Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 6.249998 (27) Inga priser

Postad 04 November 2009 - 12:18

tombox
  • tombox
  • AnvĂ€ndare

• 110 inlĂ€gg
  • 0

Slit bort flÀkten den behöver du inte.

FrÄgan Àr bara vad som hÀnder med livslÀngden pÄ hÄrddisken? FlÀkten Àr till för den och disken blir förmodligen varm om den stÄr pÄ över natten.

Postad 04 November 2009 - 12:35

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

FrÄgan Àr bara vad som hÀnder med livslÀngden pÄ hÄrddisken? FlÀkten Àr till för den och disken blir förmodligen varm om den stÄr pÄ över natten.

Klistra dit sensorn frĂ„n en vanlig digital utetempmĂ€tare( med tejp pĂ„ hĂ„rddisken). Kolla max tempen. Är den inte över 50 grader Ă€r det helt ok

Postad 04 November 2009 - 16:01

tombox
  • tombox
  • AnvĂ€ndare

• 110 inlĂ€gg
  • 0

Klistra dit sensorn frĂ„n en vanlig digital utetempmĂ€tare( med tejp pĂ„ hĂ„rddisken). Kolla max tempen. Är den inte över 50 grader Ă€r det helt ok

StÀmmer inte riktigt, 45 grader Àr grÀnsen för dÀr kurvan för livslÀngd gÄr brant nedÄt.

Postad 04 November 2009 - 17:14

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

StÀmmer inte riktigt, 45 grader Àr grÀnsen för dÀr kurvan för livslÀngd gÄr brant nedÄt.

I menyn - >i -> hÄrddisk information finns temperaturen angiven. Min stÄr f.n. pÄ 38 grader. :unsure:

Postad 04 November 2009 - 17:28

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

Denna lÀnken http://216.239.37.13...sk_failures.pdf visar att det funkar att ha 50grader men inte mer.

Postad 05 November 2009 - 14:14

GrooSweden
  • GrooSweden
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ocksÄ strul mot min Onkyo, jag tror det Àr 606:an jag har. LÀste hÀr om nÄgon annan som ocksÄ hade problem med Sagem-Onkyo.

StÄr min Sagem pÄ över natten hittar Onkyon ingen signal nÀr jag slÄr pÄ den...

För mig rÀcker det att se en DVD film sÄ funkar det inte. Ringde en trevlig killa pÄ Sagem support igÄr han hade inga andra ideer Àn standard svaret att starta om med fabriksinstÀllningarna. Har faktiskt inte provat det Àn men tveksam om det funkar. Skulle vilja leta reda pÄ en annan HDMI Receiver och kolla om det Àr samma fel.

Kanske Àr DHCP som strular? Bara en vild gissning.

NÄn som har denna box kopplat med HDMI till nÄn annan receiver och inte har detta problem?

Postad 05 November 2009 - 18:40

tombox
  • tombox
  • AnvĂ€ndare

• 110 inlĂ€gg
  • 0

Denna lÀnken http://216.239.37.13...sk_failures.pdf visar att det funkar att ha 50grader men inte mer.

Jeeez, har vÀl aldrig pÄstÄtt att det inte funkar!!!!! Upprepar, vid 45 grader gÄr livslÀngden brant nedÄt. 38 grader Àr alldeles utmÀrkt, men Ànnu kallare Àr naturligtvis bÀttre.

Postad 05 November 2009 - 21:01

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

Jag kommer inte Ät lÀnken! Finns det nÄgot annat alternativ?
Nu Àr min HDD 38 grader.

Redigerat av ansgar, 05 November 2009 - 21:02.

Postad 05 November 2009 - 21:11

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

Jeeez, har vÀl aldrig pÄstÄtt att det inte funkar!!!!! Upprepar, vid 45 grader gÄr livslÀngden brant nedÄt. 38 grader Àr alldeles utmÀrkt, men Ànnu kallare Àr naturligtvis bÀttre.

BehÄll byxorna pÄ. Jag lÀnka bara för att denna rapport frÄn google visar en kurva med fel och temperaturer. Under 30 Àr inte heller bra. BÀst Àr mellan 35 och 45. Sedan att det funkar helt ok vid 10 grader och 50 grader ocksÄ. Men vid 55+ grader hÄller den troligen inte sÄ lÀnge. Men jag har haft en 200 GB Seagate disk som gick 1 Är i 60 grader utan problem o den funkar Ànnu (En flÀkt stanna).

Redigerat av lolight, 05 November 2009 - 21:14.

Postad 05 November 2009 - 21:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ocksÄ strul mot min Onkyo, jag tror det Àr 606:an jag har. LÀste hÀr om nÄgon annan som ocksÄ hade problem med Sagem-Onkyo.

StÄr min Sagem pÄ över natten hittar Onkyon ingen signal nÀr jag slÄr pÄ den...

Onkyo, Àven i denna trÄd? Med tanke pÄ att Àven ComHems boxar har problem med kopplingar till denna Àr det nog hos Onkyon problemet ligger....

En kort inlaga av mig

Och ja, sÄg nÄgot om flÀkten. Den behövs nog. LÄt den vara. Byt boxen om den lÄter för mycket eller modda boxen, dvs minska överföringen av vibrationer frÄn flÀkten till chassit för det Àr det som lÄter. Chassit vibrerar, flÀkten i sig lÄter inte sÄ mycket. UndermÄlig design av kylningen Àr orsaken.

Jag Àr Àgare av Canal Digitals variant av denna box och det Àr i princip samma box.

Postad 05 November 2009 - 21:29

Sagemkund
  • Sagemkund
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Felaktigt bildformat.
De senaste veckorna har bilden varit "för bred" för min 42" tv.
Det vill sÀga att jag inte ser vÀnster och högermarginalen/kanterna av bilden.
Kan vara sÄ att det endast Àr under reklamen, det Àr dÀr man lÀttast ser det.

Tv:n kopplas via hdmi, och jag har provat alla boxinstÀllningar pÄ tv formatet, utan att fÄ det att fungera.
Har Àven provat att Àndra instÀllningarna pÄ tv:n, utan att fÄ ok bild.

Boxen Àr drygt ett halvÄr och tv:n (Philips) drygt 1 Är.

Har nÄgon nÄgon ide om hur jag felsöker?

Postad 05 November 2009 - 22:50

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0
Jag sÄg nÄt liknande för en tid sen men kommer inte ihÄg vad som hÀnde. Det verkar som TVn/Boxen Àr instÀlld för att visa 4:3 bild med beskÀrning uppe och nere. Kan det vara sÄ? Och nÀr den plötsligt under reklamen visar en bredbild sÄ gÄr den inte över till rÀtt format. Det hÀnder ganska ofta, tycker jag, att bilden visas, Ätminstone kortare stunder, i fel format. Se tidigare inlÀgg dÀr det var omvÀnt och en 4:3 bild drogs ut till widescreen.
Prova att byta instÀllningen sÄ att du fÄr svart kant till vÀnster och höger nÀr det Àr 4:3 format. Du byter med knappen lÀngst ner till höger pÄ fjÀrrkontrollen.

p.s. Tempen var uppe pÄ 39 grader men flÀkten var fortfarande helt tyst. Jag plockade ut boxen och stÀllde den pÄ golvet ett tag och dÄ sjönk tempen till 37. NÄn annan som kan kolla temperaturen pÄ hÄrddisken?

Redigerat av ansgar, 05 November 2009 - 23:42.

Postad 06 November 2009 - 09:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
Nu antar jag att denna box fungerar likadant som CD motsvarande

Bildformat har boxen tvÄ lÀgen för, olika instÀllningar.
Vid 16:9 sÀndningar: Stretched eller Fill (fill - hela bilden, Stretched zoomar in, klipper)
Vid 4:3 sÀndningar: Fill, 4:3 och 14:9 (fill tror jag den heter, drar ut horisontellt, 4:3 visar med rÀtt proportioner med svarta sorgeband, 14:9 zoomar till 14:9)

Ändras pĂ„ CDs box via tryck pĂ„ exempelvis On demand-knappen eller Back-knappen nĂ€r i vanligt TV-lĂ€ge.

Torde vara nÄgot sÄdant som hÀnt. Kanske annan knapp, men lÀgena borde vara desamma.

Postad 06 November 2009 - 14:46

Unregistered1cf6b089
  • Unregistered1cf6b089
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0
Jag har haft Sagem boxen nÄt halvÄr nu och den fungerar riktigt bra.
PÄ min 5.1 förstÀrkare finns ibara en optisk ingÄng för ljudet.
Har dÀrför köpt en konverter SPDIF till opto pÄ Kjell o CO.
det fungerar ju, men de senaste dagarna sÄ Àr det en enorm fördröjning pÄ ljudet
nÀr man startar tex ett fördröjt program. kan vara allt frÄn 3-15 sekunder.
Det verkar som det Àr olika mellan olika kanaler.
VÀrst i 1an o 2an som ju kör digitalt 5.1 ljud.
NÄn som varit med om detta?
Är det ett boxerproblem eller ett konverterproblem eller Ă€r det min
förstÀrkare som krÄnglar?
Det Àr ingen fördröjning pÄ ljudet frÄn TV n dit HDMI kabeln gÄr sÄ man kan ju nÀstan
friskriva Boxen..eller?

Postad 06 November 2009 - 18:23

Sagemkund
  • Sagemkund
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

ansgar Postat IgÄr, 22:50
Du byter med knappen lÀngst ner till höger pÄ fjÀrrkontrollen.

DĂ€r satt den.
Knappen nere till höger var det, fast boxen hade hÀngt sig oxÄ.
I början rÀckte det inte att trycka pÄ knappen, men efter att kopplat ifrÄn hdmi och dÀrefter in igen sÄ fungerade det.

Tack.

Postad 07 November 2009 - 14:34

Loor
  • Loor
  • AnvĂ€ndare

• 131 inlĂ€gg
  • 0
Tja,

Funderar pÄ en ny Boxer-box som ska klara MPEG4 och denna Àr ett alternativ. Efter att ha skummat igenom den hÀr trÄden lite sÄ har jag förstÄtt att det funnits en del problem och mÄnga ha upplevt den som seg vid uppstart och kanalbyten. Nu nÀr det gÄtt ca nÄt Är sen den kom, hur har den förbÀttrats? Antar att det kommit ett antal mjukvaru-uppdateringar sedan dess.

Tacksam för svar.

MVH
Packe

Postad 08 November 2009 - 11:25

Unregistered2b89c657
  • Unregistered2b89c657
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte DTR 94500 ( 500 gb HD) för nÄgra veckor sedan . Jag var lite rÀdd att köpa eftersom det skrivits om sÄ mÄnga problem. Den fungerar helt ok. Man kan sÀkert provocera fram promlem pÄ denna box precis som pÄ alla andra elektronikprylar som finns. Den spelar in 2 prog. samtidigt och det Àr Àtt att redigera i inspelt mtr. SÄ Ànnu sÄ lÀnge Àr jag helnöjd med köpet och att ha stor HD

Postad 09 November 2009 - 20:05

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • AnvĂ€ndare

• 205 inlĂ€gg
  • 0

Tja,

Funderar pÄ en ny Boxer-box som ska klara MPEG4 och denna Àr ett alternativ. Efter att ha skummat igenom den hÀr trÄden lite sÄ har jag förstÄtt att det funnits en del problem och mÄnga ha upplevt den som seg vid uppstart och kanalbyten. Nu nÀr det gÄtt ca nÄt Är sen den kom, hur har den förbÀttrats? Antar att det kommit ett antal mjukvaru-uppdateringar sedan dess.

Tacksam för svar.

MVH
Packe

Jag Àr nöjd med boxen som jag haft i nÄgot drygt halvÄr. Har haft problem vid tvÄ tillfÀllen dÄ den stÄr och bootar om hela tiden (se tidigare inlÀgg av mig). Jag kan ocksÄ störa mig pÄ de sega kanalbytena (men det Àr troligtvis för att jag jÀmför med min förra Dilog som var jÀttesnabb), sÄ dÀr har ingenting hÀnt. Jag kan ocksÄ störa mig pÄ att den, just nÀr man byter kanal, bara visar pÄgÄende program. Alla mina andra boxar visar Àven kommande programet.

Till alla andra: vad hÀnder med mjukvaru-uppdateringarna? NÀr kommer nÀtverksfunktionen (den kan ju inte sitta dÀr för skojs skull)? NÀr kommer PIP (bild i bild)?

Postad 12 November 2009 - 21:50

Nightelf
  • Nightelf
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 0
SĂ„dĂ€rja.....nu fick jag lĂ€mna in boxen pĂ„ garantirep. jag med! Har tidigare skrivit om en del hĂ€ngningar och restart pĂ„ boxen men trodde det skulle klara sig. Men för nĂ„gra dagar sedan hĂ€nde det igen - boxen stod och brummade högljutt utan att vara pĂ„slagen, fick rycka sladden ytterligare en gĂ„ng. IgĂ„r kvĂ€ll stendog tunern(?), fick inte bild pĂ„ nĂ„gon kanal. I EPG stod endast "Service blabla" pĂ„ kanalplatserna, "kontrollera antennen", "signalproblem".....trist!! Försökte med ny kanalsökning men det gick inte att söka nĂ„got i princip. Övriga tv's ( 3 st.)har problemfri mottagning och Sagem boxen ( 94250 ) har fungerat klockrent i mottagningen frĂ„n att jag köpte den för ett halvĂ„r sedan tills igĂ„r. Trodde att jag skulle klara mig frĂ„n de "typiska" problemen med denna box men det verkar vara ett lotteri med att fĂ„ en felfri box, tyvĂ€rr. NĂ€sta box blir i alla fall ingen Sagem igen, blah!

Postad 14 November 2009 - 23:10

FatAgnus
  • FatAgnus
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0
TrÄkigt, vÄr har inte dött Àn iallafall men dÀremot hÀngningar ibland.
Hmm,.. vilken Àr den senaste mjukvaran egentligen? Verkar som vÄr har 0.3.5.0 just nu, finns det nyare?

/A

Postad 15 November 2009 - 10:00

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • AnvĂ€ndare

• 221 inlĂ€gg
  • 0

Hmm,.. vilken Àr den senaste mjukvaran egentligen? Verkar som vÄr har 0.3.5.0 just nu, finns det nyare?

Nej, 0.3.5.0 Àr den senaste. Den innan hette 0.3.4.0.

Postad 15 November 2009 - 16:35

Unregisteredea6526e9
  • Unregisteredea6526e9
  • AnvĂ€ndare

• 120 inlĂ€gg
  • 0

Slit bort flÀkten den behöver du inte.

Slit absolut inte bort. Koppla hellre ur. Men kolla tempen. Börjar bilden hacka och frysa utan att blixten ljungar i nÀrheten sÄ har du antagligen vÀrmeproblem.

Kanske fungerar det bra nu pÄ vintern men nÀr den varma Ärstiden kommer kanske det börjar uppstÄ problem. GÀller att komma ihÄg vad man pillat pÄ för ett halvÄr sedan dÄ.

Postad 18 November 2009 - 10:48

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • AnvĂ€ndare

• 104 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som upplevt att ljudet sÀnks mitt i ett program?
HÀnder titt som tÀtt för mig med denna boxen, bytte till en annan box jag hade hemma och dÄ hÀnde det inte.
Ringde supporten och dem hade ju sjÀlvklart aaldrig hört talas om detta.

Postad 18 November 2009 - 19:41

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som upplevt att ljudet sÀnks mitt i ett program?
HÀnder titt som tÀtt för mig med denna boxen, bytte till en annan box jag hade hemma och dÄ hÀnde det inte.
Ringde supporten och dem hade ju sjÀlvklart aaldrig hört talas om detta.

Vid byte till reklam kan jag uppleva att volymen höjs vid byte till reklamen och sedan nÀr programmet Àr tillbaka gÄr det ner. Men detta beror nog pÄ switchen av utsÀndning och lokala brytningar.

Annars kan det hÀnda vid dÄlig signal att det knastrar till och ljudet gÄr ner pga detta, men jag tror detta beror pÄ utsÀndningar och störningsmoment som signal problem eller reklam avbrotten?

Postad 19 November 2009 - 08:36

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • AnvĂ€ndare

• 104 inlĂ€gg
  • 0
Med mitt i ett program menar jag sjÀlvklart att det inte bara sker i reklamen utan under pÄgÄende program.

Postad 19 November 2009 - 23:13

Dr_Pepper
  • Dr_Pepper
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

p.s. Tempen var uppe pÄ 39 grader men flÀkten var fortfarande helt tyst. Jag plockade ut boxen och stÀllde den pÄ golvet ett tag och dÄ sjönk tempen till 37. NÄn annan som kan kolla temperaturen pÄ hÄrddisken?

Diskussionen med tempen började med rekommendation att slita ut flÀkten, sÄ tempen i standardutförande Àr lite ointressant.
Slit ut flÀkten och meddela sedan vad du har för temp efter en upptid pÄ ett dygn eller sÄ.

Postad 20 November 2009 - 01:54

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

Diskussionen med tempen började med rekommendation att slita ut flÀkten, sÄ tempen i standardutförande Àr lite ointressant.
Slit ut flÀkten och meddela sedan vad du har för temp efter en upptid pÄ ett dygn eller sÄ.

Men jag ville gÀrna se vad andra har för temp i standard. DÀrför delgav jag min box temp. Jag tÀnker inte slita ut flÀkten dÄ jag inte har nÄgra som helst problem. Min box Àr helt tyst. Först om jag lÀgger örat intill kan jag höra nÄt. Men jag kan se att flÀkten roterar.

Postad 24 November 2009 - 08:05

urandom
  • urandom
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
SÄg att Boxer Àntligen tycks börja fÄ fart pÄ HDTV-sÀndningar.
http://www.boxer.se/...lar-av-sverige/

Jag har en Sagem 94250TA-HD och började testa lite pÄ deras testkanal i morse.
Fick mig en funderare nÀr jag kollade instÀllningsmenyn för bildhantering att det inte verkar finnas nÄgon automatik som kÀnner av vilken signal som kommer in mellan 576p, 720p och 1080i till digitalboxen.

Det kan vÀl inte vara sÄ vÀrdelöst att man mÄste sitta och Àndra detta?

Postad 24 November 2009 - 08:32

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0

Det dÀr Àr inte HD-sÀndningar utan SD-sÀndningar med MPEG4-komprimering.

Postad 27 November 2009 - 14:05

Nightelf
  • Nightelf
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 0

SĂ„dĂ€rja.....nu fick jag lĂ€mna in boxen pĂ„ garantirep. jag med! Har tidigare skrivit om en del hĂ€ngningar och restart pĂ„ boxen men trodde det skulle klara sig. Men för nĂ„gra dagar sedan hĂ€nde det igen - boxen stod och brummade högljutt utan att vara pĂ„slagen, fick rycka sladden ytterligare en gĂ„ng. IgĂ„r kvĂ€ll stendog tunern(?), fick inte bild pĂ„ nĂ„gon kanal. I EPG stod endast "Service blabla" pĂ„ kanalplatserna, "kontrollera antennen", "signalproblem".....trist!! Försökte med ny kanalsökning men det gick inte att söka nĂ„got i princip. Övriga tv's ( 3 st.)har problemfri mottagning och Sagem boxen ( 94250 ) har fungerat klockrent i mottagningen frĂ„n att jag köpte den för ett halvĂ„r sedan tills igĂ„r. Trodde att jag skulle klara mig frĂ„n de "typiska" problemen med denna box men det verkar vara ett lotteri med att fĂ„ en felfri box, tyvĂ€rr. NĂ€sta box blir i alla fall ingen Sagem igen, blah!

Det har nu gÄtt tvÄ veckor sedan jag lÀmnade den pÄ garantirep. och nÀr jag ringde för att kolla statusen pÄ den sÄ fick jag besked att den nu Àr skickad till Sagem.....problem,alltsÄ! Det gÄr sÀkert ett par veckor till! JÀklars #%*€!!

Postad 01 December 2009 - 07:34

fredrikak
  • fredrikak
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Tjena,

MÄste köpa en ny box dÄ min gamla (Force530) pajade förra mÄnaden. Vad sÀger alla ni kloka mÀnniskor: VÄgar man köpa denna box (Sagem DTR94250HD)?

Hipp!
/Fredrik

Postad 01 December 2009 - 09:49

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0

Tjena,

MÄste köpa en ny box dÄ min gamla (Force530) pajade förra mÄnaden. Vad sÀger alla ni kloka mÀnniskor: VÄgar man köpa denna box (Sagem DTR94250HD)?

Hipp!
/Fredrik

Hej,

Jag har kört denna mottagare i snart mer Àn 1 Är och Àr riktigt nöjd med den.

Postad 01 December 2009 - 14:21

fredrikak
  • fredrikak
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon mer Àn haboso som har nÄgot att sÀga om denna box?

Finns det nÄgon manual man kan ladda ned? Letade pÄ Sagems hemsida men hittade inte nÄgon dÀr...

Postad 01 December 2009 - 16:29

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon mer Àn haboso som har nÄgot att sÀga om denna box?

Finns det nÄgon manual man kan ladda ned? Letade pÄ Sagems hemsida men hittade inte nÄgon dÀr...

JadÄ, helt nöjd. Den fungerar som den ska. BÀttre pÄ vissa sÀtt Àn Forcen och sÀmre pÄ andra. Exempel kan jag nu redigera inspelningar; klippa i dom och dela och lÀgga ihop. PÄ Forcen kan jag spela lÄngsamt och hoppa framÄt och bakÄt i antal sekunder eller minuter. Saknar ocksÄ uppspelningshastigheten 2x pÄ Sagem. Det finns en del andra detaljer ocksÄ som jag gillade bÀttre pÄ Forcen men det Àr ju tvÄ olika maskiner sÄ det Àr klart att de Àr olika. Men den fungerar som den ska. Jag kan nu spela in tvÄ program samtidigt som jag tittar pÄ inspelat material inkl. pÄgÄende inspelningar. En rolig grej, jag har lagt in bilder och musik och kan köra en ljudsatt bildvisning pÄ den.
Jag har haft Sagemboxen sen februari och Àr nöjd. Boxen Àr ljudlös och den har bra bild. Jag köpte min för 995 och 24 mÄn bindning hos Boxer.

Den hÀr manualer stÀmmer ganska bra vad jag kan se efter att ha tittat som hastigast i den!
http://www.boxer.se/...v-navigator.pdf

Jag har en Sagem 94250TA-HD och började testa lite pÄ deras testkanal i morse.
Fick mig en funderare nÀr jag kollade instÀllningsmenyn för bildhantering att det inte verkar finnas nÄgon automatik som kÀnner av vilken signal som kommer in mellan 576p, 720p och 1080i till digitalboxen.

Det kan vÀl inte vara sÄ vÀrdelöst att man mÄste sitta och Àndra detta?

Jag behöver inte Àndra nÄgra instÀllnngar nÀr jag skiftar mellan dessa olika kanaler.

Redigerat av ansgar, 02 December 2009 - 13:15.

Postad 02 December 2009 - 12:33

fredrikak
  • fredrikak
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Tack Ansgar! för din jÀmförelse mellan min gamla Àlskade Force530 och sagemburken. KÀnns som om jag kan köpa denna lilla lekska och bli nöjd.

En sista frÄga: Hur ofta har det legat ute uppdateringar till boxen? Eller kan man sköta uppdateringar av boxen sjÀlv pÄ nÄgot sÀtt? Detta har irriterat mig under min tid som Force Àgare. Ytterst sparsamt med uppdateringar...

Skönt att ha lite kunnigt folk att frÄga nÀr man skall fatta beslut om en sÄdan viktig sak som en ny Box!

Postad 02 December 2009 - 12:53

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0
Som du förstod har jag en Forcebox ocksÄ. Jag fick den lagad pÄ försÀkring.
Jag har nog bara fÄtt en uppdatering pÄ Sagemboxen och dÄ var den huvudsakliga förÀndringen om USB-porten och multimedia. Om du lÀser bakÄt i trÄden sÄ ser du att mÄnga har haft problem men det Àr ju huvudsakligen de som skriver. Efter ditt inlÀgg satt jag och letade pÄ Sagems hemsidor och dÄ blev jag lite fundersam för de pÄminde om Forcen, ja dom var egentligen Ànnu sÀmre. Vad hÄller fransmÀnnen pÄ med egentligen? En tanke slog mig, de kanske inte kan kalkylera och sÀljer sina produkter för billigt!?

Postad 02 December 2009 - 13:22

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

Tjena,

Hipp!
/Fredrik

Jag hade tidigare en Force 530 som fungerade utmÀrkt och jag var mycket nöjd med den. Jag hade samma dilemma som dig nÀr jag skulle ersÀtta den, efter mycket om och men bestÀmde jag mig för samma box du funderar pÄ. Jag Àr extremt nöjd, inga problem, inget oljud, enkel att anvÀnda. Visst ser menyerna ut som skit men de pÄverkar inte bildkvaliten...

Postad 02 December 2009 - 13:38

fredrikak
  • fredrikak
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

NÄgon som vet skillnaden mellan 94250TA-HD och 94250HD?

Postad 02 December 2009 - 13:44

Repeat
  • Repeat
  • LĂ€rjunge

• 284 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Orkar inte jÀmföra - men hÀr har du specen:
http://www.bci.ie/DT...2_datasheet.pdf

Redigerat av Repeat, 02 December 2009 - 13:45.

Postad 02 December 2009 - 14:02

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Är det inte samma maskin, bara lite kortare skrivet?

Postad 03 December 2009 - 10:25

harlosaboy
  • harlosaboy
  • Wannabe

• 36 inlĂ€gg
  • 0

Tjena,

Hipp!
/Fredrik

Ja, det vÄgar du. Bara man vant sig vid den lite udda (franska) dialogen Àr det bara att tuta och köra. För mig var det ett jÀttelyft med den utmÀrkta inspelningsprogrammeringsmöjligheten (puh!). Har Àven fört över en del inspelade lÄngfilmer frÄn boxen till en annan hÄrddisk som arkiv. Obs! denna disk mÄste vara i FAT32. (Jag har en Iomega 500gb.) Det tar ungefÀr 5-10 min att kopiera en 90 min lÄngfilm sÄ det Àr fullt acceptabelt. Du kan emellertid inte kopiera vidare utan vill du titta pÄ filmen pÄ nytt mÄste du Äterföra till samma Sagembox som du kopierade ifrÄn och det Àr naturligtvis en nackdel om din box pajar. DÄ Àr ditt filmarkiv pÄ den extra hÄrddisken vÀrdelöst. Vidare att det finns en övre grÀns pÄ 4 GByte för varje fil. En film pÄ 2 timmar mÄste man dela pÄ i 2 filer men det Àr lÀtt gjort med fjÀrrkontrollen.

Postad 03 December 2009 - 10:34

dalle
  • dalle
  • ForumrĂ€v

• 537 inlĂ€gg
  • 0
Jag har haft min box runt ett Är nu och den brukar spela in ett par program i veckan. Det beror pÄ vilka serier vi tittar pÄ, det kan vara allt frÄn ett program upp till fem, sex program under en vecka. Det borde under ett Är ha blivit kanske 200 till 250 inspelade program. Vid fem tillfÀllen har boxen struntat i att spela in programmet. Jag har inte sett nÄgot speciellt mönster hos de missade inspelningarna (2 gÄnger pÄ TV3, 2 gÄnger pÄ TV4 och en gÄng pÄ SVTHD). Fem av 200 kan tyckas vara lite, men man blir lika förbannad varje gÄng...

Hur ofta missar era boxar en inspelning? Är det "normalt" att den struntar 2-3% av inspelningarna eller har jag bara haft otur?

Postad 03 December 2009 - 18:41

Nightelf
  • Nightelf
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 0

Det har nu gÄtt tvÄ veckor sedan jag lÀmnade den pÄ garantirep. och nÀr jag ringde för att kolla statusen pÄ den sÄ fick jag besked att den nu Àr skickad till Sagem.....problem,alltsÄ! Det gÄr sÀkert ett par veckor till! JÀklars #%*€!!

Fick igĂ„r meddelande om att service var klar och jag kunde hĂ€mta min box. Idag hĂ€mtade jag den - det blev en ny. Den förra var tydligen inte lönt att reparera. Gott med en ny box som lĂ„ter mkt mindre Ă€n den förra! ÅterstĂ„r att se hur lĂ€nge den kan vara felfri - hoppas att det Ă€r ett gott tecken att den direkt Ă€r tystare Ă€n den förra! FortsĂ€ttning följer......

Postad 04 December 2009 - 11:29

Nightelf
  • Nightelf
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 0

Fick igĂ„r meddelande om att service var klar och jag kunde hĂ€mta min box. Idag hĂ€mtade jag den - det blev en ny. Den förra var tydligen inte lönt att reparera. Gott med en ny box som lĂ„ter mkt mindre Ă€n den förra! ÅterstĂ„r att se hur lĂ€nge den kan vara felfri - hoppas att det Ă€r ett gott tecken att den direkt Ă€r tystare Ă€n den förra! FortsĂ€ttning följer......

Jaha, nu har skiten börjat surra/brumma som ett tröskverk! FÄr se hur lÀnge den hÀr hÄller nu.Skulle aldrig köpt skiten och kan verkligen inte rekommendera köp av den. Den enda jÀmförelsen jag har Àr med brorsans Samsung - https://www.prisjakt...kt.php?o=128510. Han Àr riktigt nöjd med den och de gÄnger jag hört/sett den i aktion verkar den hÀstlÀngder bÀttre - skit att man slÀngde ut videon, hade nÀstan anvÀnt den för inspelning istÀllet!

Postad 04 December 2009 - 13:40

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

Jaha, nu har skiten börjat surra/brumma som ett tröskverk! FÄr se hur lÀnge den hÀr hÄller nu.Skulle aldrig köpt skiten och kan verkligen inte rekommendera köp av den. Den enda jÀmförelsen jag har Àr med brorsans Samsung - https://www.prisjakt...kt.php?o=128510. Han Àr riktigt nöjd med den och de gÄnger jag hört/sett den i aktion verkar den hÀstlÀngder bÀttre - skit att man slÀngde ut videon, hade nÀstan anvÀnt den för inspelning istÀllet!

Samsung boxen verkar inte ha stöd för HDMI, HD-ready eller MPEG 4 signaler. En skitbox med andra ord. DTR 94250 HD mÄ vara full av buggar. Men det finns inga andra alternativ i dagslÀget. NÀr den funkar som den ska Àr den faktiskt vÀldigt bra.

Postad 04 December 2009 - 15:26

Nightelf
  • Nightelf
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 0

Samsung boxen verkar inte ha stöd för HDMI, HD-ready eller MPEG 4 signaler. En skitbox med andra ord. DTR 94250 HD mÄ vara full av buggar. Men det finns inga andra alternativ i dagslÀget. NÀr den funkar som den ska Àr den faktiskt vÀldigt bra.

Jadu, kan JAG fĂ„ en box som fungerar som den SKA HELA TIDEN sĂ„ undvarar jag gĂ€rna HDMI mot komponent, HD-ready och MPEG4 - jadĂ„......nĂ€r kommer nyttan med det? NĂ€r den tiden kommer finns nog ett antal bĂ€ttre/uppdaterade boxar att tillgĂ„. Äger DU en "fullt frisk" Sagem 94250 sĂ„ kan jag bara gratulera!

Postad 06 December 2009 - 02:38

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0
Ett litet problem; Jag har en gammal mp3-spelare med FAT32 hdd som jag anvÀnt nÄgra ggr för att exportera och importera filer till boxen. Nu försökte jag exportera och dÄ sÀger boxen att disken Àr full fast det enligt datorn finns drygt 6 GB ledigt.

NÄn som har nÄt tips pÄ vad man kan göra?

Edit: Jag gjorde diskkontroll och defragmentering och provade pÄ nytt och nu lyckades jag exportera 4 nya program till den.

Redigerat av ansgar, 15 December 2009 - 12:16.

Postad 07 December 2009 - 22:24

Unregisteredfac677d4
  • Unregisteredfac677d4
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

Tjena,

Hipp!
/Fredrik

Hej!

Om du kan leva med att den inte alltid spelar in det som du matat in i timerlistan sÄ...

Fick denna box vi förlÀngning av boxer abonnemanget men funderar pÄ att skicka till baka skiten Àven om man fick den till reducerat pris. En vhs bandare prickar inspelningarna med bÀttre precision Àn sagem boxen.
Nog kan man vÀl begÀra att en box ska lyckas spela in den tidpunkt den Àr programmerad att spela in ... det Àr ju för tusan vitsen med att ha en hÄrddisk i den....

Att man sedan ej kan ladda hem mjukvaruuppdateringar och installera visa tex usb minne utan att man mÄste vÀnta tills det sÀnds ut frÄn boxer blir man Àn mer frustrerad över... för det mÄste finnas nyare firmware.. kan bara inte vara meningen att den ska funka sÄhÀr.....

Puh!. Skönt att ventilera ut det... :)
NÀ nu ska jag kolla pÄ reprisen via webben istÀllet...

Postad 08 December 2009 - 15:57

fredrikak
  • fredrikak
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Fan, nu vet jag inte hur jag skall göra...

Kan sÀga att min Force530 lÄste sig ibland men den missade aldrig en inspelning. Kan nÄgon rekommendera nÄgon annan box?

Postad 13 December 2009 - 18:02

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

Fan, nu vet jag inte hur jag skall göra...

Kan sÀga att min Force530 lÄste sig ibland men den missade aldrig en inspelning. Kan nÄgon rekommendera nÄgon annan box?

Men du, lite mod ska du vÀl ha! Jag har ju bÄda boxarna och anvÀnder eg. inte Forcen nu utan bara Sagem. Jag tycker den Àr vÀl vÀrd sitt pris Ätminstone för de 995 kr jag betalade.
Finesser med "programinspelning" i stÀllet för vanlig timer medför vÀl en mycket liten risk med att det inte stÀmmer men jag anvÀnder det i alla fall pÄ grund av de fördelar det har och det funkar praktiskt taget alltid. Förseningar stÀller ju till det nÀr man anvÀnder timern ocksÄ. Sen har du andra fördelar som Mpeg4, HD, dubbla tuners mm. Mitt största problem Àr att jag fyller hÄrddisken! :)
Ärligt talat tror jag inte det finns en bĂ€ttre maskin.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.