Också optionsknappen, bläddra lite längre ner bara så hittar du det.hur fan flyttar man på texten ? har externa subs, dvs ej inbrända och såg nånstans det skulle funka med piltangenterna men det funkar fan inte ? nån som har nåt tips ?
ok textning löst, optionknappen... hihisedan så har jag några rippar av dvd:er som inte varit i widescrren, finns det något "crop" alternativ till dessa så de fyller min widescreen tv ? eller är det i tvinställningarna det ska göras ?
På min popcorn A210 så görs ändringen i spelaren..
Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3
WD TV HD Live Media Player Gen 3
(Mediaspelare)
|
7
|
(87)
|
Inga priser |
Media Extender med Spotify? (6 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 03 August 2012 - 22:25
Postad 04 August 2012 - 08:43
Också optionsknappen, bläddra lite längre ner bara så hittar du det.
aa hittade det med nu till morgonen, men var tvungen att gå in via setup, gick ej att göra under pågående film :-(
Postad 04 August 2012 - 11:26
Gjorde det mitt under filmuppspelning senast i går kväll när jag kollade Battleship i 720p.aa hittade det med nu till morgonen, men var tvungen att gå in via setup, gick ej att göra under pågående film :-(
Postad 04 August 2012 - 11:58
Gjorde det mitt under filmuppspelning senast i går kväll när jag kollade Battleship i 720p.
men det måste du ju ha gjort via options / zoom / panorera.
ej samma som setup / ljud videomatning / bildkvot.
Postad 04 August 2012 - 14:02
Funkar bra på min 50 tums LG plasma.
Postad 04 August 2012 - 14:20
Postad 10 August 2012 - 07:12
1, igår tittade vi på film och körde ljudet via HDMI. men det var väldigt lågt, finns det nån justering för detta?
Gissar att det blir problem när barnen ska titta sen och dom får höja volymen för att kunna titta, om dom sen ska byta till att titta på "vanliga" tvn kan dom få en obehaglig överraskning.
2, När jag stoppade i usb disken så började den kompilera mediabibloteket.. det tog några timmar ( den är iofs inte ens klar än) .. sen hängde den sig och det var bara att starta om. Kommer det att vara så här varje gång jag tar ut usb?
Försökte även hitta filerna på datorn men den hackar så när den kompilerar så jag vet inte om det var det som var problemet med att jag inte hittade den eller om det var något annat.
3, hur gör man för att den automatiskt ska ta nästa fil och börja spela upp? Just nu måste jag manuellt starta nästa del eller fil.
Postad 10 August 2012 - 14:59
Tryck på playknappen istället för OK!3, hur gör man för att den automatiskt ska ta nästa fil och börja spela upp? Just nu måste jag manuellt starta nästa del eller fil.
Postad 10 August 2012 - 16:26
Jag har stängt av den funktionen, men om jag minns och förstod det hela rätt så skapar den filer med filändelsen metathumb för varje mediafil i ditt mediabibliotek. Finns de filerna så är väl jobbet inte så betungande andra gången, då behöver den väl bara iterera över mediafilerna och konstatera att inget jobb behöver utföras.2, När jag stoppade i usb disken så började den kompilera mediabibloteket.. det tog några timmar ( den är iofs inte ens klar än) .. sen hängde den sig och det var bara att starta om. Kommer det att vara så här varje gång jag tar ut usb?
Postad 11 August 2012 - 10:40
Åh.. Så enkelt,, Tack!Tryck på playknappen istället för OK!
Jag tror nog att jag stängt av den oxå nu, efter 14 timmar igår så var den inte klar så jag gav upp.Jag har stängt av den funktionen, men om jag minns och förstod det hela rätt så skapar den filer med filändelsen metathumb för varje mediafil i ditt mediabibliotek. Finns de filerna så är väl jobbet inte så betungande andra gången, då behöver den väl bara iterera över mediafilerna och konstatera att inget jobb behöver utföras.
Nu är mitt nästa problem hur jag ska kunna hitta igen min PC via det trådlösa nätverket, Går det eller måste det vara trådat ?
Den blir galet seg varje gång jag försöker söka efter nätverksresurser eller vad det heter.
Sen har den ju hängt sig några gånger oxå när den gör det.
I morse hängde den sig när jag försökte använda en av apparna, RedBull Tv,.
Postad 13 August 2012 - 19:54
skaffade en sån leksak idag..men har problem för att jag får upp mina bilder på tven men ja får inte en enda film :S nån som kan hjälpa mig med detta Dilemma?
Postad 13 August 2012 - 21:46
Vi behöver nog lite mer info för att kunna hjälpa dig. Vad är det som inte funkar? Hittar du inte filmerna eller startar de inte när du försöker spela dem? Kör du via nätverk eller med usb-hårddisk? Om du kör via nätverk, har du valt Media Server eller Network Share? Vad är det för filtyp på filmerna som inte fungerar? Har du delat ut mappar på datorn?snälla kan nån hjälpa mig!!!!!
skaffade en sån leksak idag..men har problem för att jag får upp mina bilder på tven men ja får inte en enda film :S nån som kan hjälpa mig med detta Dilemma?
Postad 14 August 2012 - 20:15
Vi behöver nog lite mer info för att kunna hjälpa dig. Vad är det som inte funkar? Hittar du inte filmerna eller startar de inte när du försöker spela dem? Kör du via nätverk eller med usb-hårddisk? Om du kör via nätverk, har du valt Media Server eller Network Share? Vad är det för filtyp på filmerna som inte fungerar? Har du delat ut mappar på datorn?
ja hittar inte filmern alls...ja använder "mediaservern" men när ja använder network share så står den bara och tuggar tills den helt laggar ur :S mina filtyper på filmerna e MKV o AVI..o ja delar mapprna på datorn..men de konstiga är att jag hittar alla min bilder som jag tagit med min kamera men somsagt inte filmerna
Postad 19 August 2012 - 14:14
Redigerat av ice cube, 19 August 2012 - 14:55.
Postad 19 August 2012 - 20:19
Postad 20 August 2012 - 09:44
De jag fastnat för när jag kollat snabbt är denna och Boxeen.
Är Boxeen värd så pass mycket mer än WD:n? (WD:n finns för 699 kr och Boxeen 1349 kr, nästan dubbla...)
Hur fungerar det med utdelning osv?
Kan jag ha en NAS eller liknande och köra ifrån, eller måste det vara till en dator?
Om jag kopplar en extern hårddisk till denna, kan jag då komma åt den hårddisken via nätverket? (t.ex. för att spara ner filer som skall spelas upp senare)?
Att köra en 1080P med Digitalt ljud via vanliga nätverket antar jag inte är några problem, eller?
/Jocce
Postad 20 August 2012 - 10:10
Det ska gå att tvinga WD:n att uppdatera innehållet genom att trycka på "options" och välja "uppdatera innehållsinformationen". Men jag har för mig att det är något lurt det det där, typ att valet är synligt om man är inne på "Mitt mediabibiotek" men inte om man är inne på "Network Share". Du byter vad du är inne på med röda knappen på fjärren.Problemet är att jag har en usb hårddisk kopplad till routern där mina filmer finns och när jag för över nya filmer till den så ser jag inte dom i min wdtv. Jag har provat att starta om wdtv:n men det hjälper inte. Nån som kan hjälpa mig? Jag vill kunna föra över filmer till usb disken och sen kunna kolla på den via wdtv. Som det är nu så verkar den leva sitt eget liv, filmer, mappar dyker upp för att senare försvinna igen. Startar jag om wdtv:n så kan andra mappar ha försvunnit. Allt innehåll på disken syns alltstå inte samtidigt. Är det wdtv:n som är seg på att uppdatera innehållet?
Postad 20 August 2012 - 10:15
Hej.Står i valet o kvalet att inhandla en mediaspelare/extender av något slag.
De jag fastnat för när jag kollat snabbt är denna och Boxeen.
Är Boxeen värd så pass mycket mer än WD:n? (WD:n finns för 699 kr och Boxeen 1349 kr, nästan dubbla...)
Hur fungerar det med utdelning osv?
Kan jag ha en NAS eller liknande och köra ifrån, eller måste det vara till en dator?
Om jag kopplar en extern hårddisk till denna, kan jag då komma åt den hårddisken via nätverket? (t.ex. för att spara ner filer som skall spelas upp senare)?
Att köra en 1080P med Digitalt ljud via vanliga nätverket antar jag inte är några problem, eller?
Jag har ingen Boxee så jag kan inte säga om den är värd dubbla priset eller inte. Jag vet att Boxeen har en jävla massa fler appar. Fast jag använder nästan aldrig apparna i WD:n så jag vet inte om jag saknar att ha fler. SVT Play hade iof varit najs, nu måste man köra med serviio och streama via datorn vilket iof fungerar men kan vara lite omständigt.
Utdelning via NAS eller dator fungerar bra med Samba. Jag har inte fått det att funka från datorn med NFS vilket jag saknar, det funkade med min gamla Tvix. Om du kopplar en extern HDD till WD:n så syns den på datorn, WD:n behöver inte vara igång för detta.
1080p med digitalt ljud via nätverk ska inte vara något problem tycker jag. Själv ser jag mest 720p.
Postad 20 August 2012 - 12:10
Kan den här spela upp *.WTV-filer (inspelad tv från windows media center)? Jag har sökt på nätet och hittar lite olika svar - vore tacksam om någon som verkligen testat det själv hade möjlighet att svara.
Mvh
/Gelmax
Postad 20 August 2012 - 13:45
//André
Postad 20 August 2012 - 14:48
Alltså, den har ingen webbrowser. Så nej, det finns inte flash player. Däremot går det att se SVT Play genom att installera serviio på datorn och streama till WD:n.Hejsan! Finns det flash player på den här??? Det står mellan den här och apple tv. Så att man kan kolla svt play mm.
Lägg upp en WTV-fil någonstans (tex Dropbox public-folder) så kan jag eller någon annan testa.Kan den här spela upp *.WTV-filer (inspelad tv från windows media center)? Jag har sökt på nätet och hittar lite olika svar - vore tacksam om någon som verkligen testat det själv hade möjlighet att svara.
Postad 20 August 2012 - 15:30
Postad 23 August 2012 - 07:56
Ja.kan man ansluta den till en stereo för att skicka bara ljud analogt?
Postad 24 August 2012 - 16:25
När jag kopplar in den via hdmi 2 och aktiverar den via bildutmatning i förstärkaren så händer nada...
Jag har letat och letat i manualen till förstärkaren men vet inte vad som går galet.
Jag har ännu inte provat att installera WD´n direkt i tv´n. Så enkelt kan det väll inte vara att detta måste göras?
Tilläggas skall att jag tidigare hade en popcorn hour A-100 (som för övrigt någon kan få köpa om ni så önskar) som jag har haft inkopplad men kommer inte ihåg med vilka kablar och ingångar men denna fungerar heller inte längre (eller om den någonsin har gjort det) via hdmi till förstärkaren.
Vänligen upplys mig med er kunskap!
Postad 25 August 2012 - 12:10
1. Det finns appar som gör att jag genom upnp play/DLNA kan styra vad som spelas på enheten från min NAS - all good!
2. Finns det någon "fjärr" som gör att jag även kan styra spotify med t ex en android platta utan att sätta igång tv?
3. Om ovanstående inte går, skulle man kunna koppla in en blåtandsmottagare (USB) och köra spotify på plattan ist och ljudet över blåtand och ut genom optiska till förstärkaren?
Är väldigt tacksam för svar!
Redigerat av 80-talet, 25 August 2012 - 12:11.
Postad 26 August 2012 - 18:40
Redigerat av 80-talet, 26 August 2012 - 19:13.
Postad 28 August 2012 - 20:55
Har ngn här prövat http://guimli.free.fr/ ännu?
Hur löser ni mappstrukturen? Om man vill ha in information, thumbnails och smidig browsing (utan att behöva gå in i individuella mappar) lär man ha alla filmer i samma mapp, men det gör menyerna så sjukt långsamma.
Är det stor skillnad hastighetsmässigt mellan att ha sin NAS/externa hdd inkopplad i routern och direkt genom WDTV? (Min NAS är död för tillfället.)
Går det att optimera mapphanteringen på ngt vis? Jag tänker mig antingen genom att cacha innehållet eller genom att lagra ngn fil i .wd_tv (den mappen måste ju vara till för någonting).
Det är en riktigt bra mediaspelare, men menyerna är så ruggigt långsamma, och det känns inte som man kan få bra flyt i sina thumbnails och filminformation på ngt som helst vis.
Postad 28 August 2012 - 21:15
Dock en sak jag undrar, har någon mer varit med om att VISSA mkv-filmer inte lirar med text? Finns text med olika språk att välja, men kommer ej någon. Dock funkar de flesta.
Postad 29 August 2012 - 07:42
är det texter som är inbäddade i MKV filen eller är det externa texter du döper exakt som filmfilen ?Köpte en i helgen! Verkar vara en väldigt trevlig och framförallt billig mediaspelare!
Dock en sak jag undrar, har någon mer varit med om att VISSA mkv-filmer inte lirar med text? Finns text med olika språk att välja, men kommer ej någon. Dock funkar de flesta.
isf kan det vara kodningen på texfilen som är fel...
öppna upp textfilen, välj att spara som, du får då upp den vanliga spara som rutan (i windows iaf, är du handikappad och kör mac kan ja inte hjälpa dig) tittar du längst enr i rutan så har du något som heter Kodning prova byt till typ ANSI.
Postad 29 August 2012 - 09:47
är det texter som är inbäddade i MKV filen eller är det externa texter du döper exakt som filmfilen ?
isf kan det vara kodningen på texfilen som är fel...
öppna upp textfilen, välj att spara som, du får då upp den vanliga spara som rutan (i windows iaf, är du handikappad och kör mac kan ja inte hjälpa dig) tittar du längst enr i rutan så har du något som heter Kodning prova byt till typ ANSI.
Glömde så klart att skriva det...
Det är inbäddad text. Går kanske att lösa smidigt med att köra extern text på just de filmer som inte funkar, men känns fel =)
Postad 01 September 2012 - 09:09
Vet egentligen inte om detta är rätt forum, men någon annan kanske stött på samma problem som jag.
Köpte en WD TV Live gen3 igår.
I mitt nätverk finns följande: Netgear WNR3500 router, Ubuntu desktop, windows laptop samt mediaspelaren.
Genom att använda windows utdelningar når jag en extern hdd kopplad till spelaren, samt min desktop från laptopen.
Jag når inte kataloger utdelade från windows maskinen med wdtv:n (men alltså tvärt om).
Inte heller från ubuntu datorn når jag utdelade kataloger på windows maskinen.
WDTVn och ubuntu desktopen snackar med varandra som de bästa av vänner.
Jag har följt de tidgare postade guiderna (youtube) om hur man sätter upp utdelningen från windows. Brandväggen är avstängd.
Vad ska jag göra med laptopen för att nå filerna från WDTV:n? Skicka den från balkongen?
Tacksam för svar.
Postad 01 September 2012 - 10:01
Den hittar mina spellistor men går ej att spela upp dem, måste vara nåt knas på nätverket.
Har uppdat routern, gått igenom inst. etc.
Någon som kan ha en susning om vad det kan vara för knas?
Hittade "felet".
Efter en norsk reset på WD:n så funkar allt igen.
Redigerat av Unregistered26979672, 02 September 2012 - 19:21.
Postad 02 September 2012 - 12:33
Någon som har koll på hur bra formatstödet är för "riktigt" högupplösta filmer, ex 1080-mkv på över 25G, eller BD ISO-filer? Inte via USB utan snarare via trådat nätverk. Hackar det eller flyter det på som det ska?
