Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VIAPLAY Box

901 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Netgem N5200 (Viaplay-boxen) (Digitalboxar) 1 5,25 (3) Inga priser

Postad 17 november 2013 - 08:52

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Rörigt vet jag inte det är, men i t.ex. Barn avdelningen så kommer inte alla serie upp på de två nivåerna som de ligger samlade på
Tycker det är bättre med fler underkategorier som det är nu

Postad 17 november 2013 - 09:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Rörigt vet jag inte det är, men i t.ex. Barn avdelningen så kommer inte alla serie upp på de två nivåerna som de ligger samlade på
Tycker det är bättre med fler underkategorier som det är nu

Det kanske var att ta i med "rörig" man vänjer väl sig... Kan du avsluta en film för att sedan återuppta där den slutade om man inte tittat klart?

Postad 17 november 2013 - 09:15

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 1
Nä, frågan som tidigare har kommit. Om man vill fortsätta eller börja om, har visst försvunnit
Saknas även text på serier, filmer verkar det fungera på de jag har provat. Förutom Spider-Man i 3D varianten som saknar text

Postad 17 november 2013 - 09:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Nä, frågan som tidigare har kommit. Om man vill fortsätta eller börja om, har visst försvunnit
Saknas även text på serier, filmer verkar det fungera på de jag har provat. Förutom Spider-Man i 3D varianten som saknar text

Det är lika för mig, lär väl komma en ny uppdatering snart som åtgärdar dessa små fel..Tack för svar :)

Postad 17 november 2013 - 13:33

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Kul att se Viasat gå längst fram i ledet...n

NJA, endast Netflix som har 5.1 ljud. Alltså inte ens kan man få det i deras egna boxar med Viaplay.

Postad 17 november 2013 - 13:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

NJA, endast Netflix som har 5.1 ljud. Alltså inte ens kan man få det i deras egna boxar med Viaplay.

Fast å andra sidan kan man se en massa sport, sant med ljudet kvittar för min del..

Postad 18 november 2013 - 19:53

Unregistered4b91bb02
  • Unregistered4b91bb02
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det här kanske är gammal info för forumrävar, men efter nyomläggningen av viaplay kan jag backa flera timmar i direktsändning även på SVT/TV4. Det funkade inte på min box tidigare.... Då funkade det endast på viasats kanaler

Postad 18 november 2013 - 20:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Det här kanske är gammal info för forumrävar, men efter nyomläggningen av viaplay kan jag backa flera timmar i direktsändning även på SVT/TV4. Det funkade inte på min box tidigare.... Då funkade det endast på viasats kanaler

TV4 har alltid gått att backa 4 timmar, men funktionen med gul knapp finns inte
SVT 1 och 2 kan jag bara backa 5 min som tidigare
Barn/kunskaps kanalen går visst nu att backa 4 timmar

Postad 23 november 2013 - 09:34

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Är det bara för mig som bilden "hoppar" på Svt 1 och 2 med Viaplay-boxen?

Ska bli intressant att se en eventuell OS-final i hockey, om Viaplay pallar det... Mtp hur champions league-matcher brukar se ut...

Är det problem med bilden även i boxen vid stormatcher? Eller pratar du om bilden via annan plattform nu?

Postad 10 december 2013 - 21:09

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Idag har de fixat till så att TV6 HD håller samma höga kvalité på bilden, som Viasatsport kanalerna har :)

Postad 10 december 2013 - 21:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Har varit dålig bildkvalitet under alla fotbolls matcher live under en längre tid. Detta har de tydligen gjort..

Hej alla!

Här kommer nog ett svar som vi alla har väntat ett tag på. Under de senaste två veckorna har vår streaming leverantör lagt mycket resurser på felsökning av våra streaming problem till Viaplay boxen under populära matcher och event. En lång rad undersökningar har gjorts men den primära åtgärden inför ikväll är som följer:

En hel region av så kallade "parent cacheing servers" har tagits ur bruk för Viaplays trafik. Dessa servers levererar video segment nedströms till de Edge servers som serverar slutanvändarna. Regionen har i undersökningarna visat sämre throughput vid hög belastning än andra regioner. Förhoppningen är att de användare som under stora matcher fått segment serverade härifrån ska ha en bättre upplevelse ikväll.

En mindre tekniskt svar är att vi helt enkelt har tagit bort de servrar som vi har märkt underpresterar så att alla nu ska hamna på de servrar som inte har visat några problem under tidigare kvällar.

Så jag uppmanar alla att testa att kolla på matcherna under kvällen för att se hur denna ändring har påverkat de problem som ni upplevde under sändningarna.

Postad 10 december 2013 - 23:20

isolde
  • isolde
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Har inte haft problem innan men idag gick jättemycket upp occh ner i kvaliten bor i lund.

Postad 14 december 2013 - 22:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Nu verkar problemen vara lösta under fotbolls sändningarna, levererar härlig hd bild igen :)

Postad 16 december 2013 - 13:21

Akoa
  • Akoa
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Fungerar boxen bra nu? Någon som har en som vill uppdatera? Jag funderar själv på en men när jag läser tråden verkar det finnas en hel del brister?

Postad 16 december 2013 - 13:53

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Generellt sett fungerar den nog hyffsat stabilt idag. Har definitivt blivit bättre än i våras men är fortfarande en bit från perfekt. Sitter du med hyffsad uppkoppling är det bara o köra, svårt o se något bättre alternativ idag!

Postad 17 december 2013 - 13:16

Akoa
  • Akoa
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

Postad 19 december 2013 - 08:31

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Sista veckan/veckorna så får jag logga på mig på boxen varje gång jag startar den, skall det vara så?

Postad 19 december 2013 - 08:36

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Sista veckan/veckorna så får jag logga på mig på boxen varje gång jag startar den, skall det vara så?

Funkar för mig att bara trycka exit.

Postad 12 januari 2014 - 16:20

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0
Det har kanske blivit behandlat här tidigare, men - räknas viaplay-boxen som en "enhet"?

Postad 12 januari 2014 - 16:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Det har kanske blivit behandlat här tidigare, men - räknas viaplay-boxen som en "enhet"?

Nej..

Postad 14 januari 2014 - 09:39

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej alla,

läst igenom tråden och upplever att många är nöjda, medans andra är lite sisådär nöjda och upplever att den är i betastaidet fortfarande.
Har idag canal digital via parabol och helt ärligt är jag heligt less på skitföretaget. Känns inget bra att betala nästa 400 kr till dem varje månad.
kollar på alternativ och var inne på viasat parabol, men då vi troligtivs kommer att flytta under nästa vår så strular bindningstiden till det för oss.

Fick förslaget på denna box då det bara är 12 månaders bindningstid och ju mer jag läser ju mer intresserad blir jag.
Priset är ju markant trevligare än parabol lösningarna.
För oss är det enbart tv+film som är intressant.

vi förlorar vissa saker som vi uppskattar mycket, främst inspelningsmöjligheten. (kanske löser sig med playfunktionerna?)
tvilling möjligheten (har netflix så de få gånger som man behöver två tv så får det lösa sig...
kanal 5, 7 och 9 (man kan teckna ett premiumabonemang för kanal 5 och 9 för 59 kr månaden). Funkar airplay till atv i så fall ?

Sitter idag på BBB 24/1 adsl koppling. Netflix fungerar HUR bra som helst både bild och laddningstider via xbox. Jag antar att även boxen bör fungera klockers då?

Är tjänst/kvalitet på kanalerna (förutom sport) tillfredsställande eller dyker det fortfarande upp löpande kvalitetsbrister?

tacksam för alla svar som kan underlätta mitt beslut :)

mvh
Magnus

Postad 14 januari 2014 - 17:51

Unregistered0d83ab6d
  • Unregistered0d83ab6d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Hur tycker ni kvaliteten på sportsändningarna när tjänsten fungerar som det är tänkt? Är det stor skillnad på live-kanalerna jämfört med "vanlig" viaplay streaming utan boxen?
Fungerar viaplay utbudet genom boxen bättre än jämfört med om man tex kör viaplay på datorn?
Och om ni jämför live-kanalerna (sport främst) genom boxen med marksänd digital-tv i HD, hur mycket skiljer det sig åt? Är det fint flyt?

Som jag nämnde tidigare är jag ute efter era erfarenheter när tjänsten verkligen fungerar och inte när det är uppenbart att något strular med servrar etc.

Funderar starkt på att beställa boxen så skulle vara kul att höra lite tankar kring av er som har en del erfarenhet av den.

Tack på förhand!!

/Oxbringan

Postad 14 januari 2014 - 20:14

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Hej!

Hur tycker ni kvaliteten på sportsändningarna när tjänsten fungerar som det är tänkt? Är det stor skillnad på live-kanalerna jämfört med "vanlig" viaplay streaming utan boxen?
Fungerar viaplay utbudet genom boxen bättre än jämfört med om man tex kör viaplay på datorn?
Och om ni jämför live-kanalerna (sport främst) genom boxen med marksänd digital-tv i HD, hur mycket skiljer det sig åt? Är det fint flyt?

Som jag nämnde tidigare är jag ute efter era erfarenheter när tjänsten verkligen fungerar och inte när det är uppenbart att något strular med servrar etc.

Funderar starkt på att beställa boxen så skulle vara kul att höra lite tankar kring av er som har en del erfarenhet av den.

Tack på förhand!!

/Oxbringan

Det är jätte stor skillnad mellan att se sport från ”vanliga” Viaplay, mot att se på live kanalerna i Boxen. Där är det mycket bättre flyt i bilden

Postad 14 januari 2014 - 23:11

Joeo
  • Joeo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej!

Tack på förhand!!

/Oxbringan

Jajamän det är skillnad. Mina HD-erfarenheter sedan tidigare är med comhem och när boxen är i sitt esse håller den samma kvalitet om inte bättre. Samma med Viasats egna SD-kanaler, där finns det inget att anmärka på.

Det finns dock en brasklapp här och det är SVT1HD, SVT2HD samt TV4. På SVT-kanalerna är det bra vid nyhets-, natur- och underhållningsprogram, men här senast under JVM var det synbart att sändningen inte hängde med i svängarna. Kan fortfarande se dessa kanaler med comhem-boxen utan kort så ingen större förlust för min del, men värt att påpeka att vid just sport är dem inte fullt lika bra som viasatkanalerna. TV4, som är i SD, är helt enkelt bara rätt blaskig. Verkar dessutom vara boxens problembarn generellt(av någon anledning tar den ca 3-4 sek att ladda varje gång jag zappar in).

Hej alla,

läst igenom tråden och upplever att många är nöjda, medans andra är lite sisådär nöjda och upplever att den är i betastaidet fortfarande.
Har idag canal digital via parabol och helt ärligt är jag heligt less på skitföretaget. Känns inget bra att betala nästa 400 kr till dem varje månad.
kollar på alternativ och var inne på viasat parabol, men då vi troligtivs kommer att flytta under nästa vår så strular bindningstiden till det för oss.

Fick förslaget på denna box då det bara är 12 månaders bindningstid och ju mer jag läser ju mer intresserad blir jag.
Priset är ju markant trevligare än parabol lösningarna.
För oss är det enbart tv+film som är intressant.

vi förlorar vissa saker som vi uppskattar mycket, främst inspelningsmöjligheten. (kanske löser sig med playfunktionerna?)
tvilling möjligheten (har netflix så de få gånger som man behöver två tv så får det lösa sig...
kanal 5, 7 och 9 (man kan teckna ett premiumabonemang för kanal 5 och 9 för 59 kr månaden). Funkar airplay till atv i så fall ?

Sitter idag på BBB 24/1 adsl koppling. Netflix fungerar HUR bra som helst både bild och laddningstider via xbox. Jag antar att även boxen bör fungera klockers då?

