Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 02 September 2009 - 07:03
Trophies sparas på Sonys servrar.
Sen varför Sony inte fixar så att även saves sparas på servrarna är en intressant fråga, det hade ju varit perfekt att kunna logga in på sitt konto hos en polare och kunna fortsätta spelandet därifrån...
Postad 02 September 2009 - 07:14
Ja, men om du flyttar en save från en burk till en annan så kan du inte fortsätta att låsa upp nya trophies på den saven. Eller har jag missuppfattat?Trophies sparas på Sonys servrar.
Postad 02 September 2009 - 07:16
Nej det måste man inte. Slim klarar att skicka även HD-ljuden i bitstream.Vi diskuterar det på ett annat forum oxå, där en hävdade att DD och DTS i bitstream lät bättre än LPCM.
[...]
Väldigt skumt. Och tråkigt, eftersom man måst köra LPCM om man vill ha ut HD-ljuden. :/
Det vore ju grymt smidigt! Men Sony kanske har platsbrist på sina servrar...Sen varför Sony inte fixar så att även saves sparas på servrarna är en intressant fråga, det hade ju varit perfekt att kunna logga in på sitt konto hos en polare och kunna fortsätta spelandet därifrån...
Postad 02 September 2009 - 07:23
Nej det måste man inte. Slim klarar att skicka även HD-ljuden i bitstream.
Kanske skulle varit tydligare med att jag sitter på en 80gb.
Postad 02 September 2009 - 07:59
Sen om saves, i fallout 3 hade jag Max antal saves på flera meg st. Ska dessa laddas upp varje ggn jag sparar så blir jag tokig. Om det inte görs i bakgrunden..
Sen måste sägas att jag har hört rykten om ps3 cloud som har just denna funktion...
Postad 02 September 2009 - 08:09
Oj märkligt, så det är ingen skillnad i din ps3 när skivan snurrar igång alls?
Det är skivsnurret som låter mest i min ps3. Men den stänger ju av sig själv om skivan inte används så det kanske är det du tänker på?
Man kan endast höra BD-ROM precis efter man startat PS3:an. Sen gasar den på fläkten efter ett tag och då överröstar den BD-ROM:en så man inte längre kan höra den. Det är dock inte så farligt på min 60gig, det är ungefär lika mycket som min projektor låter.
Postad 02 September 2009 - 08:23
Jo. Jag vet att det ska spela mindre boll. Ändå vimlar det om inlägg på olika forum där man tycker bas osv försämras när man skickar ljudet som LPCM från tjock-ps3an. (vilket jag tidigare gjort med min förra burk) Själv har jag dock inte haft möjlighet att jämföra direkt mot en stationär spelare och just tjock-ps3an. Och inte i samma lyssningsmiljö, vilket jag tycker man måste för att få en rättvis bedömning.Då är något fel på din förstärkare. Att LPCM tar mer plats är för att den är avkodad, men som sagt...........det ska inte spela någon roll var den kodas av.
* edit, har du låtit den koda av eller du kör ett LPCM spår direkt? film? spel?
I terorin ska det inte spela ngn roll precis som du säger dock.. Därav frågan om ljudet trots det möjligen upplevs som bättre nu då när ps3 slim skickar ljudet som bitstream och låter recievern klara biffen. Eller är det bara psykologiskt att se loggorna lysa upp som gör att folk upplever ljudet som bättre?
http://www.tobiasgri...n...s&Itemid=14
Redigerat av twebbas, 02 September 2009 - 08:29.
Postad 02 September 2009 - 08:30
Jo. Jag vet att det ska spela mindre boll. Ändå vimlar det om inlägg på olika forum där man tycker bas osv försämras när man skickar ljudet som LPCM från tjock-ps3an. (vilket jag tidigare gjort med min förra burk) Själv har jag dock inte haft möjlighet att jämföra direkt mot en stationär spelare mot just tjock-ps3an. Eller nu ps3 slim vs ps3-tjock-smock.
I terorin ska det inte spela ngn roll precis som du säger dock.. Därav frågan om ljudet trots det möjligen upplevs som bättre nu då när recievern klarar biffen. Eller är det bara psykologiskt att se loggorna lysa upp.
http://www.tobiasgri...n...s&Itemid=14
Oavsett ljudcodec så blir ljudet bättre om du skickar i bitstream. Som sagt, i teorin ska det inte vara någon skillnad, men jag hör skillnad. Och jag är INTE kräsen i vanliga fall!
Du kan ju prova själv mellan LPCM och bitstream om du oxå hör någon skillnad.
Redigerat av endumen, 02 September 2009 - 08:31.
Postad 02 September 2009 - 08:33
Jag har ingen möjlighet att själv testa då jag sålt mitt förra tjock-ps3 och är utan spelare just nu, därav frågan. Men då är det iaf EN som tycker det blir bättre ljud. =) Fler bud?Oavsett ljudcodec så blir ljudet bättre om du skickar i bitstream. Som sagt, i teorin ska det inte vara någon skillnad, men jag hör skillnad. Och jag är INTE kräsen i vanliga fall!
Postad 02 September 2009 - 08:45
Du kan väl ställa om i slimmen så att den skickar ljudet som lpcm också.Jag har ingen möjlighet att själv testa då jag sålt mitt förra tjock-ps3 och är utan spelare just nu, därav frågan. Men då är det iaf EN som tycker det blir bättre ljud. =) Fler bud?
Bäst är ju att göra ett blindtest med en kompis till hjälp som håller för displayen på recievern...
EDIT: Ah, nu förstår jag att du inte har en slim heller. Men du testar väl när du får en sån.
Det finns många som hör skillnad på olika kablar också
Jag har en lyx USB-kabel till min skrivare. Vilket tryck det blir i färgerna!
Redigerat av JockeJ, 02 September 2009 - 08:44.
Postad 02 September 2009 - 08:46
Det finns många som hör skillnad på olika kablar också
Det var det jag försökte säga innan, jag hör ALDRIG någon skillnad annars när det gäller såna saker. Eller ser någon skillnad på bilden mellan 720p och 1080p.
Men här är det verkligen skillnad. Som sagt, det är bara slänga i en BD eller DVD och så skiftar du i inställningarna mellan LPCM och bitstream. det var så jag gjorde. En actionscen är ju att föredra, såklart.
Postad 02 September 2009 - 08:55
nu måste jag bara gå och köpa ny apparatsladd, hdmi-sladd och optisk sladd så är jag fit to go.
Postad 02 September 2009 - 09:30
Det är skillnad på olika hårdvarubaserade dekordare. Det är större skillnad mellan hårdvarubaserade dekodare och mjukvarubaserade diton. Det kommer det alltid vara. Det lärde jag mig för 11 år sen när jag harvade i DVD-djungeln.
Kan vi droppa det ämnet nu eller åtminstone skicka dom som vill fortsätta diskutera det till rätt tråd?
Postad 02 September 2009 - 09:32
Det är högst relevant ämne eftersom det är en ny feature på ps3 slim så jag kan inte se att det inte skulle höra till tråden. Jag har nog lika mycket rätt att befinna mig här som du har. Tycker du vissa inlägg är dumma? Läs de bara inte. Simple as that.Ingen ide att tvivla på endumen.
Det är skillnad på olika hårdvarubaserade dekordare. Det är större skillnad mellan hårdvarubaserade dekodare och mjukvarubaserade diton. Det kommer det alltid vara. Det lärde jag mig för 11 år sen när jag harvade i DVD-djungeln.
Kan vi droppa det ämnet nu eller åtminstone skicka dom som vill fortsätta diskutera det till rätt tråd?
Redigerat av twebbas, 02 September 2009 - 09:34.
Postad 02 September 2009 - 09:37
Postad 02 September 2009 - 09:39
Det handlar bara om att beröra ämnet, eftersom det är en ny feature. Tyckte det kunde vara kul att höra folks åsikter om detta. Varken mer eller mindre. Kommer inte älta det.Sure, men om det nu finns en dedikerad tråd för dom som vill banka huvudet i en betongvägg
så vore det väl bättre om folk höll sig där? Varför ha samma diskussion i två olika trådar?
Ni som fått Er ps3 slim får gärna spotta ut lite fler intryck till oss andra dödliga. Behöver lite mer input för att bli övertygad om inköp.
Redigerat av twebbas, 02 September 2009 - 09:40.
Postad 02 September 2009 - 10:27
Ja, men då ska folk lista sina ljudsystem också. För att inte glömma ifall dom vet vad dom ska lyssna efter (såsom dynamik och separation i ljudet etc)Tyckte det kunde vara kul att höra folks åsikter om detta.
Postad 02 September 2009 - 10:58
Då är något fel på din förstärkare. Att LPCM tar mer plats är för att den är avkodad, men som sagt...........det ska inte spela någon roll var den kodas av.
* edit, har du låtit den koda av eller du kör ett LPCM spår direkt? film? spel?
Förstärkaren är det inte fel på, snarare hörseln isf.
Skämtosido, jag körde LPCM direkt från filmen 300.
Postad 02 September 2009 - 11:02
Hade en extern hårddisk kopplad till min förra Ps3 som den gamla modellen läste hur snabbt som helst.
Slim läser med det tar en evighet innan den hittar alla filer tex låtarna under MUSIC-mappen.
Kan någon prova med en extern och koppla på slimmen så att jag vet om det är min det är fel på eller om det ska vara så...
Tacksam för hjälp!
Postad 02 September 2009 - 11:24
Slim kan ej spela SACD, det kunde inte heller de senaste feta heller, bara den tidigaste (60GB den med 4 usb).Jag har också blivit lite sugen på ett Playstation Slim.
Några funderingar:
Jag läste om tidigare Playstation på Wikipedia och där stod att vissa Playstation 3 har SACD-stöd. Hur är det med det på Slim? Hur är ljudkvalitén i stort?
Sen tänkte jag fråga om det möjligt att Spotifya genom PS3 Slim?
EDIT: Och hur är det med bakåtkompatibiltet mot PS2?
Slim är ej PS2 kompatibel. Bara den tidiga (60GB den med 4 usb) kunde spela dessa spel.
Postad 02 September 2009 - 11:33
Men här är det verkligen skillnad. Som sagt, det är bara slänga i en BD eller DVD och så skiftar du i inställningarna mellan LPCM och bitstream. det var så jag gjorde. En actionscen är ju att föredra, såklart.
Om du gjorde detta på PS3:an så blir det ju skillnad, eftersom det endast är i LPCM-läget du får HD-ljud.
Postad 02 September 2009 - 11:40
Jag gillar att ligga med dom, om det kräver att jag klär ut mig så why not..Men gillar du att klä ut dig som flickor?
Postad 02 September 2009 - 11:49
Då är det så gått som bekräftat att gratisligg ingår med 3.0?Jag gillar att ligga med dom, om det kräver att jag klär ut mig så why not..
Postad 02 September 2009 - 12:09
Om du gjorde detta på PS3:an så blir det ju skillnad, eftersom det endast är i LPCM-läget du får HD-ljud.
Jag jämförde i mitt fall en DVD med DD-ljud. Men enligt yabbah ( http://www.playstati...tml#post_709822 ) så är det ännu större skillnad när man jämför HD-ljud från LPCM och bitstream.
Postad 02 September 2009 - 12:23
Slim kan ej spela SACD, det kunde inte heller de senaste feta heller, bara den tidigaste (60GB den med 4 usb).
Slim är ej PS2 kompatibel. Bara den tidiga (60GB den med 4 usb) kunde spela dessa spel.
Någon som vet om PS3 Slim kan hantera PS2 SingStar-skivor? För det kan åtminstone den senaste generationen PS3 Fat.
Postad 02 September 2009 - 12:24
Någon som vet om PS3 Slim kan hantera PS2 SingStar-skivor? För det kan åtminstone den senaste generationen PS3 Fat.
Ja, det kan jag inte tänka mig att den inte skulle kunna eftersom det är en funktion som ligger i Singstar.
Postad 02 September 2009 - 12:25
Gäller bara att hitta en tjej som är lika tänd på glitter som en själv. Sen är saken biff.Då är det så gått som bekräftat att gratisligg ingår med 3.0?
Postad 02 September 2009 - 12:30
Tjaa, med tanke på det sistnämda så får ju gärna denna info vara korrekt...Pack PS3 Slim + Need for speed Shift : 339€ - Date de Sortie : 01 Octobre 2009
Pack PS3 Slim + 2 Blu-Ray : 339€ - Date de Sortie : Octobre 2009
Pack PS3 Slim + Uncharted 2 : 339€ - Date de Sortie : 14 Octobre 2009
Pack PS3 Slim + PES 2010 : 339€ - Date de Sortie : 24 Octobre 2009
Pack PS3 Slim + Tekken 6 : 339€ - Date de Sortie : 04 Novembre 2009
Pack PS3 Slim + Assassin's Creed 2 : 339€ - Date de Sortie : 19 Novembre 2009
Pack PS3 Slim + Gran Turismo 5 : 339€ - Date de Sortie : 04 Décembre 2009
http://www.play3-liv...2009-16586.html
Postad 02 September 2009 - 14:17
Ja, det kan jag inte tänka mig att den inte skulle kunna eftersom det är en funktion som ligger i Singstar.
Kan någon bekräfta detta? Och hur är det med mikrofonera, fungerar det att använda "ps2-mickar" till slimmen? Skulle vara grymt om spelen med låtarna fungerar också så slipper jag lägga ut jättemkt pengar för att tjejen ska få ut något av konsollen också!
Postad 02 September 2009 - 14:19
Kan någon bekräfta detta? Och hur är det med mikrofonera, fungerar det att använda "ps2-mickar" till slimmen? Skulle vara grymt om spelen med låtarna fungerar också så slipper jag lägga ut jättemkt pengar för att tjejen ska få ut något av konsollen också!
Det kommer ju vara samma som för ps3 phat. Du slänger i ps3-singstar och sen trycker på select och byter skiva till ps2-singstar. ps2-micar är ju samma som ps3-micar, så de funkar.
Postad 02 September 2009 - 14:40
Postad 02 September 2009 - 15:17
Det är ingen skillnad mellan gamla och nya PS3 så precis allt som funkar på gamla funkar även på Slim.
Postad 02 September 2009 - 15:31
Jo. Men det fungerade ju ändå så dåligt.Annat operativsystem är väl ändå borttaget på slimmen?
Postad 02 September 2009 - 15:59
Oavsett ljudcodec så blir ljudet bättre om du skickar i bitstream. Som sagt, i teorin ska det inte vara någon skillnad, men jag hör skillnad. Och jag är INTE kräsen i vanliga fall!
Du har aldrig funderat på om det bara är volymen som skiljer och inte någon egentlig skillnad i kvalite?
Vet folk som har vart inne på det spåret.
Postad 02 September 2009 - 16:02
Du har aldrig funderat på om det bara är volymen som skiljer och inte någon egentlig skillnad i kvalite?
Vet folk som har vart inne på det spåret.
Ja, jag har oxå hört det och lyssnade därför noga på om det var så. Jag trodde nämligen det först. Men nä, effekter blir mer tryck i helt enkelt. Det är som om du jämförde DD med DTS. Eller DD och trueHD fast inte lika stor skillnad då som i det fallet.
Postad 02 September 2009 - 16:02
Postad 02 September 2009 - 16:16
Inget bättre filstöd (ex .mkv) i sikte eller ngt sånt?
Redigerat av twebbas, 02 September 2009 - 16:23.
Postad 02 September 2009 - 16:23
Är XMB helt nytt/modifierat oxå el?
Det har dom förstört även på våra gamla Fatboy-versioner med FW3. Uppdatera inte om ni inte lirar online.
Postad 02 September 2009 - 16:24
Redigerat av twebbas, 02 September 2009 - 16:35.
Postad 02 September 2009 - 16:57
Den uppdateringen har jag aldrig sett. Är det alltså v.3.0 som gäller både på uppdaterade ps3-fat och nya ps3 slim?
För seg!
Redigerat av hippo6, 02 September 2009 - 16:57.
Postad 02 September 2009 - 17:40
"Grym! Synd att det inte finns så många spel till den än. Om bara Sony kunde punga ut miljoner som Microsoft..."
Postad 02 September 2009 - 17:52
Redigerat av Fredag, 02 September 2009 - 18:02.
Postad 02 September 2009 - 18:01
Slim kan ej spela SACD, det kunde inte heller de senaste feta heller, bara den tidigaste (60GB den med 4 usb).
Okej, vad synd. Hmm...
Tack för svaret!
Postad 02 September 2009 - 21:10
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Playstation Store
69 filmer
34 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna