Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Red Dead Redemption

956 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Red Dead Redemption (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8.894736 (56) Inga priser
Red Dead Redemption - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.1875 (15) Inga priser
Red Dead Redemption: Undead Nightmare (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 9 (8) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 21 May 2010 - 19:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Tycker det är väldigt synd/dåligt att man inte kan ändra kontrollen som man vill ha den!?
Standard knappkonfigurationen känns ju helt konstig, dom har verkligen kastat om knappar friskt mot för vad som brukar vara någorlunda standard i de flesta spel.

håller med, hatar att sikta och skjuta med L och R 2 och huka på l3 och springa med x, finns ju ingen logik alls, ytterst förvirrande och krångligt och obekvämt, men man kommer väl in i det också som med alla andra spel.

något annat som är lite jobbigt är att om man är på väg någonstans och möter någon och blir skjuten, då spawnar man ju inte på samma ställe, jobbigt som fan för mig som inte har något lokalsinne, får ingen överblick alls i de här spelet, alldeles för stort

Postad 21 May 2010 - 19:34

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Bara testade singleplayer i 10 min, men oj vad vilsen man känner sig!
När man red ut på fältet så hade jag noll koll på vart man ska ta vägen, i GTA hade man ju i alla fall ett hus eller väg att följa.
Nu var det mer gräs, en stubbe, en sten gånger 1 miljon. :angry:

Postad 21 May 2010 - 20:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
en snabb fråga,, hur fan får man stopp på hästen? slutar man att hålla inne x så fortsätter ju hästen att springa en mil till

Postad 21 May 2010 - 20:28

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
R1 = Ptrrrrr :angry:

Postad 21 May 2010 - 20:29

sczcz
  • sczcz
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

en snabb fråga,, hur fan får man stopp på hästen? slutar man att hålla inne x så fortsätter ju hästen att springa en mil till

Tryck på R1 så minskar hastigheten, tryck flera gånger för att stanna helt.

e: för långsam...

Redigerat av sczcz, 21 May 2010 - 20:41.

Postad 21 May 2010 - 21:14

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Är det bara jag som ena stunden kan bli helt förvånad av hur snyggt de gjort en sak, medan jag den andra stunden blir irriterad på hur slarviga de varit med en annan? :S

Redigerat av lenko, 21 May 2010 - 21:14.

Postad 21 May 2010 - 21:28

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Har inte hunnit fundera så mkt över det. Mest sett att grafiken byggs upp när man tex rider. Finns säkert nått fint ord för det.

Tips: Om ni saknar häst, gå fram till någon med detsamma & tryck på trekant. Då kapar ni hästen. :angry:

Varit med i två posse's. Riktigt kul när man fattar vad det går ut på.

Redigerat av Unregisteredee312c77, 21 May 2010 - 21:46.

Postad 21 May 2010 - 21:36

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Nej jag har inte rätta westernkänslan i kroppen just nu.
I med once upon a time in the west nu jäklar ska det blir western stämmning! :angry:

Så drömmer jag om hästar och cowboys, och imorgonbitti är jag laddad för RDR!

EDIT, det blir the good, the bad and the ugly istället!

Redigerat av lenko, 21 May 2010 - 21:48.

Postad 21 May 2010 - 21:46

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Har inte hunnit fundera så mkt över det. Mest sett att grafiken byggs upp när man tex rider. Finns säkert nått fint ord för det.

PS3 :angry: Kort redraw distance vilket leder till popups. Har inte sett det på 360:n :rolleyes:

Postad 21 May 2010 - 21:55

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Aha, så du erkänner du är inne i fel tråd :angry:

Postad 21 May 2010 - 23:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
andreassofus

Lägg till så alla kan rösta vilket betyg RDR är värt :angry:

Hmm...Fortfarande lite blekt med inlägg om vad ni tycker ...
men ni kanske har fullt upp me att spela :rolleyes:

Postad 21 May 2010 - 23:18

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
moparman:
Alltså, det lilla jag hunnit spela känns väldigt GTA IV.
Spelmekaniken är GTA IV rakt av, inte så konstigt då det är samma spelmotor.
Grafikmässigt är det ju snyggt, men jag skulle inte vilja säga att det är "blown away-snygg". Det är skuggorna och solen som skiner igenom som gör att det ser bra ut. Annars tycker jag, nja sådär. Ungefär som ett ordentligt putsat GTA IV skulle jag nog säga. (betoning på ordentligt)
Storymässigt osv. vill jag inte yttra mig om ännu då jag inte kommit någon vatt, STORT är det iaf. Tycker dock de misslyckats med läppsynkningen, ansiktsdrag är 9av10 dock.

Postad 22 May 2010 - 00:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

andreassofus

Lägg till så alla kan rösta vilket betyg RDR är värt :angry:

men ni kanske har fullt upp me att spela ;)

hmm letade och kollade lite men såg inte var jag fixar det.. någon som vet?

hittade nu var mn skulle göra det men jag förstod inte HUR man skulle göra :rolleyes:

Redigerat av andreassofus, 22 May 2010 - 00:33.

Postad 22 May 2010 - 00:44

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

EDIT, det blir the good, the bad and the ugly istället!

Åh! Såg den för några månader sedan, var rädd att det skulle vara som andra filmer man såg när man var liten... Att minnet är bättre än vad filmen är om man ser den nu. Men icke, den är helt fantastisk!

On topic: Har lekt runt lite på MP-delen av RDR nu, jädrans vad skoj det är att raida gang hideouts.. Gick från level 1 till Level 5 på en rensning. :angry:

Drygt som fan med folk som inte förstår att man är med i deras Posse och ska skjuta allt som rör sig...

Postad 22 May 2010 - 01:16

djulle
  • djulle
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Vafan...när man spelar online och levlar lite så har jag problem efter avslutat spel. När jag sen sparar och avslutar spelet så har jag inte kvar mina vapen som jag haft tidigare när jag loggar in igen. Varför?!

Problem kortfattat: Mina vapen som jag funnit i lådor/fiender finns inte kvar efter avslutat spel, dvs vid en ny session av spelande är vapnen borta och jag har endast de piss man börjar med.

Postad 22 May 2010 - 01:27

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Jisses vad jag älskar detta spel.

Har upptäckt två filmreferenser.
Plainview (mustaschprydd man borrar efter olja) och Seth (blivit galen efter att ha letat efter en skatt. Smeagol)

Bäst hittills är nog skattletandet. Riktigt kul att se kartan och sen fundera på hur dom tänkt att ledtrådarna ska överensstämma med verkligheten. Man letar efter ledtrådar o till slut lyckas man. Suveränt bra!
Tyvärr så verkar det bara finnas 9 st sådana. Bu-hu om det stämmer. Mer som DLC förhoppningsvis.

Ajuste, det går inte att lita på någon. En kvinna i underkläder ropade efter hjälp ute i vildmarkerna. Stannade bredvid henne, klev av hästen varpå hon hoppade på den o skrek:
"Thanks Sucker!" samtidigt som hon rivstartade.
Problemet löstes med hjälp av min Winchester.
Lita på ingen!
:angry:

Postad 22 May 2010 - 01:47

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Tips: Om ni saknar häst, gå fram till någon med detsamma & tryck på trekant. Då kapar ni hästen. :rolleyes:

Yes, snodde sofus häst ett par gånger och jag skrattade gott när jag hörde ett "vafan?" komma från honom. :angry:

men ni kanske har fullt upp me att spela ;)

Okej, jag kan komma med ett liten recension. Jag har spelat några timmar idag och då mestadels multiplayer. Jag gillar helt klart Rockstar Games senaste skapelse och det är skitkul när man är ett gäng MHB:are som rider omkring och köttar. Jag är inte helt bortskämd med spel med stora öppna ytor där man kan ta sig fram i princip överallt och göra vad man vill, så RDR gav mig en helt klart lite annorlunda spelupplevelse.
Under den första kvarten efter jag stoppat in skivan var jag helt hänförd över friheten och jag red mest bara omkring och njöt av miljön. Det kändes riktigt fridfullt när jag i sakta mak red på min åsna (haha) över vildmarken, lyssnade på alla ljud och tittade på hjortarna som lugnt gick omkring och betade i gräset framför mig. Samtidigt höll solen på att gå ner under horisonten, himlen var färgad blodsröd och det kändes nästan som att det var en westernfilm jag satt och tittade på.

Kontrollen lärde jag mig snabbt och jag har egentligen inget att klaga över där förutom att det känns lite omständligt när man ska byta vapen. Det blir lite småjobbigt när man är mitt uppe i en eldstrid. Sedan tycker jag man känner sig väldigt klumpig med sin gubbe när denne befinner sig i trånga utrymmen som i exempelvis gruvschakt, men eftersom man är ute på stäpperna typ 90% av speltiden är det inget som stör nämnvärt.

Menyer och allmän info tycker jag är lite röriga och svåra att hitta i, men det är nog bara en vanesak och det är antagligen lättare att hitta rätt när man spelat ett tag. Det känns lite ologiskt på sina ställen, men det är ingen katastrof.
Det kan man dock inte säga om invitesystemet som inte verkade fungera alla gånger under kvällen och som dessutom är halvkrångligt uppbyggt. Nej, det bästa vore nog om Rockstar hade använt sig av samma invitesystem som finns i exempelvis Modern Warfare 2 och Bad Company 2.

Jag gillar inte heller att man allt för ofta får starta långt från sina kompisar i samma grupp och eftersom ytan är så pass stor kan det ta ett bra tag att hitta varandra (även med kartans hjälp), så det gäller att man har tålamod. Någon form av "teleport" hade gjort det hela mycket enklare och smidigare.

Allt som allt gillar jag spelet och trots att jag skrivit mer ris än ros här ovanför, så är det mest småbuggar det handlar om. Helhetsintrycket är trots allt riktigt bra och miljön, friheten och stämningen är RDR:s stora styrkor.
Just nu känns det inte som att spelet kommer bli favoriten hemma hos mig under helgkvällarna (där regerar fortfarande MW2 och BC2), men det kommer nog ändå bli ett antal timmar ute på prärien med hatten på huvudet, piptobaken i munnen och vita bönor i bagaget.

Postad 22 May 2010 - 08:59

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Vafan...när man spelar online och levlar lite så har jag problem efter avslutat spel. När jag sen sparar och avslutar spelet så har jag inte kvar mina vapen som jag haft tidigare när jag loggar in igen. Varför?!

Problem kortfattat: Mina vapen som jag funnit i lådor/fiender finns inte kvar efter avslutat spel, dvs vid en ny session av spelande är vapnen borta och jag har endast de piss man börjar med.

bump jag undrar samma sak!!

Postad 22 May 2010 - 09:46

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Yes, snodde sofus häst ett par gånger och jag skrattade gott när jag hörde ett "vafan?" komma från honom. :angry:

Okej, jag kan komma med ett liten recension. Jag har spelat några timmar idag och då mestadels multiplayer. Jag gillar helt klart Rockstar Games senaste skapelse och det är skitkul när man är ett gäng MHB:are som rider omkring och köttar. Jag är inte helt bortskämd med spel med stora öppna ytor där man kan ta sig fram i princip överallt och göra vad man vill, så RDR gav mig en helt klart lite annorlunda spelupplevelse.
Under den första kvarten efter jag stoppat in skivan var jag helt hänförd över friheten och jag red mest bara omkring och njöt av miljön. Det kändes riktigt fridfullt när jag i sakta mak red på min åsna (haha) över vildmarken, lyssnade på alla ljud och tittade på hjortarna som lugnt gick omkring och betade i gräset framför mig. Samtidigt höll solen på att gå ner under horisonten, himlen var färgad blodsröd och det kändes nästan som att det var en westernfilm jag satt och tittade på.

Kontrollen lärde jag mig snabbt och jag har egentligen inget att klaga över där förutom att det känns lite omständligt när man ska byta vapen. Det blir lite småjobbigt när man är mitt uppe i en eldstrid. Sedan tycker jag man känner sig väldigt klumpig med sin gubbe när denne befinner sig i trånga utrymmen som i exempelvis gruvschakt, men eftersom man är ute på stäpperna typ 90% av speltiden är det inget som stör nämnvärt.

Menyer och allmän info tycker jag är lite röriga och svåra att hitta i, men det är nog bara en vanesak och det är antagligen lättare att hitta rätt när man spelat ett tag. Det känns lite ologiskt på sina ställen, men det är ingen katastrof.
Det kan man dock inte säga om invitesystemet som inte verkade fungera alla gånger under kvällen och som dessutom är halvkrångligt uppbyggt. Nej, det bästa vore nog om Rockstar hade använt sig av samma invitesystem som finns i exempelvis Modern Warfare 2 och Bad Company 2.

Jag gillar inte heller att man allt för ofta får starta långt från sina kompisar i samma grupp och eftersom ytan är så pass stor kan det ta ett bra tag att hitta varandra (även med kartans hjälp), så det gäller att man har tålamod. Någon form av "teleport" hade gjort det hela mycket enklare och smidigare.

Allt som allt gillar jag spelet och trots att jag skrivit mer ris än ros här ovanför, så är det mest småbuggar det handlar om. Helhetsintrycket är trots allt riktigt bra och miljön, friheten och stämningen är RDR:s stora styrkor.
Just nu känns det inte som att spelet kommer bli favoriten hemma hos mig under helgkvällarna (där regerar fortfarande MW2 och BC2), men det kommer nog ändå bli ett antal timmar ute på prärien med hatten på huvudet, piptobaken i munnen och vita bönor i bagaget.

Så du tuggar PIPtobak? ;) :lol:

Håller med till 95% av det du skrivit, kommer nog att bli en del spel! :rolleyes:

Måste bara skriva in min lilla tabbe i SP, råkade skjuta en snubbes hund i ytterkanten av en stad i tron av att
det var en varg eller nåt. När jag gjort det så blev jag beskjuten av ägaren, i panik börjar jag skjuta hejvilt
och det slutar med att jag råkade avliva hästen jag SATT på med ett nackskott.
Reste mig upp efter och sköt snubben, sen flådde jag helt sonika hästen.
Försökte flå snubben oxå, med det gick inte (stort minus)... :P

Efter det gick jag skenheligt till bruttan jag fått hästen av och knackade på, då ville hon ha ett litet hästrace, kände
mig lite dum för jag hade råkat "slarva bort" min häst, men jag fick automatiskt en ny. Den lever och mår bra, än.... :D

Redigerat av Dr. Death, 22 May 2010 - 09:49.

Postad 22 May 2010 - 09:52

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Riktigt najs spel, har dock bara lirat SP till första savepointen.
MP är riktigt skoj, kan vara lite svårt ibland att hitta folk, kan hamna i ett "Team Deathmatch" med bara 2 eller 3 personer. Men annars är det riktigt skoj att levla och fixa med sin gubbe.

Sen tycker jag att dom kunde kostat på sig en funktion så man kunde ta "Join friends game".

Redigerat av FireSpirit, 22 May 2010 - 09:53.

Postad 22 May 2010 - 10:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

WHAT?? måste man spara skiten själv hela tiden i mp? det var nog det mest ologiska i ett spel någonsin tror jag, hur tänkte dom där?
vart sparar man?
men det kan väl inte vara så att man måste spara varenda gång man har fått ett nytt vapen? ifall det är så, måste man även spra manuellt när man levlar och när man uppgraderar sig också? tex när man har "rullat" 25 ggr och fått ett visst antal HS och så vidare?

Postad 22 May 2010 - 10:42

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

WHAT?? måste man spara skiten själv hela tiden i mp? det var nog det mest ologiska i ett spel någonsin tror jag, hur tänkte dom där?
vart sparar man?
men det kan väl inte vara så att man måste spara varenda gång man har fått ett nytt vapen? ifall det är så, måste man även spra manuellt när man levlar och när man uppgraderar sig också? tex när man har "rullat" 25 ggr och fått ett visst antal HS och så vidare?

Den sparar automatiskt, det står "Saving..." efter man levlar och sådant. Men det med vapnen håller jag med om, det är skumt. Men är det inte så att man bara behåller dom vapen man får när man levlar? Inte dom man hittar alltså.

Redigerat av FireSpirit, 22 May 2010 - 10:44.

Postad 22 May 2010 - 12:10

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Tydligen så fick gamestop in en special leverans av rdr idag så jag ska hämta mitt ex nu snart :angry: Blir kanske lite lir efter hockeyn.

Postad 22 May 2010 - 12:12

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Var hamnar de där prylarna man låste upp via kod?

Riktigt irriterande när man håller på med ett uppdrag i free roam & nån fjant ska till å börja skjuta en gång på gång.
Speciellt som man spawnar en meter från varann.

Postad 22 May 2010 - 12:30

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Var hamnar de där prylarna man låste upp via kod?

Riktigt irriterande när man håller på med ett uppdrag i free roam & nån fjant ska till å börja skjuta en gång på gång.
Speciellt som man spawnar en meter från varann.

Det är i singel-player. Hästen får man automatiskt. Golden guns får man automatiskt också tror jag. Kläderna finns i startmenyn, outfits eller vad det nu stog.

Postad 22 May 2010 - 13:01

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Första gången jag varit med om att CDon fuckar upp det...de gav inget besked att d skulle vara försenat i 200 dagar!!!! Avbokade det...gick till Webhallen...verkar som d är deras fel att alla andra ställen haft problem att få spelet...för webhallen tog nog in alla!! Red Dead Redemption: check

Postad 22 May 2010 - 14:42

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Nå, ni som spelat det några timmar nu, är det nån spagettifeeling över det hela då? Känner man sig som blondie? hähähä :angry: Ni filmälskare måste ju veta vad jag menar :rolleyes:

Postad 22 May 2010 - 15:52

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Nå, ni som spelat det några timmar nu, är det nån spagettifeeling över det hela då? Känner man sig som blondie? hähähä :angry: Ni filmälskare måste ju veta vad jag menar :rolleyes:

Nädu, ingen blondie här inte. Man är ju sympatisk och pratsam ;)

Postad 22 May 2010 - 15:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag är positivt överaskad av det här än så länge. Synd att man inte kan prata med folk bara. Jag vet inte hur jag ska interegera med personer runt om, det enda man kan göra är ju att slå eller skjuta...

Postad 22 May 2010 - 16:24

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Man är en blandning av alla tre (gode onde fule) skulle jag nog vilja säga. ;)

Postad 22 May 2010 - 16:39

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hehe, låter bra det :angry: ... får nog mitt på måndag... discshop skickade det i fredags... trodde dom skulle skicka dan innan, det brukar dom göra :rolleyes:

Postad 22 May 2010 - 16:42

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Jag är positivt överaskad av det här än så länge. Synd att man inte kan prata med folk bara. Jag vet inte hur jag ska interegera med personer runt om, det enda man kan göra är ju att slå eller skjuta...

Antar att du inte har nåt headset alltså? För prata med andra i samma sektion fungerar ju. Bara hålla in uppåt knappen och prata.

Angående det där med vapen man plockar upp så har man dom bara under sessionen man spelar, altlså de vapen man hittar på olika missions osv.

Postad 22 May 2010 - 16:43

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Mitt exemplar fastnade hos Postens Företagsservice eftersom det tydligen inte passade i brevnedkastet. Paketet är något tjockare eftersom "Den gode...." ingår i köpet. Så kolla om du har ställe i närheten där all post hamnar.

Postad 22 May 2010 - 16:47

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
MEN VAAAFAAAAN VILKEN JÄVLA LAGGFESTIVAL DETTA SPEL VAR!! Man kan ju inte stå i städerna och snurra 360 grader utan att det hackar hackar sig fram... det tar ju bort en stor del av glädjen tycker jag! Efter 20min var jag bra sugen på att kasta skivan åt hellskotta och aldrig spela spelet mer... Men jag ska ge det en chans! Det verkar ju helkul men fan om det ska lagga på det där viset..

Postad bild

Vad gäller grafiken så tycker jag AC2 är klart mycket snyggare :/ Sen är man väl lite bortskämd med rörelsemönstrena från MW2 som är väldigt realistiska. Man ser ju ganska snabbt att rörelserna är enbart gjorda i en dator.

Dock var det skitkul att jaga.. så jag kommer definitivt köra (rida) vidare!

/Christian

Postad 22 May 2010 - 17:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Antar att du inte har nåt headset alltså? För prata med andra i samma sektion fungerar ju. Bara hålla in uppåt knappen och prata.

Angående det där med vapen man plockar upp så har man dom bara under sessionen man spelar, altlså de vapen man hittar på olika missions osv.

man behöver inte hålla in uppåtpilen, det är bara att prata på som vanligt

Postad 22 May 2010 - 18:30

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Kastade igång spelet nu och gick in i online direkt, haha känner mig helt vilsen tur att jag har en åsna som sällskap iaf :angry:

Postad 22 May 2010 - 18:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Alltså, jag menar prata med NPCs. :angry:

Postad 22 May 2010 - 18:55

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Jag kommer att gå freeroam om 20-30 min hänger gärna i ett posseeeee

psn robotlord

bjud in eller bli in bjuden, har headset har ingen koll på invite systemet dock. Men visst ät det journal man ska gå till om invitsen?

Postad 22 May 2010 - 19:04

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Alltså, jag menar prata med NPCs. :rolleyes:

Jaha då förstår jag :angry:

Postad 22 May 2010 - 19:08

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

man behöver inte hålla in uppåtpilen, det är bara att prata på som vanligt

Jo, när man ska prata med alla andra spelare i en session på hela kartan så är det så, det var så jag menade.

Postad 22 May 2010 - 21:06

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Nya GTA uppdrag fast i en annan miljö!!!!

Har kört 2 h SP läge...det första jag tänker på är hur kul d är med "ond eller god" valet...just nu är jag väldigt snäll mot alla utom dom som skjuter mot mig...lär bli en till runda när jag klarat ut det, fast då vara en ###### idiot :)
I det stora hela tycker jag att hela upplägget är precis som GTA, istället för att skjuta ned en knarkliga så leder man kor (som flytt) tillbaka till stallet! Kan dock inte ge någon riktig recension pga att på de 2h jag lirat så har jag inte ens börjat med spelet.
Just nu så får det 9 av 10 poäng...där det tappar är att man kommer nog bli less på att rida omkring på hästen (o höra klovarna slå i marken om och om igen)....och att det är alldeles för likt GTA i spelupplägget, kunde dom inte ändra d liiiite?? Dock så är jag väldigt imponerad

Postad 22 May 2010 - 22:14

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Så du tuggar PIPtobak? :blink: :D

Haha, naturligtvis menade jag tuggtobak när jag skrev det där. :) Skyller på en veckas nattjobbande och tiden på dygnet när inlägget postades vilket resulterade i att min hjärna arbetade ungefär lika mycket som en zombies. :D

Mitt exemplar fastnade hos Postens Företagsservice eftersom det tydligen inte passade i brevnedkastet. Paketet är något tjockare eftersom "Den gode...." ingår i köpet. Så kolla om du har ställe i närheten där all post hamnar.

Hos mig satt paketet halvt nedtryckt i brevinkastet, så jag slapp i alla fall gå till affären för att hämta ut spelet. Vem som helst hade dock kunnat gå förbi min dörr, sett paketet nedtryckt i brevinkastet och tagit med det hem utan att jag hade vetat att spelet överhuvudtaget levererats ut till mig. Nåja, nu har jag det här i alla fall och det är jag glad över.

Är det förresten bara jag som fått tag i prickskyttevapnet (bössan med kikarsikte)? Fråga mig inte hur jag fann det, men det är oerhört tillfredsställande att sätta sig på en kulle, sikta ner mot en ont anande spelare och få in ett välriktat headshot. :D Ännu roligare är att skjuta ned hästen och se hur den stackars gubben försöker fly till fots. Dock inte lika underhållande när han strax efter sin död kommer tillbaka i full fart med hela sitt gäng vid sidan om. :D

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 22 May 2010 - 22:15.

Postad 22 May 2010 - 22:26

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Ett par frågor:

Stämmer det att xbox360 versionen är bättre grafiskt än ps3 versionen?

Vad är annorlunda om man köper limited versionen?

Postad 23 May 2010 - 00:14

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Står massor om det ett par sidor bak i den här tråden. Ja, RDR ska tydligen vara något snyggare på krysslådan, men skillnaden verkar vara marginal och det är ju inte så att PS3-versionens grafik är dålig på något sätt.

Har du provat Google? Det tog mig 5 sekunder att hitta den här infon vad som ingår i Limited Edition:

-Red Dead Redemption game
-The Deadly Assassin Outfit:John Marston's "Deadly Assassin" outfit causes your Dead Eye meter to regenerate at twice the speed. With more Dead Eye, you have more time to place each shot with total accuracy, making you the deadliest gunslinger in any fight.
-The War horse: There are countless horses to be found in the massive world of Red Dead Redemption, but none is stronger, faster or tougher than the exclusive War Horse. Whether storming gang hideouts, exploring the wilderness for hidden treasure, or outrunning the law, the War Horse gives gunslingers an advantage in nearly every situation.
-The golden gun weapon pack: The player who wields the exclusive Golden Guns receives more Fame for each kill. The more Fame you get, the more in-game side missions become available. So there will be more opportunities to duel, more kidnapped townsfolk to rescue and you can bribe lawmen for less.
-Originally Scored Soundtrack

EDIT: Tack för roligt spel robotlord! Jag var ju inte speciellt bra i jämförelse med dig, men ge mig några matcher till så ska nog även jag bli vass med revolvern. Dessvärre passade min PS3:a på att hänga sig mitt i matchen och jag orkade inte starta om och hoppa in igen, så det får nog räcka med spelandet för kvällen.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 23 May 2010 - 00:18.

Postad 23 May 2010 - 00:52

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Står massor om det ett par sidor bak i den här tråden. Ja, RDR ska tydligen vara något snyggare på krysslådan, men skillnaden verkar vara marginal och det är ju inte så att PS3-versionens grafik är dålig på något sätt.

Har du provat Google? Det tog mig 5 sekunder att hitta den här infon vad som ingår i Limited Edition:

EDIT: Tack för roligt spel robotlord! Jag var ju inte speciellt bra i jämförelse med dig, men ge mig några matcher till så ska nog även jag bli vass med revolvern. Dessvärre passade min PS3:a på att hänga sig mitt i matchen och jag orkade inte starta om och hoppa in igen, så det får nog räcka med spelandet för kvällen.

Tack själv!! Jäkligt roligt var det din fördömda boskapstjuv!!! Du jag hade mest tur tror jag. Sprang runt på måfå med min dubble barrel shotgun och öste :) det här får vi göra om. God natt compadre

Postad 23 May 2010 - 09:09

Euns
  • Euns
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att spelet "hackar" i panoreringar med mer vilket gör att det blir o3erhört svårt att spela i MP-läge?

Måste säga att jag är rätt besviken att de inte gjort ett spel som flyter i alla lägen. Det är väl det som största fördelen med att utveckla mot konsol - att man vet exakt villka begränsningar som finns.

Postad 23 May 2010 - 09:47

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem med att spelet "hackar" i panoreringar med mer vilket gör att det blir o3erhört svårt att spela i MP-läge?

Måste säga att jag är rätt besviken att de inte gjort ett spel som flyter i alla lägen. Det är väl det som största fördelen med att utveckla mot konsol - att man vet exakt villka begränsningar som finns.

inte märkt nånting faktiskt :)

Lite småbuggar har man väl stött på, men inget stort som stör.

Postad 23 May 2010 - 09:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ett par frågor:

Som tidigare sa fast ordet marginellt är svårt att se, är det mycket lägre upplösning så är det.

1152x640 istället för 1280x720. Sen är det en massa andra säker som draw distance, mindre växtligt, lägre fps osv.

De som lirat båda säger klar skillnad men i slutändan om du tycker din PS3 version fungerar bar så är det ändå ett ruskigt snyggt spel.

Postad 23 May 2010 - 11:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Hmm, jag har ingen assassin outfit, utan bara en war horse (tror jag) och golden guns, dessutom försvann min fina svarta häst när jag hjäpte bonnie fånga ngra nya och fick behålla ngn gul sak...

Postad 23 May 2010 - 12:15

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har problem med mitt spel. Får bara 576p när jag startar det. Har aldrig haft problem med detta tidigare. När menun för PS3 dyker upp står det som vanligt 1080p, men sen försvinner det så fort menyn till RDR dyker upp.

PS3 via hdmi till onkyo sr507 och sedan vidare till bravia w5500. Några idéer?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.