Samsung PS50C685 3D-TV
1078 svar till detta ämne
Postad 01 December 2010 - 10:04
patrics
-
patrics
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Avvikelser 2010-12-01 02:46 Stockholm-2 Skadad förpackning lagad. Försändelsen kan bli försenad
###### idioter! Ev dålig svärta, hög buzzning och nu detta (TV). Tur att jag tog faktura på 2 veckor. Är det strul häver jag köpet.
Fick samma meddelande på min tv, den låg då ner på pallen och frigoliten i toppen var knäckt... Men den funkade som tur var.. Men om det inte hade varit ett så extremt bra erbjudande hade jag lämnat tillbaka min för buzzing, men man har ju 14 dagar på sig att häva köpet som tur är..
Postad 01 December 2010 - 10:33
Steff66
-
Steff66
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej
Till alla som har problem med surr och buzz från TV. Då detta skiljer sig från flera håll så kan det vara en sak jag råkat på i andra sammanhang.
Kolla strömmen i uttaget. Alltså vilken säkringsgrupp den finns på.
Kanske har du en massa andra tunga drivande elprylar på samma säkring och då får inte TVn vad den kräver.
Och då får man ett oljud i kraft aggregatet.
Jag hade en projektor som brukade lägga av och efter jag bytte strömkälla/säkringsgrupp så funkar den utmärkt.
Den var så känslig att den stängde ner men det är ju inte fallet med TVn, men ändå.
Jag har råkat på en PC med liknande problem.
Detta är bara en idé och värt att ni testar. Prova dra en kabel från olika uttag i huset. Eller ta hem den till bekant om det nu är möjligt.
Kan ju även vara så att vägghängda låter mer pga resonans. Då kan ju lite gummi mellan upphängning och vägg vara bra.
Redigerat av Steff66, 01 December 2010 - 10:43.
Postad 01 December 2010 - 11:23
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Mailade till komplett, igen, och frågade när min försändelse skulle gå att hämta ut, eftersom det stod att den skickades i måndags kväll. Fick följande svar: Som du säkert blivit varse har varorna skickats 29/11 mot våran Pick up point. Dessvärre har inte allt anlänt samtidigt, delvis förklarat med köldknäppen och delvis på grund av det oväntat höga tryck vi har haft i och med julkampanjerna. Du kommer erhålla sms-avisering när allt kommit fram och blivit inregistrerat, förhoppningsvis under dagen idag.
Redigerat av Peglund, 01 December 2010 - 11:23.
Postad 01 December 2010 - 14:23
Unregistereddcda8fb0
-
Unregistereddcda8fb0
-
Användare
-
-
248 inlägg
Jag antar att man inte får 3 st par glasögon (en med TVn och två till)?
Postad 01 December 2010 - 14:30
Unregisteredcb7c686e
-
Unregisteredcb7c686e
-
Rookie
-
5 inlägg
Hur länge har ni som fått er TV fått vänta mellan beställning och leverans?
Jag beställde nämligen min TV på kvällen förra tisdagen 23/11 och då var leveransdatumet bekräftat till deras lager den 28/11. I måndags 29/11 hade min orderstatus ändrats till bekräftad leverans i deras lager den 2/12. Senare på eftermiddan var statusen ändrad till skickats för plock. Den har nu haft den statusen sen måndags eftermiddag och fram till nu. Är det en normal leveranstid? Känns halvskumt med de konstiga status-ändringarna... Ska väl inte ta 2 dagar för att skicka iväg en tv tycker jag...
Postad 01 December 2010 - 14:47
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Att min tv var hel är faan ett mirakel. Snacka om misshandlat emballage. Måste kört gafflarna i det. Som tur är verkar frigoliten fått ta stöten. Förbannade ###### postmänniskor i vilket fall som helst....
Postad 01 December 2010 - 14:53
Fresto
-
Fresto
-
Rookie
-
5 inlägg
Hur länge har ni som fått er TV fått vänta mellan beställning och leverans? Jag beställde nämligen min TV på kvällen förra tisdagen 23/11 och då var leveransdatumet bekräftat till deras lager den 28/11. I måndags 29/11 hade min orderstatus ändrats till bekräftad leverans i deras lager den 2/12. Senare på eftermiddan var statusen ändrad till skickats för plock. Den har nu haft den statusen sen måndags eftermiddag och fram till nu. Är det en normal leveranstid? Känns halvskumt med de konstiga status-ändringarna... Ska väl inte ta 2 dagar för att skicka iväg en tv tycker jag...
Tjena! Jag beställde på förmiddagen den 23/11 och hade leveransdatum 27/11. I förrgår kväll fick jag mail om att den nu skickas till min pick-up-point (Stockholm). Idag strax innan lunch fick jag sms om att den nu finns att hämta. Jag hämtade den direkt med en Ford Focus Combi och den fick plats utan problem. Tycker det är helt ok med 2 dagars leveranstid när det är det vinterväglag vi har nu... man får ha lite tålamod ibland, den som väntar på nåt gott...  Nu är jag tillbaka på jobbet o kan knappt vänta på att få komma hem och koppla ihop allt! Tjipp! /Fredrik
Postad 01 December 2010 - 15:20
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Tjena!
Jag beställde på förmiddagen den 23/11 och hade leveransdatum 27/11. I förrgår kväll fick jag mail om att den nu skickas till min pick-up-point (Stockholm). Idag strax innan lunch fick jag sms om att den nu finns att hämta. Jag hämtade den direkt med en Ford Focus Combi och den fick plats utan problem. Tycker det är helt ok med 2 dagars leveranstid när det är det vinterväglag vi har nu... man får ha lite tålamod ibland, den som väntar på nåt gott... 
Nu är jag tillbaka på jobbet o kan knappt vänta på att få komma hem och koppla ihop allt!
Tjipp! /Fredrik
Postade här innan. Jag beställde dock 2010-11-22 T13:26. Hade också leveransdatum 27/11. Fick mail 2010-11-29 (förrgår) om att min order är under transport. Skall hämta på pick up point i Göteborg. Hoppas, hoppas att jag får mitt sms i morgon. Tar väl en extra dag mellan Stockholm och Göteborg...
Postad 01 December 2010 - 15:32
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag antar att man inte får 3 st par glasögon (en med TVn och två till)?
Har precis hämtat tv och dvdn, här ligger 3 st glasögon i alla fall !?
Postad 01 December 2010 - 16:05
Jacon
-
Jacon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hur länge har ni som fått er TV fått vänta mellan beställning och leverans? Jag beställde nämligen min TV på kvällen förra tisdagen 23/11 och då var leveransdatumet bekräftat till deras lager den 28/11. I måndags 29/11 hade min orderstatus ändrats till bekräftad leverans i deras lager den 2/12. Senare på eftermiddan var statusen ändrad till skickats för plock. Den har nu haft den statusen sen måndags eftermiddag och fram till nu. Är det en normal leveranstid? Känns halvskumt med de konstiga status-ändringarna... Ska väl inte ta 2 dagar för att skicka iväg en tv tycker jag...
Jag har precis samma mönster som du, beställde 23/11. Leveransdatumet blev ändrat från 28/11 till 2/12 efter nån dag. Blev skickad 29/11. Idag dök en leverans firma anlitad av posten upp med 2 små paket, troligen bluray spelaren och glasögonen, och ville ha över 10000 i betalning. När vi fråga var TVn va visste dom inte, det var inget dom hade fått iaf. Så dom fick ta med sig grejerna tillbaks i väntan på att fullständig leverans kan göras. Efter kontakt med komplett mena dom att de produkter som redan har dykt upp hos mig har levererats för snabbt...och att TVn kommer levereras i morron som planerat. Efter samtal med posten kunde dom bekräfta att TVns kolli inte ens var registrerad hos dem ännu, vilket tyder på att den fortfarande befinner sig nånstans i norge (varifrån det mesta av kompletts grejer levereras va?). Får väl hoppas på det bästa, komplett verkade iaf vara säker på att leverans sker i morron. Svårt att se hur det ska hända men men
Postad 01 December 2010 - 16:15
Beleg
-
Beleg
-
Rookie
-
3 inlägg
Någon som kunnat spela upp HD-material från USB utan att få synkproblem? Laddade ned nån trailer och musikvideos. Inga av klippen får synkat ljud.
Sen så kvittrar/piper den med ett metalliskt ljud en stund efter man stängt av den. En tre-fyra gånger efter någon minut. Mycket störande.
Buzzar gör den också. Hade lämnat tillbaka den om jag haft kvar alla förpackningar.
Redigerat av Beleg, 01 December 2010 - 16:19.
Postad 01 December 2010 - 16:19
Rooney is king
-
Rooney is king
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Var kan man köpa fler 3D glasögon? pris?
Postad 01 December 2010 - 16:59
TheJesper
-
TheJesper
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Var kan man köpa fler 3D glasögon? pris? Samsung Active Shutter 3D glasögon
Postad 01 December 2010 - 17:12
Rooney is king
-
Rooney is king
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Samsung Active Shutter 3D glasögon
Tackar f*n va dålig man är på att leta......
Postad 01 December 2010 - 18:02
TheJesper
-
TheJesper
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tackar f*n va dålig man är på att leta...... 
Måste nästan vara nån form av kartell mellan de olika tillverkarna, Philips, nVidia, Samsung, Panasonic etc. alternativt nån löjligt hög licensavgift för tekniken som sådan... 1000:- spänn känns knappast rimligt. /TheJesper
Postad 01 December 2010 - 18:08
ste78fan
-
ste78fan
-
Användare
-
-
137 inlägg
Måste nästan vara nån form av kartell mellan de olika tillverkarna, Philips, nVidia, Samsung, Panasonic etc. alternativt nån löjligt hög licensavgift för tekniken som sådan... 1000:- spänn känns knappast rimligt.
/TheJesper
visst är det dyrt, var själv in på siba och skulle köpa glasögon och fick då två st + en film för 990kr, helt okej pris, tror iofs att tjejen i kassan gjorde fel
Postad 01 December 2010 - 18:12
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Måste nästan vara nån form av kartell mellan de olika tillverkarna, Philips, nVidia, Samsung, Panasonic etc. alternativt nån löjligt hög licensavgift för tekniken som sådan... 1000:- spänn känns knappast rimligt.
/TheJesper
som med alla märkespecifika grejer så är det där dom ser till att tjäna pengar självklart, men samtidigt så är det ju inte några vanlig glasögon vi talar om heller. små lcd skärmar som blinkar med mellan 120hz-200hz o ska matcha o funka perfekt och dessutom i små serier än så länge. kommer ju gå ned i pris självklart när dom börjar säljas i större skala.
Postad 01 December 2010 - 18:14
Unregistered87009336
-
Unregistered87009336
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
/TheJesper
Jag håller med, men om Du är beredd att köpa dem från Ebay.com är det betydligt billigare. Se t ex http://cgi.ebay.com/...=item255f4e6ab6 Sprillans nya glasögon inklusive frakt 78,99 dolar, d v s c:a 580 kronor med nuvarande dollarkurs. Oftast skickar de som "gift" eller "commercial sample" och då blir det ingen tull och moms. Själv har jag köpt massor med gånger från Ebay och endast råkat ut för moms/tull ett par gånger. Betalar Du med Paypal så är köpet skyddat med försäkring. Med andra ord, om varan inte kommer fram eller liknande så får Du pengarna tillbaka.
Postad 01 December 2010 - 18:15
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
visst är det dyrt, var själv in på siba och skulle köpa glasögon och fick då två st + en film för 990kr, helt okej pris, tror iofs att tjejen i kassan gjorde fel  det låter som det ,vilket märke var det?
Postad 01 December 2010 - 18:19
maerklund
-
maerklund
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag är nyfiken på mediaspelarförmågorna !
Någon som har testat?
Från Bluerayspelare respektive TV...
MKV-uppspelning från USB och eller ethernet har jag läst att det funkar men:
Ljudavkodning från MKV är mycket intressant. Klarar grejorna av att avkoda HD ljud, DTS, DolbyD etc?
Tidigare Samsung TV har inte klarat av t ex DTS i MKV-filer från DLNA.
mvh
Postad 01 December 2010 - 18:24
Unregistered60e95600
-
Unregistered60e95600
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Svärtan tyckte jag blev bättre med tiden och lite inställningar.
Dock åkte min tillbaka pga buzz idag, otroligt irriterande ljud om man kollade på lugna filmer på kvällen när lägenheten är tyst.
Sen vetefan om dom lyckas fixsa det eller man får en ny eller samma skit tillbaka.. har man iaf provat.
Postad 01 December 2010 - 18:48
Beleg
-
Beleg
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag är nyfiken på mediaspelarförmågorna ! Någon som har testat? Från Bluerayspelare respektive TV... MKV-uppspelning från USB och eller ethernet har jag läst att det funkar men: Ljudavkodning från MKV är mycket intressant. Klarar grejorna av att avkoda HD ljud, DTS, DolbyD etc? Tidigare Samsung TV har inte klarat av t ex DTS i MKV-filer från DLNA. mvh
Som jag sa tidigare så är mediaspelaren oanvändbar. Alla filer jag har testat så lyckas den få ljudet osynkat.
Postad 01 December 2010 - 18:58
Furstenberg
-
Furstenberg
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Min samsung 65" LED 3D TV buzzar inte
Postad 01 December 2010 - 19:18
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Då köper jag den av dig för samma pris som TV:n i tråden kostar, minus 30% eftersom den är begagnad. Kan ju alltid ge den till farsan i julklapp, han är inte så kräsen...
Postad 01 December 2010 - 19:19
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Jag är nyfiken på mediaspelarförmågorna ! Någon som har testat? Från Bluerayspelare respektive TV... MKV-uppspelning från USB och eller ethernet har jag läst att det funkar men: Ljudavkodning från MKV är mycket intressant. Klarar grejorna av att avkoda HD ljud, DTS, DolbyD etc? Tidigare Samsung TV har inte klarat av t ex DTS i MKV-filer från DLNA. mvh
Spännande nog funkar en del MKV's, en del på en gång och en del om man ändrar filändelse till .avi men det verkar inte ha något alls att göra med HD-ljudet, dom som inte funkar syns inte ens i Anynet. Jag har inte haft några problem alls med osync däremot tycker jag mediefunktionen är slö och snudd på värdelös, blir att plugga in HTPCn ändå..
Postad 01 December 2010 - 19:34
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Och den har inga stora ljusa "moln" i bilden när du släcker ner hela rummet (clouding) ?
Postad 01 December 2010 - 19:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
49k inkl frakt för en 65 tums edge lcd led
Redigerat av moparman, 01 December 2010 - 19:35.
Postad 01 December 2010 - 19:40
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Har precis kopplat upp TVn mot datorn med mitt nya Gainward Geforce GTS450 som har HDMI 1.4. Kanonbild, 3D fungerar out of the box och allt e frid å fröjd. Dock kommer man säkert använda den interna mediaspelaren lite då å då, så jag undrar om någon stött på samma problem: När mediaspelaren är startad eller en film redan rullar på den så går det inte att komma åt bild-inställningarna på TVn. Trycker jag på MENU så hoppar TVn ut tillbaka till en annan källa som TV eller HDMI1. Hur ska man kunna ställa in bild-profiler (standard/film) och dess inställningar om man inte ens kan nå menyn??? 49k inkl frakt för en 65 tums edge lcd led 
heh... för 49k har man en tung 63 tums 3D plasma, en ordentlig förstärkare med hdmi 1.4, sjyssta högtalare och säkert några bluray filmer på köpet  Så det är frågan om hur man prioriterar...
Postad 01 December 2010 - 19:45
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Till dom som ännu inte fått tvn och tvekar;
jag fick min igår och den är på plats.
Inget buzz eller oljud över huvudtaget.
Filmerna gick lätt att beställa.
3 par glasögon och allt annat som skulle vara med fanns där.
Bilden är riktigt bra.
Allt detta för under 10 lakan.
Är så nöjd
Postad 01 December 2010 - 19:47
walle_1
-
walle_1
-
Beroende
-
-
1174 inlägg
Någon som vet om den har 12V triggeringång? Eller brukar inte det finnas på TV-apparater?
MVH Martin
Postad 01 December 2010 - 19:57
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Till dom som ännu inte fått tvn och tvekar; jag fick min igår och den är på plats. Inget buzz eller oljud över huvudtaget. Filmerna gick lätt att beställa. 3 par glasögon och allt annat som skulle vara med fanns där. Bilden är riktigt bra. Allt detta för under 10 lakan. Är så nöjd 
Låter mycket bra! Har du kopplat tv:n på eget, jordat uttag?
Postad 01 December 2010 - 21:04
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Min har inga döda pixlar vad jag sett, ett högfrekvent ljud som kan upplevas lite störande finns dock. Dock har jag aldrig hört en plasma som inte buzzrar...
Postad 01 December 2010 - 21:39
Ankan_G
-
Ankan_G
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag håller med, men om Du är beredd att köpa dem från Ebay.com är det betydligt billigare. Se t ex http://cgi.ebay.com/...=item255f4e6ab6 Sprillans nya glasögon inklusive frakt 78,99 dolar, d v s c:a 580 kronor med nuvarande dollarkurs. Oftast skickar de som "gift" eller "commercial sample" och då blir det ingen tull och moms. Själv har jag köpt massor med gånger från Ebay och endast råkat ut för moms/tull ett par gånger. Betalar Du med Paypal så är köpet skyddat med försäkring. Med andra ord, om varan inte kommer fram eller liknande så får Du pengarna tillbaka.
Det finns även en del nya glasögon l på Tradera
Redigerat av Ankan_G, 01 December 2010 - 21:42.
Postad 01 December 2010 - 22:17
Unregistered44e46df5
-
Unregistered44e46df5
-
Beroende
-
-
1253 inlägg
Är den lätt att hänga upp? Undrar då jag e ensam och skall få den imorgon. Det passar inte riktigt ha den på ställa hos mig :/
Postad 01 December 2010 - 22:30
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Min har inga döda pixlar vad jag sett, ett högfrekvent ljud som kan upplevas lite störande finns dock. Dock har jag aldrig hört en plasma som inte buzzrar...
Har någon fått denna tv ny med döda pixlar eller vad? Lär ju inte vara så vanligt hinken 74
Postad 01 December 2010 - 23:55
Beleg
-
Beleg
-
Rookie
-
3 inlägg
Spännande nog funkar en del MKV's, en del på en gång och en del om man ändrar filändelse till .avi men det verkar inte ha något alls att göra med HD-ljudet, dom som inte funkar syns inte ens i Anynet. Jag har inte haft några problem alls med osync däremot tycker jag mediefunktionen är slö och snudd på värdelös, blir att plugga in HTPCn ändå..
När jag kopplar datorn till TVn med HDMI blir det en fördröjning på bilden på TVn. Alltså inte synkat ljud då heller. Min gamla LCD hade inte detta problem. En billig Toshiba. Så varken USB eller Dator via HDMI fungerar OK. Vill någon köpa min?
Postad 02 December 2010 - 00:44
Furstenberg
-
Furstenberg
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Och den har inga stora ljusa "moln" i bilden när du släcker ner hela rummet (clouding) ? 
Där finns clouding men inte så värst och speciellt inte när man kalibrerat den rätt. Denna tvn är bara så ###### fet att ögonen ramlar ur skallen på mig och alla andra som kommer förbi och kollar in den. Hade grabbarna över härom kvällen på lite UFC (ESPN HD) och öl. Vi skrek nästan lika mycket som dom snubbarna i Heineken reklamen. Spelade igenom Cod Black Ops i 3D igår och på 65" var det en upplevelse utöver det vanliga. Kan inte tänka mig att gå mindre än 65 tum nu. Om någon undrar varför jag skriver i denna tråden så är det för att jag nappade på kompletts erbjudande när dom fick första laddningen av dom här plasmaskärmarna men jag skickade tillbaka min pga av Buzzing och riktigt jobbig IR. Prisvärd kanske den var och min LED är dyr men så nöjd har jag aldrig varit med någon pryl som med min 65tummare.
Redigerat av Furstenberg, 02 December 2010 - 00:45.
Postad 02 December 2010 - 01:25
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
När jag kopplar datorn till TVn med HDMI blir det en fördröjning på bilden på TVn. Alltså inte synkat ljud då heller. Min gamla LCD hade inte detta problem. En billig Toshiba. Så varken USB eller Dator via HDMI fungerar OK. Vill någon köpa min?
Då är det ju fel någonstans, kolla inställningarna, finns ganska mycket om Anynet... har du tex datorn på HDMI1 ? vad kör du för HDMI-kablar? Jag kör 1.4-kablar på HDMI'n och Gigabit-nätverk.
Postad 02 December 2010 - 04:42
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Där finns clouding men inte så värst och speciellt inte när man kalibrerat den rätt. Denna tvn är bara så ###### fet att ögonen ramlar ur skallen på mig och alla andra som kommer förbi och kollar in den. Hade grabbarna över härom kvällen på lite UFC (ESPN HD) och öl. Vi skrek nästan lika mycket som dom snubbarna i Heineken reklamen. Spelade igenom Cod Black Ops i 3D igår och på 65" var det en upplevelse utöver det vanliga. Kan inte tänka mig att gå mindre än 65 tum nu. Om någon undrar varför jag skriver i denna tråden så är det för att jag nappade på kompletts erbjudande när dom fick första laddningen av dom här plasmaskärmarna men jag skickade tillbaka min pga av Buzzing och riktigt jobbig IR. Prisvärd kanske den var och min LED är dyr men så nöjd har jag aldrig varit med någon pryl som med min 65tummare.
Får man fråga vilken modell och pris? Har själv varit inne på att satsa på 55 eller större, men nu blev den första 3D-TVn 50 tum till att börja med. Behåller min då jag ej upplever buzz som något problem här och svärtan får jag väl leva med så länge... Däremot lär jag definitivt byta upp mig så fort 55/58/60+ tummarna gått ner i pris nästa år
Redigerat av MrMartin, 02 December 2010 - 04:42.
Postad 02 December 2010 - 08:57
Fresto
-
Fresto
-
Rookie
-
5 inlägg
Till dom som ännu inte fått tvn och tvekar; jag fick min igår och den är på plats. Inget buzz eller oljud över huvudtaget. Filmerna gick lätt att beställa. 3 par glasögon och allt annat som skulle vara med fanns där. Bilden är riktigt bra. Allt detta för under 10 lakan. Är så nöjd 
x2 Är kanonnöjd, inget buzz alls! Inte hunnit testa alla funktioner ännu, men 2D->3D-konverteringen fungerar över förväntan. Körde Into the Deep 3D med skön 3D-känsla där det ska vara. Såg sedan på Pandorium (i Bluray) som har många mörka scener och svärtan är utmärkt! Testade även Bluray-spelarens Internet@TV-funktion och bla youtube fungerar utmärkt. Kopplade mitt youtube-konto utan problem. Den laddar hem alla uppdateringar smidigt. I stort sett det enda jag behövde ändra direkt i bluray-inställningarna var att den var förinställd på 55". Dock, liksom de flesta plasmor, bränner loggor/menysystem kvar svagt ca 20-30 sek när man övergår till mörk bild eller efter avstängning. Inte störande alls om man slår på annan bild.
Postad 02 December 2010 - 09:12
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Folk verkar ju överlag vara mer nöjda än missnöjda... Det är nog trots allt dom som är missnöjda som skriver av sig mest.
Postad 02 December 2010 - 09:20
Mr Vega
-
Mr Vega
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag beställde min den 24:e november och fick besked direkt att den skulle vara inne på lagret för hämtning den 2:e december. I tisdags blev detta ändrat till lördagen den 4:e december och igår onsdag blev det återigen ändrat men till fredagen den 3:e istället... himla snurr på datum har dom i alla fall. Nu hoppas jag verkligen att det är imorgon som gäller så att jag kan avnjuta lite 3D under helgen.  Till er som vill ha billiga glasögon och har tittat på Ebay, köp gör tusan inte från USA! Visst, du kan komma undan tull, skatt, moms osv men varför chansa? Sök på samma pryl i England istället så får ni upp många alternativ! Denna till exempel: http://viewitem.eim....0624748117/itemEndast 542 kr för Samsung active glasses (2100AB) OCH dom bjuder på frakten!  Och tänk på att England är ett EU land så ni slipper tänka på tull o annat skit! /Mr Vega
Postad 02 December 2010 - 09:41
Kung67
-
Kung67
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jo, men just din länk visar att säljaren är från Ungern. Han har visserligen bara positiva omdömen.
Mitt ex är igång. Buzzningen finns där men det låter inte mycket när man sitter i soffan, och har man hemmabion på inget. Jag ser i stort sett aldrig vanlig TV. När jag ska spela musik via A.C.Ryan Mini kan jag stänga av TV:n.
Det är lite problem med inställningarna för att få det "perfekt". Det finns många bud, men det är jobbigt att testa alla. Kanske Fresto eller någon annan kunnig medlem har några förslag? Thanks in advance!
Postad 02 December 2010 - 09:59
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Sitter och letar efter storleken på lådan som den skickas i, men jag hittar det inte här, trots att jag vet att det har stått innan. Kan någon skriva detta igen? Tänkte gå ut och måtta upp hur stort det är i bilen...
Hittade det. 149 cm bred... Blir inte helt lätt att frakta stående...
Redigerat av Peglund, 02 December 2010 - 10:05.
Postad 02 December 2010 - 10:07
Mr Vega
-
Mr Vega
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Ajfan, missade den lilla detaljen att han var från Ungern...
Men man kan få brillorna för under 750 kr med frakt i alla fall. (från England, dubbelkollat nu!  )
Mått på lådan:
Bredd: 149 cm
Djup: 27 cm
Höjd: 84 cm
(finns en ganska fin o enkel sökfunktion längst ner på sidan)
Postad 02 December 2010 - 10:09
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Tror att det finns lite buzz´på alla tvs, men ljudet är rätt högfrekvent och kanske inte hörs för alla...
Postad 02 December 2010 - 10:35
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Tror att det finns lite buzz´på alla tvs, men ljudet är rätt högfrekvent och kanske inte hörs för alla...
Beror väl på åldern då, högfrekventa ljud slutar man höra ju äldre man blir  Mått på lådan:
Bredd: 149 cm Djup: 27 cm Höjd: 84 cm
(finns en ganska fin o enkel sökfunktion längst ner på sidan)
Använde sökfunktionen men använde mig först av fel nyckelord. Hittade det sen.
Redigerat av Peglund, 02 December 2010 - 10:34.
Postad 02 December 2010 - 10:49
Unregistered87009336
-
Unregistered87009336
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag beställde min den 24:e november och fick besked direkt att den skulle vara inne på lagret för hämtning den 2:e december. I tisdags blev detta ändrat till lördagen den 4:e december och igår onsdag blev det återigen ändrat men till fredagen den 3:e istället... himla snurr på datum har dom i alla fall. Nu hoppas jag verkligen att det är imorgon som gäller så att jag kan avnjuta lite 3D under helgen. 
Till er som vill ha billiga glasögon och har tittat på Ebay, köp gör tusan inte från USA! Visst, du kan komma undan tull, skatt, moms osv men varför chansa? Sök på samma pryl i England istället så får ni upp många alternativ! Denna till exempel:
http://viewitem.eim....0624748117/item
Endast 542 kr för Samsung active glasses (2100AB) OCH dom bjuder på frakten!  Och tänk på att England är ett EU land så ni slipper tänka på tull o annat skit!
/Mr Vega
Det kan vara så, men samma handlare är många gånger registrerade både i USA, England, Tyskland, Italien etc., men i själva verket kommer grejerna från Hongkong. Jag har själv flera gånger trott att jag beställt från exempelvis Australien, men grejerna har skickats från Hongkong likväl.
Postad 02 December 2010 - 10:51
Fresto
-
Fresto
-
Rookie
-
5 inlägg
Sitter och letar efter storleken på lådan som den skickas i, men jag hittar det inte här, trots att jag vet att det har stått innan. Kan någon skriva detta igen? Tänkte gå ut och måtta upp hur stort det är i bilen...
Hittade det. 149 cm bred... Blir inte helt lätt att frakta stående...
Visst ska en plasma HELST fraktas stående, men fraktar du den liggandes runt en timma (front UPP) och låter den stå några timmar (helst, för att få plasmacellerna att fördela sig rätt igen) innan du slår igång den ska det inte påverka överhuvudtaget. Själv fraktade jag den liggandes i runt 30-40 minuter, lät den stå 3-4 timmar, och den funkar kanon.
Postad 02 December 2010 - 11:08
Fresto
-
Fresto
-
Rookie
-
5 inlägg
Jo, men just din länk visar att säljaren är från Ungern. Han har visserligen bara positiva omdömen.
Mitt ex är igång. Buzzningen finns där men det låter inte mycket när man sitter i soffan, och har man hemmabion på inget. Jag ser i stort sett aldrig vanlig TV. När jag ska spela musik via A.C.Ryan Mini kan jag stänga av TV:n.
Det är lite problem med inställningarna för att få det "perfekt". Det finns många bud, men det är jobbigt att testa alla. Kanske Fresto eller någon annan kunnig medlem har några förslag? Thanks in advance!
Viktigast är att vara "snäll" mot Tvn i början (helst 200 timmar, som så många andra redan nämnt) för att slippa inbränningar i det långa loppet. Sen kan man trycka på lite mer aggressivt och anpassa bilden till omgivningen i rummet. Om man inte orkar ställa in för mkt och anpassa så börja försiktigt med att stänga av dynamisk kontrast, ställ gamman på 0, stäng av engergisparläget och slå av mpeg-ljudet. Vill man testa lite så är ett bra riktmärke det Huzze skrev för några dagar sen lite längre bak i tråden. Jag tar mig friheten och repostar de inställningar han hittat på AVSForum: Här kommer en bunt inställningar från AVSForum, några har tweakat själv och några har använt skiva, prova och se vilken ni själva tycker mest om:
-- Picture mode: Standard Colour tone: Normal Digital Noise Filter: Auto MPEG Noise Filter: Auto Black Tone: Darkest Dynamic Contrast: Medium Gamma: +2 Colour space: Native White Balance: default Flesh tone: 0 Edge enhancement: On Cell light: 17 Contrast: 81 Brightness: 79 Sharpness:49 Colour: 48 Tint: 50/50 Screen size: 16:9 --
-- Picture mode: Standard Colour tone: Warm 1 Digital Noise Filter: Auto MPEG Noise Filter: Auto Black Tone: Darkest Dynamic Contrast: Medium Gamma: 0 Colour space: Native White Balance: default Flesh tone: 0 Edge enhancement: On Cell light: 17 Contrast: 81 Brightness: 60 Sharpness:49 Colour: 40 Tint: 50/50 Screen size: 16:9 --
-- Mode: Standard Cell Light: 17 Contrast: 75 Brightness: 50 Sharpness: 25 Colour: 40 Tint: G50/R50 Eco Solution: Off
Advanced Settings
Black Tone: Darkest Dynamic Contrast: Medium Gamma: 0 RGB Only Mode: Off Colour Space: Native White Balance: Leave All At 25 Flesh Tone: Edge Enhancement: On
Picture Options
Colour Tone: Warm1 Size: Screen Fit (but this one is up to you) Digital Noise filter: Off MPEG Noise Filter: Off Screen Burn Protection: (up to you) --
-- Mode: Movie Cell light: 13 Contrast: 92 Brightness: 58 Sharpness: 0 Colour 50/50 Tint: G50\R50
Advanced Menu
Colour Mode: Warm2 White Balance R-Offset: 28 G-Offset: 25 B-Offset 26 R-Gain: 10 G-Gain: 25 B-Gain: 26
Everything else is turned off, dynamic contrast, black level, gamma is 0, energy saving off, mpeg noise off etc etc. --
-- Mode; Movie Cell Light; 17 Contrast; 86 Brightness; 55 Sharpness; 25 Colour; 47 Tint; G50/R50
Advanced Settings Black tone; off Dynamic Contrast; off Gamma; +2 RGB Only Mode; off Colour Space; Auto
White Balance R-offset; 25 G-offset; 23 B-offset; 24 R-gain; 19 G-gain; 24 b-gain 25
Flesh tone; 0 Edge enhancement; off
Picture Options Colour tone; Warm 1 Size 16:9 Digital noise filter; off MPEG noise filter; off
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|