PlayStation VR
862 svar till detta ämne
Postad 07 November 2016 - 23:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men när det gäller extremt linjära spel, som inte har nån speciell replay value, och dessutom kostar 549 spänn, så känns det lite tråkigt när det är över efter 3 timmar. Kostar dom typ 149:- så är det en helt annan sak 
Ja det är sant. Prissättningen är skev på en hel del VR-spel.
Postad 08 November 2016 - 10:05
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Om VR håller i sig nu, och fortsätter att sälja bra, så lär dom nog våga lägga pengar på mer påkostade och längre spelupplevelser frampå.
Det är ju där det är så oerhört viktigt att PSVR säljer som smör och blir uppskattat av målgruppen, utan framgång för PSVR så kan sannolikt hela VR-genren packa ihop för de närmaste 10-15 åren i alla fall. Dessutom MÅSTE Sony lösa dessa j***la drift-problemen, det är bedrövligt att de existerar i den skalan som de gör.
Postad 08 November 2016 - 10:31
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Tror inte VR kommer slå igenom förren spelen blir freeroam helt och hållet. Till dess kommer det "bara" vara en häftig grej.
Postad 08 November 2016 - 12:23
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Det ser betydligt ljusare ut för PSVR, än för HTC Vive och Rift, där försäljningen går riktigt trögt.
Finns ju lite vettigare utbud av spel också på PSVR, även om det är "demo" känsla på de flesta.
I Steam shoppen är 95 procent av VR utbudet rent skräp, som borde va olagligt att sälja.
Folk som snabbt slänger ihop nån primitiv wave shooter eller pong klon, och sen försöker håva in överpriser på skiten.
Sånt här skäp är Sony's plattform, tack och lov, befriad från, än så länge.
Här är en bra kommentar från Phil Spencer ang problemet med dagens VR spel:
http://stevivor.com/...os-experiments/
Ska bli intressant att se hur det ser ut på VR fronten om ett år.
Även om jag är fortsatt tveksam till det hela (har inte saknat min Vive en sekund, sen jag sålde den) så är jag ändå nyfiken och hoppfull, om att nån lyckas komma på en brilliant spelidé, som verkligen får formatet att komma ur tech-demo stadiet 
Postad 08 November 2016 - 13:46
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Rift och Vive säljer ju bra och spelstödet är ju mycket bättre än så länge. För min del är jag redan home free. Det är simulationer där VR skiner allra mest trots allt. Assetto corsa, LFS, Project Cars, iRacing, Euro Truck Simulator 2, Elite, Pinball FX/2 VR, DCS, IL 2 BOS, War thunder. Ta ett av de här spelen och du har närmast oändligt antal speltimmar. Har svårt relatera till de där med att de inte finns spel med längre speltid
Vad jag hoppas med PSVR är att Sony kommer på den briljanta idén att bara slänga på VR stöd i fps rakt av utan krusiduller. Sen kommer folk märka att de går fint att köra fps sittande i VR också. Du får ändå nyttan av att lira ur ett mer realistiskt perspektiv och vad de gör för immersionen. Roomscale är riktigt häftigt men kräver ju mer eller mindre att liren enbart utvecklas mot VR samt de har bra dåliga idéer hittills hur förflyttningsmodellerna ska fungera. Windlands är på rätt väg men där så duger inte vive kontrollernas touchpads till fullt ut. Räcker med att få dit lite analoga spakar för plattformandet ska fungera. Windlands har så pass enkel grafik de borde fungera på PSVR också 
På PC måste man köra vorpx på befintliga fps eftersom varenda j-la spelutvecklare tror att man måste använda motionkontrollerna och sen blir någon utvecklare vr-sjuk och då ska man inte få förflytta sig vettigt...
Görs 3D motorn rätt så krävs de ju inte alltför mycket extrajobb. Fast nu är ju många fps på runt 5h även utan VR och i multiplayer är de väl osäkert då det inte ger någon fördel som i ex racing där avståndsbedömning och skalan kan kompensera för att man inte ser skarpt 400 meter fram 
Postad 08 November 2016 - 17:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Windlands har så pass enkel grafik de borde fungera på PSVR också 
Windlands finns redan på PSVR.
Rift och Vive säljer inte bra hur man än vrider och vänder på det. Visa annars gärna siffrorna du tycker är bra.
PSVR säljer än så länge bra och har fått ett positivt mottagande. Men jag undrar hur länge det kommer hålla i sig, julförsäljningen blir intressant.
Hur som helst så är VR inte begränsat till spel, så även om spel-VR inte skulle sälja jättebra nu så kommer VR fortsätta finnas utanför det och inte försvinna i 15 år. Kommer komma uppdaterade produkter tills det är såpass bra att det blir accepterat, är vad jag tror. Sen kommer ju hololens och AR också, det är ditåt vi är på väg, tekniken är bara inte helt redo än.
Postad 08 November 2016 - 17:46
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Coolt svinga loss 
140000 vives är helt okej. Var sista siffran jag såg. Oculus har sålt betydligt fler än så. Behöver inte sälja i miljontal för att gå med vinst.
Beg marknaden kommer ju bli ganska full av alla som får VR sjuka eller ledsnar när de inser det tar några år till innan roomscale spelen blir klar. Samma som för Rift/Vive allltså.
360 videos vet jag inte hur mycket de orkar hålla intresset uppe dock. Det är nog spelen som måste sälja in dem. Vet inte hur bra sony hmz-tserien gick som var inriktat mer mot personlig biograf. Jag använder dem lika mycket till film som spel dock 
Postad 08 November 2016 - 18:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Zuckerberg köpte Oculus för 2 miljarder dollar och hans ambitioner var 50-100 miljoner.
Zuckerberg wasn’t shy about his ambitions for the Oculus Rift, stating that Facebook will need to sell 50-100 million units in order to be considered an important platform
Så om vi ska prata om att "gå med vinst" så lär de behöva sälja ett antal miljoner för att få tillbaka investeringen jo, det är liksom självklart.
Även när det gäller spel så är det ingen lukrativ marknad ännu. Det var nåt spel som var först med att tjäna in 1 miljon USD på en månad läste jag... vilket är småpengar i spelsammanhang. Det hade 33 000 spelare på Steam. Ingenting.
140 000 är kasst. Den kostar för mycket, inkluderat dator särskilt, för att det ska kunna bli någon masspridning. VR:s "öde" den här generationen ligger i PSVR:s händer, det är den enda enheten som har kapacitet att nå en större massa, men jag tror inte de kommer nå den riktigt än. Miljon kommer den nå, troligtvis också miljoner, men som spelplattform är det för lite ändå.
Hur som helst så faller inte VR som genre med någon av spelplattformarna eftersom det kommer finnas utanför spel och nöje.
Postad 08 November 2016 - 18:49
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Nä absolut men de är redan etablerat inom vissa spelgenrer de kommer inte försvinna 
Postad 08 November 2016 - 18:52
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Spel kostar alldeles för mycket idag för att endast nå en "liten" krets på några 100tusen tyvärr. Det PSvr kan göra iofs är att vara en katalysator och möjliggöra multiplatform titlar. Win-win isf.
Försäljningen av Psvr verksr vara stabil och hyllorna är tomma.? Haha. Få ner headsetet till 2,5-3000 och ta fram en bundle med Ps4
Postad 08 November 2016 - 20:25
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Angående säljaren på MM förut om att Pro inte förbättrar VR.
Rez Infinite:
Similarly, those of you who have PS VR hooked up to your PS4 Pro might notice Area X looking a little different than you’re used to—that’s because the image being passed along to each of your eyes is being rendered at a higher resolution (1920 x 1080, instead of 1440 x 810 on a standard PS4), before being passed to the PS VR headset. Even though the final resolution it’s displayed at on the headset in the same either way, the extra rendering from the PS4 Pro makes a difference: each particle looks a little more clear, a little more solid, adding up to objects and enemies that look more distinct and “real,” whether close-up or at a distance.
Trackmania Turbo
"New VR experience with Playstation VR. Playstation Pro Support: 4K resolution and enchanced graphic quality in standard modes, higher framerate in VR experience(120 fps). Improved loading times.
Lite fler här: http://www.neogaf.co...d.php?t=1310047
London Heist.

Massiv skillnad i skärpa och kantutjämning. Damn, jag skulle inte ha lämnat tillbaka den =P
Nä men det är okej, kan vänta en generation eller två. Men hade det vart sådär från början kanske jag hade behållt den.
Looking to get some VR videos done tonight or tomorrow - The difference is really impressive. I couldn't believe the quality increase with Rez and Battlezone.
Förmodligen läsbar text för alla i Battlezone nu. Bah.
Dessutom MÅSTE Sony lösa dessa j***la drift-problemen, det är bedrövligt att de existerar i den skalan som de gör.
Btw, vet du om att du kan stänga av konsolen (riktigt, inte viloläge) och starta om så blir det bättre? Ingen permanent lösning, men kan ju hjälpa om du inte visste.
Redigerat av Zoiler, 08 November 2016 - 20:33.
Postad 08 November 2016 - 20:40
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Nice! Resident evil 7 VR verkar också dra nytta av Pro, det sägs att texturerna är tydligare bla. Enl artikel på vrgeeks
Postad 08 November 2016 - 20:42
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Betydligt bättre! 
Såg ju nästan ut som att gå från PS2 till PS3.
Postad 09 November 2016 - 09:48
Bultgren
-
Bultgren
-
Rookie
-
3 inlägg
Finns det någon chans att det kommer en prisvärd bundle med PS4 Pro + VR?
Postad 09 November 2016 - 10:27
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Liten risk tror jag tyvärr. PS 4 börjar komma ner i pris dock.
Apropå Battlezone http://www.roadtovr....iew-comparison/
Postad 09 November 2016 - 13:16
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Btw, vet du om att du kan stänga av konsolen (riktigt, inte viloläge) och starta om så blir det bättre? Ingen permanent lösning, men kan ju hjälpa om du inte visste.
Jag vet att det påstås det men det gör NOLL skillnad för mig. Tyvärr.
Postad 09 November 2016 - 16:55
CyberVillain
-
CyberVillain
-
Veteran
-
-
1789 inlägg
Som utvecklare av VR-spel för SteamVR är jag förvånad att det överhuvudtaget går att spela VR på en konsol. Själv får vi optimera som bara den för att spelet ska hålla konstant 90 fps at all times. Och då är minspec en GTX 970
Postad 10 November 2016 - 10:02
Unregisteredc9faabc2
-
Unregisteredc9faabc2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Jag hade sänkt mina förväntningar rejält innan jag startade Robinson: The Journey igår.
Hade läst att många blev åksjuka etc så jag tog det väldigt försiktigt till att börja med.
Bestämde mig för att spela detta stående vilket jag tänkte skulle höja inlevelsen och minska åksjukan vilket funkar väldigt bra för mig. Svänger nästan inget med handkontrollen utan vrider helt enkelt kroppen när det behövs. Tar ett steg åt något håll och hukar mig ibland för att titta närmare på grejer.
Spelet ser väldigt bra ut och som den dinosaurienörd jag är så är ju detta en barndomsdröm som går i uppfyllelse 
Efter att ha spelat ca 2.5h så gissar jag nu att spelet troligtvis kommer hålla minst 6-7h ifall jag fortsätter i samma tempo (tycker om att titta på allt).
Jag gillar att spelet inte säger vad du ska göra hela tiden med pilar etc, men innan jag stängde av igår så fastnade jag på ett "pussel" utan någon aning om hur det ska lösas. Hade gärna sett att robotkompisen kom med lite ledtrådar efter ett tag. Det var däremot inga problem att traska vidare till nästa område.
Det jag stör mig mest på är att handen är placerad väldigt långt upp i synfältet (säkert för att minska åksjuka). Jag hade gärna sett att man kunde justera positionen. Håller tummarna för Move-support som utvecklarna nämnt att de tittar på, men ska jag vara ärlig så tvivlar jag på att det kommer.
Det ska bli lite spännande att se om det blir någon skillnad när jag kopplat min PS4 Pro ikväll.
Än så länge håller det 7/10, men då har jag inte ens sett några stora dinosaurier än 
Postad 10 November 2016 - 22:17
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Det ska bli lite spännande att se om det blir någon skillnad när jag kopplat min PS4 Pro ikväll.
Har du testat än? 
Postad 10 November 2016 - 22:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Den här killen har lite intressanta jämförelser mellan Pro/PS4. Battlezone skulle komma imorgon sa han.
http://www.youtube.com/watch?v=BBqKB2hgTzY
Postad 11 November 2016 - 08:48
Unregisteredc9faabc2
-
Unregisteredc9faabc2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Har du testat än? 
Allting kändes skarpare och mer detaljerat i Robinson. Även om tex flygande dinosaurier på håll fortfarande var suddiga så kändes de mindre pixliga tack vare bättre kantutjämning etc. På föremål/varelser på nära håll märktes störst skillnad. Det kändes direkt som att det var värt att köpa Pro. Jag kan definitivt leva mig in när jag spelar detta 
Testade även Playroom VR och då bara rummet där det är en massa små gubbar överallt. Här ser man stor skillnad. Det känns som att det är dubbelt så hög upplösning. Jag behöver inte luta mig in för att se detaljerna.
I Rush of Blood var inlevelsen högre. Jag vet inte ens om spelet är uppdaterat, men det kändes som att det flöt på bättre. Jag har iofs börjat vänja mig vid att spela detta nu. Kände tidigare att det kunde snurra lite i huvudet när banan svängde på vissa sätt, men nu kände jag mig helt bekväm och mer som att jag var där.
OBS! En del är säkert placebo-effekt 
PS4 Pro fläktade på ordentligt, speciellt när jag spelade Robinson. Definitivt inte mindre än orginalmodellen.
Redigerat av Unregisteredc9faabc2, 11 November 2016 - 08:52.
Postad 11 November 2016 - 11:11
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Allting kändes skarpare och mer detaljerat i Robinson. Även om tex flygande dinosaurier på håll fortfarande var suddiga så kändes de mindre pixliga tack vare bättre kantutjämning etc. På föremål/varelser på nära håll märktes störst skillnad. Det kändes direkt som att det var värt att köpa Pro. Jag kan definitivt leva mig in när jag spelar detta 
Testade även Playroom VR och då bara rummet där det är en massa små gubbar överallt. Här ser man stor skillnad. Det känns som att det är dubbelt så hög upplösning. Jag behöver inte luta mig in för att se detaljerna.
I Rush of Blood var inlevelsen högre. Jag vet inte ens om spelet är uppdaterat, men det kändes som att det flöt på bättre. Jag har iofs börjat vänja mig vid att spela detta nu. Kände tidigare att det kunde snurra lite i huvudet när banan svängde på vissa sätt, men nu kände jag mig helt bekväm och mer som att jag var där.
OBS! En del är säkert placebo-effekt 
PS4 Pro fläktade på ordentligt, speciellt när jag spelade Robinson. Definitivt inte mindre än orginalmodellen.
Instämmer. Har ej testat Rush of blod än. Undrar om demot är också Pro anpassad?
Jag tyckte att det var märkbar skillnad i fläktljudet däremot. I Robinson så lät det inte alls så högt som innan. Den hörs såklart med det är inte en turbin längre.
Det skulle vara intressant att veta mer om åksjuka och fps. Spelade sista delen av Robinson igår (med pro)och kände inte en uns av olust vid framåt rörelse. Tidigare första 2-3h så var jag tvungen ta det lugnt framåt. Undrar om stabilare och högre
Fps gör mkt?
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 11 November 2016 - 11:13.
Postad 11 November 2016 - 13:30
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Undrar om stabilare och högre Fps gör mkt?
Ja, detta är extremt viktigt.
Testade en del "early access" spel med Vive, där frameraten var ostabil emellanåt, och genast blev det lite obehaglig känsla, när man tittade sig omkring.
Postad 13 November 2016 - 08:57
Hifi Experience
-
Hifi Experience
-
Rookie
-
9 inlägg
P4 Pro med VR är riktigt trevligt 
Pryltokig som man är så testade jag även med 2st bättre hdmi kablar från Supra från P4 pro till VRboxen och till tvn och kunde även där märka av en positiv skillnad.
Redigerat av Hifi Experience, 13 November 2016 - 09:02.
Postad 13 November 2016 - 13:23
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Haha, ja med en Supra kabel lirar PS VR i 240 Hz, minst.
Postad 13 November 2016 - 23:04
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Jobbas med att hacka PSVR för att stödja PC https://m.reddit.com/r/PSVRHack/
Postad 14 November 2016 - 10:19
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
P4 Pro med VR är riktigt trevligt 
Pryltokig som man är så testade jag även med 2st bättre hdmi kablar från Supra från P4 pro till VRboxen och till tvn och kunde även där märka av en positiv skillnad.
Hahaha, dagens inlägg...
Tomten kommer snart, med sin flygande släde 
Postad 14 November 2016 - 20:31
Hifi Experience
-
Hifi Experience
-
Rookie
-
9 inlägg
Prova gärna själv zinned78 och se vad du upplever
Postad 15 November 2016 - 01:03
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Har lånat en PSVR nu, då jag ändå ville se vad Sony kunde leverera på VR fronten.
Kan säga som så här, att jag blev sittandes i två st 4 timmars pass 
Först och främst, så är VR hjälmen brutalt mycket skönare än HTC Vive (har ej testat Rift), och trots att det ska va den tyngre, så känns det inte överhuvudtaget. Blev varken svettig, eller behövde justera den, under tiden jag spelade.
HTC Vive fick jag fan justera hela tiden, för att behålla skärpan. Betydligt större sweetspot också.
Sen är ju screendoor effekten mycket mindre, och det var sällan jag la märke till den.
MYCKET bättre än Vive, på denna punkt.
Och trots att upplösningen är lägre, så var det faktiskt inget jag tänkte på.
Supersamplingen och snyggare artstyle i många av spelen, hjälper nog till på denna front, då man inte fick några negativa flashbacks från PS1 eran 
Spelade mest Thumper och Battlezone, och det var riktigt bra inlevelse i spelen, till skillnad mot 95 procent av skräpet jag körde på Vive. Här tröttnade jag inte efter 10-15 minuter, utan det blev längre pass, likt när jag kör vanliga 2D spel.
Testade en massa demos också. RIGS och Until Dawn spelen vill jag ha mer av 
"Kitchen" va rätt så obehaglig på slutet 
Ang Battlezone, så fick spelet en ny uppdatering, som tydligen hottat upp grafiken, samt gett en jämnare svårighetskurva m.m. inför Pro releasen.
Nåt som förvånade mig, var att jag inte kände av nån åksjuka, i nåt av spelen jag testade.
Inte ens i demot av "Here They Lie", som tydligen ska va ett av de värre på denna fronten.
Troligtvis är det på grund av den högre frameraten, jämfört mot i Vive, där många av spelen, fick mig att stänga av efter en kort stund.
När jag efter flera timmar klev ut i verkligheten igen, så kände jag inte av nån baksmälla överhuvudtaget.
Jag har inget som helst intresse av att återvända till HTC Vive, men PSVR verkar falla mig bättre i smaken.
Visst, Vive har bättre tracking, och mer high-tech kontroller.
Men Sony's VR är så mycket smidigare och trevligare att använda.
Det känns inte som ett jäkla projekt, när man ska dra igång ett spel.
Bra jobbat Sony! Det är inte perfekt, men nära nog, för att det kanske blir en sådan pryl i julklapp 
Postad 15 November 2016 - 08:07
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
På ett igen
Postad 15 November 2016 - 11:36
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Prova gärna själv zinned78 och se vad du upplever 
Nej du, jag har läst på och vet hur marknaden fungerar. Vissa går på dessa nitar och vissa lär sig 
Postad 15 November 2016 - 12:59
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Alltid lika kul när man ska köpa en HDMI kabel i en butik, och dom direkt går till de dyraste 
När man väl talar om för dom att det blir lika fina ettor och nollor i den billigare, så erkänner dom tillslut
Postad 15 November 2016 - 13:05
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Kan fan inte sluta spela Thumper.
Tur att man inte lider av epilepsi, för redan på Level 3 börjar det bli extremt intensivt. Testade att spela utanför VR, och det är fortfarande ett kul spel, men upplevelsen i VR, är en av de bästa hittills.
Både detta och Battlefield, får mig att känna mig, som att jag är inne i "Tron" världen 
Så jäkla kul att ha funnit VR spel, som håller i längden.
Jag vet inte hur många spel jag testade på Vive, som började väldigt lovande, men som man snabbt såg bristerna i, efter en timme.
På tal om Tron. Vore nice med ett Lightcycle spel
Postad 15 November 2016 - 13:13
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Tron parat med gunghäst . Jag vill ju iof hellre ha rena motorcykelsimulationer det är lite märkligt att de inte kommit än med tanke på hur bilsimulationerna snart har fullt stöd across the board. Thumper lär man slå till på när de kör någon drive
Postad 15 November 2016 - 14:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Bra jobbat Sony! Det är inte perfekt, men nära nog, för att det kanske blir en sådan pryl i julklapp 
Skillnaden med Pro är förmodligen rätt stor. Skillnaden med PSVR2 och PS5 kommer bli gigantisk . Kan bli sladdlöst redan då t o m.
Postad 15 November 2016 - 14:56
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Skillnaden med Pro är förmodligen rätt stor. Skillnaden med PSVR2 och PS5 kommer bli gigantisk . Kan bli sladdlöst redan då t o m.
Jepp, och förhoppningsvis med 4K upplösning, där screendoor effekten är helt utplånad.
Släpps ett Witcher 4 och GTA VII till PSVR2, så kommer jag att försvinna i flera månader sen hehe
Postad 16 November 2016 - 16:33
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Postad 16 November 2016 - 16:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Du behöver ju inte VR för att åka berg- och dalbana tydligen 
Postad 16 November 2016 - 16:55
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Det stämmer bra det 
Postad 17 November 2016 - 11:06
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Har varit mest BF1 för min del på sistone, finns det Berg-o-dalbana-spel till PSVR?
Postad 17 November 2016 - 11:36
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Har varit mest BF1 för min del på sistone, finns det Berg-o-dalbana-spel till PSVR?
Hmm tja, Until Dawn är väl liknande. Men jag tänkte mer på 360 videos, finns ju såna att ladda ner om man vill. Upplösningen är inte särskilt bra dock, men Pro kanske kan fixa 4K, dunno.
Postad 17 November 2016 - 12:06
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Känns som att Sony måste börja leverera VR material, inte bara spel utan även andra upplevelser. Se Google earth VR, fixa WebVR till läsaren mm mm.
Postad 17 November 2016 - 12:10
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Sony behöver inte göra något mer än att öppna sin plattform för att få det 
Postad 17 November 2016 - 13:27
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Hmm tja, Until Dawn är väl liknande. Men jag tänkte mer på 360 videos, finns ju såna att ladda ner om man vill. Upplösningen är inte särskilt bra dock, men Pro kanske kan fixa 4K, dunno.
Ah, ok. Jag tänkte mer på berg-o-dalbana som man har sett för Vive och Rift, dvs en verklighetstrogen sådan där man upplever att det går snabbt och man "faller" ner för backen
Har du några förslag på sådana 360-videos att ladda ner? Kan dessa sedan spelas i native-spelaren eller behöver man också ladda ner någon extra mjukvara?
Redigerat av zinned78, 17 November 2016 - 13:32.
Postad 17 November 2016 - 13:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ah, ok. Jag tänkte mer på berg-o-dalbana som man har sett för Vive och Rift, dvs en verklighetstrogen sådan där man upplever att det går snabbt och man "faller" ner för backen
Ja det är såna jag menar, jag har inte provat själv dock. Jag testade nån jorden runt-grej där man (kameran) satt under en helikopter när man flög över New York eller satt i en båt i venedig.. upplösningen var för kass dock, men annars rätt coolt. I berg och dalbanor så sätter de kameran i själva attraktionen så att det ska känna som om "man är där".
Vill du hitta sånt så söker du bara på 360 vr videos på youtube, så får du upp typ sånt här:
http://www.youtube.com/watch?v=-xNN-bJQ4vI
Du laddar ner dem från YT, lägger över på USB och spelar upp dem på PS4 med Playstations mediaspelare som du får ladda ner om du inte har gjort det.
Jag laddade ner från YT med denna: https://www.4kdownlo...videodownloader
1080 är max som vanliga PS4 klarar. Pro vet jag inte.
Postad 17 November 2016 - 14:16
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ladda ner? Borde ju funka i PS Youtube-app direkt (inkl att man "trackar" rätt med huvudrörelser och PS VR) kan man tycka...
Postad 17 November 2016 - 14:25
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Om man vill att det ska funka.
Postad 17 November 2016 - 14:28
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Postad 17 November 2016 - 15:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
De borde skaffa Google Earth VR till PSVR. Finns bara på Vive just nu.
http://store.steampo....com/app/348250

Postad 18 November 2016 - 10:13
Unregisteredc9faabc2
-
Unregisteredc9faabc2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Also arriving on December 6 is the Star Wars™ Battlefront™ Rogue One: X-Wing VR Mission for PlayStation VR. This free** DLC gives you control of your very own X-wing in fully immersive virtual reality – brush up on your piloting skills, stay on target, and prepare to jump through hyperspace as you carry out an important mission for the Rebellion.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Virtual Reality
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|