![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
98:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
769:- |
Postad 26 juli 2011 - 10:11
De delar ju inte ens samma SDK så det låter väldigt långsökt.Köp en Philips spelare för under 1000 lappen, sett de enklare modellerna för runt 600-700:- på Mediamarkt. Det är samma text-funktion som Oppo, vilket inte är så konstigt då Oppo köpt koden av Philips.
Textflyttning är inget unikt ihopkok.
Postad 26 juli 2011 - 14:06
Köp en Philips spelare för under 1000 lappen, sett de enklare modellerna för runt 600-700:- på Mediamarkt. Det är samma text-funktion som Oppo, vilket inte är så konstigt då Oppo köpt koden av Philips.
Blir ingen Philips i mitt hus men tack för tipset. Och tack till er som svarade angående texten. Får helt enkelt fortsätta bearbeta frugan angående Oppon.
Postad 26 juli 2011 - 18:29
De delar ju inte ens samma SDK så det låter väldigt långsökt.
Textflyttning är inget unikt ihopkok.
Vad skiljer dom åt? Vore intressant att få ta del av dessa, Oppon kanske är öppen men hur gjorde du med Philips?
Unikt och unikt, det är ett himla jobb att få ihop det då det inte finns någon standard hur texten lagras. Oppo är ett ihopplock och verkar inte troligt att de skulle utvecklat detta själv när det redan fanns en färdig lösning (Philips). Infon kommer från en säljare av Oppo (och inte Philips) som är väldigt uppskattad för sina kunskaper inom framför allt bild. Osäker på om han är aktiv på detta forum dock.
Postad 26 juli 2011 - 21:30
Postad 27 juli 2011 - 08:48
Köp en Philips spelare för under 1000 lappen, sett de enklare modellerna för runt 600-700:- på Mediamarkt. Det är samma text-funktion som Oppo, vilket inte är så konstigt då Oppo köpt koden av Philips.
Stämmer inte riktigt! Köpte en philips bdp2850 för 699 och det går inte att flytta text med den! Funktionen finns med i menyn men man kan inte välja det.
Postad 27 juli 2011 - 11:11
Stämmer inte riktigt! Köpte en philips bdp2850 för 699 och det går inte att flytta text med den! Funktionen finns med i menyn men man kan inte välja det.
Har för mig att jag läst att du måste välja 2:35:1 som bildformat i inställningarna på din Philips bluray för att det ska fungera.
Postad 27 juli 2011 - 15:25
Har för mig att jag läst att du måste välja 2:35:1 som bildformat i inställningarna på din Philips bluray för att det ska fungera.
Aha..tack...det funkade när jag valde 21:9 cinema läget! Trodde det skulle påverka ration på filmerna men det stämmer ändå! Tack igen..ibland ligger ju text högt upp i filmen så detta blir ju smidigt att kunna flytta ner den lite!
Är det nån som kan förklara varför inte ration ändras på bilden...tycker den borde göra det när jag väljer 21:9 när jag har en 16:9 tv ,precis som 4:3 blir fel på en 16:9 tv?
Redigerat av vinncent, 27 juli 2011 - 15:28.
Postad 28 juli 2011 - 09:37
Postad 07 augusti 2011 - 10:10
Någon som kan informera om detta.
Postad 27 december 2011 - 18:52
Postad 27 december 2011 - 19:41
Ush då , samma skit som dvd versionen, då hamna den bland filmer som man väntar till 99:- rean
Nästan så man är lite besviken på forumet att inte någon redan gett dig förslaget att köpa en till Bluray-spelare, då kan du ha andra disken i den på paus och sköta bytet lite smidigare från soffan med fjärrkontroll

Postad 27 december 2011 - 19:41
Suck... Fick hem min Extended-box från CDON idag. När jag skulle börja kolla på första filmen så ser jag att jag har fått två stycken DVD-skivor av dokumentären disk 1 och Huvudfilmen disk 1 saknades... Orka.
Men vafan, exakt samma för mig ju! :-(
Postad 27 december 2011 - 19:57
Jag har dessa i min box(första filmen):
Extended edition Part one (BD)
Extended edition Part two (BD)
The appendices Part one (DVD)
The appendices Part two (DVD)
Limited edition Disc two(????) Special features (DVD)
Postad 27 december 2011 - 20:06
Menar ni den som det står "the appendices" på?
Jag har dessa i min box(första filmen):
Extended edition Part one (BD)
Extended edition Part two (BD)
The appendices Part one (DVD)
The appendices Part two (DVD)
Limited edition Disc two(????) Special features (DVD)
Ja jag fick dubbelt av The appendices Part one (DVD)
Postad 27 december 2011 - 20:10

Postad 28 december 2011 - 12:31
Suck... Fick hem min Extended-box från CDON idag. När jag skulle börja kolla på första filmen så ser jag att jag har fått två stycken DVD-skivor av dokumentären disk 1 och Huvudfilmen disk 1 saknades... Orka.
Men vafan, exakt samma för mig ju! :-(
Likadant för mig

Postad 28 december 2011 - 13:27
Likadant för mig
Måste ha varit någon som supit till rejält under packningen av dessa. Är det bara att kontakta CDON så skickar dom ut en ny eller?
Mailade dom igår men har inte fått något svar än
Postad 28 december 2011 - 15:55
Postad 28 december 2011 - 16:55
CDON verkar fått en knas batch!
Postad 29 december 2011 - 12:32
Postad 29 december 2011 - 22:22
Hoppas att det löser sig iaf...
Postad 30 december 2011 - 11:13
Postad 30 december 2011 - 15:51
Postad 30 december 2011 - 15:57
Fick min box idag, räknade med att det skulle vara fel skivor på första filmen men alla skivor stämde som tur var.
/Fredrik
Postad 30 december 2011 - 16:03
Ja det är fan helt otroligt. Skickade ett mail till dom nu, får se va dom säger.TRE skivor av samma? Låter ju helt otroligt.
Fick min box idag, räknade med att det skulle vara fel skivor på första filmen men alla skivor stämde som tur var.
/Fredrik
Postad 30 december 2011 - 16:16

Det stämde som tur var.
Postad 30 december 2011 - 16:16
Ja det gör det, verkar som om många har fått fel skivor i den boxen som beställt från CDON.Gäller det också CDON?
Postad 30 december 2011 - 17:04

Postad 30 december 2011 - 17:12
US och UK har samma på alla.
Svenska DVD utgåvan hade ju samma tryck på alla också.
Postad 30 december 2011 - 17:18
Ser nu att jag fick 3 skivor av: Special features DISC TWO . sntar väll att det ska vara 1,2,3 i dom olika filmerna.
I min box, hemkommen från CDON, så är det Disc Two Special Features till varje film, men de olika filmnamnen på skivorna.
Så man ska väl ha tre Disc Two totalt i boxen.
Det är inte så enkelt att "Disc Two Special Features" är från någon av dvd-utgåvorna?
Bifogad fil(er)
Postad 30 december 2011 - 17:24
/Fredrik
Postad 30 december 2011 - 19:18
Jag har exakt samma som dig, ska det verkligen vara så att det ska vara disk 2 till varje film ?I min box, hemkommen från CDON, så är det Disc Two Special Features till varje film, men de olika filmnamnen på skivorna.
Så man ska väl ha tre Disc Two totalt i boxen.
Det är inte så enkelt att "Disc Two Special Features" är från någon av dvd-utgåvorna?
Postad 30 december 2011 - 19:26
Jag har exakt samma som dig, ska det verkligen vara så att det ska vara disk 2 till varje film ?
Vad vill du ha då? Det är EN disc two (DVD) till varje film.
Fast det är lite rörigt i boxarna, skivorna ligger inte på samma ställe i varje box.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 30 december 2011 - 19:28.
Postad 30 december 2011 - 19:52
Jag tror det är disk 2 skivan från DVD-utgåvan som de bara återanvänt? Det var därför jag frågade om någon kontaktat distributören för att fråga om de snålat eller vad som står på.Jag har exakt samma som dig, ska det verkligen vara så att det ska vara disk 2 till varje film ?
Postad 31 december 2011 - 01:25
Postad 31 december 2011 - 11:45
Postad 31 december 2011 - 11:58
Fick svar av CDON idag, de skulle skicka en ny box med en ny faktura. Fakturan ska såklart inte betalas utan skickas tillbaka med den felaktiga boxen. Fick också en 50 kr rabatt kod.
Samma här, får se om vi får rätt skivor denna gången

Postad 31 december 2011 - 12:34
Samma här, får se om vi får rätt skivor denna gången
Jag är iaf nöjd med cdon:s hantering av det hela.
Ja jag också. Som sagt så är det ju inte deras fel att det är felpaketerat. Skulle vilja se förloppet under tryckning och paketering för just denna batch av boxen hehe, nån som sitter och trycker på knappar och groggar samtidigt

Postad 31 december 2011 - 12:49
Det kommer inte fixas. Ingen vågar erkänna att de fuckat upp. Kanske till Hobbitfilmen så släpps det en ny version eller så lägger de på grönfilter på den filmen också =)Hur är det med gröntintningen på den svenska utgåvan, är det samma elände som det var i USA eller är det fixat?
Postad 31 december 2011 - 13:23
Hur är det med gröntintningen på den svenska utgåvan, är det samma elände som det var i USA eller är det fixat?
Enligt utgivaren och även PJ är denna utgåvan som den ska vara. Den har grön tint men det är alltså enligt filmskaparens design.
Postad 31 december 2011 - 14:00
Ganska onödigt att gå igonom detta ytterligare en gång till, men man ser tydligt hur detta är pålagt i scener och eftertexter om man tittar på rådatan och jämför mot äldre utgåvor. Möjligt att det var hans önskan att det ska se ut så här men då har han helt enkelt gjort som George Lukas och ändrat allt i efterhand.Riktigt bra bild och ljud. Ingen fuck-up här inte.
Postad 31 december 2011 - 14:08
Postad 31 december 2011 - 16:21
Som sagt, onödigt att köra det racet igen, men det kom väl aldrig någon bekräftelse på att PJ hade sett hur utgåvan såg ut EFTER mastring och pressning? Har svårt att tro att det var hans intention att eftertexten skulle ha en gröntint....
Jo PJ gjorde just det, alltså ett officiellt uttalande om att extendedboxen är som den ska vara ang vad färgen anbelangar.
Vissa tror ju att de har denna tint för att den kommer passa bättre ihop med hur Hobbit filmas. Vem vet, och egentligen vem bryr sig

Jag var rädd själv för att jag skulle störa mig på detta men jag kan ärligt inte påstå att jag gör det

Postad 31 december 2011 - 16:29
Trimma Gandalfs skägg till något mer metrosexuellt look. Digitalt klippa Frodos tånaglar.
Oändliga möjligheter.... =)
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar