Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX 6600 *

925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 juli 2010 - 17:38

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

håller med.....falsk marknadsföring....eller hur man nu säger det

Äh, vadå falsk marknadsföring? Inte får man en ny mobiltelefon utskickad om tillverkaren uppdaterar produkten hårvarumässigt. Inte får du en ny bil om de byter ut en del i motorn ett par månader efteråt. Det fattar väl jag också att alla vill ha en ny version av produkten, men någonstans finns det ju en liten gräns. Canman gör nog vad de kan OM de kan få ersättning via DViCO för det är inte Canman som tar den smällen. Det är tillverkaren som får ta den smällen i så fall så det är DViCO ni får rikta er energi i så fall. Canman har som sagt löst liknande situationer tidigare, men OM de över huvud taget kan göra det denna gång, så kommer de att göra det men lägg ner snacket om "falsk marknadsföring".

För att dra en parallell, så är det som om iPhone 4 som ju har ett litet problem (om än väldigt litet) med antennen, skulle modifiera telefonen genom att lägga en "skyddshinna" på området som gör att signalstyrkan minskar när man håller fingrarna på den, och att de då skulle kontakta de hittills 3 miljoner kunder som redan har köpt telefonen för att ge dem en ny version... Det HÄNDER inte...

Postad 29 juli 2010 - 18:01

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1 007 inlägg
  • 0

Äh, vadå falsk marknadsföring? Inte får man en ny mobiltelefon utskickad om tillverkaren uppdaterar produkten hårvarumässigt. Inte får du en ny bil om de byter ut en del i motorn ett par månader efteråt. Det fattar väl jag också att alla vill ha en ny version av produkten, men någonstans finns det ju en liten gräns. Canman gör nog vad de kan OM de kan få ersättning via DViCO för det är inte Canman som tar den smällen. Det är tillverkaren som får ta den smällen i så fall så det är DViCO ni får rikta er energi i så fall. Canman har som sagt löst liknande situationer tidigare, men OM de över huvud taget kan göra det denna gång, så kommer de att göra det men lägg ner snacket om "falsk marknadsföring".

För att dra en parallell, så är det som om iPhone 4 som ju har ett litet problem (om än väldigt litet) med antennen, skulle modifiera telefonen genom att lägga en "skyddshinna" på området som gör att signalstyrkan minskar när man håller fingrarna på den, och att de då skulle kontakta de hittills 3 miljoner kunder som redan har köpt telefonen för att ge dem en ny version... Det HÄNDER inte...

herregud!!!!! snacka om att ta fram stridsyxan med en gång för att jag inte kunde uttrycka mig på rätt sätt.
om du köper en produkt som det står i egenskaper att det stöder dts-ma och dd-hd och sen så kommer det fram att den inte gör det. det tycker jag är väldigt fel och om man lovar sina kunder nåt (dvs det som står i egenskaperna vid köptillfället) och dom inte håller det som utlovas, nåt åt det får man göra. kundens rätt att få det som man köper.

hade jag vetat att den inte stödjer hd-ljudet så hade jag ABSOLUT INTE köpt denna spelare.....!!!!!!!!!!

Postad 29 juli 2010 - 19:12

Garp
  • Garp
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har ett litet bekymmer, ljudet försvinner helt i ca 1sek då och då. Men bara på vissa filer (avi) och ibland fungerar det som det ska, på dator fungerar dom alltid som dom ska. mkv filer blir aldrig så. Nån som känner igen sig?

Postad 29 juli 2010 - 20:12

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

herregud!!!!! snacka om att ta fram stridsyxan med en gång för att jag inte kunde uttrycka mig på rätt sätt.
om du köper en produkt som det står i egenskaper att det stöder dts-ma och dd-hd och sen så kommer det fram att den inte gör det. det tycker jag är väldigt fel och om man lovar sina kunder nåt (dvs det som står i egenskaperna vid köptillfället) och dom inte håller det som utlovas, nåt åt det får man göra. kundens rätt att få det som man köper.

hade jag vetat att den inte stödjer hd-ljudet så hade jag ABSOLUT INTE köpt denna spelare.....!!!!!!!!!!

Jag kanske är lite skadad från att ha jobbat i branschen, men det är väldigt mycket kunder vill ha som kompensation och gärna gratis, igår helst. Har det uttryckligen stått att det ska finnas stöd "out of the box", då är det en sak. Har det kommunicerats saker på ett forum eller motsvarande, då är det en annan sak. Det intressanta är vad Canman har gett för information, INTE vad enstaka butiker har kommunicerat för de har oftast ofanligt dålig koll.

Återigen, OM Canman får det hela kompenserat från DViCO, då löser det sig säkert för de flesta, men det hänger på DViCO - det var väl mest det jag ville belysa samt att det inte hjälper att skriva här. Bättre då att kontakta Canman direkt, eller den återförsäljare eller butik man har köpt den genom. Det är bättre att kontakta fastighetsskötaren direkt istälet för att sätta upp en liten lapp på anslagstavlan om tvättmaskinen inte gör det den ska. :)

Postad 29 juli 2010 - 22:17

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Kan Canman kanske kommentera om hur läget är för oss som köpte den första versionen 6600N? Blir det någon kompensation? Eller till och med utbyte till den nya 6600+?

Vilka marginaler tror ni det arbetas med egentligen?
Jag tycker sådana här uttalanden är ytterst verklighetsfrånvända och underliga.

Vad ska Canman göra med 15000 st 6600N? Slänga i soptunnan?

OnT:

På min gamla 6500a tryckte jag på "Title" för att välja undertext, det fungerar inte på 6600an, vad trycker man istället? Har bannemig tryckt på varenda knapp utan att få fram listan över undertexter...

Redigerat av Grief, 29 juli 2010 - 22:22.

Postad 29 juli 2010 - 22:29

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1 007 inlägg
  • 0

Vilka marginaler tror ni det arbetas med egentligen?
Jag tycker sådana här uttalanden är ytterst verklighetsfrånvända och underliga.

Vad ska Canman göra med 15000 st 6600N? Slänga i soptunnan?

OnT:

På min gamla 6500a tryckte jag på "Title" för att välja undertext, det fungerar inte på 6600an, vad trycker man istället? Har bannemig tryckt på varenda knapp utan att få fram listan över undertexter...

finns en knapp på kontrollen som det står subtitle på.
funkar tipp topp för mig.

Postad 30 juli 2010 - 12:43

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Vart står det att 6600N skulle stödja HD ljud?
Det är ju pågrund av att detta stöd saknas son man inte köpte 6600N.
Man gör en ordentlig undersökning av en produkt inna man köper den, precis som med allt annat man köper.

Postad 30 juli 2010 - 16:42

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Patch för DTS MA till 6600+ ?

Är det någon som fått det att fungera?
Jag har en Tvix 6600+, har provat att patcha FW 2.0.3 A3 med patch för DTS MA ljud, det fungerar ej.

Man ska lägga patchen i roten på disken ,hadde inte gjort det , DTS MA ljudet fungerar utmärkt.

Någon som kan säga om 6600 fungerar med externa undertexter (.srt) för blu-ray?

För 6500 så funkar det att lägga undertexten i BDM mappen och döpa om den till index.smi.

Döp den till index.srt , då statar texten när filmen startar

Postad 30 juli 2010 - 17:48

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

finns en knapp på kontrollen som det står subtitle på.
funkar tipp topp för mig.

Det enda "subtitle"-knappen ger mig är en röd streckad ring i övre högra hörnet :(

Se manual.
http://forum.canman....read.php?t=7576

Det där handlar väl om ett webbgränsnitt där man kan spela upp saker från TViXen? Är en sådan där person som är totalt allergisk mot manualer som något program översatt till svenska :)

Postad 30 juli 2010 - 18:00

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
dubbel...

Redigerat av Grief, 30 juli 2010 - 18:01.

Postad 30 juli 2010 - 19:21

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1 007 inlägg
  • 0

Vart står det att 6600N skulle stödja HD ljud?
Det är ju pågrund av att detta stöd saknas son man inte köpte 6600N.
Man gör en ordentlig undersökning av en produkt inna man köper den, precis som med allt annat man köper.

jo du....när jag köpte den i december månad så var infon att hd-ljudet skulle komma igång efter en firmware uppdatering och det stod även i info om egenskaper att den fixade hd-ljud.

kolla länken här, står fortfarande att man kan njuta av hd-ljudformat.
http://www.webhallen...diaspelare_home

kom inte och säg att jag inte gjorde en undersökning av produkten för det gjordes av mig och många andra här som köpt den i god tro om att infon man blivit tilldelad från försäljaren/hemsidan stämmer.

Postad 30 juli 2010 - 23:17

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

jo du....när jag köpte den i december månad så var infon att hd-ljudet skulle komma igång efter en firmware uppdatering och det stod även i info om egenskaper att den fixade hd-ljud.

kom inte och säg att jag inte gjorde en undersökning av produkten för det gjordes av mig och många andra här som köpt den i god tro om att infon man blivit tilldelad från försäljaren/hemsidan stämmer.

Helt korrekt att HD ljud utlovades officiellt av de svenska återförsäljarna. Problemet är nog att DVICO dock aldrig lovade detta officiellt. Så Dvico lär förmodligen aldrig ersätta svenska återförsäljare.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:
•kräva att felet avhjälps
•kräva omleverans av en ny, felfri vara
•få prisavdrag
•få ersättning för reparation
•häva köpet och få pengar tillbaka
•hålla inne betalning
•få skadestånd
Men du kan inte kräva alla alternativen vid ett och samma tillfälle. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet.

Postad 31 juli 2010 - 00:01

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1 007 inlägg
  • 0

Helt korrekt att HD ljud utlovades officiellt av de svenska återförsäljarna. Problemet är nog att DVICO dock aldrig lovade detta officiellt. Så Dvico lär förmodligen aldrig ersätta svenska återförsäljare.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:
•kräva att felet avhjälps
•kräva omleverans av en ny, felfri vara
•få prisavdrag
•få ersättning för reparation
•häva köpet och få pengar tillbaka
•hålla inne betalning
•få skadestånd
Men du kan inte kräva alla alternativen vid ett och samma tillfälle. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet.

tack för den info...nu vet jag lite om vad jag kan kräva.
dags för mig att sluta vara OT nu.

Postad 31 juli 2010 - 13:48

Brandy
  • Brandy
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Sugen på en sån här.
Kommer nästan enbart spela .mkv-filer 720p/1080p.
Många av dessa har ju undertexter inbakade i filen.
Fungerar undertexterna och går det att välja om det skulle finnas flera?

Postad 31 juli 2010 - 15:55

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Där har vi svaret, du får klaga hos webhallen som utlovat något som dvico aldrig nämnt.
Återigen, kolla alltid med tillverkare innan köp att specarna passar dina behov, återförsäljare försöker som
vanligt bara att sälja produkter till varje pris.

Postad 31 juli 2010 - 16:03

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Det enda "subtitle"-knappen ger mig är en röd streckad ring i övre högra hörnet :)

Har en 6600 jag också. Enda gången jag får som du är om det inte finns en text med i mappen eller om jag glömt att döpa om texten till exakt samma som filmfilen.

Postad 31 juli 2010 - 16:53

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Smörgås:
Håller med dig, jag hade inte heller köpt 6600 om jag vetat detta. Hade tidigare en 6500 som jag lika gärna kunde behålla om jag vetat om detta.
Själv är jag helt säker på att Dvico gått ut med information om stöd för HD-ljud, som nu redigerats på hemsidan, samma som på flera andra sidor.
Står även på förpackningen/kartongen att den har stöd för HD-ljud och jag antar att folk inte tar skärmdumpar av hemsidor för att kunna påvisa vad som lovats vid köpetillfället. Med facit i hand så hade det varit det bästa i denna diskussionen.

Sean.Wilkund:
Tycker du gör en märklig jämförelse med mobiltelefoner och billeverantörer... Ingen har väl begärt att få en "ny bil" utan att bilen ska uppfylla vad som som lovats. För att fortsätta dra dessa paralleller så har, vad jag vet, flertalet billeverantörer återkallat tusentals bilar för att åtgärda hårdvarufel, samma som borde göras på 6600:an. Ett annat alternativ, som Apple gick ut med för iPhone 4, är att alla som köpt varan och tycker att den Inte motsvarar vad som utlovas har möjlighet att lämna tillbaks den.

Om ryktet stämmer så brukar Canman ta väl hand om sina slutkunder, förhoppningsivs med stöd från Dvico, och hoppas att detta issue löser sig för alla besvikna 6600 ägara med hopp om stöd för HD-ljud.

Redigerat av Webban, 31 juli 2010 - 16:55.

Postad 31 juli 2010 - 18:50

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Där har vi svaret, du får klaga hos webhallen som utlovat något som dvico aldrig nämnt.
Återigen, kolla alltid med tillverkare innan köp att specarna passar dina behov, återförsäljare försöker som
vanligt bara att sälja produkter till varje pris.

Ganska enkelt att vara ett sm.-**s. med facit i handen.
Det är rätt nyligt som det kom fram att det var ett hårdvaru fel i Realtek chipet (TVIX och ett antal andra tillverkare som drabbades.) Vi är ett stor antal som handlade redan förra året.

Fram till dess stod det på svenska försäljarnas sidor att den skulle stödja HD Audio, det var helt klart att Dvico jobbade på att fixa det etc. (Även enligt DVICO.) Dock hade Dvico det aldrig i sin specification över format som stödjs, (eftersom de inte hade fått det att fungera ännu.

Xstreamar där tillverkaren uttryckligen lovat att stödja HD Audio erbjöd en rabatt för de som ville köpa en ny spelare med nya hårdvaran. (vilket i mitt tycke var ett riskspel för de som nappade, eftersom de fortfarande inte har HD Audio ljudet på plats för den nya spelaren heller...)

Postad 31 juli 2010 - 22:12

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Ganska enkelt att vara ett sm.-**s. med facit i handen.
Det är rätt nyligt som det kom fram att det var ett hårdvaru fel i Realtek chipet (TVIX och ett antal andra tillverkare som drabbades.) Vi är ett stor antal som handlade redan förra året.

Fram till dess stod det på svenska försäljarnas sidor att den skulle stödja HD Audio, det var helt klart att Dvico jobbade på att fixa det etc. (Även enligt DVICO.) Dock hade Dvico det aldrig i sin specification över format som stödjs, (eftersom de inte hade fått det att fungera ännu.

Xstreamar där tillverkaren uttryckligen lovat att stödja HD Audio erbjöd en rabatt för de som ville köpa en ny spelare med nya hårdvaran. (vilket i mitt tycke var ett riskspel för de som nappade, eftersom de fortfarande inte har HD Audio ljudet på plats för den nya spelaren heller...)

Vill inte riktigt hålla med om facit i handen då Dvico aldrig utlovat dessa ljudformat på denna modellen, kan ju bara tillägga att jag kommer att låna hem 6600+ innan jag köper den.

Såg att webhallen fortfarande sktiver att den har stöd för HD-ljud, låter som att ni kan reklamera och hänvisa till felaktig produkt information. Annars är det bara att gå vídare och anmäla för falsk marklnadsföring.

Har haft 4 modeller av TvIx och är forfarande mycket nöjd, bästa filmspelaren på marknaden :)

Postad 01 augusti 2010 - 08:37

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Hej !
Är det någon som kan testa ett klipp för att se vad 6600:an går för :) länk till filmklippet se de denna post https://www.minhembi...p;#entry2961715

Fungerar klockrent med min 6500 med FW 1.5.16 men med 17 & 19 så hackar det, kör över NFS.

Gällande N1:an så har den inte tillräckligt med kraft, se denna post https://www.minhembi...p;#entry2968957

Redigerat av Peter_sm, 01 augusti 2010 - 08:40.

Postad 01 augusti 2010 - 09:53

renstahl
  • renstahl
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Verkar som hd ljud är ett problem med 6600 serien. På nya DViCO TViX HD S1 slim står det att den stöder hd ljud. Frågan är om det är bara något som står skrivet eller om det fungerar i verkligheten. Man vet ju inte om man kan lita på specarna längre? Någon som vet?

