LG 2011 LED Plus med Cinema3D
1495 svar till detta ämne
Postad 10 September 2011 - 22:31
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
En fråga, var comhem villiga att byta ut digitalboxen mot en HD-modul helt gratis?
Har precis installerat tv'n och inser att inspelningsfunktionen inte är så användbar om man inte har denna modul, är bara de fria kanalerna där det inte krävs programkort som kan spelas in vilket är rätt begränsat.
Min bindningstid var slut så jag tecknade bara ett nytt 12-mån abbonemang så fick man CA-modulen gratis.
Postad 11 September 2011 - 11:56
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Min bindningstid var slut så jag tecknade bara ett nytt 12-mån abbonemang så fick man CA-modulen gratis.
Tack, då vet jag när jag ringer comigen på måndag. Nu till nästa fråga, det verkar som att jag inte längre kan få nåt ljud ur tv'n, den säger att "Wired headset is connected". Saken är den att det sitter inga hörlurar i tv'n, bara en kabeltv-anslutning, två HDMI och en USB-HD. Har provat med en fabriksåterställning, men fortfarande samma problem. Bara att skeppa tillbaka, eller? Edit: Verkar vara nåt glapp, satte in en hörlur och när man vevar runt där så kan man få ljud till högtalaren, dock kan jag inte få det att stanna beständigt, blir att boka service. Låter denna post vara kan kanske vara fler som har samma problem.
Redigerat av Unregistered2c7ac7de, 11 September 2011 - 13:22.
Postad 11 September 2011 - 13:03
Precacher
-
Precacher
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hur tycker ni bilden är på LW550W-serien när det gäller vanlig HD/SD? Är de jämförbara med t.ex. Sony Bravia KDL EX500-serien? Känner mig väldigt sugen på en LW550W men vill ju inte tumma på "2D-kvalitén" bara för att TVn klarar 3D så att säga
Postad 11 September 2011 - 17:27
Janne99
-
Janne99
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
En fråga, var comhem villiga att byta ut digitalboxen mot en HD-modul helt gratis?
Har precis installerat tv'n och inser att inspelningsfunktionen inte är så användbar om man inte har denna modul, är bara de fria kanalerna där det inte krävs programkort som kan spelas in vilket är rätt begränsat.
Har precis skaffat Comhem igen tillfälligt då jag inte kan köra med Sattelit under ett år ca, jag satt just idag och testade paus/inspelnings funktionen och upptäckte mycket riktigt att det inte gick att pausa eller spela in på vissa kanaler, dock är det inte så illa att det bara är dom fria utan det verkar mer vara att HD-kanalerna inte går att spela in, t.ex. så går inte TV4 HD att spela in men vanliga TV4 går bra, SVT HD gick däremot bra, testade att pausa på lite andra kanaler också med lyckat resultat, men överlag inte HD-kanalerna dock. Jag ringde och kollade med Comhem för säkerhets skull och dom bekräftade att det berodde på att rättighetsinnehavarna inte tillåter extern inspelning.
Postad 11 September 2011 - 22:36
Sejko
-
Sejko
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Halloj! Lycklig ägare av en LG 55" LW550W, med hemmabiosystemet HX996TSN.. Dock så får jag inte svtplay att fungera i smart-tv.. har googlat, sökt här och alla påstår att flash10 kommer att komma, har det kommit? Eller när kommer det??
Postad 11 September 2011 - 23:03
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Hur tycker ni bilden är på LW550W-serien när det gäller vanlig HD/SD? Är de jämförbara med t.ex. Sony Bravia KDL EX500-serien? Känner mig väldigt sugen på en LW550W men vill ju inte tumma på "2D-kvalitén" bara för att TVn klarar 3D så att säga
Jag har inte kollat bilden på en Sony KDL EX500 men själv är jag mycket nöjd med bilden från 550w. Framför allt HD förstås men det funkar helt ok med SD också.
Postad 12 September 2011 - 10:46
DaddyX
-
DaddyX
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Här kommer inställningslistorna jag testat kanske det hjälper någon att komma så nära en perfekt bild man vill ha.
Annalog TV ( inbyggd Tuner ) Picture preset: Expert1 Backlight 40 Contrast 95 Brightness: 50 V/H Sharpness: 50 Color: 45 Tint 0 Dynamic Contrast Mellan Noise Reduction Hög Mpeg noise reduction Låg Super resolution on Black level Low Real Cinema on Color gamut Standard Edge enhancer Hög xvYCC Auto Color filter Off Color temperature Mellan RGB Method 2 points R contrast 0 G contrast -2 B contrast 1 R brightness -7 G brightness 20 B brightness 5 TruMotion Låg LED local dimming Låg
Osv.
Tack, har testat olika inställningar sedan jag fick TV:n förra veckan, nu fick jag några till att testa.. En fråga: Jag kan inte ställa in Black level/Svartnivå. Är förinställt på "Auto" och går inte ändra. Varför?
Postad 12 September 2011 - 10:53
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Antagligen för att det är HDMI. Alla inställningar är inte applicerbara på alla format
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 September 2011 - 10:53.
Postad 12 September 2011 - 11:05
DaddyX
-
DaddyX
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Nä, är Digital-TV via inbyggd mottagare.
Redigerat av DaddyX, 12 September 2011 - 11:12.
Postad 12 September 2011 - 11:12
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nä, är digital Tv via inbyggd tuner.
Ok. Svaret gäller dock ändå. Alla inställningar är inte för alla källor  Står säkert i manualen.
Postad 12 September 2011 - 16:50
Precacher
-
Precacher
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har inte kollat bilden på en Sony KDL EX500 men själv är jag mycket nöjd med bilden från 550w. Framför allt HD förstås men det funkar helt ok med SD också.
Okidoki, nä min fråga var kanske inte så bra formulerad  ... alltid svårt att jämföra om man inte har modellerna bredvid sig. Jag var dock inne på hifiklubben idag och en 550w hängde bredvid en Samsung UE46D6505 (tror jag det var) i samma prisklass. Det var en rätt stor bildskillnad, där LGn hade som ett grått filter över sig (hifiklubben ställer väll in sina TVs rätt noggrant eller?). Man kanske får vänta tills "nästa generation" Cinema3D kommer ut
Postad 12 September 2011 - 17:45
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Okidoki, nä min fråga var kanske inte så bra formulerad ... alltid svårt att jämföra om man inte har modellerna bredvid sig. Jag var dock inne på hifiklubben idag och en 550w hängde bredvid en Samsung UE46D6505 (tror jag det var) i samma prisklass. Det var en rätt stor bildskillnad, där LGn hade som ett grått filter över sig (hifiklubben ställer väll in sina TVs rätt noggrant eller?). Man kanske får vänta tills "nästa generation" Cinema3D kommer ut  Mja det skall man inte vara för säker på oftas står dom på Butiksläge och då är det fullt ös på alla inställningar. Och en orsak kan ju också vara att någon pillat på fjärrkontrollen testade du att ändra på LG n ? Min LW550W är inte grå he he
Redigerat av Unregistered1889, 12 September 2011 - 17:46.
Postad 12 September 2011 - 18:02
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
När jag kollade tvapparater hos hifiklubben i Göteborg hade dom flera tv:n som hade butiksinställningar men dom ändrade utan att blinka och man frågade. Jag fick låna fjärr till både 55W och en Panasonic vt30 och kunde testa inställningar hur mycket jag ville. Har för mig att det fanns en U-Samsung bredvid 550w när jag var inne och kikade också men jag var inte helt glad i bilden från den.
Men det där är ju personligt förstås. Hade jag fixat att kolla på aktiv 3-d så hade det nog blivit en Panasonic vt30 som jag också blev förtjust i.
Jag är iofs inte ledsen över det då jag tycker att jag fått till bilden riktigt bra på min LG
Postad 12 September 2011 - 18:15
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Tack, har testat olika inställningar sedan jag fick TV:n förra veckan, nu fick jag några till att testa..
En fråga: Jag kan inte ställa in Black level/Svartnivå. Är förinställt på "Auto" och går inte ändra. Varför?
Jag har märkt att om man går in i de andra förinställda bildinställningarna och pillar så går det att ändra på fler saker än i Expertläget. Konstigt tycker jag.
Postad 12 September 2011 - 22:32
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Kan man tänka sig jag hade ju problem med osynk mellan ljud och bild och vad var det som var fel jo HDMI kabeln. Konstigt tyckte de på LG supporten också. Det är ändå en dyr kabel 400 kr.
anledningen till att jag inte har testat en annan kabel är att den har suttit på ett slim fäste på vägen och det är meckit att plocka ner tvn men skönt att det har löst sig
Postad 13 September 2011 - 09:21
Unregistered1004f393
-
Unregistered1004f393
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Är det någon som vet när 650W - 55-tum kommer till Sverige? Jag vill köpa ny TV och håller på att bli tokig på att vänta.
Postad 13 September 2011 - 12:04
gorby
-
gorby
-
Användare
-
-
110 inlägg
Är det någon som vet när 650W - 55-tum kommer till Sverige? Jag vill köpa ny TV och håller på att bli tokig på att vänta. 
Den har funnits på MM i flera veckor. I alla fall i Uppsala.
Postad 13 September 2011 - 12:15
Unregistered1004f393
-
Unregistered1004f393
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Vilken otur att jag inte bor i Uppsala då.  Den verkar inte finnas i Sundsvall... Goddamn crap!
Postad 13 September 2011 - 13:10
pear
-
pear
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Tittar man på de butiker som enligt prisjakt har den i sitt sortiment https://www.prisjakt...kt.php?p=881470 ) kommer den i slutet av oktober. Två av butikerna säger 21.a oktober och en 23.e oktober.
Postad 13 September 2011 - 13:14
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
fan vad jag hatar det här med val av tv...
ska man köra en vt30 eller en lw650.. eller en 980..
har tittat på plasma igen å jag vet inte om jag gillar plasma eller lcd bäst... fan svårt.
Postad 13 September 2011 - 21:55
magnil2
-
magnil2
-
Användare
-
-
104 inlägg
Någon som inte har Plex-server och provat hur mediespelarfunktionen i TV:n fungerar? Främst intresserad av att köra filmer från nas-server. Fungerar det bra?
Postad 14 September 2011 - 12:05
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag kan tyvärr inte svara på hur mediaspelarfunktionen funkar då jag än så länge bara kan hitta i-tunes på mina två datorer. Inga andra filer alls än så länge och i i-tunes finns inget. TV:n hittar i alla fall datorerna och det är ju alltid något
Fast jag har ännu inte testat så mycket och inte heller läst igenom hur jag ska göra. Jag tycker det verkar mycket krångligt med alla olika filnamn mm som ska göras. Jag ska se om jag kan hitta en vettig sida någonstans där det beskrivs på ett enkelt sätt hur man gör. Jag tycker inte att det beskrivs bra på LGs plexsida eller i alla fall fungerar det inte för mig men jag har som sagt inte lagt så mycket tid på detta ännu
Postad 14 September 2011 - 12:46
Precacher
-
Precacher
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Mja det skall man inte vara för säker på oftas står dom på Butiksläge och då är det fullt ös på alla inställningar. Och en orsak kan ju också vara att någon pillat på fjärrkontrollen testade du att ändra på LG n ? Min LW550W är inte grå he he

Hann inte vid tillfället, men mycket riktigt så var den felinställd med alldeles för hög gamma/brightness... lutar åt ett köp
Postad 14 September 2011 - 13:20
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag kan tyvärr inte svara på hur mediaspelarfunktionen funkar då jag än så länge bara kan hitta i-tunes på mina två datorer. Inga andra filer alls än så länge och i i-tunes finns inget. TV:n hittar i alla fall datorerna och det är ju alltid något 
Fast jag har ännu inte testat så mycket och inte heller läst igenom hur jag ska göra. Jag tycker det verkar mycket krångligt med alla olika filnamn mm som ska göras. Jag ska se om jag kan hitta en vettig sida någonstans där det beskrivs på ett enkelt sätt hur man gör. Jag tycker inte att det beskrivs bra på LGs plexsida eller i alla fall fungerar det inte för mig men jag har som sagt inte lagt så mycket tid på detta ännu 
För det första så måste man installera plex på sin dator
Postad 14 September 2011 - 14:00
Unregistered1004f393
-
Unregistered1004f393
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Pratade precis med Mediamarkt. Dom hade både 55LW650W och 55LW550W inne, det diffar ca 2000kr mellan modellerna. Vad skulle det vara som talar för att köpa 650'n?
Jag fick erbjudande om att köpa deras demo-ex av 650'n för 18.000kr som suttit i deras ljudstudio från 2:a veckan i Augusti. Det låter ju fasen lockande, det var bara kartongen jag inte får med.
Redigerat av Unregistered1004f393, 14 September 2011 - 14:14.
Postad 14 September 2011 - 14:57
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hann inte vid tillfället, men mycket riktigt så var den felinställd med alldeles för hög gamma/brightness... lutar åt ett köp  Va bra ja som sagt det pillas en del på inställningar he he.Jag har lagt upp här på forumet inställningsförslag för olika ingångar på LG s TV apparater kan kanske vara en hjälp att finna det du tycker är bra.Orginalet till dessa inställningar kommer ifrån flatpanelshd.com eller .dk där dom försökt hitta Gama så nära en standard och jag kan bara säga att det blev en annan TV än den som man såg i Affären bildmässigt.
Redigerat av Unregistered1889, 14 September 2011 - 15:00.
Postad 14 September 2011 - 15:12
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
För det första så måste man installera plex på sin dator
Varför känns det som om vi talat om detta förr?? Jodå, plex är installerat på båda burkarna och TV:n hittar datorerna men av någon anledning hittas inte ljud och bildfilerna men det kommer säkert när jag ger mig lite tid att grotta ner mig lite i det
Postad 14 September 2011 - 16:53
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Varför känns det som om vi talat om detta förr??
Jodå, plex är installerat på båda burkarna och TV:n hittar datorerna men av någon anledning hittas inte ljud och bildfilerna men det kommer säkert när jag ger mig lite tid att grotta ner mig lite i det 
Det är ju skumt för jag har då inte haft några problem med detta, har funkat direkt (ta i trä). Däremot så verkar man få ha lite koll på vad för filer man petar in på de olika kategorierna "Movies", "TV-Shows", "Music" m.m. Jag trodde man kunde slänga in lite musikvideos i Musik-kategorin men det var lönlöst, fick inte in den i TV-Shows heller och fick använda en "Movies"-kategori för att få det att funka. Kanske låter som rena grekiskan men om du har varit och petat lite i "Media Managern" så vet du nog vad jag menar.
Postad 14 September 2011 - 17:49
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag kan överhuvudtaget inte få in filer i medamanagern hur jag är än gör. Varken via drag and drop eller manuellt. Dessutom får jag bara upp itunes i TV:ns mediaserver eller vad den heter (medialink?). Jag ska kolla när jag kommer hem. Jag vet att jag måste namnge filerna på ett visst sätt men TV:Ns medialink borde ändå känna av dom eller att mediamanagern i PMS gör det men nej...inte än i alla fall.
Redigerat av waconda, 14 September 2011 - 19:10.
Postad 14 September 2011 - 20:02
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Jag har inte behövt ändra på några filnamn hittills så har man inte för konstiga filnamn tror jag inte det ska vara några problem. Hade lite serier på min dator som Plex sorterade in och fixade till utan att jag behövde göra något alls.
Kolla så du inte är och petar i Music-kategorin för då syns inget man lägger in.
Postad 14 September 2011 - 20:03
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag kan överhuvudtaget inte få in filer i medamanagern hur jag är än gör. Varken via drag and drop eller manuellt. Dessutom får jag bara upp itunes i TV:ns mediaserver eller vad den heter (medialink?). Jag ska kolla när jag kommer hem. Jag vet att jag måste namnge filerna på ett visst sätt men TV:Ns medialink borde ändå känna av dom eller att mediamanagern i PMS gör det men nej...inte än i alla fall.
Kanske dags att läsa manualen till plex
Postad 14 September 2011 - 20:07
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Oki. Ska kika när jag kommer hem
Köpte ju TV:n mest för att det är en så jäkla bra TV så många funktioner har jag bara varit och nosat på
Jaja radiozo .. jag ska. Jag började men det var ju inga glada bilder utan bara text men jag för väl läsa den då då
Redigerat av waconda, 14 September 2011 - 20:08.
Postad 15 September 2011 - 08:58
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Tyvärr får jag ge upp
Jag får inte plex att visa mina bilder mm på TV:n. Den hittar att jag har ett bibliotek men visar inga filer, inte ens på datorn. Jag har namngivit filerna enligt manualen men det fungerar inte. Plex hittar inte filerna. Jag får försöka hitta ett annat sätt att se mina bilder och mina filmer på tv:n och så länge så får jag väl köra på det gamla sättet genom att bränna dom på dvd skivor. Den tekniken fattar jag i alla fall
Det här måste ändras på och göra det enklare. Enligt manualen skall man tom kunna dra och släppa filer enkelt i biblioteket men det fungerar inte alls för mig. Plex kan inte visa en enda bildfil vare sig det är jpeg eller raw. Samma med film. Den kan inte ens visa QT film.
Jag får hoppas på någon slags uppdatering av systemet eller helt enkelt skita i det.
Postad 15 September 2011 - 10:10
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
Tyvärr får jag ge upp 
Jag får inte plex att visa mina bilder mm på TV:n. Den hittar att jag har ett bibliotek men visar inga filer, inte ens på datorn. Jag har namngivit filerna enligt manualen men det fungerar inte. Plex hittar inte filerna. Jag får försöka hitta ett annat sätt att se mina bilder och mina filmer på tv:n och så länge så får jag väl köra på det gamla sättet genom att bränna dom på dvd skivor. Den tekniken fattar jag i alla fall 
Det här måste ändras på och göra det enklare. Enligt manualen skall man tom kunna dra och släppa filer enkelt i biblioteket men det fungerar inte alls för mig. Plex kan inte visa en enda bildfil vare sig det är jpeg eller raw. Samma med film. Den kan inte ens visa QT film. Jag får hoppas på någon slags uppdatering av systemet eller helt enkelt skita i det.
låter ju inte så kul... DOck funkar det kanon för mig här hemma. Plex sväljer allt med hull och hår... Var i landet bor du? Du kan kanske beställa hemservice på Plex? Bor i Gbg själv
Postad 15 September 2011 - 13:45
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Tyvärr får jag ge upp 
Det här måste ändras på och göra det enklare. Enligt manualen skall man tom kunna dra och släppa filer enkelt i biblioteket men det fungerar inte alls för mig. Plex kan inte visa en enda bildfil vare sig det är jpeg eller raw. Samma med film. Den kan inte ens visa QT film. Jag får hoppas på någon slags uppdatering av systemet eller helt enkelt skita i det.
Användarfel
Postad 15 September 2011 - 13:59
Unregistered1004f393
-
Unregistered1004f393
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Nån som kan tycka till om det är värt att köpa Mediamarkts demo-ex av 650W för 18.000kr? Eller?
Postad 15 September 2011 - 17:08
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
Nån som kan tycka till om det är värt att köpa Mediamarkts demo-ex av 650W för 18.000kr? Eller?
Absolut säger jag.... Den lilla tid som den stått igång i butiken gör varken till eller från för dig... Kolla den bara innan köp så den inte har några ytliga skador typ sprickor eller repor eller ngt...
Postad 15 September 2011 - 19:28
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Användarfel
Så är det nog FrontsideSweden: Göteborg här med
Postad 16 September 2011 - 06:44
Unregistered1004f393
-
Unregistered1004f393
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Var ner till Mediamarkt igår och slog till, så nu är jag en lycklig ägare till en LW650!  Så fruktat bra bild måste jag säga.
Postad 16 September 2011 - 07:23
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Måste säga att jag var imponerad av lg:s cinema 3d när jag var runt i butikerna. Men jag är i valet o kvalet i vilken tv som ska köpas. Tycker mer och mer att 3d är häftigt. Egentligen har det mest lutat åt en plasma, men där finns ju bara aktiv 3d.
Vet inte hur mitt huvud kommer att reagera efter en hel film med aktiv 3d. Passiv känns ju bättre i det avseendet.
Men med passiv 3d förlorar man upplösning som jag förstått? Jag vill ha stor bild till tv, film och ps3. Just nu hänger mitt tv inköp på aktiv/passiv 3d. Sen är ju aktiva glasögon på tok för dyra. En familj behöver ju köpa glasögon för flera tusen, känns ju väldigt dyrt för just den funktionen.
Hur är det att köra passiv 3d på ps3?
/Mange
Postad 16 September 2011 - 07:30
Unregistered1004f393
-
Unregistered1004f393
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag vet inte om jag ute och cyklar, men passiv ska vara bättre än aktiv enligt denna recension av LG's nya modell. Jag har inte hunnit testa min med 3D ännu, men det lilla jag han kolla på i butiken var kalas.
LG satsar på passiva 3D-glasögon!
I den nu vanligt förekommande aktiva 3D-tekniken används snabbväxlande skärmar och aktiva 3D-glasögon vilket kan ge yrsel, trötthet samt huvudvärk. Därför är LG 55LW650W's passiva CINEMA 3D ett mycket bättre alternativ. Denna smarta teknik som använder sig av polarisationsteknik liknande den som används på 3D-biografer, gör att bilden blir klarare och vassare samt att glasögonen är avsevärt billigare och väger otroligt lite.
Postad 16 September 2011 - 07:41
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag vet inte om jag ute och cyklar, men passiv ska vara bättre än aktiv enligt denna recension av LG's nya modell. Jag har inte hunnit testa min med 3D ännu, men det lilla jag han kolla på i butiken var kalas.
LG satsar på passiva 3D-glasögon! I den nu vanligt förekommande aktiva 3D-tekniken används snabbväxlande skärmar och aktiva 3D-glasögon vilket kan ge yrsel, trötthet samt huvudvärk. Därför är LG 55LW650W's passiva CINEMA 3D ett mycket bättre alternativ. Denna smarta teknik som använder sig av polarisationsteknik liknande den som används på 3D-biografer, gör att bilden blir klarare och vassare samt att glasögonen är avsevärt billigare och väger otroligt lite.
Bättre? Nej. Men att många fler väljer det p g a billigare glasögon och mer "behaglig" 3D-upplevelse. Ja. ...gör att bilden blir klarare och vassare samt att glasögonen är avsevärt billigare och väger otroligt lite.
Att bilden blir klarare och vassare håller jag inte med om. Inte om man jämför mot en tv med bra aktiv 3D-teknik iallafall. EDIT: Men visst kan den fortfarande ge en "bra" 3D-upplevelse. Om man nu tycker 3D är bra överhuvudtaget alltså.
Redigerat av BrittBastard, 16 September 2011 - 07:42.
Postad 16 September 2011 - 07:53
Unregistered1004f393
-
Unregistered1004f393
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ja, det är ju det att den aktiva ska vara bra. Men sen får man väl väga in hela biten med huvudvärk och illamående till hur bra den faktiska upplevelsen är i slutet.
Postad 16 September 2011 - 08:25
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Postad 16 September 2011 - 09:47
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Passiv 3d är nog inte bättre rent bildmässigt sett. Upplösningen är fortfarande lite vassare på aktiv 3d medans bilden är något ljusare med passiv 3d. Så har jag fattat det i alla fall.
Jag har bekymmer med aktiv 3d av någon anledning. Bilden känns obehaglig efter en stund och huvudvärk kommer som ett brev på posten. Fast det där är väldigt individuellt, min granne har precis köpt en Panasonic vt30 efter tips av mig då han absolut föredrar plasma även om han är lite motvilligt impad av min tv  . Han har inga som helst problem med aktiv 3d.
Postad 16 September 2011 - 12:51
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Bättre? Nej. Men att många fler väljer det p g a billigare glasögon och mer "behaglig" 3D-upplevelse. Ja.
Att bilden blir klarare och vassare håller jag inte med om. Inte om man jämför mot en tv med bra aktiv 3D-teknik iallafall.
EDIT: Men visst kan den fortfarande ge en "bra" 3D-upplevelse. Om man nu tycker 3D är bra överhuvudtaget alltså. 
Enligt mig är bilden helt klart bättre på passiv 3d jämfört med aktiv 3d. Aktiv må hända ha högre upplösning (1080p kontra 1080i på passive med LGs nya algoritm), men högre upplösning är inte lika med bättre bild. Bilden är så mycket stabilare på LGs passiva 3d, (inget flimmer för ögona) och är ljusstarkare + mycket mindre crosstalk så enligt mig är den mycket bättre! Jag har inte någon 3d tv än, varken aktiv eller passive, men har kollat en hel del på de båda teknikerna (även sett philips passiva och även aktiva projektorer) och kommer nog att köpa en LG 980 när den kommer ut, om den är som 550/650 fast bättre (vilket den borde vara). Tror länken varit uppe innan, men det är annars mycket nyttig läsning om "active vs passive": http://www.displayma..._ShootOut_1.htmNotera att detta är min uppfattning, passiv passar mig mycket bättre, säger inte att det gäller alla dock. /f
Redigerat av flovv, 16 September 2011 - 14:13.
Postad 16 September 2011 - 16:20
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Måste säga att jag var imponerad av lg:s cinema 3d när jag var runt i butikerna. Men jag är i valet o kvalet i vilken tv som ska köpas. Tycker mer och mer att 3d är häftigt. Egentligen har det mest lutat åt en plasma, men där finns ju bara aktiv 3d.
Vet inte hur mitt huvud kommer att reagera efter en hel film med aktiv 3d. Passiv känns ju bättre i det avseendet.
Men med passiv 3d förlorar man upplösning som jag förstått? Jag vill ha stor bild till tv, film och ps3. Just nu hänger mitt tv inköp på aktiv/passiv 3d. Sen är ju aktiva glasögon på tok för dyra. En familj behöver ju köpa glasögon för flera tusen, känns ju väldigt dyrt för just den funktionen.
Hur är det att köra passiv 3d på ps3?
/Mange
Du har ju själv sett den passiva 3D'n in action, tyckte du själv att upplösningen upplevdes sämre? Skulle själv nog ha svårt att vänja mig vid att sitta och kolla hela filmer med aktiv 3D. Bättre? Nej. Men att många fler väljer det p g a billigare glasögon och mer "behaglig" 3D-upplevelse. Ja.
Att bilden blir klarare och vassare håller jag inte med om. Inte om man jämför mot en tv med bra aktiv 3D-teknik iallafall.
EDIT: Men visst kan den fortfarande ge en "bra" 3D-upplevelse. Om man nu tycker 3D är bra överhuvudtaget alltså. 
Håller inte heller med. Tror däremot många väljer passiv 3D framför aktiv 3D just p.g.a att helhetsupplevelsen är betydligt bättre med passiv. Bilden är dessutom bra mycket klarare med passiv än de aktiva apparaterna jag kollat på. Sen att det ser annorlunda ut på pappret är en annan sak. Sen hade nog knappast folk köpt den passiva tekniken om den fakiskt inte var "bra" som du säger.
Postad 18 September 2011 - 15:18
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
Postad 18 September 2011 - 17:31
raul
-
raul
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Köpte en 55LW550 från Komplett förra veckan och blev väldigt besviken på bildkvalitén, bl.a är det väldigt mycket edge bleeding och det är riktigt svårt att få någon riktig skärpa i bilden, har testat med HD-box från Canal Digital och filmer i 1080p. Har försökt att ställa in bilden på alla de sätt och stänga av all bildförbättring, bleedingen minskar lite när jag sätter LED nedtoningen på max, jag har provat de inställningar som finns i denna tråd samt på avsforum och flatpanel.dk men blir ändå inte riktigt nöjd, t.om min flickvän som inte brukar klaga på såna saker tycker att bilden är dålig och stör sej på bleedingen i mörka scener, nu funderar jag på att skicka tillbaka tv'n men vet inte om jag vågar byta till en likadan, därför undrar jag nu om det kan vara så att jag fått ett ovanligt dåligt exemplar eller om detta är något man får räkna med i mer eller mindre utsträckning på en LED i den här prisklassen?
Bifogat en bild på hur det ser ut:
IMG_0706.JPG 1.37MB
25 Antal nerladdningar
Postad 18 September 2011 - 17:45
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Köpte en 55LW550 från Komplett förra veckan och blev väldigt besviken på bildkvalitén, bl.a är det väldigt mycket edge bleeding och det är riktigt svårt att få någon riktig skärpa i bilden, har testat med HD-box från Canal Digital och filmer i 1080p. Har försökt att ställa in bilden på alla de sätt och stänga av all bildförbättring, bleedingen minskar lite när jag sätter LED nedtoningen på max, jag har provat de inställningar som finns i denna tråd samt på avsforum och flatpanel.dk men blir ändå inte riktigt nöjd, t.om min flickvän som inte brukar klaga på såna saker tycker att bilden är dålig och stör sej på bleedingen i mörka scener, nu funderar jag på att skicka tillbaka tv'n men vet inte om jag vågar byta till en likadan, därför undrar jag nu om det kan vara så att jag fått ett ovanligt dåligt exemplar eller om detta är något man får räkna med i mer eller mindre utsträckning på en LED i den här prisklassen?
Har också en del bleeding på min 55LW550, tycker det dock blir bättre ju mer rakt framifrån tv'n man sitter. Sen är det ju mer märkbart på kvällar och vid mörka scener. Kan du inte ta ett kort så man får se hur det ser ut?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|