The Mortal Instruments på mexikanska netflix.
Hur är det eg på latino-varianten, är det dubbat som vissa säger eller textat på spanska? Dubbat går ju fetbort, "Me llamo Bönd, Chames Bönd"
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 December 2013 - 23:54
Hur är det eg på latino-varianten, är det dubbat som vissa säger eller textat på spanska? Dubbat går ju fetbort, "Me llamo Bönd, Chames Bönd" Postad 11 December 2013 - 07:33
Alltså hur gör alla för att se t.ex på Mexikanska Netflix?
Jag har löst så jag har Netflix Canada, dom har betydligt nyare filmer än svenska iallafall. Jack Reacher och såna halvnya finns ju där. Men vissa skriver ju UK, USA och Mexico nu tydligen, så hur gör man? Postad 11 December 2013 - 07:52
Kolla www.unblock-us.com eller www.unotelly.com Där finns det så du kan välja vilken Netflix Region du vill köra.
Postad 11 December 2013 - 07:56 Jag har Netflix på både dator, ps3, iPhone och Boxee Box... vilken av dessa blir lättast att fixa det till då? Postad 11 December 2013 - 08:30
Om man kör unblock US, finns det då engelsk textning till alla filmer / serier?
Postad 11 December 2013 - 08:51 Nej det gör det inte. På amerikanska Netflix finns det textning för döva på mycket men inte allt, på den brittiska är många serier och filmer inte textade överhuvudtaget. Och går du mexikanska kan det vara så att det är tvingad spansk text, som antagligen beror på rättighetsskäl (samma anledning som du inte kunde välja bort svensk text på filmer från NF och Scanbox på dvd förr i tiden). Du kan välja vilket språk du skall se filmen på. Dock är det tvingad spansk text ibland. Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 11 December 2013 - 08:51. Postad 11 December 2013 - 09:00
Nä huga, då stannar jag kvar på Netflix Canada på Boxee och har svenska versionerna på ps3, datorn och iPhone.
Postad 11 December 2013 - 09:09 unlocator är enklare och dessutom gratis. https://unlocator.com Då kan du välja valfri region via en websida. De enheter som du vill kunna växla på byter man bara dns på. Vill man alltid ha SE på tex en ipad så är det bara att låta bli dns. Vill man alltid ha samma region på alla så byter man dns i sin router. [Edit: tog bort referral /par-joha] Redigerat av par-joha, 11 December 2013 - 09:28. Postad 11 December 2013 - 09:20 Ah smidigt, tack för tipset!
Redigerat av par-joha, 11 December 2013 - 09:28.
Postad 12 December 2013 - 13:33
Om man i princip sett det mesta gammalt som är bra då vill man nog gärna ha något nytt. Enkelt. Postad 12 December 2013 - 13:38 antingen har man för smal filmsmak eller så ser man för mycket isåfall Postad 12 December 2013 - 13:39
Nja, det är ju just för att man förstått marknaden som man klagar på netflix. Efterfrågan och marknad går inte riktigt ihop, ännu.
Jag är rädd för att det är det senare. Postad 12 December 2013 - 13:43
jag skulle gärna betala 199kr i månaden för ett mer färskt Netflix med samma releasefönster mot hela världen för TV och Film (rentals/sale), Nu betalar jag 115kr i månaden istället. Min vinst, filmbolagens förlust.
Redigerat av Christopher_A, 12 December 2013 - 13:44. Postad 12 December 2013 - 13:47 Den som verkligen förstår behov och efterfrågan. Inte klagande. Det är utveckling framåt som efterfrågas. Tänk om du på Netflix även skulle kunna se en film i Sverige med svensk text samtidigt som den går upp på bio i USA. Där har du ett tänk i klass med Steve Jobs. Redigerat av Unregistered7f802c91, 12 December 2013 - 13:47. Postad 12 December 2013 - 13:52 Det är just det som är Netflix målsättning. Men det kommer förmodligen bara att funka för filmer som de själva är med och producerar. Postad 12 December 2013 - 13:55 Inget händer över en natt. En bra början. Postad 12 December 2013 - 14:59 Skulle aldrig hända. Inte för de pengarna. Har varit uppe i den andra tråden men bolagen tjänar miljarder på försäljning av filmer, för att kompensera för inkomstbortfallet måste Netflix ligga på runt 500:- i månaden. Sådant fascinerar allt mig, jag anser mig se mycket film, någonstans runt 150-200 filmer per år (3-4 filmer i veckan) och det finns gott om film på netflix som jag inte har sett. Om man väljer att söka tror jag att du kommer finna gott om "bra" filmer (relativt begrepp minst sagt) även på svenska netflix som du inte sett. Din efterfrågan och marknaden går inte ihop, ännu. Inte samma sak. Den finns inget incitament just nu för bolagen att släppa filmer tidigare för att de tjänar för mycket pengar på bio/försäljning/rentals/filmkanaler. Denna vinst krymper sakta men säkert då marknaden blir mindre för att folk söker sig till andra medier att se filmer. Det kan leda till två troliga alternativ: antingen går vi mot en Itunes-modell där folk köper sina filmer digitalt eller så tar streamingtjänster över mer och mer. Men där är vi inte idag och på flera år. För eller senare kommer du kunna se filmer på Netflix samtidigt som de har premiär på dvd/bd/whatever men om det är 5 eller 10 år in i framtiden kan vi bara sia om. Och mest troligt är att de eventuellt inte kommer komma alls till Netflix för att bolagen inser att det finns pengar att tjäna och startar deras egna streamingtjänster istället. Så idag betalar jag 79:- (plus 5 dollar för unblock) för "gamla" filmer. Risken finns att jag i framtiden betalar 300:- i månaden för att få "nya" filmer på fem olika streamingtjänster. Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 12 December 2013 - 15:00. Postad 13 December 2013 - 09:03 Fast med unblock kan man ju se en hel del nytt också. Betydligt mer nytt än på SE. Postad 13 December 2013 - 11:42
Supernatural ligger på Netflix nu... helt ok serie... iaf till 8e säsongen, där tycker det börjar bli sämre...
Postad 13 December 2013 - 20:44
Lilyhammer säsong 2 har inte kommit till svenska Netflix ännu? Men Danska Netflix har den med svensk text.
Postad 14 December 2013 - 08:43
House of Cards Season 2 trailer
All episodes Feb 14 2014 http://www.youtube.c...h?v=jFhJjCmYi1M Redigerat av fristil, 14 December 2013 - 08:44. Postad 14 December 2013 - 10:02
Brutalt vad laddad jag är för år 2 av House of cards.
Tror de blir att se om år ett snart. Postad 16 December 2013 - 08:18 Finns på US också upptäckte jag igår kväll. Lite märkligt att avsnitten och beskrivningarna är på svenska trots att den inte finns på SE ännu. (Apple TV skriver alla titlar och beskrivningar på svenska om samma avsnitt finns på SE.) Postad 16 December 2013 - 10:44
SVT har rättigheterna till förstahandsvisningarna här, de ska börja visa dom troligen i februari. Så det tar ett tag till innan dom dyker upp SE. Postad 16 December 2013 - 13:04
netflix måste vara det enda bolaget i historien som inte visar sin egen produktion först på sin egen plattform
Postad 16 December 2013 - 13:23
Just Lilyhammer är väl en samproduktion med norsk TV, så det är nog orsaken. Postad 16 December 2013 - 14:53 Precis, det var NRK som producerade säsong 1 och sedan köpte Netflix in sig på den som medproducenter: http://www.nordiskfi...final-go-ahead/ Postad 16 December 2013 - 18:22
Jag vill tipsa om The Minus Man, en film som kanske inte faller alla i smaken men om man gillar smarta indiefilmer bör denna falla dig på läppen.
Fast bara att Owen Wilson spelar seriemördare borde vara tillräckligt för att alla skulle lägga till den på sin lista. Postad 17 December 2013 - 13:22
På det temat kan även rekommenderas "The Perfect Host" som spelas av David Haid Pierce (kanske mest känd för rollen som Niles Craine i Fraiser). Den fanns iaf tidigare på NetFlix, var dock ett tag sen jag såg den. Postad 17 December 2013 - 19:37
s*tan va bra breaking bad är. Är i mitten av säsong 4 nu och det börjar bli riktigt intressant och spännande
Tycker nog att säsong 4 är den bästa än så länge. Postad 17 December 2013 - 19:45
Underligt, jag har gjort 3 försök att se serien men slutat efter något avsnitt. Alla hyllar den men jag fastnar inte
Postad 17 December 2013 - 19:51
Började se den för ett par veckor sedan och idag såg jag det sista avsnittet. Grymt bra serie. /Fredrik Postad 17 December 2013 - 20:06 Nej så är det ju ibland. Samma sak med mig och sons of anarcy. Fastnade aldrig för den. Möjligt jag gör ett försök igen någon gång . Oj då måste du ha kollat intensivt. Har hållt på över en månad nu Postad 20 December 2013 - 11:15
Den går lite upp och ner tycker jag som nu sett hela, ibland är det riktigt bra, men ibland känns det lite som en transportsträcka mellan A och B (typ Matrix 2) Postad 20 December 2013 - 21:27
Har sett klart på alla breaking bad avsnitt som finns på netflix. Hur ska jag någonsin klara vänta på resten. Sjukt spännande slut
Tycker bara inte om skyler i serien. Stör mig på henne Redigerat av andreassofus, 20 December 2013 - 21:28. Postad 22 December 2013 - 12:38
Blackfish dokumentär om seaworld och orca valar. Väldigt seevärd dags att bojkotta djurparker.
http://www.imdb.com/...45118/reference Redigerat av hellfog, 22 December 2013 - 16:47. Postad 22 December 2013 - 15:39
Vill man gör mer nytta så kan man börja med att bojkotta kött Postad 22 December 2013 - 16:51
Jag är redan vegetarian. Postad 22 December 2013 - 17:12
Jag trodde forumet handlade om serier och filmer på Netflix.
Inte om vad man äter. Jag tipsar om The Raid på Svenska Netflix. Postad 23 December 2013 - 11:27 Suits har jag missat, så den är välkommen! En annan bra TV-serie är "Rectify" på Netflix Canada. Dessutom är den ny, 2013. Postad 23 December 2013 - 12:32
Konstigt att jag inte hade hört talas om Rectify tidigare. Får kollas upp. Postad 23 December 2013 - 15:56
Orange is the New Black: fantastiskt bra, en av dom bästa nya serierna 2013.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |