CDON.com - erfarenheter av denna butik?
1069 svar till detta ämne
Postad 17 January 2014 - 17:39
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Allt jag menar är att det är hur de sköter sig när det skiter sig som man allra mest i efterhand glädjer sig åt som kund. Du kan ha köpt 100 ggr förut som funkat felfritt. men det räcker med ett enda katastrofalt bemötande/hanterade av dig som kund för att du ska bli avskräckt. Det kanske räcker för en del men jag har nog lite större tålamod än så. Naturligtvis beror det på vad ett katastrofalt bemötande/hanterande mer konkret är och vilka produkter vi pratar om. Lite värre om man köper kyl och frys till det nya köket jämfört med en cd-skiva eller film om man säger så. Är man beroende av snabba och felfria leveranser så växer ju även det negativa värdet även med enstaka strul.
Hade jag lagt 100 beställningar hos t.ex. Ginza istället för CDON så hade jag fått betala uppskattningsvis 5-6000 kr mer totalt. En av anledningarna till att jag gått över från Ginza är att det väldigt sällan gick att hitta frifraktkoder vilket betyder att de allra flesta beställningarna hade blivit minst 30 kr dyrare. Ett generellt lägre pris hos CDON samt t.ex. deras frekventa 50krs rabatter betyder att skillnaden ökar än mer. Värt mer än ett "katastrofalt" ärende? Exakt så upplevde jag det, beställt massor utan problem innan strulet började med felskick, beg grejer och lååånga leveranser, då gav jag upp och sa upp mitt konto. Det var inte exakt så som Masse beskrev. Där handlade det om enstaka katastrofala problem, du påstår att du haft en hel drös av olika katastrofala ärenden.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 17 January 2014 - 17:57.
Postad 17 January 2014 - 18:12
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Dom höll sätta mig hos kronofogden.. Hade skickat tillbaka 2st trasiga rakapparater. Enligt en på kundtjänst hade den kommit i retur. Men dagen efter fick jag argsint mail från en annan på cdon kundtjänst. Där det stod skicka tillbaka produkterna omedelbart så undviker du konsekvenser. Sedan hörde inget mer på nån månad. Förrens fick hem lapp från kronofogden. Kontaktade cdon igen, då skrev en 3 person, ditt paket hade slarvats bort men har nu hittats. 3st från kundtjänst alla sa olika saker. Så deras support är ett skämt tyvär. slapp kronofogden med tur. Men räkna med att det kan bli allvarliga problem då ni ska returnera något.
Kollade dina omdömen och det var tusan vad du sågade ett flertal butiker.  Attans vad du haft otur...
Postad 17 January 2014 - 18:20
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Ja men det är väl som vanligt med de flesta saker. Alla har vi olika krav och smak och saker som får vissa av oss att reagera och andra inte.
Själv har jag med åren blivit allt mer känslig/kräsen för hur man blir bemött som kund och är snabb på att "rösta" med min plånbok. Nu säger jag inte att CDON är hin håle själv, dock blir man rätt avskräckt i fallen som tagits upp på sistone i denna tråden.
Sen har jag iofs även sen tidigare uttryckt min personliga kritik för företag som inte ens har en telefon att ringa till när man vill dryfta saker som gått fel. Men det är ju min högst egna åsikt.
Redigerat av masse70, 17 January 2014 - 18:24.
Postad 17 January 2014 - 18:41
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Själv har jag med åren blivit allt mer känslig/kräsen för hur man blir bemött som kund och är snabb på att "rösta" med min plånbok. Nu säger jag inte att CDON är hin håle själv, dock blir man rätt avskräckt i fallen som tagits upp på sistone i denna tråden.
Ja jag är själv fundersam trots att det funkat utan större anmärkning för mig. Som jag sa tidigare så bör man sålla lite i de "fall" som tas upp. Alla, oavsett om de är negativa eller positiva, är kanske inte helt äkta? Den som skriver att det alltid tar 5-9 dagar, att de tar extra betalt för att de delar upp en försändelse och att var och varannan produkt är begagnad tror då inte jag på. Något av detta borde i så fall ha drabbat även mig efter X*100 beställningar under de senaste åren,God Kväll!
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 17 January 2014 - 18:42.
Postad 17 January 2014 - 19:31
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Ja jag är själv fundersam trots att det funkat utan större anmärkning för mig. Som jag sa tidigare så bör man sålla lite i de "fall" som tas upp. Alla, oavsett om de är negativa eller positiva, är kanske inte helt äkta? Den som skriver att det alltid tar 5-9 dagar, att de tar extra betalt för att de delar upp en försändelse och att var och varannan produkt är begagnad tror då inte jag på. Något av detta borde i så fall ha drabbat även mig efter X*100 beställningar under de senaste åren,
God Kväll!
Fast nu var det kanske främst lite mer trovärda fall som tex Frollics som jag avsåg, jag är inte dummare eller mer lättpåverkad än så det borde även du veta
Postad 17 January 2014 - 21:46
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Det var väl så jag tyckte det borde vara men blev lite fundersam när du skrev det mer svepande "i fallen som tagits upp på sistone".
Postad 18 January 2014 - 16:49
Greenious
-
Greenious
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nu beställer jag väl egentligen uteslutande media, (film/musik/spel) från CDON, så det är klart att min erfarenhet av deras övriga sortiment är högst begränsad. Samtidigt kan jag dock mycket väl förstå att det kan bli problem när man från CDONs sida ser allt som "standardvaror", särskilt då produkter där funktionen bara är en del av kundens beslutsunderlag inför köp.
Både andelen "felköp" pga färg, form & design blir större, och risken för att man får "använda" varor som kund blir därigenom också större. Och dessutom blir det krångligare att få varan reparerad.
De flesta som har haft problem i tråden verkar också till större del ha problem just med cdons övriga sortiment. Så där kan jag nog hålla med om att det finns bättre företag än cdon att handla från. Ätminstone i stockholm finns det gott om butiker att klämma och känna på grejjerna, och där man enkelt kan köpa det man vill ha direkt utan att priset blir särskilt mycket högre än vad CDON erbjuder. Vilket antagligen är skälet till att jag egentligen inte ägnat CDONs övriga sortiment någon större uppmärksamhet.
Postad 18 January 2014 - 22:19
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Nu har det gått en vecka sedan jag hörde något från cdon i mitt ärende och dom svarar inte på mail eller i ärendet efter förfrågan, finns det någon instans som kan hjälpa en vid sådana här ärenden?(arn tex)
Postad 21 January 2014 - 06:28
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Nu har det gått en vecka sedan jag hörde något från cdon i mitt ärende och dom svarar inte på mail eller i ärendet efter förfrågan, finns det någon instans som kan hjälpa en vid sådana här ärenden?(arn tex)
din konsumentvägledare i din kommun kan hjälpa dig i dessa frågor.
Redigerat av jimjans, 21 January 2014 - 06:28.
Postad 21 January 2014 - 16:27
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Så idag fick jag fraktsedel på mailen, äntligen det krävdes dock ett negativt omdöme här på prisjakt för att nåt skulle hända.
Postad 21 January 2014 - 21:04
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Så mycket för 7 arbetsdagars hantering av returer :\
14 dagar efter att CDON mottagit min retur, har det hänt ...... ingenting alls! Luftärendena de har skapat har (afaik) inte uppdaterats (iaf har jag inte fått något besked om det i mailen, och således inte heller kollat). Way to go, CDOFF.
Postad 25 January 2014 - 15:14
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
vad är det med cdon:s sida egentligen? jag får inte deras menyer att funka alls.
jag ska/vill gå in på bluray och kolla. Det funkar fint. Men sen när jag ska gå in i en speciell kategori så funkar det inte.
När jag trycker på "max 99kr" så kommer jag bara tillbaka till samma sida som jag var. Väljer jag istället "visa fler" precis bredvid så händer samma sak.
Samma sak när jag ska kolla på 3D filmer och flera andra kategorier.
Är det bara hos mig det spökar eller kan någon bekräfta att dom också har problem?
Postad 25 January 2014 - 15:23
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Samma problem här, "max 99kr" och sen tillbaka till föregående sida.
Postad 25 January 2014 - 15:54
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
ok tack för det.
Hoppas dom fixar det snart då.
Postad 27 January 2014 - 10:07
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
14 dagar efter att CDON mottagit min retur, har det hänt ...... ingenting alls!
Luftärendena de har skapat har (afaik) inte uppdaterats (iaf har jag inte fått något besked om det i mailen, och således inte heller kollat).
Way to go, CDOFF.
OK, 24e Jan lyckades CDON äntligen registrera min retur hos sig, mao 17 dagar efter att de fått försändelsen tillsänd sig.
Postad 28 January 2014 - 09:48
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Jaha, följetongen fortsätter, fast på ett postivt sätt.
CDONs påstående om att presentkort inte "återbetalas" förefaller på sätt och vis stämma.
Fick nämligen mail från Klarna, som konstaterar att fakturan har överbetalats med 400 kr,
och de skall betala ut 400 kr till mig, via PG, BG eller banköverföring.
Passar utmärkt, då CDON inte längre är billiga på GPUs, och jag får mina 400 spänn i
handen istället.
Postad 28 January 2014 - 13:02
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Nackdelen är väl att klarna brukar ta en avgift för detta om jag inte missminner mig ...
Postad 28 January 2014 - 18:25
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Nackdelen är väl att klarna brukar ta en avgift för detta om jag inte missminner mig ...
det stod något om avgift (30 kr ?) men frågan var om det var om beloppet var lägre, alt om det berodde på återbetalningsmetod. F.ö tycker jag i så fall att CDON får ta den smällen, iom att det är de som tabbat sig.
Postad 29 January 2014 - 17:51
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
det stod något om avgift (30 kr ?) men frågan var om det var om beloppet var lägre, alt om det berodde på återbetalningsmetod. F.ö tycker jag i så fall att CDON får ta den smällen, iom att det är de som tabbat sig.
Absolut! Det är väl det minsta...
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 January 2014 - 17:51.
Postad 30 January 2014 - 10:10
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Absolut! Det är väl det minsta...
... och nu var pengarna inne, utan någon avgift. Klarna sköter sig föredömligt, jämfört med CDON. Sen är det ju ett trevligt sätt att "tvätta" presentkort, som man hellre vill ha ut i cash
Postad 04 February 2014 - 17:48
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Exakt så upplevde jag det, beställt massor utan problem innan strulet började med felskick, beg grejer och lååånga leveranser, då gav jag upp och sa upp mitt konto.
Mina två första inköp från CDON för i år har även de gått bra. I början av Januari några filmer och beställde i torsdags kväll en bärbar hårddisk. Hör och häpna inte heller denna gång fick jag en använd eller felaktig produkt!  Leveransen var inte strålande snabb men paketet var postat på fredag och låg i brevlådan på tisdag. Himla tur en del har va  ...
Postad 04 February 2014 - 17:55
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Mina två första inköp från CDON för i år har även de gått bra. I början av Januari några filmer och beställde i torsdags kväll en bärbar hårddisk. Hör och häpna inte heller denna gång fick jag en använd eller felaktig produkt! Leveransen var inte strålande snabb men paketet var postat på fredag och låg i brevlådan på tisdag. Himla tur en del har va ...
Min sambo beställde 2st par byxor som fanns på lager tog 2 veckor varav ett par inte levererades pga av att de helt plötsligt var slutsålda ...
Postad 04 February 2014 - 21:07
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Min sambo beställde 2st par byxor som fanns på lager tog 2 veckor varav ett par inte levererades pga av att de helt plötsligt var slutsålda ...
Det där har hänt min dotter när hon beställde från någon butik som Zalando eller Stylepit och att sådant händer enstaka gånger är inget konstigt alls, även om det inte är roligt om man kanske hittat ett fynd. Om det händer titt som tätt så lär inte butiken bli långvarig.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 04 February 2014 - 21:08.
Postad 04 February 2014 - 21:16
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det där har hänt min dotter när hon beställde från någon butik som Zalando eller Stylepit och att sådant händer enstaka gånger är inget konstigt alls, även om det inte är roligt om man kanske hittat ett fynd. Om det händer titt som tätt så lär inte butiken bli långvarig.
Har svårt att känna annat än att du vill försvara CDON till vilket pris som helst oavsett vad som upplevs och skrivs i denna tråd och ofta med lite hånflin mot dom som haft dåliga erfarenheter av dom.
Visst finns det ju alltid dom som ropar varg och varnar för butiker i tid och otid, precis som det finns dom som alltid har haft "tur" osv.Men med tanke på vad som tagits upp i tråden är det knappast nåt positivt. Säkerligen finns det säkert skillnad från fall till fall och du verkar ju uppenbarligen toknöjd och hyllar dom till skyarna, men enligt mig ligger ju sanningen någonstans där emellan.
Dock kan jag tycka att man inte bör avfärda varken den ena eller andra sidan bara för att man själv råkar befinna sig på en av dom.
Redigerat av masse70, 04 February 2014 - 21:19.
Postad 04 February 2014 - 21:43
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Att du uppfattar mig som "toknöjd" beror kanske på att du själv ser så enögt negativt på CDON? Jag är inte alls lyrisk över CDON. De har som regel en mycket bra prisnivå med gott om rabattkoder som extra plus. Leveranstiden är oftast 2-3 dagar vilket väl är varken bra eller dåligt. De har uppenbarligen haft problem med kundtjänsten den senast tiden och att det inte finns ett telefonnummer att ringa till kan vara till stor nackdel om det strular.
Men... den som påstår att det ofta tar minst 8-9 dagar för en leverans eller att var och varannan produkt är felaktig eller använd drar med största sannolikhet till med en rejäl lögn. Om syftet då är att framhäva en annan butik eller bara en personlig vendetta vete tusan men ett sådant beteende / dold agenda motverkar ju själva syftet med konsumenttrådar av den här typen och åt detta "hånflinar" jag gärna. Samma när det gäller uppenbara falska och reservationslösa hyllningar av butiker / produkter naturligtvis.
Postad 04 February 2014 - 21:54
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Att du uppfattar mig som "toknöjd" beror kanske på att du själv ser så enögt negativt på CDON?
Inte alls. Uppfattar det snarare rätt fascinerande att du vill få mig som enögt negativ till CDON på inga grunder alls. Min bild av dom är grundad på att dom dels har tagit det enligt mig urbota dumma beslutet att skippa telefonsupport från första början. Resten är baserat på vad alla andra skrivit här i tråden, nu är jag iofs inte så dum så att jag tror på allt allt rakt av.Det har jag också deklarerat redan.Men om jag bara sorterar de inläggen som jag värderar som trovärdiga är dessa tillräckligt nog för att göra mig orolig. Dock verkar du mer ovillig och orolig över att ta dessa på allvar och snarare enögt positivt. Jag har beställt några enstaka gånger av dom, det var förvisso inte helt bekymmersfritt, men det är inte heller vad min hållpunkt handlar om.
Redigerat av masse70, 04 February 2014 - 21:55.
Postad 05 February 2014 - 05:32
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Problemet är när man redan betalt och det tar en evighet att få tillbaka pengarna för dom vet inte om de skall få in flera eller inte. Och man är glad om man får filmerna innan 3 dagar, beställt filmer samma dag men gått flera dagar mellan leveranserna mellan dem och då finns de på lager. Men jag tycker mest att det är tråkigt för cdon skötte alla sina beställningar snabbt och elegant förut och var det något som strulade blev man kompenserad men nu är det inte så lägngre.
Postad 05 February 2014 - 05:49
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Och man är glad om man får filmerna innan 3 dagar, beställt filmer samma dag men gått flera dagar mellan leveranserna mellan dem och då finns de på lager.
Som jag tyder den meningen så låter det som om det vore mer regel än undantag, är det verkligen så du menar? Liknande har hänt även mig när det gäller filmer men inte är det ofta. Förr så kompenserade väl CDON med frifraktkod har jag för mig, har de slutat med det? Ganska värdelös kompensation dock då det ändå ofta är enkelt att hitta sådan eller bättre.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 05 February 2014 - 05:53.
Postad 05 February 2014 - 07:54
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Problemet är när man redan betalt och det tar en evighet att få tillbaka pengarna för dom vet inte om de skall få in flera eller inte. Och man är glad om man får filmerna innan 3 dagar, beställt filmer samma dag men gått flera dagar mellan leveranserna mellan dem och då finns de på lager. Men jag tycker mest att det är tråkigt för cdon skötte alla sina beställningar snabbt och elegant förut och var det något som strulade blev man kompenserad men nu är det inte så lägngre.
Så välj faktura då...
Postad 05 February 2014 - 13:53
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Så välj faktura då...
Valde faktura och den kom med en gång så jag betalade den för paketet tog ju två veckor på sig. Som jag tyder den meningen så låter det som om det vore mer regel än undantag, är det verkligen så du menar? Liknande har hänt även mig när det gäller filmer men inte är det ofta.
Förr så kompenserade väl CDON med frifraktkod har jag för mig, har de slutat med det? Ganska värdelös kompensation dock då det ändå ofta är enkelt att hitta sådan eller bättre.
Och ja det börjar bli mer regel en undantag att det drar ut på tiden innan de tex packar och skickar iväg filmerna och det har som sagt hänt på senare tid. Det jag stör mig mest på är väl att dom i alla fall kan skicka ett mail och förklara när ett paket blir försena pga av att varan tagit slut eller vad nu som hänt.
Redigerat av jimjans, 05 February 2014 - 13:48.
Postad 05 February 2014 - 15:01
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Jag har handlat löpande på cdon och har haft problem någon enstaka gång, första gången löstes det med ett telefonsamtal och nu före jul via chatten. Tycker de sköter leveranserna på några dagar som regel men någon gång kan det ta några dagar extra.
När det gäller film och musik är de ihop med en lokal skivaffär de som jag i stort sätt handlar av. Så länge det funkar som hitills har de mitt förtroende. Förra året gjorde jag nästan 30beställningar och kan tänka mig att det ligger på det +-5 per år det senaste ca 15 år.
Redigerat av MikaelJ, 05 February 2014 - 15:04.
Postad 05 February 2014 - 15:08
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Har inte heller haft problem de tidigare åren utan tycker att det kommit det senaste halvåret..
Postad 05 February 2014 - 16:14
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Och ja det börjar bli mer regel en undantag att det drar ut på tiden innan de tex packar och skickar iväg filmerna och det har som sagt hänt på senare tid.
Det jag stör mig mest på är väl att dom i alla fall kan skicka ett mail och förklara när ett paket blir försena pga av att varan tagit slut eller vad nu som hänt.
Det skumma är ju att det verkar vara en del (även om jag som sagt inte litar på sanningshalten alltid - vissa är uppenbar lögn) som har liknande erfarenhet när många, varav jag, har väldigt lite eller nästan ingenting av den varan. Kan t.ex. inte komma ihåg när jag senast inte fick en beställd film som fanns i lager vid beställningen. Varför är det problem "som regel" för vissa och "mycket sällsynt" för andra... Har det med att göra var i landet man bor tro (vilket även det borde vara märkligt)?
Postad 05 February 2014 - 16:19
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Det skumma är ju att det verkar vara en del (även om jag som sagt inte litar på sanningshalten alltid - vissa är uppenbar lögn) som har liknande erfarenhet när många, varav jag, har väldigt lite eller nästan ingenting av den varan. Kan t.ex. inte komma ihåg när jag senast inte fick en beställd film som fanns i lager vid beställningen. Varför är det problem "som regel" för vissa och "mycket sällsynt" för andra... Har det med att göra var i landet man bor tro (vilket även det borde vara märkligt)?
Jag har som sagt varit kund länge flera år beställer mycket och bor centralt i göteborg och jag har börjat märka att leveranserna tar längre och längre tid aldrig varit några problem innan jag spekulerar i att de blivit för stora för snabbt och inte riktigt hinner med. Sen är det ju inte så konstigt att du ser mycket klagomål i denna tråd det brukar ju vara de som år problem som hittar hit och inte de som alltid fått bra leveranser.
Postad 05 February 2014 - 16:33
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Så är det ju naturligtvis då många blir upprörda även över få problem och då naturligtvis i olika grad beroende på hur betydande de är. Är det däremot så att det är en ökande trend med problem som t.ex. mycket långa leveranstider, felskick och icke skickade varor så borde den visa sig tydligt hos framför allt de som beställer ofta kan jag tycka.
Postad 05 February 2014 - 17:11
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Så är det ju naturligtvis då många blir upprörda även över få problem och då naturligtvis i olika grad beroende på hur betydande de är. Är det däremot så att det är en ökande trend med problem som t.ex. mycket långa leveranstider, felskick och icke skickade varor så borde den visa sig tydligt hos framför allt de som beställer ofta kan jag tycka.
Det är ju det jag säger jag beställer ofta och tycker det blivit sämre när du började handla hos cdon och beställde innan 14:00 fick du det dan efter de flesta gånger. Nu är du glad om det håller sig under 5 dar är det inte en försämring?
Postad 05 February 2014 - 17:38
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Det är ju det jag säger jag beställer ofta och tycker det blivit sämre när du började handla hos cdon och beställde innan 14:00 fick du det dan efter de flesta gånger. Nu är du glad om det håller sig under 5 dar är det inte en försämring?
Klart det är en försämring. Att det kommer dagen efter är väl något jag sett som en sak man kunnat förbättra, jag upplever nog 2-3 dagar som standard och upplever det så fortfarande. Senaste beställningen gjordes i lördags och kom igår. Men som sagt det är min upplevelse.
Postad 05 February 2014 - 17:39
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Även om jag inte tycker att cdon är "dåliga" på något sätt så har det blivit en försämring sen tidigare, för fick man nästan alltid sin order dagen efter. Numera så får man vara nöjd om man får det inom en vecka, har sällan bråttom så det är ok ändå. Kan ju jämföra med Dustin där jag senast beställde på en söndag och hade prylarna hemma på måndagen, det är snabba ryck det (båda använder PostNord för transport).
Beställda lite hårddiskar och nätverkskameror igår så blir intressant att se hur lång tid det tar denna gång.
Redigerat av lobo, 05 February 2014 - 17:39.
Postad 05 February 2014 - 18:47
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Valde faktura och den kom med en gång så jag betalade den för paketet tog ju två veckor på sig.
Du kunde ha gått in på Klarna.com efter 10 dagar och förlängt fakturatiden två veckor. Men det är ju knappast sånt man ska behöva göra, men det går.
Postad 05 February 2014 - 18:50
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jo jag vet ...lätt att vara efterklok...
Postad 05 February 2014 - 19:48
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Visst kan man kalla det en försämring men nu pratade jag om större problem som mycket långa leveranstider, felskick och icke skickade varor. Jag beställer sällan en vara där det är viktigt att jag får den inom ett dygn men är detta av betydelse så skall man nog handla av någon som kan utlova något sådant. Beställde nyligen studentlitteratur och valde då AD Libris då de påstod sig leverera snabbare än vad CDON utlovade (verkade stämma dessutom). Hade det inte varit så bråttom så hade jag handlat av CDON och fått ett lite bättre pris.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 05 February 2014 - 19:52.
Postad 05 February 2014 - 20:04
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Nej det var väl bara jag som trodde att ett företag strävade efter att bli bättre och inte sämre...
Postad 05 February 2014 - 20:32
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Nej det var väl bara jag som trodde att ett företag strävade efter att bli bättre och inte sämre...
Leveransen är väl bara en del i det hela? Vet inte om de skickar ekonomiskt eller miljömässigt vilket väl båda tar någon dag längre än det snabbaste? Vid senaste beställningen såg jag att paketet förhandsaviserats hos posten på fredagen men jag fick det ändå inte förrän på tisdagen. Kan det kanske vara så att de väljer att snåla lite på frakten för att kompensera alla frifraktskoder och lågt produktpris.
Postad 06 February 2014 - 10:39
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Även om jag inte tycker att cdon är "dåliga" på något sätt så har det blivit en försämring sen tidigare, för fick man nästan alltid sin order dagen efter. Numera så får man vara nöjd om man får det inom en vecka, har sällan bråttom så det är ok ändå. Kan ju jämföra med Dustin där jag senast beställde på en söndag och hade prylarna hemma på måndagen, det är snabba ryck det (båda använder PostNord för transport).
Beställda lite hårddiskar och nätverkskameror igår så blir intressant att se hur lång tid det tar denna gång.
Finns att hämta idag hos mitt ombud  Får även revidera mitt omdöme om deras kundservice, skickade iväg en fråga idag vid 08:55 och fick svar vid 09:01. Kan inte dra några slutsatser efter ett ärende men riktigt bra leveranstid samt kundsupport denna gång
Redigerat av lobo, 06 February 2014 - 10:40.
Postad 11 February 2014 - 02:45
Unregistered567a65ca
-
Unregistered567a65ca
-
Rookie
-
2 inlägg
Beroende på vad det är man har beställt så kan det ju ibland vara mer värdefullt ifall grejerna kommer fram i gott skick, t.ex varor med ömtålig elektronik. I de fallet ger jag gärna tummen upp för viss fördröjning med vetskapen om att sakerna har paketerats väl och hanterats varsamt i hela kedjan. Utvecklingen verkar inte gå i den riktningen om man tolkar retursedlarna som blivit standard i varje försändelse. Lite av ett tecken på man är medveten om riskerna i hanteringen.
Illavarslande enligt mitt tycke, ungefär som "vi skickar med en retursedel så har vi liksom garderat oss och behöver inte bry oss hur vi slänger ihop grejerna i paketet" Går det så går det eller så kan kunden alltid sända tillbaka paketet lite smidigt.
Sen kan man fundera på hur mycket värde det ligger i läsa en recension ifrån en kund som nyligen lagt ett köp i butiken. Tacka för den typen av omdömen oftast låter optimistiska och positiva men dem beskriver inte mycket om vad som hände sen under själva mottagandet av paketen och resten av upplevelsen.
Postad 11 February 2014 - 03:02
Unregistered2222
-
Unregistered2222
-
Beroende
-
-
1106 inlägg
Om man skall beskriva mina inköp så är jag nöjd i 98% av fallen. Det ena med felskick och det andra med skadat paket även om innehållet hade klarat sig tack vare plasten det var packat i.
Postad 11 February 2014 - 17:54
Unregistered2020
-
Unregistered2020
-
Lärjunge
-
-
486 inlägg
Beställde 3 stycken Blu-Ray filmer på måndagkvällen 10/2, kan göra ett inlägg senare och meddela hur lång tid det tog och om jag fick rätt vara.
Postad 12 February 2014 - 16:52
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Beställde 3 stycken Blu-Ray filmer på måndagkvällen 10/2, kan göra ett inlägg senare och meddela hur lång tid det tog och om jag fick rätt vara.
Risken att du skulle få fel vara är mycket liten. Det är knappast något man behöver beakta innan köp även om det naturligtvis kan hända i sällsynta fall.
Postad 12 February 2014 - 17:56
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Ja jag kan också tycka de är konstigt, beställde kablar från en nätbutik i västerås, paketet var stort som en lp skiva och ca 10 cm tjockt, jag bor i Umeå, gjorde beställningen Mån vid 9 tiden, hämtade ut paketet klockan 14 dagen efter på posten. Fattar inte hur de kan ta upp till en vecka för dom att skicka lite filmer som knappt tar nån plats.
Postad 12 February 2014 - 18:07
Unregistered2020
-
Unregistered2020
-
Lärjunge
-
-
486 inlägg
Fick SMS idag att posten har skickat så jag bör ha det imorgon (torsdag) i brevlådan.
Jag förstår egentligen inte vad den här hetsen man har med att det måste gå så fort (i lands problem),
om man beställer på måndag kväll och får paketet på torsdag middag så räcker det i alla fall gott för mig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|