Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 07 April 2013 - 16:19
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
ditt inlägg genomsyras av samma arrogans som orths twitter"skämt". "jag har det ju bra så varför klagar alla för?"
det kan tyckas se ut som en bra affärside, men i själva verket är det urbotat korkat, åtminstone som det ser ut idag. du stänger ute väldigt många potentiella kunder genom att kräva online. fan, t.o.m jag som har en hyfsat bra uppkoppling (även om det tog 1½ månad att få skiten) kommer välja bort 720 om online är ett krav. jag vill kunna spela spel när JAG vill, inte när jag råkar ha en uppkoppling, eller när kontrollservern råkar vara igång.
som oqvist säger finns det INGA plus alls för konsumenter att kräva internetanslutning. INGEN. och dom positiva effekter det medför för företaget är så få och små att det fortfarande inte räcker till för att kräva. det är helt enkelt enbart jävligt korkat.
Jag har det förvisso bra när det kommer till internet men ärligt talat så har nog de flesta som är spekulanter till en nextgenkonsol det så pass bra att man har internet, iaf ekonomiskt. Bor man däremot där det inte finns internet kan jag förstå att det blir problematiskt men då kanske såna här saker ger en skjuts åt utveckling inom infrastruktur på dessa platser med tiden. Utveckling sker då vi försöker förbättra eller hitta lösningar på problem, ta bort problematik och vi kommer stanna upp i utvecklingen. Jag ser självklart båda sidorna av myntet men eftersom det är sånt j***a gnäll så valde jag att visa denna. Här är en sak till som kommer av att ha ständig uppkoppling, om det är bra eller dåligt för konsumenten får ni avgöra själva. Hur många spel har du spelat som inte har fått en patch eller uppdatering? Som det är nu när man har sin konsol uppkopplad mot live så söker den efter uppdateringar när man startar ett spel, är man offline spelar man spelet som det släpptes och hur många spel är felfria när dom släpps nuförtiden? Detta gör även att man kommer ifrån exploits som går att utnyttja genom att rensa cache och sedan spela offline (för tex achievements). Alla är alltid uppdaterade och spelar alltid den mest polerade versionen av spel och appar, även dom personerna som aldrig hade haft sin konsol online om det inte varit ett krav på det. Men som sagt finns det givetvis problem med vad man än väljer, precis som allt i världen. Använd "citera" så blir det lätt att veta vem man pratar med, använd inte "citera" så blir det mindre text i inlägget...  what to chose, what to chose.
Postad 07 April 2013 - 16:34
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Det har ju dock inget med krav att göra. Ps4 skulle väl ha det, men kan inte minnas att det var nåt krav på internet för att kunna spela på den konsolen no?
Så, kan du komma med nåt positivt på kravet?
Postad 07 April 2013 - 16:47
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Det har ju dock inget med krav att göra. Ps4 skulle väl ha det, men kan inte minnas att det var nåt krav på internet för att kunna spela på den konsolen no?
Så, kan du komma med nåt positivt på kravet?
Om du tänker till en sväng så ser du snabbt att om inte konsolen är uppkopplad när du startar spel eller appar så kan den omöjligt kolla efter uppdateringar. Edit: När jag ser vad jag precis skrev så ser jag dock att detta inte kräver en ständig ping mot live. Inte för att det har någon påverkan mer än att man skulle kunna slippa avbrott om internet eller live buggar ur under spelets gång dock.
Redigerat av Unregisteredb3599d3b, 07 April 2013 - 16:52.
Postad 07 April 2013 - 16:53
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Och om du tänker lite till så är det ingen som ifrågasätter att det är bra med onlinfunktioner, däremot krav på online för att kunna spela. Som jag sa, ps4 har dom där grejerna, men inte kravet. Hur kommer det sig att Sony kan lösa det, när Microsoft potentiellt inte kan?
Väntar fortfarande på nåt positivt med kravet.
Postad 07 April 2013 - 19:10
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Och om du tänker lite till så är det ingen som ifrågasätter att det är bra med onlinfunktioner, däremot krav på online för att kunna spela. Som jag sa, ps4 har dom där grejerna, men inte kravet. Hur kommer det sig att Sony kan lösa det, när Microsoft potentiellt inte kan?
Väntar fortfarande på nåt positivt med kravet.
PS4 har alltså precis som idag möjligheten till att uppdatera sig, enda skillnaden är att den kan göra det själv om man har konsolen uppkopplad. Det är alltså inget tvång på att man har senaste versionen av spel eller program. Man kan således spela ett trasigt spel eller appar samt utnyttja tidiga buggar. Detta försvinner med always online, hur många sätt kan jag skriva det på? Visst är det synd att man inte själv kan välja om man vill använda en trasig produkt eller utnyttja något i en tidig version av spel och ärligt talat skiter jag i om folk gör det. I det stora hela ser jag dock detta som något positivt. Eftersom jag har för dålig kunskap inom ämnet kan jag enbart spekulera i fördelar, om det så är för ms sida eller konsumentens. Konstigare är det dock hur det här är det stora problemet med xbox som gör att folk ser rött. Det är helt ok att ta ut en avgift för att kunna spela online, alltså en funktion i spelet som man måste betala extra för att kunna utnyttja? Det är som att köpa en bil och behöva abonnemang för att kunna använda stereon och sätesvärmarna.
Postad 07 April 2013 - 19:25
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Så du tycker alltså att det är ok att andra bestämmer när du får spela spel, sålänge du får det uppdaterat "direkt"? Kul att se vad folk har för prioriteringar. Själv föredrar jag att spela ett spel med lite buggar när jag vill, än att ha ett uppdaterat spel som jag bara kan spela ibland. Men det är jag det.
Jag är för övrigt inte särskilt nöjd med att behöva betala för att göra mer eller mindre vad som helst online på boxen. Jag slutade också för ett par år sen att köpa guld, då jag helt enkelt inte spelade online så mycket att jag ansåg det värt. Lirar hellre online på datorn då.
Postad 07 April 2013 - 19:42
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Så du tycker alltså att det är ok att andra bestämmer när du får spela spel, sålänge du får det uppdaterat "direkt"? Kul att se vad folk har för prioriteringar. Själv föredrar jag att spela ett spel med lite buggar när jag vill, än att ha ett uppdaterat spel som jag bara kan spela ibland. Men det är jag det.
Jag är för övrigt inte särskilt nöjd med att behöva betala för att göra mer eller mindre vad som helst online på boxen. Jag slutade också för ett par år sen att köpa guld, då jag helt enkelt inte spelade online så mycket att jag ansåg det värt. Lirar hellre online på datorn då.
Det är rätt roligt att se hur du vänder på det jag skriver.
Postad 07 April 2013 - 19:45
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Hur vänder jag på det? Det är du själv som säger att du tycker det är bra med internetkrav. Vad har jag vänt på?
Postad 07 April 2013 - 20:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Wow, de glada ryktena bara fortsätter:
http://m.neogaf.com/...t=536163&page=1
Postad 07 April 2013 - 20:20
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Antar att du har ett väldigt stressigt vardagsliv eftersom du inte kan tänka dig spela lite spel när du är på landet. Utan bara läsa böcker, dessutom i 3 veckor.
Allt jag gör hemma idag kan vi göra i stugan en regnig dag om vi vill. De dagar vi inte åker ut med båten och badar så kan man bli sugen på att spela lite.
Men alla är vi olika.
/Fredrik
Jag har inte ens en tv på mitt landställe. Jag brukar ta med min bärbara dator och se några filmer men något behov av en konsol på landet har jag aldrig kännt. Om jag vill spela fungerar PS Vita och NDS utmärkt till det. Eller ett gäng brädspel. ganska stor skillnad på vad du vill och vad dom kräver. hade gärna sett att min tv har internetuppkoppling (har den visserligen, men inga särskilt smarta funktioner utöver), men hade fetlackat om det var krav för att kunna använda den. vill gärna surfa med min mobil, men hade det varit always on hade den rykt direkt. jag vill kunna spela spel även om jag inte har en uppkoppling, av vilket skäl som helst. sen att jag gärna har prylar som fungerar online är väl inget snack om. det är när kravet kommer in som det inte är roligt längre.
Som jag skrev. Det är en ickefråga för mig. Jag bryr mig inte om MS kräver "always" online då jag vill ha en maskin som fungerar så. Precis som jag vill att Steam och Origin patchar mina spel när jag startar datorn så jag kan spela direkt om jag så vill. Jag bryr mig helt enkelt inte om MS kräver det eller inte.
Postad 07 April 2013 - 20:30
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
saken är ju den att du kan inte spela när du vill. det är där problemet med internetkrav ligger. steam kan du spela offline, origin vet jag inte för jag använder det inte, men misstänker att det har offline med? ubisofts whatever går att lira offline.
kommer microsoft med onlinekrav så skjuter dom sig själva i foten. eller snarare i huvudet.
Postad 07 April 2013 - 21:13
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Origin är väl ändå en en onlinetjänst som streamas?
Och åter till det andra. Jag tycker att alla borde få spela när dom vill, det jag tycker är bra är att spel hålls uppdaterade och att exploits täpps till. Har man såna problem med sitt internet att det hela blir en fråga om att inte kunna spela just pga den anledningen så är det väl läge att se sig om efter en annan internetleverantör, inte för att man ska köpa ny xbox utan för att det helt enkelt inte bör vara så pass mycket strul med internet. Bor man där det inte finns internet så blir det givetvis ett problem men då är det så enkelt att man inte köper den här produkten, precis som man inte köper elbil där det inte går att ladda den. MS förlorar säkert en del kunder på det men det hör inte till saken då allt inte kan vara bra för alla alltid och förhoppningsvis kommer internets infrastruktur förbättras med tiden av fler produkter som kräver ständig uppkoppling.
Men som sagt skiter jag i hur andra utnyttjar sin xbox, jag skiter i om de har uppdaterade eller trasiga spel och program och jag struntar i vad man utnyttjar för buggar till sin fördel. Jag tycker även att man borde få spela sina spel utan att vara uppkopplad och att man borde få ha sin konsol ouppdaterad om man så vill. Jag tycker även att man borde slippa betala för sveriges television om man inte utnyttjar deras tjänster varesig med dator, mobil eller tv.
Om always online är bra eller dåligt? Som det ser ut nu är det mestadels negativt men det du undrar över är om det inte finns något som är bra med att tvingas att vara uppkopplad och det är att alla alltid har den senaste versionen av allt med allt det innebär. Tyvärr trollar inte det bort de negativa aspekterna men jag kan inte minnas att jag någonsin sagt att det skulle göra det.
Postad 07 April 2013 - 21:20
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Wow, de glada ryktena bara fortsätter: http://m.neogaf.com/...t=536163&page=1
Mja, var väl inget nytt? Bakåtkompabilitet är det bara PS2an som har haft och det var för att den hade en PS1-processor som styrprocessor. Varken PS3an eller Xbox360 var bakåtkompatibla så att hoppas att PS4 / NextBox skulle ha det hade varit för mycket att hoppas på. Tror fortfarande inte på att ständigt uppkopplad ryktet; men rätt många i världen har tillgång till internet: http://en.wikipedia...._Internet_usersI Amerika har 50% och i Europa 75% tillgång till Internet. Men det är tillgång. Det är inte samma sak som ständig tillgång. Senast igår var min lina nere för att den inte kunde nå googles DNS-servrar. Sånt vill jag inte ska hindra möjligheten för mig att spela single-player spel. Och som tidigare sagt, det är ju inte som XBL är den mest stabila servicen man upplevt. Krashar ju varje jul. För ett par år sen var den nere i typ en månad.
Postad 07 April 2013 - 21:36
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Tjaa, va inte direkt bakåtkompabilitet jag syfta på...
Postad 07 April 2013 - 21:38
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Mja, var väl inget nytt? Bakåtkompabilitet är det bara PS2an som har haft och det var för att den hade en PS1-processor som styrprocessor. Varken PS3an eller Xbox360 var bakåtkompatibla så att hoppas att PS4 / NextBox skulle ha det hade varit för mycket att hoppas på.
Tror fortfarande inte på att ständigt uppkopplad ryktet; men rätt många i världen har tillgång till internet: http://en.wikipedia...._Internet_users
I Amerika har 50% och i Europa 75% tillgång till Internet. Men det är tillgång. Det är inte samma sak som ständig tillgång. Senast igår var min lina nere för att den inte kunde nå googles DNS-servrar. Sånt vill jag inte ska hindra möjligheten för mig att spela single-player spel. Och som tidigare sagt, det är ju inte som XBL är den mest stabila servicen man upplevt. Krashar ju varje jul. För ett par år sen var den nere i typ en månad.
Om man kollar http://en.wikipedia....bitants_ITU.svg så låg det för i-länderna på 74% internetanvändare 2011 och det verkar öka med 4-5% årligen. När konsolen tidigast släpps i slutet av 2013 borde det således ligga på 80% åtminstone och sen dröjer det väl nått år innan svensson börjar titta på durangon ändå. Undrar hur dom tänker ang kompensationer när live går ner.
Postad 07 April 2013 - 22:11
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Undrar hur dom tänker ang kompensationer när live går ner.
Blir som vanligt. De har frånsagt sig allt ansvar iom att du godkände Terms of Service.
Postad 08 April 2013 - 00:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Wow, de glada ryktena bara fortsätter: http://m.neogaf.com/...t=536163&page=1
Oh happy days
Postad 08 April 2013 - 08:06
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
saken är ju den att du kan inte spela när du vill. d
Även om min fasta internetpipa skulle gå ner här hemma så har jag väl 3 olika smartphones (och 2 olika leverantörer) som jag kan ansluta till via wifi och på så sätt komma online på boxen så undrar hur många det egentligen är som inte kan komma online när dom vill (ingen ungefär). Sen tror jag knappast att det spelar ngn roll om LIVE är uppe eller nere för att du ska kunna spela på boxen det räcker troligen med att du har internetåtkomst (vilket kan verifieras på otaliga sätt mot tusentals åtkomstpunkter). Iofs så tror jag ändå inte på att den kommer kräva online (som redan sagts). Kort och gott är det bra med "must be online" NEJ men är det ett problem för 99% absolut INTE.
Postad 08 April 2013 - 08:22
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
usthlm, man kan ha hur bra uppkoppling som helst, men när skiten brakar loss och det inte funkar hjälper det föga eller hur? då kan du inte längre spela när du vill.
vmadoss, nu utgår även du enbart från dig själv. "jag har det bra så varför klagar folk?"
jag vidhåller, gör microsoft detta skjuter dom sig själva i huvudet. jag hoppa fortfarande på att det bara är elaka rykten, men om dom visar sig stämma är intresset för 720 bortblåst.
Postad 08 April 2013 - 08:36
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
usthlm, man kan ha hur bra uppkoppling som helst, men när skiten brakar loss och det inte funkar hjälper det föga eller hur? då kan du inte längre spela när du vill.
vmadoss, nu utgår även du enbart från dig själv. "jag har det bra så varför klagar folk?"
jag vidhåller, gör microsoft detta skjuter dom sig själva i huvudet. jag hoppa fortfarande på att det bara är elaka rykten, men om dom visar sig stämma är intresset för 720 bortblåst.
Ja det är inte bra om dom gör det men för majoriteten är det fortfarande ett ickeproblem.
Postad 08 April 2013 - 08:47
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Först och främst är frågan inte bara om det kommer kräva en anslutning utan hur kravet kommer se ut och användas.
Om vi går på det senare ryktet som säger att man blir utslängd när man tappar uppkopplingen i mer än 3 min.
Då ställer jag mig på samma sida som SilverDogg och säger att MS skjuter sig själva här. Visst har jag uppkoppling och känner att den är stabil men samtidigt vet jag hur less jag blir på saker som går ner, även om det bara är 10 min.
Wmadoss - visst har jag mobiler men jag är inte sugen på att pausa spelet och börja trixa med att ansluta via mobilen för att sen ha en kass 3G uppkoppling att lita på. Dessutom ska jag då göra detta inom 3 min och då är fråga om man kan detta utan att hoppa ur spelet.
Postad 08 April 2013 - 09:23
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Även om min fasta internetpipa skulle gå ner här hemma så har jag väl 3 olika smartphones (och 2 olika leverantörer) som jag kan ansluta till via wifi och på så sätt komma online på boxen så undrar hur många det egentligen är som inte kan komma online när dom vill (ingen ungefär). Sen tror jag knappast att det spelar ngn roll om LIVE är uppe eller nere för att du ska kunna spela på boxen det räcker troligen med att du har internetåtkomst (vilket kan verifieras på otaliga sätt mot tusentals åtkomstpunkter).
Iofs så tror jag ändå inte på att den kommer kräva online (som redan sagts). Kort och gott är det bra med "must be online" NEJ men är det ett problem för 99% absolut INTE.
det hjälper inte när MS servrar ligger nere, vilket är ganska vanligt vid storhelger och det kommer absolut inte hjälpa när MS väl stänger ner sina servrar och gör din konsol helt värdelös ej heller när felet ligger någonstans i nätet mellan din router och MS servrar.
Postad 08 April 2013 - 09:51
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Stor vinst för MS att ha alls enheter online jämt med all användar-data de får in. Mycket beteende-info de kan samla in och rapportera till utvecklarna. (76% av spelarna spenderar >90 minuter på pussel X,25% är inte intresserad av mellansekvenser och 14% upptäckte inte sekundärFire etc.)
Tror inte att detta är ett problem egentligen (förutom princip) för någon på detta forum, eller kanske öht i Sverige. Men det finns många länder som verkligen inte kommit lika långt som oss med IT och väldigt många som har begränsningar i datamängd, eller varför inte folk med ett adsl som bryts för att någon ringer...
Edit: fixa mobilautorättningar
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 April 2013 - 09:52.
Postad 08 April 2013 - 09:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Stor vinst för MS att ha alls enheter online jämt med all användar-data de får in. Mycket beteende-info de kan samla in och rapportera till utvecklarna. (76% av spelarna spenderar >90 minuter på pussel X,25% är inte intresserad av mellansekvenser och 14% upptäckte inte sekundärFire etc.)
Tror inte att detta är ett problem egentligen (förutom princip) för någon på detta forum, eller kanske öht i Sverige. Men det finns många länder som verkligen inte kommit lika långt som oss med IT och väldigt många som har begränsningar i datamängd, eller varför inte folk med ett adsl som bryts för att någon ringer...
Datamängden tror jag dock inte blir en issue. Själva DRM kontrollen lär vara enkla pings fram och tillbaka.
Postad 08 April 2013 - 10:01
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Oh happy days  $299 vid nytecknande/förlängning av Live-abonnemang? Och utan Live är konsolen ett bokstöd = $499 är bara ett "teoretiskt" pris? (lite som att en mobil är en fick-utfyllnad om man inte har telefon abonnemang, även om det förstås går att köpa en mobil utan att ha ett abonnemang) Nog inte omöjligt. Det här var lite intressant: "The next Xbox is code-named Durango. And we have talked for a while about this notion that there might be another version of the Xbox that was just aimed at entertainment—a non-gaming device. That device was code-named 'Yumo' and they're not making it. They may make one in the future, but it's not happening this year.
"So the new Xbox that comes out this year will just be the Xbox. And I mentioned before they're also going to sell a new Xbox 360 code-named 'Stingray' that will be $99.
Antar att Yumo var den "XboxTV" det snackades en del om för ett tag sen. Verkar som de gör en "360 Light" istället. Och varför inte, kan de kränga den för $99 med all SmartTV/AppleTV funktionalitet de behöver PLUS 360 spel så har de nog en framgångsrik produkt. Det enda som känns lite flummigt är att de eventuellt skapar lite förvirring på marknaden med två olika produkter som lanseras samtidigt.
Redigerat av pacman, 08 April 2013 - 10:07.
Postad 08 April 2013 - 10:11
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Av vad jag tror så sålde Xbox 360 rätt bra enbart på grund av att PS3 framförallt var för dyr och även släpptes senare. Endast i USA har den sålt bättre än PS3 de senaste åren och trenden är ju att PS3 både är ikapp och förbi totalt sett. Om Microsoft tror att deras konsoll skulle sålt bra även om den haft konkurrens vid release och inte varit billigare än PS3 så kommer de få en väldigt otrevlig överaskning nextgen.
De verkar väldigt kaxiga om något av dessa rykten stämmer och jag tror personligen att även om de släpper en exakt likvärdig maskin som PS4 utan några extra krav så kommer de sälja markant sämre än PS4. De behöver framförallt vara billigare för att ha en chans, men absolut inte komma med krav som att man måste vara online eller ens att man måste betala extra för att spela online. Snarare måste de visa upp rejäla fördelar med att välja nästa Xbox och den fördelen kommer inte vara Kinect 2.0.
Online-krav vore för mig att ta walk-over direkt.
Redigerat av altair4, 08 April 2013 - 10:12.
Postad 08 April 2013 - 10:26
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
man behöver inte online only för den funktionen, det räcker med att konsolen kan koppla upp sig mot nätet Tror inte att detta är ett problem egentligen (förutom princip) för någon på detta forum, eller kanske öht i Sverige. Men det finns många länder som verkligen inte kommit lika långt som oss med IT och väldigt många som har begränsningar i datamängd, eller varför inte folk med ett adsl som bryts för att någon ringer...
på samma sätt som det inte är eller var problem för de som spelar sim city, diablo 3 eller försöker komma online på sin xbox en julhelg? spelar inte roll hur bra nät man har om problemet är på andra sidan nätet.
Postad 08 April 2013 - 10:31
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
man behöver inte online only för den funktionen, det räcker med att konsolen kan koppla upp sig mot nätet
genom att tvinga alla online har de inget mörkertal.
Postad 08 April 2013 - 10:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
genom att tvinga alla online har de inget mörkertal.
Du menar mörker tal genom de som aldrig kopplar upp sig? Annars är det bara att logga all data under den tiden som den är offline.
Postad 08 April 2013 - 10:47
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Av vad jag tror så sålde Xbox 360 rätt bra enbart på grund av att PS3 framförallt var för dyr och även släpptes senare. Endast i USA har den sålt bättre än PS3 de senaste åren och trenden är ju att PS3 både är ikapp och förbi totalt sett. Om Microsoft tror att deras konsoll skulle sålt bra även om den haft konkurrens vid release och inte varit billigare än PS3 så kommer de få en väldigt otrevlig överaskning nextgen.
De verkar väldigt kaxiga om något av dessa rykten stämmer och jag tror personligen att även om de släpper en exakt likvärdig maskin som PS4 utan några extra krav så kommer de sälja markant sämre än PS4. De behöver framförallt vara billigare för att ha en chans, men absolut inte komma med krav som att man måste vara online eller ens att man måste betala extra för att spela online. Snarare måste de visa upp rejäla fördelar med att välja nästa Xbox och den fördelen kommer inte vara Kinect 2.0.
Online-krav vore för mig att ta walk-over direkt.
Hurvidare PS3 har kommit om i sålda är fortfarande en öppen fråga. Sen är det väl mer hur man ser på det. Xbox 1 sålde knappt 25 miljoner, 360 sålt över 75. PS2 sålt över 150 miljoner, PS3 runt 75 miljoner. Så baserat på tidigare produkter som de har följt upp så kan den ena sägas vara en succé för Microsoft och den andra vara en flopp för Sony, fast man sålt nästan samma. Vid PS2 så luktade det rätt mycket total dominans runt Sony, vilket är långt borta nu med PS3. Att Kinect 2.0 kommer vara en fördel mot en kundgrupp råder det ingen tvekan om, men den kunden är inte du eller jag eller någon annan som hänger på next-gen trådar på nätet. Kinect 2.0 är för de ca 100 miljoner som köpte Wii. MS har sålt en hel del Kinect stand-alone och i paket så att säga det inte är en fördel är som att säga det inte finns andra kunder är män i åldern 14-35. With that said - Tror som dig att om 720 nu kommer vara svagare än PS4 så borde detta kompenseras med ett lägre pris. Därför är 499 Dollar ett riktigt dåligt rykte. Men den som lever får se.
Postad 08 April 2013 - 10:50
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Du menar mörker tal genom de som aldrig kopplar upp sig?
precis
Postad 08 April 2013 - 11:10
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Även om min fasta internetpipa skulle gå ner här hemma så har jag väl 3 olika smartphones (och 2 olika leverantörer) som jag kan ansluta till via wifi och på så sätt komma online på boxen så undrar hur många det egentligen är som inte kan komma online när dom vill (ingen ungefär). Sen tror jag knappast att det spelar ngn roll om LIVE är uppe eller nere för att du ska kunna spela på boxen det räcker troligen med att du har internetåtkomst (vilket kan verifieras på otaliga sätt mot tusentals åtkomstpunkter).
Iofs så tror jag ändå inte på att den kommer kräva online (som redan sagts). Kort och gott är det bra med "must be online" NEJ men är det ett problem för 99% absolut INTE.
Det handlar ju om att man kopplar upp sig mot deras server så det räcker knappast med att du själv kan koppla upp dig. Kan du inte nå deras server så kan du inte heller spela dina spel oavsett om du så har 100 alternativa uppkopplingar. Det finns inget positivt med det här ur ett konsument perspektiv, däremot finns det en del ur ett företagsperspektiv. Källan till dessa rykten har visat sig vara väldigt trovärdig förr så varför skulle det nu vara ett undantag den här gången? Att Microsoft inte ens valt att dementera eller bekräfta efter all uppståndelse tyder väldigt mycket på att det är sant. Men en sak är nog säker, vi kommer garanterat aldrig få veta hur det ligger till eftersom samma rykte säger att Microsoft väldigt enkelt kan ta bort detta krav och de lär nog göra det här om kritiken blir alltför stor (till en början iaf men när konsolen sålt ett visst antal ex kommer de nog att köra med det igen, kolla bara på Sony och vad de gjorde med Linux stödet).
Redigerat av Jack of all trades, 08 April 2013 - 11:16.
Postad 08 April 2013 - 11:31
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10550 inlägg
Alla vill inte betala svindyra mobilabonnemang. Och seriöst klickar det inte lite illa med jag fixar inte dator så köper xbox klienten att de ska behöva mixtra med bredbandsmodem och dylikt för att få igång drället. Går jag på mitt tele2-nät på min note 2 så är det mindre tillförlitligt än mitt fasta bredband.
Det är ingen lösning.
Jag är 100 på att de släpper den här idén.
Postad 08 April 2013 - 11:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
$299 vid nytecknande/förlängning av Live-abonnemang? Och utan Live är konsolen ett bokstöd = $499 är bara ett "teoretiskt" pris? (lite som att en mobil är en fick-utfyllnad om man inte har telefon abonnemang, även om det förstås går att köpa en mobil utan att ha ett abonnemang)
Oh sarcasm days?
Postad 08 April 2013 - 12:14
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Oh sarcasm days?
Inte ett dugg faktiskt. Inte den här gången iaf
Postad 08 April 2013 - 12:33
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nej jag menar du kanske trodde jag tyckte ryktet lät bra? Verkade så på inlägget iaf.
Postad 08 April 2013 - 13:17
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
haha, ok.
näe det var mera för att dra igång en sido-diskussion, online only är ju ett numera ett trött ämne.
Postad 08 April 2013 - 13:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja kan vi inte prata om något fräschare, som att blockera begagnatmarknaden =D
Postad 08 April 2013 - 13:31
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Som sagt, blir ingen 720 för mig eftersom det till 99% stämmer att kommer att vara "Always online" skiten.
Kommer även att avråda alla jag känner från att skaffa denna skitpryl.
Postad 08 April 2013 - 13:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Sinnes, sedan 27:e mars har du skrivit följande: Om det stämmer med "Always on, always connected", att man måste ha kinect samt att den laddar ner uppdateringar osv själv då kan MS se sig om i månen efter mina pengar iaf.
kommer nog enbart hålla mig till PC i framtiden om det inte kommer något spel som jag "måste" ha.
Det kanske är helt okej för vissa med "Always on" och att det laddar ner uppdateringar själv, men jag vill SJÄLV bestämma över NÄR jag vill göra det och även läsa om vad uppdateringen gör, precis som med Windows Update på datorn där du kan välja själv.
kommer det att bli såhär låst och påtvingat så hoppar jag över det och skiter i konsollerskiten framöver och håller mig till PC där jag får göra som jag vill istället, samt att man får betydligt bättre grafik osv.
Som jag sagt tidigare, finns inte en chans i **** att jag kommer att köpa en konsoll som kräver "Always online". Det är bara så patetiskt och förbannat idiotiskt att jag hoppas att det blir en gigantiskt flopp och att de säljer minimalt med konsoller om detta stämmer.
Som sagt, blir ingen 720 för mig eftersom det till 99% stämmer att kommer att vara "Always online" skiten. Kommer även att avråda alla jag känner från att skaffa denna skitpryl.
Men jag tycker fortfarande en grej är lite oklart. Det jag undrar är: OM 720 nu skulle ha always online, kommer du att köpa den då?
Postad 08 April 2013 - 13:56
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Du har spytt galla på konsoller i flera trådar. Du skulle ändå inte ha köpa en PS4 eller 720 om de kostade så lite som en tusenlapp. Sluta trolla är du snäll
Redigerat av ROCA, 08 April 2013 - 13:57.
Postad 08 April 2013 - 14:03
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Thurrott also added that the Xbox 720 was due to be revealed on 24 April, but that it will - in fact - now be announced on 21 May.
Samma källa som med höga priset med mera. 21 Maj = Dagens då hatet kommer eskalera eller dagen Microsoft kommer slå hål på alla negativa rykten?
Postad 08 April 2013 - 14:07
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Hat är väl att ta i. Gnäll snarare.
Postad 08 April 2013 - 14:12
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Läser man NeoGAF så är det garanterat mycket hat. Finns de som inte bara vägra köpa en 720 innan de släppt info, en del hoppas ju att den ska misslyckas vilket måste vara drivet av hat
Postad 08 April 2013 - 14:22
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Du har spytt galla på konsoller i flera trådar. Du skulle ändå inte ha köpa en PS4 eller 720 om de kostade så lite som en tusenlapp. Sluta trolla är du snäll
Jasså, det var nytt för mig det. Jag har en 360 som jag haft väldigt roligt med (totalt haft 3st i omgångar) så jag spyr inte galla på konsoller som du fantiserar ihop. Däremot är jag mot DRM och Always Online. Sinnes, sedan 27:e mars har du skrivit följande:
Men jag tycker fortfarande en grej är lite oklart. Det jag undrar är: OM 720 nu skulle ha always online, kommer du att köpa den då?
Japp, jag kommer att köpa 10st och ha 9st på lager eftersom det kommer komma RROD  Jag är medveten om att jag upprepat mig, kanske lite väl mycket dock, men det beror på att jag verkligen är emot detta som MS nu pysslar med.
Postad 08 April 2013 - 14:28
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Har du missat att klassiska Sony Defence Force är igång igen? De var så riktigt roliga när PS3/360 kampen var ung: http://www.sonydefenseforce.com/Driven av Hat eller Kärlek? Kanske båda?
Postad 08 April 2013 - 15:26
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Microsoft sells Mediaroom, Xbox to be their TV strategy going forward
http://blogs.technet....v-journey.aspx
Quote:
The following is a post from Yusuf Mehdi, Corporate Vice President of Marketing, Strategy and Business for the Interactive Entertainment Business at Microsoft.
Today, Microsoft and Ericsson announced a definitive agreement for Ericsson to acquire Mediaroom, the number one IPTV platform deployed by TV operators around the world. This acquisition is mutually beneficial and strategically aligned for both parties. Ericsson will continue to invest in the growth and success of Mediaroom to the benefit of customers, employees, and the industry. It allows Microsoft to commit 100 percent of its focus on consumer TV strategy with Xbox.
We are proud of the world-class engineering and business achievements within Mediaroom. They have a rich history of driving innovation in IPTV. As early pioneers, they built the infrastructure to stream video on limited bandwidth, and today they enable multiscreen entertainment experiences for pay TV subscribers. Mediaroom has contributed to the evolution of TV and powers 22 million set-top boxes today in 11 million subscriber households.
With the sale of Mediaroom, Microsoft is dedicating all TV resources to Xbox in a continued mission to make it the premium entertainment service that delivers all the games and entertainment consumers want – whether on a console, phone, PC or tablet. And with 76 million Xbox 360 consoles around the world with 46 million Xbox LIVE members, it is a mission that gets us out of bed in the morning.
It is not a mission that we can achieve alone. We want to partner with the industry to deliver the next wave of innovation in games and consumer entertainment. We will partner with content creators, studios, labels, networks, content aggregators, operators and distributors to make this happen. We believe the future of home entertainment is one where TV becomes more simple, tailored and intelligent. We believe the best is yet to come for this industry.
Our vision and energy for the future of entertainment is more focused than ever. Stay tuned.
Postad 08 April 2013 - 15:39
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
It allows Microsoft to commit 100 percent of its focus on consumer TV strategy with Xbox. = de kommer fokusera på USA-marknaden medans vi i EU kommer hamna långt bak i deras prioritet
Postad 08 April 2013 - 15:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
It allows Microsoft to commit 100 percent of its focus on consumer TV strategy with Xbox. = de kommer fokusera på USA-marknaden medans vi i EU kommer hamna långt bak i deras prioritet
Gött ännu en fritolkning. Jag menar ingen har haft någon fördel av ViaPlay och Netflix i sin 360 här i Sverige.... Coming up: - Microsoft ger 100 miljoner dollar till behövande i Afrika Internet tolkning: - De kommer höja priset på Xbox Live
Postad 08 April 2013 - 16:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Finns de som inte bara vägra köpa en 720 innan de släppt info,
Va?? Finns det såna som inte blint köper en produkt utan att veta något om den? Vart är världen på väg?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|