Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONY HX855 (HX850,853,)

659 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KDL-46HX853 (TV) 1 (0) Inga priser
Sony Bravia KDL-46HX855 (TV) 7 8.499998 (9) Inga priser
Sony Bravia KDL-55HX855 (TV) 7 8.899998 (9) Inga priser
Sony Bravia KDL-40HX855 (TV) 7 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 16 January 2013 - 19:48

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Låter väldigt bra :) jag tänkte på gorilla glaset som sitter på den, blir det mycket reflektioner i glaset ? har tv:n i ett rum med många fönster.

Postad 16 January 2013 - 19:54

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag tycker det. Hade en matt tidigare som inte reflekterade nåt. Nu under julen såg man både granens ljus och ljusstakar. men det finns ju knappt några TV med matt yta längre.
Man kanske vänjer sig eller får man ta bort lampor.
Eftersom det är konstant mörkt nu så har jag inga problem med fönster. Än. :D

Postad 17 January 2013 - 13:31

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Jag tycker Panasonic VT50 klart spöar den här i 3D (i allt faktiskt) men jag är skitnöjd me Tvn.
Alla apparater har sina fördelar och brister så det är bara titta på vad man prioriterar och välja därefter.
Finns tyvärr ingen perfekt Tv som är bäst på allt. :)

Bästa på allt? Ljusstyrka? Energiförbrukning? Buzzing? IR?

Men du har så klart rätt i det du säger i övrigt, ingen TV är perfekt, iaf ingen jag hittat :)

Postad 18 January 2013 - 06:52

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Någon som vet om en Spotify-app är på gång till tvn?

Postad 18 January 2013 - 07:08

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Hur är det med smart-tv-supporten hos Sony? HX855 är ju redan en gammal modell så frågan är om dom tänker göra mer med dess appar? (Angående Spotify) Eller är kanske mjukvaran så generell att dom lätt lägger till samma funktioner i 855 som dom troligen kommer göra i årets modeller?

Jag kollade i alla fall på Sharp 741 hos Elgiganten igår och då vill jag inte ha HX längre :) Sonyn var som en ren och skär spegel i jämförelse.

Postad 18 January 2013 - 08:43

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag tror inte att det blir fler appar, eller för den delen bättre appar än de som levereras, oavsett tillverkare.
Vi ska nog vara glada om de ser till att de appar som finns med fungerar ett tag till. Rätt var det är så grejar Netflix till det och då fungerar inte den inbyggda appen längre.
Det är inte som telefonerna som trots allt uppdateras emellanåt beroende på OS, tyvärr. Såvida ingen kokar till ett custom firmware till TVn (skämt).

Postad 18 January 2013 - 12:48

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Nu så är jag själv inte en smart-tv fantast, jag ser det mer som en gimmick snarare än en vettig funktion. Och speciellt när det gäller TV-apparater så blir det väldigt otympligt med dessa funktioner. Problemet ligger nog mestandels i det långa avståndet jag har till min 46"are (3m) och att jag hatar att skriva text med 0-9-knappar. Det är helt enkelt mer bekvämt att sitta vid datorn med ett riktigt tangentbord samt mus, alternativt surfa på mobiltelefonen enligt mig.

Redigerat av Daniel Assor, 18 January 2013 - 12:49.

Postad 18 January 2013 - 16:48

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Sony är sämst på smart-tv, andra märken har både mer och bättre innehåll samt vettigare upplägg.

Man kan tycka vad man vill om smart-tv men det säljer nog jäkligt många apparater! Jag är väldigt förvånad att de inte tar matchen. Eller kommer det nu med 2013 års modeller?

Postad 18 January 2013 - 18:36

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Jag anser att "smart-tv" är helt onödigt eftersom dom flesta kör med nån htpc eller mediakub. Som dessutom är mycket snabbare och lättare att hantera. Tror att det är nåt som kommer att försvinna om några år.

Postad 18 January 2013 - 19:03

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag anser att "smart-tv" är helt onödigt eftersom dom flesta kör med nån htpc eller mediakub. Som dessutom är mycket snabbare och lättare att hantera. Tror att det är nåt som kommer att försvinna om några år.

Jag tror inte att det försvinner utan snarare destilleras ned till mer relevanta appar så som avkodare för IP-TV och streaming av media.

Postad 20 January 2013 - 13:22

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej,
Sorry att det tog längre tid än beräknad, men nu har jag iaf tagit mig tid att testa/leka lite med uppkopplingen mellan TV:en och de olika externa enheterna kopplade till min ljudanläggning.

Jag har testat att koppla både STB och PS3 direkt till TV:en via HDMI. Vidare har jag kopplat TV:en till förstärkaren med både TOSLINK och HDMI (via ARC) för att få ut ljud till de externa högtalarna.

Både TOSLINK och HDMI uppgav samma resultat, nämligen att fördröjningen av ljudet, i förhållande till bild, försvann helt. Jag testade i båda fallen att ha igång ljudet från förstärkaren och TV:en inbyggda högtalare samtidigt och kunde då inte höra att det ekade eller liknande. So far so good!.

Den roliga bieffekten av denna uppsättning är dock att jag inte kan få ut surround ljud från TV:en till förstärkaren via varken TOSLINK eller HDMI. Jag har letat bland inställningarna till TV:en för att försöka få till det, men det går inte. Jag får bara ut stereo från TOSLINK och HDMI via ARC från TV:en till förstärkaren...

Någon som kan förstå varför?

Redigerat av jzaswe, 20 January 2013 - 13:24.

Postad 20 January 2013 - 16:07

Trollhunter
  • Trollhunter
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej,
Sorry att det tog längre tid än beräknad, men nu har jag iaf tagit mig tid att testa/leka lite med uppkopplingen mellan TV:en och de olika externa enheterna kopplade till min ljudanläggning.

Jag har testat att koppla både STB och PS3 direkt till TV:en via HDMI. Vidare har jag kopplat TV:en till förstärkaren med både TOSLINK och HDMI (via ARC) för att få ut ljud till de externa högtalarna.

Både TOSLINK och HDMI uppgav samma resultat, nämligen att fördröjningen av ljudet, i förhållande till bild, försvann helt. Jag testade i båda fallen att ha igång ljudet från förstärkaren och TV:en inbyggda högtalare samtidigt och kunde då inte höra att det ekade eller liknande. So far so good!.

Den roliga bieffekten av denna uppsättning är dock att jag inte kan få ut surround ljud från TV:en till förstärkaren via varken TOSLINK eller HDMI. Jag har letat bland inställningarna till TV:en för att försöka få till det, men det går inte. Jag får bara ut stereo från TOSLINK och HDMI via ARC från TV:en till förstärkaren...

Någon som kan förstå varför?

Hej.
Fick min 855 i fredags och har också testat lite, upplevde samma sak som du all fördröjning försvann och i fredags när jag satte upp det växlade den elegant mellan DTS och PCM men igår försvann DTS och jag fick bara ut vanlig stereo.. Hel skumt men IOM att det funkade i fredags så måste det gå att fixa.. Kommer koppla allt med hdmi direkt till Tv (vilket dom även sa i butik ger absolut bäst bild) och sen plocka ljudet via toslink, men sätter även direkta toslink kopplingar fån varje källa till recievern ( för säkerhets skull :) ) plus att men då kan välja annan ljudkälla än bild.

Har inte börjat med inställningarna än, vet att flera har publicerat dina tidigare i tråden, men är det nån som vet att dom har liknande förhållande som jag, ljust rum men ingen direkt fönsterljus mot tv (däremot på väggen bakom ryggen) så får ni gärna delge era inställningar igen

Postad 20 January 2013 - 16:29

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej.
Fick min 855 i fredags och har också testat lite, upplevde samma sak som du all fördröjning försvann och i fredags när jag satte upp det växlade den elegant mellan DTS och PCM men igår försvann DTS och jag fick bara ut vanlig stereo..

Jag upptäckte precis att när jag spelar upp filmer via PS3 (som strömmas från datorn via PlayStation Media Server) så växlar förstärkaren korrekt till DTS respektive PCM. Men när jag drar igång spel, så får jag enbart ut stereo till förstärkaren.

Kommer koppla allt med hdmi direkt till Tv (vilket dom även sa i butik ger absolut bäst bild) och sen plocka ljudet via toslink, men sätter även direkta toslink kopplingar fån varje källa till recievern ( för säkerhets skull :) ) plus att men då kan välja annan ljudkälla än bild.

Ja, det borde lösa alla problem. Vet dock inte om jag gillar den lösningen, jag ville gärna ha så lite anslutningar som möjligt, så det hade varit guld om man hade klarat sig med enbart HDMI. Men det kanske inte går helt enkelt.

Redigerat av jzaswe, 20 January 2013 - 16:42.

Postad 20 January 2013 - 18:40

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Tänk på att toslink är gammal teknik. DTS-HD och Dolby trueHD stöds inte medans HDMI klarar alla format.

Postad 21 January 2013 - 11:45

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Tänk på att toslink är gammal teknik. DTS-HD och Dolby trueHD stöds inte medans HDMI klarar alla format.

Rättning: ovanstående gäller men via ARC skickas inte 5.1 annat än från den inbyggda digitalboxen! Från externa källor omvandlas ljudet till stereo.

HDMI direkt i tvn och toslink till förstärkaren från externa källor fungerar men är inte den bästa lösningen då man tappar HD-ljudet.

Det optimala förfarandet är ändå att koppla alla källor via HDMI direkt i förstärkaren.

Postad 22 January 2013 - 14:55

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Kom på en sak, att jag nästan skäms att erkänna det... Jag kör fortfarande med HDMI 1.3b kablar, kan det vara därför jag inte får det att fungera med ARC? Läste precis att ARC stödet är nytt för HDMI 1.4, någon som kan bekräfta eller dementera?

Vill helst få det bekräftat innan jag ger mig på att byta ut HDMI kablar. Och med bekräftat så menar jag att någon som har HDMI 1.4 kablar, faktiskt kopplat sin STB/PS3 direkt till TV:en, vidare kopplat TV:en till förstärkaren via ARC och på så sätt få ut surround ljud ut till högtalarna.

Postad 22 January 2013 - 15:06

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
Finns bra och billig HDMI 1.4 kabel här.
http://www.kabelbuti.../hdmikabel/v1-4
Kan vara ett tips om du behöver köpa nya.
(Dessa kablar fungerar finfint hos mig). :)

PS Har haft problem med Supra. (De går sönder vid kontakten, kabeln för tung) DS

Redigerat av Unregistered1605, 23 January 2013 - 09:32.

Postad 22 January 2013 - 21:21

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Kom på en sak, att jag nästan skäms att erkänna det... Jag kör fortfarande med HDMI 1.3b kablar, kan det vara därför jag inte får det att fungera med ARC? Läste precis att ARC stödet är nytt för HDMI 1.4, någon som kan bekräfta eller dementera?

Vill helst få det bekräftat innan jag ger mig på att byta ut HDMI kablar. Och med bekräftat så menar jag att någon som har HDMI 1.4 kablar, faktiskt kopplat sin STB/PS3 direkt till TV:en, vidare kopplat TV:en till förstärkaren via ARC och på så sätt få ut surround ljud ut till högtalarna.

Saxat från Wikipedia som "kanske" är sant: Vad är skillnaden mellan HDMI 1.3 och HDMI 1.3a, eller 1.3b?

"Vad gäller HDMI-kablar så finns det inget som heter "version 1.3"-kabel, eller "1.4-kabel" och så vidare. Detta är enbart ett marknadsföringsknep från återförsäljare av HDMI-kablar. De enda märkningar av HDMI-kabel som gäller är "Standard" eller "High Speed", och under 10 meter så fungerar "Standard"-kabel oftast helt utan problem. [1]"

Redigerat av Nybbe67, 22 January 2013 - 21:23.

Postad 23 January 2013 - 08:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Det är sant på så viss att det inte finns nått som heter v1.4 eller v1.3 hdmi kabel osv av den enkla anledningen att hdmi kablar helt enkelt inte delas in i versionsnummer. Det enda som skiljer HDMI-kablar (utöver specialaren "Ethernet") är specad (inte faktisk) överföringskapacitet, därav indelningen Standard resp High speed.

Att du bara får ut 2.0 och inte 5.1 ljud har knappast med kabeln att göra.

Kommer koppla allt med hdmi direkt till Tv (vilket dom även sa i butik ger absolut bäst bild)

Det finns förvisso stärkare som kan få för sig att skaka fram sabbat colorspace osv men att generellt säga att "hdmi direkt till tv ger absolut bäst bild" är inget annat än ren och skär okunskap. De flesta säljare ska man inte lyssna på.

Postad 23 January 2013 - 09:58

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det är sant på så viss att det inte finns nått som heter v1.4 eller v1.3 hdmi kabel osv av den enkla anledningen att hdmi kablar helt enkelt inte delas in i versionsnummer. Det enda som skiljer HDMI-kablar (utöver specialaren "Ethernet") är specad (inte faktisk) överföringskapacitet, därav indelningen Standard resp High speed.

Att du bara får ut 2.0 och inte 5.1 ljud har knappast med kabeln att göra.

Ok, då har vi rett ut det. Kräver ARC High Speed kablar då? Har du någon teori om varför jag bara får ut 2.0 och inte 5.1 ljud till förstärkaren när jag försöker köra med ARC?

Det finns förvisso stärkare som kan få för sig att skaka fram sabbat colorspace osv men att generellt säga att "hdmi direkt till tv ger absolut bäst bild" är inget annat än ren och skär okunskap. De flesta säljare ska man inte lyssna på.

Nä, jag upplevde ingen skillnad på bilden när jag kopplade enheterna direkt till TV:en, det enda var just att ljudfördröjningen försvann.

Postad 23 January 2013 - 10:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Nej, ARC kräver inte High Speed kablar.

Vet i fasen varför du bara får ut 2.0. ARC:n i Sonyn kanske är konstruerad att inte ge roligare än så ut?

Postad 23 January 2013 - 10:42

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
Har du ställt ljudutgången på Sonyn rätt?

Postad 23 January 2013 - 11:27

Trollhunter
  • Trollhunter
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Nej, ARC kräver inte High Speed kablar.

Vet i fasen varför du bara får ut 2.0. ARC:n i Sonyn kanske är konstruerad att inte ge roligare än så ut?

Har inte testat ARC´n men jag kör nu hdmi direkt till TV´n och Tosslink tillbaka och jag får ut "rätt ljud" dvs PCM, DTS 2.0 och DTS 5.1 (min förstärkare klarar inte mer så den begränsningen gör mig inget), lipsync är perfekt den plus effekten jag var ute efter att jag när jag spelar kan samtidigt köra t.ex spotify från Boxee funkar perfekt. Blir sanslöst mycket kabel men allt fick plats i en smal "ränna" och allt annat ligger dolt i skåpet så helheten blir ren och snygg

Postad 11 March 2013 - 08:42

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Fick ett konstigt fel eller problem med TV:n igår. Jag tittade på Netflix och allt flöt på som det skulle men så kom en scenväxling och bilden blev plötsligt mörkare. Först trodde jag att det var filmen som blev mörkare men så tryckte jag på stopp och då blev bilden omedelbart ljusare igen. Märkligt så jag backade tillbaka filmen till där den hade blivit mörkare och tittade om och då förblev bilden lika ljus hela tiden.
Vad kan det ha varit? En indikation på att TV:n har ett fel? Jag vet inte vet någon av er?
Det är HX855 46 tum jag har.

Postad 11 March 2013 - 15:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Låter som du har energisparfunktioner aktiverade. Lämnar du tvn ifred i 4 timmar slår den ifrån helt. Finns en meny för att slå av alla de där funktionerna.

Postad 12 March 2013 - 15:22

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Fråga, hur gör man med hgt som sitter i foten 855 om ska sätta denna på vägen, har försökt hitta bilder men inte lyckats.

Postad 12 March 2013 - 17:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Fråga, hur gör man med hgt som sitter i foten 855 om ska sätta denna på vägen, har försökt hitta bilder men inte lyckats.

Du får avlägsna foten och nöja dig med tv:ns inbyggda högtalare eller koppla till en hembioanläggning. Kanske Sony har nån sorts skarvsladd till högtalarfoten om du prompt vill ha den inkopplad.

Postad 12 March 2013 - 17:59

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Personligen tyckte jag att det blev bättre ljud utan stativhögtalarna när jag hängde upp min på väggen.

Redigerat av Nybbe67, 12 March 2013 - 18:00.

Postad 13 March 2013 - 12:03

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Låter som du har energisparfunktioner aktiverade. Lämnar du tvn ifred i 4 timmar slår den ifrån helt. Finns en meny för att slå av alla de där funktionerna.

Tack för påpekandet. Det var som du skrev.

Postad 30 March 2013 - 11:40

Grelber
  • Grelber
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Gjorde lite research på denna modell för en kompis räkning, och det slutade med att jag blev rätt sugen själv. Dock två frågor till er som äger burken, och där den information jag har hittat är motsägelsefull:

Är det verkligen möjligt att Sony har snålat in på en analog RCA-utgång för ljudet? Om det är riktigt, kan man i så fall som nödlösning plocka ut analogt ljud via en scartplugg med RCA-adapter? (Bakgrunden till frågan är att jag vill kunna mata mina trådlösa lurar på linjenivå för att kunna ställa ljudstyrken på lurarna helt oberoende av TV:ns volyminställing, vilket ju inte går om man ansluter lurarna till hörlursutgången.)

Är det sant att man på en s.k. smart tv från 2012 inte kan köra svt play direkt via TV:ns internetanslutning?

Tacksam för all input. Det verkar enligt prisjakt som om det nästan inte finns någon kvar som säljer 46-tummaren, och i skrivande stund anges CDON som enda ÅF som har den i lager, samtidigt som det inte tycks finnas något nyare Sony 46-tums alternativ i samma pris- och kvalitetssegment. Åtminstone har jag inte kunnat hitta något, men rätta mig gärna om jag har fel.

Redigerat av Grelber, 30 March 2013 - 11:42.

Postad 30 March 2013 - 15:06

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
Du kan välja (via inställningsmenyn) att ta ut ljudet i 'fast nivå' eller i 'tv-volyminställnings nivå' via 3,5 mm uttaget.

Postad 30 March 2013 - 21:59

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Gjorde lite research på denna modell för en kompis räkning, och det slutade med att jag blev rätt sugen själv. Dock två frågor till er som äger burken, och där den information jag har hittat är motsägelsefull:

Är det verkligen möjligt att Sony har snålat in på en analog RCA-utgång för ljudet? Om det är riktigt, kan man i så fall som nödlösning plocka ut analogt ljud via en scartplugg med RCA-adapter? (Bakgrunden till frågan är att jag vill kunna mata mina trådlösa lurar på linjenivå för att kunna ställa ljudstyrken på lurarna helt oberoende av TV:ns volyminställing, vilket ju inte går om man ansluter lurarna till hörlursutgången.)

Är det sant att man på en s.k. smart tv från 2012 inte kan köra svt play direkt via TV:ns internetanslutning?

Nix, inget SVT Play. Netflix och Youtube är det enda vettiga. Smartfunktionerna är ganska värdelösa generellt. Bättre att köra Htpc eller Android on a stick.

Postad 31 March 2013 - 07:43

Grelber
  • Grelber
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
@Nybbe67:
Tack för info. Trist och lite obegripligt, men ingen dealbreaker.

@ Putte 10:
Det visar ju att någon hos Sony har tänkt till, och det är förstås bra att den möjligheten finns. Men det är väl fortfarande så att om man ansluter något till hörlursuttaget så bryts ljudet till de inbyggda högtalarna, eller är det också ändrat i och med att menyvalet du beskriver har kommit till?
Och jag skulle nog ändå föredra att använda en analog linjeutgång. En tidigare post i tråden påstår att linjeutgången är bortrationaliserad, Prisjakts egenskapssammanställning håller med, medan CDON:s sammanställning av tekniska specifikationer påstår att den finns (på sidan). Så hur ska man veta, om man inte har apparaten framför sig?

Redigerat av Grelber, 31 March 2013 - 07:45.

Postad 31 March 2013 - 08:38

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Så hur ska man veta, om man inte har apparaten framför sig?

Man kan ju kolla i manualen. Tillverkaren brukar i regel ha mer rätt än återförsäljare eller infositer som Prisjakt...
http://pdf.crse.com/...1/SE/index.html

Dessutom kan du se i manualen att man kan välja om ljudet i högtalarna ska brytas när du ansluter hörlurar.
http://pdf.crse.com/..._extsnd_hp.html

Manualer kan faktiskt vara bra att titta i. :rolleyes:

Postad 31 March 2013 - 08:44

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
Du kan även ställa in om du vill att ljudet skall brytas/ej brytas då du sätter i 3.5 mm kontakten.

Postad 31 March 2013 - 10:14

Grelber
  • Grelber
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
@ Putte 10:
Tack igen för hjälpen.

@ktd:
Tack för vänskaplig och förmodligen välförtjänt åthutning. Jag hör till den krympande skara som faktiskt läser manualer innan jag börjar använda en teknisk pryl, men oftast inte förrän jag har prylen hemma. I det här fallet, efter att ha läst hela tråden från början till slut, räknade jag med att någon vänlig själ skulle kunna komma fram med svaren på mina frågor snabbare än jag hann lokalisera och hitta i en onlinemanual. Och det stämde ju i ditt fall (och även när det gäller Nybbe67 ovan). :)

Postad 09 April 2013 - 19:45

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Hoppla, nu kom en uppdatering på min TV. Undrar vad den gör?

Postad 09 April 2013 - 19:48

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jag fick den igår. Om du kollar på Sonys webbsida ser du,

Fördelar och förbättringar:
This software improves the performance of the Satellite Service Database program to help user managing the list of Satellite Services in the TV as well as the behaviour of the TV when watching Mediathek services in HbbTV.

Jag tycker menyerna känns rappare men annars har jag inte märkt något.

Postad 09 April 2013 - 19:53

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
@ktd, världens snabbaste respons. :D Kollade changeloggen och skulle ändra mitt inlägg men du var snabbare. 3 minuter efter!

Nåja, inget kul med uppdateringen.

Postad 09 April 2013 - 19:58

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
:)

Som sagt så tycker jag menyerna laddar snabbare vilket är skönt eftersom jag ändrar mellan bio och spel ofta.

Postad 10 April 2013 - 05:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
En HBO-app var ju att hoppas på för mycket. :(

Postad 13 April 2013 - 08:48

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Jag fick den igår. Om du kollar på Sonys webbsida ser du,

Fördelar och förbättringar:
This software improves the performance of the Satellite Service Database program to help user managing the list of Satellite Services in the TV as well as the behaviour of the TV when watching Mediathek services in HbbTV.

Jag tycker menyerna känns rappare men annars har jag inte märkt något.

Var på hemsidan?

Postad 13 April 2013 - 09:16

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Var på hemsidan?

Finns under Support fliken.

/Fredrik

Postad 19 April 2013 - 14:22

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hur fungerar egentligen inställningen för skärmformatet? Jag vill att bilden skall visas så som den verkligen är. Så ser jag något som är i 4:3 format vill jag ha det formatet på skärmen och inte någon utsträckt variant. Det här tycks ju inte gå att ställa in en gång för alla utan det ändrar sig hela tiden. Tittar jag på 4:3 material så ändrar jag det till det format som kallas "normal" och jag får en bild med svarta kanter. Tittar jag sedan på något som är i 16:9 format så kommer bilden att fylla ut hela skärmen. Men om jag sedan ser på 4:3 format igen ja då får jag en utsträckt bild och måste återigen gå in och ändra i bildformatet.
Varför kan inte TV hålla fast vid inställningarna och visa bilden så som den är inspelad?

Postad 19 April 2013 - 19:09

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hur fungerar egentligen inställningen för skärmformatet? Jag vill att bilden skall visas så som den verkligen är. Så ser jag något som är i 4:3 format vill jag ha det formatet på skärmen och inte någon utsträckt variant. Det här tycks ju inte gå att ställa in en gång för alla utan det ändrar sig hela tiden. Tittar jag på 4:3 material så ändrar jag det till det format som kallas "normal" och jag får en bild med svarta kanter. Tittar jag sedan på något som är i 16:9 format så kommer bilden att fylla ut hela skärmen. Men om jag sedan ser på 4:3 format igen ja då får jag en utsträckt bild och måste återigen gå in och ändra i bildformatet.
Varför kan inte TV hålla fast vid inställningarna och visa bilden så som den är inspelad?

Home>inställningar>bild>skärmformat>automatiskt bildformat= av

Postad 13 May 2013 - 17:41

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Har precis fått hem en Sony KDL-55HX855 och har en första fundering..

Hade som en start tänkt att ställa in bilden enligt de inställningar som hardware.no listar i sitt test http://www.hardware....5hx855/111161/3

Men jag har inte "Cinema 1" som ett alternativ i bildläge, bara standard, användare samt ljusstark. Någon annan som har Cinema 1?

Ändras det något pga valt bildläge som inte påverkas/har något att göra med alla individuella inställningar som man kan ändra?

Redigerat av spuj, 13 May 2013 - 17:43.

Postad 13 May 2013 - 18:15

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
Vilken ingång är du på när du ska göra inställningarna? Misstänker att valen kanske skiljer sig åt beroende på om man tex använder den inbyggda digitalmottagaren eller en BD-spelare ansluten via HDMI.

Postad 13 May 2013 - 18:49

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
HDMI2 var inkopplat då jag testade och jag gick även över till HDMI1 och gick in på inställningar eftersom jag fick samma tanke som du, har inte möjlighet att testa något just för tillfället.

Skulle det kunna ha att göra med vilka val man gör i början första gången tv'n startas? Språk, hemma/affärs-inställning etc?

Postad 13 May 2013 - 19:02

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Ny version igen. Står inte på supportsidan vad den gör. Säkerhet och stabilitet?

Postad 13 May 2013 - 20:50

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Har precis fått hem en Sony KDL-55HX855 och har en första fundering..

Hade som en start tänkt att ställa in bilden enligt de inställningar som hardware.no listar i sitt test http://www.hardware....5hx855/111161/3

Men jag har inte "Cinema 1" som ett alternativ i bildläge, bara standard, användare samt ljusstark. Någon annan som har Cinema 1?

Ändras det något pga valt bildläge som inte påverkas/har något att göra med alla individuella inställningar som man kan ändra?

Jag har min TV på engelska och jag har följande olika inställningar för bild, när man trycker på Tools, som på engelska heter: "Picture" och "Scene Select". För att komma åt "Cinema 1" läget i "Picture", måste du först gå in under "Scene Select" och välja "Cinema".

Hoppas det hjälper!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.