Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M

1242 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 augusti 2009 - 08:02

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Min tv KRP-600A har gått sönder....... :)
Såg på en DVD då den bara slocknade, ljudet och spelaren forsatte att spela?
När jag försöker sätta på tv både med fjärren och mediaboxen så lyser box blå att ett ögonblick för att sen gå i stanby.
På skärmen så blinkar standby röda, två korta blink slockna två korta blink osv.....F-N...... ;)
Har ringt supporten dom skulle höra av sig när dom kunde komma vad trist....

MvH
Roger

Postad 13 augusti 2009 - 11:09

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Tjena,

Vi fick in 10st KRP-500A idag, så passa på nu att slå till på denna fantastiska TV. :)

Tills de tar slut. :-)

Tillverkas inte längre.

Postad 13 augusti 2009 - 18:37

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

När jag försöker sätta på tv både med fjärren och mediaboxen så lyser box blå att ett ögonblick för att sen gå i stanby.
På skärmen så blinkar standby röda, två korta blink slockna två korta blink osv.....F-N...... ^_^

MvH
Roger

tråkigt. Förmodligen rep. men du har väl gjort standardgrejen, dragit ur nätkabeln en stund. Man vet ju aldrig...

Postad 13 augusti 2009 - 18:46

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

På skärmen så blinkar standby röda, två korta blink slockna två korta blink osv.....F-N...... ^_^

MvH
Roger

Usch vad tråkigt, Man får hoppas på en snabb och lyckad rep.

Mvh.
Mats

Postad 16 augusti 2009 - 14:18

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Tack för eran omtanke,_Z_ och Noobman.
Det är tråkigt då en så pass dyr tv strular, men det skulle komma en service kille på måndag.
Dom pratade om att byta Power supply på skärmen...?
Jag hoppas att det bara är det som är felet....
Jag skriver på måndags kvällen,om hur det har gått...

MvH
Roger

Postad 16 augusti 2009 - 15:23

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0

Tack för eran omtanke,_Z_ och Noobman.
Det är tråkigt då en så pass dyr tv strular, men det skulle komma en service kille på måndag.
Dom pratade om att byta Power supply på skärmen...?
Jag hoppas att det bara är det som är felet....
Jag skriver på måndags kvällen,om hur det har gått...

MvH
Roger

Hoppas att det löser sig.
Är nog "bara" nätagget, inget kul att vara utan den fina bilden.
Jag hade själv blivit mycket besviken.

Lycka till!

Postad 17 augusti 2009 - 20:13

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Det gick inte så bra i dag,jag står på ruta ett fortfarande tyvärr... ;)
Han satte in två nya stora Power supply kretskort men det är samma fel...
Dom har beställt ett annat kretskort, som tar ca 3 till 4 dagar att få.
Min känsla är att dom famlar lite i mörkret....testa.. nä det gick inte osv...
Det känns inte så förtroendeingivande när man gör på det sättet!
Jag skriver när det har hänt något framöver.

MvH
Roger

Postad 26 augusti 2009 - 08:11

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Nu har dom varit och bytt ett till kretskort ett så kallat Y-kretskort men felet består...
Det som hände var att standby lampan blinkar tre gånger och slocknar och då är det bara att skicka ner TV..!!! (suck) vill inte..!
Det skulle eventuellt komma en låne tv imorgon en LX6090 men det känns inte kul det här... :)

MvH
Roger

Postad 02 september 2009 - 20:31

Unregistered1083
  • Unregistered1083
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det gick inte så bra i dag,jag står på ruta ett fortfarande tyvärr... :)
Han satte in två nya stora Power supply kretskort men det är samma fel...
Dom har beställt ett annat kretskort, som tar ca 3 till 4 dagar att få.
Min känsla är att dom famlar lite i mörkret....testa.. nä det gick inte osv...
Det känns inte så förtroendeingivande när man gör på det sättet!
Jag skriver när det har hänt något framöver.

