![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 06 augusti 2010 - 11:00
Det är fortfarande alldeles för dålig med damage, han bränner rakt in i en vägg i 180mph och knycklar fronten lite. Ska ju bli slarvsylta av bilen av en sådan smäll....It looks like the people that were saying that the NASCAR vehicles in the GT5 beta take a lot of damage were right
Before
After
Before![]()
After![]()
http://www.youtube.c...h?v=92mDRnjgwmc
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 augusti 2010 - 11:04.
Postad 15 augusti 2010 - 11:22
Postad 15 augusti 2010 - 16:25

Postad 16 augusti 2010 - 08:35

Redigerat av Ghorun, 16 augusti 2010 - 08:35.
Postad 18 augusti 2010 - 08:25

Also, Dynamiskt väder finns i spelet .

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 augusti 2010 - 08:26.
Postad 18 augusti 2010 - 12:55

Postad 18 augusti 2010 - 13:03
Coolt!http://www.gamersyde...eo-9783_en.html
oyeah kart racing
Postad 18 augusti 2010 - 13:08
Nu har jag förbokat Signature Edition från Discshop.
Kosta vad det kosta vill!
??? på discshop står ju följande:
"Utgått hos spelbolaget.
Går ej längre att köpa."

Postad 18 augusti 2010 - 13:20
The course count for Polyphony Digital's real driving simulator Gran Turismo 5 is now approaching infinity, thanks to the game's just revealed Course Maker, shown off today at Gamescom in Germany.
Series creator Kazunori Yamauchi demoed the Course Maker feature today, showing that it's not the type of tool that will let players build a custom course from scratch, but something different. A fully featured track editor, Yamauchi says, "really requires a complete CG tool, which would limit the number of users who could use it."
Instead, Gran Turismo 5's Course Maker lets you build a custom racetrack based on a set of parameters. Players can select a theme, choose the number of sections and course type (one way or loop), weather, time of day and length. Two of the themes shown off were Toscany and the Belgian High Fens.
The Course Maker lets you edit that track section-by-section, choosing the frequency of curves, course width, sharpness of corners, degree of topography tracing, and bank angles. Those choices are set by sliders or drop down lists. Yamauchi created a pair of custom tracks, both with the same theme but with different parameters. He quickly took each for a test drive, illustrating how quickly a player could create two very different courses.
Yamauchi also offered a look at Gran Turismo 5's newest vehicle, karts. The Polyphony Digital head honcho said that it was planned to be a feature for the next game in the series, but after the feature was apparently "leaked," the team decided to include it earlier.
We'll have more details on Gran Turismo 5's other new additions soon.
Källa
Postad 18 augusti 2010 - 14:20
Skit! Gick finfint att boka det i morse, men då har väl min beställning dragits tillbaka nu då.??? på discshop står ju följande:
"Utgått hos spelbolaget.
Går ej längre att köpa."

Postad 18 augusti 2010 - 14:45
Skit! Gick finfint att boka det i morse, men då har väl min beställning dragits tillbaka nu då.
Skumt, går alldeles utmärkt att boka på Webhallen iallafall.
Men 1990:- för ett spel? Nej tack. Trots att det är GT5 vi pratar om.
Postad 18 augusti 2010 - 15:24

Lite kul att Volvo har en Premium bil med i form av C30. Den ska köras sönder.

Redigerat av pacman, 18 augusti 2010 - 15:26.
Postad 18 augusti 2010 - 16:00
Lite kul att Volvo har en Premium bil med i form av C30. Den ska köras sönder.
Original C30? Premium?!? WTF?!? Skulle väl ha varit "Polestar C30" i sånt fall tycker jag.
Redigerat av BrittBastard, 18 augusti 2010 - 16:00.
Postad 18 augusti 2010 - 16:15
With Gran Turismo 5 Sony seems the racing community split into two parties: on the gamescom 2010 in Cologne series creator Kazunori Yamauchi revealed now, the two modes of play, called A-Spec and B-Spec.
The A-Spec game modes refer to the red side of Gran Turismo 5 and represents the "real driving simulator" - the heart of Gran Turismo 5.
Here, realism is very important: real physics effects, wearing tires or suspensions.
There are also a variety of tuning and setup options.
The vehicle offers choice in the A-Spec mode, the full range here you will find all the vehicles of Gran Turismo 5 has to offer - including rally cars or karts.
The B-Spec mode, however, is blue side of Gran Turismo 5 is the type of football manager and offers a racing game for friends.
So you act here simply as "active" spectators and the drivers can - depending on their experience level - give up to six orders.
In addition, each driver has its own personality, which is also clearly observed.
While one has to start his career, only a driver, the camp expanded over time to other pilots.
For a 24-hour race will obviously need more drivers.
Ni får ha överseende med översättningen ( google translate ).
Hittar dock ingen video på den så släng upp länk här ni som hittar!Now is a video of Gran Turismo 5 appeared, the first time at the 2010 gamescom unveiled Monza track shows.
Redigerat av BrittBastard, 18 augusti 2010 - 16:16.
Postad 18 augusti 2010 - 17:07
http://www.youtube.c...player_embedded

(med C30 t.o.m., "Volvo C30 R-Design" för att vara exakt)
Redigerat av pacman, 18 augusti 2010 - 17:12.
Postad 18 augusti 2010 - 17:52
Skit! Gick finfint att boka det i morse, men då har väl min beställning dragits tillbaka nu då.
Min beställning från i söndags ligger kvar som "ej skickad".
Signature kommer ju i en ganska begränsad upplaga. Jag vet inte hur det funkar riktigt men jag kan tänka mig att discshop blivit garanterade ett antal ex. och att dom nu fått in precis så många bokningar. Men vad vet jag

Postad 18 augusti 2010 - 20:40
Postad 19 augusti 2010 - 00:22
Postad 19 augusti 2010 - 07:08
Tror ni att det kommer släppas ett demo? Hur har det varit vid releaser av tidigare versioner?
Skulle tro att demo släpps först nån/några månader efter spelet har släppts.
Fan, ser riktigt mycket fram emot att få piska några MHB:are i kartrace!
Postad 19 augusti 2010 - 07:13
Postad 19 augusti 2010 - 07:39
Ok att det är Photomode men det spelar ingen roll, de nya screensen är sjuka!
Håller med, sjukt snyggt!!
76 days and counting...
Postad 19 augusti 2010 - 09:49
Postad 19 augusti 2010 - 09:51
Nu finns massor med info uppe på officella gran-turismo.com:
http://eu.gran-turis...s/d14247p1.html
Världens fetaste spel, utan tvekan.
Ja. Punkt.
Postad 19 augusti 2010 - 09:56

Postad 19 augusti 2010 - 23:06

Postad 20 augusti 2010 - 14:07
Nämndes kort i intervjun på GTPlanet:Är det någon som hört något om detta spel kommer stödja multi-PS3-rendering? För fler skärmar i bredd, högre upplösning eller högre framerate. De körde ju något demo med 3840x2160 i upplösning samt en med 240 fps tidigare...
Will GT5 feature LAN mode/multiple monitor support?
“Probably” was the reply. At this point, there are still aspects of the game that the 140-man strong team are still refining. My understanding of Kazunori’s precise words were more probably-likely than probably-possibly.
Inte direkt ett rakt svar, men det visar sig väl.

(Pluspoäng till dig för övrigt morlock för att du kör Psygnosis-ugglan som avatar igen

Redigerat av Ghorun, 20 augusti 2010 - 17:13.
Postad 20 augusti 2010 - 15:08
Nä jag vet inte, de har slarvat eller fuskat nå kopiöst.Ja det är så sinnessjukt ambitöst så man nästan börjar undra hur de har hunnit med allt på så KORT tid som fem år.
Till exempel har de använt en bump-map istället frö att modellera symbolen på centrumkåpan på fälgen nedan

Riktigt uselt... den där är ju ändå minst 5cm i diameter så den syns ju tydligt.
----
Tack för svaret Ghorun. Vore ju nice att köpa och stacka ett gäng PS3or för högre prestanda. Alla spel borde stödja det. : P
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 augusti 2010 - 18:00.
Postad 20 augusti 2010 - 15:16
he he precis den länken jag tänkte in och klistra här. Om man kan styla bilarna så kommer det här verkligen bli helt sinnessjukt bra.Här är Volvon:
Fler screenshots här.
Helt galet bra, måste förboka, varför har jag inte gjort det ännu????
Postad 20 augusti 2010 - 17:33
Nä jag vet inte, de har de slarvat eller fuskat nå kopiöst.
Till exempel har de använt en bump-map istället frö att modellera symbolen på centrumkåpan på fälgen i nedan
Riktigt uselt... den där är ju ändå minst 5cm i diameter så den syns ju tydligt.
----
Ironi på hög nivå.

Redigerat av SirIdot, 20 augusti 2010 - 17:33.
Postad 20 augusti 2010 - 19:51
Skulpterat stålfodral i samma färg som Mercedes-Benz SLS AMG: "Obsidian Black".
• Spelet
• Racingtidningen "Apex"
• Bilpaketet ChromeLine
• En exklusiv modellbil i skala 1:43 av märket Mercedes-Benz SLS AMG
• En Gran Turismo-plånbok i skinn och en Gran Turismo-nyckelring i metall
• En signaturutgåve-presentbok med de vackra bilarna och banorna från Gran Turismo 5
• Ett specialtillverkat Gran Turismo 5 USB-minne med en trailer som visar det samarbete mellan Mercedes-Benz och Polyphony som väckte SLS AMG till liv på bildskärmen
• Sex extra "stealth"-spelbilar, inklusive McLaren F1 och Mercedes-Benz SLS AMG samt ett dynamiskt tema

Postad 21 augusti 2010 - 08:46
Bokade Signature-edition nyss, kunde inte stå emot paketet som innehåller:
Skulpterat stålfodral i samma färg som Mercedes-Benz SLS AMG: "Obsidian Black".
• Spelet
• Racingtidningen "Apex"
• Bilpaketet ChromeLine
• En exklusiv modellbil i skala 1:43 av märket Mercedes-Benz SLS AMG
• En Gran Turismo-plånbok i skinn och en Gran Turismo-nyckelring i metall
• En signaturutgåve-presentbok med de vackra bilarna och banorna från Gran Turismo 5
• Ett specialtillverkat Gran Turismo 5 USB-minne med en trailer som visar det samarbete mellan Mercedes-Benz och Polyphony som väckte SLS AMG till liv på bildskärmen
• Sex extra "stealth"-spelbilar, inklusive McLaren F1 och Mercedes-Benz SLS AMG samt ett dynamiskt temaSer fram emot det!
Gu glömde att man får en startplats i en egen tävling för signature köpare där vinnaren får en Mercedes SLS AMG på riktigt

Postad 21 augusti 2010 - 09:04
Gu glömde att man får en startplats i en egen tävling för signature köpare där vinnaren får en Mercedes SLS AMG på riktigt
Man måste dock ha fyllt 18 år och ha ett giltigt körkort för att delta.
e de sant? coolt i så fall.
vad kostar förresten den här utgåvan?
Postad 21 augusti 2010 - 09:48
he he precis den länken jag tänkte in och klistra här. Om man kan styla bilarna så kommer det här verkligen bli helt sinnessjukt bra.
"GT Auto (Tuning Shop)
Tyres, suspension kits, body, chassis, exhaust system, and engine parts. You can tune your car with a wide variety of components."
Jag vet inte hur mycket man ska läsa in i det. Tidigare har styling begränsats till fälgar och vinge.
Postad 21 augusti 2010 - 10:21
e de sant? coolt i så fall.
vad kostar förresten den här utgåvan?
ungefär 2000kr
Postad 21 augusti 2010 - 14:06
Man måste dock ha fyllt 18 år och ha ett giltigt körkort för att delta.
Jag glömde inte det, jag ville bara vara realistisk.

Så för mig så ingår det jag skrivit ovan och inget annat.
Om det vore en utlottning så vore chansen faktiskt större. Men jag kanske trots detta skulle ha skrivit upp det för andras skull.
Förbokade Signature edition för 1990:- hos Webhallen. Finns även Collector's edition för 999:- samt den vanliga utgåvan med förbokningserbjudande för 599:-
Postad 21 augusti 2010 - 15:01
Jo, det stämmer nog. Min order ligger i alla fall kvar fortfarande, så jag var nog en av de sista som bokade Signature Edition från Discshop innan utgåvan blev fullbokad och inte tillgänglig längre.Min beställning från i söndags ligger kvar som "ej skickad".
Signature kommer ju i en ganska begränsad upplaga. Jag vet inte hur det funkar riktigt men jag kan tänka mig att discshop blivit garanterade ett antal ex. och att dom nu fått in precis så många bokningar.
Ja, visst är Signature Edition dyr som f-n och egentligen är man väl något skadad som hostar upp 2000 kronor på ett TV-spel med lite extra medföljande saker, men å andra sidan är GT5 anledningen till att jag köpte ett PS3 från första början och är det något spel jag vill ha en lyxutgåva av så är det GT5!för dyrt
Dessutom kan jag lugna mitt samvete lite med att jag inte införskaffat så många spel till PS3:an som jag från början trodde att jag skulle göra när jag köpte konsolen (det har jag MW2 och BF:BC2 att tacka för), så jag kan ju faktiskt ta igen det på en lite lyxigare utgåva av GT5...

Sist men inte minst går jag också i tankarna på att köpa både en ny TV och en ordentlig ratt/pedal-kontroll lagom till november, så det kan bli en väldigt dyr vinter för min del med mycket nudlar och vatten.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 21 augusti 2010 - 15:02.
Postad 21 augusti 2010 - 15:53
Förbokade Signature edition för 1990:- hos Webhallen. Finns även Collector's edition för 999:- samt den vanliga utgåvan med förbokningserbjudande för 599:-
Det är såna här jättesläpp som brukar säljas för 499 kr av elektronikladorna, vid release.
Postad 21 augusti 2010 - 16:08

74Dagar kvar!
Postad 21 augusti 2010 - 16:42
Jag glömde inte det, jag ville bara vara realistisk.
För mig känns det som chansen att vinna en Mercedes SLS AMG är väldigt väldigt liten. Dessutom är det ingen utlottning om bilen utan man måste klara en serie av in-game utmaningar och komma på första plats på "AMG Signature Edition" körskola. Jag är varken så bra på att köra TV-spels bilar eller har den tid att lägga ned på så mycket körning. (Dessutom har jag inte GT 5: Prologue så jag måste börja från noll för att kunna köra bra. )
Så för mig så ingår det jag skrivit ovan och inget annat.
Om det vore en utlottning så vore chansen faktiskt större. Men jag kanske trots detta skulle ha skrivit upp det för andras skull.
Sant! Den där Mercan kommer förmodligen gå till någon Michael Schumacher-typ. Men det ger ändå en lite extra twist att få vara med att tävla om ett riktigt pris tycker jag. Ska man vara realistisk så har väl dom flesta inte ens råd att betala skatt och försäkring på en sån bil och jag har inte ens något garage. Surt sa räven

Lägg också märket till att det medföljande USB-minnet är utformat som armstödet i ovannämnda bil. Nog med gratis reklam från mig nu

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar