Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jailbreak iOS Devices

1286 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Jailbreak (219 medlem(mar) har röstat)

Har du jailbreakat din iPhone 3G / iPod Touch?

1. Självklart har jag det! (97 röster [44.29%])

Procent av omröstning: 44.29%

2. Nej, det har jag inte. (89 röster [40.64%])

Procent av omröstning: 40.64%

3. Vad är jailbreak? (33 röster [15.07%])

Procent av omröstning: 15.07%

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPod Touch 8GB (MP3-spelare) 1 8,64 (35) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (MP3-spelare) 1 9,14 (55) Inga priser
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9,27 (59) Inga priser
Apple iPhone 4GB (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (MP3-spelare) 1 9 (9) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8,44 (44) Inga priser
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 1 8,94 (109) Inga priser
Apple iPhone 3G 8GB (Mobiltelefoner) 2 8,58 (97) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 6 8,96 (23) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 1 9,11 (17) Inga priser
Apple iPod Touch 8GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 5 8,78 (22) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (146) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 8 8,7 (87) Inga priser
Apple iPod Touch 64GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 2 9 (5) Inga priser
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) Inga priser
40 relaterade trådar
* Officiell tråd - Apple iPad * (929 inlägg) 2 år sedan
* Officiell Tråd - Apple iPhone * (2504 inlägg) 3 år sedan
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5170 inlägg) 11 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3gs * (4188 inlägg) 13 år sedan
Appar till iPad (65 inlägg) 13 år sedan
IPAD - Konvertera mkv till mp4 (m4v)? (9 inlägg) 14 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 14 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 14 år sedan
Årets julklapp - Prisjakt gissar (51 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 14 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 14 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 14 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 14 år sedan
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg) 14 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (48 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3G * (4925 inlägg) 14 år sedan
HP Slate Vs IPAD (44 inlägg) 15 år sedan
Pod Touch 2G + Altec Lansing BackBeat 906 =? (0 inlägg) 15 år sedan
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg) 15 år sedan
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg) 15 år sedan
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg) 15 år sedan
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg) 15 år sedan
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg) 15 år sedan
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg) 15 år sedan
AKG 518 DJ till iPod Touch (14 inlägg) 15 år sedan
Streama från dator till Ipod (6 inlägg) 15 år sedan
Archos 605 Wifi eller Ipod Touch (28 inlägg) 15 år sedan
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg) 15 år sedan
Converter (6 inlägg) 16 år sedan
ipod touch (30 inlägg) 16 år sedan
Hörlurar till iPod touch? (1 inlägg) 16 år sedan
Test av Iriver Spinn (2 inlägg) 16 år sedan
Apples nya iPods (404 inlägg) 16 år sedan
undertext på ipod touch (1 inlägg) 16 år sedan
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg) 16 år sedan
SE G900 eller Iphone (22 inlägg) 16 år sedan
Spel till iPod Touch (2 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg) 17 år sedan

Postad 25 november 2009 - 00:36

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Finns det någon gratis app som gör samma sak som 3G Unrestrictor/My3G?

Postad 25 november 2009 - 12:59

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ok, det låter ju kanonbra. Är själv lite orolig för att den ska slöa ner efter JB men då kan man vara lugn alltså.

Vilka apps tycker ni är dom mest värda att ha från Cydia?

Själv har har jag bara kollat lite på Backgrounder & Yxflash som jag isåfall kommer att använda.

Alltså, (som sagt i tråden et flertal gånger), jailbreak ändrar endast lite kod i firmware så att osignerad kod kan köras på telefonen, och därför påverkas inte prestandan. Däremot, om du installerar massa olika apps som t.ex. SBSettings, Winterboard och backgrounder, och kör program i bakgrunden så kommer du givetvis till en gräns där prestandan påverkas. Men det är upp till dig med andra ord :(

Kan vara värt att nämna att Cydia inte är lika rapp som App Store. Vet inte vad det beror på, men gissar på att det är för att alla olika source ska läsas in eller nåt sånt.

Cydia är och har alltid varit sjukt seg tyvärr.. Och det beror förmodligen främst på det du säger, att alla repositories måste läsas in och uppdateras vid en uppstart/refresh. Dock kan man minska refreshtiden genom att ta bort alla repositories man vet att man itne behöver.

"Rock" däremot, är mycket rappare och behagligare att använda.

Postad 25 november 2009 - 16:35

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Hejsan!

Fungerar SVT Play, Kanal 5 Play, etc. med Videohamster eller iMobileCinema?

Postad 25 november 2009 - 16:52

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Hejsan!

Fungerar SVT Play, Kanal 5 Play, etc. med Videohamster eller iMobileCinema?

Videohamster supported portals.

iMobileCinema vet jag inte.. Vet att den bara klarar flash.. Men det är väl bara att prova!

Redigerat av shapic, 25 november 2009 - 16:53.

Postad 25 november 2009 - 17:28

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Videohamster supported portals.

iMobileCinema vet jag inte.. Vet att den bara klarar flash.. Men det är väl bara att prova!

OK.

Har en HTC Touch Pro (Windows Mobile 6.1) nu. Den har allt. Typ. (undantag: saknar xenon blixt, har medioker videoinspelning, få bra spel och det finns ingen teleportör :blink:).
Men funktionerna ska ju funka i praktiken också.

Den ska ju gärna fatta vad man menar - inte göra något helt annat. Som att markera text när man ska scrolla och lägga på när man ska svara. Och inte hänga sig. Och inte ta tio sekunder på sig för att få fram en meny. Etc., etc.
Ibland fungerar den så bra. Men många gånger vill man bara lägga den på golvet och hoppa på den! Arghhh!!!

Har kollat på alternativ handdator. Nokia's Maemo (Linux) mobil N900 är på G, men den plattformen behöver nog lite tid för att mogna. Samma med Windows Mobile 7 som kommer nästa år.

iPhone har mognat och har den mesta funktionaliteten jag kräver. Och allt bara fungerar (sägs det)! Gud vad skönt!

Vet ett par som har iPhone och de är mycket nöjda. De kommer från SE P1 (Symbian/UIQ) respektive SE X1 (Win Mobile 6.1). Den sistnämnda har alltså liknande bakgrund som jag.

Tror dock jag kommer sakna flash-stöd.

Som det ser ut nu lutar det mot en iPhone (med tether jailbreak) ändå. Men skäper sig inte Apple (med att bestämma vad användarna får köra för applikationer) byter jag nog framöver till Maemo eller ev. Win Mobile 7.

Edit: glömde spel

Redigerat av Unregistered0417a23d, 25 november 2009 - 21:25.

Postad 25 november 2009 - 22:13

paccc
  • paccc
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Läste igenom några sidor och tutorials men har inte greppat en sak.
Har en ny Ipod touch 2g och det varnas i instruktionerna om att man efter jailbreak ej kan uppgradera via iTunes.

Betyder det att man måste uppgradera på annat sätt?

Postad 26 november 2009 - 11:19

fralls
  • fralls
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu får ni ursäkta en nybörjare - ska man uppdatera firmwaren innan man jailbreakar med blacksn0w eller inte? Köpte min första iPhone igår, en begagnad 3G 16GB låst till Telia (jag har Telenor) och känner inte till vilka versioner det är på någonting.. (är det nödvändigt att jag tar reda på det?)

Postad 26 november 2009 - 11:23

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Nu får ni ursäkta en nybörjare - ska man uppdatera firmwaren innan man jailbreakar med blacksn0w eller inte? Köpte min första iPhone igår, en begagnad 3G 16GB låst till Telia (jag har Telenor) och känner inte till vilka versioner det är på någonting.. (är det nödvändigt att jag tar reda på det?)

Jag uppdaterade min Iphone innan jag körde blacksn0w, funkade kanon för mig.

Mvh
Mathzon

Postad 26 november 2009 - 11:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Den ska ju gärna fatta vad man menar - inte göra något helt annat. Som att markera text när man ska scrolla och lägga på när man ska svara. Och inte hänga sig. Och inte ta tio sekunder på sig för att få fram en meny. Etc., etc.
Ibland fungerar den så bra. Men många gånger vill man bara lägga den på golvet och hoppa på den! Arghhh!!!

Dessa problemen upplever du inte på en iPhone 3GS.

Tror dock jag kommer sakna flash-stöd.

Som det ser ut nu lutar det mot en iPhone (med tether jailbreak) ändå. Men skäper sig inte Apple (med att bestämma vad användarna får köra för applikationer) byter jag nog framöver till Maemo eller ev. Win Mobile 7.

Edit: glömde spel

Möjlighet till Flash finns som sagt inte och tur är väl det. Maken till mer prestandakrävande plugin får man ju leta efter, att sedan Adobe har mage att gnälla på Apple för att de inte möjliggör den funktionaliteten i iPhone är helt vansinnig. Adobe kan ju se till att utveckla en bättre produkt istället.

Vad det gäller Apples styrning av vilka appar du ska kunna köra och vad du får göra i telefonen så är det på gott och ont men mest gott i mitt tycke. För att vara rak på sak så kan du nog glömma att Apple ändrar synsätt här, deras linje är den de alltid har haft och fungerar väl. Är det en dealbreaker för dig så kanske du ska se efter en annan telefon istället.

Postad 26 november 2009 - 11:40

fralls
  • fralls
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade min Iphone innan jag körde blacksn0w, funkade kanon för mig.

Mvh
Mathzon

Tack för ditt svar. Någon nämnde något om att man uppdaterar fw med redsn0w (iPoop?). Verkar bökigt. Behövs det? Någon som inte uppdaterat innan?

Postad 26 november 2009 - 11:45

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar. Någon nämnde något om att man uppdaterar fw med redsn0w (iPoop?). Verkar bökigt. Behövs det? Någon som inte uppdaterat innan?

Tror det står nånstans att man skall ha senaste firmware, jag uppdaterade via itunes sedan körde jag jailbreaken.
Hade inte några problem alls, sedan efter jailbreaken så fick man installera cydia och så vidare om man ville.

Mvh
Mathzon

Postad 26 november 2009 - 11:46

fralls
  • fralls
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Tror det står nånstans att man skall ha senaste firmware, jag uppdaterade via itunes sedan körde jag jailbreaken.
Hade inte några problem alls, sedan efter jailbreaken så fick man installera cydia och så vidare om man ville.

Mvh
Mathzon

Gottis. Jag kör på det. Tack!

Postad 26 november 2009 - 14:34

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Kan lova dig att du inte kommer att uppleva några av dom problemen med en iphone 3GS.

Postad 26 november 2009 - 19:23

paccc
  • paccc
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har en ipod touch 2g 2.2.1 och har installera 3.0.1 releasen för sedan köra
redsn0w för att jailbreaka. Vilket jag nu testat och fått att funka.

Bäst info om olika jailbreaks för olika fimware hittade jag i cydia, vilket kan läsas här http://cydia.saurik.com/.

Redigerat av paccc, 02 december 2009 - 14:00.

Postad 26 november 2009 - 21:30

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Möjlighet till Flash finns som sagt inte och tur är väl det. Maken till mer prestandakrävande plugin får man ju leta efter, att sedan Adobe har mage att gnälla på Apple för att de inte möjliggör den funktionaliteten i iPhone är helt vansinnig. Adobe kan ju se till att utveckla en bättre produkt istället.

Vad det gäller Apples styrning av vilka appar du ska kunna köra och vad du får göra i telefonen så är det på gott och ont men mest gott i mitt tycke. För att vara rak på sak så kan du nog glömma att Apple ändrar synsätt här, deras linje är den de alltid har haft och fungerar väl. Är det en dealbreaker för dig så kanske du ska se efter en annan telefon istället.

OK. Tror heller inte att Apple tänker ändra på sig. Får väl se det som en tillfällig plattform innan jag flyttar vidare. Såvida jag inte fastnar i "iPhone-träsket"... :lol:

Håller med om att det är på gott och ont. För mig mest ont. Jag kan se TV (Slingplayer), men Apple tillåter mig bara göra det via wifi... Tack, Apple. Där försvann vitsen med Slingbox! Detta är en av de största anledningarna jag måste jailbreaka.

Flash är krävande, men en del siter kräver det. Och Flash-stödet skulle ju kunna stängas av, alternativt kan man ha en webbläsare som stöder och en som inte gör det. Min HTC TP klarar Flash, N900 gör det och således skulle även en iPhone 3GS prestandamässigt klara det.

Ang. dealbreaker - för mig så gäller just nu att köpa det som är minst dåligt. N900 är ju öppnare men behöver nog ett tag för att mogna (innan utbudet av kommersiella program är tillfredsställande, saknar bland mycket annat Slingplayer). Skulle också som omväxling vara skoj med en tunnare handdator, N900 är lite tjockare än den jag har nu. En annan sak är att just nu skriker jag efter användarvänlighet och då ska nog iPhone vara något bättre än N900. Givetvis spelar det också in att de två jag skrev om i mitt tidigare inlägg var stormförtjusta i sin iPhone. De sa tom. att det inte bara var den bästa handdator/smartphone de köpt utan det bästa de någonsin köpt, alla kategorier. Det sistnämnda ställer jag mig dock mycket tvivlande till.

Till iPhone's fördelar talar: tunn och snygg, användarvänlig, stort programutbut (inkl. Slingplayer).
Och några nackdelar: måste jailbreakas för att få stöd för .wmv filer, Slingplayer via 3G och enkel flash-funktionalitet. Upplösning. Avsaknad av fysikt tangentbord kan vara nackdel, men det vet jag inte säkert förrän jag har ägt en ett tag.

Dessa problemen upplever du inte på en iPhone 3GS.

Kan lova dig att du inte kommer att uppleva några av dom problemen med en iphone 3GS.

Känns skönt! Blir troligen en på lördag.

Postad 29 november 2009 - 21:45

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej jag försöker få ut filerna iBEC.*****.RELEASE.dfu
iBSS.*****.RELEASE.dfu med dfu mode och återställning men det fungerar inte med iclarified anvisningar. Eftersom itunes inte signerar/accepterar återställning av 3.0 eller 3.0.1 firmware som jag har. Hur ska jag få ut ibec och ibss filerna? någon som vet?

Postad 13 december 2009 - 16:32

EgonZ
  • EgonZ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har några frågor angående Jailbreaking av iphone 3Gs med firmwareversion 3.2.1.

1: Om jag jailbreakar den försvinner min garanti då? går det att återställa den till sitt vanliga utförande så dom INTE ser att den har varit jailbreakad?

2: Kommer telefonen bli segare om jag jailbreakar den?

3: Är alla program i cydia gratis? och kan man lägga in egna hemladdade program, i såfall hur gör man.

4: Kan man förstöra telefonen när man jailbreakar den?

5: Kan man använda appstore även fast den är jailbreakad?

6: Finns det några negativa saker med jailbreaking?

Tacksam för snabba svar:)

Postad 13 december 2009 - 18:19

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har några frågor angående Jailbreaking av iphone 3Gs med firmwareversion 3.2.1.

1: Om jag jailbreakar den försvinner min garanti då? går det att återställa den till sitt vanliga utförande så dom INTE ser att den har varit jailbreakad?

Du kan återställa den till ruta 1 om man säger så. så garanti gäller.

2: Kommer telefonen bli segare om jag jailbreakar den?

Nej

3: Är alla program i cydia gratis? och kan man lägga in egna hemladdade program, i såfall hur gör man.

Alla program är inte gratis. installera appsync efter jailbreak så är det bara att dubellklicka på filen du laddat hem.
.ipa format. sen syncar du som vanligt i iTunes.

4: Kan man förstöra telefonen när man jailbreakar den?

Nej. inte mera risk med det än att installera program tex.

5: Kan man använda appstore även fast den är jailbreakad?

ja

6: Finns det några negativa saker med jailbreaking?

om du har senaste bootloadern så är du tvungen att väcka telefonen med blackra1n appet från en dator varje gång telefonen stängs av/bootar om/batteriet tar slut. Det gäller bara med den senaste bootloadern och är det enda som är negativt om man har den. det är bara att kolla i din telefon vilken loader du har.

Postad 14 december 2009 - 09:53

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Sök innan du skapar en ny tråd. Vi har redan en tråd dedikerad till Jailbreak.

Moderator, lås denna tråden.

Postad 14 december 2009 - 10:27

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2 015 inlägg
  • 0
Slog ihop trådarna.

Tänk på att använda sökfunktionen!

Mvh
Passerati

Postad 14 december 2009 - 16:24

EgonZ
  • EgonZ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
1:Om jag skulle vilja återställa min telefon, kommer den se exakt ut som när jag köpte den (som ny) med dom apps som fanns när jag startade den för första gången?

2: Är det svårt att återställa den? En förklaring/guide hur man gör.

3: kan jag återställa den till firmware versionen 3.1.2.

4: Vars hittar jag den firmwaren?

5: Om displayen skulle bli helt svart går det att återställa den via datorn och sen lämna in den på reparation?

Postad 14 december 2009 - 16:30

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
1) Ja.
2) Nej. Plugga i den, starta iTunes, klicka på telefonen och sedan Återställ/Restore, låt den jobba och - klart.
3) Det är den senaste mjukvaran så det är den som används när du gör en återställning.
4) Du uppdaterar alt. återställer i iTunes.
5) Vaddå bli svart? Om du skulle tappa den eller om en meteorit träffar rakt på din telefons display? Förklara.

Svaren till alla dessa frågorna får man enkelt genom att söka. Try it :wacko:

Postad 14 december 2009 - 16:52

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

5: Om displayen skulle bli helt svart går det att återställa den via datorn och sen lämna in den på reparation?

ja det kan du. du behöver inte ha display för att återställa den via iTunes tex.
sen finns det flera remote program som gör att du kan få upp din iphones fönster på datorn och se allt som på telefonen i din datorskärm.

Dina frågor finns besvarade flera gånger om på detta forum redan så att söka kanske vore en bra idé :wacko:
Vidare så finns där massor med guider på youtube tex.

Lycka till :wub:

Postad 14 december 2009 - 16:53

EgonZ
  • EgonZ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hur kollar man vilken loader man har?

Vilken loader ska man ha för att slippa göra om allting om telefonen stängs av/får slut batteri ?

Postad 14 december 2009 - 17:13

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
http://www.iclarifie...x.php?enid=3570
där finns svar samt hur du gör.

frågan är ifall det inte är bättre för en "newbie" att jailbreaka med blackra1n istället och se vad som häder när du startat om.
går ju på under 3min

Postad 15 december 2009 - 03:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Laddade ner appen Cycorder (v.0.9-6) från Cydia igår men har problem med att köra denna appen, så fort jag trycker på appen för att öpnna den så stängs den ner nästan omedelbart. Nån som vet varför den gör så här och om det finns nån lösning på det?

Har googlat men inte hittat nån direkt lösning.

Postad 15 december 2009 - 17:46

EgonZ
  • EgonZ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Nu har jag jailbreakt min telefon, nu har jag bara en sista fråga :)

Jag har version 3.1.2, kan man stänga av automatisk uppdatering i itunes? för jag vill kunna återställa den så lätt som möjligt den dagen det behövs, har nämligen testat återställa den i itunes och funkade utan problem, fast det stå att den kommer leta efter ny version den 2009-12-21. Nu undrar jag om man kan uppdatera telefonen och fortfarande kan återställa den på samma lätta sätt som jag gjorde nu. Kan man stänga av den automatiska uppdateringen så den inte uppdaterar sig automatisk och ger mig problem den dagen jag vill återställa den?

Svaret på frågan kanske finns, men hittade inget svar som hjälpte mig :unsure:

Tacksam för snabbt svar ;)

Postad 15 december 2009 - 18:09

drivers
  • drivers
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
sry läste igenom lite för fort.. tyckte du snackade om synkronisering :)..

Redigerat av drivers, 15 december 2009 - 18:11.

Postad 15 december 2009 - 18:44

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Hej!

Nu har jag jailbreakt min telefon, nu har jag bara en sista fråga :)

Jag har version 3.1.2, kan man stänga av automatisk uppdatering i itunes? för jag vill kunna återställa den så lätt som möjligt den dagen det behövs, har nämligen testat återställa den i itunes och funkade utan problem, fast det stå att den kommer leta efter ny version den 2009-12-21. Nu undrar jag om man kan uppdatera telefonen och fortfarande kan återställa den på samma lätta sätt som jag gjorde nu. Kan man stänga av den automatiska uppdateringen så den inte uppdaterar sig automatisk och ger mig problem den dagen jag vill återställa den?

Svaret på frågan kanske finns, men hittade inget svar som hjälpte mig :unsure:

Tacksam för snabbt svar ;)

telefonen uppdaterar inte automatiskt. du får frågan om du vill göra en uppdatering.

Postad 15 december 2009 - 21:54

Lunten
  • Lunten
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag är helt ny på det här och detta har säkert skrivits innan men kan inte hitta något om det...

När jag synkar Iphonen med itunes (jailbreakad) såg jag nu att tex cydia finns med bland pogram... om jag väljer att återställa den vid något tillfälle nu, kommer cydia och alla andra appar som är relaterade till den försvinna eller hur funkar det egentligen?

Har jag klantat mig och skulle jag gjort på något annat vis?

Postad 15 december 2009 - 22:00

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Telefonen återställs som den var första gången du startade den typ. så ja, alla apps som är installerade i efterhand (gäller även köpta apps från appstore tex) försvinner ur telefonen.
Dom apps du köpt eller laddat hem gratis från appstore är bara att ladda ner igen (det kostar inget)

Postad 15 december 2009 - 22:19

Lunten
  • Lunten
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Mmm, fast om jag återupptar den från en säkerthetskopiering efter återställningen.. hur blir det med cydia och allt som har med det att göra då?

Postad 16 december 2009 - 00:04

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Mmm, fast om jag återupptar den från en säkerthetskopiering efter återställningen.. hur blir det med cydia och allt som har med det att göra då?

Cydia programmen kan du ta en backup av med programmet AptBackup som skapar en lista på alla dina Cydia apps och placerar denna i iTunes backup. När du sen återställt telefonen från itunes laddar du hem AptBackup igen från Cydia och trycker återställ så kommer programmet installera alla dina apps från Cydia som du hade på telefonen när du tog backupen.

Postad 16 december 2009 - 12:49

EgonZ
  • EgonZ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Läste precis att man kan få något slags virus i jailbreakade iphones, är det något man kan skydda/ska skydda sig mot? eller är det liten chans att få det? hur märker man att man fått det? och vad gör viruset?

Tacksam för snabbt svar :)

Postad 16 december 2009 - 13:10

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Läste precis att man kan få något slags virus i jailbreakade iphones, är det något man kan skydda/ska skydda sig mot? eller är det liten chans att få det? hur märker man att man fått det? och vad gör viruset?

Tacksam för snabbt svar :)

Ja, om du har SSH aktiverat och inte ändrat root lösenordet kan du få det, finns en liten guide här som beskriver hur du ändrar på detta.

Postad 16 december 2009 - 13:48

EgonZ
  • EgonZ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vad är SSH?

Hur vet jag om jag har det aktiverat?

Vad kan viruset göra?

Postad 16 december 2009 - 14:11

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Vad är SSH?

Hur vet jag om jag har det aktiverat?

Vad kan viruset göra?

SSH är ett protokol (en standard) för att ansluta till andra datorer över ett nätverk som sker i krypterad form. Du kan alltså föra över data mellan telefon och din dator. Iphones har inte SSH installerat från början så du måste först jailbreaka telefonen och sen installera OpenSSH. Du behöver även ett terminalprogram som MobileTerminal.

Finns guider som visar hur det här funkar, bara att googla :)

Postad 16 december 2009 - 14:18

EgonZ
  • EgonZ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Min telefon är jailbreakad men jag har inte installerat openSSH, behöver man bara ändra lösenord om man tar hem SSH ?? eller kommer SSH automatiskt in i telefonen när man jailbreakar?

Redigerat av EgonZ, 16 december 2009 - 14:19.

Postad 16 december 2009 - 14:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Min telefon är jailbreakad men jag har inte installerat openSSH, behöver man bara ändra lösenord om man tar hem SSH ?? eller kommer SSH automatiskt in i telefonen när man jailbreakar?

Nej, det kommer inte in i din iphone bara för att du jailbreakat, du behöver alltså ladda ner ett speciellt program från Cydia (OpenSSH) innan du kan använda det. Du behöver inte byta nåt lösen förrens du börjar använda SSH.

Redigerat av Mentos, 16 december 2009 - 14:30.

Postad 17 december 2009 - 17:50

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Har min farsas iPod Touch 8GB hemma som jag tänkte jailbreaka åt honom. Men nu är jag till att börja med är osäker på om det är en 1G, 2G eller 3G. Den har firmware 2.2.1 installerad. I inställningarna i iPoden så står det vi versionen även "5H11a". Googlade lite på det och dom flesta svaren gällde då 2G. Stämmer detta då att denna är en 2G? Eller finns det någon annat sätt att se vilken generation den är?
Sen skulle jag gärna vad det är som gäller att jailbreaka en 2G (om det nu är den jag har). Är det PWNAGE eller ultrasn0w eller vad den nu heter som gäller? Har zoomat igenom tråden lite, men det mesta gäller iPhone.
Har inte vågat göra något eftersom jag har varit osäker på vilken generation jag har.
Tacksam för svar ;)

Ska tillägga att jag kör Windows 7

Redigerat av Electrified, 17 december 2009 - 17:53.

Postad 19 december 2009 - 23:25

drivers
  • drivers
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Tja!

har precis köpt en iphone 3gs 32 gig å har nu förgäves försökt ändra lockscreen bakgrund... jag har en bild som jag vill ha när telefonen är låst. Och sen när jag låser upp den så ska mitt tema köras... som tema kör jag Illumine men alltså det går fan inte å få till en annan bild till lockscreenen som bakgrund...

jag har kört ssh och bytt namn på min bild till LockBackground.png och deletat den förra som låg i /stash/themes/User Lock Background och lagt in den där och sen satt User lock background i toppen i winterboard listan med... har även provat enbart med user lock background och inget annat tema alls men ändå ingen skillnad... varför fungerar det inte... nån som vet?

Tacksam för svar

Postad 29 december 2009 - 17:09

Unregistered2851a0df
  • Unregistered2851a0df
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ändrar password i OpenSSL i ROCK?

Postad 31 december 2009 - 23:02

drivers
  • drivers
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Tja!

Jag har ett problem.. jag har en iphone 3gs med firmware 3.1.2 och har jailbreakat...

men får inte youtube att fungera.. får bara felmeddelandet: "Kan inte ansluta till youtube". Jag har även provat att återställa iphonen och jailbreaka igen osv.. men ingen lycka... nån som vet hur jag ska göra för att få det att funka?

Tacksam för svar

Gott Nytt År!

Postad 01 januari 2010 - 23:55

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Något rykte om kommande uppdatering från Geogot eller Dev-team ang. jailbreak av nya basbandet? Alltså att kunna starta om telefonen utan att behöva köra blackra1n igen.....

Redigerat av Baily, 01 januari 2010 - 23:55.

Postad 02 januari 2010 - 00:13

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tja!

Jag har ett problem.. jag har en iphone 3gs med firmware 3.1.2 och har jailbreakat...

men får inte youtube att fungera.. får bara felmeddelandet: "Kan inte ansluta till youtube". Jag har även provat att återställa iphonen och jailbreaka igen osv.. men ingen lycka... nån som vet hur jag ska göra för att få det att funka?

Tacksam för svar

Gott Nytt År!

Jag sitter i precis samma båt plus att Wi-Fi:n slutar fungera typ varannan vecka och så återställer jag och så funkar det ett tag igen. Återställde nyss för att det slutat fungera men nu funkar det ändå inte, börjar bli riktigt trött på detta, allt funkar som det ska innan jailbreak, det är efter det som det böjar krångla.

Finns det någon vänlig själ där ute som har något tips så skulle jag verkligen uppskatta det.

Postad 03 januari 2010 - 01:19

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
@drivers
@ssebbe

vilken metod använder ni för att jailbreaka?

Postad 03 januari 2010 - 09:57

Jojjeman
  • Jojjeman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tja!

Tacksam för svar

Gott Nytt År!

Där finns en fix i cyda för just detta. Kommer dock inte ihåg va den heter.

Postad 03 januari 2010 - 17:54

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag hittar ingen bra tråd att posta det här i och tycker det är onödigt att göra en ny så jag hoppas det är okej.

Om jag beställer en Ipod touch 3G 32gb från CDON.com
http://cdon.se/hemel...rt_32gb-7525706
Så är det en import från USA, så min fråga är om jag kan få allting på svenska ( tangentbord, menyer osvosv )

Alltså: Är det någon skillnad på en som är köpt i Svergie och USA eller är det iprincip samma produkt som går att ändra med ett enkelt knapp tryck? kommer inte hålla på att ######s med mig om jag går ut på en svensk hemsida med ÅÄÖ osv

Är det samma mjukvara och hårdvara?

Redigerat av -FreakyThing-, 03 januari 2010 - 18:05.

Postad 03 januari 2010 - 18:43

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

@drivers
@ssebbe

vilken metod använder ni för att jailbreaka?

Jag använder blackra1n men jag köpte min 3GS ganska tidigt med 3.0 osv.

Postad 04 januari 2010 - 01:19

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag hittar ingen bra tråd att posta det här i och tycker det är onödigt att göra en ny så jag hoppas det är okej.

Om jag beställer en Ipod touch 3G 32gb från CDON.com
http://cdon.se/hemel...rt_32gb-7525706
Så är det en import från USA, så min fråga är om jag kan få allting på svenska ( tangentbord, menyer osvosv )

Alltså: Är det någon skillnad på en som är köpt i Svergie och USA eller är det iprincip samma produkt som går att ändra med ett enkelt knapp tryck? kommer inte hålla på att ######s med mig om jag går ut på en svensk hemsida med ÅÄÖ osv

Är det samma mjukvara och hårdvara?

Jadå det är samma, det är bara att byta språk.

Jag använder blackra1n men jag köpte min 3GS ganska tidigt med 3.0 osv.

Skumt. Jag har aldrig stött på att Youtube/Wifi krånglat med min 3GS. Är det någon speciell installation från Cydia som orsakar problemen kanske?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Bing (1)
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.