acceptera att behöva lämna ifrån mig den flera gånger.
När är din AVR-255 tillverkad för min är enligt en klisterlapp på baksidan tillverkad i mars 2008, alltså troligen ett ganska tidigt exemplar?
Postad 17 March 2009 - 19:44
Jag hade inga som helst problem med knäppanden innan jag uppdaterade till v0.93, så det borde inte vara ett hårdvarufel... Version 0.95 har jag inte orkat testa, eftersom de flesta upplever att den inte löser problemet.
Men jag undrar också vart nya firmwaren har tagit vägen? Hur svårt kan det vara?
Postad 18 March 2009 - 11:43
Vill bara förtydliga att harman/kardon tar kritiken på allvar.
Det arbetas ständigt med förbättringar av mjukvaror och vi har som mål att få nöjda kunder
Vi arbetar med högsta prioritet med på en ny frimware och förväntas få den inom den närmaste tiden (nästa vecka).
Firmwaren kommer gå att ladda hem via www.harmankardon.com.
http://www.harmankar...r...EBB
På harmankardon.com kommer det stå vad som uppdateras med nya firmwaren.
Här är några av förbättringarna som kommer in nya firmwaren.
- Bump noice, knäppande i högtalarna kommer att åtgärdas via nya firmwaren.
- HDMI - generell förbättring av mottagning av ljud och bild via HDMI.
Hälsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic
Redigerat av Unregistered43749, 18 March 2009 - 11:44.
Postad 18 March 2009 - 16:25
Hälsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic
Betyder det att man äntligen kommer kunna skicka ljud (och såklart bild) genom HDMI från datorn till förstärkaren utan problem? Om det fungerar samt att knäppningarna försvinner kommer jag att vara nöjd!
Postad 18 March 2009 - 19:08
Betyder det att man äntligen kommer kunna skicka ljud (och såklart bild) genom HDMI från datorn till förstärkaren utan problem? Om det fungerar samt att knäppningarna försvinner kommer jag att vara nöjd!
Samma här.. jag kommer att vara hur nöjd som helst!
Postad 18 March 2009 - 19:32
Däremot undrar jag detta: oavsett om jag skickar rgb eller ycbcr från min dator skickar sedan 255:an ycbcr 4:4:4 vidare till tvn. Kan kontrollera detta då jag har en pioneer 5090. Är det så att hk alltid gör om insignalen till ycbcr? i första firmware fixet stod det att ni fixat till BTB och WTW. Var det kanske just denna funktion ni lade till? Att alltid göra denna omvandling (RGB till ycbcr)???
Redigerat av Bonzichrille, 25 March 2009 - 19:20.
Postad 18 March 2009 - 21:55
Och de som inte har några problem då? Vad händer efter en ny firmware?Här är några av förbättringarna som kommer in nya firmwaren.
Hälsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic
Varför har inte jag något "knäppande" ljud om det nu är mjukvaran som är dålig, det borde hända alla 255or isåfall.
Postad 19 March 2009 - 07:52
mvh
Postad 19 March 2009 - 10:19
Postad 19 March 2009 - 10:35
Jag kör min avr255a med en logitech squuezebox classic och det händer rätt ofta när jag byter låt att den hoppar en sekund in i låten när den börjar, vad kan det bero på, går det att fixa på nått sätt? Förstärkaren är inte uppdaterad någon gång då inget jag inte haft något annat problem. Kan en uppdatering fixa detta? Tacksam för svar!
Det låter som ett problem som fanns i den allra första mjukvaran för 255. Du borde nog uppgradera när den nya kommer om en vecka(?).
Postad 19 March 2009 - 15:32
Och de som inte har några problem då? Vad händer efter en ny firmware?
Varför har inte jag något "knäppande" ljud om det nu är mjukvaran som är dålig, det borde hända alla 255or isåfall.
Ganska simpelt va? Har du inga problem, gör inget med din FW??
Vet inte vad för setup du kör, men kanske inte SPDIF eller HDMI? Källan spelar roll, och mottagande. Samt material som går genom kablaget.
Postad 19 March 2009 - 18:10
Samma här.. jag kommer att vara hur nöjd som helst!
Likadant här, jag kommer fälla en tår av lycka !
Mr Sling
Postad 19 March 2009 - 18:43
Ställ alltid delningsfiltret på högsta så sköter Recievern resten , volymen däremof får man anpassa lite grann , prova ett mellan läge först !Hur beter sig era 255:or eller nya modeller rent allmänt vid auto-kalibrering när det gäller subwoofern?
Ställde delningsfilret på mitten (65Hz?), volymen på subben på mitten & fasen på 0. Det resulterar i antingen -9 till -10 på sub enligt 255:an.
Det är ju alldeles för lågt och ger knappt någon djupbas alls, så jag ställde den på -3 iallafall.
Så frågorna:
1. Hur ställer sig eran volym på subben enligt receivern?
2. Bör man ställa delningsfilret på max under kalibrering eller där man tidigare haft den? Brukar ställa min Sunfire på 60Hz.
Mr Sling
Postad 19 March 2009 - 22:19
Kör endast HDMI.Ganska simpelt va? Har du inga problem, gör inget med din FW??
Vet inte vad för setup du kör, men kanske inte SPDIF eller HDMI? Källan spelar roll, och mottagande. Samt material som går genom kablaget.
Canal Digitals inspelningsbara HD-box och Playstation 3 är det som används.
Strömmar musik från datorn med PMS. Mest FLAC.
Postad 20 March 2009 - 00:28
Apropå att ta kritiken på allvar så kommer jag ihåg att HK brukade skryta här på forumet att deras förstärkare var så pålitliga och aldrig gick sönder men sedan har det varit helt tyst. Jag tycker det vore lite kul att få reda på felprocenten på AVR-255 eller är det kanske inte lika imponerande siffror?
Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 20 March 2009 - 00:33.
Postad 20 March 2009 - 09:45
Kör endast HDMI.
Canal Digitals inspelningsbara HD-box och Playstation 3 är det som används.
Strömmar musik från datorn med PMS. Mest FLAC.
Jag har ju en nästan identisk setup, PS3 med LPCM ut via HDMI.
Canal Digitals icke inspelningsbara box. Det händer att jag strömmar från MediaSmarten till PS3an.
Kanske spelar lite roll vilken tillverkningsmånad man har?
Postad 20 March 2009 - 18:11
Hej!
Det arbetas ständigt med förbättringar av mjukvaror och vi har som mål att få nöjda kunder
Ja jag är då inte nöjd efter att haft problem med mina 3 sista H/K (970,dvd30,255) har nu skickat in min 255a för andra gången, hoppas att det inte tar över en månad den här gången oxo, och framför allt att den blir fixad nu.
Tanken var kombinera 255an med en 990,men det blir inget av med det nu. Jag vågar helt enkelt inte köpa någon H/K mer, vilket är väldigt synd då jag verkligen gillar H/Ks ljud
Tack o hej då H/K
Postad 23 March 2009 - 21:41
Hej!
Vi arbetar med högsta prioritet med på en ny frimware och förväntas få den inom den närmaste tiden (nästa vecka).
Firmwaren kommer gå att ladda hem via www.harmankardon.com.
http://www.harmankar...r...EBB
På harmankardon.com kommer det stå vad som uppdateras med nya firmwaren.
Här är några av förbättringarna som kommer in nya firmwaren.
Hälsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic
Hejsan !
Ännu ingen firmware , inga kommentarer på hemsidan, ingenting ................ ?
När kommer man officiellt gå ut med att man inte kan lösa problemet och byta in alla felaktigt knäppande recievrar ?
Kan inte tro att det skulle bli nån annan lösning i dags läget ?
ELLER ?
Mr Sling
Postad 23 March 2009 - 23:10
Postad 24 March 2009 - 12:15
Fick precis min. Klarar den av att göra om ljud från HDMI till analogt ljud ut till zon 2 samtidigt? Eller måste jag koppla in analoga kablar till någon ingång?
Tack!
Postad 24 March 2009 - 21:12
fråga till er som har AVR-355
Fick precis min. Klarar den av att göra om ljud från HDMI till analogt ljud ut till zon 2 samtidigt? Eller måste jag koppla in analoga kablar till någon ingång?
Tack!
Går inte utan att koppla in analog signal !
Mvh
Mr Sling
Postad 26 March 2009 - 18:12
fråga till er som har AVR-355
Tack!
Det skall gå fint =)
Postad 26 March 2009 - 23:53
Inte hunnit lyssna efter klick-ljud än, får bli imorrn.
Postad 27 March 2009 - 09:08
Postad 27 March 2009 - 17:11
Postad 27 March 2009 - 17:48
Kan någon länka till seriell - USB-kabeln? Hittar den inte på Kjell.com.
Använd en riktig serial > serial istället.
Jag och flera med mig har haft problem vid användning av USB > serial vid uppdatering av H/Kn.
Vad det beror på vet jag inte...
Postad 27 March 2009 - 18:01
Använd en riktig serial > serial istället.
Jag och flera med mig har haft problem vid användning av USB > serial vid uppdatering av H/Kn.
Vad det beror på vet jag inte...
Okej, då får det bli så... Då ska jag bara se efter om jag ens har en serial-utgång på burken
Postad 27 March 2009 - 19:18
Aja, jag hinner med att uppgradera i morgon lördag. Förövrigt kör jag med usb-->seriell och det har fungerat tidigare. Jag använder den dessutom i jobbet nästan varje dag, utan problem.
Jag återkommer med resultat.
/Knutte
Redigerat av Knutte76, 27 March 2009 - 19:19.
Postad 27 March 2009 - 23:48
Har uppdaterat och har ljud genom HDMI!
( Vet ju dock inte om det var uppdateringen eller bara tur som löste problemet
)
Visade sig att det var tur...***! Får inte ljudet att fungera eller bilden att fylla hela skärmen så ger upp...
Tror inte jag hört några klickljud än men har inte hunnit testa så mycket.
Postad 28 March 2009 - 09:55
Postad 28 March 2009 - 10:03
Har för tillfället inget att anmärka på och är för övrigt mycket nöjd.
//Peder
Postad 28 March 2009 - 12:35
Är fortfarande lite tveksam om jag ska behålla eller sälja min förstärkare eftersom jag läste precis om nya Onkyo TX-SR607 som t.ex. har hela 6 HDMI-ingångar och 9 slutsteg och ligger på nästan exakt samma pris som AVR-255 så den verkar vara extremt prisvärd. Någon som vet om HK har några nya förstärkare på gång för AVR-255 börjar ju tyvärr faktiskt kännas som en ganska gammal och omodern förstärkare?
Postad 28 March 2009 - 16:23
Efter att ha uppgraderat firmware imorse så har klickljuden inom en källa (byta kanal, ändra video mode) försvunnit helt, däremot är de kvar (för mig iaf) när man byter från en källa till en annan på förstärkaren. Det sistnämnda är ett mindre irritationsmoment personligen, dock är jag glad att missljuden per källa har försvunnit då ett högt pop varje gång man bytte kanal var en aning störande.
Om du tänkt att koppla in ett extra slutsteg ska du veta att det blir värre än små plopp när man byter från en källa till en annan på förstärkaren.
Jag kommer aldrig att godta ett sådant fel på min förstärkare den ska tamej f.n fungera som den ska.
Jag kommer aldrig att ge mej förens den funkar som den ska
Postad 28 March 2009 - 16:34
Om du tänkt att koppla in ett extra slutsteg ska du veta att det blir värre än små plopp när man byter från en källa till en annan på förstärkaren.
Jag kommer aldrig att godta ett sådant fel på min förstärkare den ska tamej f.n fungera som den ska.
Jag kommer aldrig att ge mej förens den funkar som den ska
Har inga sådana planer, tråkigt att det är så givetvis. Jag anser detsamma, man ska inte godta uppenbara och irriterande fel, dock är inte detta något jag stör mig så värst på.
Postad 28 March 2009 - 20:58
Mvh
Postad 29 March 2009 - 11:20
Postad 29 March 2009 - 13:09
jag har ett problem. Min HK 255 stänger av sig vid hög volym när man kollar på dvd/bluray. Men kollar man på samma volym på tex tv så fungerar det klockrent. Radio fungerar perfekt. musikskivor likaså. det är kring 25-27 den stänger av sig när man kollar på film oftast. vart kan felet ligga?
Överhettad? Har du gott om utrymme ovanför? 255 blir väldigt varm, så man bör ha minst 10 cm luft ovanför, helst 15 - 20 cm.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
17 bilder
170 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?