ibland när man ska använda den så blir inte menyerna markerade. tex i telefonlistan så ska ju namnet och numret man vill ringa bli markerade.
vad värre är att det inte går att ringa. måste ta ur batteriet och starta om, då funkar det.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 *
Startad av
Unregistered0354d681
, Feb 09 2009 23:25
658 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 29 September 2009 - 17:19
har plötsligt fått problem med min w995'a.
ibland när man ska använda den så blir inte menyerna markerade. tex i telefonlistan så ska ju namnet och numret man vill ringa bli markerade. vad värre är att det inte går att ringa. måste ta ur batteriet och starta om, då funkar det. Postad 07 October 2009 - 07:49 Jag köpte min för en vecka sen på PC City(nätet) och jag märker redan av att den glappar i sliden när jag skriver sms.. Eller känner ju att den glappar varje gång jag trycker på en knapp i uppfällt läge. Var skall man gå för att få det fixat? Är det gratis? Vad är DOA? Redigerat av Herr Kryss, 07 October 2009 - 07:56. Postad 07 October 2009 - 14:23
Jo, DOA - Dead on arrival (död vid ankomst) är en "utbytes garantitjänst" som en del företag tillhandahåller. Apple t.ex. har ingen DOA på sina mobiler, men Sony Ericsson har en DOA på 7 dagar, vilket helt enkelt betyder att du får din telefon utbytt mot en ny, istället för att den lagas. Detta känns betydligt bättre än att få telefonen lagad på verkstad, om den är trasig när man packar upp den - garanti har man ändå... Så, du ska åberopa DOA inom 7 dagar på din telefon, då bör du få den utbytt mot en ny. Om det har gått mer än 7 dagar, så är det nog vanlig garantilagning som gäller. Kort: DOA = snabbt en ny telefon Garanti= troligen vänta några veckor Redigerat av Unregistered0be7bb57, 07 October 2009 - 14:24. Postad 07 October 2009 - 22:03 Räcker glappet i slidern för att man skall få en ny? Postad 07 October 2009 - 23:18
Det räckte för mig. Postad 08 October 2009 - 07:26 Tack. Har mailat deras kundservice nu och väntar på svar. Det bör ju räcka för mig med.. Har ditt sliderproblem återkommit? Redigerat av Herr Kryss, 08 October 2009 - 07:55. Postad 08 October 2009 - 11:23
Jag har DOA´t 2 eller om det var 3st pga glapp.
Så nog ska det räcka, en telefon i den här prisklassen ska inte glappa, inte som nya iaf. Postad 08 October 2009 - 12:06 Tror du möjligheten om att få pengarna tillbaka är möjlig? köpte den för 4300, nu kostar den 3700, typ. Så det kanske skulle vara kul att få pengarna tillbaka och kan ske köpa den, fast billigare.) Postad 08 October 2009 - 20:27
Nej, de tror jag väl inte
Det krävs normalt sett att samma fel ska uppstå 3ggr för att du ska kunna lämna tillbaka den. Postad 08 October 2009 - 23:51
Efter tre månader började även telefon 2 glappa i slajden, lämnade in den på garantin och fick en utbytestelefon. Än så länge inget glapp på telefon nr 3, men har bara haft den ett par veckor så man vet aldrig Postad 20 October 2009 - 20:16
Det verkar som om det kommer stora prissänkningar på den här mobilen snart. I England har dom precis sänkt den till £199.99
http://www.phones4u....?ItemKey=257217 Kan bara hoppas att detta kommer till Sverige också! Redigerat av thorstenn, 20 October 2009 - 20:16. Postad 07 November 2009 - 01:32
Har haft min w995 sedan release i sommras och är grymt nöjd! Änsålänge har följande mindre fel inträffat:
Enstaka repor på den "repfria" displayen. Värt att tillägga, har varit väldigt varsamt och inte haft den i samma ficka som exempelvis nycklar, tändare eller andra saker som kan repa. Ericssonloggan ovanför displayen har lossnat och nu står det bara "Sony eric " Telefonen glappar i slajden, extra störande när den är ihopfälld och den knakar när manövreringsknappar används. Stödet på baksidan som ska hålla telefonen i upprätt läge vid filmtittande har inte längre samma låsningsläge och den ramlar titt som tätt. Förövrigt har den fungerat felfritt fram tills ikväll. Skulle svara på ett inkommet sms och när jag trycker sänd visas inget nytt på displayen. Går tillbaka till meddelandemenyn och ser att inkorg, utkorg, sända sms och konversationslistor är tömda. Telefonen hittar inte simkortet och har därför ingen täckning. Efter lite pillande med batteri och simkort får jag igång telefonen men den har fortfarande ingen täckning. Hänger sig och är allmänt seg. När jag försöker spela upp mediefiler blir ibland displayen svart och telefonen startar om sig själv följt av ett otäckt, klickande ljud från högtalarna. Hade liknande problem med min gamla SE w980 som också hängde sig emellanåt. Är det någon som haft liknande problem med sin telefon? Någon som vet om det möjlighet går på garantin och att jag får en ny telefon direkt i hand? Orkar verkligen inte vara utan lur under eventuell reparationstid. Telefonen är köpt på thephonehouse och jag har även drulleförsäkring täcknad. Postad 07 November 2009 - 03:22 Garantin lär väl gälla. Dock tvivlar jag att du får en ny i hand, om du inte utnyttjar drulleförsäkringen vill säga.. Postad 10 November 2009 - 16:22
går det att lyssa på webradio smidigt i denna lur? har en nokia n82 idag med ett gratisprogram som heter just "webradio" där man kan lägga till webradiolänkar som tex radioseven och olika streams från di.fm. går det i w995an? kanske går i alla telefoner det går att surfa med men att man då måste surfa till den sidan och sedan leta upp länken till just den streamen?
Postad 12 November 2009 - 13:15
Har haft min w995 2 veckor nu och är fortf rätt så nöjd. lite små irritationer över sms och mobilens snabbhet. annars är den guld!
Men ... Någon som har haft problem med MMS delen? går bra för mig att ta emot MMS från andra mobiler. men kan inte ta emot MMS från en w995. kanske för jag har en likadan och dess funktion är kass men vet ej? Vore trevligt om någon visste vad som kan göras åt detta MVH egon. Postad 16 November 2009 - 12:18
Någon som lyckats titta på film i telefonen?
Isf med vilket format och upplösning? MVH Postad 16 November 2009 - 13:19
Använd media go för att konvertera filmer eller nåt annat program och fixa mp4 filmer i 240x320 upplösning. Postad 29 November 2009 - 00:32
uppdaterade till senaste mjukvaran för en vecka sedan, nu säger telefonen "Sim Inaktivt" efter varje samtal/sms/mms och startar om sig själv...såklart smått irriterande :S
Postad 29 November 2009 - 08:31
Hej!
Någon som vet några bra program eller sidor där jag kan gå in med min mobil för att få internetradio via den? Hade varit trevligt att kunna streama radion ute i trädården etc. med sitt wlan. Hade varit fint med något program till detta om det finns? Den andra radion är ju lite trist, då man måste ha hörlurarna i som antenn. Tacksam för bra tips! Postad 30 November 2009 - 09:53
Finns det inget sätt att få en indikation på ifall man har sms eller missat samtal? Någon lampa som pulserar?
Hittar ingen sådan inställning. Postad 30 November 2009 - 11:05 Nej Postad 03 December 2009 - 18:30
En fråga om Latitude.
Hur får man telefonen att alltid skicka info om var den är utan att öppa google maps? Postad 14 December 2009 - 21:26
Har precis köpt denna fantastiska telefon och också läst manualen och forumtråden.
Har några frågor som jag inte hittar svar på. 1, WiFi- Jag lyckas koppla upp mig på nätet via WiFi, det funkar snabbt och bra. Men finns det inte möjlighet att komma åt andra datorer och NAS servrar som jag har i mitt egna hemmanätverk? Vill streama mp3 musik som jag har på NAS och datorer. Behöver man något särskilt telefonprogram eller hur går man tillväga? 2, Har platt TV och PS3, det skall tydligen gå att skicka bilder och mp3 från telefonen till TV:n via Bluetooth eller WiFi, men hur gör man för att få igång detta? Går det att visa på bilder på TV:n utan PS3? 3, GPS-Wayfinder är förinstallerat, är det en 3 månaders trial? Kan man aktivera den till sommaren och då skjuta fram denna 3 månadersperiod eller räknas den från köpet av telefonen? Finns det något annat GPS program som har kartorna på minneskortet så man slipper datatrafiken? 4, Youtube och Wayfinder, går dessa att använda även med WiFi istället för dyra 3G? 5, Fjärrstyrning- Finns 3 olika, Presenter, Mediaplayer, Desktop. Vad kan man göra med dessa och hur får man igång dem? Postad 30 December 2009 - 17:44
Köpte precis en svartfärgad W995, och jag pluggade in telefonen för att uppdatera den (utan att kolla mjukvaruversion i telefonen först), och Sony Ericsson Update Service sa då att "Det finns en ny version tillgänglig". Jag började ladda ner det, men vid 100% efter att allt såg ut att ha gått rätt till stod det att det misslyckades, att jag ska prova igen osv.
Jag pluggade ur telefonen, startade upp den, ställde in allting och när jag kollade programvaruversionen så står det R1GA026 (090906). Är det den nya aktuella för svenska W995? Jag provade nämligen nu att åter plugga in telefonen för att försöka uppdatera, men denna gång står det att det redan finns den senaste versionen installerat. Tack för hjälpen på förhand Postad 01 January 2010 - 20:11
Hur mycket glapp i sliden är "ok" egentligen? Jag jämförde min nyligen införskaffade W995 med en väns igår, och hennes lur gladdade mindre dock så glappade den likförbannat. Min glappar irriterande när man har telefonen i utfällt läge och trycker snabbt på navigations-pilarna/OK-knappen.
Men frågan är om jag orkar skicka in den till företaget jag köpt från (Nymobil.se) och vänta säkert flera veckor och sedan få tillbaka en mobil som med stor risk också glappar mer eller mindre. Har nämligen läst runt på nätet om att det är ett rätt så vanligt förekommande problem. Postad 01 January 2010 - 20:36 Du har en 7dagars 'uppackningsgaranti', butiken bör kunna skicka dig en ny omgående om du kontaktar och skickar in telefonen till dom inom 7dagar från att du fått den. Men visst, risken är ju att du får en ny mobil, som glappar den också osv. Du lär nog själv avgöra om den glappar för mycket eller ej, men jag kan väl bara flika in med att jag har bytt 3 exemplar pga glapp, och den sista jag fick glappade lite i utskjutet läge (liknande det du beskriver) - men då orkade jag inte vänta och krångla mer. Sen har glappet kommit och gått, ibland känns den stum, och ibland glapp. Postad 03 January 2010 - 15:54
tjo! är på jakt efter en ny telefon nu men kan inte bestämma mig för vilken jag ska ha,, är den här telefonen fortfarande värd att köpa eller är den old school?? bättre att köpa en satio kanske?
Postad 03 January 2010 - 17:23
hade inte köpt nån av dom, w995 har ju fått mycket kritik för dålig bygg kvalite, glapp i slidern etc.. satio är den också kass för sitt pristycker jag.
Postad 03 January 2010 - 17:27
ok, jag har läst i den här tråden lite och tyckte att väldigt många ver nöjda med just byggkvaliteten. har du någon att rekomendera då? eller är du allmänt missnöjd med alla telefoner?
Postad 03 January 2010 - 20:14 Har du möjlighet att klämma och känna på den telefonen du ska handla så kan du säkert hitta en glappfri W995. Förutom ev. glapprisken med en slidetelefon så tycker jag den är solid, har åkt i golvet några ggr utan att nåt pajat. Inga knappar har trillat av min. Postad 03 January 2010 - 20:46
ja om dom tillåter det i affären att jag vrider och bänder på alla deras telefonse så ska ja göra de
har en gammal SE w850 som jag har varit supernöjd med,, vet inte om den klappar eller inte. men jag antar att w995 inte är sämre än en w850? Postad 03 January 2010 - 21:41 Nej den är inte sämre än andra, dock kan man råka ut för måndagsexemplar. Och kraven var väl rätt högt ställda från början iom priset. Postad 03 January 2010 - 23:03
ok men måndagsexemplar kan man råka ut för oavsett vilken modell man väljer..
blir nog att jag köper en sådan. Postad 14 January 2010 - 23:45
Fick nu tillbaka min W995 efter närmare 2 veckor på Mobilbyrån (aukt. reparatör/service för SE, Nokia m.m).
De sa att de bytt slide'n, och en del andra delar till slide'n, och så fick jag tillbaka telefonen idag. Den är bara, vad ska jag säga, ca 20-30% bättre. Fortfarande irriterande glapp. Nu orkar jag dock inte skicka in den igen, utan det får vara så. Det är inte OK att behöva skicka in telefon efter telefon, för att till slut få en som är stabil som kanske efter ett tag börjar glappa igen. Fan, en telefon i denna prisklassen ska inte ha några jäkla måndagsexemplar, i dessa mängder! Redigerat av Humbucker, 14 January 2010 - 23:46. Postad 20 January 2010 - 22:23
Går det inte att stänga av ringsignalen och endast ha meddelandesignal på?! Verkar inte så.... (Endast haft Nokia innan, därav min undran..)
Postad 20 January 2010 - 22:38
Tjena har hämtat hem "vattenpasset" hur lägger jag in det till telefon, usb kabeln och pc suite antar jag men vart lägger man de osv?
Sen tänkte jag höra om wifi och om de bryter så inte mobilen surfar på själva abb. Läste runt lite innan jag köpte mobilen och har för mig jag såg en liten guide man kunde knappa in lite inställningar så man inte surfar ut genom abbet kan för övrigt säga att jag inte behöver ut på nätet öht från telefon om jag inte har tillgång till wifi, nån som har några ideer. Annars så installera jag senaste software direkt jag plocka den ur lådan och tycker batteritiden verkar hyffsad iaf, köpte denna då min c901 vart stulen o jag fick hela 1000kr genom drulleförsäkringen för den =/ 3 mån gammal och inhandlad för 2500. Kameran har jag provat lite lätt o kan inte mäta sig med c901 tycker jag, läste tidigare också nåt om man sänkte till 5mpix att det skulle bli bättre kort stämmer det? Kan ju testa sj iofs få se om jag märker nåt men skulle de kunna bli bättre tro. Postad 11 February 2010 - 19:34
Helt plötsligt har min konversationsfunktion förvunnit? kanske har ja råkat he av den, men hittar ej den i inställningar eller så? Någon som vet hur jag får tillbaka den? det är alltså en funktion för att läsa sms meddelanden i en konversation....
Mvh Postad 11 February 2010 - 20:54
Kolla under Meddelanden, där kan du välja inkorg eller konversationer.
Väljer du konversationer så kan du gå tillbaka till inkorg, men väljer du inkorg kan du inte gå till konversationer. Redigerat av mrNoodles, 11 February 2010 - 20:54. Postad 11 February 2010 - 23:08
jamen min konversations ruta har försvunnit ju :S Postad 12 February 2010 - 10:16
Från huvudmenyn -> Meddelanden -> Inkorg -> [styrknapp höger]
Där har jag konversationerna. Efter att jag valt konversationer och backat tillbaka, så hittar jag det under 'skriv nytt'. Postad 15 February 2010 - 01:15
De finns två saker som ja stör mig på! Utöver de är de en väligt bra telefon!
De första är: När telefon är i standby..dvs när man har dragit ner locket..knapplåset går igång och efter några min blir de svart..Där när man trycker på mitten knappen för att se exp va klockan är, är de väldigt mörkt. PÅ min w595 blir de jätte ljust. För att w995 ska bli så ljus måste ja skjuta upp luckan eller öppna knapplåset. De andra är: MKT längre ljud än min w595. Gjorde decibel test och w595 hade hela 7dB mer ön w995..DÅLIGT! Min frågar är: Har någon några lösningar på detta? PM:a eller skriv här Postad 15 February 2010 - 11:42 Jag gissar du använder de medföljande lurarna? Testa med några andra isåfall. Jag kör med gamla lurar på jobbet (från W810 eller liknande) och då blir vloymen högre än när jag använder de nya lurarna som kom med W995. Postad 22 February 2010 - 21:48
Sålde precis min Nokia E75 som jag aldrig gillade. Funderar nu på W995. Har väl allt jag vill ha men är lite skeptisk till videokvaliten. Hur ser det ut på dataskärm? Nokan hade fina 640X någonting som gav bra film
Postad 26 February 2010 - 23:35
Hur installerar man programmet? Postad 06 March 2010 - 23:29
Nä, inga hölurar..menar högtalare. Ringsignal, eller när man lyssnar på musik via högtalarna =) Postad 08 April 2010 - 20:33
Hejhej alla glada!!
Jo jag har en liten fråga till alla er som har en w995. Just ang konversationer under sms... Har denna telefon det? Har läst att många skriver att den ska finnas å så... Men läser man på Sony Ericssons hemsida under info på w995 så står det inte att den har det? Tackar för snabba svar grabbar som tjejer! Mvh Mange 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |