Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intel NUC

1280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Intel NUC DC3217BY (Svart/Röd) (Barebone-chassin) 7 8,2 (9) Inga priser
Intel NUC DC3217IYE (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,87 (7) Inga priser
Intel NUC DCCP847DYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,5 (1) Inga priser
Intel NUC DC53427HYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,25 (3) Inga priser
Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,67 (11) Inga priser
Intel NUC D34010WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC D54250WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 7,67 (14) Inga priser
Intel NUC D34010WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC DN2820FYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,31 (15) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 5 7 (1) Inga priser
Intel NUC NUC5i3MYHE (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 1 (0) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,67 (8) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEK (Svart) (Barebone-chassin) 4 (0) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEH (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,33 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 16 mars 2014 - 09:28

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Tryck på tangenten O (ett O Alltså, inte en nolla) så kommer du få fram en ruta med statistik där du kan se fps och om detta ligger på 23,976 fps stabilt.

Postad 16 mars 2014 - 10:20

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Vart står det att detta minne (CT51264BF160B) är 1.50?

Kanske är fel men här står det 1,5 v
http://www.netonnet....CFesLcwodtgsA1w

Postad 16 mars 2014 - 10:37

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Nu fick jag Wifi Ac kortet att lira. Återstår bara att lära sig Win 8.1...
Hittade inte Viaplay appen längre. Sen undrar jag hur mycket som går att styra med sin harmony?
Kan man få XBMC att starta automatiskt även med login på Win8?

Postad 16 mars 2014 - 10:42

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Detta minne passar http://m.netonnet.se...mm/192207.7062/

Nyckelordet du skall leta efter är DDR3L

Postad 16 mars 2014 - 10:50

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Kanske är fel men här står det 1,5 v
http://www.netonnet....CFesLcwodtgsA1w

Två helt olika minnen...

Postad 16 mars 2014 - 10:55

cezar
  • cezar
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0

God kväll!

Jag har just införskaffat mig en NUC (DN2820FYKH) och nu när jag ska köra in Win 8.1 så hittar inte installationen disken (Intel 530 series 180GB)? Bios hittar disken och har prövat den på en annan dator den funkar, har uppdaterat både bios och firmware på disken men utan resultat. Ska man köra in en drivrutin till disken under installation? Hittar ingen sådan på intels sida.. Någon som har en lösning? Skulle verkligen uppskattas (har inget hår kvar på huvudet)

Tack på förhand
Jerko!

Någon skillnad ifall du håller in power-knappen 5 sek vid start så du får upp boot menyn?

Redigerat av cezar, 16 mars 2014 - 10:56.

Postad 16 mars 2014 - 14:29

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte fått ordning på mina framedrops. :/

Rensade ssd:n och la in enbart OE. Måste säga att det var så mycket smidigare på detta vis.
Dock återstår mina problem med framedrops,

Har fortfarande de värde som finns på min screenshot som ligger i mitt galleri. Står still och har ingen aning om vilka inställningar jag ska pilla på, så därför har jag låtit bli.

Redigerat av Unregistered26281, 16 mars 2014 - 14:59.

Postad 16 mars 2014 - 15:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Det låter ju strålande :D
Vilken NUC har du och vilket operativ kör du?

Den billiga med n2820 Bay Trails.

Kör senaste betan av OpenELEC

Postad 16 mars 2014 - 15:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 1

Det låter ju strålande :D
Vilken NUC har du och vilket operativ kör du?

Den billiga med n2820 Bay Trails.

Kör senaste betan av OpenELEC

Postad 16 mars 2014 - 16:09

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Rensade ssd:n och la in enbart OE. Måste säga att det var så mycket smidigare på detta vis.

Har fortfarande de värde som finns på min screenshot som ligger i mitt galleri. Står still och har ingen aning om vilka inställningar jag ska pilla på, så därför har jag låtit bli.

Att döma av ditt screenshot så verkar du köra på 50hz, prova att ändra till 60 i video inställningar..tror inte att det påverkar dina framedrops men det är ju värt ett försök.
Sedan så ska du ställa in så att grafikortet sköter uppspelningen, ser inte ut som det är aktiverat.

Labba med ljudinställningarna om ovan inte fungerar, när jag får igång min kan jag skriva vad jag kör med för inställningar.

Mvh Jonas

Postad 16 mars 2014 - 16:42

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Hur ser din ljudmiljö ut? Har du nucen kopplad direkt till din surround stärkare med hdmi eller använder du ett externt ljudkort med USB? Kan du ta en bild på video inställningsskärmen? Settings -> video -> playback

Jag har inställningar som följer
Play next video automatically = inte ikryssad
Render method = Auto detect
Allow hardware acceleration (DVXA2) = ikryssad
Adjust video to match video = Always
Pause during refresh rate change = Off
Sync playback to display = inte ikryssad
Allow eror in aspect ratio to minimize black bars = None
Display 4:3 videos as = Normal
Activate Teletext = ikryssad
Scale Teletext 4:3 = ikryssad

Postad 16 mars 2014 - 16:49

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Såhär skall det se ut när du trycker O i xbmc och du har korrekta värden med 23,976
http://m.imgur.com/tZEd2IH

Postad 16 mars 2014 - 17:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Såhär skall det se ut när du trycker O i xbmc och du har korrekta värden med 23,976
http://m.imgur.com/tZEd2IH

Check på den för mig då. Spot on från min.

Postad 16 mars 2014 - 17:31

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Viktigt att tänka på är att man inte skall ha några drops alls efter man sett på en hel film

Postad 16 mars 2014 - 21:36

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Har äntligen fått igång min nuc, verkade vara en bug att jag inte får någon signal med legacy boot och bios 0025..samma som denna snubbe https://communities....e/227863#227863

Dock gjorde jag om hela proceduren och fick till en fungerande openelec installation med bios 0025 men jag får ingen bild innan den bootar upp så jag tar mig inte inn i bios.

Hade tänkt ändra fläkt hastigheten men nu vete fan hur jag ska lyckas med det, måste ju ha nyaste bioset för att installera openelec från usb minnet.

Någon som vet hur jag ändrar legacy boot till uefi boot utan bild med bios 0025?

Redigerat av joslse, 16 mars 2014 - 21:59.

Postad 16 mars 2014 - 22:18

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Att döma av ditt screenshot så verkar du köra på 50hz, prova att ändra till 60 i video inställningar..tror inte att det påverkar dina framedrops men det är ju värt ett försök.
Sedan så ska du ställa in så att grafikortet sköter uppspelningen, ser inte ut som det är aktiverat.

Labba med ljudinställningarna om ovan inte fungerar, när jag får igång min kan jag skriva vad jag kör med för inställningar.

Mvh Jonas

Vad jag kan se har jag Refresh rate inställd på 24, iaf när jag är inne på inställningarna.

Hur ser din ljudmiljö ut? Har du nucen kopplad direkt till din surround stärkare med hdmi eller använder du ett externt ljudkort med USB? Kan du ta en bild på video inställningsskärmen? Settings -> video -> playback

Jag har inställningar som följer
Play next video automatically = inte ikryssad
Render method = Auto detect
Allow hardware acceleration (DVXA2) = ikryssad
Adjust video to match video = Always
Pause during refresh rate change = Off
Sync playback to display = inte ikryssad
Allow eror in aspect ratio to minimize black bars = None
Display 4:3 videos as = Normal
Activate Teletext = ikryssad
Scale Teletext 4:3 = ikryssad

Har tyvärr ingen stärkare som kan ta emot ljudet (skaffar externt ljudkort vid senare tillfälle) så jag lyssnar via min tv. Ljudet är inställt på analog via HDMI.

-Adjust display refresh rate to match video- var den enda inställningen som jag behövde ändra så att allt matchar dina inställningar.

Rebootade och startade en film, får se vad den säger när den är färdig.

Tack för hjälpen :)

Postad 17 mars 2014 - 10:46

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Se till att du ändrar till WASAPI audio under dina ljudinställningar i XBMC så kommer det bli bra.

Hmm, har för mig att jag testade det, det var inte satt default men jag ändrade till det och fick för mig att det ändå inte fungerade och ändrade tillbaka till vad det nu stod på innan, kan ha varit DirectSound. Men jag ska göra ett nytt försök och kolla lite noggrannare ;)

Postad 17 mars 2014 - 11:05

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Vad jag kan se har jag Refresh rate inställd på 24, iaf när jag är inne på inställningarna.

Har tyvärr ingen stärkare som kan ta emot ljudet (skaffar externt ljudkort vid senare tillfälle) så jag lyssnar via min tv. Ljudet är inställt på analog via HDMI.

-Adjust display refresh rate to match video- var den enda inställningen som jag behövde ändra så att allt matchar dina inställningar.

Rebootade och startade en film, får se vad den säger när den är färdig.

Tack för hjälpen :)

Körde igenom en hel film igår och totalt hamnade jag på 27 drops :/

Går på felsökningen efter jobb ;)

Postad 17 mars 2014 - 16:50

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2 068 inlägg
  • 0
Någon som kör med D54250WYK + WoL via iPhone + XBMC Gotham ?
I så fall får ni WoL att fungera.

Tror inte det är ett XBMC issue men det är rätt märkligt för det slutade att fungera efter att jag slängde på Gotham.
Den väcker NUC'en från Standby men inte från Power Off, vilket fungerade tidigare.
Har testat en utility på en PC burk också och det funkar inte heller att väcka NUC'en den vägen.

Men bara för att kolla, om någon kör ovan så återkom gärna med erat resultat.

Postad 17 mars 2014 - 17:30

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Känns väldigt onödigt att stänga av nucen tycker jag..

Postad 17 mars 2014 - 18:36

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Min OpenElec installation kommer aldrig igång efter jag valt Install OpenElec.
Har en NUC 2820 med Bios 2025
Bilden bara fryser till med OpenElec loggan ståendes

Redigerat av tuffodum, 17 mars 2014 - 18:38.

Postad 17 mars 2014 - 18:41

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Så här ser det ut

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1,4MB   7 Antal nerladdningar

Postad 17 mars 2014 - 19:29

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Dra in Windows 8.1 istället och se om det blir samma där

Postad 17 mars 2014 - 20:22

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Provade Tv4 play och de hackade som faan med Win 8.1, Chrome och Baytrail.

Postad 17 mars 2014 - 21:41

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
.

Redigerat av tuffodum, 20 mars 2014 - 12:50.

Postad 18 mars 2014 - 06:38

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Hinken: Så går det tyvärr när man köper budget :/

Postad 18 mars 2014 - 06:42

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Skulle testa lite olika varianter av boot i BIOS och lyckades välja UEFI boot till legacy mode så nu får jag ingen HDMI signal, så nu har jag en "död" NUC.
Den startar som den ska men har ingen bild...

Nån som har förslag?

Postad 18 mars 2014 - 06:48

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Hur mycket minne har du? Fick liknande problem när jag råkade ut för ett trasigt minne, då startade den men gav ingen bild. Efter ett tag slocknade lampan och den startade om sig igen. Om du har två minnesmoduler prova att köra den med ett minne och prova att flytta runt minnet i den andra sloten och se om den startar.

Sedan så förutsätter jag att du köpt rätt minne med DDR3L ?

Återkom med resultat.

Med vänlig hälsning, Hans

Postad 18 mars 2014 - 07:01

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Hur mycket minne har du? Fick liknande problem när jag råkade ut för ett trasigt minne, då startade den men gav ingen bild. Efter ett tag slocknade lampan och den startade om sig igen. Om du har två minnesmoduler prova att köra den med ett minne och prova att flytta runt minnet i den andra sloten och se om den startar.

Sedan så förutsätter jag att du köpt rätt minne med DDR3L ?

Återkom med resultat.

Med vänlig hälsning, Hans

Har 1 sticka Corsair 4GB DDRL 1.35v, fler förslag uppskattas
Har ju tidigare hela tiden haft bild det är ju bara efter jag ändrade i BIOS som bild försvann.

Med vänlig hälsning, Anders

Redigerat av tuffodum, 18 mars 2014 - 07:02.

Postad 18 mars 2014 - 07:05

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Har du provat att flytta runt den? Byta minnesplats och se om nucen startar?

Vilken färg lyser lampan?

Skulle även prova att koppla den till en annan bildskärm bara för att se att det inte är tvn som spökar.

Om det blir samma sak där och samma sak när du flyttar minnet till den andra platsen så skulle jag börja med att reklamera minnet och byta ut det.

Prova även att starta datorn utan hdd och WLAN kort också. Startar den då, sätt tillbaka kort för kort och se om det är någon av dessa komponenter som är trasiga och hindrar datorn från att starta

Postad 18 mars 2014 - 07:08

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Har du provat att flytta runt den? Byta minnesplats och se om nucen startar?

Vilken färg lyser lampan?

Skulle även prova att koppla den till en annan bildskärm bara för att se att det inte är tvn som spökar.

Om det blir samma sak där och samma sak när du flyttar minnet till den andra platsen så skulle jag börja med att reklamera minnet och byta ut det.

Prova även att starta datorn utan hdd och WLAN kort också. Startar den då, sätt tillbaka kort för kort och se om det är någon av dessa komponenter som är trasiga och hindrar datorn från att starta

Tackar! Ska testa detta och återkopplar om resultat!

Postad 18 mars 2014 - 07:10

Probe
  • Probe
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag kör UEFI och har haft problemet att min NUC inte visat något (via min displayport) ibland vid omstart. Det jag fått göra då är stänga av den, dra ur strömsladden lite kort och sedan sätta i och köra på nytt.

Postad 18 mars 2014 - 07:12

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Probe, varför byter du inte till mini-hdmi då?

Postad 18 mars 2014 - 07:20

Probe
  • Probe
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har inte testat, men antagligen får jag samma problem med HDMI-porten. Kör displayport för att jag hade en sån adapter liggandes, finns det några fördelar att köra med HDMI:n istället?

Postad 18 mars 2014 - 07:22

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Skillnaden är att du kanske löser ditt problem ;) jag har aldrig haft de problemen du beskriver med min hdmi-mini. Jag kör adapter till mim vanliga hdmi kabel

Postad 18 mars 2014 - 07:24

Probe
  • Probe
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Får ta och prova det, även om det är rätt så sällan det händer att bilden försvinner och det bara är vid omstart så vore det ju lite skönt att slippa sticka in huvudet i tv-bänken för att dra ut strömsladden :)

Postad 18 mars 2014 - 07:26

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Tufftochdum:
Om du tror att några inställningar i bios ställt till det så kan du återställa bios och fabriks inställningarna genom att följa denna guide

http://www.intel.com...b/CS-034524.htm

Redigerat av DiSNEY, 18 mars 2014 - 07:26.

Postad 18 mars 2014 - 08:01

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Probe, du kan ha problem med kabeln, HDMI eller displayport spelar ingen roll, båda ska fungera utmärkt.
Däremot är det inte ovanligt att HDMI/displayport kablarna är av så dålig kvalité så att de bara fungerar ibland. Vet inte hur många sådana kablar här på jobbet som vi har fått skrota, helt plötsligt fungerar de bara inte.
Ett annat vanligt fel är att skärmen/monitorn/TVn inte är igång när man startar datorn och då får man ibland ingen bild alls för datorn vet inte vars den skall skicka signalen. Se därför till att TVn är startad och inställd på rätt ingång när ni startar NUCen.
Sedan är Windows ofta en stor problemkälla om man inte får bild efter boot, alltför vanligt när användarna här tar loss sina ultrabooks och plattor från USB-dockan så får de sedan ingen bild på den inbyggda skärmen i Windows, de kan få tvångsomstarta ett antal gånger innan Windows fattar att skärmen den nyss var kopplad till inte längre finns.

Bara några tips som kan hjälpa er med felsökningen

Postad 18 mars 2014 - 08:14

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Tufftochdum:
Om du tror att några inställningar i bios ställt till det så kan du återställa bios och fabriks inställningarna genom att följa denna guide

http://www.intel.com...b/CS-034524.htm

Supertack! Även stort tack till alla som är så hjälpsamma här inne!

Postad 18 mars 2014 - 08:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Tråkigt att Intel inte har bättre Bios.

Väldigt buggigt.

Postad 18 mars 2014 - 08:38

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Hinken: Så går det tyvärr när man köper budget :/

Jag tror faktiskt att Tv4-play är och Widevine är en stor bov i detta. Testade 720 P på SVT och det flöt på.
Jag har inte fått hem min BRIX I5 Iris Pro än så jag kan inte testa.

Postad 18 mars 2014 - 09:21

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Tråkigt att Intel inte har bättre Bios.

Väldigt buggigt.

Jo tyvärr så verkar Intel ha dragits med resten av IT-världen, att släppa produkter som inte är färdiga. Jag har under 15 år säkert uppdaterat BIOS på Intel moderkort 1000-tals ggr och aldrig haft ett endaste problem. Uppdateringen gjorde man bara för att alltid ha det senaste, i fall att så att säga. Jag har nog aldrig varit tvungen att installera en BIOS-uppdatering för att man måste. Men nu med de senaste NUCarna har det varit mycket strul. T.ex. är det ett absolut måste att uppdatera BIOS på Haswell-NUCarna för annars går nätverket som sirap. Och Celeron NUCen verkar vara allmänt strulig med BIOS.
Men fortfarande hävdar jag att det finns ingen tillverkare som har enklare BIOS-uppdatering än Intel. Man gråter ju när man t.ex. ser ett Gigabyte-kort som skall uppdateras, där måste man skapa en bootbara USB-sticka för att utföra detta. Det slutade Intel med för 15 år sedan...

Postad 18 mars 2014 - 10:22

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Har en fråga som rör DN2820FYKH och XBMC. Jag har sålt av hemmabioförstärkaren och kör idag ljudet direkt till TV:n och senare kanske till en Sonos Soundbar.

Orkar denna NUC att konvertera allt från DTS-HD, True HD och DTS mm till vanligt 2.0 PCM eller Dolby Digital 5.1? Har inte greppat hur mycket kraft ljudkonvertering tar.

Redigerat av NiklasK, 18 mars 2014 - 10:31.

Postad 18 mars 2014 - 11:49

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Skulle testa lite olika varianter av boot i BIOS och lyckades välja UEFI boot till legacy mode så nu får jag ingen HDMI signal, så nu har jag en "död" NUC.
Den startar som den ska men har ingen bild...

Nån som har förslag?

Du verkar ha samma problem som jag, ingen hdmi signal med legacy bios aktiverat.

Bios recovery är det enda sättet att få till nucen dock så fick jag följa en guide med några extra instruktioner än den Disney länkade till för att få bild igen..OBS kör en bios recovery till 0015 bioset.

https://communities....om/thread/49550

Får dock inte till en openelec installation med uefi aktiverat, har använt mig av programmen win32diskmanager och rufus och usb stickan dyker upp på F10 boot menyn men inget händer då jag väljer den.
Någon som har något bra tips för att få ett fungerande openelec uefi usb minne?

Mvh Jonas

Postad 18 mars 2014 - 12:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Har en fråga som rör DN2820FYKH och XBMC. Jag har sålt av hemmabioförstärkaren och kör idag ljudet direkt till TV:n och senare kanske till en Sonos Soundbar.

Orkar denna NUC att konvertera allt från DTS-HD, True HD och DTS mm till vanligt 2.0 PCM eller Dolby Digital 5.1? Har inte greppat hur mycket kraft ljudkonvertering tar.

Min hade inga problem att skicka PCM. Antal kanaler väljer du själv

Postad 18 mars 2014 - 17:03

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0

Provade Tv4 play och de hackade som faan med Win 8.1, Chrome och Baytrail.

Konstigt, Tv4 play flyter på bra på min surfplatta med Baytrail, sitter en Atom Z3740 i den, 1080p på youtube är heller inget problem. Även kört bluray rip på 40gb via XBMC utan problem.

Postad 18 mars 2014 - 18:33

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Edit.

Redigerat av tuffodum, 18 mars 2014 - 21:06.

Postad 18 mars 2014 - 19:10

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Hur gick det med felsökningen tuffiochdum? Provat att flytta runt minnena osv?

Postad 18 mars 2014 - 21:09

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Hur gick det med felsökningen tuffiochdum? Provat att flytta runt minnena osv?

Jag är i extas! ALLT har löst sig, felet låg i RAM minnet. Allt flyter på hur bra som helst.
Det RAM jag köpte som nu fungerar är
http://www.inet.se/p...z-so-dimm-1-35v

SUPER tack för all hjälp och intresse av att vilja hjälpa!

Redigerat av tuffodum, 18 mars 2014 - 21:10.

Postad 18 mars 2014 - 21:42

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Konstigt, Tv4 play flyter på bra på min surfplatta med Baytrail, sitter en Atom Z3740 i den, 1080p på youtube är heller inget problem. Även kört bluray rip på 40gb via XBMC utan problem.

Får testa igen då med annan webläsare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.