Vad spelar du just nu?
Postad 05 June 2014 - 11:42
Postad 05 June 2014 - 16:05
Postad 05 June 2014 - 16:08
Postad 05 June 2014 - 20:12
Det har försenats till 2015 idag tydligen.Destiny släpps ju i september, nödvändigt att köpa en ny konsol då
Postad 06 June 2014 - 12:03
Postad 06 June 2014 - 12:32
Äh, det var bara första dagarna, det är säkert dubblat nueller till var FEMTE wii u, mer eller mindre. OMG!
Hade hoppats kunna lura dig med Destinyförseningen, men du är för påläst =/
Postad 06 June 2014 - 13:04
Postad 25 June 2014 - 06:27
Spelade om kapitlet igår och waow vilket spel. Var nästan svårt att slita sig ifrån det, när det var dags att stänga av. Inte så mycket action och fart som fps spel men vilket historia och känsla de bygger upp.
Postad 25 June 2014 - 06:49
Mario Kart är tyvärr inte samma sak med ratt som med kontroll.jag överväger en wii u pga mario kart. har inte lirat serien sen... ja, jag spelade super mario kart och sen super mario kart 64. har missat endel. det verkar så j*vla bra. har tydligen satt ett fett inofficiellt rekord också, och sålt i över 1.2 miljoner ex. eller till var FEMTE wii u, mer eller mindre. OMG!
Har iofs bara spelat på Wii och jämfört med N64 och körningen var ju betydligt svårare, men banor och paket var roligare.
Postad 25 June 2014 - 06:54
Mario Kart är tyvärr inte samma sak med ratt som med kontroll.
Har iofs bara spelat på Wii och jämfört med N64 och körningen var ju betydligt svårare, men banor och paket var roligare.
Tur man kan spela med kontroll då
Postad 25 June 2014 - 07:09
Ratten är ett tillbehör. Det är kontroll som är default.Mario Kart är tyvärr inte samma sak med ratt som med kontroll.
Postad 25 June 2014 - 10:43
KulTänkte slå på stora trumman. Efter bf hade en strulkväll som vanligt, så bestämde jag mig för att ps3an skulle få snurra lite. Startade upp Heavy Rain! Fick spelet i present för länge sedan och spelade typ 2kapitel när det blev något fel med savefilen och gubben bara fastnade.
Spelade om kapitlet igår och waow vilket spel. Var nästan svårt att slita sig ifrån det, när det var dags att stänga av. Inte så mycket action och fart som fps spel men vilket historia och känsla de bygger upp.
Postad 25 June 2014 - 11:14
Just att det är nytt typ av spel för mig och gillar storyn som man följer. Vem vet kanske jag prövar Tomb Raider nån dag med som man fick men psn+ på ps3:an
Postad 25 June 2014 - 11:47
Jag vet att det fått pris och att folk tycker det är bra, men det överträffar ändå mina förväntningar. Jäklar, det piskar mina gamla favoriter i The Dig, Full Throttle och Gabriel Knight. Jag har kommit till kapitel 4 nu och det är galet spännande. Det kunde dock varit lite svårare pussel, de som finns räknas knappt eftersom de är så självklara.
Tyvärr så är inte PSVita-versionen den bästa, men jag använder den ändå eftersom formatet passar mig väldigt för den här typen av spel.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 June 2014 - 11:47.
Postad 25 June 2014 - 12:38
Vart ändrar man så man kör med "pilarna" då?Ratten är ett tillbehör. Det är kontroll som är default.
Postad 25 June 2014 - 12:41
Spelade det några timmar när det kom men la ner för något annat dök upp.
Kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är som intresserar mig men kul är det
Hong Kong känns bra och bara att det är vänstertrafik gör det roligare
Postad 25 June 2014 - 12:54
Jag har inte ändrat något och kör med kontroll. Visst pratar vi Mario Kart 8 nu?Vart ändrar man så man kör med "pilarna" då?
Postad 25 June 2014 - 13:02
Jag pratar Mario Kart Wii, så det MK som kom för 5 (?) År sedan typ...Jag har inte ändrat något och kör med kontroll. Visst pratar vi Mario Kart 8 nu?
Postad 25 June 2014 - 14:15
Då tar jag tillbaka allt Jag vet ingenting. Sorry.Jag pratar Mario Kart Wii, så det MK som kom för 5 (?) År sedan typ...
Av någon anledning trodde jag att jag skrev i Mario Kart 8 tråden.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 June 2014 - 14:16.
Postad 25 June 2014 - 19:21
Bör du verkligen göra, du har ju absolut inget att förlora på det utöver att du kanske breddar dina horisonter och upptäcker nya genres. Kör Beyond sen efter Heavy Rain också!Just att det är nytt typ av spel för mig och gillar storyn som man följer. Vem vet kanske jag prövar Tomb Raider nån dag med som man fick men psn+ på ps3:an
Edit: Mario Kart Wii körs med fördel med classic controller eller Gamecube-kontrollern. Inte hjul ffs =P
Redigerat av Zoiler, 25 June 2014 - 19:22.
Postad 26 June 2014 - 06:25
Blir en riktigt spelhöst för mig ändå, asless på bf:s alla problem. Är ganska skönt med lite singelplay där man inte behöver lida av lagg, connetion lost och andra dryga grejer.
Ska ju någonstanns försöka klämma in Last of Us oxå, samt Destiny förhandsbokat efter hypen om det.
Postad 26 June 2014 - 13:04
Postad 26 June 2014 - 16:49
Jag vågar inte ens tänka på alla spel jag måste klämma inSka ju någonstanns försöka klämma in Last of Us oxå, samt Destiny förhandsbokat efter hypen om det.
Men glöm inte Dragon Age!
Postad 26 June 2014 - 18:50
Jag vågar inte ens tänka på alla spel jag måste klämma in
Men glöm inte Dragon Age!
Haha å andra sidan är du spelrecensent och räknas testa alla spel. Är Dragon Age något måstespel eller? Med 3 spel känns hösten bokad.
Är ju själv en hardcore fps-spelare, som försöker bredda sina sinnen lite. Så i detta nu laddar jag ner Tomb Raider till min ps4, Det ska ju vara bra sägs det.
Surfplatten var tydligen inte med på 2 citat... Hojta till om Tomb Raider är bra. Någon som har koll men visst är det någon remake från ps3?
Postad 26 June 2014 - 19:06
Postad 28 June 2014 - 07:57
Det sistnämnda är ju ett riktigt guldkorn måste jag säga.
Postad 28 June 2014 - 09:12
Watch dogs var en rätt stor besvikelse och jag förstår inte varför man ska spela det när GTA V finns. La ner efter kanske sex timmar. Pikmin 3 gick inte att spela med wii us kontroll, så det las ner rätt snabbt. Forza 5 var riktigt kul, men xbones kontroll kändes rätt dålig, utöver det så blev spelet helt för skarpt på en lcd-skärm. Skärpefilter? Mario kart 8 hade värdelös Ai, där gummibandet sken med sin närvaro. Skitlätt att köra om alla, men i regel ytterst svårt att fortsätta dra ifrån dom.
Summan av kardemumman är att Forza 5 var bästa spelet, men att bilden var hemsk att se på och kontrollen dålig. Sämst var wii us megakontroll. Wtf!?
Postad 28 June 2014 - 10:20
Det gjorde att jag blev våldsamt avtänd på både xbone och wii u. Xbones kontroll är inte ens nästan lika bra som 360s och wii us kontroll är ett dåligt skämt. Däremot är jag positivt överraskad av wii us grafik, Mario kart var redigt mycket snyggare än... Skamfläcken watch dogs, konsolversionen.
Så tyvärr grusades planerna på wii u och xbone kommer nog aldrig in hit, kontrollen var riktigt redigt obekväm och dålig.
Postad 28 June 2014 - 14:25
Vad körde ni egentligen, 50 CC mot datorn? Vilken kontroll? Coop? Detta är ett onlinespel.Mario kart 8 hade värdelös Ai, där gummibandet sken med sin närvaro. Skitlätt att köra om alla, men i regel ytterst svårt att fortsätta dra ifrån dom.
Sicken missad opportunity, han skulle självklart haft med sig 3D World och procontrollers. Din kompis suger.
Postad 28 June 2014 - 14:51
Ja, det var en total bom med gamepaden i pikmin. Väldigt svårt att spela. Näst intill katastrof.Så ni körde Pikmin 3 med Gamepaden? Det är ju lönlöst, Wii remote + nunchuk eller inget. Dessutom ett av de svårare spelen att kontrollera, inget man bara kör igång "sådär snabbt". Tar tid att lära sig, men det är en fördel att köra med rätt kontroll. Kanske inte det optimala spelet för någon som aldrig använt kontrollerna.
Vad körde ni egentligen, 50 CC mot datorn? Vilken kontroll? Coop? Detta är ett onlinespel.
Sicken missad opportunity, han skulle självklart haft med sig 3D World och procontrollers. Din kompis suger.
Vi var ute i obygden. Det fanns inget internet och inga asfaltsvägar. Ingen mottagning på mobilen heller, så ja, det var hemskt offline.
Men på min tid kunde man spela Mario kart offline också. Det var så det började
Postad 28 June 2014 - 16:10
I vilket fall så behöver man för det mesta inte gamepaden om man tycker den är otymplig. Jag har nog använt andra kontroller mer än gamepaden. Så att avskriva Wii U på grund av det vore dumt när man inte behöver använda den. Pikmin är verkligen inte ett spel man säljer in konsollen med så att säga heller, krävs tid för att lära sig som sagt.
Synd han inte hade ett par procontrollers, Mario 3D World, att ni kunde prova MK online i coop, Donkey Kong, New Super Mario eller något singleplayer som Wind Waker. Du har typ sett sämsta sidan av Wii U och nu tror du den är kass -_-
Postad 28 June 2014 - 18:29
Postad 28 June 2014 - 22:41
Men jag skulle nog vilja se mer av zelda innan köp så att säga. Nästa vända så ska vi lira 3D world bla, han har mer eller mindre aålla wii u spel.
Postad 28 June 2014 - 23:03
För du sa att dina planer på Wii U grusades, du gillade inga av spelen och kontrollen var ett stort skämt.Du skrev att jag sett den sämsta sidan och tolkade att jag därefter tycker att wii u är kass.
Edit:
Dina planer har ju inte grusats om du fortfarande har planer på att köpa. Fördröjts möjligen.Men jag skulle nog vilja se mer av zelda innan köp så att säga.
Redigerat av Zoiler, 28 June 2014 - 23:19.
Postad 28 June 2014 - 23:21
Postad 29 June 2014 - 00:13
Satte in skivan till Syndicate i Ps3:an igår men fick inte spela då det var en massa uppdateringar(som vanligt).
Postad 29 June 2014 - 00:15
Grusades betyder att det är kört, stopp, finito, bye byeMisstänker att vi använder ordet grusades på lite olika sätt
- (bildligt) omintetgöra, krossa
http://sv.wiktionary...wiki/grusa#Verb
Postad 29 June 2014 - 02:44
Planerna reviderades och omarbetades till ett eventuellt senareläggande.
Beror också på Destiny. Ingen idé att köpa fler spel om Destiny blir bäst någonsin. Vilket det blir
Postad 29 June 2014 - 13:49
Postad 29 June 2014 - 14:36
Min kompis tjatar hela tiden om Crusader Kings 2 och jag ser nu att det finns till Mac, men det verkar oerhört komplicerat att komma igång med det. Typ 1000 sidor manual...Har börjat doppa fötterna i Crusader Kings 2. Helt klart ett väldigt roligt och utmanande spel. Och i sann paradox-anda får man rejält med stryk som spelare om man inte passar sig. Min bror snodde mitt kungarike och nu sitter jag uppe i ena hörnet av landet och surar samtidigt som min son smider planer att döda mig.
Postad 29 June 2014 - 15:25
jag körde en hel del let's play på youtube för att få lite grepp om spelet. Men det är ruskigt kul, bra kombination av rollspel och strategi. Ibland är det roligt att bara göra en massa saker bara för att få en riktigt hemsk karaktär. Men ja det tar timmar att sätta sig in i spelet.Min kompis tjatar hela tiden om Crusader Kings 2 och jag ser nu att det finns till Mac, men det verkar oerhört komplicerat att komma igång med det. Typ 1000 sidor manual...
4 användare läser detta ämne
2 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
PML73, lordmarc123
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?