Ok så här lyder min öl-dag.
Beställde i måndags 3 öl från systembolaget, genom Konsum.
11148 [149,90kr; 65cl] Goose Island Bourbon County Vanilla Stout 2010
11126 [37,50kr; 50cl] Epic Stout
11132 [99,50kr; 50cl] Herslev Bryghus Mjølner Barley Wine 2007
Leveransdagar är torsdag.
Ringde idag och kollade hur många av dom som kommit, och då har 2 kommit.
Ok sticker ner efter jobbet då tänker jag. Går ner och ställer mig vid ombudsluckan och väntar på betjäning.
Undertiden slösurfar jag Facebook från min telefon och läser med leende på läpparna att en kompis idag tappat en öl på systembolagets golv som sprutat ner en mans rock och när han vände sig om, även ansiktet.
j*vla klant tänker jag och då kom min betjäning och jag får 2 kassar med 1 öl vardera.
Fan, behöver rakblad till min hyvel med, kom jag på. Sagt och gjort ställer mig i kön. Förvånad blir jag när då en av mina påsar faller ner på golvet och det sprutar brun öl över golvet. Det visade sig att jag bara fattat en av påsarna och inte 2:P NEJ tänker jag, bara det inte är min vaniljstout för 150spänn. Det var det inte, det var min Epic Stout och den jag hade kvar var min Barley Wine, vaniljen har inte kommit m.a.o.
Hur som helst, Epic Stouten luktade jävligt gott och jag fick ångest för att jag inte hade en till.
Jag ger Epic Stout 10 av 10 i lukt och inväntar smakomdöme.
Konsum luktar för övrigt mkt godare nu än innan men jag är lite ledsen för att jag inte får smaka den, än :/
Vad har jag lärt mig av detta? Man ska aldrig glädjas åt andras olycka. Då väntar ens egna bakom hörnet, bokstavligt talat
Redigerat av Sgart, 25 February 2011 - 18:07.