Spotify Connect. Bra eller dåligt?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
1 424:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
899:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 20 augusti 2015 - 18:51
Postad 12 december 2015 - 09:35
Postad 12 december 2015 - 09:40
Postad 12 december 2015 - 14:03
Postad 12 december 2015 - 14:11
valet att styra om musiken sköts från stereon/connect clienten jag hade samma fel uppdaterade FW då började det funka har en Onkyo förstärkare
Postad 12 december 2015 - 18:32
Postad 12 december 2015 - 18:56
Postad 12 december 2015 - 20:53
Postad 13 december 2015 - 01:17
De är förstärkaren som är körd trots reparation. Undrar vad de blir med denna. Hade man köpt den i Sverige o inte Tyskland hade jag reklamerat den men nu vette fan hur de blir. De har reparerat den två gånger enligt den förlängda garantin för deras kända fel men fortfarande fungerar inte net funktioner..
va e det för modell på förstärkaren?
Postad 14 december 2015 - 00:06
I min denon x4100 så blev connect stabilt när jag gick över till tråd istället för trådlöst
Postad 11 mars 2016 - 08:26
Någon mer än jag som har problem (funkar inte alls) att starta connect på sin reciever ifrån mobil-appen (android)
Ifrån desktop-klienten funkar det prima och kan sedan styra via mobil-appen, men att initiera själva streamen går inte sen gissningsvis senaste updaten av mobil-appen.
Redigerat av SKIBBE, 11 mars 2016 - 08:26.
Postad 20 mars 2016 - 15:38
Postad 20 mars 2016 - 16:18
Skaffade sonos connect och har den kopplat till min nad c375 och tycker det är mycket smidigt och ljudet blev en aning bättre med sonos connect till iPad jämfört när jag körde med vanlig auxkabel
Nu är det ju Spotify connect som diskuteras här, alltså den inbyggda funktionen i förstärkare/receiver.
Men dig vill jag råda att skaffa insticksdac-modulen till din tresjuttiofemma. Du får ett ordentligt lyft mot dacen i Sonos.
Postad 20 mars 2016 - 20:40
Man ska kanske höra med någon butik om dom kan lägga till den dacen monteringen ingick ju ändå i priset och inte alls dyrt heller
Postad 30 augusti 2016 - 11:59
Jag har märkt lite störningar nu på sista tiden. När jag spelar en lista och nästa låt börjar så spelas ca 1 sekund upp på låten och sen börjar låten på nytt för att sen funka helt korrekt. Det händer inte vid varje låtbyte. Jag har inte hunnit kolla än om det händer samma sak när Spotify körs direkt på paddan. Jag kör connect via Heos link.
Redigerat av Buddypresley, 30 augusti 2016 - 12:00.
Postad 30 augusti 2016 - 15:17
Själv kör jag connect till en Bluesound Node och har inte heller märkt av fenomenet så låter som din Heos är skurken?
Postad 30 augusti 2016 - 17:46
Redigerat av Unregistered706504e9, 30 augusti 2016 - 17:46.
Postad 31 augusti 2016 - 10:43
Har sedan några dagar tillbaka Spotify premium familj så är en hel drös som spelas hör hemma. Jag har dock inte hört dem säga något om detta via surfplattor och dylikt.
Själv kör jag connect till en Bluesound Node och har inte heller märkt av fenomenet så låter som din Heos är skurken?
Efter omstart av Heos så försvann problemet. Det är nog bara att acceptera att vissa prylar måste startas om ibland.
Postad 01 september 2016 - 15:21
Nu även connect till Sonos. http://www.99mac.se/...connect-och-mer
Postad 06 september 2016 - 10:11
Nu även connect till Sonos. http://www.99mac.se/...connect-och-mer
Äntligen!
Jag har en Sonos-högtalare som används som väckarklocka. Jag är väldigt nöjd med den och varit lite sugen på att skaffa fler Sonos-prylar men det har alltid varit saknaden av Spotify Connect som gjort att jag avstått. Att styra Spotify via Sonos-appen är ingen rolig upplevelse.
Är det någon som läst något om hur det kommer att fungera? Om man kommer kunna välja vilka högtalare som ska användas, om högtalarna slås på automatiskt osv?
Postad 06 september 2016 - 13:17
Beta kommer ut i oktober så då får vi veta. Men jag tar för givet and man som vanligt kan välja högtalare, och de är ju alltid påslagna så det bör inte vara något problem.Äntligen!
Jag har en Sonos-högtalare som används som väckarklocka. Jag är väldigt nöjd med den och varit lite sugen på att skaffa fler Sonos-prylar men det har alltid varit saknaden av Spotify Connect som gjort att jag avstått. Att styra Spotify via Sonos-appen är ingen rolig upplevelse.
Är det någon som läst något om hur det kommer att fungera? Om man kommer kunna välja vilka högtalare som ska användas, om högtalarna slås på automatiskt osv?
Postad 06 september 2016 - 14:52
The Verges artikel avslöjar lite mer av vad som presenterades:
http://www.theverge....pport-announced
"you can ignore the Controller app completely if you so desire"
Postad 06 september 2016 - 15:50
Att plocka ihop de olika rummen/zonerna kommer nog att behöva Sonos-appen även fortsättningsvis plus individuell volymkontroll per högtalare
Postad 09 september 2016 - 11:35
Jag sprang på lite mer info om Spotidy Connect + Sonos. Det låter som att det kan bli riktigt bra!
https://www.engadget...ntrol-is-comin/
The Spotify Connect support, which is coming in a few weeks, will be particularly useful for anyone who's grown tired of Sonos's software. You'll be able to control the company's speakers from within any Spotify app. You'll even be able to get music playing across multiple rooms, since all of your Sonos groups will appear inside Spotify. The Sonos app will also recognize the songs Spotify is delivering, so if your friend is streaming a song you've never heard, you'll be able to add it to your library easily.
Redigerat av hjärter kung, 09 september 2016 - 11:37.
Postad 09 september 2016 - 11:54
Jag sprang på lite mer info om Spotidy Connect + Sonos. Det låter som att det kan bli riktigt bra!
Nja, inte riktigt rätt vad dom skriver. "You'll be able to control the company's speakers from within any Spotify app"
Funkar inte med appen i Windows phone tex.
Postad 09 september 2016 - 12:10
Nja, inte riktigt rätt vad dom skriver. "You'll be able to control the company's speakers from within any Spotify app"
Funkar inte med appen i Windows phone tex.
Är nog tyvärr bara Windows Phone det inte funkar på. Fungerar utmärkt på både IOS och Android.
Postad 09 september 2016 - 12:15
Vad som beskrivs är 100% Spotify Connect och inte direkt nytt.
Nytt för de som är begränsade av Sonos kontroll.
Men inget nytt för alla andra med lösningar för plain vanilla Spotify Connect.
Postad 09 september 2016 - 12:25
Tänkte på en sak som är lite oroande. Spotifyappen till iOS har inte uppdaterats sen maj. Apple vill inte släppa Spotifys uppdateringar. Det kan ju påverka connect negativt kanske för de som kör via iPhone eller iPad? Androidappen uppdaterades för några dar sen.
Postad 03 december 2016 - 22:03
Märkte idag att inte allt som finns på spotify går att spela upp via chromecast, sjukt irriterande, vem vill sitta och lyssna genom mobilhögtalaren när man är hemma..
Postad 03 december 2016 - 22:14
Har noterat detta också, men gäller ingen musik väl utan typ sr material, säkert nåt med licens att göra. Får lösa det över bt. Deras poddar går ej lyssna på via Web spelaren heller, av säkert samma anledning. Men deras app löser ju det eller hemsidan.Märkte idag att inte allt som finns på spotify går att spela upp via chromecast, sjukt irriterande, vem vill sitta och lyssna genom mobilhögtalaren när man är hemma..
Postad 04 december 2016 - 09:27
Blir så förbannad över sådant, tycker seriöst att spotify inte ska tillåta att lägga upp material som sen inte går att spela upp på ett likvärdigt sätt som allt annat material, då är det bättre att inte ha det materialet alls. Snart är man tillbaks i att alla leverantörer börjar lägga in en massa godtyckliga, idiotiska, begränsningar bara för att de kan.
Funderar på om jag ska protestera genom att säga upp mitt spotify abbonemang, kan säkert hitta lite gamla mp3'or att lyssna på från den tiden man fortfarande laddade ner..
Postad 04 december 2016 - 09:37
Men det gäller väll bara Cc inte connect för där funkar de väl?
Är in CC en form av connect-device, eller är det via olika system?
Postad 04 december 2016 - 09:47
Spotify connect är att du använder spotifyappen för att spela från din cc. Vissa spelare stödjer inte detta, vet inte hur det är med cc.Är in CC en form av connect-device, eller är det via olika system?
Postad 04 december 2016 - 10:06
Jag föredrar connect då jag tycker de är bekvämt och deras egna
Postad 04 december 2016 - 10:34
När jag spelar upp på chromecast gör jag ju det via spotify appen, så jag tolkar det det som att chromecast är en typ av connect device. Oavsett, så är det sjukt irriterande att inte allt går att spela upp när man vill lyssna på sin riktiga anläggning.
Postad 04 december 2016 - 10:38
Vad är det som inte går att spela upp?När jag spelar upp på chromecast gör jag ju det via spotify appen, så jag tolkar det det som att chromecast är en typ av connect device. Oavsett, så är det sjukt irriterande att inte allt går att spela upp när man vill lyssna på sin riktiga anläggning.
Använder du Spotifys egna app?
Postad 04 december 2016 - 10:44
Spotifys egna app, t.ex "morgonpasset i p3", får följande fel:
"Du kan inte spela upp det här innehållet när du är ansluten till en annan enhet"
Postad 04 december 2016 - 10:48
Var hittar man morgonpasset?Spotifys egna app, t.ex "morgonpasset i p3", får följande fel:
"Du kan inte spela upp det här innehållet när du är ansluten till en annan enhet"
Postad 04 december 2016 - 10:51
Postad 04 december 2016 - 10:54
Var hittar man morgonpasset?
Sök-funktionen funkar för mig, "Morgonpasset i P3 - Sveriges Radio", är i kategorin "podcasts & videos"
Postad 04 december 2016 - 10:58
Har inte haft detta problem. Jag kör spotify connect men använder inte cc audio. Som du beskriver det värkar det som problemet ligger någon annanstans.
Problemet ligger i att det inte går att spela upp materialet när jag är ansluten via CC, eller vad menar du?
Det är väldigt tydligt, går inte att ansluta till CC när just det programmet är aktivt, och går inte att spela upp det när man är ansluten till CC sen tidigare.
Så uppenbarligen har spotify implementerat en funktion där leverantörer kan blockera sitt material för att spelas upp via externa enheter, sen är det möjligt att det även går att differentiera mellan inbyggda spotify connect i en receiver, och att köra det via en chromsecast, även om det i appen inte är någon funktionell skillnad i övrigt.
Postad 04 december 2016 - 11:13
Problemet ligger i att det inte går att spela upp materialet när jag är ansluten via CC, eller vad menar du?
Det är väldigt tydligt, går inte att ansluta till CC när just det programmet är aktivt, och går inte att spela upp det när man är ansluten till CC sen tidigare.
Så uppenbarligen har spotify implementerat en funktion där leverantörer kan blockera sitt material för att spelas upp via externa enheter, sen är det möjligt att det även går att differentiera mellan inbyggda spotify connect i en receiver, och att köra det via en chromsecast, även om det i appen inte är någon funktionell skillnad i övrigt.
Men spotify connect finns bara i spotify appen. Du skickar till en enhet som har spotify connect. Jag har inga problem, allt i spotify fungerar med spotify connect. Men då anväder jag inte cc audio som mottagare. Cc audio har ju spotify connect men om inte det fungera så är det nog inte i spotify connect problemet ligger utan i cc audio eller nogon annan del i kedjan.
Sedan finns en inställning i spotify. Är den aktiverad så syns låtar som funnit men som har tagits bort av någon anledningen.
Postad 04 december 2016 - 11:20
Hittar varken morgonpasset eller den kategorin du skriver. Jag har Spotifyappen via ios till en iPadSök-funktionen funkar för mig, "Morgonpasset i P3 - Sveriges Radio", är i kategorin "podcasts & videos"
Postad 04 december 2016 - 11:24
Sök-funktionen funkar för mig, "Morgonpasset i P3 - Sveriges Radio", är i kategorin "podcasts & videos"
Det fungerar inte heller i min förstärkares connect, men däremot ypperligt med shielden
Hittar varken morgonpasset eller den kategorin du skriver. Jag har Spotifyappen via ios till en iPad
Du lär inte hitta det där heller
Redigerat av mcmike, 04 december 2016 - 11:24.
Postad 04 december 2016 - 11:37
Intressant, så verkar som att materialet då inte heller finns tillgängligt för apple-devices (kör själv Android).
urbjo, vet inte om jag misstolkar dig, men förstår det som att du menar att det är något tekniskt problem? För mig känns det uppenbart att detta är en medveten funktion, där man blockerar visst material för att spelas upp utanför telefonen (men där de kanske går till vissa connect-devices men inte andra).
Har du testat med morgonpasset klippet och det funkade mot din receiver?
För er som inte hittar problemmaterialet:
https://play.spotify...utm_medium=open
Postad 04 december 2016 - 11:47
Intressant, så verkar som att materialet då inte heller finns tillgängligt för apple-devices (kör själv Android).
urbjo, vet inte om jag misstolkar dig, men förstår det som att du menar att det är något tekniskt problem? För mig känns det uppenbart att detta är en medveten funktion, där man blockerar visst material för att spelas upp utanför telefonen (men där de kanske går till vissa connect-devices men inte andra).
Har du testat med morgonpasset klippet och det funkade mot din receiver?
För er som inte hittar problemmaterialet:
https://play.spotify...utm_medium=open
Betalar du för spotify? Gratis varianten är ju mycket begränsad.
Är inte hemma ska prova länken ikväll.
Men har aldrig varit med om att något i spotify inte gått att streama till mina enheter.
Postad 04 december 2016 - 11:54
Betalar du för spotify? Gratis varianten är ju mycket begränsad.
Är inte hemma ska prova länken ikväll.
Men har aldrig varit med om att något i spotify inte gått att streama till mina enheter.
Ja, jag har haft spotify premium i princip enda sen tjänsten lanserades, och jag har inte heller haft några problem med material som inte går att spela upp tidigare. Det känns som en ny funktion där de börjat blockera visst material, därför jag är irriterad.
Postad 04 december 2016 - 13:06
Det stör mig som fan att desktop klienten inte kan starta en stream på cc. Jag kan starta den via mobilen och sen styra den via datorn, men den går inte starta ifrån en dator?!?!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar