Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55POS9002

835 svar till detta ämne OLED 4k
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 November 2018 - 14:20

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Beställde denna igår! :D

Är det någon skillnad på om man kör Netflix direkt från tvn, Chromecast ultra eller Apple tv 4k?

Jag har bara kört från iPad, Comhem-boxen och appen i TVn.
Tycker det fungerar bättre med appen i TVn än Comhemboxen. Beträffande iPad och Netflixappen i TVn ser jag ingen skillnad.
Har Netflix Premium, d.v.s. jag har tillgång till 4k-material också, det som finns hos Netflix. Har testat att köra 4k från alla tre enheter men kör allt från TVn app.

Postad 24 November 2018 - 14:24

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag kör allt via Chromecasten direkt till ljudlimpan annars funkar inte lipsyncen (ljudet kommer för sent vilket inte går att korrigera).

Jag har inte någon ljudlist ännu. Netflixappen i TVn ger mig inga problem med läppsynkningen.
Får testa när även jag har en ljudlist. Kör med datorhögtalare via hörlursutgången för närvarande.

Postad 24 November 2018 - 19:57

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hallå och tack för ditt uttömmande och informativa svar. 

Men om jag istället lägger över filen till en extern hårddisk och kopplar in den till tv:n via usb. Kan jag då spela upp via vlc-app i bibehållen 4k-kvalitet? Eller funkar det om jag köper en mediabox 4k med lagring och lägger över filmen där först?

:)

Nu har jag hämtat några 4k-filmer från denna sidan:

https://4kmedia.org/...dr-uhd-4k-demo/

Jag har spelat upp dem i TVn och med TVns egna mediaspelare. Filmerna har jag lagt på ett USB-minne med USB 2.0-gränssnitt.

Det fungerar utan minsta problem!

Inte nog med det, demofilmen från New York gav mig en bild av min TV jag inte sett tidigare mer än i butik. Jag har Netflix Premium och kan se 4k-filmer och serier. Men inget hos Netflix har givit mig den bildkvalité jag sett i butik på OLED-TV.

Med demo-filmerna från nämnda sida, i synnerhet den från New York, häpnar jag av den bildkvalitet som TVn levererar! :D

Vilken bild den ger med 4k-material!!!! Det är som att se de häftiga bildsekvenserna som visas i butik! Jag visste inte att den kunde leverera en så enorm bild! Det är ju det här jag vill se!

Med andra ord, TVn har inga som helst problem att spela upp film från en USB-enhet, inte ens om det är en USB 2.0-enhet (TVn har en USB 2.0 och en USB 3.x - anslutning) som sitter i USB 2.0-anslutningen! Det flyter på som om det vore direktsändning!

Du kan således lugnt lägga alla dina 4k-filmer på en USB-enhet och spela upp via USB-porten! Ingen casting, ingen strömning från dator eller annat! Bara att plugga in i USB-porten och köra!

Möjligtvis kan du kanske använda VLC för filmer som den inbyggda mediaspelaren spelar upp i fel format. Har inte testat VLC med demofilmerna eftersom det fungerade direkt med den inbyggda mediaspelaren. :D

Postad 24 November 2018 - 20:08

Dannesan
  • Dannesan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Nu har jag hämtat några 4k-filmer från denna sidan:

https://4kmedia.org/...dr-uhd-4k-demo/

Jag har spelat upp dem i TVn och med TVns egna mediaspelare. Filmerna har jag lagt på ett USB-minne med USB 2.0-gränssnitt.
Det fungerar utan minsta problem!
Inte nog med det, demofilmen från New York gav mig en bild av min TV jag inte sett tidigare mer än i butik. Jag har Netflix Premium och kan se 4k-filmer och serier. Men inget hos Netflix har givit mig den bildkvalité jag sett i butik på OLED-TV.

Med demo-filmerna från nämnda sida, i synnerhet den från New York, häpnar jag av den bildkvalitet som TVn levererar! :D
Vilken bild den ger med 4k-material!!!! Det är som att se de häftiga bildsekvenserna som visas i butik! Jag visste inte att den kunde leverera en så enorm bild! Det är ju det här jag vill se!

Med andra ord, TVn har inga som helst problem att spela upp film från en USB-enhet, inte ens om det är en USB 2.0-enhet (TVn har en USB 2.0 och en USB 3.x - anslutning) som sitter i USB 2.0-anslutningen! Det flyter på som om det vore direktsändning!

Du kan således lugnt lägga alla dina 4k-filmer på en USB-enhet och spela upp via USB-porten! Ingen casting, ingen strömning från dator eller annat! Bara att plugga in i USB-porten och köra!

Möjligtvis kan du kanske använda VLC för filmer som den inbyggda mediaspelaren spelar upp i fel format. Har inte testat VLC med demofilmerna eftersom det fungerade direkt med den inbyggda mediaspelaren. :D

Fantastiskt! Det var svaret jag ville ha. Jag tackar ödmjukt för dina svar. Egentligen har jag väl bara en fråga kvar angående undertexter då. Om tv:n verkligen hittar en undertext som ligger som egen fil (identiskt döpt). Sånt kan ju strula. Har tidigare använt videostream för for Google Chromecast, för att få med undertexter när jag streamar från datorn. De kanske till och med funkar att streama 4k så med med rätt tv. Jag får testa :)

Nu bara vänta på att netonnet levererar tv:n och sen även hitta ett ljudsystem med hdcp 2.2.

Tack igen!!

Postad 24 November 2018 - 20:09

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Har har du lite om du vill maxa ut vad tv:n/USB:n klarar av: http://jell.yfish.us

Postad 24 November 2018 - 21:05

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Fantastiskt! Det var svaret jag ville ha. Jag tackar ödmjukt för dina svar. Egentligen har jag väl bara en fråga kvar angående undertexter då. Om tv:n verkligen hittar en undertext som ligger som egen fil (identiskt döpt). Sånt kan ju strula. Har tidigare använt videostream för for Google Chromecast, för att få med undertexter när jag streamar från datorn. De kanske till och med funkar att streama 4k så med med rätt tv. Jag får testa :)
Nu bara vänta på att netonnet levererar tv:n och sen även hitta ett ljudsystem med hdcp 2.2.
Tack igen!!

En .mkv-filmfil som jag kört från USB, med egen textfil, kunde jag inte se texten på då den inbyggda mediaspelaren tryckte ihop filmens sidor och drog ut bilden i höjdled. Således kan jag inte berätta om det fungerar med den inbyggda mediaspelaren.
När jag spelar upp samma filmfil med VLC fungerar VLC bäst. Bilden blir som den skall och med VLC går det att koppla en extern texfil till filmen. Det gjorde VLC per automatik med den film jag testade.

Har har du lite om du vill maxa ut vad tv:n/USB:n klarar av: http://jell.yfish.us

Tack!
Vad jag kan se är samtliga filer i .mkv-format, vilket inte är de jag sökte efter. Jag skall testa i alla fall vid tillfälle och se vad det kan ge för resultat.

Postad 25 November 2018 - 08:41

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

En .mkv-filmfil som jag kört från USB, med egen textfil, kunde jag inte se texten på då den inbyggda mediaspelaren tryckte ihop filmens sidor och drog ut bilden i höjdled. Således kan jag inte berätta om det fungerar med den inbyggda mediaspelaren.

Konstigt det har jag inga problem med jag kan köra mkv filer från usb minnet och se undertexterna bra.
Men har filmen DTS ljud så synkar ljudet fel mot min förstärkare och jag får inte in synken heller spelar ingen roll hur jag ställer in tv eller förstärkare med fördröjning av ljud osv.
Mvh peter

Redigerat av h0llowman, 25 November 2018 - 08:47.

Postad 25 November 2018 - 08:44

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Jag har inte någon ljudlist ännu. Netflixappen i TVn ger mig inga problem med läppsynkningen.
Får testa när även jag har en ljudlist. Kör med datorhögtalare via hörlursutgången för närvarande.

Lika här Netflix appen funkar fint till mitt ljudsystem. Inga problem med läppsynk.

Redigerat av h0llowman, 25 November 2018 - 08:45.

Postad 25 November 2018 - 08:53

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Fan är jag dum 😂😂😂😂
chromecast = smart tv funktionerna appar mm eller?

Redigerat av h0llowman, 25 November 2018 - 08:54.

Postad 25 November 2018 - 10:12

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Konstigt det har jag inga problem med jag kan köra mkv filer från usb minnet och se undertexterna bra.
Men har filmen DTS ljud så synkar ljudet fel mot min förstärkare och jag får inte in synken heller spelar ingen roll hur jag ställer in tv eller förstärkare med fördröjning av ljud osv.
Mvh peter

Jag har bara kört en film i .mkv-format än så länge. Med VLC fungerar det fint, som jag skrivit om tidigare. Det är bara den inbyggda mediaspelaren som får problem. :-)

Postad 25 November 2018 - 13:27

Dannesan
  • Dannesan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på detta. Tar till er mig alla er svar och läser allt på nätet jag kommer över. Är det så att den inbyggda Chromecast ultran alltså inte går att ändra från 60 till 50hz? Isf kommer Viaplay sport 4k hacka.

https://kundservice....ay.se/ultra-hd/
Så säger viaplay.

Funderar på att köpa en Intel 7 core. Typ denna:
https://www.webhalle...10?ref=Prisjakt

Och på det sättet kunna hdmi 2.0:a mig både vad gäller 4k-film och 4k-viaplay.

Behöver kanske ändå en ny dator med minst USB 3.0 avsett. Känns som en gamingdator inte var tanken:)

Postad 25 November 2018 - 13:59

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag blir inte klok på detta. Tar till er mig alla er svar och läser allt på nätet jag kommer över. Är det så att den inbyggda Chromecast ultran alltså inte går att ändra från 60 till 50hz? Isf kommer Viaplay sport 4k hacka.
https://kundservice....ay.se/ultra-hd/
Så säger viaplay.
Funderar på att köpa en Intel 7 core. Typ denna:
https://www.webhalle...10?ref=Prisjakt
Och på det sättet kunna hdmi 2.0:a mig både vad gäller 4k-film och 4k-viaplay.
Behöver kanske ändå en ny dator med minst USB 3.0 avsett. Känns som en gamingdator inte var tanken:)

Jag vet inte var du läst att den inbyggda Chromecasten i TVn använder sig av 60Hz i Europa. Att den kör med 60Hz i USA och Asien köper jag men inte i Europa.
Den bör använda sig av den frekvens vi använder i nätet, d.v.s. 50Hz.

Att Viasat anger att den skall vara inställd på 50Hz måste bero på att du är inne på Viasats svenska sida och de vänder sig nog till alla tänkbara kunder. I Europa används 25 bilder per sekund som bildfrekvens. I det gamla TV-systemet ”ritades” en bild upp med hjälp av två halvbilder, så kallad flätad bild eller på engelska, Interlaced. I praktiken innebär det att bilden byggs upp genom att alla udda linjer ritas först och därefter alla jämna linjer.

I de gamla CRT-skärmarna är det en ljusstråle som ”ritar” bilden, med start från vänster sida och över till höger sida, genom att börja upptill med att visa linje 1.
När strålen går tillbaka till vänster sida släcks den för att inte rita en linje på tillbakavägen som inte skall finnas.
Därefter ritar den linje 3 och så håller den på tills alla udda linjer är ritade.
När det är klart börjar den om men med att ”rita” alla jämna linjer.

Uppbyggnaden av bilden synkroniseras med nätfrekvensen, som i Europa är 50 Hz. TV-film är uppbygg på 25 bilder per sekund. TVn visar 1 halvbild åt gången och totalt 50 halvbilder per sekund. Det är en av anledningarna till att gamla TV-apparater flimrar när man tittar lite snett åt sidan. Synkningen mellan ögat och TVn blir fel.

Det var också ett av skälen att man byggde in frekvensomvandlare i TV-apparaterna som gjorde om bildsynkningen till 100Hz. Med 100Hz visas samma bild två gånger. Det i sin tur gjorde att bilden flimrade mindre eller upplevs som flimmerfri.

Med platt-TV kan man visa hela bilden på en gång, så kallad progressiv visning. Den är fortfarande synkroniserad till nätfrekvensen, som är 50Hz. Att Chromcast skall använda sig av en frekvensomvandlare som gör att den jobbar med 60Hz istället för den aktuella nätfrekvensen, om den är annan än 60Hz, verkar inte logiskt.

Jag utgår från att Chromcast använder nätfrekvensen som klocka, vilket betyder att så länge TVn befinner sig i Europa är det 50Hz som gäller.

Du får gärna länka till sidor där du läst att Chromecast klockas med 60Hz oavsett vilken nätfrekvens som används.

Redigerat av marathonkillen, 25 November 2018 - 14:00.

Postad 25 November 2018 - 14:11

Dannesan
  • Dannesan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Se sidan 3 i denna tråden Marathonmannen:) men jag blir bara glad om jag har fel. Någon som kört viaplay sport 4k med inbyggda chromecasten? Och om det då funkar utan hackande.
https://support.goog...r/7186055?hl=sv

Postad 25 November 2018 - 14:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10561 inlägg
  • 0
Har fått en bugg annars har jag ju vart förskonad. Ibland får jag en halv cm bred bar precis i centrum för pixlarna är skiftade upp eller ned något jämfört med resten. Omstart av TVn fixar detta men va beror det på.

Postad 25 November 2018 - 14:53

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Ja tyvärr är det så att inbyggda Chromecasts ofta kommer i default-läge (60Hz) och det går inte att ändra till 50Hz. 

Precis som du säger kräver Viaplay 50Hz för att kunna ses utan hack. En del människor är inte speciellt känsliga för detta men effekten blir tydligare ju större skärm man har. 

Lyckligtvis kostar en riktigt chromcast Ultra inte många kronor, särskilt på blocket. 

Redigerat av Bonzichrille, 25 November 2018 - 14:53.

Postad 25 November 2018 - 17:23

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Se sidan 3 i denna tråden Marathonmannen:) men jag blir bara glad om jag har fel. Någon som kört viaplay sport 4k med inbyggda chromecasten? Och om det då funkar utan hackande.https://support.goog...r/7186055?hl=sv

Jag har läst sidan 3 nu men jag finner ingen länk till en sida som bekräftar de påståenden om detta.
Har de som använder Chrome Cast läst informationen på den här sidan?

https://support.goog...r/6308937?hl=en

Jag har inte installerat Google Home - appen och jag har inte Viasat UHD så jag kan inte testa själv.

Redigerat av marathonkillen, 25 November 2018 - 17:24.

Postad 25 November 2018 - 19:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Ultran justerar inte in HZ själv, utan den får man ställa in i Google home iallafall den lösa. Ställ in med 50HZ där om alt finnes? Det lär hacka med film också om det inte blir korrekt :)

Postad 29 November 2018 - 11:59

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är det någon här som har en POS9002 och har möjlighet att kolla om den kan skicka vidare en Dolby 5.1 signal från HDMI in till optisk ut? Jag har en POS9002 på ingång från BF men då jag har ett Sonos system är det en dealbreaker att TVn klarar det. Vore skönt att slippa packa upp och ner den igen om det inte går.

Postad 29 November 2018 - 13:26

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

https://philips-tvco...en/Faq/All/2075

Postad 29 November 2018 - 13:52

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Är det någon här som har en POS9002 och har möjlighet att kolla om den kan skicka vidare en Dolby 5.1 signal från HDMI in till optisk ut? Jag har en POS9002 på ingång från BF men då jag har ett Sonos system är det en dealbreaker att TVn klarar det. Vore skönt att slippa packa upp och ner den igen om det inte går.

Hade det inte varit smidigare att kolla upp det innan du köpte Tv:n? :)

Postad 29 November 2018 - 18:13

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Har googlat förgäves och då hela Black Friday hetsen bygger på att man ska beställa innan midnatt får man förlita sig till öppet köp. Att den kan förmedla någon typ av ljudsignal från HDMI in till optisk ut förutsätter jag men frågan är om den skickar vidare samma DD 5.1 signal eller om den mixar ner till PCM stereo. LGs OLED klarar detta men lyckas inte hitta någon som prövat med Philips.

Postad 29 November 2018 - 23:51

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Enligt länken ovan så skickar den multichannel ut över optisk

Postad 30 November 2018 - 01:16

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag läste också det men frågan är om det avser ljud från de egna apparna från tv eller också från HDMI in, exempelvis om man kopplar in en Apple TV/Playstation. Jag har en fyra år gammal Samsung TV i dagsläget. Kör man exempelvis Netflix direkt från appen i TVn skickar den ut 5.1 genom optiska utgången. Matar man den däremot med 5.1 via HDMI skickar den bara ut stereo i den optiska.

Postad 30 November 2018 - 15:10

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag läste också det men frågan är om det avser ljud från de egna apparna från tv eller också från HDMI in, exempelvis om man kopplar in en Apple TV/Playstation. Jag har en fyra år gammal Samsung TV i dagsläget. Kör man exempelvis Netflix direkt från appen i TVn skickar den ut 5.1 genom optiska utgången. Matar man den däremot med 5.1 via HDMI skickar den bara ut stereo i den optiska.

Kan inte svara för om det är 5.1 eller Stereo, men jag har kopplat ett par hörlurar till TVns optiska utgång och får ljud ifrån HDMI-källlor.

Postad 02 December 2018 - 00:17

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hur funkar den förresten med väggmontering med avseende på Ambilight?

Postad 02 December 2018 - 18:29

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Är det någon som kan berätta om den optiska ljudutgångens ljudvolym styrs med hjälp av TVns fjärrkontroll?

Postad 04 December 2018 - 13:02

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0

Är det någon som kan berätta om den optiska ljudutgångens ljudvolym styrs med hjälp av TVns fjärrkontroll?

Normalfallet är troligtvis nej eftersom syftet med dessa anslutningar är att leverera signalen intakt för volymjustering i nästa led. Det förekommer digitala volymkontroller vilka då också försämrar ljudet, vilket kanske har liten eller ingen betydelse beroende på användning. Men det är ovanligt.

Postad 04 December 2018 - 13:13

Dannesan
  • Dannesan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Nu är jag novis så ta mitt svar för vad det är. Kopplat soundbar samsung 660 till min pos via optiska. Nu styr jag volymen på soundbaren via Comhems fjärrkontroll när jag kollar på Tv:n. Det funkar inte med tvns fjärrkontroll längre. Allt är uppriggat idag så vet inte om jag svarar på din fråga. Ny mark för mig.

Postad 04 December 2018 - 14:20

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Normalfallet är troligtvis nej eftersom syftet med dessa anslutningar är att leverera signalen intakt för volymjustering i nästa led. Det förekommer digitala volymkontroller vilka då också försämrar ljudet, vilket kanske har liten eller ingen betydelse beroende på användning. Men det är ovanligt.

Tack för informationen.

Nu är jag novis så ta mitt svar för vad det är. Kopplat soundbar samsung 660 till min pos via optiska. Nu styr jag volymen på soundbaren via Comhems fjärrkontroll när jag kollar på Tv:n. Det funkar inte med tvns fjärrkontroll längre. Allt är uppriggat idag så vet inte om jag svarar på din fråga. Ny mark för mig.

Tack för informationen!
Är det TIVO-boxens fjärrkontroll som du kan använda att reglera din Samsung-ljudlist?
Det finns flera Samsungljudlister med modellnumret 660 i. Har du den fulla beteckningen på ljudlisten?

Postad 04 December 2018 - 14:54

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
För att göra en återkoppling till andra användare som sitter på Sonos system eller av annan anledning behöver Dolby 5.1 passthrough HDMI till optisk. Det fungerar!

OLED bilden är i övrigt fantastisk. En helt annan upplevelse jämfört med min 4K Samsung från 2015

Postad 04 December 2018 - 15:04

Dannesan
  • Dannesan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Tack för informationen.
Tack för informationen!
Är det TIVO-boxens fjärrkontroll som du kan använda att reglera din Samsung-ljudlist?
Det finns flera Samsungljudlister med modellnumret 660 i. Har du den fulla beteckningen på ljudlisten?

https://www.dustinho...tent=5637146800

Det är denna och ja tivoboxen styr. Men det verkar vara en begränsning i volymen på tivo-fjärren. Jag har nu bytt till 4k hdmisladd eftersom det är en 4k pass trough soundbar. Nu styr jag med Tv:ns fjärrkontroll istället. Men kan använda justera ljudet med tivons fjärrkontroll inom mindre ramar. Vet inte varför.

Vilken sinnessjuk bild det är på denna oled. Ikväll blir det 4k-film :)

Postad 04 December 2018 - 15:08

Dannesan
  • Dannesan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Tack för informationen.
Tack för informationen!

https://www.hifiklub...tent=SAMHWMS661

Lite bättre info här!

Postad 04 December 2018 - 22:58

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon som kör bluetooth hörlurar till TVn? Den hittar inte mina. I manualen står det att BT högtalare inte stöds men lite oklart om detta också gäller hörlurar.

Postad 04 December 2018 - 23:00

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Någon som kör bluetooth hörlurar till TVn? Den hittar inte mina. I manualen står det att BT högtalare inte stöds men lite oklart om detta också gäller hörlurar.

Inga högtalare eller hörlurar går att ansluta till TVn via Bluetooth. Philips har inte byggt in stöd för ljud den vägen av någon anledning.
Jag pratade med Philips support om detta i våras och den svenska supporten kan inte förklara varför stöd inte finns.

Postad 04 December 2018 - 23:54

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ok. Finns det någon smidig väg runt detta för att slippa kabel? Tänker mig exempelvis Bluetooth sändare såvida det inte innebär fördröjning.

Postad 05 December 2018 - 09:27

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Ok. Finns det någon smidig väg runt detta för att slippa kabel? Tänker mig exempelvis Bluetooth sändare såvida det inte innebär fördröjning.

En blåtandssändare kopplad till hörlursuttaget på TVn är det enda alternativet. Om det innebär en fördröjning av ljudet kan jag inte svara på.

Postad 05 December 2018 - 21:03

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

https://www.hifiklub...tent=SAMHWMS661
Lite bättre info här!

Tack skall du ha!

Postad 05 December 2018 - 23:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10561 inlägg
  • 0
Va varför påstår ni att tvns bluetooth funktion inte fungerar? De är lite av en ritual men mina Bose quietcomfort 3.5 kopplar upp via bluetooth som de ska. Ska testa mina audeze Mobius i morgon också.

Postad 06 December 2018 - 11:45

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Va varför påstår ni att tvns bluetooth funktion inte fungerar? De är lite av en ritual men mina Bose quietcomfort 3.5 kopplar upp via bluetooth som de ska. Ska testa mina audeze Mobius i morgon också.

Jag svarar bara vad den sveska supporten sa till mig i våras.
Om du lyckats koppla dina högtalare till TVn med Bluetooth kanske det är så att funktionen tillkommit i en av de senaste mjukvarauppdateringarna.

Jag testade i vårs att koppla hötalare till TVn med blåtand utan att lyckas. Därför ringde jag Philips support och fick svaret att TVn inte stöder detta.

Postad 06 December 2018 - 18:40

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hur gör du för att få dem att fungera? Jag har också ett par Bose Quietcomfort 35 men TVn hittar dem inte när jag söker efter Bluetooth enheter.

Och en annan fråga. Har någon prövat att byta AC adapter till en mer slimmad? Alla kablar går ju föredömligt ut åt sidan men AC adaptern sticker ut bakåt varför TVn nu som väggmonterad hänger på kabeln.

Postad 06 December 2018 - 18:46

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hur gör du för att få dem att fungera? Jag har också ett par Bose Quietcomfort 35 men TVn hittar dem inte när jag söker efter Bluetooth enheter.
Och en annan fråga. Har någon prövat att byta AC adapter till en mer slimmad? Alla kablar går ju föredömligt ut åt sidan men AC adaptern sticker ut bakåt varför TVn nu som väggmonterad hänger på kabeln.

AC-adapter till TVn???
Nätaggregatet är inbyggt i TVn och det finns ingen AC-adapter. Min TV har ingen AC-adapter och jag har svårt att tro att Philips tillverkat någon serie av modellen utrustad med AC-adapter.

Du kanske menar något annat när du skriver AC-adapter.

Postad 06 December 2018 - 18:52

tråget
  • tråget
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jo, mycket med den här tvn som är förhastat och ogenomtänkt... Hade kontakten varit riktad nedåt och att man hade kunnat hänga den dikt mot väggen, hade den sett grym ut. Men inte nu. 😢
Den mest slimmade jag kunde hitta stack ut 19 mm från tvn. Jag letade länge och provade många kablar. Har dock för mig att orginalkabeln stack ut typ 24 mm. Så det går inte att vinna mycket tyvärr.

Postad 06 December 2018 - 19:09

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

AC-adapter till TVn???
Nätaggregatet är inbyggt i TVn och det finns ingen AC-adapter. Min TV har ingen AC-adapter och jag har svårt att tro att Philips tillverkat någon serie av modellen utrustad med AC-adapter.

Du kanske menar något annat när du skriver AC-adapter.

Jag menar strömkabeln. Vore perfekt om man kan hitta någon vinklad som går längs med TVn.

Postad 06 December 2018 - 20:19

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag menar strömkabeln. Vore perfekt om man kan hitta någon vinklad som går längs med TVn.

Det finns apparatsladdar som passar TVn som är vinklade. Här är ett exempel på en apparatsladd som är vinklad i båda ändar:

https://www.teknikma...ntakter-2-m-vit

När du söker efter en apparatsladd till TVn skall du söka efter modelltyp C7.

Postad 07 December 2018 - 17:22

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Det finns apparatsladdar som passar TVn som är vinklade. Här är ett exempel på en apparatsladd som är vinklad i båda ändar:https://www.teknikma...ntakter-2-m-vit
När du söker efter en apparatsladd till TVn skall du söka efter modelltyp C7.

Tack. Originalsladden är ju också vinklad om än inte särskilt slimmad. Jag kollar om denna bygger ut mindre bakåt annars blir det nog att dra sladden genom väggen.

Postad 07 December 2018 - 17:40

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10561 inlägg
  • 0

Måste rensa den i listan på mobilen och andra enheter den är kopplad till. Har kört den sen i somras utan problem (när jag rensat i listan på tidigare kopplade enheter)

Postad 07 December 2018 - 19:10

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Måste rensa den i listan på mobilen och andra enheter den är kopplad till. Har kört den sen i somras utan problem (när jag rensat i listan på tidigare kopplade enheter)

Jag har försökt under 30 minuter nu att få min TV att hitta några som helst blåtandsenheter. Den hittar inget! Inte min högtalare med blåtand, som både iPad och telefon hittar, inte mina headset till telefonerna och inte telefonerna.

Hur du gör för att koppla högtalare till TVn med blåtand är en gåta för mig. Har du en 55POS9002?

Redigerat av marathonkillen, 07 December 2018 - 19:12.

Postad 09 December 2018 - 00:06

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10561 inlägg
  • 0
Ja. Du ser till att ta bort dem från de enheter de är kopplade till. Sen blir TVn den första enhet de kopplar till.

Postad 09 December 2018 - 10:51

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Ja. Du ser till att ta bort dem från de enheter de är kopplade till. Sen blir TVn den första enhet de kopplar till.

Min blåtandshögtalare har inte funktionen att ta bort tidigare kopplade enheter. Inte heller mina headset. TVn hittar inte en enda blåtandsenhet ens som visas i menyn. Den bara söker och söker .............

Postad 09 December 2018 - 11:38

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Ta bort dem från dina enheter. iPhone, iPad etc.....
Sedan sätter du dina hörlurar i sökläge och då bör tv:en hitta dem

Redigerat av kribban, 09 December 2018 - 11:39.

Även taggad med OLED, 4k

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.