Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köptips och Råd!

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 December 2011 - 20:26

Autodidakt
  • Autodidakt
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Okej är ute efter en ny tv som till 99% kommer användas till konsolspelande.

Plasma el LCD spelar ingen roll, storlek 37-42 tum pris runt 5000 som max. Låg input lag är ett krav.

Har tidigare sett tips ang Panasonics TX-P42U30E

Såg sen att Philips 42PFL3606H hade ett vädigt trevligt pris men har svårt att hitta någon info om denna.

Åsikter om dessa? Andra modeller?

Tack på förhand!

Philips instegsmodeller tycker jag personligen inte presterar något vidare, Panasonicen är det klart bättre valet där. Bättre svärta, rörelseskärpa och lägre input lag

Postad 01 December 2011 - 22:07

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Hej!

Sitter i valet o kvalet mellan LG 55LW980W eller 55LW650W. Pris skillnaden är dryga 10k. Är det värt pengarna?

Postad 02 December 2011 - 05:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Philips instegsmodeller tycker jag personligen inte presterar något vidare, Panasonicen är det klart bättre valet där. Bättre svärta, rörelseskärpa och lägre input lag

Tack för snabbt svar...skrev i den andra tråden om spel-tv istället :)

Postad 02 December 2011 - 09:00

Autodidakt
  • Autodidakt
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej!

Sitter i valet o kvalet mellan LG 55LW980W eller 55LW650W. Pris skillnaden är dryga 10k. Är det värt pengarna?

Jag skulle gått på LW650W alt LW450N om du inte behöver mediaspelaren. 10k är inte värt då LW980 har dålig svärta sett till prisklassen, samtidigt som den har en del bieffekter utav local dimmingen.

Redigerat av Autodidakt, 02 December 2011 - 09:04.

Postad 02 December 2011 - 15:10

Autodidakt
  • Autodidakt
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tips på bra LCD-TV

Är på jakt efter bra LCD-TV. Finns dock så många modeller så man vet ju inte var man ska börja. Finns det några modeller/märken som höjer sig över mängden som man bör titta extra på? Har aldrig haft LCD tidigare så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig.

TV´n kommer framförallt att användas för analog och digital standard upplöst TV/DVD men även en del HD upplöst material. Blandade typer av program såväl TV-serier, filmer och sport. Önskad storlek varierar mellan 40-55" (kan bli aktuellt med flera köp).

Bildkvaliteten är absolut viktigaste faktorn. Användarvänlighet, många anslutningar, bra inbyggda boxar, bra betraktelsevinkel och att den fixar ljusa rum och fönster i bakgrunden är också intressanta aspekter.

Är intressant med modeller som är riktigt bra men också de som är oerhört prisvärda (mycket kvalitet för pengarna. De får dock inte vara allt för dålig kvalitet även om de är billiga).

Önskat prisläge är mellan 5-15 000. Men kan även bli aktuellt med dyrare/billigare modeller om de är riktigt bra/prisvärda.

Har tittat lite på Samsungs modeller D8005, D7005 samt 6 serien (där vimlar det dock av modeller vet inte hur man ska skilja dem åt). Är snygga och har smala "ramar" vilket kan underklätta placering i vissa fall men har ju läst att det fått mycket kritik för clouding mm vilket avskräcker lite. Är dessa modeller att titta närmare på eller ska man utesluta dessa?

Har tidigare gillat Sony men hur står sig deras modeller idag?

Övriga märken/modeller har jag ännu sämre koll på, något man ska titta närmare på?

Tacksam för tips och råd.

Skulle undvika Samsung p.g.a deras omfattande problem med clouding. Sony ska enligt många ha mindre problem med den biten. Kika på deras HX720 och HX820 modeller. Ser kalas ut och har fått fina recensioner. Ut och kolla!

Postad 02 December 2011 - 15:15

Autodidakt
  • Autodidakt
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Vilken ska man välja?
För och nackdelar med dessa?
Finns det några bättre alternativ?

Tacksam om man kunde få lite råd :)

Ska du spela på den hade jag själv valt
, spräcker din budget med 700 spänn men har väldigt lite problem med ghosting, som kan te sig irriterande. Samtidigt som det är en väldigt trevlig tv när det kommer till bildkvalité.

Postad 02 December 2011 - 15:21

Autodidakt
  • Autodidakt
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Har tänkt köpa en 55vt30 men undrar då jag hört att folk tycker att plasma inte ger något djup i bilden på samma sätt som en led belyst gör.. har inte kunnat se någon kalibrerad så lite nyfiken på vad ni säger..

Huh? Skulle välja och ignorera den åsikten. Helt felaktigt

Postad 03 December 2011 - 00:09

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag skulle gått på LW650W alt LW450N om du inte behöver mediaspelaren. 10k är inte värt då LW980 har dålig svärta sett till prisklassen, samtidigt som den har en del bieffekter utav local dimmingen.

Tack för svaret!
Blev en LW650W idag :D

Postad 03 December 2011 - 08:29

Unregistered17041bb3
  • Unregistered17041bb3
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Som alla andra behöver jag hjälp med vilken tv jag ska köpa. Vill ha en tv som ser bra ut, jag spelar väldigt mycket 360 och självklart ska den ha en bra bild. Storlek 50-55". Pris under 20000. Kollat lite på samsung ue55d7005. Många skriver ganska mycket negativt om den men kan den verkligen vara så dålig? Kom med förslag på vad jag ska ha!

Tack på förhand

Postad 03 December 2011 - 10:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Såg i reklambannern här ovan en Panasonic TX-42S30E från Dustin för 4999:-, hittar ingen info om denna utan ser bara en annan variant som heter Y på slutet. Är det "same same but different name"?

Är ute efter en ren spel-tv, någon som vet hur dessa är?

Postad 03 December 2011 - 11:05

Autodidakt
  • Autodidakt
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej

Som alla andra behöver jag hjälp med vilken tv jag ska köpa. Vill ha en tv som ser bra ut, jag spelar väldigt mycket 360 och självklart ska den ha en bra bild. Storlek 50-55". Pris under 20000. Kollat lite på samsung ue55d7005. Många skriver ganska mycket negativt om den men kan den verkligen vara så dålig? Kom med förslag på vad jag ska ha!

Tack på förhand

55vt30, en riktigt bra tv. Underbar på det mesta. Har inga problem med ojämn belysning som Samsungen har.

Redigerat av Autodidakt, 03 December 2011 - 11:06.

Postad 04 December 2011 - 23:02

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Nån som kan rekommendera en 46" LED, för så billig peng som möjligt för bästa bildkvalitén ??
Kommer inte spela, bara titta film.

Tack för alla svar

Postad 06 December 2011 - 08:41

elp
  • elp
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har en fråga jag hoppas ni forumrävar kan hjälpa mig med.

Efter ha läst spaltkilometer här på forumet, så föll mitt val slutligen på en Samsung PS-59D7005.
Jag dividerar nu fram och tillbaka med min lokala TV-nasare om ett ev. återköp då buzzningen är oacceptabel!
Samsung har ändå varit hemma hos mig och bytt ut hela jäkla panelen - vilket blev bättre men ändå inte acceptabelt (då har jag ändå +5 meter till TV:n!).

Vad jag skulle vilja ha hjälp med är att hitta en LCD/LCD-LED i samma prisklass och samma storlek.
Kommer användas uteslutande till TV tittande (i SD, har tyvärr inte tillgång till HD) samt en del film.
Ett stort plus om TV:n är utrustad med WiFi då jag streamar en del film. Övrigt lull-lull är underordnat.
Jag kommer inte satsa på plasma igen och riskera att få ett ex som buzzar, vilket sakta men säkert drviver mig till vansinne!

Vad ska man ha?

Redigerat av elp, 06 December 2011 - 08:42.

Postad 06 December 2011 - 08:49

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Väldigt prisvärd tv om man inte vill ha plasma. Dock ska du veta att Samsung har bland det bättre stödet när det kommer till inbyggd mediastreaming. Något sämre stöd för olika filtyper på Sonys modeller men detta kan du ju alltid lösa med en billig media streamer.

Såg i reklambannern här ovan en Panasonic TX-42S30E från Dustin för 4999:-, hittar ingen info om denna utan ser bara en annan variant som heter Y på slutet. Är det "same same but different name"?

Är ute efter en ren spel-tv, någon som vet hur dessa är?

Det är en import modell från tyskland antagligen. Annars är det samma tv. Den är nog väldigt lik TX-P42U30 som är lite mer vanlig.

Postad 06 December 2011 - 09:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Det är en import modell från tyskland antagligen. Annars är det samma tv. Den är nog väldigt lik TX-P42U30 som är lite mer vanlig.

Har dålig koll på vad som gäller med importmodeller. Kan det vara ett dåligt köp?

Edit: Vid närmare eftertanke så känns U30 betydligt smartare att köp då det blir ungefär samma pris eftersom Dustin vill ha 400:- i frakt.

Redigerat av La Cucaracha, 06 December 2011 - 09:58.

Postad 06 December 2011 - 19:22

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Det som är negativt vid import modeller är att man inte får hjälp av Panasonic i Sverige utan man måste skicka sin tv till Dustin som sen skickar till tyskland eller var dom nu importerat från. Så alla service osv tar betydligt längre tid. Skulle kört på U30 i såna fall.

Postad 07 December 2011 - 00:01

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Bästa tv:n till spel för under 10000:- ? Finns det någon LED som presterar bra eller är det plasma som gäller? 46" +- lite är det väl som gäller. Kan ev tänka mig att gå upp lite om jag tjänar mkt i bildkvalité. Motivera gärna erat val om ni orkar svara. Tack på förhand.

Postad 07 December 2011 - 12:10

Megabyte
  • Megabyte
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Eftersom min tråd ang. detta blev låst så slänger jag in inlägget här istället:

Hej TV-eliten,

Har kikat runt här på forumet senaste veckorna då jag är på jakt efter ny TV. Alla verkar hylla Panasonics plasmor så jag tänkte att det blir väl bra.

42" U30-modellen var den som var mest intressant då den låg i rätt prisklass ~5000 kr. (https://www.prisjakt...851085#rparams=)

Gick förbi diverse butiker idag, bara för att kolla runt, men hittade på Elgiganten ett demoex av denna TV och slog till för 4500 kr dvs 1000 kr billigare än andra fysiska butiker som Webhallen t.ex.

MEN: Jag fick den med full garanti, öppet köp tom 24/1 där man får testa TV:n hemma osv. Jag har alltså full möjlighet att lämna tillbaka den om det skulle vara ett dåligt köp, om det finns bättre deals på mellandagsrean osv. Därför tänkte jag höra med er:

1. Enl säljaren har den stått ca 10 tim / dag i 3 månader dvs ca 1000 timmar. Är det dumt på något sätt? Alla tjatar ju om att man ska "köra in" TV:n så om den befintliga körtiden inte genererar nåt annat problem är det ju smidigt att den redan är "inkörd". Ska verifiera tiden när jag får hem TV:n (väntar på leverans).

2. Vad borde jag kolla på när jag fått hem TV:n för att försäkra mig om att den är i gott skick? Hur undersöker jag lättast om bilden är som den ska, om det finns antydan till inbränningar etc?

3. Nåt annat jag borde tänka på?

4. Var det ett bra köp eller borde ta pengarna och springa?

Kan förtydliga att mina funderingar inte gäller ifall detta är en bra TV-modell osv, det har jag förstått att det är redan. Alternativet till detta köp skulle alltså vara att köpa samma modell fast ny, alternativt någon annan 42" i samma serie (S30, G30) om det skulle dyka upp på rea ~5000.

Vill alltså ha input ang. det faktum att det är ett demoex och de övriga villkor jag fick köpa TV:n på, samt hur jag ska undersöka TV:n.

All feedback är djupt uppskattad!
Tack på förhand. :)

MVH
Martin

Postad 07 December 2011 - 14:52

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Lockad av det höga inch per krona värdet i, har jag börjat titta på denna.

Men det finns väldigt lite information om den på nätet. Är det någon här som har något att delge kring ev oljud, bildkvalitet osv?
Upskattas isf mycket.

Lasse

Postad 07 December 2011 - 18:07

niclas1590
  • niclas1590
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en tv för runt 5000kr. Den ska vara minst 40". Kommer använda den för att se på film från datorn och spela på lite tredje persons spel. Även där från datorn. Kommer även använda den för att spela äldre spel från nes och nintendo 64. Vad skulle ni rekommendera? Har funderat på en bravia cx520 då den har s-pva vilket jag hört är bra för film.

Postad 07 December 2011 - 20:52

ajjes89
  • ajjes89
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
En snabb fråga: Vad är den största TVn jag kan få plats med i en bokhylla med plats för ~105 X 69 cm?
Det solklara valet är ju UE46D7XXX, men jag funderar på om det finns något passande guldkorn i 46"-klassen som jag missat?
UE46D7- är egentligen för dyr för mig och jag är rädd att jag annars måste kliva ner på 42"

Postad 08 December 2011 - 14:54

natural_law
  • natural_law
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! ska köpa en tv i julklapp till föräldrarna tillsammans med syskonen. föräldrarna har en 28" tjock crt i dagsläget ^_^
  • budget är 7000:-
  • de har ingen aning om vad clouding är och lär knappast märka nån skillnad.
  • ser de film så är det på fyran, femman, canal+ eller liknande. funderar på att slänga in en blueray spelare åt dem också dock.. men då köper de väl max ett par filmer per år ändå.
  • väldigt svensson-tittande i allmänhet: postkodsmiljonären, nyheterna osv ;) bildkälla kommer förhoppningsvis vara en hdtv-box från canaldigital.
  • farsan sen del sport, kanske ett par hockeymatcher i veckan samt mycket fridrott och alpint. fotboll vid landskamper och mästerskap. det är väl största frågetecknet gällande tv'n av vad jag förstår, de s.k. 100hz?
har kollat på denna: Samsung UE46D5005 - https://www.prisjakt...kt.php?p=857528 finns det några andra alternativ? mellan 40-46" är nog ett måste.

som nämnt ovan, sportsändningarna är det stora frågetecknet, vad tror ni? uppskattar verkligen ett svar!

Postad 08 December 2011 - 21:53

Unregistered697fea28
  • Unregistered697fea28
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ska välja ut en tv till föräldrarna.

*40-46" blir nog lagom
*80% tv, 10% film och 10% xbox.
*DVB-T2 är ett önskemål. Har inte bestämt om det blir Boxer eller Telia som får leverera tv än.
*Hade tänkt under 7oookr
*Inte så viktigt med "Smart tv"-funktioner och liknande. Men vore skönt om man iaf kan spela upp film direkt från USB.
*Mycket sporttittande, vad ska man egentligen ha: 50Hz, 100Hz? :S

De jag har tittat på är:
http://www.webhallen..._kdl46cx520baep
http://www.siba.se/P...aspx?id=7399087

Någon som har något bra alternativ? :)

Har nu lyckats hittat en tv jag tror passar, Panasonic Viera TX-P46G30Y. alt. 42:a
https://www.prisjakt...kt.php?p=848212
Är den bra?
Är det vad jag söker?

Postad 08 December 2011 - 22:24

Eavo
  • Eavo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Vill ha bästa möjliga plasman för ca 6000 kr. Har tittat på lg pv350N med flera. Sen har jag tittat på samsung och panasonics motsvarigheter. Vad missar jag?

Postad 09 December 2011 - 13:16

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Hej! ska köpa en tv i julklapp till föräldrarna tillsammans med syskonen. föräldrarna har en 28" tjock crt i dagsläget ^_^

• budget är 7000:-
  • de har ingen aning om vad clouding är och lär knappast märka nån skillnad.
  • ser de film så är det på fyran, femman, canal+ eller liknande. funderar på att slänga in en blueray spelare åt dem också dock.. men då köper de väl max ett par filmer per år ändå.
  • väldigt svensson-tittande i allmänhet: postkodsmiljonären, nyheterna osv ;) bildkälla kommer förhoppningsvis vara en hdtv-box från canaldigital.
  • farsan sen del sport, kanske ett par hockeymatcher i veckan samt mycket fridrott och alpint. fotboll vid landskamper och mästerskap. det är väl största frågetecknet gällande tv'n av vad jag förstår, de s.k. 100hz?
har kollat på denna: Samsung UE46D5005 - https://www.prisjakt...kt.php?p=857528 finns det några andra alternativ? mellan 40-46" är nog ett måste.

som nämnt ovan, sportsändningarna är det stora frågetecknet, vad tror ni? uppskattar verkligen ett svar!

Eftersom de kommer från tjockTV så skulle jag skaffa en plasma åt dem.

Typ LGs 50 PV350N eller 50 PZ550N

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 09 December 2011 - 13:17.

Postad 09 December 2011 - 13:28

Elvispiano
  • Elvispiano
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Ska beställa en tv till pappa i Julklapp / 50års present.

Dom som jag tittat på är:

Panasonic TX-P50U30E & LG 50PV350N. Priset med frakt är nästan identiskt 6390 för panasonicen och 6048 för LG'n. Priset är inkl väggfäste och hdmi kabel på båda.

Tror att tv'n mest kommer användas till vanligt tv tittande i ett ganska ljust rum.

Vilken ska jag köpa?

Postad 09 December 2011 - 16:05

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Ska beställa en tv till pappa i Julklapp / 50års present.

Dom som jag tittat på är:

Panasonic TX-P50U30E & LG 50PV350N. Priset med frakt är nästan identiskt 6390 för panasonicen och 6048 för LG'n. Priset är inkl väggfäste och hdmi kabel på båda.

Tror att tv'n mest kommer användas till vanligt tv tittande i ett ganska ljust rum.

Vilken ska jag köpa?

Panasonic är generellt det säkrare kortet när det gäller kvalitet. Ett bra tips är att handla på elgiganten, netonnet eller annat ställe som har öppet köp oavsett anledning och utan begränsning att man inte får öppna och testa produkten.

Postad 09 December 2011 - 16:23

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
billig bra 46LED-tv?
Vad ska jag köpa?
gärna från elgiganten, siba eller medimarkt..
snälla hjälp ska köpa en imorgon och vill göra en bra affär!

Postad 09 December 2011 - 16:40

Herman8
  • Herman8
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Vilken ska jag köpa!!

Samsung UE55D7005 eller LG 60PZ850N
Tycker ni ??
Eller har ni något annat alternativ med metallram?
Sen det här med 3D glasögon aktiv och passiv, kan man ha passiva till en Samsung och vise versa!

Postad 10 December 2011 - 10:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Vilken ska jag köpa!!

Samsung UE55D7005 eller LG 60PZ850N
Tycker ni ??
Eller har ni något annat alternativ med metallram?
Sen det här med 3D glasögon aktiv och passiv, kan man ha passiva till en Samsung och vise versa!

Ingen av dom två modellerna har passiv 3D teknik. Sen tror jag att du måste använda tillverkarens glasögon till tvn. Philips har väl nån modell 7606 eller liknande som har metallram och passiv 3D om jag inte är ute och cyklar.

Postad 10 December 2011 - 10:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

billig bra 46LED-tv?
Vad ska jag köpa?
gärna från elgiganten, siba eller medimarkt..
snälla hjälp ska köpa en imorgon och vill göra en bra affär!

Går du in på Siba så kommer säljarna säga att du ska ha en Samsung, gissar på att dom får extra pröjs av Samsung eller nåt liknande. MediaMarkt tycker jag är hyfsat bra då dom oftast har alla kontrollerna framme så du kan peta lite i inställningarna. Elgiganten har ju öppet köp vilket är bra. Väldigt svårt att säga vilken LED-LCD apparat som är bäst, räkna med att dom har mer eller mindre problem med bleeding och clouding. Sånt syns inte i en välupplyst butik.

Postad 10 December 2011 - 13:04

boinnk
  • boinnk
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Vilken TV skulle ni rekommendera till en snart 90-årig man, ser enbart på TV-sändningar, har fel på synen så ju större TV desto bättre och samtidigt gärna så billig som möjligt.

Postad 10 December 2011 - 14:50

Hessi
  • Hessi
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!

Mina föräldrar är på jakt efter en ny TV till vardagsrummet.
Storleken de är ute efter är runt 50-55", runt 6-7500 kr.

Tyvärr så vill de ha den nu, innan jul och kan därför inte vänta till mellandagsrean.

Vilken TV anser ni vara den mest prisvärda i denna prisklass, just nu?

Jag har kikat på LG 50PZ550N, vad tror ni om den?

Redigerat av Hessi, 10 December 2011 - 14:52.

Postad 10 December 2011 - 15:07

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Vilken TV skulle ni rekommendera till en snart 90-årig man, ser enbart på TV-sändningar, har fel på synen så ju större TV desto bättre och samtidigt gärna så billig som möjligt.

LCD ger stabilare och skarpare bild. Mycket bra om man vill flytta fram tvn och sitta nära.

Postad 11 December 2011 - 09:59

Herman8
  • Herman8
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kan Samsungs UE55D7005 vara så dålig som alla verkar tycka? Jag har en gammal Sony KDF-E50A11E. En Samsung för nästan 20000 kan väll inte vara sämre än den!! Och LG´s 60PZ850N hittar man inget om så verkar som ingen har den ;-)

Postad 11 December 2011 - 10:25

KalleBLom
  • KalleBLom
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej alla ska köpa mig en ny plasma så den gamla 42;an börjar gjort sitt.

Såg Panasonic p50g30y på netonnet för 8990:- Har kollat på den på expert och tycker den ser mycket bra ut, är det en bra plasma till bra pris???!

Redigerat av KalleBLom, 11 December 2011 - 11:48.

Postad 11 December 2011 - 19:16

Dempe
  • Dempe
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hallo!
Ska köpa en tv nu i mellandagsrean och funderar lite på vilken det ska bli. 42" eller större är givet.
Har en budget på 5000 som går att sträcka ganska bra i om det ger mycket men gärna mindre. Kommer använda det till ett playstation 3 för film och mycket spelande.
De två jag kollat på som verkar prisvärdast just nu är:

Jag vet att Panasonicen är bättre men är det värt 1500kr? Sen vet jag inte om 50" är för stort men det kanske inte finns något som heter så. Kommer sitta ganska nära skulle jag tro.

Tack på förhand

Postad 11 December 2011 - 19:17

Eavo
  • Eavo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
LG PV350N
https://www.prisjakt...kt.php?p=849515

Samsung PS51D535
https://www.prisjakt...kt.php?p=929885

Panasonic Viera TX-P50C3E
https://www.prisjakt...kt.php?p=811210

Dessa har jag tittat på. Vill ha i den prisklassen 50" minst och antagligen plasma. Behöver rekommendationer. Kommer koppla datorn till tvn för att se på film och så blir det hederligt tv tittande också. Skulle bli jätteglad om jag kunde få lite feedback på detta.

Postad 12 December 2011 - 09:30

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Varför kan inte alla som frågar om vilken TV de skall ha läsa de senaste inläggen i denna tråd? Eller tror ni TV-tillverkarna släpper nya modeller varje vecka?

Har någon rekommenderat en TV för 6-7000 kr ena veckan så kommer det (med största sannolikhet) inte komma en nyare å bättre TV till veckan efter.

Inte ofta jag klagar på forum men skaffa lite forumhyffs å läs å sök innan ni frågar.

Postad 12 December 2011 - 15:51

Unregistered005943c2
  • Unregistered005943c2
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

LG PV350N
https://www.prisjakt...kt.php?p=849515

Samsung PS51D535
https://www.prisjakt...kt.php?p=929885

Panasonic Viera TX-P50C3E
https://www.prisjakt...kt.php?p=811210

Dessa har jag tittat på. Vill ha i den prisklassen 50" minst och antagligen plasma. Behöver rekommendationer. Kommer koppla datorn till tvn för att se på film och så blir det hederligt tv tittande också. Skulle bli jätteglad om jag kunde få lite feedback på detta.

Personligen tror jag att alla tre gör sig bra för sin prisklass. Jag har själv fjolårets version av 350N och är supernöjd med den, men mitt tips är nog att åka ut och titta på alla tre modellerna, försök hitta en bra omgivning (inte för ljust) för tittandet och sen basera ditt val på vad du får se. Lek med inställningarna på alla osv.

Hade personligen valt antingen samsungen eller LGn främst för att dem har full-HD, och jag kollar gärna på 1080p material. Gör du inte det så är det nog bara en smaksak. Samsung har haft problem med buzzing, och sen får du säkert räkna med en del IR i början oavsett TV.

gl

Postad 12 December 2011 - 21:52

nab
  • nab
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Första inlägget..
Jag är ute efter bra bild och ljud men behöver lite tips. Har kikat på Samsung UE46D7005 med tillhörande Samsung HW-D450 soundbar men det har stått så mycket negativt om denna på diverse forum så börjar tveka. Jag har idag en samsung ps-42q97 och ett alternativ var att köpa B&W Panorama soundbar till denna. Gillar soundbar då jag slipper massa högtalare och kablage överallt (en svordom på detta forum?). Vad tycker ni? Har en budget kring 20 000:- för detta så har ni andra lösningar be my guest! :)

Ps, tittar mycket film/serier, lyssnar på musik och kör ps3 ibland. Bor lyhört så behöver inga glassprängar prylar

Tack!

Postad 13 December 2011 - 19:14

Unregisteredf690e406
  • Unregisteredf690e406
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! Mitt första inlägg här på forumet.
Jag söker lite stöd då jag letar efter ny tv... Gått i tankarna ganska länge men det är ju lätt att bli förvirrad i denna tv-jungel.
Skulle vilja se mig själv som relativt kunnig när det gäller teknik och liknande i allmänhet, men just TV ställer till det för mig.
Jag har egentligen inte så många krav när det gäller TV. Kort och gott vill jag ha KANONBILD. En massa lull-lull som usb-anslutningar, 3d-ready, nätverksanslutning är bara överflödigt för min del. Jag har min harman/kardon reciever, htpc, ps3 och allt lirar givetvis genom hdmi. Så det egentliga kravet för anslutningar är EN HDMI ingång då recievern sköter resten.
Så, det jag söker är helt enkelt en avskalad tv där bilden står i fokus. Storleksmässigt är det 46"+ som gäller, en HDMI ingång, ljudet spelar ingen roll då jag givetvis kör det genom hemmabion. Främst är det film och serier som gäller, men även lite spel då och då. Prismässigt är det allt mellan 0-15.000kr.

Jag känner att de lokala återförsäljarna (elgiganten, expert osv) inte är tillfredsställande då de just säljer tv med onödigt lull-lull... Så snälla, kan någon ge mig lite tips på kanske tillverkare/modeller på TV som jag kan kika djupare på när det gäller mina krav?

Tack på förhand!

Postad 13 December 2011 - 19:32

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Panasonic G30. 50 tum bör du ha om du sitter ca 3 meter ifrån.

Sen kan jag tillägga att det kan bli svårt att undvika lull-lull då de apparaterna med bäst bild även har lull -lull. G30 har ju uppkoppling till nätet med youtube osv, men det är bra för att kunna uppdatera programvaran.

Postad 14 December 2011 - 20:43

jAWBREAKER
  • jAWBREAKER
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tja,

Bestämt mig för att uppgradera min tv ett snäpp, sitter just nu med en philips 32 hd-ready tv från 07-08.

Mina krav på tv:
  • Minst 40"
  • Full HD
  • 100 hz
  • Minst 4st HDMI ingångar
Mina krav på ljud:
  • 5.1 ljud
  • Inkl Blu ray spelare som kan spela upp .mkv
Vad tvn kommer användas till är:
  • Film (blu ray)
  • Film från ext HDD.
  • Film och serier streamat från datorn
  • Tv-spel (xbox360, ps3, wii)
  • Vanligt tv tittande

Har hittills hittat en intressant tv.
http://www.expert.se...0051_109501_102

Har faktiskt inte så stor koll på vad som är bra och vad som är dåligt och vad man ser i affären kanske inte stämmer överens med hur det är i hemmet osv...
Är ganska kluven i frågan om plasma/led också.

Är tacksam för all hjälp.

Postad 15 December 2011 - 07:37

TM
  • TM
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Förstår vad du menar, men samtidigt så släpper inte alla tillverkare alla sina modeller samtidigt och i ett längre perspektiv kan det uppstå/upptäckas problem med vissa modeller efter en tid (saker som inte fanns från början, t ex 2010 års Panasonics förändrande svärtnivå) vilket "försvårar det optimala valet" för en given prisnivå.
Sedan så är det så stort antal olika poster och många olika tvmodeller (lägg därpå till olika tvtekniker), så för en nybörjare så kan det bli nog så svindlande att söka rätt på den lämpligaste apparaten.

Varför kan inte alla som frågar om vilken TV de skall ha läsa de senaste inläggen i denna tråd? Eller tror ni TV-tillverkarna släpper nya modeller varje vecka?

Har någon rekommenderat en TV för 6-7000 kr ena veckan så kommer det (med största sannolikhet) inte komma en nyare å bättre TV till veckan efter.

Inte ofta jag klagar på forum men skaffa lite forumhyffs å läs å sök innan ni frågar.

Postad 15 December 2011 - 13:24

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Lockad av det höga inch per krona värdet i, har jag börjat titta på denna.

Men det finns väldigt lite information om den på nätet. Är det någon här som har något att delge kring ev oljud, bildkvalitet osv?
Upskattas isf mycket.

Lasse

Ovanstående inlägg är flyttat hit från en stängd tråd.

Postad 15 December 2011 - 22:50

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0
tycker det är väldigt tyst om sharp lc 52 le831s är inte det en bra tv. ca. 16.000 kr 3d finns det på den också.

Redigerat av mr richards, 15 December 2011 - 22:54.

Postad 15 December 2011 - 23:11

Episode88
  • Episode88
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Philips 42" 3D LED-TV 42PFL7676

köpt på Elgiganten för 8.999 alltså nersänkt en tusenlapp från standardpriset (snäll försäljare)
tvn är här om en vecka (köps kontant när lönen kommer)
Är detta värt det? den verkar vara jäkligt bra för spel/media användande (mitt syfte)
passiv 3D för en mer skonsammare upplevelse utan anstängningar, dessutom följer 2st glasögon och han slängde in en 3D HDMI sladd från duracell på köpet.
Tycker detta var ett kap, har ju bara sett tvn i butiksläge så svårt å säga med alla ljus men den ska tydligen ha sjukt bra bild
vad tror ni om detta? bra köp?

Redigerat av Episode88, 15 December 2011 - 23:12.

Postad 16 December 2011 - 00:57

16december
  • 16december
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
hejsan hoppsan

tänkte köpa en tv nu
har en bugdet på 6-8 k

ska köra spel och se film och vanlig tv på den

den här tvn har jag tittat på i affären och den verkade bra

http://www.siba.se/P...aspx?id=6530614

finns även några till jag tittat på men vet inte så mycket om

http://www.siba.se/P...aspx?id=6533331

http://www.siba.se/P...aspx?id=3976356

http://www.siba.se/P...aspx?id=7399065

http://www.siba.se/P...aspx?id=7674895

ska åka förbi siba imorgon och titta på dom men vore ju gött att få veta lite innan

mvh 16december

Redigerat av 16december, 16 December 2011 - 01:12.

Postad 16 December 2011 - 13:09

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Philips 42" 3D LED-TV 42PFL7676

köpt på Elgiganten för 8.999 alltså nersänkt en tusenlapp från standardpriset (snäll försäljare)
tvn är här om en vecka (köps kontant när lönen kommer)
Är detta värt det? den verkar vara jäkligt bra för spel/media användande (mitt syfte)
passiv 3D för en mer skonsammare upplevelse utan anstängningar, dessutom följer 2st glasögon och han slängde in en 3D HDMI sladd från duracell på köpet.
Tycker detta var ett kap, har ju bara sett tvn i butiksläge så svårt å säga med alla ljus men den ska tydligen ha sjukt bra bild
vad tror ni om detta? bra köp?

3D HDMI sladd? Duger väl med en vanlig HDMi sladd för att få 3D.

Det verkar inte så mycket skrivet om denna TV så då antar jag att den inte är så populär.... Finns ju bara hos elgiganten oxå.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.