Är tjänst/kvalitet på kanalerna (förutom sport) tillfredsställande eller dyker det fortfarande upp löpande kvalitetsbrister?

tacksam för alla svar som kan underlätta mitt beslut :)

mvh
Magnus

Mycket av det som går i tablåerna finns ju att se närsomhelst med film/serie utbudet i viaplay. Och sen går det ju att spola tillbaka viasatkanalerna upp till fyra timmar också.

Filmkanalernas enda brist är väl att dem inte är i HD. Dock finns det ju HD-filmer i viaplayutbudet och det är tv-kvalitet rakt igenom på tv, serier och film där, även det som inte är i HD.

24/1 borde fungera ypperligt, speciellt trådat. Jag får ut cirka 30 trådlöst och det har aldrig varit något problem med det. Laddningstiden på samtliga kanaler är minimal(typ som vilken box som helst), dock klarnar bilden till maxkvalitet efter ca 1 sek.

Det är väl lite barnsjukdomar kvar fortfarande. Jag har haft boxen i tre månader så de som skaffade tidigare har nog stött på mer problem än jag. För några veckor sedan låg iaf boxen nere för mig i samband med att viaplays inloggningsserver kraschade för massa användare(även på andra plattformar). 4 timmar kanske. Annars är det mest småhackande som upphört inom 15-30 min, dock inte särskilt ofta, och ibland fixar en omstart dessa problem. Då snackar vi bara TV-kanalerna. Men kan inte påstå att jag haft mer problem än med comhem och boxer på den fronten.

Postad 14 januari 2014 - 23:11

Unregistered0d83ab6d
  • Unregistered0d83ab6d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Det är jätte stor skillnad mellan att se sport från ”vanliga” Viaplay, mot att se på live kanalerna i Boxen. Där är det mycket bättre flyt i bilden

Låter bra det. Äh jag slår till med en beställning, känns trots allt som en mycket prisvärd tjänst.

Nån som har koll hur det fungerar med dom vanliga kanalerna jag får från väggen! Fungerar alla genom boxen eller är det bara vissa, om ens nån?

Redigerat av Unregistered0d83ab6d, 14 januari 2014 - 23:15.

Postad 15 januari 2014 - 07:33

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Stort tack för ditt svar Joeo :)

låter betryggande. Förstår såklart att det kan uppstå vissa problem med tekniken.
Lutar åt att slänga ut skräpet från Canal Digital.

Postad 15 januari 2014 - 12:29

Joeo
  • Joeo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ingen orsak!

Förresten angående tvilling, även om du inte kan använda boxen till två apparater samtidigt så är den superlätt att flytta runt, den är ca 12x12 cm stor. Bara en HDMI-kabel och ström-adapter(de flesta har nog en extra från någon gammal lampa, router eller liknande) så är det färdigkopplat. Annars så stöder ju viaplay flertalet konsoler och smart-tvs också även om jag inte har någon erfarenhet av det.

Redigerat av Joeo, 15 januari 2014 - 12:29.

Postad 15 januari 2014 - 12:50

Unregistered0d83ab6d
  • Unregistered0d83ab6d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för svar Joeo. Låter onekligen bra!
Hur snabbt fick ni hem boxen förresten? På hemsidan står det ju bara inom 10 arbetsdagar.

Redigerat av Unregistered0d83ab6d, 15 januari 2014 - 12:53.

Postad 15 januari 2014 - 12:57

Joeo
  • Joeo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tack för svar Joeo. Låter onekligen bra!
Hur snabbt fick ni hem boxen förresten? På hemsidan står det ju bara inom 10 arbetsdagar.

2 dagar, Kalmar till Uppsala.

Redigerat av Joeo, 15 januari 2014 - 12:59.

Postad 15 januari 2014 - 13:24

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
väntar på svar från viasat. Har fått förklarat för mig att jag har rätt att testa box och kvalitet och återsända den inom 14 dagar med hänvisning till distanskköplagen om jag ångrar mig. Läser jag det finstilta så står det att det upphävs om jag aktivt godkänner en uppspelning av tex film.
Vill inte sätta mig i ett 12 månaders abonnemang som jag inte är tillfreds med.

får väl se vad de säger. Annars har jag tillockmed fått godkänt från frugan ;)

Postad 15 januari 2014 - 17:43

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Låter bra det. Äh jag slår till med en beställning, känns trots allt som en mycket prisvärd tjänst.

Nån som har koll hur det fungerar med dom vanliga kanalerna jag får från väggen! Fungerar alla genom boxen eller är det bara vissa, om ens nån?

Du kan se kanaler från marknätet (DVB-T) kanaler du får in är SVT1 o 2, barnkanalen kunskapskanalen, TV4, TV6 och kanal global
(Finns några enstaka kabelnät som också använder sig av DVB-T)

Postad 16 januari 2014 - 17:23

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Kanalerna Viasat OS 1 HD och Viasat 14 HD kommer att finnas i boxen under OS

Postad 16 januari 2014 - 21:34

Joeo
  • Joeo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Kanalerna Viasat OS 1 HD och Viasat 14 HD kommer att finnas i boxen under OS

Äre så? Frågade support så sent som igår och de sa till mig att inga kanaler skulle läggas till i boxen, bara att allt innehåll skulle finnas i viaplay-utbudet.

Postad 17 januari 2014 - 14:35

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har beställt boxen nu.

Samt sagt upp Canal Digital. En lättadens sten har släppt från mitt bröst. Värre bluff och bågföretag får man leta efter.....huuuua.

väntar med spänning och hoppas det fungerar för mig, annars sitter jag i skiten ;)

Vad jag förstår det som så skall det läggas till en kanal extra under OS. Iallafall enl supporten. Verkar dock vara olika besked beroende på vem man pratar med. Dock är ju allt det "viktiga" i trean och tian. vilket alla har tillgång till :)

har man sportpaketet så får man tillgång till allt såklart.

Postad 17 januari 2014 - 15:40

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Äre så? Frågade support så sent som igår och de sa till mig att inga kanaler skulle läggas till i boxen, bara att allt innehåll skulle finnas i viaplay-utbudet.

Jo de ska komma till OS

Postad 17 januari 2014 - 23:03

Joeo
  • Joeo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jo de ska komma till OS

Kanon! Måste blivit klart precis efter jag frågade.

Postad 18 januari 2014 - 21:21

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Har haft viaplay boxen ett par veckor. Är nöjd att spara 1000kr per månad! Ikväll var det lite hackigt under hockeyn men inte alls som viaplay man ser genom datorn. Oftast funkar det rätt bra. Som sagt 12000kr per år sparar jag!

Redigerat av JollyJumper, 18 januari 2014 - 21:21.

Postad 22 januari 2014 - 16:45

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
beställde min box förra onsdagen och fortfarande ingen leverans.
Efter samtal med viaplay över facebook får jag reda på att det kan ta upp till 10 arbetsdagar för leverans.

förklarade vänligt att 10 dagar inte är en rimlig leveranstid i dagens samhälle. Det torde innebära att det kan ta upp till 8 dagar för Viasat att paketera boxen och få iväg den. (självklart med undantag för att de inte har några boxar inne och väntar på leverans...)

Oavsett så fick jag reda på att mina 14 dagar ångerrätt påbörjas när boxen levereras. Det känns tryggt!
5 arbetsdagar idag, hoppas på att det ligger en lapp i brevlådan när jag kommer hem ;)

Postad 26 januari 2014 - 15:14

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag har Viaplay-boxen och 250/100 Mbit uppkoppling och ändå kan bilden hacka och strula jättemycket, oftast fungerar live-kanalerna bättre t.ex. SVT har riktigt bra bildkvalitet på min 42" TV. Riktigt surt om man hyrt en film för 39 kr och så är den helt osebar och bilden fryser och pixlar sig, då är det nästan så man har lust att kasta ut boxen genom fönstret. Mailat Viaplay massa gånger om olika problem med tjänsten men det verkar aldrig riktigt lösa sig, eller så är det bara så att det helt enkelt fungerar dåligt om man sitter med en uppkoppling från Bredbandsbolaget.
Nu när många dessutom kommer skaffar Viaplay för att se på OS kommer det väl troligen bli ännu mera strul med boxen :(

Postad 26 januari 2014 - 15:18

Papprik
  • Papprik
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag har Viaplay-boxen och 250/100 Mbit uppkoppling och ändå kan bilden hacka och strula jättemycket, oftast fungerar live-kanalerna bättre t.ex. SVT har riktigt bra bildkvalitet på min 42" TV. Riktigt surt om man hyrt en film för 39 kr och så är den helt osebar och bilden fryser och pixlar sig, då är det nästan så man har lust att kasta ut boxen genom fönstret. Mailat Viaplay massa gånger om olika problem med tjänsten men det verkar aldrig riktigt lösa sig, eller så är det bara så att det helt enkelt fungerar dåligt om man sitter med en uppkoppling från Bredbandsbolaget.
Nu när många dessutom kommer skaffar Viaplay för att se på OS kommer det väl troligen bli ännu mera strul med boxen :(

Det är inget fel på din uppkoppling!

Läs här;
http://community.via...s/8sa7qdif1d09d

Postad 26 januari 2014 - 15:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Det är inget fel på din uppkoppling!

Läs här;
http://community.via...s/8sa7qdif1d09d

Ta en titt här när det gäller bredbandsbolaget:
http://community.via...cs/cm56icq8hfzu

Postad 27 januari 2014 - 15:20

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Inne på arbetsdag nr 9 utan leverans.
Viaplay har sagt att efter 10 dagar så börjar man undersöka felorsak. Har även bett dem kontakta sin logistikavdelning, och är 3½ dag sedan nu, utan att de har fått svar.

Man börjar fundera på deras interna rutiner....

Plus till trevlig och förstående supportpersonal dock. Tråkigt att interna rutiner verkar sätta stopp för en bra leverans.

Postad 27 januari 2014 - 17:50

Unregistered0d83ab6d
  • Unregistered0d83ab6d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har inte heller fått någon box. 12 arbetsdagar nu. Hur är det ens möjligt att det ska ta så lång tid? Och varför kan man inte spåra försändelsen?
Allt känns så oseriöst och supporten kan inte ge några som helst svar. Varför har man då en support?

Postad 27 januari 2014 - 18:00

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Så långa leveranstider var det inte när jag beställde min för lite mer än ett års sedan. Beställde på onsdagen och fick den på fredagen.
Det kanske inte finns några i lager just nu, men då tycker man att de borde upplysa om det

Postad 27 januari 2014 - 18:22

Unregistered0d83ab6d
  • Unregistered0d83ab6d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Lindo, absolut kan det vara slut på lagret men då ,som du säger, ska det tydligt framgå. Man betalar ju dessutom fullt pris för något man inte kan använda.

Postad 28 januari 2014 - 09:05

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Lindo, absolut kan det vara slut på lagret men då ,som du säger, ska det tydligt framgå. Man betalar ju dessutom fullt pris för något man inte kan använda.

Vet inte om det är någon tröst, men du kan ju använda Viaplay på datorn och andra plattformar även om du inte fått boxen än.
Men att kolla live TV blir ju lite lurigt förstås.

Postad 28 januari 2014 - 14:19

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
har väntat ut 10 arbetsdagar som de hela tiden har hänvisat till. Det passerade idag. Så har skicka(ytterligare) ett meddelande till viaplay(på facebook) där jag fört all kommunikation hittills.
Skall bli spännande att få svar. De har varit extremt trevliga, och förstående under hela dialogen. Dock har de inte bemödat sig med att kolla upp vad som hänt. Har även bett dem kontakta sitt logistikcenter för att se vad som hänt paketet. Fick reda på att det skulle kunna ta några dagar(hur det nu kan göra det...). Det är 4 dagar idag utan ett knyst.

Börjar bli dags att framföra kalagomål på fairshopping, Om inte annat för att belysa det konstiga och uråldriga supportsystem de använder.
Jag menar, Amazon kan skicka från Philadelphia till Stockholm på 46 timmar. Viasat kan inte skicka inom Sverige på 10 dagar.... det är inte okay.

Jag har begärt kompensation för utebliven box, då de redan har tagit betalt för det. Jag har inte beställt viaplay via någon annan media, utan jag har beställt med boxen. Att de tar betalt för nått som jag inte fått på ½ månad är inte okay.

Postad 28 januari 2014 - 17:10

Unregistered0d83ab6d
  • Unregistered0d83ab6d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Suck.. Idag fick jag ett mail på att min order har bekräftats, vilket betyder att boxen inte har skickats ännu. Så alltså efter 13 arbetsdagar och efter eget bevåg kontaktat supporten så skickas boxen idag. Ett stort skämt! Varför man ska behöva vänta 10 dagar för att överhuvudtaget kunna se vad som hänt är också ett mysterium.

Tjänsten ska bara fungera perfekt annars blir det uppsägning av abonnemang direkt! Och har väl inte allt för stora förhoppningar på att det kommer göra det efter att ha läst diverse kommentarer.

Fan att man ska behöva bli arg innan man ens testat en produkt.

Postad 29 januari 2014 - 08:04

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Samma för mig. Efter påtryckningar under 4 (arbets)dagar om att de skall kolla upp vad som hänt med mitt paket så fick de tummen ur på den magiska dag 10. Framkom att det vart ett tekniskt problem och att de nu skall göra allt för att få iväg boxen snabbt. Har fått återbetalt en månad som kompensation, vilket inte är i närheten av vad de borde erbjuda. Men orkar inte gnälla om det. Dock kommer jag driva frågan att någon ansvarig hör av sig till mig gällande varför deras leveranssystem är sämst i sverige och varför deras rutiner är under all kritik. Samt varför man inte kan prata med varandra internt.

Postad 01 februari 2014 - 11:12

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Hade även jag problem med att få boxen och fick också vänta två veckor på leverans och då ska det sägas att jag specifikt frågade 4 dagar efter beställning om boxen hade gått iväg eftersom jag inte hade fått något bekräftelse, dom lovade heligt att det hade den gjort. Det visar sig att den inte alls hade gjort och jag fick ringa in igen och säga till dom att få iväg en box omgående. Påpekade att jag kommer betala ½ månad för en halv tjänst men har inte blivit erbjuden någon kompensation. Det kan inte börja mycket sämre. Dom som sköter supporten är ointresserade och känns allmänt frånvarande.

När man nu haft boxen 1½ dygn så kan jag inte påstå att jag är speciellt imponerad. Är det något som fungerar som det ska i denna box? För att lista alla problem jag upplevt på bara denna korta tid:
  • WiFi-komponenten i denna box är bland det mest värdelösa jag varit med om. Den har problem med krypteringar, den kopplar i från konstant, det går inte att återansluta osv. Jag har utmärkt signal till min Linksys E4200, inga andra enheter har problem att ansluta till nätverket. För att dra en liten parallell, jag har haft en lite Rockchip enhet (enheter som oftast inte har dom bästa trådlösa komponenterna) stått på samma plats utan att ha upplevt några problem med wifin till den enheten, någonsin. Det säger det mesta.
  • Värdelös funktionalitet för marksända nätet. Det går inte att söka kanaler utan en massa lull lull och manuella inställningar hit och dit. Min förra box gjorde detta på 3 min, automatiskt.
  • Man sände TV6 i HD, en kanal som till 80% sänder material i formatet 4:3, vad i hela friden är meningen med att sända i HD då?
  • Designen är värdelös, tyngdpunkten sitter alldeles för högt, det går med andra ord inte att ha den stående (som passar för hur jag har mina prylar) när man har kablar i enheten. Den måste stå och "hänga" på saker runt om.
  • Boxen har stängt av sig själv 3 gånger...

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.