Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HIGH-END

1938 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon AH-D5000 (Hörlurar) 4 9 (10) Inga priser
HiFiMAN HE-500 (Hörlurar) 3 8.333332 (2) Inga priser
Philips Fidelio L1 (Hörlurar) Rapporterad 3 (0) Inga priser
Bang Olufsen BeoPlay H6 Over-ear Headset (Hörlurar) Rapporterad 9 9.133332 (14) Inga priser
HiFiMAN HE-560 Over-ear (Hörlurar) 6 8.75 (3) Inga priser
Oppo PM-1 (Hörlurar) 8 8.333332 (2) Inga priser
Denon AH-MM400 Over-ear (Hörlurar) Rapporterad 6 8.6 (4) Inga priser
Pioneer SE-Master1 Over-ear (Hörlurar) 6 5.666666 (2) Inga priser
Sennheiser HD 800S Over-ear (Hörlurar) 4 9.363636 (10) 16 190:-
Focal Utopia II (2022) Over Ear (Hörlurar) 8 (0) 57 890:-
4 relaterade trådar

Postad 01 February 2012 - 18:16

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Själv föredrar jag det lite varma ljudet mot det kyliga analytiska :)
Oqvist, har du behållit båda versionerna av lcd-2?

Postad 01 February 2012 - 22:11

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0

Själv föredrar jag det lite varma ljudet mot det kyliga analytiska :)
Oqvist, har du behållit båda versionerna av lcd-2?

Same.

Jo har kvar båda :)

Postad 07 February 2012 - 16:19

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Fått ersättningskabeln nu. Inga problem med Rev1an och fungerar betydligt bättre nu med NFB10SEn balanserat. LCD-2 Rev2ns vänstra drivare verkar ha gett upp dessutom. Ingen till max en tredjedel av signalen av den högra. En olycka kommer sällan ensam...

Postad 07 February 2012 - 19:19

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Ajdå, trist, hade du en från den batchen som har strulat för många?

Vad händer med ljudet nu när du kör balanserat med rev1 kontra obalanserat då?

Postad 07 February 2012 - 19:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Ska försöka kolla upp vad jag har för batch. Det står inget serienummer på själva lurarna? Trodde jag var säker även om jag iof knappt lyssnat på den senaste månaderna.

Rev1 fungerar alldeles underbart. Har inte gjort någon stenhård jämförelse ännu men nu spelar den mer i samma liga som C-2.1an. Hittar inget av det jag störde mig på med Rev 2n på den alls.

Postad 07 February 2012 - 23:23

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Kul att höra att rev1 ändå har något att komma med fortfarande! Jag har inga planer på att sälja mina, jag är fortfarande kär i den varma organiska tonen :)

För trådens skull: Kan nämna att jag norpat åt mig ett ex av Audio Technicas jubileumslur ATH-W3000ANV (för bild se mitt galleri, lyckas inte bifoga bild i tråden av någon anledning) och är än så länge mycket imponerad. Här kommer en liten recension efter en veckas användning:

Källa: FLAC/APE via Squeezebox Touch
DAC: Benchmark DAC1
Hörlursförstärkare: Benchmark DAC1 HPA2, Schiit Lyr, Heed Canamp
Kablar: VH Audio Pulsar ag med Eichmann Bullet plugs.

Ljudet:
Helt klart färgad, det är inte något analytiskt neutralitetsmonster, men de, liksom LCD-2 rev1 har det där nästan magiska ljudet som gör det svårt att sluta lyssna. Betydligt rappare än W1000X som jag ägde tidigare och som får fungera som referenspunkt då det är en liknande lur och tillhör samma serie av samma märke, och går djupare ner i i basfrekvenserna, men utan att överdriva midbasen som W1000X gör. Mellanregistret är klassiskt A-T och är i absolut världsklass! Kvinnliga röster speciellt låter fantastiskt. Diskanten började som oroande skarp men 150h inbränning med brus gjorde susen och samma spår som hög i örat tidigare är betydligt bättre balanserat utan att anstränga på samma sätt. Låter som säljarsnack, men jag tror definitivt på burn-in efter detta.

Detaljer, transienter och dynamik är alla mycket bra, jag har inte upplevt ljudet som ihopgrötat vid komplexa partier, även i tyngre musik. Dock kan jag känna att LCD-2 r1 erbjuder ännu mer kraft och kontroll för just metal, med en ännu mer nästan fysisk upplevelse med sin fantastiska bas och mellanregister. W3000ANV har betydligt bättre diskant och detaljer dock, även för denna musik, men det kan göra en del inspelningar lite aggresivare, vilket inte alltid är positivt.

Värt att nämna är att det är betydligt bättre djup i ljudbilden än LCD-2 r1 som presenterar hela ljudet väldigt nära lyssnaren. W3000ANV klarar att skänka ett märkbart djup och projicera fram (eller bak) instrument och röster betydligt bättre.

Perfekta för akustisk musik, sångröster, jazz/blues, klassiskt och pop!
Fungerar som sagt utmärkt även för metal jämfört med tex K701 eller W1000X som har mer problem, men det finns bättre alternativ.

Passformen är det enda jag anmärker på. Spanskt lammskinn i all ära, men nog satt W1000X ännu bättre, med sin lite smartare gångjärnsfunktion i bågen som gjorde luren lite lättare att anpassa efter huvudformen. Nu sitter dom ändå bra, men min sambo glider de för långt ner på tex och jag har läst att det är fler som upplever samma problem. Nu går det visserligen att rätta till genom att bända på de runda bågarna som håller ihop luren (gummiklädda av metall, ser inte lika lyxiga ut som resten av luren) men jag tycker det inte ska behövas för en hörlur i denna prisklass.

Utseendet är i likhet med alla A-T's trälurar mycket vackert. Här har de slagit på stort med Asada-körsbärsträ från Hokkaido med äkta Echizen-lackering vilket ger en djupröd, nästan svart yta. Men får de lite mer ljus på sig träder träådringen fram i vacker, röd ton. Kanske det snyggaste de gjort om man gillar träkåpor!

Kan nämna att jag inte hade så bra resultat med Schiit Lyr. W3000ANV är en lur med hög känslighet och Lyr ett ström-monster. Vid 0 i volym hörs ett svagt sus i lurarna, vilket kan märkas i tysta partier i musik. Ger ett lite "analogt" ljud, nästan som vinyl. Låter helt klart mysigt, men inte bra om man vill ha svart bakgrund. Hade inga problem med Benchmarkens hörlursutgångar, och inte Canampen heller, så använder hellre dessa.

Som helhet känns det som det bästa jag hört från detta märke, och den bästa dynamiska hörlur jag hört, men det säger kanske inte så mycket då jag bara testat några stycken i denna prisklass.

Redigerat av Unregisteredfd74f397, 07 February 2012 - 23:28.

Postad 08 February 2012 - 03:21

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Absolut du kan sitta trygt med din Rev1.

W3000 verkar mycket intressant.
Hör av dig om du vill byta mot ett par ED 8s eller nåt ;)

Postad 08 February 2012 - 09:14

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
De här är inte på väg någonstans kan jag nog lova :)

Däremot funderar jag lite på att sälja mina MDR-Z1000 i framtiden och testa några andra slutna portabla lurar, och jag har inte hört något från ultrasone alls så jag är nyfiken faktiskt :)

Postad 08 February 2012 - 18:50

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Grattis till köp av W3000ANV msninja :) Tror nog att de är ett bra komplement till LCD-2.
Tråkigt att att du fått problem med dina LCD-2 rev.2 oqvist. Jag har inte märkt några problem med mitt par än dock. Verkar som att även LCD-3 haft liknande problem med sina drivare. Audeze borde skärpa sig, ett rykte kan förstöra deras verksamhet!

Postad 08 February 2012 - 19:46

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

De här är inte på väg någonstans kan jag nog lova :)

Däremot funderar jag lite på att sälja mina MDR-Z1000 i framtiden och testa några andra slutna portabla lurar, och jag har inte hört något från ultrasone alls så jag är nyfiken faktiskt :)

Hur gillar du dina Z1000?

Postad 08 February 2012 - 20:41

Caze
  • Caze
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

*mycket text*

Nu fick du mig att börja dregla igen. Har sedan deras lansering velat skaffa ett par (dom är ju bara ursnygga) men tvivlar på att jag kommer inom de närmaste åren ha råd med dem. Varifrån köpte du dem? Och grattis till köpet. :)

Redigerat av Caze, 08 February 2012 - 20:46.

Postad 08 February 2012 - 21:16

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Hur gillar du dina Z1000?

Egentligen allt jag behöver från ett par slutna, mycket välljudande relativt portabla lurar för resa till och från jobbet, så jag borde egentligen inte tänka på att byta ut dom! Skrivit en del om dom här tidigare, och de känslorna står jag fortfarande för. Det enda lite negativa är att de inte gillar att man är utomhus och går mot vinden, det blir något enormt vindljud när luften blåser mot dom! :)

Postad 08 February 2012 - 21:20

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Nu fick du mig att börja dregla igen. Har sedan deras lansering velat skaffa ett par (dom är ju bara ursnygga) men tvivlar på att jag kommer inom de närmaste åren ha råd med dem. Varifrån köpte du dem? Och grattis till köpet. :)

De är köpta via Mediamarkt i umeå, genom den officiella distributören av A-T konsumentlurar i sverige. Vet att disten fått tag i 2 ex till sverige, vet dock inte om det andra exet är sålt till någon butik ännu. Säg till om jag ska fråga :)

Postad 08 February 2012 - 21:35

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Egentligen allt jag behöver från ett par slutna, mycket välljudande relativt portabla lurar för resa till och från jobbet, så jag borde egentligen inte tänka på att byta ut dom! Skrivit en del om dom här tidigare, och de känslorna står jag fortfarande för. Det enda lite negativa är att de inte gillar att man är utomhus och går mot vinden, det blir något enormt vindljud när luften blåser mot dom! :)

Hur bra är isoleringen och släpper de ut mycket ljud?

Kan du länka till tidigare inlägg där du har skrivit om dem?

Postad 08 February 2012 - 22:01

Caze
  • Caze
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

De är köpta via Mediamarkt i umeå, genom den officiella distributören av A-T konsumentlurar i sverige. Vet att disten fått tag i 2 ex till sverige, vet dock inte om det andra exet är sålt till någon butik ännu. Säg till om jag ska fråga :)

Hur mycket gick de på? Dock så tvivlar jag stort på att jag har råd om du inte vet någon som vill betala min hyra för nästa 3 månaderna eller vet de vinnande nummrena i Keno. :P

Redigerat av Caze, 08 February 2012 - 22:16.

Postad 08 February 2012 - 22:54

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
klippt och klistrat från sida 3 i denna tråd ang. Z1000. Priset har gått ner på dom sedan dess så den går att htita betydligt billigare.

Vet inte om den klassas som high-end direkt med ett rekpris på 5590:-, men det är iaf Sony's flaggskepp inom portabelt studiobruk, så lägger en recension här på mitt första dygn med MDR-Z1000.

blev såpass imponerad av MDR-Z1000 att jag köpte den idag! Har gått utan portabla lurar att ha på bussen senaste månaderna sedan jag sålde ATH-ES7 (de satt för hårt, jag blev less på att få ont i huvudet av dom på vägen till jobbet samt isolerade dåligt), och gillar inte alls in-ear så har varit på jakt efter något nytt.

Orsaker till varför jag gillar dom:

1. Komforten är utmärkt med behagligt mjuka kuddar som sluter runt öronen, men utan att vara enormt stora.

2. Isolationen även den utmärkt med bara en enda liten port på varje lur. Trevligt med bra passiv dämpning i bullriga miljöer som när jag pendlar till jobbet.

3. Lättdriven med vanlig ipod. 24 ohm och 108db/mW (tål 4W). Behöver inte ens dra upp volymen till 75% på ipoden.

4. Följer med både 1.2M och 3M sladd som känns mycket rejäl och samtidigt mjuk och behaglig. Plus för vinklad kontakt på den korta kabeln. Kan gängas fast på hörluren (single-sided) om man vill.

5. Mycket trevlig och neutralt ljud. tillhör definitivt inte dom ljusaste lurar jag hört, diskanten sticker inte öronen men upplevs ändå som detaljerad. Mycket god attack i basen, utan att ta över mellanregistret, blev glad när jag lyssnade på Dire straits - where do you think you're going på vägen hem från jobbet när låten sparkar igång mot slutet! Påminner nästan lite om LCD-2 klangmässigt, alltså organiskt ljud, men utan öppenheten hos LCD-2.
Betydligt bättre soundstage än ATH-ES7 och Alessandro MS-1i, Z1000 målar upp ett djup i rummet (inte bara stereoseparation som K701) jag inte hade väntat mig! Liknar känslan jag fick av W1000X.

6. I princip helt tysta utåt, vilket gör att jag när sambon pluggar behöver jag inte tvinga ut henne ur vardagsrummet och stänga dörren som med LCD-2 eller K701.

7. Lite konservativt, icke-stylat utseende som ger ett gediget intryck när man tittar noga och känner på dom. Inte alla som gillar detta kanske...

ska jag hitta något negativt är det nog att eftersom det är en helt sluten lur får man aldrig den där sista luftiga, öppna salongskänslan man ibland kan få med öppna lurar, men det har jag ju LCD-2 och K701 till. Röster känns aningen mer instängda jämfört med LCD-2, trots bra och engagerande tonläge.

Märkte definitivt av en förbättring på de flesta punkter jämfört med ipoden när jag kopplade Z1000 till min rigg hemma med Benchmark DACen, men själva förstärkarna jag har sedan gav inga enorma ändringar efter det. Schiit Lyr gav den tom ett litet hörbart sus från rören när man man inte spelade musik (fick detta med W1000X också, men inte med LCD-2 eller K701), så misstänker den är lite väl känslig för den. Då lät det lika bra ur interna hörlurssteget i Benchmarken fast utan brumm. Inte testat på Heed Canamp men misstänker samma effekt.

Allt som allt passar den min livssituation perfekt för tillfället! Får se vad några hundra timmars inspelning ger dom.

Redigerat av Unregisteredfd74f397, 08 February 2012 - 22:56.

Postad 09 February 2012 - 03:19

Unregistered0055bb83
  • Unregistered0055bb83
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har precis kommit hem med ett par Denon AH-D5000 efter att ha haft lillebrorsan hemma för demo kvällen innan.
Kommer enbart använda dom vid min dator och där har jag en Argon HA2 som hörlursförstärkare.

Känns inte som jag får ut max av lurarna med denna setup och undrar vad ni rekar.
Just nu lutar det åt Music Fidelity M1 HPA men inte alls påläst,

Tips mottages gärna!

Postad 09 February 2012 - 11:42

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
M1-hpa'n är en mycket bra hörlursförstärkare och den låter bra ihop med mina AH-D7000 och moddade AH-D2000. Den är mycket strömstark och klarar även av lurar som LCD-2 och Hifiman.

Vill du ha maximalt utav dina D5000 rekommenderar jag att du moddar dem enl. modbeskrivning här på forumet. T.ex moddade D2000 slår med hästlängder ut ett par D7000 omoddade. Även din Argon går att förbättra ljudmässigt med att byta ut några komponenter.

Postad 09 February 2012 - 15:24

s043uf
  • s043uf
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har precis kommit hem med ett par Denon AH-D5000 efter att ha haft lillebrorsan hemma för demo kvällen innan.
Kommer enbart använda dom vid min dator och där har jag en Argon HA2 som hörlursförstärkare.

Känns inte som jag får ut max av lurarna med denna setup och undrar vad ni rekar.
Just nu lutar det åt Music Fidelity M1 HPA men inte alls påläst,

Tips mottages gärna!

Ett par AH-D5000 är på väg till mig över pölen. Sitter med två olika förstärkare från Little Dot (en rör och en solid state) så jag kommer väl förhoppningsvis kunna komma med lite feedback.

Är det inbyggd dac i M1-HPA:n? Ser att det är USB port på den men det står inte i klartext huruvida det är dac inbyggt.

Postad 09 February 2012 - 15:35

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
om det är usb-port måste det vara en dac, det går inte att skicka analoga signaler via usb...

Postad 09 February 2012 - 17:34

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ett par AH-D5000 är på väg till mig över pölen. Sitter med två olika förstärkare från Little Dot (en rör och en solid state) så jag kommer väl förhoppningsvis kunna komma med lite feedback.

Är det inbyggd dac i M1-HPA:n? Ser att det är USB port på den men det står inte i klartext huruvida det är dac inbyggt.

Det är DAC inbyggt :)

Postad 09 February 2012 - 18:44

s043uf
  • s043uf
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

om det är usb-port måste det vara en dac, det går inte att skicka analoga signaler via usb...

Det är DAC inbyggt :)

Misstänkte det, tyckte det var lite lustigt när det verkar den enda digitala anslutningen in.

Postad 10 February 2012 - 09:56

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Vi ses väll på high end mässan i stockholm i helgen?

På hörlursfronten kommer följande märken finnas representerade:
Antelope Audio
Audeze
Beyerdynamic
Burson
Hifiman
Klutz Design
Leben
Sennheiser

Postad 10 February 2012 - 10:02

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
jag är tvungen att arbeta i helgen så jag tar mig inte ner tyvärr, mycket tråkigt! Du får ta en massa bilder och visa här sen!

Postad 10 February 2012 - 22:51

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Tyvärr bortrest, annars hade det varit kul att få lyssna på allt nytt på hörlursfronten :)

Varför är inte Stax representerade på mässan? Hade gärna lagt örat till på ett par SR-009.

Postad 11 February 2012 - 07:54

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Citerat från Transient Design som ställer ut på mässan.

Vi har med oss en del extra Hifiman-lurar till High End i Stockholm och kommer på ett par modeller ha mycket bra kampanj-priser. Så passa på och köp ett par till superpris. Först till kvarn. Nyhet! Du kan betala med kort!

Vi ses!

Mvh Lasse

Tyvärr bortrest, annars hade det varit kul att få lyssna på allt nytt på hörlursfronten :)

Varför är inte Stax representerade på mässan? Hade gärna lagt örat till på ett par SR-009.

Det enkla svaret är att dom tackade nej :(.
Synd att du inte kan komma!

Postad 11 February 2012 - 11:45

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Jag skulle också velat komma men tyvärr är det för långt att åka för tillfället :(

Siktar på nästa år istället, hoppas att det blir ännu bättre utbud då. Får nöja mig med bildreportage sålänge :)

Postad 12 February 2012 - 20:59

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Har lite snabbt vispat ihop en tråd på head-fi om mässan som var för de som är intresserade: http://www.head-fi.o...ns#post_8139887

Postad 12 February 2012 - 22:13

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Har lite snabbt vispat ihop en tråd på head-fi om mässan som var för de som är intresserade: http://www.head-fi.o...ns#post_8139887

Nice!

Fick du höra något nytt intressant då? :)

Postad 12 February 2012 - 22:23

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

Nice!

Fick du höra något nytt intressant då? :)

Har lyssnat på en del saker, men missade även en stor del då jag även jobbade på mässan.
Mest intressant kanske för min egen del var den nya portabla luren från Sennhesier vid namn Amplicon, som ska vara en ny, mer lättdriven HD25 II.

Postad 12 February 2012 - 22:54

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
du menar kanske Amperior? inkl iphone-headset. Ser riktigt trevlig ut! Tyll från innerfidelity pratade varmt om den på CES minns jag.

Postad 13 February 2012 - 07:38

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

du menar kanske Amperior? inkl iphone-headset. Ser riktigt trevlig ut! Tyll från innerfidelity pratade varmt om den på CES minns jag.

Korrekt, är rätt mossig efter de långa mässa dagarna :-)

Postad 15 February 2012 - 15:00

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

• 599 inlägg
  • 0
http://www.reference...lar/usb-kablar/ kan det vara något för oss som använder usb dac?

Postad 15 February 2012 - 16:23

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
pimp, Blue Heaven sitter ju i både min och Hammer´s data riggar, man tror inte det är sant när man hör den kabeln, ruggigt!

Postad 15 February 2012 - 17:24

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

• 599 inlägg
  • 0

pimp, Blue Heaven sitter ju i både min och Hammer´s data riggar, man tror inte det är sant när man hör den kabeln, ruggigt!

jag menade då

AqvoxUSB Low-Noise Linear Power Supply
.

men blev bara kabel menyn när jag länkade!

har förövrigt köpt ett par stax lambda pro fatzer. roligt att hoppa på staxtåget :)

Postad 15 February 2012 - 18:13

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Nice Pimp! välkommen till välljudet! :)

Btw, jag provade en såndär adapter, det lät mycket sämre än med bara Blue Heaven! Tror till och med att det var exakt en sån du länkade.

Redigerat av Unregisteredfa0001fc, 15 February 2012 - 18:14.

Postad 17 February 2012 - 17:42

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Grattis till inköp av Staxlurar Pimp :)
Själv är jag uppe i 7 Staxpar och tror inte att jag stoppar där ;)
Även ett par Stax SR-5 från -75 kan överraska ljudmässigt. Mina LCD-2 fick sig en riktig match och blev besegrad på
flera punkter, inte illa jobbat från en så pass gammal lur :D

Postad 17 February 2012 - 22:32

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Vad tycker ni gubbar om Schiit Lyr? Verkar vara en gedigen pjäs. Jag har ett par Denon AH-D5000 (25ohm) och undrar om Lyr:en är overkill eller om jag ska köra på deras Valhalla istället?

Postad 18 February 2012 - 00:09

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Lyren är fantastisk, men inte med lurar med hög känslighet, det är risk att du kommer få bakgrundsbrumm. Den är gjord för att driva svåra lurar som magnetostater från Hifiman och Audeze i första hand. Kolla upp på head-fi vad folk som testat kombinationen säger, men jag misstänker att valhallan skulle passa bättre.

Postad 18 February 2012 - 11:11

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Okej, tack för svar. De flesta på headfi säger Asgard ihop med dessa lurar. Jag är dock lite tänd på rör och hybrider och funderar därför ändå på Valhallan. Eller finns det några andra väldigt bra rör/hybrider i högst 400$-klassen som ni kan rekommendera?

Postad 18 February 2012 - 12:32

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
valhalla är väl ingen hybrid, det är bara Lyr som är...

Postad 18 February 2012 - 16:01

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Jag har nu läst lite om D2000 tillsammans med Lyr. Det ska tydligen finnas ett sus i bakgrunden som är tydligt när man inte spelar något men annars inte. Vilka andra lurar finns det, som är trögdrivna och som inte kostar mer än 3000kr? Som funkar väldigt bra med Lyr!

Hifiman 4, är den bra i övrigt och bra med Lyr?

Postad 18 February 2012 - 17:16

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Skippa HE-4 och gå på HE-400 i så fall verkar många tycka. Det är en magnetostatisk lur som de dyrare, riktigt tungdrivna HE-6.
Review från headfonia: http://www.headfonia...hifiman-he-400/

Postad 18 February 2012 - 17:47

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Stor skillnad eller? Jag kan nämligen få tag i ett par HE-4 för 3000kr nya i Sverige. Är inte sugen på att beställa från USA och åka på dyr frakt och tull... HE-4 kostar nämligen 3000kr från USA exkl. frakt. Om det verkligen är värt besväret så kanske... Eller finns den att få tag på billigt inom EU?

Så här står det även i deras webshop för HE-400:

Currently Out of stock. Will be back to stock on Feb. In 1st batch (shipping on Jan, 2012) we got about 15% customers report the issue of one side driver not working.

Redigerat av Kalekulan, 18 February 2012 - 17:49.

Postad 18 February 2012 - 18:44

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0

Grattis till inköp av Staxlurar Pimp :)
Själv är jag uppe i 7 Staxpar och tror inte att jag stoppar där ;)
Även ett par Stax SR-5 från -75 kan överraska ljudmässigt. Mina LCD-2 fick sig en riktig match och blev besegrad på
flera punkter, inte illa jobbat från en så pass gammal lur :D

Jag lysnar på SR-lambda signature från -88...helt underbara :D .

Postad 19 February 2012 - 10:19

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Jag lysnar på SR-lambda signature från -88...helt underbara :D .

Kul att fler på forumet lyssnar på Stax. Ja bättre finns inte när man blivit van med elektrostatljudet ;)

Postad 20 February 2012 - 11:11

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

• 599 inlägg
  • 0
gjorde en tråd för oss som har intresse för elektrostathörlurar !

https://www.minhembi...howtopic=295400

Postad 24 February 2012 - 14:56

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Köpte häromdan en Musical Fidelity M1HPA och är hittills nöjd. Driver HD 800 med kontroll, men det saknas lite lågbas (bara lite). Får se om detta ändras när jag uppgraderar till extern DAC sen. Sägas bör dock att den inbyggda USB dacen i förstärkaren är oväntat ren, och funkar absolut sålänge =)

Bifogad fil  DSC_0626.JPG   4.57MB   9 Antal nerladdningar

Förstärkaren är mycket större än vad det ser ut som på bilden och tar upp rejält med plats på skrivbordet...

Redigerat av Blader, 24 February 2012 - 15:00.

Postad 24 February 2012 - 15:28

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

• 599 inlägg
  • 0
Trevligt till helgen! Köpte du den ny, runnerman?

Postad 24 February 2012 - 15:41

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Trevligt till helgen! Köpte du den ny, runnerman?

Yes :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.