4K Blu-Rays är alltid regionsfria, om du inte menar blu-ray-skivorna då
Ultra HD film matrial med HDR kvalite kommer på Blu-ray skivor 2015!
Postad 10 oktober 2017 - 18:35
Postad 10 oktober 2017 - 19:15
Ja såklart menar BD-skivorna. Till denna följde två stycken; filmen på en och allt extramaterial på egen också. Det är bara Lionsgate som lägger över extramaterialet på UHD-skivan änsålänge
Postad 10 oktober 2017 - 22:48
Har Spider-man Homecoming redan släppts i Sverige?
Elgiganten påstår sig ha 25 st på lager?
Postad 11 oktober 2017 - 08:00
Denna dök upp idag; regionsfri också (1 UHD + 2 BD)
Alla 4k är väl regionsfri?
Postad 11 oktober 2017 - 13:30
4K är regionsfri, dock inte medföljande blu-ray. Sålänge man har bonus content på blu-ray är det fortfarande intressant att veta.
Postad 16 oktober 2017 - 19:40
Transformers: The Last nNght review genom avforums med ... Får väl behålla bokningen pga av bildkvaliten då...
https://www.avforums...ay-review.13981
Dunkirk release datum 19/12
Då jag tyckte filmen var sådär, blev man ju tvungen att förhandsboka denna. ´Kanske kanske här hemma i en annan miljö
Redigerat av mcmike, 16 oktober 2017 - 19:41.
Postad 16 oktober 2017 - 21:01
Spider-Man: Homecoming review genom avsforum, med grym UHD presentation i både HDR10 och DV
http://www.avsforum....ltra-hd-review/
Postad 17 oktober 2017 - 16:30
Fick hem denna idag; snyggt förpackat i ett 6-disc VIVA fodral. Ingen svensk text dock men 270 kr inkl frakt är inte fy skam.
Postad 18 oktober 2017 - 18:58
Fast And Furious 8 review genom avsforum med...
https://www.avforums...ay-review.14064
Redigerat av mcmike, 18 oktober 2017 - 18:59.
Postad 22 oktober 2017 - 13:43
4K är regionsfri, dock inte medföljande blu-ray. Sålänge man har bonus content på blu-ray är det fortfarande intressant att veta.
Smart där. Det tänkte jag faktiskt inte på. Då måste man skaffa en Uhd-spelare som är regionsfri på Blu-ray. Vilket jag misstänker att det finns få av?
Bäst att spara sin "gamla" regionsfria Oppo. Vad fånigt. Använda Oppon till att spela upp bonusinnehåll. "Smackar mig i pannan".
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 22 oktober 2017 - 13:44.
Postad 23 oktober 2017 - 07:30
Smart där. Det tänkte jag faktiskt inte på. Då måste man skaffa en Uhd-spelare som är regionsfri på Blu-ray. Vilket jag misstänker att det finns få av?
Bäst att spara sin "gamla" regionsfria Oppo. Vad fånigt. Använda Oppon till att spela upp bonusinnehåll. "Smackar mig i pannan".
Oppo 203/205 går att få regionsfri
Postad 23 oktober 2017 - 19:27
Review genom avsforum av War for the planets of the apes
http://www.avsforum....ltra-hd-review/
Redigerat av mcmike, 23 oktober 2017 - 19:28.
Postad 25 oktober 2017 - 04:46
Plockade upp den här i Kanada idag, ser fram emot att se den när jag kommer hem.
Postad 26 oktober 2017 - 16:30
Review genom avforums av Encounters Of The Third Kind
https://www.avforums...ay-review.14104
Redigerat av mcmike, 26 oktober 2017 - 16:31.
Postad 28 oktober 2017 - 01:59
Kan verkligen rekommendera! Såg denna i veckan och både bilden och ljudet är i referensklass.
http://ultrahd.highd...rahdbluray.html
Postad 28 oktober 2017 - 19:31
Alien Covenant:
Bättre än Prometheus. Gillade den verkligen. Bästa Alien filmen sedan de första två.
Bild: 5/5
Ljud: 4/5
Film: 4/5
The Mummy
Skräpfilm tyvärr. Vad gör Tom Cruise och framför allt Russel Crowe i denna röriga soppa?
Tom Cruise medverkar numera i två riktiga kalkoner de senaste åren: Jack Reacher 2 och denna kalkon.
Dessutom imponerar vaken ljud eller bild. Undvik!
Bild: 2/5
Ljud: 2/5
Film: 1/5
Baywatch:
Självklart ingen klassiker hur man än vänder och vrider på det. Men Baywatch ”driver” så mycket med sig själv att det hela faktiskt är lite småroligt. Men givetvis en kalkon. Dock bra bild förutom eldflammorna i filmen som ser så fejkade ut. Atmos ljud referens.
Bild: 4/5
Ljud: 5/5
Film: 2/5
Redigerat av castortroy33, 28 oktober 2017 - 21:48.
Postad 28 oktober 2017 - 21:55
Kollat på Wonder Woman, 5/5 på bild, ljud och huvdrollsinnehavaren rekommenderas!
Postad 30 oktober 2017 - 17:24
Wonder Woman måste vara årets mest överskattade film. Varken storyn eller bilden imponerade på mig. Å andra sidan så har det varit ett svagt filmår men åtminstone bra bildproduktion på det mesta.
Postad 31 oktober 2017 - 00:26
Verkar inte va för storyn eller bilden folk ser den
Är UHD värt det. Tänker speciellt för film som blandar CGI med verkliga scener. Vilket är ju majoriteten av filmer numer. Jag såg avatar förvisso bluray men ändå inte så himla kul med allt för mycket referens. Finns det några uhd spelare som har smarta filter som döljer dylikt om man inte är ute efter att se exakt hur en film är gjord utan bara vill ha en ultimat filmupplevelse? Nu ger ju HDR säkerligen sitt.
Postad 31 oktober 2017 - 08:35
Verkar inte va för storyn eller bilden folk ser den
Är UHD värt det. Tänker speciellt för film som blandar CGI med verkliga scener. Vilket är ju majoriteten av filmer numer. Jag såg avatar förvisso bluray men ändå inte så himla kul med allt för mycket referens. Finns det några uhd spelare som har smarta filter som döljer dylikt om man inte är ute efter att se exakt hur en film är gjord utan bara vill ha en ultimat filmupplevelse? Nu ger ju HDR säkerligen sitt.
Reverent inte så mycket cgi där ..annars bra gjorda är blade runner 2049 , Ghost in the Shell om man vill ha snygga cgi
Postad 31 oktober 2017 - 10:02
Ingen film ja tyckte om sedan så hatar ja när de är film grain som de va en hel del av, precis som de va i Batman vs superman
på Wonder Woman, 5/5 på bild, ljud och huvdrollsinnehavaren
rekommenderas!
Postad 31 oktober 2017 - 13:46
Ingen film ja tyckte om sedan så hatar ja när de är film grain som de va en hel del av, precis som de va i Batman vs superman
det var inget jag märkte av eller störde mig på alls
Postad 31 oktober 2017 - 21:46
sedan så hatar ja när de är film grain som de va en hel del av, precis som de va i Batman vs superman
Gillar inte heller detta, så således inte bildkvalitén på filmen heller
Redigerat av mcmike, 31 oktober 2017 - 21:46.
Postad 01 november 2017 - 17:35
Vad är det för fel på filmkorn? Och vad borde vara där istället?
Allt borde vara CGI, man vill ju inte bli påmind om en fysisk verklighet.

Postad 01 november 2017 - 17:39
Vad är det för fel på filmkorn? Och vad borde vara där istället?
Tycker allt borde filmas digitalt istället. Mer Passengers, The Revenant, Allied och mindre sånt som Wonder Woman, Batman vs Superman etc. Visst ser fortfarande bra ut men föredrar en ren bild som möjligt med fina detaljer som man får i de tre första jag nämnde.
Redigerat av Chamber, 01 november 2017 - 17:40.
Postad 01 november 2017 - 17:49
Jag har själv inget emot vare sig digital eller analogt skjuten film. Om det är skjutet analogt så är det också en teknisk omöjlighet att komma ifrån brusgolvet, om man inte vill reducera kornen (och således förlora texturer). Personligen är jag mycket glad över att somliga här inte sitter bakom spakarna i masteringstudion.
Postad 01 november 2017 - 17:52
Jag har själv inget emot vare sig digital eller analogt skjuten film. Om det är skjutet analogt så är det också en teknisk omöjlighet att komma ifrån brusgolvet, om man inte vill reducera kornen (och således förlora texturer). Personligen är jag mycket glad över att somliga här inte sitter bakom spakarna i masteringstudion.
Ja, självklart ska de inte ta bort det men man hade ju hoppats på att Wonder Woman skulle vara filmat digitalt. Men tycker ändå det ser bra ut som sagt, Amazing Spiderman 2 är en annan film som också ser bra ut men för mig är det de digitala 4K-filmerna som gett mig wow-känslan.
Redigerat av Chamber, 01 november 2017 - 17:52.
Postad 01 november 2017 - 23:11
Batman vs Superman etc. Visst ser fortfarande bra ut men föredrar en ren bild som möjligt med fina detaljer som man får i de tre första jag nämnde.
Riktigt bra kvalitet på de tre👌Batman är go genom iTunes slipper man grainet och dessutom i DV om man vill😊
Redigerat av mcmike, 01 november 2017 - 23:12.
Postad 04 november 2017 - 12:10
Ett av de absolut främsta släppen hittills på UHD och främsta Dolby Vision titeln hittills som jag upplevt. Demo bild rakt igenom och finns inget negativt med bilden överhuvudtaget. Skarp bild rakt igenom, fantastiska färger, ren bild utan grain rakt igenom och framförallt otroligt bra HDR där man får kisa vid starka ljus som eldsflammor. Kanonbra med Imax.
Atmos ljudet är tungt och det skakar av all bas. Synd bara att själva filmen är katastrof dålig. Hopkins måste får bra betalt för at medverka i denna soppa. Wahlberg inte så överraskad då han medverkat i fler kalkoner än denna.Men kul film att demonstrera formatet med!
Film: 1/5
Bild: 5/5 (Dolby Vision)
Ljud: 4/5
Redigerat av castortroy33, 04 november 2017 - 12:35.
Postad 04 november 2017 - 12:40
Tycker allt borde filmas digitalt istället. Mer Passengers, The Revenant, Allied och mindre sånt som Wonder Woman, Batman vs Superman etc. Visst ser fortfarande bra ut men föredrar en ren bild som möjligt med fina detaljer som man får i de tre första jag nämnde.
Senaste Transformers uhd: Perfekt bild utan grain. Inte minsta tillstymmelse till ”kornig bild”. Så ska det se ut!
Redigerat av castortroy33, 04 november 2017 - 12:41.
Postad 04 november 2017 - 12:52
Fast ni vet väl om att man inte slipper korn bara för att man skjuter digitalt?
Alla bilder (vare sig stillastående eller rörliga sådana) som inte är helt och hållet renderade i en dator har ett brusgolv.
Postad 04 november 2017 - 15:34
Senaste Transformers uhd: Perfekt bild utan grain. Inte minsta tillstymmelse till ”kornig bild”. Så ska det se ut!
Det var lika med iTunes versionen, riktigt bra kvalitét
Postad 04 november 2017 - 23:21
mm filmen var kanske inget mästerverk men s*tan i gatan va snygg den var!
Postad 05 november 2017 - 10:46
Postad 07 november 2017 - 07:38
Var hittar man den Christopher Nolan boxen?
Kan man ge ut en Nolanbox utan Memento och Insomnia?
Kan ju vara så att dom inte håller måttet bildmässigt. Batman Begins var första filmen där IMAX var inblandade från början.
Redigerat av dealerovski, 07 november 2017 - 07:39.
Postad 07 november 2017 - 09:55
Problemet med Memento är att Warner Bros inte har något med den filmen att göra. Och vad som gäller Insomnia tycks innehavet variera runtom i Europa mellan Warner och Buena Vista. Rätt dålig kombo med andra ord.
Postad 07 november 2017 - 15:38
Någon som har info om ljudet? Äger redan alla filmerna på Blu Ray och blir nog inget köp om inte ljudet liksom bilden är uppgraderat. Dolby Atmos eller DTS-X.Denna ska jag ju bara ha!
Redigerat av castortroy33, 07 november 2017 - 19:30.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar