Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 55EG910V

668 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 July 2016 - 11:51

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Dock är 24Hz optimalt om man så ser på film från datorn, om man nu inte känner för att använda en dedikerad spelare (vilket jag gör). Annars håller jag med dig, 24Hz är ingen höjdare vid desktop.

Postad 23 July 2016 - 17:27

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

• 802 inlägg
  • 0

Okej, fungerar bättre, som i "felfritt" då eller, dvs utan problemen du får med 24Hz? Troligtvis är det så att datorn skickar en signal om att det är en TV och inte en datormonitor när 24Hz används, dvs färgkomprimering aktiveras. Ett tecken på det är att fler inställningar som inte finns med i RGB-läge, aktiveras i TVn.

60 eller 50Hz är de bästa lägena från dator. 24Hz är inte kul eftersom allt hackar, muspekare, scrollning, och ja spel ska man ju inte tala om. Det blir inte heller så kul om man ska spela upp 60fps klippet ovan.

Jo 60hz som jag kör förutom vid film fungerar felfritt. Har fotat alla fyra pixel format lägena i 24hz. Och felen syns rätt tydligt på de tre av dem. Tänkte lägga upp bilderna när jag får lite tid över mellan allt sol och bad. Vem vet någon kanske har lösningen på detta. Vill ju helst undvika YCBCR 4;2;2 i 24hz.

Postad 23 July 2016 - 20:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Ja, jo fast om du bara använder 24Hz till film, så är 4:2:2 inte så farligt. Blu-ray kör ju det sämre 4:2:0 så. Det är egentligen bara om du spelar upp 4K-material som du får nytta av 4:4:4 i 24Hz.

edit: Förtydligande: 4K-video använder också 4:2:0, men den högre upplösningen gör att en Full HD-panel utnyttjas bättre än från Blu-ray.

Redigerat av Ageve, 23 July 2016 - 20:05.

Postad 25 July 2016 - 22:54

Markusj82
  • Markusj82
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken app (android) man ska ladda hem för att kunna styra 910v från mobilen?

Postad 05 August 2016 - 10:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Från och med firmware 04.01.00 har 910V mindre input lag, 29,6ms.

Som vanligt är det PC-läge och "spel" som gäller för bäst prestanda.

Postad 05 August 2016 - 12:15

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Men spelläget går inte att kalibrera. Därav håller jag mig till ISF då de få millisekunderna inte märks av för min del oavsett om jag spelar på PS4:an eller XRGB-Mini.

Postad 06 August 2016 - 16:36

Unregistered353b2061
  • Unregistered353b2061
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej alla,
Är riktigt sugen på denna tv har dock inte tittat på den live så undrar lite om djupet i bilden finns där även i 2d vilket jag saknar på plasman.

Ska säga att vi idag sitter med en LG pk350 som jag tycker fungerat riktigt bra i dessa 5år eller va det nu är om man ser till den löjliga summan av dryga 5k i sammanhanget.
​Visst bränner vissa bilder fast direkt men det syns bara när den är avstängd och då svagt så inget man tänker på men har nog aldrig märkt några hack och svärtan samt färgen är rätt ok men tycker som sagt den saknar lite tryck och djup i bilden.

Då det inte är några fel på den utan den bara tuffar på kan det vara svårt motivera en ny tv här hemma om det inte märks tydliga förbättringar så att säga så även andra hälften blir nöjd :)

Jag gillar sport och har hört endel negativt om oled vad gäller färg på snö,is är det något man bör ta i akt om man gillar vintersport eller handlar det bara om tint problemen som funnits på vissa.

Redigerat av Unregistered353b2061, 06 August 2016 - 23:07.

Postad 07 August 2016 - 03:40

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Om du tittar på hockey, skidåkning eller konståkning så kommer du nog att märka av tinten ganska snabbt. Klart mer än när du ser på film såvida det inte är monokroma sådana. Rörelsehanteringen är klart bra, bättre än LG:s plasmos. Och problemen med banding ter sig främst vid mörkare scener.

En eventuell nackdel vore ABL, som automatiskt sänker ljusstyrkan när det är mycket vitt på skärmen. Det är som mest tydligt på testbilder men vet inte hur det är med exempelvis hockey då jag aldrig tittar på sport.

Postad 09 August 2016 - 15:48

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
En dum fråga, visst borde väl ett sånt här väggfäste fungera för femhörning tv'n? Det skall väl vara ca 20cm mellan fästpunkterna på tv'n? Drar man bara två rejäla skruvar i väggen så lär det ju funka, eller jag menar jag ser inte varför man måste köpa just det absolut största fästet bara för att tv'n är 55"

https://www.kjell.co...v-23-37--p57355

Redigerat av Unregistered2c834d1b, 09 August 2016 - 15:48.

Postad 09 August 2016 - 15:56

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Om vesa standard passar tv:n så ska den funka. Viktklassen är viktigare vad fästet klarar av. Som denna så klarar den 50kg. Men dagens 55 tummare brukar väga under 20kg.

Postad 10 August 2016 - 16:55

Kickboxer85
  • Kickboxer85
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

En dum fråga, visst borde väl ett sånt här väggfäste fungera för femhörning tv'n? Det skall väl vara ca 20cm mellan fästpunkterna på tv'n? Drar man bara två rejäla skruvar i väggen så lär det ju funka, eller jag menar jag ser inte varför man måste köpa just det absolut största fästet bara för att tv'n är 55"

https://www.kjell.co...v-23-37--p57355

Jag köpte detta och sprayade det vitt. Blev hur bra som helst! kolla mitt galleri

https://www.kjell.co...v-10-23--p57354

Redigerat av Kickboxer85, 10 August 2016 - 16:55.

Postad 10 August 2016 - 17:59

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Har en fundering angående ljud ut. Jag har en reciever ( Yamaha rx-v665) utan ARC,men med optiskt in från TV.

Jag har kopplat HDMI från xbox one och får ljud ut,men inte från TV direkt via optiskt,trots val av källa i recievern.

Har valt optiskt+tv högtalare ut från tv,men inte då.

Vad tror ni,inställning TV,eller reciever?

Felet funnet,det var en felaktig optisk kabel. Den förra lyste väldigt svagt,så när jag såg att den nya hade lite mer pulver i ljuset,så visste jag att det skulle fungera. Nu kan jag få surround via förstärkaren igen,gott!

Postad 15 August 2016 - 13:35

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Har ett litet dilemma, frågan är om det ens är görbart. Jag kör vanlig tv via Comhems kabel i väggen, har SVT1, SVT2, TV4, TV6 och FOX via Kabel-DTV och resten via Kabel analogt. Den hittar ju typ 178 kanaler när man scannar DTV men eftersom man inte har resterande kanaler så är dom kodade.

Det jag vill få till är att ha de mottagbara DTV-kanalerna blandade med de analoga kanalerna i vår vanliga TV-lista men jag vet inte hur jag skall göra och tv'n beter sig så j*vla muppigt så jag får scrolla neråt för att gå förbi SVT2, SVT1 för att komma till de analoga kanalerna varje gång, det är lite för meckigt. 

Hoppas ni förstår vad jag menar och vad jag skulle vilja ha till, annars får jag slå LG en signal :)

Postad 19 August 2016 - 10:14

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
http://www.webhallen...cl=external:ref

Ny sänkning,passa på.

Postad 20 August 2016 - 10:47

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0

http://www.webhallen...cl=external:ref

Ny sänkning,passa på.

Vad var priset? Slut nu...

Postad 20 August 2016 - 10:57

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
11790kr,men slut nu tyvärr.

Postad 27 August 2016 - 20:04

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Finns det någon LCD upp till 15k som kan matcha 910'an någorlunda i svärta men kanske ha lite bättre rörelsehantering? Har någon dag kvar på öppet köp och är nöjd med TV'n, har bara lite lätt gulaktig tint uppe i vänstra hörnet men det stör mig inte det minsta dock så upplever jag menyerna som lite sega och rörelsehanteringen upplever jag ger väldigt varierat resultat på allt media.

Postad 28 August 2016 - 11:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

910V har inga problem med rörelsehanteringen när den är korrekt inställd, men Truemotion förstör bilden om det är igång.

Jag har spelat flera hundra timmar på PC och PS4, i 60fps och 30fps, sett många filmer i 24p, och såklart TV-utsändningar i 50p och 50i.

Om bilden hackar med Truemotion avstängt, så beror det inte på TVn. Interpolering slätar ju över diverse "problem" i utsändningen/källan, men räknar ofta fel och då hackar bilden ännu mer, därav det varierande resultatet som du beskriver. Det räcker att det står på 0 för att man ska få problem. Det måste vara avstängt.

Tänk också på att välja 24p i spelaren till film, för om den står på 60p eller 60i så blir det judder.

Postad 28 August 2016 - 11:19

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Det finns en mycket bra testfilm på Spears and Munsil där två TVL-mönstren visas i cirkulära rörelser, alltså kan man se hur den vertikala respektive horisontella upplösningen ser ut i faktiska rörelser. Och slår man på True motion ser man direkt att linjerna smetar ihop sig, helt olidligt. Kanske lite väl avslöjande men det fungerar väldigt bra för att se hur destruktiv funktionen är...

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 28 August 2016 - 11:20.

Postad 29 August 2016 - 19:49

KennethLundgren
  • KennethLundgren
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej

Jag köpte denna tv,n igår och kopplade in och allt var frid och fröjd. Senare laddade jag ned den senaste programvaran till 04.05.01. I dag startade jag tv,n med den nya programvaran och fick grovt brus på samtliga kanaler, ej i menyer eller filmer från datorn via hdmi.

Har återstartart datorn utan resultat, ringde support och dom föreslog ny antennkabel 100hz, jag hade 16 år gamla grejer. Det hjälpte inte heller, har åter varit i kontakt med support och de tyckte det var underligt så jag har skickat ex på bild så de har något att fundera över.

Är det någon som har haft liknande problem?

Postad 30 August 2016 - 08:18

KennethLundgren
  • KennethLundgren
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej

Jag köpte denna tv,n igår och kopplade in och allt var frid och fröjd. Senare laddade jag ned den senaste programvaran till 04.05.01. I dag startade jag tv,n med den nya programvaran och fick grovt brus på samtliga kanaler, ej i menyer eller filmer från datorn via hdmi.

Har återstartart datorn utan resultat, ringde support och dom föreslog ny antennkabel 100hz, jag hade 16 år gamla grejer. Det hjälpte inte heller, har åter varit i kontakt med support och de tyckte det var underligt så jag har skickat ex på bild så de har något att fundera över.

Är det någon som har haft liknande problem?

Problemet är löst, åska gjorde att flera tv,n hade problem i vårt område och jag har nu en klar bild igen.

Postad 29 September 2016 - 15:41

Smedhz
  • Smedhz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 1

Hej på er! Går i väntans dagar på att 910v ska gå ner lite i pris men har en fråga angående refreshrates! Enligt flera källor är skärmen såpass snabb som 120hz. Någon som får ut 120hz i 1080p till en 910v från en pc med ett grafikkort som stödjer hdmi 2.0? Borde funka i praktiken.

Postad 29 September 2016 - 17:08

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

910V stödjer väl inte en högre bilduppdateringsfrekvens än 60Hz (eller ja, 59,94)? Däremot är det en 120Hz panel, dvs varje bild visas två gånger för 60p och fem gånger för 24p.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 29 September 2016 - 17:09.

Postad 13 October 2016 - 11:20

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Är denna fortfarande ett bra köp för 12990?

Jag ska ersätta en LG 55" från 2012 (55LW550) och har satt en tight budget som denna egentligen överskrider. Det primära var egentligen att få 4k och större bild så jag lade en beställning på en LG 65UH615V men sedan råkade jag stöta på denna OLED.

Väljer jag 910V räknar jag med flera steg uppåt i bildkvalitet på alla områden jämfört med den gamla LGn och säkerligen också gentemot 65UH615V.

På det aktuella avståndet 2,7m är fördelarna med 4k marginella men det som gnager i bakhuvudet är att 65UH615V ändå har uppåt 40% större bildyta och att den med mitt material - BD/HD-DVD, Amazon, Vudu, Netflix, Canal Digital satellit - i slutändan kommer att ge en bättre totalupplevelse.

Skall jag slå till på 910V eller ta 65-tummaren och investera mellanskillnaden på 2000 i väntan på nästnästa generation OLED?

Postad 14 October 2016 - 12:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Jämfört med de två modellerna (och alla LG LCD för den delen) är 910V överlägsen.

Nackdelen är såklart avsaknad av 4K och HDR-stöd, men det är en mycket bra 1080p-TV.

Postad 14 October 2016 - 12:52

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Beställde en 910V och för skojs skull en Samsung 65KU6175 för 10900:-

Att 910v kommer att ha hästlängder överlägsen  bild är givet men det skall bli mycket intressant att jämföra totalupplevelsen mot 40% mera bildyta...

Postad 14 October 2016 - 13:22

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Skall bli kul att höra dina kommentarer/jämförelser av dom modellerna.Gillar min 910v skarpt..lätt bästa tv jag ägt

Postad 14 October 2016 - 13:47

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Skall bli kul att höra dina kommentarer/jämförelser av dom modellerna.Gillar min 910v skarpt..lätt bästa tv jag ägt

Jag rapporterar :)

Fast det blir ju mer en utvärdering av huruvida mindre storlek kan uppvägas av större finess B) eller vice versa...

Postad 05 November 2016 - 09:38

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Sitter i funderingarna att beställa flera kanaler till denna utmärkta TV. Har bara analoga än så länge ( vilket jag tycker TV´n fixar galant) och dessutom kört bluray och dylikt. Nu till frågorna:

1. Boxer via CA modul, är det ett alternativ som någon testat?

2. Canal Digital har ju många HD kanaler i sitt utbud, någon här som har det?

2. IPTV är också ett alternativ. Har 250/100 via Ownit ( som inte erbjuder IPTV här i området, men andra aktörer finns)

Tankarna går att det ska vara smidigt ( här kommer CA modulen in och att använda en dosa) och bra kvalité i HD. Boxer kör en kampanj med Mix 8, för halva priset i ett år.

Canal Digital har 3 mån. fritt för alla kanaler, därefter ett val ( gillar deras HD utbud och att de har en hög bitrate på HD materialet)

Kanske fel forum att fråga, men då jag har TV´n och kanske andra kan fylla på med åsikter om handhavanden och dylikt så vore jag tacksam!

Fridens på er medborgare!

Postad 09 November 2016 - 21:27

KennethLundgren
  • KennethLundgren
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har länge väntat på att olika standarder ska sätta sig, så jag hoppade över plasma tiden, hoppade också över HD och led tekniken. Levde kvar med min Panna TX-32pf10 som var state of the art 2000 och som kostade 18 000 då. Men man måste någon gång sätta ned foten och bestämma sig, så jag var till slut inne på en mindre högst 50 tum platt UHD som jag tyckte skulle passa rummet bäst.

Läste intensivt igenom vad som gällde för dagen och så gott som alla skrek OLED. Men den fanns inte mindre än 55 tum och till råga på allt kurvig. Men min bedömning blev till slut att satsa på framtiden och OLED då UHD verkar ha några år till innan det finns i streamingutbudet. Det hör till att vi uppgraderade till fiber i vårt område precis nu. Nu fanns ju LG i UHD med för 20tkr men jag tänker vänta med den standarden och spara 6tkr så länge.

Jag hade året innan skaffat mig en ny stereo, och eftersom musiken går före så skaffade jag en NAD d3020 och B&W 685 S2 men som har ingångar för tv ljud optiskt om jag ville.

Sagt och gjort så köpte jag en LG 55EG910V och kopplade in stereon och datorn med en bra kvalitativ film-fil.

j*vlar i havet! Vilken teknikchock jag fick, vilken bild, vilket ljud! och nu med fiber så är HD sändningarna en njutning varje gång.

Det är en för mig lite för stor tv, den dominerar rummet men biokänslan är stark. Den är en böjd tv men väldigt flack kurva som inte stör mig nämnvärt, några andra problem har jag inte mer än reaktionerna med fjärren kan upplevas lite långsamma, men det är det man får betala för vad jag läst.

Det är min tredje tv i livet (55+) och andra stereo, det är så jag fungerar, väntar länge men satsar mycket till slut.

Postad 09 November 2016 - 22:11

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0

Jag har länge väntat på att olika standarder ska sätta sig, så jag hoppade över plasma tiden, hoppade också över HD och led tekniken. Levde kvar med min Panna TX-32pf10 som var state of the art 2000 och som kostade 18 000 då. Men man måste någon gång sätta ned foten och bestämma sig, så jag var till slut inne på en mindre högst 50 tum platt UHD som jag tyckte skulle passa rummet bäst.

Läste intensivt igenom vad som gällde för dagen och så gott som alla skrek OLED. Men den fanns inte mindre än 55 tum och till råga på allt kurvig. Men min bedömning blev till slut att satsa på framtiden och OLED då UHD verkar ha några år till innan det finns i streamingutbudet. Det hör till att vi uppgraderade till fiber i vårt område precis nu. Nu fanns ju LG i UHD med för 20tkr men jag tänker vänta med den standarden och spara 6tkr så länge.

Jag hade året innan skaffat mig en ny stereo, och eftersom musiken går före så skaffade jag en NAD d3020 och B&W 685 S2 men som har ingångar för tv ljud optiskt om jag ville.
Sagt och gjort så köpte jag en LG 55EG910V och kopplade in stereon och datorn med en bra kvalitativ film-fil.
j*vlar i havet! Vilken teknikchock jag fick, vilken bild, vilket ljud! och nu med fiber så är HD sändningarna en njutning varje gång.

Det är en för mig lite för stor tv, den dominerar rummet men biokänslan är stark. Den är en böjd tv men väldigt flack kurva som inte stör mig nämnvärt, några andra problem har jag inte mer än reaktionerna med fjärren kan upplevas lite långsamma, men det är det man får betala för vad jag läst.

Det är min tredje tv i livet (55+) och andra stereo, det är så jag fungerar, väntar länge men satsar mycket till slut.

Kul att läsa lite om dina tankar och bakgrund och självklart kul att läsa att du är nöjd med dina nya grejer! Själv är jag 48 och har nog köpt 6-7 teveapparater, två CRT, en plasma och 4 LCD. Ingen oled ännu, men det kommer nog när tekniken mognat och konkurrensen blivit större och då förmodligen i storlek över 75".

Postad 30 November 2016 - 22:05

bhd
  • bhd
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Du har troligtvis ställt in svartnivån fel.

Om TVn är helt ny, så tar det några timmars användning (och tid i standby) innan den har kalibrerat svartnivån med.

Hej!

Dum fråga kanske....

Hur ställer man in svartnivån?

Postad 30 November 2016 - 22:16

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Bildalternativ -> Svartnivå.

Postad 30 November 2016 - 22:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Hej!

Dum fråga kanske....

Hur ställer man in svartnivån?

Det reglerar du dels med inställningen svartnivå hög/låg matchat mot källans inställningar (t ex bluray-spelaren), och dels med ljus- och kontrastreglagen i TVn.

Använd testmönster för att kolla att det är korrekt inställt, t ex detta:

http://gonedigital.n...Stest-black.png

Lägg bilden på ett USB-minne och visa den i Bluray-spelaren. Justera tills du precis kan se stapel 17. Allt till vänster om det ska vara helt svart, dvs som om TVn var avstängd när det är en OLED.

Det varierar beroende på källan, men för mig blev det ljus 53 och kontrast 95 från Oppon.

edit: Om testbilden är för mörk, eller om bakgrunden blir grå med inställningarna ovan, så är svartnivån felinställd.

Redigerat av Ageve, 30 November 2016 - 22:21.

Postad 01 December 2016 - 08:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det är en klurig bransch det här... Hade du väntat 2-3 veckor till hade läget varit annorlunda. :(

EG910 är bra men BF priserna på B6 gjorde den helt plötsligt icke-prisvärd.

Eller var du vaken under BF och nyttja ev öppet köp? :)

Postad 01 December 2016 - 08:45

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Ska man alltid tänka så blir man dum i huvudet. You gain some, you lose some. Jag gillar min 910V och om jag hade vetat var B6:an skulle hamna på BF hade jag väntat, men fördelen är att jag kan slå till på nästa generations OLED till ett liknande pris istället och då ligga steget före.

Postad 01 December 2016 - 13:03

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Ska man alltid tänka så blir man dum i huvudet. You gain some, you lose some. Jag gillar min 910V och om jag hade vetat var B6:an skulle hamna på BF hade jag väntat, men fördelen är att jag kan slå till på nästa generations OLED till ett liknande pris istället och då ligga steget före.

fast avsaknaden av 3D (fastän jag inte använder det) gör ju B6'an till ett icke-köp. Iaf för mig, vill kunna ha möjligheten att se även om jag inte gör det :P

Postad 04 December 2016 - 02:40

KennethLundgren
  • KennethLundgren
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det är en klurig bransch det här... Hade du väntat 2-3 veckor till hade läget varit annorlunda. :(

EG910 är bra men BF priserna på B6 gjorde den helt plötsligt icke-prisvärd.

Eller var du vaken under BF och nyttja ev öppet köp? :)

Jag köpte min i augusti.

Postad 06 January 2017 - 20:27

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Tjofräs! 

Någon som vet om det finns någon möjlighet att få ut ljud från TV'n till ett par hörlurar? jag har förvisso en Sony HT-NT5 soundbar men den har inget ljud ut mer än HDMI ARC vad jag vet, hur göra?

Hade varit rätt nice att kunna kolla på TV när det skall vara tyst i huset.

Postad 06 January 2017 - 21:21

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Tjofräs! 

Någon som vet om det finns någon möjlighet att få ut ljud från TV'n till ett par hörlurar? jag har förvisso en Sony HT-NT5 soundbar men den har inget ljud ut mer än HDMI ARC vad jag vet, hur göra?

Hade varit rätt nice att kunna kolla på TV när det skall vara tyst i huset.

Har du trådlösa blåtands lurar, så borde du kunna ställa Sonyn som "bluetooth transmitter" i menyn under bluethooth inställningar och skicka ljudet den vägen. Det gör jag själv med en Sony HT-NT3.  Med trådade lurar är det nog värre tyvär, då jag tror att varken LG:n eller Sonyn har hörlursutgång.

Postad 15 April 2017 - 16:37

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

https://kundo.se/org...or-hbbtv-beta-/

Hej på er!

Jag är jättenöjd med min sköna TV, men när jag försöker att kolla på SVT play via webbläsaren, så har jag förstått att det inte går längre och att det inte finns någon app ännu till SVT play.

Men om man kollar på länken ovan, så är väl TV'n med på beta stadiet? Jag hittar inte den appen i min burk, och undrar om någon har samma problem, eller kan det vara en felskrivning?

Postad 01 May 2017 - 20:33

Bagerth
  • Bagerth
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
< meddelande raderat >

Redigerat av Bagerth, 01 May 2017 - 20:34.

Postad 30 May 2017 - 20:32

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

• 802 inlägg
  • 0

Ny Firmware 04.05.56

Bara denna förbättring enligt LGs hemsida

[04.05.56]  
1. To improve issue that the number of the user-modified HEVC channel is automatically recovered to the original number

http://www.lg.com/se...uct/lg-55EG910V

Postad 25 June 2017 - 13:59

Zenon88
  • Zenon88
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Nu har jag läst dom första 3 sidorna i tråden, orkar ej läsa resterande.

Så ni som har koll, är tvn värd pengarna? Runt 12 lax nu.

Blir antingen denna lr en projektor för samma pengar.

Postad 25 June 2017 - 14:07

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Köp en 55B6 istället.

Postad 25 June 2017 - 14:29

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

55B6 för 13.333:- ikväll efter 18:00 på elgiganten. Köp en sådan istället som föregående talare sa :)

Postad 25 June 2017 - 14:51

Zenon88
  • Zenon88
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Den har ju tyvärr ej 3d, men 4k ifs. Så.

Postad 25 June 2017 - 14:52

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

• 802 inlägg
  • 0

Köp 910 om du absolut vill ha 3D. Annars en B6 när den sänks.

Postad 25 June 2017 - 16:14

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Eller 920V, om du hittar en. Men det blir svårt... Annars kan du nog vänta på C6 eller E6 att gå ner ytterligare men det är rätt riskabelt skulle jag tro.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 25 June 2017 - 16:15.

Postad 25 June 2017 - 16:37

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Den har ju tyvärr ej 3d, men 4k ifs. Så.

Men den har HDR10 och DV. Inte Riktigt 3d(hade en 910v innan och gått över till B6) men helt ok känsla ändå pga dynamiken i bilden.

Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 25 June 2017 - 16:38.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.