Postad 03 September 2012 - 17:30
Fast.Five.2011.1080p.BluRay.Remux.AVC.DTS-HD.MA.5.1-KRaLiMaRKo\Fast Five 2011 1080p Blu-ray Remux AVC DTS-HD MA 5.1 - KRaLiMaRKo.mkv
Format : Matroska
File size : 23.4 GiB
Duration : 2h 10mn
Overall bit rate : 25.7 Mbps
Encoded date : UTC 2011-08-18 22:06:24
Writing application : mkvmerge v4.9.1 ('Ich will') built on Jul 11 2011 23:53:15
Writing library : libebml v1.2.1 + libmatroska v1.1.1
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 23.6 Mbps
Maximum bit rate : 30.0 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.475
Stream size : 21.5 GiB (92%)
Language : English
Color primaries : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
Transfer characteristics : BT.709-5, BT.1361
Matrix coefficients : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177
Audio
ID : 2
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : MA / Core
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 1 576 Kbps / 1 510 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossless / Lossy
Language : English
Postad 04 September 2012 - 08:35
Köpte precis en Wd Tv Live (gen 3) för att främst ha till uppspelning av musik trådlöst. Nu är det så att min förstärkare inte verkar tycka samma som mig...
När jag kopplar in den via hdmi 2 och aktiverar den via bildutmatning i förstärkaren så händer nada...
Jag har letat och letat i manualen till förstärkaren men vet inte vad som går galet.
Jag har ännu inte provat att installera WD´n direkt i tv´n. Så enkelt kan det väll inte vara att detta måste göras?
Tilläggas skall att jag tidigare hade en popcorn hour A-100 (som för övrigt någon kan få köpa om ni så önskar) som jag har haft inkopplad men kommer inte ihåg med vilka kablar och ingångar men denna fungerar heller inte längre (eller om den någonsin har gjort det) via hdmi till förstärkaren.
Vänligen upplys mig med er kunskap!
Hade samma problem... kopplade direkt till tv och den fungerade.. satte ner upplösningen till 720p/60 och kopplade sen in den via förstärkaren igen.
Ska ta mig tid att leta vilken som är den bästa upplösning som jag kan välja senare...
Bytte även ljudutmatningen så att jag fick bästa ljud till förstärkaren
Mvh
Postad 08 September 2012 - 10:50
Postad 08 September 2012 - 11:33
Resolved Issues:
• Wohnzimmer-Videothek (Media Markt - Germany Only)
• Supports YuppTV.
• Supports Geo Location reset location feature.
• Resolved several My Media Library issues with NAS storage devices.
• Resolved Samba issue high bitrate .M2TS videos stutter when switching audio stream.
• Resolved remote buttons A, B, C, and D do not work in SlingPlayer.
• Resolved YouTube Leanback login credentials not saved after reboot or restarting.
• Resolved network share issue with master browser. Resolved network share issue with master browser.
Redigerat av Unregistered17177ab2, 08 September 2012 - 11:34.
Postad 09 September 2012 - 08:02
Har nu suttit i ett par timmar och får inte det att fungera. Börjar bli riktigt frustrerad. Är det någon där ute som kan hjälpa mig?
1. Startar Serviio på min Mac. I status har jag ändrat Profile till WD Live.
2. Laddat ner SvtPlay.groovy och lagt den I mappen icon -> Browse contents -> naviagate to Contents/Resources/Java/plugin
3 Lägger in tex: http://feeds.svtplay...full&mode=plain
i online sources
4. Loggar in på WDn och serviio. Går till videfilmer/online. Hittar ovanstående länk. Klickar och får svaret "det finns inga media i den aktuella mappen".
Har testat andra svt play länkar som folk lagt upp i Sverviios forum. Men får samma svar när jag klickar på dem.
Vad gör jag för fel?!
Postad 09 September 2012 - 11:24
På www.component.se står det : "SVT har ändrat både RSS-flödet och formatet på video sidorna vid lanseringen av nya SVT play. Svårt att extrahera sökvägarna till video strömmen tydligen. Lite strul än så länge alltså. Får se om någon kan uppdatera plugin och rss-länkar. Håll koll i forumet för Serviio."
Redigerat av Unregistered17177ab2, 09 September 2012 - 11:34.
Postad 15 September 2012 - 15:58
borde jag inte kunna göra det utan att koppla ur den, kan jag ladda ner direkt till externa usbhdd via nätverket när den är ansluten till wdtv:n?
Postad 15 September 2012 - 23:10
Ja, WD'n behöver inte ens vara påslagen.hej, har haft den här lilla boxen ett litet tag nu men undrar en sak, som det är nu har jag en extern hårddisk ansluten som jag har en massa foton och filmer på, när jag ska lägga till något nytt tar jag ut den och ansluter till min pc.
borde jag inte kunna göra det utan att koppla ur den, kan jag ladda ner direkt till externa usbhdd via nätverket när den är ansluten till wdtv:n?
Redigerat av Unregistered17177ab2, 18 September 2012 - 15:24.
Postad 27 September 2012 - 15:00
Nu har jag också skaffat denna pryl men har några frågor som jag hoppas någon kunnig här kan svara på:
Jag har lagt upp nätverket förljande:
Datorn ----> Wifi ----> Router <---- Wifi <---- WD Digital
Jag har en 100mbit lina (får 80/10 på diverse tester) och suger ner filer som snabbast 10-11mb/sek
Hur kommer det sig att:
1. Om jag kopplar min externa till Routern (via USB) och kör trådlöst till WD Digital att jag maxar en populär torrent i max 3mb/sek? Ligger och pendlar oftast mellan 2.5 - 1mb/sek. Tycker det är alldeles för långsamt!
2. Om jag istället kopplar omvänt, extern HDD till WD Digital och kör trådlöst till Routern också får samma hastigheter?
Går det inte snabbare?
Samma sak får jag om jag kopierar filer över nätverket, det går i max 3.5mb/sek..helt bedrövligt! Frågan är om det är min externa hårddisk som endast stödjer 2.0?
Routern är en ASUS RT-N65U med dubbla frekvenser och USB 3.0. Kan en extern HDD med USB 3.0 lösa detta?
Sen undrar jag också vilket sätt är att föredra, koppla externa HDD via Routern eller köra den direkt till WD Digital?
Tack på förhand!
Postad 28 September 2012 - 12:19
Det låter ju troligt att det är din externa HDD som bara klarar USB 2.0. Borde väl vara lätt att kolla upp?Hur kommer det sig att ....
Vad vill du maxa, nedladdningen av torrenter eller uppspelningen av filmer på WD TV live?Sen undrar jag också vilket sätt är att föredra, koppla externa HDD via Routern eller köra den direkt till WD Digital?
Om du kopplar externa HDD:n till WD TV Live så blir det ju 2 Wifi-länkar mellan dator och hårddisk = antagligen långsammare. Men disken sitter ju i WD TV Live så uppspelning av filmer blir garanterat ryckfritt eftersom det är 0 Wifi-länkar
Om du kopplar externa HDD:n till routern blir det kanske lite snabbare nedladdning men uppspelningen kan definitivt bli lidande på WD TV Live.
Jag skulle alltså koppla HDD:n direkt till WD TV Live.
Postad 28 September 2012 - 22:55
Postad 29 September 2012 - 21:23
Så du skulle rekommendera att köpa den här? Är du nöjd? Tänkt använda den för relativt simpla saker som att spela mkv filer 720p och 1080p genom trådat nätverk. Eller behöver man gå upp i prisklass för att få någon som inte hackar och har sig när man kör 1080p?
Jag streamar högupplösta filmer från min asus r56u utan problem. Inget lagg eller annat strul.
Sen kör jag Netflix från USA och det fungerar klockrent. Bra bild och kostar under 90:- i månaden med un-block dns och Netflix avgift.
Postad 06 October 2012 - 11:15
Har en massa iso-filer på min dator o vill kunna spela upp dessa. Enligt WDs spec så är inte iso med.
Tacksam för snabbt svar,
Postad 06 October 2012 - 13:03
Postad 06 October 2012 - 15:10
Bör funka över nätverk då också om man har filerna på datorns hårddisk eller ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Media Extender med Spotify?
63 filmer
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?