Nokia N97 128MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(31)
|
Inga priser |
Nokia och deras support (0 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 22 August 2009 - 21:28
Postad 23 August 2009 - 09:11
Man retar sig en hel del på den Facebookappen faktiskt då man inte ens ser "notifications". Samt att man kan ju inte spara bilder man kikar på till luren. Lite mysko det där men det kommer ju kanske bättre i framtiden.
Kan det verkligen stämma, att man inte ser notifications? Det tänkte man ju var själva poängen med live-uppdateringen - att man kunde se just dom!!
Postad 23 August 2009 - 12:54
Postad 23 August 2009 - 13:01
Postad 23 August 2009 - 14:21
Postad 23 August 2009 - 15:27
Postad 23 August 2009 - 20:00
Några förslag på en lösning?
Tack!
Postad 24 August 2009 - 08:52
En liten fråga, om man snabbt och enkelt vill stänga av datatrafiken, hur gör jag då? Ska utomlands till helgen och vill inte riskera att något program ligger o tickar i bakgrunden.
Den skall inte koppla upp sig utan att du startar något program själv. Men visst kan man missa något. Har inget bra svar, du skulle kanske kunna ta bort WAP/3G kopplingarna.
Jag testade fm-sändaren idag. Verkade som den fungerade bättre nu än tidigare. Är de nån annan som upplevt de med nya firmwaren?
Absolut, med nya firmwaren är den starkare och har bättre ljud, börjar bli lika bra som min Ipod+iTrip
Postad 24 August 2009 - 10:19
Låter kanon, om jag nu kan göra det med min 3låsta mobbe ? dom brukar ju alltid vara så sega med att uppdatera fm till sina lurar..... Nån som vet om det går ?
Postad 24 August 2009 - 15:07
Najs !
Låter kanon, om jag nu kan göra det med min 3låsta mobbe ? dom brukar ju alltid vara så sega med att uppdatera fm till sina lurar..... Nån som vet om det går ?
Jag är inte säker på hur de funkar. men du kan debranda den på nått sätt. Så den blir som en vanlig abonnemangslös telefon. Då skall det fungera att installera nya fw:n . Du får googla runt lite.
Postad 24 August 2009 - 18:38
Har firmware 12.bla.bla.bla. Senaste iaf
Redigerat av mattiassorman, 24 August 2009 - 19:11.
Postad 24 August 2009 - 20:25
Edit igen:
**** (och ursäkta språket) så svettig jag blev. Rinner nästan på ryggen på mig nu! Ändrade produktkoden till 0576352 som jag läst att någon gjort. Hittade den nyaste uppdateringen nu med min 3 brandade lur och installerade. Och sen vägrade luren starta! Skärmen lös upp typ var 5:e sekund för att sedan bara slockna igen. Snacka om nervös! Omstart efter omstart, batteriet av och på. Inget hjälpte. Till slut lyckades jag göra en "hard-reset" och nu verkar det banne mig funka kanon! PUUUH! Nu slipper man ju dom där förbaskade 3 om inte annat.
Redigerat av boltis, 24 August 2009 - 21:29.
Postad 24 August 2009 - 21:44
Någon som vet om det går att ta bort operatörslåset på n97:an
Har googlat i över två timmar men hittar inget. Den är låst till 3, vill kunna ha comviq i luren
Tacksam för all hjälp! /micke
Postad 24 August 2009 - 22:30
PUUUH! Nu slipper man ju dom där förbaskade 3 om inte annat.
Du "slipper" ju din garanti med på 24 mån, kanske inte värt det för att få det "senaste" programmet i luren men alla prioriterar ju olika.
Brukar ju gå att låsa upp en telefon via en drös företag men jag tycker folk är lite för glada för det där, garantin på en såhär pass dyr pryl borde man ju värna om litegrann. Då är det ju smartare att köpa en olåst lur på räntefri avbetalning och välja en lägre månadskostnad för själva abbonemanget. I många fall sak samma som att teckna ett abb med en jättehög månadsavgift + att du kan betala av i din egen takt och inte är låst i 24 månader. Ringer man inte så mkt kan det ibland vara ett smartare alternativ.
Ang Facebookwidgeten så drog den en herrans massa standbytid för mig, när jag stängde av den fick jag typ en extra dags användning. Ruggig skillnad och då körde jag ändå fortfarande mailsync varje kvart.
Redigerat av Micke prylgalen, 24 August 2009 - 22:39.
Postad 25 August 2009 - 05:37
Ta t.ex buggen att när du trycker på meddelande så visar inte menyn sig förräns du drar över skärmen, sånt gör ivarjefall mig vansinnig, och ska det ta 3 flera månader att åtgärda en sådan skitsak i en uppdatering, tja, då är det upp till dem. Nu är ivarjefall min lur betydligt mer buggfri.
Postad 25 August 2009 - 10:15
Postad 25 August 2009 - 16:45
Skall tydligen bli kinetic scrolling i menyer med nästa uppdatering som skall dyka upp i mitten av september. Det ser jag fram emot!
Hade ingen aning om vad det var men jag googlade och är det det jag hittade så ser jag fram emot det också!
Postad 25 August 2009 - 17:35
Redigerat av boltis, 25 August 2009 - 17:35.
Postad 25 August 2009 - 18:36
Postad 25 August 2009 - 18:45
Det går bra att förklara för oss som inte har riktigt pejling på vad det är. Hittade ett youtubeklipp men det sa inte så mycket tycker jag.
Kinetic Scrolling är den scroll typen som finns i webläsaren, alltså du "sätter fart" på scrollningen och kan släppa och den fortsätter scrolla själv en bit. Du kan stoppa genom att trycka till och du kan dra olika fort.
Lite svårt att förklara i text.
Postad 25 August 2009 - 22:11
Skall tydligen bli kinetic scrolling i menyer med nästa uppdatering som skall dyka upp i mitten av september. Det ser jag fram emot!
Låter helt grymt bra
Postad 26 August 2009 - 05:28
Postad 26 August 2009 - 07:21
En annan fråga är oxå hur de tänkte med kalender widgeten. Där visas ju bara events för den aktuella dagen. Man vill ju att den ska visa de tre nästkommande eventen oavsett om det är på samma dag eller olika veckor. Kanske finns en app för detta?
en sista grej jag stör mig lite på är att den ibland ändrar vilket minne där sms ska sparas. Jag har inställt på mass storage, men ibland säger den bara att minnet inte kan nås och att den sparar sms et på c: heöt oacceptabelt.
Jag är nokia/symbian newbie, men är det nån som har en lösning på dessa grejjer?
I övrigt är jag skitnöjd med telefonen!
Redigerat av Falken01, 26 August 2009 - 13:41.
Postad 27 August 2009 - 16:24
Får man fråga hur man ställer in dom inställningar på bild och ljudformatet? har du lust får du gärna visa med en printscreenLadda hem gratisprogrammet Any Video Converter Free. Kör inställningen 640x360 med 768kbs för bild och 128kbs för ljud (frame rate samma som i originalet), sparar i formatet MP4.
Redigerat av Bowen, 27 August 2009 - 16:26.
Postad 27 August 2009 - 20:28
Jo, finns ju dom som tror på tomten också
Jag va en av dom som trodde att det va lungt, men fick repor och har nu ett screenguad på luren.
Postad 27 August 2009 - 20:57
Jag va en av dom som trodde att det va lungt, men fick repor och har nu ett screenguad på luren.
Jag har invisible sheld på displayen + crystal case på min, vill vara på den säkra sidan.
Postad 28 August 2009 - 00:06
Postad 28 August 2009 - 06:09
Postad 28 August 2009 - 13:58
Bara jag som har kvar originalskyddet på skärmen? Har haft det i snart 2 månader och det funkar ju hur bra som helst, förstår inte varför man ska byta.
samma här! sitter perfekt!
Postad 28 August 2009 - 18:03
Postad 28 August 2009 - 21:30
Jag har en fråga ang. alarmet på n97: När man har satt ett larm att ringa kl 07:00 och snoozar i 10 minuters intervall så kan man inte stänga av larmet mellan snoozningarna. Det går bara att stänga av larmet "när det ljuder". Vill man stänga av larmet så måste man gå in och radera det. Inte så bra då det är ganska skönt att ha flera "pre set" alarm att välja på.
En annan fråga är oxå hur de tänkte med kalender widgeten. Där visas ju bara events för den aktuella dagen. Man vill ju att den ska visa de tre nästkommande eventen oavsett om det är på samma dag eller olika veckor. Kanske finns en app för detta?
en sista grej jag stör mig lite på är att den ibland ändrar vilket minne där sms ska sparas. Jag har inställt på mass storage, men ibland säger den bara att minnet inte kan nås och att den sparar sms et på c: heöt oacceptabelt.
Jag är nokia/symbian newbie, men är det nån som har en lösning på dessa grejjer?
I övrigt är jag skitnöjd med telefonen!
När du skapar ett nytt alarm så kan du välja tid, beskrivning och "Repetera". Sätter du larmet att repetera dagligen eller arbetsdagar så kan du sedan välja att bara inaktivera larmet, utan att radera det. Kör du dagligen så larmar det t.ex 07:00 varje dag, kör du arbetsdagar då larmar det varje inställd arbetsdag. Arbetsdagar ställer du in i inställningar i samma meny som tid och datum etc. Ett tips för att snabbt nå dina alarm är att peka på skärmen uppe i högra hörnet, strax till vänster om batteri-symbolen. Där kommer man f.ö. också åt anslutningar och klockan.
Kalendern har jag inge bra svar på, använder inte den widgeten själv. Och det sista låter som nån bugg, har du uppdaterat firmware?
Postad 29 August 2009 - 09:41
Men, det är som du beskriver, en lite tabbe att det inte står vad kalendernoteringen handlar om i startsidewidgeten ifall den inträffar en annan dag än den aktuella.
Postad 29 August 2009 - 12:35
När du skapar ett nytt alarm så kan du välja tid, beskrivning och "Repetera". Sätter du larmet att repetera dagligen eller arbetsdagar så kan du sedan välja att bara inaktivera larmet, utan att radera det. Kör du dagligen så larmar det t.ex 07:00 varje dag, kör du arbetsdagar då larmar det varje inställd arbetsdag. Arbetsdagar ställer du in i inställningar i samma meny som tid och datum etc. Ett tips för att snabbt nå dina alarm är att peka på skärmen uppe i högra hörnet, strax till vänster om batteri-symbolen. Där kommer man f.ö. också åt anslutningar och klockan.
Kalendern har jag inge bra svar på, använder inte den widgeten själv. Och det sista låter som nån bugg, har du uppdaterat firmware?
Jo det går ju så klart att göra så, men det funkar bara om man vill stiga upp vis samma tid varge morgon. Om man har olika larm för olika dagar så funkar det inte
kalenderwidgeten är inte en buggig. Den är gjort på detta sättet och har fått enorm kritik att vara helt oanvändbar, vilket den är. Hittade denna som funkar skit bra för mig. dock bara om man kör engelska som telefonspråk.
Postad 29 August 2009 - 14:19
Postad 29 August 2009 - 16:21
Jo det går ju så klart att göra så, men det funkar bara om man vill stiga upp vis samma tid varge morgon. Om man har olika larm för olika dagar så funkar det inte
På SE kunde man ha typ 6 larm som sparades o bara behövde aktiveras eller avvaktiveras.
kalenderwidgeten är inte en buggig. Den är gjort på detta sättet och har fått enorm kritik att vara helt oanvändbar, vilket den är. Hittade denna som funkar skit bra för mig. dock bara om man kör engelska som telefonspråk.
Syftade inte på att kalenderwidgeten var buggig heller. Jag syftade på problemet med vart dina sms lagras, telefon- eller massminnet.
Postad 29 August 2009 - 20:25
jag har sama upplevelse, mitt strul med facebook appen verkar vara över...peppar peppar.
och där var mitt tålamod slut.....det går f*n inte att använda facebook och foto upload.
Bara en massa scripr error. Det verkar gå bättre hemma på wlan men vad är då vitsen :-(
Även att avsluta samtal är rysk rolett ibland hänger sig hela j*vla luren då.
Är det så illa för fler........
Postad 29 August 2009 - 23:20
och där var mitt tålamod slut.....det går f*n inte att använda facebook och foto upload.
Bara en massa scripr error. Det verkar gå bättre hemma på wlan men vad är då vitsen :-(
Jag har då inga problem att ladda upp bilder till FB.
Postad 30 August 2009 - 12:22
Jag har inte testat att ladda upp foton till facebook än men jag har inte haft några problem med att avsluta samtal.
Postad 30 August 2009 - 19:18
Tack
//Atte
-------------------------------FIXAT------------------------------------
This problem is usually caused by corrupt map data.
To fix this issue, you first have to delete the current map data. Using File Manager, delete the "Cities" folder on your memory card/mass storage.
Then start up the Nokia Maps application so that it recreates the folder and file structure required for the map data.
Finally, reinstall your map data and voices to the phone using Map Loader.
Redigerat av Unregistereddacb5a1e, 30 August 2009 - 20:56.
Postad 31 August 2009 - 20:07
Jag lyckas inte få till html email via messaging, någon som har en bra guide?
Postad 01 September 2009 - 11:45
Den skall inte koppla upp sig utan att du startar något program själv. Men visst kan man missa något. Har inget bra svar, du skulle kanske kunna ta bort WAP/3G kopplingarna.
Absolut, med nya firmwaren är den starkare och har bättre ljud, börjar bli lika bra som min Ipod+iTrip
Om man har tex. Facebook och väder på starskärmen, drar det också på datatrafiken? Kan det börja bli dyrt om man har endast tele2 surf mini?
Postad 01 September 2009 - 12:27
Om man har tex. Facebook och väder på starskärmen, drar det också på datatrafiken? Kan det börja bli dyrt om man har endast tele2 surf mini?
Ja det borde det väl göra eftersom dom programmen uppdaterar hela tiden.
Annars så kan man väl ha startsidan "offline" .
Redigerat av Steelis, 01 September 2009 - 12:29.
Postad 01 September 2009 - 15:25
Info om CPU men kanske inte helt säkert? men verkar konfirmerat att det ska finnas FM-sändare iaf.
Och att den troligast börjar skeppas i May
Postad 01 September 2009 - 15:50
Postad 01 September 2009 - 17:24
Till SonyEricsson kunde man köra MyPhone Explorer som var ett ganska klockrent alternativ. Hittar inget annat till Nokia än Oxygen Phone Manager, men det är dyrt...
Postad 03 September 2009 - 15:21
Nice!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Nokia och deras support
9 bilder
7 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler