Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 november 2015 - 22:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 1

Varför försöka använda boxeekontrollen när den som följer med ska vara riktigt bra?

Se några rader upp =)

Postad 23 november 2015 - 23:37

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Idiotfråga: Har aldrig kört kodi förr. Jag har filmerna på en usb. Hur gör jag för att kunna bläddra snyggt med info och bilder om filmerna istället för bara filnamnen?

Postad 24 november 2015 - 07:11

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
http://kodi.wiki/vie...g_video_sources

Postad 24 november 2015 - 07:17

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Min USB visas inte när jag kommer till video sources. Däremot går det bra att välja film och spela upp när jag går in på videos och files.

Redigerat av greveriff, 24 november 2015 - 07:18.

Postad 24 november 2015 - 08:22

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Du kommer få movies och tvshows på hemskärmen om du gör på rätt sätt

Postad 24 november 2015 - 08:28

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Har du nån scraper installerad?

Postad 24 november 2015 - 08:46

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0

Jag har installerat Universal movie Scraper .

Postad 24 november 2015 - 18:16

TurboJonte
  • TurboJonte
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Idiotfråga: Har aldrig kört kodi förr. Jag har filmerna på en usb. Hur gör jag för att kunna bläddra snyggt med info och bilder om filmerna istället för bara filnamnen?

Har du angett vilken typ av innehåll mappen innehåller när du lade till den i biblioteket?

Postad 24 november 2015 - 23:56

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Se några rader upp =)

Då är jag blind då :)

Hittar bara lite gnäll om Nexus fjärren samt att någon har problem med att få voice att fungera på shieldkontrollen.

Shielden ska väl klara vilken bluetooth fjärr som helst, men tyvärr är inte boxee remote bluetooth. Däremot så finns det folk som plockat isär sin boxee box och plockat ut mottagarkortet (från själva kuben) och modat detta med USB kontakt som då kan kopplas in som valfrit USB keyboard.

Men varför? :)

Postad 25 november 2015 - 18:14

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Tips!

Electroworld har 10% rabatt på mediaspelare..dock endast ikväll till kl 23.59

http://www.electrowo...ndroid-tv-16-gb

Någon här som gått från en Intel Nuc med atom processor (n2820) till en Nvidia shield?

Lite nyfiken på hur rapp den känns i gränssnittet när man kör kodi jämfört med nucen, funderar på byte för hörlursuttaget på fjärren, chromecast functionen och ev lite emulator spelande..+ att den är framtidssäkrad med 4k hdr osv

Är lite rädd för att den inte är riktigt lika stabil som en nuc med openelec

Tacksam för svar Mvh Jonas

Postad 25 november 2015 - 20:02

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Tips!

Någon här som gått från en Intel Nuc med atom processor (n2820) till en Nvidia shield?

Lite nyfiken på hur rapp den känns i gränssnittet när man kör kodi jämfört med nucen, funderar på byte för hörlursuttaget på fjärren, chromecast functionen och ev lite emulator spelande..+ att den är framtidssäkrad med 4k hdr osv

Jag har använt kodi på olika typer av hårdvara inte just Intel Nuc, jag har iallafall inte varit med om något rappare än shielden just i kodi.

Postad 25 november 2015 - 21:14

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Tips!

Tusen tack för tipset. Jag förväntar mig visserligen minst lika mycket rabatt på fredag, men nu är den iallafall beställd :)

1700 inkl fjärr, tjoho :)

Postad 25 november 2015 - 21:31

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Tips!

Tack för tipset! Hmm … köpa nu eller vänta … köpa nu eller vänta ….

Postad 26 november 2015 - 08:12

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Grym kundservice av komplett som skickade en fjärr gratis fast jag köpte den för snart två månader sedan när det inte var kampanj.

Postad 26 november 2015 - 10:15

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Hmm … köpa nu eller vänta … köpa nu eller vänta ….

Det blev köpa! Sekunderna kring midnatt blev det en 500 GB-variant. Hoppas att jag inte ångrar mig i morgon när Black Friday-erbjudandena kommer. nu är det i alla fall gjort.

Postad 26 november 2015 - 14:33

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Du får väl se om det kommer något liknande här imorgon...

http://shield.nvidia.com/black-friday

Postad 26 november 2015 - 15:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Du får väl se om det kommer något liknande här imorgon...

http://shield.nvidia.com/black-friday

Svårt att tro det. Dealen igår var ju 300kr rabatt, vilket motsvarar 35 dollar. Och det finns bara två konkurrenter på svenska marknaden.

Postad 26 november 2015 - 18:48

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Elgiganten
16Gb 1590:-
500GB 2490:-

Inkl fjärr.

Säljstart vid midnatt.
Inte mycket att fundera på :)

Lite surt att man precis beställt en för 1700 på electroworld, men orkar inte krångla för en 100 lapp.

Redigerat av e3henri, 26 november 2015 - 19:00.

Postad 26 november 2015 - 19:09

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Japp inte $50, men inom marginalen. Man kanske ska slå till på en 16gb då =)

Postad 26 november 2015 - 19:31

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Grym kundservice av komplett som skickade en fjärr gratis fast jag köpte den för snart två månader sedan när det inte var kampanj.

Jag fick ingen fjärr av komplett så de gör väl skillnad på kunder och kunder :-(

Postad 26 november 2015 - 19:34

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag fick ingen fjärr av komplett så de gör väl skillnad på kunder och kunder :-(

Vad dåligt! Hur kontakta du dom? Ring annars och fråga och lägg till att du vet andra som har fått i efterhand.

Jag har en extra kontroll på posten som jag inte hämtat ut än. Kan sälja den till någon här för ett schysst pris.

Redigerat av RobbeR011, 26 november 2015 - 19:37.

Postad 27 november 2015 - 10:35

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Vad dåligt! Hur kontakta du dom? Ring annars och fråga och lägg till att du vet andra som har fått i efterhand.

Jag har en extra kontroll på posten som jag inte hämtat ut än. Kan sälja den till någon här för ett schysst pris.

Hör av dig om du vill bli av med den 

Postad 27 november 2015 - 10:41

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Blir fn..inte klok på Shield:n och Viasat och HBO apparna. Apparna funkar funkar fint på platta och mobil men låser sig och strular Shield:n hela tiden. Kan inte riktigt förstå varför det är stor skillnad på Android och Android TV när det gäller hur väl appar fungerar eller inte...

Irriterar mitt sinne en smula...

HBO Nordic har inte stöd för Android TV har varit maila dem flera gånger men de vet inte om de kommer några appar från HBO Nordic, HBO Go, Now etc från USA har ju de, men de handlar om rättigheter att få sända på just den typen av plattformarna för sina DRM skydd, de är inget HBO kan styra över de är film ägarna som låter HBO sända som avgör på vilka plattformar de får finnas på, Sverige är ett land som fortfarande ligger långt efter alla andra länder när de gäller och släppa rättigheter och sluta blocka sina kunder till sina egna skydd. 

Postad 27 november 2015 - 10:45

Pistablo
  • Pistablo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Sådärja beställde en på komplett för 1499:-. Priset gäller trots att de är slut på lager, inkommer igen den 2:e dec. Var inne på elgiganten först men där gällde priset bara online trots att de precis tjatat reklam om att de har samma pris på nätet och i butik. 

Ska bli skönt att pensionera Boxeen, hoppas bara att jag får ordning på Atmos i Shielden. Takhögtalarna är infällda och redo att avnjutas. 

Redigerat av Pistablo, 27 november 2015 - 10:54.

Postad 27 november 2015 - 11:18

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Och jag beställde en PRO för 2479:- hos Komplett. Nu är det bara att invänta leverans!  :)

Jag har väntat länge på att hitta en värdig ersättare till min gamla Xtreamer! Nu hoppas jag bara att Shielden kommer att leverera vad jag förväntar mig av den! 

Postad 27 november 2015 - 11:26

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 1

Hämtade återigen denna leksak och kopplat in. Provat med senaste Kodi betan, samt den som finns i Google Store.

Hur jag än testar alla olika settings, så får jag inte DTS eller DTS-HD. Testade även att köra med den interna spelaren "Som ingen verkar veta vilken det är" men från USB disken så valde jag Videospelare, som spelare och ingen Atmos där inte, inte DTS-HD heller för den delen.

Det finns ju inte några direkt inställningar på Shielden? för utgång av ljud, så antar att den skickar ut rätt ljud.

Men jag kan bara säga att denna box suger hästskit, så känner jag! Vad är det som är så bra när inget fungerar ?

Jag har en 4k TV och en 4k förstärkare som klarar allt, så de hänger inte på övrig utrustning då min Dune 3D fixar både Atmos och allt utan några som helst problem.

Gillar Kodi, men får en gammal Plex känsla över mig, där allt ser bra ut, men inget fungerar!  Min handkontroll som kom med verkar helt flippad också av någon anledning. Antar att det är Android som suger och de visste man ju sedan tidigare som en trogen Apple människa.

Nej blir nog att åka tillbaka med skiten en gång för alla. Zappiti 4k är nog det enda rätta om man skall ha ngt vettigt som klarar det den står för.

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 27 november 2015 - 11:28.

Postad 27 november 2015 - 11:52

Pistablo
  • Pistablo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hämtade återigen denna leksak och kopplat in. Provat med senaste Kodi betan, samt den som finns i Google Store.

Hur jag än testar alla olika settings, så får jag inte DTS eller DTS-HD. Testade även att köra med den interna spelaren "Som ingen verkar veta vilken det är" men från USB disken så valde jag Videospelare, som spelare och ingen Atmos där inte, inte DTS-HD heller för den delen.

Det finns ju inte några direkt inställningar på Shielden? för utgång av ljud, så antar att den skickar ut rätt ljud.

Men jag kan bara säga att denna box suger hästskit, så känner jag! Vad är det som är så bra när inget fungerar ?

Jag har en 4k TV och en 4k förstärkare som klarar allt, så de hänger inte på övrig utrustning då min Dune 3D fixar både Atmos och allt utan några som helst problem.

Gillar Kodi, men får en gammal Plex känsla över mig, där allt ser bra ut, men inget fungerar!  Min handkontroll som kom med verkar helt flippad också av någon anledning. Antar att det är Android som suger och de visste man ju sedan tidigare som en trogen Apple människa.

Nej blir nog att åka tillbaka med skiten en gång för alla. Zappiti 4k är nog det enda rätta om man skall ha ngt vettigt som klarar det den står för.

Har velat fram och tillbaks och Zappiti har jag med varit inne på tyvärr läst mycket skit om den också. Därför kör jag nu en test på Shielden, läste på något forum en användade som körde MX player för Atmos. Skall bli intressant att testa, Atmos måste funka annars åker den igen. 

Läs mer på länken

http://forums.geforc...-15-/?offset=95

Redigerat av Pistablo, 27 november 2015 - 12:02.

Postad 27 november 2015 - 14:22

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Nu har jag ju inte ens apparaten, men har du uppdaterat till senaste versionen 2.0 eller vad det nu var?

Edit: det är nog inte fel på din shield. Det står hos kodi att det inte kommer förrän i version 17. så PCM är det som gäller, vilket fungerar lika bra. Ingen pass-trough av ac3 eller dts är reciever-beroende i dagsläget.

Redigerat av Unregistered577c6879, 27 november 2015 - 14:32.

Postad 27 november 2015 - 14:29

onealex
  • onealex
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
På nvidias support står det att man ska kunna koppla in en extern hårddisk som är exfat-formaterad. Någon som provat?

Postad 27 november 2015 - 17:14

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Kan meddela alla att Boxee remoten fungerar perfekt med shielden. Så släng inte era gamla boxar utan plocka isär dem och återanvänd rf-mottagaren.

Postad 27 november 2015 - 17:56

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

På nvidias support står det att man ska kunna koppla in en extern hårddisk som är exfat-formaterad. Någon som provat?

Yes har provat fungerar, formaterade först på macen men då fungera det inte men när jag skapade partionen i windows fungera det. Beror nog på vilken partionskarta man kör.

Jag får DTS att fungera, har du ändrat i kodi så du är expert användare eller avancerat kommer ej ihåg vilken det var exakt, då kan du ju välja att den ska köra ljudet rakt igenom, och man kan välja vilka format den ska klara av, och du kan välja hur många kanaler det ska vara.

Redigerat av RobbeR011, 27 november 2015 - 19:24.

Postad 27 november 2015 - 20:13

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

mystiskt jag har själv använt den interna spelaren med serenity som frontend och hade inga problem att få dts hd och dolby true hd. Visst det stämmer att kodi inte klarar passthrough dock klarar den att avkoda hd formaten till pcm i senaste betan men det är ju en klen tröst om man är ute efter atmos formatet.

Postad 27 november 2015 - 20:32

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Nu tittar jag själv aldrig på streamtjänster, men SVT Play ser väl hyfsat ok ut, men det är bildstörningar lite då och då. Har det att göra med den inte hanterar korrekt framerateomvandling eller är appen bara kass? TV4 Play fungerar bättre men bildkvaliten är ju helt bedrövlig. Verkar ju ingen höjdare det här ens på gigabitlina.

Ska se om jag får igång kodi 16 nu.

Postad 27 november 2015 - 21:05

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Nu tittar jag själv aldrig på streamtjänster, men SVT Play ser väl hyfsat ok ut, men det är bildstörningar lite då och då. Har det att göra med den inte hanterar korrekt framerateomvandling eller är appen bara kass? TV4 Play fungerar bättre men bildkvaliten är ju helt bedrövlig. Verkar ju ingen höjdare det här ens på gigabitlina.

Ska se om jag får igång kodi 16 nu.

vilken app för tv4 använder du?

i kodi med net.rieter.xot-4.0.0 repon så kan man ställa bitrate på playkanalerna vilket blir mkt bättre än android tv4 appen.

Redigerat av Biggles2002, 27 november 2015 - 21:14.

Postad 27 november 2015 - 21:19

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Elgiganten
16Gb 1590:-
500GB 2490:-

Inkl fjärr.

Säljstart vid midnatt.
Inte mycket att fundera på :)

Lite surt att man precis beställt en för 1700 på electroworld, men orkar inte krångla för en 100 lapp.

Hade jag väntat något dygn hade jag alltså kunnat spara en hundralapp. Nåja, det gör inte så mycket. Dels var jag rädd för att servrarna skulle klappa ihop under Black Friday, och det stämde i alla fall för Elgiganten under natten. Dels var det skönt att få det gjort.

Jag kan inte klaga på leveranstiden. Trots att jag valde gratis frakt som skulle innebära 3-5 arbetsdagars väntetid fick jag ett SMS om att mitt paket kommit i dag under eftermiddagen. Ett och ett halvt dygn efter att jag beställde. Så nu sitter jag och installerar och testar. :-)

Postad 27 november 2015 - 21:50

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

vilken app för tv4 använder du?

i kodi med net.rieter.xot-4.0.0 repon så kan man ställa bitrate på playkanalerna vilket blir mkt bättre än android tv4 appen.

Använde de som fanns på google play.

Kör in Kodi nu och testar repon så får vi se.

Postad 28 november 2015 - 14:48

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vad det är för tillverkare tex qualcomm, broadcom på bluetooth/trådlösa nätverkskortet?

Tycker inte bluetooth fungerar så bra efter jag fick fjärrkontrollen så upplever jag störningar i ljudet i 3,5mm utgången.

Borde klara av det galant eftersom jag kör uppkopplingen med kabel.

Postad 29 november 2015 - 11:54

OM-Rookie
  • OM-Rookie
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

En väldigt low-tech fråga kanske, men går det att koppla in en DVD-rom via usb och använda som dvd-spelare? Antar att man i så fall måste använda nån app, t.ex. kodi?

Postad 29 november 2015 - 13:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

En väldigt low-tech fråga kanske, men går det att koppla in en DVD-rom via usb och använda som dvd-spelare? Antar att man i så fall måste använda nån app, t.ex. kodi?

Skall visst funka. https://youtu.be/FnwynmT8GVI

Postad 29 november 2015 - 17:14

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Upptäckt nu med min Panasonic att Shielden matar ut fel videonivå. Måste vara fel på EDID? Någon som vet hur man fixar detta eftersom det inte finns något alternativ i menyerna på Shielden? Total dealbreaker...

Postad 29 november 2015 - 17:18

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Upptäckt nu med min Panasonic att Shielden matar ut fel videonivå. Måste vara fel på EDID? Någon som vet hur man fixar detta eftersom det inte finns något alternativ i menyerna på Shielden? Total dealbreaker...

Vad menar du med videonivå? Sorry om det är en dum fråga..

Postad 29 november 2015 - 17:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

http://referencehome...ull-vs-limited/

Postad 29 november 2015 - 18:14

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Okej ! Vilken nivå får du? Och var ser du det? Och vilken nivå vill man ha?

Har en Panasonic tv så blev nyfiken.

Redigerat av RobbeR011, 29 november 2015 - 18:15.

Postad 29 november 2015 - 19:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Du ser det antingen genom att svart blir grått eller normal bild blir bäcksvart i partier. Det ska se normalt ut helt enkelt. Har du inte noterat något särskilt så har du antagligen inga problem. Det verkar som Nvidia försökt laga det här felet två ggr redan, men uppenbarligen är det fortfarande problem...

Postad 29 november 2015 - 19:43

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Annan grej som verkar rätt märkligt är att det inte går att stänga av enheten? Disken är igång konstant tills man rycker strömsladden.

Postad 29 november 2015 - 20:20

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Annan grej som verkar rätt märkligt är att det inte går att stänga av enheten? Disken är igång konstant tills man rycker strömsladden.

Det tycker jag är dåligt... men min usb disk stänger iallafall av sig.

Redigerat av RobbeR011, 29 november 2015 - 20:25.

Postad 29 november 2015 - 20:34

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
jag vet att jag blir off tropik när jag säger det men...jag har först gått på minan att köpa 2 st prodigy 4k, sen 2 st shield android, jag löste problemet så här, istället för att köpa massa skitmaskiner för 1500-2000 så köpte jag asus g20 i 2 varierade modeller.

Ok vet att de är minst 10 ggr dyrare men 100 ggr bättre.

Shielden duger kanon i barnrum å allrummet ^^

Postad 29 november 2015 - 20:38

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

jag vet att jag blir off tropik när jag säger det men...jag har först gått på minan att köpa 2 st prodigy 4k, sen 2 st shield android, jag löste problemet så här, istället för att köpa massa skitmaskiner för 1500-2000 så köpte jag asus g20 i 2 varierade modeller.

Ok vet att de är minst 10 ggr dyrare men 100 ggr bättre.

Shielden duger kanon i barnrum å allrummet ^^

Kul för dig! Varför köpa två av allt ? kanske testa en först...  Är som att skriva i en raspberry pi tråd att den är dålig och shielden är bättre fast kostar massor mer och är helt annat koncept.

Redigerat av RobbeR011, 29 november 2015 - 20:41.

Postad 29 november 2015 - 20:59

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Sant kostnaden är ju viktig men om man säger då här så har jag ca 10 uttjänade mediespelare som totalt kostat 15 lax på vinden. Hade man byggt istället lagt stålarna på en PC-lösning så hade jag sparat massa lappar.
Om man bortser från tex inköpen av prodigy 4k och tittar på Shielden, såg skitbra ut på pappret, jag bor på 100kvm där jag har ett lekvardagsrum och ett vanligt v-rum där av 2.
1 spela spel via nätet tycker jag inte fungerar alls rent responsmässigt från speldatorn, att ha 2 st 980ti 6gb i sli räddar inte situationen.
1 massa strul med tex ljud som atmos, nya dts-x lär inte fungera på ett bra tag.
Jag köpte PRO versionen med 2 trådlösa kontroller samt 2 ställ så totalt ca 3500 då förväntar jag mig att den inte strular och som mediespelare.
Självklart är g20 säkert mer omständig men har läsare, osv.

Shielden är ok i mina ögon får 5 av 10 och en åker nog ut på blocket i veckan.

Postad 29 november 2015 - 21:14

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Sant kostnaden är ju viktig men om man säger då här så har jag ca 10 uttjänade mediespelare som totalt kostat 15 lax på vinden. Hade man byggt istället lagt stålarna på en PC-lösning så hade jag sparat massa lappar.
Om man bortser från tex inköpen av prodigy 4k och tittar på Shielden, såg skitbra ut på pappret, jag bor på 100kvm där jag har ett lekvardagsrum och ett vanligt v-rum där av 2.
1 spela spel via nätet tycker jag inte fungerar alls rent responsmässigt från speldatorn, att ha 2 st 980ti 6gb i sli räddar inte situationen.
1 massa strul med tex ljud som atmos, nya dts-x lär inte fungera på ett bra tag.
Jag köpte PRO versionen med 2 trådlösa kontroller samt 2 ställ så totalt ca 3500 då förväntar jag mig att den inte strular och som mediespelare.
Självklart är g20 säkert mer omständig men har läsare, osv.

Shielden är ok i mina ögon får 5 av 10 och en åker nog ut på blocket i veckan.

Förstår vad du menar, jag köpte shielden för att jag just inte ville ha pc, vill ha mer soff surf med enklare layout. Men den är ju inte där än..

Jag tycker shielden fungerar klockrent när jag spelar upp iso bluray och får till dts, men då har jag bara grejer för 1080p och 5.1. På pc tyckte jag det var ett jäkla meck och få allt lira bra i mpc tex, så ska jag använda kodi så var detta smidigare/snyggare alternativ, plus man kan spela lite spel osv och förhoppningsvis kommer spotify och en webbläsare som duger snart.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.