Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont

1038 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation Move Motion (PS3/PS4) (Handkontroller) 3 9.166666 (17) Inga priser
Sports Champions (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.846152 (12) 243:-
Start the Party (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 (0) 396:-
Sony PlayStation Move Navigation (PS3/PS4) (Handkontroller) 4 8.333332 (2) Inga priser
Sony PlayStation Move Starter Pack (PS3) (Handkontroller) 2 8.777776 (26) Inga priser
EyePet - Move Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7 (2) 157:-
Sony PlayStation Move Sharp Shooter (PS3) (Övriga spelkontroller) 1 (0) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 17 September 2010 - 20:39

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Fick hem move igår.

Testade igenom demoskivan.

Sports Champions:
Kul med pingis och frisbee, move visar sin exakthet och spelen är svåra att bemästra. Jag hoppas att fullversionen bjuder på flera spellägen och turneringsliknande lägen. Ett onlinestöd för pingis vore guld! Grafiken var bra, det känns som en knäpp på näsan till Wii.Spelet visar vilken potential move har.

Shoot
Kul demo. Dock skall man ha pistoltillbehöret! Lättsamt tidsfördriv, men jag kan tänka mig att det är ett spel man snabbt tröttnar på.

Tiger Woods 11
En besvikelse. Detta är det spel jag mest såg fram mot med movestöd, men det visade sig att det bara var att svinga. Det spelade ingen roll hur jag höll kontrollen, så tyvärr måste jag medge att motsvarigheten till Wii, Sports Resorts Golf är roligare och mer precist.

Start the party
Detta spelet är inget för nyktra vuxna, men med ett gott sällskap och några pilsner så uppskattar man det en stund. Gav dock min 6-åriga son kontrollen, och han slog flugor och ritade på skärmen så att svetten på honom stänkte. Ett givet köp till honom på hans födelsedag.

TV Superstars
Ett helvrickat spel, som har potential utan att helt leva upp till vad som skulle kunna varit. Jag sprang ekorrhjul och såg ut som en tok, kul var det. Men illa snabbt växlades gren, och tempot sjönk när man fick lyssna på en programledare som man hatar efter två minuter. Vet ej hur fullversionen är, men om det inte finns snabbval på spelet, så orkar jag inte spela det! Tänk er Buzz-mellanscener, men mycket längre och mycket tråkigare...

Eyepet
Jag lämnar recensionen till min son, sex år gammal, då jag befinner mig strax över den rekommenderade ålderskategorin. Min grabb spelade en liten stund, och han gillade det. Eller åtminstonde småspelet man fick prova på demot. Han fann visserligen mer nöje i att bråka med det lilla djuer, än att klappa det. (pojkajäkel!)
Min egna reflektion av spelet är att djurets AI verkar vara lite störd. Han uppfattade inte nivåer, vilket sänker spelets karaktär!

Aaargh, hade hoppats på Tiger Woods 11. Var det verkligen så dåligt? Finns inget demo av det på PSN så jag kan tyvärr inte testa själv, har inte demoskivan.

Postad 17 September 2010 - 20:49

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Aaargh, hade hoppats på Tiger Woods 11. Var det verkligen så dåligt? Finns inget demo av det på PSN så jag kan tyvärr inte testa själv, har inte demoskivan.

Kanske var jag lite väl kritisk. Spelet är roligare med move än utan, men jag hade önskat en "indikator" på hur bra jag slår, nu är det bara att ta i som fan och få full power, och iböand svänger det åt höger, ibland åt vänster...

Postad 17 September 2010 - 20:50

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Låter verklighetstroget!

Postad 17 September 2010 - 20:52

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Låter verklighetstroget!

mycket!!

Kanske är det så att man kan ställa in fler saker i den fulla versionen. Skall höra om jag kan låna det av min svåger, som sitter med det hele köpespelet!

Postad 17 September 2010 - 23:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det har ju varit väldigt mycket snack om lagg med move, hur upplever ni det ni som köpt och spelar?

Jag har ju klagat en hel del på lagg efter att tittat igenom ett antal demofilmklipp.
Jag har varit riktigt orolig, men idag slog jag till ändå.
Och jag kan meddela att för mig är lagg inget som helst problem när jag kört igenom demospelen.
De spel som bygger på att man ser sig själv via kamera får inget extra lagg p.g.a. MOVE utan det är bara kamerans inbyggda fördröjning som märks. Kameran i sig har ju en liten fördröjning, men inget som stör när man spelar.
För de rena animerade spelen så är det heller inget problem med lag. Däremot så tycker jag väl inte att det är så mkt 1:1 som jag hade förväntat mig. Racketsporterna känns trots allt bara som att du med hjälp av MOVE triggar ett föranimerat rörelsemönster. Det varierar dock mellan olika spel och är väl inte problem med MOVE i sig.

Postad 17 September 2010 - 23:45

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag tycker Tumble är riktigt roligt faktiskt (har köpt det) men en grej jag stör mig på som jag skulle vilja veta om fler upplever, är att när man ska sätta en kub på en annan och försöker hålla den helt rakt precis ovanför så rör den sig lite fram och tillbaka. Det går liksom inte att hålla den helt still i luften. Det gör att det ofta blir klurigt att bygga helt rakt.

Man blir ju lite avundsjuk förresten när ni talar om Tumble i 3D, det skulle vara grymt med en 3DTV men jag kan inte riktigt motivera att betala så mycket för en ny TV endast för 3D. Det blir väl en om några år antar jag.

Tänk på det också förresten när ni spelar att flera spel i Sports Champions blir mer realistiska om man kör på svåraste, vilket är sjukt märkbart i bordtennis.

Min uppfattning om Tumble är mycket enkel.
Hela spelat bygger på att stapla klossar och bygga torn. Min treåring har precis tröttnat på att stapla sina micki-trä-klossar och inget tyder på att det skulle vara roligare att stapla virtuella klossar med sämre känslan än att hålla dem direkt i handen.
Så nej en annan infallsvinkel på en aktivtet som normalt roar 1-3 åringar blir snabbt tråkigt.
Tetris, Portal m.m. är riktiga pusselspel för 3+

Postad 18 September 2010 - 02:06

Lizardboy
  • Lizardboy
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kameran kan ju enligt instruktion placeras både under och över TV:n men detta gav mig ett verkligt I-landsproblem:

Det är inte lätt att placera Playstation Eye ovanpå en lövtunn LED av senaste modell :-)

Efter lite sökande hittade jag dock en pryl från Crown som Webhallen tydligen tänker importera, leverans om en månad:

http://www.webhallen...tation_eye_clip

http://kotaku.com/56...th-minimal-fuss
Jag kör med denna setup för kameran. Funkar prima för mig.

Postad 18 September 2010 - 03:46

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Min uppfattning om Tumble är mycket enkel.
Hela spelat bygger på att stapla klossar och bygga torn. Min treåring har precis tröttnat på att stapla sina micki-trä-klossar och inget tyder på att det skulle vara roligare att stapla virtuella klossar med sämre känslan än att hålla dem direkt i handen.
Så nej en annan infallsvinkel på en aktivtet som normalt roar 1-3 åringar blir snabbt tråkigt.
Tetris, Portal m.m. är riktiga pusselspel för 3+

Inte för att vara sån men hur långt har du spelat? Spelet erbjuder faktiskt en hel del variation vad gäller nivåer, både för en eller två spelare. Det låter som att du bara har testat de första nivåerna. Men vad vet jag, du kanske byggde med laserstrålar, skiftande gravitationsklossar och apterade sprängämnen när du var liten :).

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 18 September 2010 - 03:48.

Postad 18 September 2010 - 08:15

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
En fråga till alla som kalibrerat Move controller i Sports Champions: Hur bra är er bild uppe till vänster, alltså den som Playstation Eye återger när ni kalibrerar kontrollen innan varje spel? Min är väldigt otydlig/grynig. Detta verkar inte påverka själva spelupplevelsen efteråt men jag bara undrar om bilden ska vara så pass dålig eller om jag har något i rummet som stör kameran.

Postad 18 September 2010 - 09:02

Unregisterede259f324
  • Unregisterede259f324
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
[Löste det genom att tänka till riktigt hårt: Man ska *givetvis* hålla in T-knappen för att navigera i XrossMediaBar. :P ]

Jag har precis börjat prova en nyinköpt Move-pinne med de demon som finns på PSN.

Något jag dock inte får till är att kunna avsluta spel endast mha pinnen då jag inte kan växla från "Nej" till "Ja" vid frågan "Vill du avsluta spelet?". (Varför ska jag annars alls kunna initiera avslutssekvensen mha. Move-pinnen? :) )

Jag kan heller inte navigera i sidled i själva PS3:ans menysystem (XrossMediaBar) med pinnen.

Att behöva använda den vanliga Six Axis-kontrollen för att avsluta ett spel och navigera i PS3:an känns rätt...hmmm...B. :)

Har jag gjort något fel...eller är det så här det måste fungera?

(Har kollat och jag har den senaste systemprogramvaran och jag hittar endast en magnetisk kalibreringsrutin i systeminställningarna, men inget som verkar ha med att koppla på XrossMediaBar-navigering mha. Move-pinne.)

Redigerat av Unregisterede259f324, 18 September 2010 - 09:21.

Postad 18 September 2010 - 09:20

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

En fråga till alla som kalibrerat Move controller i Sports Champions: Hur bra är er bild uppe till vänster, alltså den som Playstation Eye återger när ni kalibrerar kontrollen innan varje spel? Min är väldigt otydlig/grynig. Detta verkar inte påverka själva spelupplevelsen efteråt men jag bara undrar om bilden ska vara så pass dålig eller om jag har något i rummet som stör kameran.

Den suger helt enkelt, pixligare och mer färgfel får man leta efter.
Kan bero på att rummet e för mörkt för kameran.

Men annars funkar det bra :)

Redigerat av nborve, 18 September 2010 - 09:23.

Postad 18 September 2010 - 09:26

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Tänkte dra igång mitt testande under dagen och såg att om jag satte kameran ovanför tv:n (dvs tejpade fast den där) så nådde kameran, utan vinkling uppåt, en höjd som var ca 5-10 cm under midjehöjd , är detta en bra höjd när man spelar, för kalibrering etc? (Är 32 tummare på tv bord)

Vilken höjd har ni er kamera på?

Postad 18 September 2010 - 09:41

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
står på högtalaren under, lutar lite uppåt. Har inte testat så mycket mer än bågskytte och boule men det funkar fint.

Postad 18 September 2010 - 11:04

Unregisterede259f324
  • Unregisterede259f324
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Känns nödvändigt att införskaffa
för de spel som likt Heavy Rain kräver analog spak, L1 samt L2. Att använda Six Axis för detta känns klumpigt. (Körde just Heavy Rain-demot.) Mer pengar till Sony alltså... Sen behövs ju en eller flera Move-pinnar för att spela multi player i de flesta spel, samt dito Navigator för vissa spel. Har man sedan flera PS3 på olika geografiskt platser...ja...många prytlar blir det. :)

...men eftersom Move verkar tillföra realism i spelupplevelsen så är det ändå kanske värt det?

Redigerat av Unregisterede259f324, 18 September 2010 - 13:05.

Postad 18 September 2010 - 11:35

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Ja pingisen var verkligen realistisk , förlorar lika mycket i spelet som jag gör i verkligheten och då är det ändå bara på silver nivån :) .... Ledde iallafall med 7-3 där ett tag tills jag tappade och förlorade med 7-11 .......

Dock är ju majoriteten av alla missade poäng pga att jag missar bollen, så kanske är en inlärningssak kring hur man hanterar move.

Har ni upptäckt något optimalt avstånd som man bör stå ifrån tv:n ? just nu står man ofta fastfrusen 2 meter ifrån

Postad 18 September 2010 - 12:46

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Har ni upptäckt något optimalt avstånd som man bör stå ifrån tv:n ? just nu står man ofta fastfrusen 2 meter ifrån

Helst ska man ju ha lite utrymme både framåt och bakåt annars blir det svårt att spela pingisen tycker jag. Jag har själv inte så mkt utrymme just bakåt så när jag körde kalibreringen stod jag en liten bit framför där jag normalt står. På så vis kan jag lättare backa i pingisen vilket är rätt skönt att kunna göra. Jag har nog ungefär 2½ meter från soffan till kameran förresten.

Postad 18 September 2010 - 12:55

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
visst kan man köra tidigare eye-pet, eller vad kameran kallas till move? är det nån kvalitetsskillnad mot medfölj. ?

sedan undrar jag lite över sladdlängden till kameran.. för det finns väl inte trådlöst? (som till wii)

skulle behöva ca 7m sladdlängd, kameran kommer vara placerad under duk ca 3.5m från "ståplats"

Postad 18 September 2010 - 13:22

Unregistered80d2653f
  • Unregistered80d2653f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Skaffat startpack, sports champion och en navigaion controller. Är skoj , särskilt frisbee och pingis. Men är det inte extremt dålig grafik? Jag var tvungen att starta ett annat spel för att kolla om jag råkat göra nått med bildinställningarna. Både sports champion och även the shoot demot har sämre grafik än samtliga mina andra ps3 spel, imoh.

Postad 18 September 2010 - 13:23

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

visst kan man köra tidigare eye-pet, eller vad kameran kallas till move? är det nån kvalitetsskillnad mot medfölj. ?

sedan undrar jag lite över sladdlängden till kameran.. för det finns väl inte trådlöst? (som till wii)

skulle behöva ca 7m sladdlängd, kameran kommer vara placerad under duk ca 3.5m från "ståplats"

Så lång är inte sladden (orkar inte mäta just nu), men det är ju bara att köra med förlängningssladd. Sju meter är dock för långt för en normal USB-sladd, men använd i så fall en med förstäkrning: http://www.kjell.com...00000,184000000

Postad 18 September 2010 - 13:52

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Skaffat startpack, sports champion och en navigaion controller. Är skoj , särskilt frisbee och pingis. Men är det inte extremt dålig grafik? Jag var tvungen att starta ett annat spel för att kolla om jag råkat göra nått med bildinställningarna. Både sports champion och även the shoot demot har sämre grafik än samtliga mina andra ps3 spel, imoh.

Jag tycker grafiken var rätt schyst. Inget Killzone precis men klart mer polerat än vad jag hade väntat mig. Den är väl lite cartoony men jag skulkle inte kalla den dålig.

Postad 18 September 2010 - 14:02

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Så lång är inte sladden (orkar inte mäta just nu), men det är ju bara att köra med förlängningssladd. Sju meter är dock för långt för en normal USB-sladd, men använd i så fall en med förstäkrning: http://www.kjell.com...00000,184000000

Kanon, då går det ju att lösa iaf!

synd att de inte fixat trådlöst än :)

Postad 18 September 2010 - 15:20

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Nu har jag kört lite demon. Till att börja med kan jag ju konstatera att move-demon som inte tillåter en att pröva använda move-kontrollen suger (Minigolf).

Heavy Rain tycker jag inte var intuitivt ett dugg. Nu har jag inte prövat utan move-kontrollen, men det var krångligt att hålla reda på allt viftande med kontrollen.

Raqet sport (stavning?) tyckte jag var bra och kan nog bli ett köp om det inte var för att - vissa slag med racketen registrerades inte alls. Någon som upplevt samma sak och vet varför (kontrollen var inte utanför bild eller nåt)?

Tigers golf var helt ok, dock ingen riktig golfkänsla. Som någon skrev tidigare, det är inte så noga hur man svingar "klubban". Synd.

Shoot var allt för oprecist för att skotten skulle sitta. Det gick inte att sikta utan det var bara att fyra av en mängd skott i ungefär rätt riktning så gick förhoppningsvis något in.

Postad 18 September 2010 - 16:43

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har blivit sugen på att kila bort till Hemmakväll och inhandla en motion-kontroll. 349:-, är det värt det? Finns ju lite demo och grejer på PSN som kanske underhåller än i afton iaf. Hur är det med Resident Evil 5, måste jag köpa gold edition för att använda Move? Jag har redan det "vanliga" RE5.

Postad 18 September 2010 - 17:21

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Yes. I RE5 Gold edition ingår en gratis Move uppdatering

Postad 18 September 2010 - 19:57

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Ínförskaffade mig en move kontroll idag och har kört lite demon och den verkar hur grym som helst. Pingis och frisbee golf verkar riktigt bra. Har min kamera placerad under tv-n vinklad lite uppåt och det funkar perfekt på ca 3m. Måste säga att jag är riktigt imponerad över precisisionen (stavning?) samt hur den funkar i tex pingisen när man vinklar racketen eller kontrollen för att skruva. Har haft wii tidigare men det här känns sjukt mycket bättre. Barnen är överlyckliga över den här "roliga grejen" och jag likaså. Här känns det verkligen som att sony träffat mitt i prick. Ser man in i framtiden med blandade casual spel samt hardcore spe (tex killzone 3) så känns faktiskt Sony ps3 komplett.

Postad 18 September 2010 - 20:57

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Jag har inte hårdtestat placeringen för kameran men nu har jag fäst den på min center högtalare som är ovanför och bakom TV:n
Ca: 20 centimeter bakom TV:n och 10 cm ovanför. Detta tycker jag fungerar väldigt bra plus att det är det snyggaste alternativet för mig.
Lätt att höja och sänka kameran beroende vem som står framför.

Visar en bild också =) men mycket suddig och lite mörk men man ser ju iaf hur kameran står.

Postad bild

Postad 18 September 2010 - 21:07

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Yes. I RE5 Gold edition ingår en gratis Move uppdatering

Inte den vanliga? :/

Postad 19 September 2010 - 13:45

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Tetade demot på the shoot idag ;) det var ju faktiskt rätt så kul att lira det.
Nu måste jag bara köpa ett pistol "handtag"

Postad 19 September 2010 - 16:00

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Det fungerar utmärkt med projektor och move!

Postad 19 September 2010 - 16:07

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlägg
  • 0
Nu går det att hitta PS3-spel som stöder Move på Prisjakt ;)
https://www.prisjakt...ori.php?m=v1597

Hittar ni fler spel stöder det är det bara att fylla i det eller säga till så fixar vi.

Postad 19 September 2010 - 16:13

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Är det så alltså? Har läst att just den kombinationen inte är o rekommendera...det vore ju kalajs om det går smärtfritt o köra Move på duken ;) Någon mer som kan bekräfta att så är fallet?

Det fungerar utmärkt med projektor och move!

Postad 19 September 2010 - 17:13

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Fick hem move igår.

Testade igenom demoskivan.

Sports Champions:
Kul med pingis och frisbee, move visar sin exakthet och spelen är svåra att bemästra. Jag hoppas att fullversionen bjuder på flera spellägen och turneringsliknande lägen. Ett onlinestöd för pingis vore guld! Grafiken var bra, det känns som en knäpp på näsan till Wii.Spelet visar vilken potential move har.

Har nu spelat fullversionen!
Gladiator Duel
Har endast move-kontollen, och spelet når sin fulla potential om man har navigationkontrollen också. Spelet handlar om att slåss med vapen och sköld, och som ni förstår handlar det då om att slå ut eller slå ner sin motståndare. När man svingar kraftigt slår man hårdare, och slår man svagt, är träffan nästan verkningslös. Spelet blir snabbt tråkigt, vilket beror på att förändringarna är små, desto mer man spelar. Motståndarna blir svårare, men man tröttnar snabbt på svingandet. Kontrollen är precis, men om man gör ett kraftigt slag och träffar motståndarens sköld,så blir man "paralyserad" under ett ögonblick, och i och med det så tappar man en del av känslan, eftersom man under denna sekund ändå viftar vidare med sin kontroll, men på skärmen är svärdet stilla.
betyget blir 5/10

Boccia
Boccia, eller boule som jag kallar det, är ett av de spelen som lovordats mest av recencenter. Jag har ännu inte haft förmånen att spela detta med en kompis, men har spelat mot datorn.
Spelet går ut på att man först kastar iväg en liten kula, och sedan gäller det med vardera fyra större kulor kasta och komma så nära som möjligt. Det är precist, och mycket exakt. Man föreställer sig verkligen att man har en metallkula i handen, och man kastar med stor precision. Problemet när man spelar mot datorn, är att jag i varje fall, uppfattar det som något långsamt och tyvärr blir det snabbt tråkigt. Spelet är troligtsvis mycket roligare om man spelar med en vän!
betyget blir 6/10

Frisbeegolf
Detta är skoj! Det gäller att kasta frisbee in i en korg, och banorna påminner till stor del om vanliga golfbanor. Om man jämför med Wii´s motsvarighet, så är denna mycket känsligare och mer exakt. Man lär sig genom allt efter spelets gång att hantera frisbeen, tack vare träningsläge och guidning, och man blir snabbt bättre på att veta hur man skall vinkla och hur mycket man skall ta i. Detta är utmärkt att spela ensam, men mycket roligare att spela med vänner!
betyget blir 8/10

Beach-volleyball
Detta spelet är inte i samma division som de andra. Man märker att speltillverkarna hastade med denna del av spelet, då man ser det i en uppifrånvy, och att momenten hela tiden upprepas. Pass, pass och smash, pass, pass och smash. Det är fysikt krävande, men å andra sidan kan man stå stilla och enbart röra på armarna. Det har ingen betydelse var på golvet du befinner dig, eller om du rör dig på djupet. Spelet är svagast av de sex.
betyget blir 3/10

Bågskytte
För armen bak till ryggen, håll in T-knappen, för armen framåt, sikta, släpp! Arkadliknande skjutning som för tankarna till Duck Hunter från 80-talet. Grenarna varierar från allt att bara skjuta på vanliga måltavlor, till att skjuta på frukten som dyker upp, eller spela tre-i-rad genom att snabbt träffa rätt bricka. Trots spelets arkadkänsla är det mycket underhållande, och svårighetsgraden ökar successivt efter varje motståndare.
betyget blir 8/10

Pigis
Oj, detta är move i sitt esse. Kameran hjälper spelet att mäta djupet, vilket gör att om du backar ett steg så befinner sig racketen längre bak, och vice versa. Det gäller att ha gott om utrymme när man spelar, eftersom man måste gå långt till vänster, häger, framåt eller bakåt när man skall returnera slagen. Pingisracket vinklas framåt när du vinklar handen åt samma håll, och vice versa förstås, vilket gör att du måste tänka på att vinkla rätt hela tiden. När man smashar så tar man i kraftigt, och man glömmer nästan att man håller en dildoliknande leksak i handen istället för ett rack. Detta hade fått en 10 av mig, och det funnits onlinestöd och världsrankning! Hur skulle J-O klara detta kan man undra?
betyget blir 9/10

Helhet
6 spel för 400 kronor. Prisvärt må jag säga, ett snittpris på ca 75 kr per spel. Att stå och spela ensam är inget man gör timme efter timme, men som sällskapsspel, tidsfördriv eller festspel är det utmärkt. Detta spel borde vara men i bundlepack även i Sverige när man köper movekontrollen, men så blev det tyvärr inte.
Jag väntar på sports champions II redan nu, då man har onlinestöd i alla spel. Ett bowlingspel, och även någon fysisk sport, kanske löpning eller liknande?

Är det så alltså? Har läst att just den kombinationen inte är o rekommendera...det vore ju kalajs om det går smärtfritt o köra Move på duken ;) Någon mer som kan bekräfta att så är fallet?

Jag provade igår, och det fungerade utmärkt. Nu vet jag faktiskt inte om det var så att projektoslampan träffades av kamerans synfält, men hursomhelst, så provade jag Shoot-demot under några minuter på projektorn, och det var en häftig upplevelse!

Postad 19 September 2010 - 18:36

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Gladiator Duel
Har endast move-kontollen, och spelet når sin fulla potential om man har navigationkontrollen också.

2st move kontroller ska man ha =) inte någon navigation. Så för att komma till sin fulla potential krävs <----

Postad 19 September 2010 - 18:44

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

2st move kontroller ska man ha =) inte någon navigation. Så för att komma till sin fulla potential krävs <----

Ok! Fel av mig.. Men det verkar konstigt..! Det borde fungera med navigation tycker man..

Postad 19 September 2010 - 18:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ok! Fel av mig.. Men det verkar konstigt..! Det borde fungera med navigation tycker man..

Det är väl att man styr skölden med andra movekontrollen (?) och det kräver ju rörelsedetektion (som väl navigation inte har?).

Edit: Själv sitter jag med fyra fullspel och bara väntar på att axel ska skicka Movegrejerna... suck.

Redigerat av Zoiler, 19 September 2010 - 18:48.

Postad 19 September 2010 - 18:54

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
..och sedan ca 8-10 dagar för att frakta dom

Postad 19 September 2010 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

..och sedan ca 8-10 dagar för att frakta dom

Bifogad fil  av_121815.jpg   2.39K   0 Antal nerladdningar

;)

Postad 20 September 2010 - 08:03

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Playstation Move Teardown
Teardown highlights

Postad 20 September 2010 - 09:37

Unregistereda866e026
  • Unregistereda866e026
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nagon som kan kommentera pa hur mycket plats man behover?
Jag har inte sa stort avstand till TVn, typ 1,5 m som mest om jag ska sta pa golvet. Sen kommer en soffa. Hoger vanster ar lungt dock.

Postad 20 September 2010 - 10:27

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Inte den vanliga? :/

Svar nej. Men det spelar ingen roll. Kolla in RE5-tråden. Jag har beskrivit användandet av Move i den. Mitt utlåtande är att Move funkar extremt dåligt i RE5 så behåll orginalspelet och köp expansionerna istället. Jag kommer bara att spela RE5 med DS3.

Postad 20 September 2010 - 14:09

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Orkar inte utveckla massor :)
Men ja köpte Move Starterpack i fredags iaf o de va inga problem o köra med projektorn!
Dock så har ja möblerat nu så ja har projen väggmonterad lite för lågt. Så problemet hos mig nu är att ja skuggar hela duken nästan när ja testa lite snabbt några demon i fredags. Men teknikmässigt så va de iaf inga som helst problem med
projektor + move :)

Postad 20 September 2010 - 14:55

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Hur lång kabel kan man ha till kameran, nån som testat en förlägningskabel? Har ca 20 m mellan ps3 och tv ./

Postad 20 September 2010 - 16:25

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Wohoo, idag kom navigationkontrollen. Härligt, ska bli askul att få ladda den. Vem vet, jag kanske trycker på knapparna och, om jag känner mig extra äventyrlig, rör på någon av spakarna också!

Jag sällar mig till skaran som tycker att det är bättre att enbart sitta med navigationkontrollen :)

Postad 20 September 2010 - 17:43

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Jaha, då har man dragit på sig träningsvärk i axeln efter gårdagens move maraton. PIngisen i sport champions är ju riktigt jobbig :)

Postad 20 September 2010 - 18:30

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Orkar inte utveckla massor :D
Men ja köpte Move Starterpack i fredags iaf o de va inga problem o köra med projektorn!
Dock så har ja möblerat nu så ja har projen väggmonterad lite för lågt. Så problemet hos mig nu är att ja skuggar hela duken nästan när ja testa lite snabbt några demon i fredags. Men teknikmässigt så va de iaf inga som helst problem med
projektor + move :)

exakt samma dilemma som jag hade :)

numera är den takmonterad..

nån som vet om det finns bra inbyteskampanj på "move" hos game eller gamestop?

Postad 20 September 2010 - 19:09

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Preliminära försäljningssiffror för Move än så länge.

http://gamrfeed.vgch...les-figures-in/

Postad 20 September 2010 - 19:19

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Jaha, då har man dragit på sig träningsvärk i axeln efter gårdagens move maraton. PIngisen i sport champions är ju riktigt jobbig :)

Känner samma sak. Extrem träningsvärk i högeraxeln :) ###### Move.............

Postad 20 September 2010 - 19:25

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Inte för att vara sån men hur långt har du spelat? Spelet erbjuder faktiskt en hel del variation vad gäller nivåer, både för en eller två spelare. Det låter som att du bara har testat de första nivåerna. Men vad vet jag, du kanske byggde med laserstrålar, skiftande gravitationsklossar och apterade sprängämnen när du var liten :).

Okey du har rätt. Det blir mer spännande längre fram i spelet :)

Helst ska man ju ha lite utrymme både framåt och bakåt annars blir det svårt att spela pingisen tycker jag. Jag har själv inte så mkt utrymme just bakåt så när jag körde kalibreringen stod jag en liten bit framför där jag normalt står. På så vis kan jag lättare backa i pingisen vilket är rätt skönt att kunna göra. Jag har nog ungefär 2½ meter från soffan till kameran förresten.

Vissa spel säger 1m och andra 2m. Jag tycker det känns alldeles för kort. Ska man få med hela armens räckvidd i .tex racket sports badminton så kommer man lätt utanför bild om man inte backar till 3m.

Det är samma kamera. Och som jag sagt tidigare så är uppgraderingen från till Eye-Pet move edition dessutom gratis (gamla inkl. kamera är billigare än nya eyepet utan kamera - sjukt)

Postad 20 September 2010 - 20:07

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Då är en "move" beställd, samt tillhörande "grej" (kommer fan inte ihåg vad den hette..) :)

Postad 20 September 2010 - 21:28

Unregistered2dabe7b8
  • Unregistered2dabe7b8
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Har inte hängt med på vad som behövs för att lira spela med Move så jag ställer frågan
här där kunskapen finns. Har kommit så lång att jag har försått att de krävs Kamera och
Move Motion kontroll (och spel såklart..) men vilken funktion har Navigation?

Är de i stil med Wii's två kontroller, eller?

Om man tex är två stycken som vill lira med/mot varandra. Krävs de då 2st Move Motion+Navigation eller
klarar man sig med 2st Move Motion?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.