Aktuella inbyteskampanjer
Postad 15 November 2009 - 11:45
Postad 15 November 2009 - 12:41
Svårt med det där skriftlig ironi eller skämt gör en smiley t.exJag trodde det var ganska uppenbart att jag skämtade iom tidigare inlägg i denna tråden. 20 sidor utav Copy and paste. Inte illa kära medlemmar.
Postad 15 November 2009 - 19:30
Svårt med det där skriftlig ironi eller skämt gör en smiley t.ex
så blir det lite tydligare
Jag kan tyvärr bara skratta. Fortsätt tråden nu, har tittat igenom alla humorprogram på min hårddisk nu.
Postad 17 November 2009 - 17:21
Postad 17 November 2009 - 19:55
fan va lång tid det tar för mina spel att komma från mymemory. Skickades enligt deras hemsida den 3:e nov men har fortfarande inte kommit fram. Strejken har ju trots allt varit över i 2 veckor nu. Nån mer som inte fått sina spel?
vilken strejk ?
jag väntar med på beställning från dom
Postad 18 November 2009 - 00:27
Postad 18 November 2009 - 16:55
Detta pga avsaknad utav PEGI märkning.
Postad 18 November 2009 - 19:00
har funderat på army of 2 och dragon age
Postad 18 November 2009 - 19:20
ska förhandsboka 2 spel för ps3 imorn, vilka rekomenderas ?
Jag slår ett slag för Battlefield BadCompany 2, samt Saboteur!
Postad 18 November 2009 - 20:07
The Saboteur - har ni testat det?
Släpps ju snart och det är oroväckande tyst om det, har ni testat det, vad tror ni, hiss eller diss?
Insänt av: Themassmonster
Svar
Svar
The Saboteur är mycket riktigt skickat direkt till döden av EA och vi fick det precis, men får inte prata om vad vi tycker förrän på releasedagen. Det luktar unket, minst sagt.
Vet att många tycker att gamereactor är skit bla bla bla men att kalla det unket har ju antagligen någon grund bakom sig.
Postad 18 November 2009 - 21:03
Jag tänkte sj förboka sabotuer men efter att ha sett vad gamereactor skrev i brevlådan så hoppar jag nog över det.
The Saboteur - har ni testat det?
Släpps ju snart och det är oroväckande tyst om det, har ni testat det, vad tror ni, hiss eller diss?
Insänt av: Themassmonster
Svar
Svar
The Saboteur är mycket riktigt skickat direkt till döden av EA och vi fick det precis, men får inte prata om vad vi tycker förrän på releasedagen. Det luktar unket, minst sagt.
Vet att många tycker att gamereactor är skit bla bla bla men att kalla det unket har ju antagligen någon grund bakom sig.
Skulle själv inte ge mycket för deras passiv-agressiva inlägg och dissningar av spel
väljer nog att testa själv först och skapa en egen uppfattning!
Postad 18 November 2009 - 21:55
Dragon age har ju release imorgon. Du kan inte förboka samma dag som release.ska förhandsboka 2 spel för ps3 imorn, vilka rekomenderas ?
Postad 18 November 2009 - 22:58
http://www.game.co.u.....oduct_Price|0
Postad 18 November 2009 - 23:08
Dragon age har ju release imorgon. Du kan inte förboka samma dag som release.
asså var det imorn
skit oxå
får välja annat spel då
Postad 19 November 2009 - 07:21
Iofs är det ju inte svårare än att ta med sig lite slantar och fråga idag när man hämtar ut, men om nån har hört sig för/vet nått om detta så kan det ju vara nice, då min uppfattning är att gamestop-anställda många gånger har precis noll koll på vad som gäller...
Postad 19 November 2009 - 10:49
fungerar spel fran utlandet? Ar just nu i London och finns en hel del spel for 50-60 kr hos GAME.
http://www.game.co.u.....oduct_Price|0
Se till så det är region 2 och att det är rätt PEGI märkning så borde det inte vara några problem.
Postad 19 November 2009 - 11:27
Det ryktas om att man kan lägga till lite cäsh till ett förbokat AC2 på Gamestop och få white/black edition istället, nån som vet nått om detta?
Iofs är det ju inte svårare än att ta med sig lite slantar och fråga idag när man hämtar ut, men om nån har hört sig för/vet nått om detta så kan det ju vara nice, då min uppfattning är att gamestop-anställda många gånger har precis noll koll på vad som gäller...
så sa dom till mig med när jag boka mitt ex, ska hämta min kopia strax
Postad 19 November 2009 - 11:29
Men det stämmer att det går fint att lägga mellanskillnaden.
Postad 19 November 2009 - 11:36
Postad 19 November 2009 - 11:51
100 kr extra fick man lägga tlll för antingen White eller Black Edition på Gamestop...fick sista ex. av Black Edition
Vad är skillnaden mellan white/black och "vanliga" utgåvan?
Postad 19 November 2009 - 12:02
Postad 19 November 2009 - 16:37
Postad 19 November 2009 - 16:41
nån som vet om det går att använda GAMEs inbyteskampanj med spel som inte har rätt PEGI märkning?
Ibland fungerar det, beror lite på vilken butik och i vilken del av landet..
men överlag kan man säga att det EJ fungerar i 8 av 10 butiker!
Postad 19 November 2009 - 16:43
Postad 19 November 2009 - 16:44
Tror inte game kör det med pegi som Gamestop gör. Ring och fråga dom.
Just ja, han skrev ju "game", hehe..
Postad 19 November 2009 - 17:30
Mjo game var nästan dom sombörjade... Fast det handlar inte riktigt om PEGI hos game (eller gjorde iaf inte det).Ibland fungerar det, beror lite på vilken butik och i vilken del av landet..
men överlag kan man säga att det EJ fungerar i 8 av 10 butiker!
Problemet som var hos game var att dom scannar streckkoden, och dom har bara EU-spelens streckkod i datorn.
Så har man importspel så "går dom inte in" i datorn oxå brukar dom neka...
En gång så la han dock in spelet manuellt, men det var för det var en platinumutgåva... Så han antog väl att det var pga det, och inte för att det var platinum + import som det inte fungerade...
Postad 19 November 2009 - 18:20
Såg det i butik, vet inte om det ligger på hemsida ännu.
Postad 19 November 2009 - 19:16
så boka jag Granturismo 5 och final fantasy 13
får boka fable 3 och bioshock nästa gång
Postad 19 November 2009 - 19:23
Lade märke till att Gamestop nu har inbyte för BioShock 2 och Gran Turismo 5, båda ligger under 2spel + 199kr dock.
Surt.. de borde vara nogrannare med uppdatering av hemsidan också,
GT5 ser jag faktiskt fram emot.. även om det blir 2 spel + 199kr (närmare 360kr dvs..
Postad 19 November 2009 - 19:25
ALLA spel som de inte har 2spel +1kr kampanj på går att förhandsboka för 2spel + 199kr.Lade märke till att Gamestop nu har inbyte för BioShock 2 och Gran Turismo 5, båda ligger under 2spel + 199kr dock.
Postad 19 November 2009 - 20:51
ALLA spel som de inte har 2spel +1kr kampanj på går att förhandsboka för 2spel + 199kr.
vad skulle hända om man bokat dom spelen för 199kr och blir sedan 1kr ?
eller ändras inte dera lista förren alla spel för 1kr har blivit släppta
Postad 19 November 2009 - 20:54
vad skulle hända om man bokat dom spelen för 199kr och blir sedan 1kr ?
eller ändras inte dera lista förren alla spel för 1kr har blivit släppta
Då blir det dessvärre så att du får slanta upp 199kr,
samma sak fast omvänt blev det för mig då jag bokade AC2 när det låg på 1kr (+ 2 spel dvs)
det verkar som om listan på nätet inte riktigt hänger med om butiken är mer uppdaterad!
offtopic:.. sonyman, pengarna finns på kontot nu!
Postad 19 November 2009 - 23:26
Hahaha!! Så blir det när man gör affärer med Sveriges snålaste snubbe!Eftersom Najksorns inbox fortf är inte går att skicka till då den är full så tar jag det här, hoppas det är sista gången nu.
Tack för ytterligare en delbetalning men nu orkar jag inte mer sådana, för över resterande pengar så kan vi släppa denna affär som iaf är den mest utdragna i mitt liv.
/Johan
Skoja.
Gamestop låter inte en längre byta från förhandstitel till en annan. Det är helt låst nu.
Skitspel incoming 8:e december..
Postad 20 November 2009 - 00:00
Hahaha!! Så blir det när man gör affärer med Sveriges snålaste snubbe!
Skoja.
Gamestop låter inte en längre byta från förhandstitel till en annan. Det är helt låst nu.
Skitspel incoming 8:e december..
Förhandstitel? va menar du?
Postad 20 November 2009 - 09:04
Beror ju iofs på hur mycket spelen man byter in är värda... Men det känns som att kampanjen då gått från "extremt bra" (2 spel +1:-) till bara "normalt bra"...
Framförallt nu när det är PEGI som gäller så har ju allt blivit extremt mycket krångligare (verkar kaos att veta vad man får från webbutiker, UK funkar definitivt inte, samt andrahandsköp på blocket och liknande är ju även det mer strul...)
Lite mer filosoferande:
Fan vad många det är som verkar utnyttja kampanjerna
Såg 2 "kidds" runt säg 16-17 bast när jag kom till affären, dom gick precis framför mig och hade redan 2 st gamestoppåsar var (en black ed var i ena, i den andra såg det ut som några left4dead2)
Den ena killen tar alla påsar och väntar utanför, den andra går in i affären..
Han slänger upp flertalet kvitton och hömtar ut både 2xAC2 och 2xLFD2 och 1x dragon age...
Antingen så är dom fett schyssta polarna som går runt åt sina kompisar, eller så är det massiv exploit och försäljning på blocket så dom har råd att köpa 6-pack på 7-11...
Angående griniga gamestoppersonaler:
Samtidigt i affären så kom en kund i kassan brevid med 2 skitspel från gamestops egna hyllor, för totalt lite över 300 kronor vad jag hörde..
Då säger snubben i kassan "faan, hitta du inga billigare? Gå ut en sväng till, måste ju gå att komma ner i pris"
Fett skön lirare!
Postad 20 November 2009 - 09:16
Gaah att dom ska envisas så mycket med 2 spel + 199...
Beror ju iofs på hur mycket spelen man byter in är värda... Men det känns som att kampanjen då gått från "extremt bra" (2 spel +1:-) till bara "normalt bra"...
Framförallt nu när det är PEGI som gäller så har ju allt blivit extremt mycket krångligare (verkar kaos att veta vad man får från webbutiker, UK funkar definitivt inte, samt andrahandsköp på blocket och liknande är ju även det mer strul...)
Det är sånt som händer när vissa köper 20 ex av samma skitspel för att byta in. Det är ju alltid dom som sabbar för andra i längden. Och allt för att dom själva vill tjäna ett par hundralappar.
Girighet förstör.
Postad 20 November 2009 - 09:28
Ja fan, ###### ungar! Skulle slagit deras black-ed påsar ur handen på dom och stampat till kartongerna med foten, så hade dom fått sina figurer i byggsats!Det är sånt som händer när vissa köper 20 ex av samma skitspel för att byta in. Det är ju alltid dom som sabbar för andra i längden. Och allt för att dom själva vill tjäna ett par hundralappar.
Girighet förstör.
Postad 20 November 2009 - 10:06
Ja fan, ###### ungar! Skulle slagit deras black-ed påsar ur handen på dom och stampat till kartongerna med foten, så hade dom fått sina figurer i byggsats!
Man får alltså en "docka" eller nåt liknande i black-edition?
vet inte riktigt om det är värt det, var ju spelet man var ute efter
Postad 20 November 2009 - 10:07
Postad 20 November 2009 - 10:52
Postad 20 November 2009 - 10:59
Har man inga skulder att betala så är det värt det. Men svårt att få tag på nu.
Hmm.. "värt det?"
är det inte ungefär som McD. som skickar med små leksaker?
i övrigt så är spelen desamma? inget annat som skiljer dem åt?
hade förbokat "vanliga" versionen, och funderade på om det vore värt att försöka få en "white / black" ed.
Postad 20 November 2009 - 11:23
Postad 20 November 2009 - 15:21
Redigerat av Unregisteredc69b3e54, 20 November 2009 - 15:22.
Postad 20 November 2009 - 20:53
Se till så det är region 2 och att det är rätt PEGI märkning så borde det inte vara några problem.
Hur vet man om det ar PEGI markning och region 2?
Postad 20 November 2009 - 21:13
Jag bokade mitt AC2 på Gamestop i augusti och fick således bara betala 1 kr + 2 spel. När jag skulle hämta ut mitt ex igår så frågade personalen om jag ville lägga till 100 kr och få Black Edition istället för bara spelet. Måste ha varit en ganska bra deal gissar jag? Slog givetvis till, var det någon annan som fick det erbjudandet? Vet inte om erbjudandet gick ut till de som bokat tidigt eller bara såg till att vara i butiken tidigt, jag var där strax efter 10:00
Jag var dit idag och hämtade AC2, fick köpa en white edition (den enda de hade i butiken) för 100kr extra, helt ok
Hur vet man om det ar PEGI markning och region 2?
Oftast (för att inte säga alltid) så har du en liten "ålders-logga" på framsidan
Det brukar vara siffrorna "7, 12, 15, 16, 18" i en liten röd ring eller röd fyrkant,
sedan står det även "www.pegi.info" under denna markering
så vitt jag vet är detta den korrekta markeringen för PEGI.
På baksidan ser du symbolen för R2 - dvs en svart fyrkant med en halv jordglob och siffran 2
Postad 20 November 2009 - 21:54
Jag var dit idag och hämtade AC2, fick köpa en white edition (den enda de hade i butiken) för 100kr extra, helt ok
Oftast (för att inte säga alltid) så har du en liten "ålders-logga" på framsidan
Det brukar vara siffrorna "7, 12, 15, 16, 18" i en liten röd ring eller röd fyrkant,
sedan står det även "www.pegi.info" under denna markering
så vitt jag vet är detta den korrekta markeringen för PEGI.
På baksidan ser du symbolen för R2 - dvs en svart fyrkant med en halv jordglob och siffran 2
om du tittar pa dessa spel> http://www.game.co.u.....oduct_Price|0
sa finns det olika typer av roda ringar och fyrkanterna ar svarta med vita siffror.
Postad 21 November 2009 - 01:04
Här har du PEGI-symbolerna med förklaring och en tabell på var dessa gäller. I tabellen kan du t.ex. se att Storbritannien gick över till PEGI först i september 2009, tidigare använde man BBFC, vars symboler bl.a. är de röda ringar som nakjsorn hänvisade till.Hur vet man om det ar PEGI markning och region 2?
Alltså, om ett spel är PEGI-märkt så har det en av åldersmärkningarna från den första länken på fodralets framsida. Har fodralet däremot ngn annan märkning, t.ex. den röda ring du själv skriver om i ett inlägg, så är det INTE PEGI-märkt. Att en del av de PEGI-märkta spelen har en svartvit märkning och andra har ett märke med grön/gul/röd bakgrund beror på att PEGI införde färgkodning tidigare i höst, men båda är giltiga.
Hoppas att jag fått allting rätt nu
Postad 21 November 2009 - 01:38
Här har du PEGI-symbolerna med förklaring och en tabell på var dessa gäller. I tabellen kan du t.ex. se att Storbritannien gick över till PEGI först i september 2009, tidigare använde man BBFC, vars symboler bl.a. är de röda ringar som nakjsorn hänvisade till.
Alltså, om ett spel är PEGI-märkt så har det en av åldersmärkningarna från den första länken på fodralets framsida. Har fodralet däremot ngn annan märkning, t.ex. den röda ring du själv skriver om i ett inlägg, så är det INTE PEGI-märkt. Att en del av de PEGI-märkta spelen har en svartvit märkning och andra har ett märke med grön/gul/röd bakgrund beror på att PEGI införde färgkodning tidigare i höst, men båda är giltiga.
Hoppas att jag fått allting rätt nu
aha ok. Sa det ar de med svart bakgrund och vita siffror som jag ska kopa? Alltsa inga ringar o grejer som nagon annan skrev
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?