Postad 01 augusti 2010 - 10:43

renstahl
  • renstahl
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
In early 2010 Realtek started shipping enhanced + versions of it's chips. The 1073DD+ and 1283+ can both passthrough DTS-HD MA and Dolby TrueHD. The number of players using these chipsets is currently limited but we expect it to grow. All players on our site that have both 'DD' and 'DD+' variations in circulation are marked DD(+). More info on Realtek 'DD+' players is here http://www.iboum.com...073-dd-plus.php

Verkar dock som vi måste fortsätta vänta på en firmaware som fixar det här med hdljud.

Postad 01 augusti 2010 - 13:21

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Är det någon som kommer åt externa USB-hårdisk från datorn när man använder ftp client,kommer bara åt den interna
disken.

Postad 01 augusti 2010 - 17:46

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Har en 6600 jag också. Enda gången jag får som du är om det inte finns en text med i mappen eller om jag glömt att döpa om texten till exakt samma som filmfilen.

Du har nog rätt min vän. Jag är från 6500:an vad att vid ett tryck på "Title" få upp en lista på alla .srt och .sub-filer i samma mapp som videofilen. En fin funktion som tycks saknas på efterföljaren. Smidigt om man ville jämföra två texter till samma video.

Undrar även om Cover Art till filmer. Har kört både Tvixie och Tvixui och får dem att göra fina filmomslag i min filmmapp, men får ingen detaljerad filminformation utan den visar bara en .iso-fil när man väl trycker sig in i filmmappen. Vad kan jag ha gjort fel?

Postad 01 augusti 2010 - 17:56

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Du har nog rätt min vän. Jag är från 6500:an vad att vid ett tryck på "Title" få upp en lista på alla .srt och .sub-filer i samma mapp som videofilen. En fin funktion som tycks saknas på efterföljaren. Smidigt om man ville jämföra två texter till samma video.

Undrar även om Cover Art till filmer. Har kört både Tvixie och Tvixui och får dem att göra fina filmomslag i min filmmapp, men får ingen detaljerad filminformation utan den visar bara en .iso-fil när man väl trycker sig in i filmmappen. Vad kan jag ha gjort fel?

...

Redigerat av Peter_sm, 01 augusti 2010 - 17:56.

Postad 01 augusti 2010 - 21:37

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

...

meaning?

Postad 01 augusti 2010 - 22:24

Unregistereda2a726c6
  • Unregistereda2a726c6
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Är det någon som kommer åt externa USB-hårdisk från datorn när man använder ftp client,kommer bara åt den interna
disken.

Samma problem! hoppas någon har en lösning! gick ju bra via ftp med 6500!

Postad 02 augusti 2010 - 11:52

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Verkar som hd ljud är ett problem med 6600 serien. På nya DViCO TViX HD S1 slim står det att den stöder hd ljud. Frågan är om det är bara något som står skrivet eller om det fungerar i verkligheten. Man vet ju inte om man kan lita på specarna längre? Någon som vet?

Såvitt jag förstår, så är HD A1 slim, en något nedbantad version av 6600N (+)
Jag kan bara rekomendera att vänta till dess att det OFFICIELLT från Dvico står att den stödjer BÅDE HD Dobly Digital och DTS HD. (Inte att den stödjer via ej officiella patchar, som de ej tar ansvar för.)

När det står så officiellt, ta en på öppet köp och verifiera att allt fungerar. Om inte, återställ och ta pengarna tillbaka. Gäller för samtliga märken, inte bara Dvico. "Premium" som betatestare verkar vara att man får betala 30-40% extra på burken eftersom priserna faller efter ett par månader, och sen bli lämnad i sticket om det inte fungerar.

Jag börja misstänka efter att läsa diverse forum att även det nya uppdaterade chipet har problem med HD Audio. Fungerar, men med diverse hack. Kan vara så att processorn inte klarar HD upplösning samtidigt som HD Audio.

Postad 03 augusti 2010 - 12:47

renstahl
  • renstahl
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag vet inte om du skrev fel men det här är ju en ny som heter S1 sen finns ju N1. Har inte sett något om A1 dock. Verkar som att det kommer att gå å lösa med en ny firmware iallafall?!
https://www.minhembi...howtopic=265871

In early 2010 Realtek started shipping enhanced + versions of it's chips. The 1073DD+ and 1283+ can both passthrough DTS-HD MA and Dolby TrueHD. The number of players using these chipsets is currently limited but we expect it to grow. All players on our site that have both 'DD' and 'DD+' variations in circulation are marked DD(+). More info on Realtek 'DD+' players is here http://www.iboum.com...073-dd-plus.php
Verkar dock som vi måste fortsätta vänta på en firmaware som fixar det här med hdljud.

Postad 03 augusti 2010 - 17:54

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Jag vet inte om du skrev fel men det här är ju en ny som heter S1 sen finns ju N1. Har inte sett något om A1 dock. Verkar som att det kommer att gå å lösa med en ny firmware iallafall?!
https://www.minhembi...howtopic=265871

Yep, felstavning. S1 menade jag.
Det finns stöd för N1 och 6600+ för DD HD, och en icke officiell ej supportad patch för DTS HD då de saknar licens.
Dock verkar det som att det blir ryckig bild om du kör 1080 upplösning plus HD Audio. Så det finns en möjlighet att processorn helt enkelt är för svag. Om så är fallet så kommer ingen FW att hjälpa.
Och glöm att få några pengar tillbaka. Står ingenstans att bilden inte är ryckig....
Så därför rekomenderar jag öppet köp EFTER att burken officiellt ger stöd.

Postad 04 augusti 2010 - 07:48

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Yep, felstavning. S1 menade jag.
Det finns stöd för N1 och 6600+ för DD HD, och en icke officiell ej supportad patch för DTS HD då de saknar licens.
Dock verkar det som att det blir ryckig bild om du kör 1080 upplösning plus HD Audio. Så det finns en möjlighet att processorn helt enkelt är för svag. Om så är fallet så kommer ingen FW att hjälpa.
Och glöm att få några pengar tillbaka. Står ingenstans att bilden inte är ryckig....
Så därför rekomenderar jag öppet köp EFTER att burken officiellt ger stöd.

Kan du kolla om detta klipp fungerar i 6600:an ? se denna post

https://www.minhembi...s...t&p=2969566

Postad 04 augusti 2010 - 08:17

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Kan du kolla om detta klipp fungerar i 6600:an ? se denna post

https://www.minhembi...s...t&p=2969566

Jag kan ta en titt på det ikväll. Men jag har "gamla" 6600, så det blir en koll utan HD Audio.

Postad 04 augusti 2010 - 09:46

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Jag kan ta en titt på det ikväll. Men jag har "gamla" 6600, så det blir en koll utan HD Audio.

Det är OK :-) det är inget HD ljud i detta klipp, se ino här -> https://www.minhembi...p;#entry2961715

Postad 04 augusti 2010 - 17:19

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Det är OK :-) det är inget HD ljud i detta klipp, se ino här -> https://www.minhembi...p;#entry2961715

Fungerar, ja. Men små nätta ryck när tågen passerar.

Edit.. Aktiverade native framerate. Inga ryck vid intern hårddisk. Inga ryck ens när jag körde över på extern HDD ansluten med SAMBA. Kör via förstärkare till TV.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 04 augusti 2010 - 18:32.

Postad 04 augusti 2010 - 21:05

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Fungerar, ja. Men små nätta ryck när tågen passerar.

Edit.. Aktiverade native framerate. Inga ryck vid intern hårddisk. Inga ryck ens när jag körde över på extern HDD ansluten med SAMBA. Kör via förstärkare till TV.

OK låter bra, kan du testa över NFS också? "Aktiverade native framerate" är det en inställning i tvix:n ?

Redigerat av Peter_sm, 04 augusti 2010 - 21:19.

Postad 05 augusti 2010 - 06:06

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

OK låter bra, kan du testa över NFS också? "Aktiverade native framerate" är det en inställning i tvix:n ?

Native Framerate, är en inställning för video output i TVIX. Den kör med andra ord orginal källan vidare direkt till TV (via förstärkaren i mitt fall) utan att slösa processor kraft på att konvertera om i TVIX.

NFS är snabbare än SAMBA. Jag kör SAMBA då NFS saknar "wake up" funktion utifall att de hårddiskar jag har kopplade till PC råkar vara i sleeping mode. Möjligt att det går att ställa in någonstans på PC men då jag upptäckte för några månader sen att SAMBA ger tillräcklig överföringshastighet så orkade jag inte pyssla vidare.

Postad 06 augusti 2010 - 16:25

SouthernSun
  • SouthernSun
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det någon som besitter kunskapen hur en QNAP NAS fungerar ihop med TViX? Jag sitter och fudnerar på om jag ska köpa en QNAP TS-509PRO för att ha hemma i klädkammaren. Men har några frågor. Jag kommer inte köra dem i RAID utan kommer köra alla som separata diskar, 5 * 2TB

1.) När NASen är igång med alla diskarna i, kommer jag bara kunna hitta dem som utdelade diskar då från min TViX eller måste jag dela ut dem på något sätt via min dator?

2.) Säg att jag skulle ha 10TB med 1080p matrial på min NAS då skulle jag känna mig lite tryggare att kunna ha all data krypterad. Inget som man egentligen inte borde oroa sig för men tänk OM någon skulle knacka på min dörr en dag och hittar min NAS. Då vill jag ha det krypterat och på så sätt kunna undvika en mångmiljonbot. Är detta möjligt? Jag antar att TViXen inte kan läsa krypterade utdelade enheter? Finns det annars någon annan lösning på detta?

3.) Finns det någon begränsning hur många utdelade enheter TViXen kan komma åt?

4.) Visst borde det fungera att använda TViXIE för covers m.m. även på utdelade enheter?

Stort tack på förhand!

Postad 06 augusti 2010 - 16:28

SouthernSun
  • SouthernSun
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Förresten, något nytt från CANMAN/DViCO angående oss som införskaffat en TViX-6600 i tro om att den kan hantera HD-ljudformat? Känns inge kul att behöva köpa (ytterligare) en ny TViX-6600+ för att kunna göra detta :(

Postad 06 augusti 2010 - 21:16

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Förresten, något nytt från CANMAN/DViCO angående oss som införskaffat en TViX-6600 i tro om att den kan hantera HD-ljudformat? Känns inge kul att behöva köpa (ytterligare) en ny TViX-6600+ för att kunna göra detta :(

Ett tips: har du kollat direkt med Canman? :)

Kontaktuppgifterna hittar du på: www.canman.se

Postad 07 augusti 2010 - 01:25

SouthernSun
  • SouthernSun
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ett tips: har du kollat direkt med Canman? :)

Kontaktuppgifterna hittar du på: www.canman.se

Tack för tipset Sean och yes, jag har redan gjort det. Jag skickade mail till dem i torsdags och ringde dem igår, då skulle de kolla på det hela och återkomma till mig.. men otålig och nyfiken som man är så ville jag även kolla om nån annan hört något ... :(

Postad 08 augusti 2010 - 20:25

Ottret
  • Ottret
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Köpte mig denna "bråklåda" för ett tag sedan och slängde i en 500 gb hdd. (Westen Digital 16Mb 7200RPM). Uppdaterade den omgående till firmware 2.0.3

Nu är det så att jag inte lyckats se en endaste film utan att det hackar. Rullar på ett bra tag sedan stannar allt till i en sekund. Rullar på lite hackar till och så kan de vara i ett par minuter för att sedan gå resten av filmen. Men som sagt. Inte lyckats kolla på något format utan problem.

Tips någon?

Har dock inte testat att återställa den för att se om problemet är borta då.

Postad 08 augusti 2010 - 21:54

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Har dock inte testat att återställa den för att se om problemet är borta då.

Do it. Återkom sen om du fortfarande har problem. ;)

Postad 09 augusti 2010 - 23:47

Unregistered35490
  • Unregistered35490
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hmm, gjorde ett sista försök och då löstes mitt problem :-).

Redigerat av Unregistered35490, 10 augusti 2010 - 01:23.

Postad 11 augusti 2010 - 20:48

Unregisteredcd5fa995
  • Unregisteredcd5fa995
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min tvix 6600plus

Vid undertexter så visar den inte alltid åäö. Ibland kan den visa Ä men inte Å osv, vad kan vara felet?

MVH
Adam

Postad 12 augusti 2010 - 08:31

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Jag har ett problem med min tvix 6600plus

Vid undertexter så visar den inte alltid åäö. Ibland kan den visa Ä men inte Å osv, vad kan vara felet?

MVH
Adam

Starta filmen.
Klicka på subtitles knappen. När subtitles menyn kommer upp, gå in i den separata menyn för språk (iso intällningar).

Det borde lösa problemet.

Postad 12 augusti 2010 - 16:19

krib
  • krib
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Tänkte bara nämna att om det är fler än jag som på sistone haft problem med mkv-filer så beror det troligtvis på att senaste versionerna av mkvtoolnix har aktiverat en feature som heter "header compression" som default.

Detta har funnits med i Matroska-standarden i många år men inte tydligen inte använts förrän nu, vilket gör att spelare som inte har stöd för denna funktionen inte klarar att spela strömmar med komprimerade headers.

Förhoppningsvis kommer de spelare som har problem med detta att uppdateras genom firmware, men tills dess kan man enkelt gå runt problemet genom att sätta "compression" till none för alla strömmar när man muxar filen i mkvtoolnix.

Postad 12 augusti 2010 - 16:44

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Ny Beta FW ute. 2.0.4 B7

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=24843

Changes]
[Multimedia Player/ System]
1. Supports True Cinema Frame-Rate (23.976Hz)
- Supports exact 23.976Hz of frame-rate, so remove the un-natural artifact of frame insertion.
- Automatic detection of 24/ 23.976Hz.
2. Supports the Web-Remote 3rd version.
- Supports the folders and cover-art files on the network drive and USB drive, as well as internal drive.
- Web-Remote will change & refresh accordingly when you select the device.
- Shows current playback list properly.
3. Improves the display speed of Cover-Art
- Caching the cover-art thumbnail and improves overall display speed quite a bit.
4. Enables text subtitle display while FF/REW.
- You can see the subtitle even FF/REW.
5. Fixes some 60Hz/120Hz MKV title mosaic problems.
6. Fixes some bugs on universal jukebox.
- Fixes short intro-clip problem.
- Fixes some navigation bugs.
7. Supports the Croatian menu language.

[HDTV/ PVR]
1. Supports the background recording (for 6600 series)
- You can playback any file (even BD-backup) at foreground while recording 2 independent HD channels.

Scenario is like this:

1) You start record 2 RF channels recording.
2) Press ¡Movie or Music or Photo or Menu button to browse the contents of the HDD.
3) Select whatever format of files you want, even BD back-up files are O.K.
4) Start playback.
5) If you hit INFO button on remote, you can see small ¢ç button appears on the info window that means it¡¯s currently recording.
6) You can even playback the current recording files as well.
2. Improves switching speed between FILE MODE and HDTV mode
- From 4~5 seconds to less than 1 seconds

[Network]
1. Fixes YOU-TUBE problem.

[Know Issues]
1. Playback BD title on ODD has some problems. The trick playback and skip operation shows ¡°VIDEO PLAYBACK ERROR¡±. We¡¯ll fix it soon.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 13 augusti 2010 - 17:51.

Postad 12 augusti 2010 - 20:17

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har kommit tillfreds med att denna apparat inte klarar allt som den äldre 6500 kunde, men en sak retar mig enormt.

Kollar på mycket TV-serier i formatet .mkv, just den serien jag följer släpps av IMMERSE och TViXen vägrar att spela några av dessa filer. Min gamla goda spelade dessa utan problem.

Varför gör den så här mot mig? Mailade Canman för 10 dagar sedan, men de har inte svarat än.

Postad 13 augusti 2010 - 18:09

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Körde just in senaste beta 2.0.4 b8.

Kan konfirmera att YouTube fungerar igen.

Postad 13 augusti 2010 - 22:19

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
audio to slow kan de fixas på något sett får de på vissa filmer?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.