MvH
Roger

Det är så man gör när man felsöker:)

Postad 02 september 2009 - 20:36

Unregistered1083
  • Unregistered1083
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jaha, nu går man i Tv köpar tankar igen, har en Pionner 43" som man är grymt nöjd med, kollade runt lite på Lcd,Led osv... men fan inget lockar. Känns som om Pionners plasmor står på toppen:) Har byggt ut huset så en 55-60" skulle funka kanon, det finns ju några Kuros kvar lite här o där :) Vad säger ni som har 60" är ni nöjda??

Postad 08 september 2009 - 19:15

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Hej!

Ingen som har lust att lista sina inställningar på Tv/Dvd/Bluray/Spel?

Postad 18 september 2009 - 19:13

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Har fått tillbaka min tv och använt den en vecka,dom har i princip byt ut allt på teven.
Även hela plasma-panelen..?
Men jag är glad att det inte blev några fraktskador... :)

MvH
Roger

Postad 18 september 2009 - 19:18

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Har fått tillbaka min tv och använt den en vecka,dom har i princip byt ut allt på teven.
Men jag är glad att det inte blev några fraktskador... :)

MvH
Roger

Kul att det ordnade sig.

Mvh.
Mats

Postad 21 september 2009 - 11:59

sensei
  • sensei
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hej jag har ett problem med min dator som är inkopplad via HDMI in i min Kuro 500A.

1. Om jag kör "normal-läget" i hdmi-inställningen får jag naturligtvis overscan och windows syns inte i kanterna
2. Jag slår över till PC-läget, och overscan försvinner direkt. Tyvärr försvinner även alla bildförbättringar också, så bilden och texten blir verkligen ful, suddig och svaga färger.

Jag vill alltså kombinera ingen overscan med optimal-läget och alla andra förbättringar så bilden blir lika bra som vanligt. Hur gör jag det? Nvidias kontrollpanel är ju så buggig så att klockorna stannar, när man ändrar overscan så kan man dels inte flytta i sid/höjd-led, dels så ändrar den även upplösning och blir bara fel.

Hur gör ni?

Postad 21 september 2009 - 14:17

MXZMago
  • MXZMago
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Men jag är glad att det inte blev några fraktskador... ;)

MvH
Roger

Fan va nice Roger, ny kär igen då? :lol:

Mvh// Mackan

Redigerat av MXZMago, 21 september 2009 - 14:17.

Postad 22 september 2009 - 12:49

steos73
  • steos73
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Nyss blivit med KRP-500A. Efter diverse sturl med uppdateringar ifrån com hem fungerar det mesta fint.
En fundering bara. Jag går i köpastankar och funderar på att slå till på en ny PS3 slim. Är det någon som vet ifall fjärren till tvn är kompatibel med PS3:an eller är man tvungen att köpa sonys egna alternativt använda spelkontrollen?

Postad 22 september 2009 - 14:30

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Tack!
Noobman och MXZago för era omtankar om tv strulet,det är en så dyr tv och stor,tung o klumpig pryl.
Och den var insatt i väggen så det var tur att jag jobbade så pass mycket med att det skulle gå bra att ta ut tv ifall att olyckan var framme,vilken den tyvärr var... :)
Men jag är glad att den är hemma igen,men man blir lite orolig när ska det hända igen,har man fått ett "måndagsexemplar"...?
Lite osäkerhet smyger det på en, varken man vill det eller ej... :)
Men som jag skrev tidigare är jag....sjukt nöjd med tv... ;)

MvH
Roger

Redigerat av cobra-427, 22 september 2009 - 16:36.

Postad 22 september 2009 - 14:39

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Är det någon som vet ifall fjärren till tvn är kompatibel med PS3:an eller är man tvungen att köpa sonys egna alternativt använda spelkontrollen?

Du måste ha PS3ans fjärr, den är bluetooth.

Postad 06 oktober 2009 - 09:56

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Hej! Min Krp500A börja Buzza med korta stötar ett tag,så jag tänkte då slår jag på Es2 o ser om det blir skillnad.... Vilket det inte blev? Nån som upplevt detta? Eller är det fel på min skärm?

Postad 06 oktober 2009 - 11:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Jag går i köpastankar och funderar på att slå till på en ny PS3 slim. Är det någon som vet ifall fjärren till tvn är kompatibel med PS3:an eller är man tvungen att köpa sonys egna alternativt använda spelkontrollen?

Intressant fråga, ingen som provat?

PS3 Slim ska ju kunna styras via HDMI CEC ("BRAVIA Theatre Sync" resp "Kuro Link" är ju bara namnen på de resp företagens implemantationer av CEC) så helt otroligt är det inte (även om det förstås är troligare att en Sony mot Sony koppling funkar).

Postad 07 oktober 2009 - 13:36

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Jaha, nu går man i Tv köpar tankar igen, har en Pionner 43" som man är grymt nöjd med, kollade runt lite på Lcd,Led osv... men fan inget lockar. Känns som om Pionners plasmor står på toppen:) Har byggt ut huset så en 55-60" skulle funka kanon, det finns ju några Kuros kvar lite här o där Vad säger ni som har 60" är ni nöjda??

Jag har haft min 60" pioneer sen i våras och är så himla nöjd, var först lite velig eftersom det var så mycket pengar det rörde sig om. Men så här i efterhand så är jag så jäkla glad att jag slog till på en, så köp en om du är sugen du kommer inte att ångra dig...

Postad 09 oktober 2009 - 13:03

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Hur stor tror ni bildskillnaden är mellan en Pio 8:gen ej full hd kontra en KRP?

Postad 09 oktober 2009 - 14:41

zyberzeke
  • zyberzeke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Jag har haft min 60" pioneer sen i våras och är så himla nöjd, var först lite velig eftersom det var så mycket pengar det rörde sig om. Men så här i efterhand så är jag så jäkla glad att jag slog till på en, så köp en om du är sugen du kommer inte att ångra dig...

Slänger ut en fråga här eftersom jag är en fotbollsälskare, nästa vecka levereras min krp-600 och jag hoppas verkligen att den blir en fin skärm att kolla in fotboll på med.

Hur är den i det avseendet? rörelseskärpan tänker jag då på

Postad 09 oktober 2009 - 16:31

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Det är inget problem med att den så kallade "laggar" vid snabba rörelser.
Mina söner spelar snabba spel på den och jag själv ser fotboll via CanalDigital är sändningen ok är bilden densamma.... :)

MvH
Roger

Postad 09 oktober 2009 - 17:05

zyberzeke
  • zyberzeke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Det är inget problem med att den så kallade "laggar" vid snabba rörelser.
Mina söner spelar snabba spel på den och jag själv ser fotboll via CanalDigital är sändningen ok är bilden densamma.... :)

MvH
Roger

Låter toppen, har själv canaldigital och bättre grundförutsättningar än så går ju inte att få. En vecka kvar nu, lite jobbigt att gå och vänta bara, och under tiden börjar man nojja lite, det rör sig ändå om rejält med klöver.
Det blir nog fint bara skärmen är på plats. ;)

Postad 14 oktober 2009 - 17:14

U Dick
  • U Dick
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tjenare.

har förgäves försökt få tag i en krp-500m, är som vanligt sent ute...
nästa kandidat är 500a, har hittat handlare som enligt webben påstår sig ha på lager, får väl kolla närmare.
har nu en fråga angående a-modellen.
hur funkar det med att välja vilken källa man vill kolla på när det bara är en sladd med ljud och bild från mediaboxen till skärmen?
låt oss säga att jag samtidigt som inspelning via box sker vill jag kolla på film.

Postad 20 oktober 2009 - 09:03

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Hejsan! Jag börjar mig med att ursäkta mig då jag säkerligen hittar svaren om jag söker. Men jag är lite för ivrig till att göra det just nu.

Har precis släpat iväg min 3 månader gamla samsung ue46b6050 och bytt ut den mot en Pioneer KRP-500A, nu har jag den bild som jag vill ha, och jag kan lätt säga att jag har varit vilseledd i flera år har jag märkt...

Frågan är som följer, ska jag på något sätt köra in tvn? Och om det är så vad ska jag köra för något och vilka inställningar ska användas?.

För övrigt så tror jag att jag har hittat världens bästa bildvisare, mediaboxen är en lysande skapelse!

Postad 20 oktober 2009 - 09:25

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Ola Thomasson >> Du kör in tv:n bäst genom att just använda den som en tv. B)
Ställ in bilden någorlunda vettigt bara(förslagsvis med DVE) och mycket mera än så
är det inte. Dock skulle jag köra med Orbitern på och undvika långvariga statiska
bilder på ett tag.

Postad 20 oktober 2009 - 10:01

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Slayer >> Tackar för svaret, då ska jag kalibrera med DVE, Orbitern kör jag i läge 2, Så man inte råkar köra den i dot by dot av misstag.

Stördes inte alls av Orbitern igår när jag testkörde apparaten lite.

Postad 20 oktober 2009 - 19:09

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
För säkerhets skull kan du köra med fullbild och kontrasten lite lägre i början när du sliter in den(ca 200 timmar). Allt för att du inte ska få ojämn slitning på fosforytan.

Postad 20 oktober 2009 - 23:07

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Jag går i köpastankar och funderar på att slå till på en ny PS3 slim. Är det någon som vet ifall fjärren till tvn är kompatibel med PS3:an eller är man tvungen att köpa sonys egna alternativt använda spelkontrollen?

Intressant fråga, ingen som provat?

PS3 Slim ska ju kunna styras via HDMI CEC ("BRAVIA Theatre Sync" resp "Kuro Link" är ju bara namnen på de resp företagens implemantationer av CEC) så helt otroligt är det inte (även om det förstås är troligare att en Sony mot Sony koppling funkar).

Lite sen med att svara, men bättre sent än...

Hursomhaver, jag har testat, dock inte särskillt ingående då jag använder en annan lösning, med min Pio G8 och om det nu inte skett utvecklig från G8 till G9 så är det inte mycket man kan använda HDMI-kontrollen mellan PS3 slim och Pio TVn. Det mest användbara är typ att när man slår på PS3 slim så startar också TVn.

Vill man ah en fjärrkontroll över PS3 slim så är nog en bluetooth-fjärr eller t ex en Logitech Harmony samt Logitechs PS3 adapter, vilket är vad jag använder och det fungerar kanon så länge som man använder fjärr och trådlös kontroller separat, annars tenderar fjärradaptern att kicka kontrollern.

Postad 05 november 2009 - 16:56

zyberzeke
  • zyberzeke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Har nu använt mitt nya förvärv ( krp-600a) i några dagar. Nu närmar sig helgen och man är ju förstås sugen att spana lite film.
Hur är det med 2:35 filmer är det bara att köra eller skall man sträcka ut bilden så här första tiden?
Har bara kollat lite snuttar i veckan men bilden är helt otroligt!

Redigerat av zyberzeke, 05 november 2009 - 18:39.

Postad 05 november 2009 - 19:09

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Har nu använt mitt nya förvärv ( krp-600a) i några dagar. Nu närmar sig helgen och man är ju förstås sugen att spana lite film.
Hur är det med 2:35 filmer är det bara att köra eller skall man sträcka ut bilden så här första tiden?
Har bara kollat lite snuttar i veckan men bilden är helt otroligt!

Hehe..KRP-500M är ett snäpp värre. Svärtan på den är nästan löjligt bra. Men hur som helst, som svar på din fråga så körde jag ett par hundra timmar i utsträckt läge. Jag tycker det är sunt att blanda lite format efter "färdigbränningen".

Postad 18 november 2009 - 01:43

patrik1234
  • patrik1234
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej! Jag hade tänkt använda den här skärmen till min dator via DVI till HDMI adapter. Tror ni det funkar bra?
Vilken kabel rekommenderar ni? Pris/kvalitét, rekommenderad längd, viktigt med HDMI ver. 1.3?

Satt o kika på kablarna här:
http://www.hembiocon.....MI-DVI kablar

Tacksam för svar

Postad 18 november 2009 - 10:04

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Vilken skärm har du? KRP-M modellerna har ju även DVI ingång.

Postad 18 november 2009 - 13:31

patrik1234
  • patrik1234
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tänkt köpa en KRP-500A. Tror ni den kommer rasa i pris nu till jul? Eller tvärtom pga låg tillgänglighet?
KRP-500M verkar inte gå att få tag på längre..

Postad 18 november 2009 - 14:03

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Tror nog inte den kommer rasa i pris nämnvärt mycket... Har själv en Krp500A o den ligger på samma pris som för 1 år sedan,sen kan du ju alltid kika på andra modeller?

Postad 19 november 2009 - 09:52

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Tänkt köpa en KRP-500A. Tror ni den kommer rasa i pris nu till jul? Eller tvärtom pga låg tillgänglighet?

Priserna kommer definitivt inte att gå ner då det inte finns så många exemplar kvar. Visst kan dom gå upp, vilket man sett på en del ställen i england på sista tiden. Vissa butiker där har höjt priserna på de få kvarvarande Pioneer plasmorna. Troligtvis kommer priserna ligga still.

Angående HDMI kablar så spelar det inte så stor roll vilken du väljer. Välj en i rätt längd och undvik de billigaste, speciellt om du behöver en lite längre kabel.

Redigerat av Unregisteredcab460d8, 19 november 2009 - 09:54.

Postad 19 november 2009 - 11:06

Sylten
  • Sylten
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ny här - och även nybliven ägare till en KRP-500a.... uppgraderat från en 5090LX. Wow - att det kunde bli så mycket bättre, framförallt svärtan! :rolleyes:

Angående mediarececievern, någon som använder den så?! Kopplad till nätverk? Har inte hunnit prova ännu, men är lite nyfiken på vad den klarar att spela upp... och vad krävs för att stream material från en PC? Serverprogram?
Eller är det bara MediaPlayer? Nyfiken på era erfarenheter!

Mvh

Postad 02 december 2009 - 14:57

tosseracing
  • tosseracing
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej! Tänkte bara höra efter hos alla om det är någon av er som fått samma problem som jag. Jag har fått skiftningar i över och under kant, efter tv sändningarna. Typ som Ghosting. Den övre och undre linjen är mindre svärta i nu än den delen som alltid är belastad med program. Det syns relativt väl när det är en mörk bakgrund. Har testa med vittvätt men får fan inte bort det. Någon som an tänkas veta vad jag ska göra????? Är helt knäckt!!!!

Postad 05 december 2009 - 14:10

harry
  • harry
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
någon som har inställnings värden för bästa bild

Postad 05 december 2009 - 15:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
tosseracing

Reklamera den å köpa en lcd ?

Postad 05 december 2009 - 22:09

patrik1234
  • patrik1234
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt köpa en PDP-LX6090H, men nu när jag läst manualen online
så såg jag att den rekommenderar att man ansluter apparaten till jordad kontakt.
Har tyvärr bara jordat i köket och inte i vardagsrummet utan möjlighet att
fixa jordat där.

http://docs.pioneer....orceLanguage=sv

1. Hur viktigt är det med jordningen, vilka risker finns det?

2. Kan man köra TVn i ojordad kontakt utan större problem?

3. Spelar det roll om man ansluter till det analoga kabelnätet? Läste nå't om skilda potentialer mellan näten.
Skulle iofs kunna utesluta det då jag framförallt tänkt ha den ansluten till datorn via HDMI.

4. Hur stor är skillnaden egentligen i bildkvalitét osv från KRP-600A? Den är ju rejält dyrare. Nån som vet?

Tacksam för svar!

Postad 06 december 2009 - 15:28

zyberzeke
  • zyberzeke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Jag hade tänkt köpa en PDP-LX6090H, men nu när jag läst manualen online
så såg jag att den rekommenderar att man ansluter apparaten till jordad kontakt.
Har tyvärr bara jordat i köket och inte i vardagsrummet utan möjlighet att
fixa jordat där.

http://docs.pioneer....orceLanguage=sv

1. Hur viktigt är det med jordningen, vilka risker finns det?

2. Kan man köra TVn i ojordad kontakt utan större problem?

3. Spelar det roll om man ansluter till det analoga kabelnätet? Läste nå't om skilda potentialer mellan näten.
Skulle iofs kunna utesluta det då jag framförallt tänkt ha den ansluten till datorn via HDMI.

4. Hur stor är skillnaden egentligen i bildkvalitét osv från KRP-600A? Den är ju rejält dyrare. Nån som vet?

Tacksam för svar!

Jag har själv en 600A i ett ojordat uttag. Har haft tv aparater och stereoutrustning i ojordade uttag under de 10 år jag bott i huset utan några som helst problem.

Beträffande bildkvalité så är det ingen skillnad mellan min 600 a och svågerns 6090H

Postad 06 december 2009 - 18:00

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Tosseracing köp ny teve :blink: Finns mycket att störa sig på när det gäller denna teve :unsure:

Postad 06 december 2009 - 18:20

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Hej! Tänkte bara höra efter hos alla om det är någon av er som fått samma problem som jag. Jag har fått skiftningar i över och under kant, efter tv sändningarna. Typ som Ghosting. Den övre och undre linjen är mindre svärta i nu än den delen som alltid är belastad med program. Det syns relativt väl när det är en mörk bakgrund. Har testa med vittvätt men får fan inte bort det. Någon som an tänkas veta vad jag ska göra????? Är helt knäckt!!!!

Du fortsätter med fullbild i ett par veckor. Du kan också prova med ett annat format. Ta tex 4x3-format och kolla svärtan nu när den sitter på sidorna. Har du samma ljusa svärta då?

någon som har inställnings värden för bästa bild

För att få den bästa bilden måste man kalibrera varje teve enskilt. Annars finns det dugliga dvd:n med "kalibreringsverktyg".

Postad 06 december 2009 - 18:24

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Tosseracing köp ny teve :blink: Finns mycket att störa sig på när det gäller denna teve :unsure:

Nämn vad som stör dig i M-serien.

Postad 06 december 2009 - 19:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jag störs inte eftersom jag inte har nån Pioneer men tosseracing gör det..

Det är ju inte så kul om det tar månader/veckor innan de går bort..
Och sen hela tiden vara orolig att det ska komma tillbaka...

Då skulle jag sälja den å köpa en lcd

edit
Sorry trebban...trodde det var mig du menade :unsure:

Redigerat av moparman, 06 december 2009 - 19:37.

Postad 06 december 2009 - 20:54

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Jag störs inte eftersom jag inte har nån Pioneer men tosseracing gör det..

Det är ju inte så kul om det tar månader/veckor innan de går bort..
Och sen hela tiden vara orolig att det ska komma tillbaka...

Då skulle jag sälja den å köpa en lcd

edit
Sorry trebban...trodde det var mig du menade :)

Ingen fara. Det är ovanligt med temporära inbränningar som har så svårt att försvinna. Oftast brukar man se någon "inbränd" logotyp eller liknande. Men beskrivningen var att det svarta var för ljust, vilket får mig att fundera lite.

Jag har kompisar vars svärta skiljer sig lite i botten på teven. Detta har inget med "inbränning" att göra utan verkar vara något mystiskt som mer påminner om en LCD när man tittar på den från sidan. Det är som om att fosforn är sämre där.

Jag har haft tur och ser endast en enormt djup svärta på min 500:a

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 06 december 2009 - 20:56.

Postad 06 december 2009 - 20:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Yepp...Verkar vara väldigt ovanligt att de ligger kvar en längre tid...

Kan ju vara så att vissa helt enkelt är defekta..

Annars bör det ju blekna rätt snabbt om den inte stått demad vecka efter vecka med allt på max å samma film

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.