Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 april 2020 - 17:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Ja det håller jag med om , men med facit efter hur dom klassade minneskort så tror jag det skapar mer problem än det löser ibland. 4k-ready Extreme pro Ultra-3 klass-10 osv, helt sjukt ju.

Hehe, du har säkert rätt. En god tanke i teorin kan utan problem göras värdelös i praktiken. :)

Postad 13 april 2020 - 08:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Så vad tror ni, $499 för XSX och därmed, om kronkurs hålls, typiskt 5995 kr?

Jag tror det är där både Sony och MS vill inleda. Skulle vara om det blir full out price war men annars så är det en vettig nivå. Som sagt, PS1 startade på $299 år 1995, der motsvarar nästan exakt $500 idag.

Exakt prislapp kommer dessutom minska i betydelse denna generation, mycket kommer handla om att sälja prenumerationer där konsol ingår så riktiga fajten blir nog runt $/month.

Postad 13 april 2020 - 09:18

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Har försökt hitta information om XSX och/eller PS5 kommer kunna spela upp CD,DVD, BLURAY och UHD.

För oss som inte är hardcore hade det suttit som en smäck. Är det någon som vet ifall någon av konsolerna kommer fixa detta på ett hyffsat sätt?

Postad 13 april 2020 - 10:01

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

PS5 skal ha en 4k Blu-Ray spelare (UHD), men det är osäkert om den kommer supportera Atmos då dom laborerar med sitt eget 3d-ljudsformat.

Postad 13 april 2020 - 10:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

då dom laborerar med sitt eget 3d-ljudsformat.

Gör dom?

Iwarson> Om de spelar CD-musik vet jag inte men DVD, BD och UHD BD fixar de båda iaf.

Redigerat av pacman, 13 april 2020 - 10:52.

Postad 13 april 2020 - 11:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Gör dom?

Asså 3D-Audio från Tempest engine.

"Laborerar med" var kanske lite fel skrivet, dom har ju detta formatet klart för hörlurar men jobbar vidare med det för tv och surround.

Eftersom dom lägger mycket tid på detta, menas det att det är osäkert om den kommer stödja Dolbys format och det har inte kommit några uppgifter om stöd för Atmos.

Postad 13 april 2020 - 11:44

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Ah, tack för svar.

Då tror jag att jag väntar tills de släpps så kan man både spela och se högupplöst film från samma maskin. Annars hade det fått bli en separat spelare. CD får väl bli en bonus om de klarar.

Borde väl inte skilja så mycket i kvalité så att man ser och hör skillnad utan A-B jämförelse.

Postad 13 april 2020 - 13:09

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
När det gäller CD skivor så blir det förmodligen likadant som nuvarande gen. Xbox stödjer det via en app medans PS inte stödjer det alls.

Postad 13 april 2020 - 13:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Asså 3D-Audio från Tempest engine.

Det är ju inget ljudformat i stil med Atmos.

Postad 13 april 2020 - 14:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Det är ju inget ljudformat i stil med Atmos.

Nej, och det är ju inte alls säkert att dom inte kan ha båda, jag bara säger att dom inte annonserat Atmos-stöd ännu och chanserna ser dåligare ut imho då dom verkar lägga mycket energi på sitt eget ljud och min känsla av presentationen var att dom vill att alla ska kunna njuta omslutande ljud utan att ha extra utrustning. Så slipper dom betala lisens då.

Men detta är spekulationer, mitt orginalinlägg var ment för att påpeka att ja dom kommer ha UHD-spelare men detta garanterar inte att den kan användas som hemmabio-spelare.

Postad 13 april 2020 - 14:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 0

Eftersom dom lägger mycket tid på detta, menas det att det är osäkert om den kommer stödja Dolbys format och det har inte kommit några uppgifter om stöd för Atmos.

Atmos behöver inte stödjas av spelaren. Avkodningen sker i förstärkaren.

Om den spelar 4K Bluray så måste den kunna skicka ut Atmos som bitstream med. Nästan alla filmer har ju det...

Postad 13 april 2020 - 15:02

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0
Men kan en spelare sända bitstream (som kan avkodas til Atmos osv) utan att ha betalt lisens eller använda någon form av betald mjukvara? Finns det open source standarder för det?

Postad 13 april 2020 - 15:24

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 0

Det är ingen licens eller "standard". Spelaren tror att den skickar ut en helt vanlig Dolby TrueHD bitstream. Avkodningen både av TrueHD-delen och Atmos sker i förstärkaren som sagt.

Det är som att spela upp en FLAC-fil över hemnätverket. Datorn du läser filen från (utdelad resurs i Windows då) behöver inte ha någon mjukvara som avkodar FLAC.

Redigerat av Ageve, 13 april 2020 - 15:27.

Postad 13 april 2020 - 17:17

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0
Du menar att man kostnadsfritt ur ljudsynpunkt kan tillverka en box som kan läsa och skicka vidare denna ström utan att använda något som kostar pengar (f.eks drivare eller något slags bibliotek). I teorien kan då Nintendo Switch också använda Atmos sålänge dom som skapar spelet kodar det i Atmos?

Med andra ord så kostar det inte en krona för Sony att möjligöra Atmos på PS5 (då de redan har implementerat en UHD-spelare. Varför är då spelsiter osäkra kan man undra?

Postad 13 april 2020 - 17:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 0

Du menar att man kostnadsfritt ur ljudsynpunkt kan tillverka en box som kan läsa och skicka vidare denna ström utan att använda något som kostar pengar (f.eks drivare eller något slags bibliotek).

Ja.

Blurayspelare som tillverkades innan Atmos-standarden fanns, kan skicka det så länge stöd för bitstream finns (nästan alla spelare).

I teorien kan då Nintendo Switch också använda Atmos sålänge dom som skapar spelet kodar det i Atmos?

Nej, Switch stödjer bara surroundljud i 5.1 PCM. Den kan inte ens koda till Dolby Digital.

Kodning till DD och Atmos skulle såklart innebära licenskostnader för Nintendo, men det är inte så relevant egentligen eftersom hårvaran inte är tillräckligt kraftfull för Atmoskodning.

Med andra ord så kostar det inte en krona för Sony att möjligöra Atmos på PS5 (då de redan har implementerat en UHD-spelare. Varför är då spelsiter osäkra kan man undra?

De har väl dålig koll, och de är knappast ensamma om det. Det är fortfarande många som inte förstår skillnaden mellan bitstream och PCM från spelare.

Om PCM skickas så har avkodning skett i spelaren. Resultatet blir då att man förlorar all Atmos-info från TrueHD-dataströmmen.

Avkodningen måste ske i förstärkarens DSP.

Redigerat av Ageve, 13 april 2020 - 17:50.

Postad 13 april 2020 - 18:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Men i fallet med Nintendo så läste jag också att avsaknaden var för att slippa lisenskostnader. Nu förstår jag inte varför Sony skulle slippa detta men att Nintendo måste betala?? Och varför skulle det krävas mer kraft av Switchen när avkodningen sker i förstärkaren, även om det hade skett i Switchen så hade det ju inte vart på GPUn utan då hade dom haft ett separat chip? Idag skickar den ju PCM 5.1 ljud och det borde i teorien inte vara svårare att skicka detta bitstream (om de hade lagt in stöd för det).

Sen att dom som skapar spelen måste ha lisens eller någon form av mjukvara är en annan sak.

Postad 13 april 2020 - 19:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 1

En Blurayspelare behöver inte stödja Atmos för att kunna skicka ut en bitstream-signal.

Det är förstärkaren som avkodar Atmos i DSPn, och Denon, Marantz mfl betalar såklart en licensavgift för avkodning. Filmbolagen betalar licensavgift för att de encodar ljudet till Atmos, innan det hamnar på skivan.

Det är naturligtvis helt orelaterat till licensavgifter om PS5 har en inbyggd Atmos-encoder till spelljud. Då måste de såklart betala, men det har som sagt inget med uppspelning av Bluray att göra.

Oavsett om PS5 kommer att ha Atmos i spel eller inte, så kommer den att kunna spela upp Bluray med Atmos, precis som PS4 och PS3 kan.

https://developer.do...on-playstation/

In the case of the Sony® Playstation® platform, both the PS3™* and PS4™ are capable of performing bitstream pass-through of Dolby formats when content is played back from a Blu-Ray disc™.

En Switch kan såklart inte spela upp Bluray. Det var du som nämnde den. Det enda möjliga sätt att få Atmos ur den hade alltså varit att encoda ljudet från spel. Om Switch hade varit kapabel till det, så hade Nintendo såklart fått betala en licensavgift för att ha den funktionen.

Redigerat av Ageve, 13 april 2020 - 19:39.

Postad 13 april 2020 - 19:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Det som förvirrade mig var det att man på PS4 kan välja PCM eller DTS dvs välja om det ska avkodas i PS4 eller i förstärkaren även til spel, men det blir då 2 olika saker - en för Blu-Ray spelaren och en annan för spel. Got it.

Så det oklara är då om det fortfarande kommer vara Dolby/DTS i spel til PS5.

Postad 13 april 2020 - 20:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 0

Så det oklara är då om det fortfarande kommer vara Dolby/DTS i spel til PS5.

Ja, förhoppningsvis stödjer både PS5 och XSX Atmos i spel.

Postad 14 april 2020 - 12:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Så vad tror ni, $499 för XSX och därmed, om kronkurs hålls, typiskt 5995 kr?

Tror du verkligen sverige lägger på så mycket som 1000kr? Jag tänker mig endast kemikalie avgiften typish 300kr så 5500kr tops (499$ då) och köper man från .de t.ex så kanske man komma ner i 5200kr.

Redigerat av SKIBBE, 14 april 2020 - 12:58.

Postad 14 april 2020 - 14:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Du måste lägga på moms också.

Postad 14 april 2020 - 14:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Tror du verkligen sverige lägger på så mycket som 1000kr? Jag tänker mig endast kemikalie avgiften typish 300kr så 5500kr tops (499$ då) och köper man från .de t.ex så kanske man komma ner i 5200kr.

Dollarpriser är alltid utan moms.

Gånger 12 funkar rätt ok i de flesta andra fall men ja, svenska priset kan vara all over the place, av orsaker som inte har med Microsoft att göra. Därför det i sådana här sammanhang är enklast att prata dollar.

One X kostar numera $299 på xbox.com, förövrigt.

Och endast $25/månad med Xbox All Access. Som av en händelse med uppgraderingsmöjlighet till Series X - efter 18 månader. Det här lär de köra hårt med framöver som sagt. Men vad får man för uppgraderingsmöjlighet när man väljer Series X-paketet? :D

Postad 14 april 2020 - 14:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Sant, momsen ja. Krångligt land.

Dom kanske ger en chansen att nedgradera 😋

Kanske ger gratis månader vid förnyande av abbonemang? Typ 3-6månader gratis eller halva pris. Eller sänkt månadsavgift efter 18 månader.

Postad 15 april 2020 - 10:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Lite intressant vad "pc-folket" tror om Series X: Poll på SweC.

För tillfället tror 44% att den kommer kosta $699, eller t.o.m. mer. 30% tror på $499 eller mindre.

Jag tror många kommer få en positiv överraskning. :)

Redigerat av pacman, 15 april 2020 - 10:10.

Postad 15 april 2020 - 13:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

44 % tycker alltså 700 dollar verkar vara ett rimligt pris för massmarknaden. Intressant ja.

Postad 15 april 2020 - 13:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 1

På Sweclockers är dom väl insnöade på nya grafikkort för 6-10k var 6:e månad så....

Postad 15 april 2020 - 16:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Är verkligen sugen på next gen, så många spel denna generation som lider av dålig fps. Finns flera spel som jag väntar med att spela så man får en bättre upplevelse helt enkelt.

Postad 15 april 2020 - 16:34

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Hänger väl mest på vad utvecklarna har för mål upplösning och fps. Har de 30 fps som mål är det inga problem att ösa på med detaljer, objekt osv för att hamna där även på nästa gen.

Men jag skulle inte klaga om fler siktar på 60 eller högre denna gång.

Postad 15 april 2020 - 16:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Hänger väl mest på vad utvecklarna har för mål upplösning och fps. Har de 30 fps som mål är det inga problem att ösa på med detaljer, objekt osv för att hamna där även på nästa gen.

Men jag skulle inte klaga om fler siktar på 60 eller högre denna gång.

Men de spelen på nuvarande generationen som man väntar med lär ju få en boost iaf.

Postad 15 april 2020 - 16:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Var snarare så jag tänkte Zoiler, även om next spelen säkerligen har fler 60 fps spel också.

Postad 16 april 2020 - 04:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Intressant ja.

Det finns utrymme att välja nått annat ord ja. :)

Postad 17 april 2020 - 08:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Kan man bara prissätta i 100-tal? 549$ känns ju bra 😋

En konsol har ju en smärt gräns. Inget som en PC har.

XSX blir dyr om dom har en svagare modell,eller om dom rebrandar X (känns vettigast)

Så har dom en instegsmodell i form av X, ingen RT men det är väl ändå orimligt i en budgetmodell? Knappt XSX kommer orka det.

Känns korkat att släppa en 8-9TF modell mellan X och XSX? Men vad vet jag.

Redigerat av SKIBBE, 17 april 2020 - 08:45.

Postad 17 april 2020 - 09:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0

smärtgränser går att flytta på tyvärr

Postad 17 april 2020 - 09:47

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Kan man bara prissätta i 100-tal? 549$ känns ju bra 😋

En konsol har ju en smärt gräns. Inget som en PC har.

XSX blir dyr om dom har en svagare modell,eller om dom rebrandar X (känns vettigast)

Så har dom en instegsmodell i form av X, ingen RT men det är väl ändå orimligt i en budgetmodell? Knappt XSX kommer orka det.

Känns korkat att släppa en 8-9TF modell mellan X och XSX? Men vad vet jag.

Har det inte ryktats om en lockhart på ca 4 TF, vilket iom RDNA2 bedöms klara nästa generations spel fast i full HD istället för 4K?

Postad 17 april 2020 - 10:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Har det inte ryktats om en lockhart på ca 4 TF, vilket iom RDNA2 bedöms klara nästa generations spel fast i full HD istället för 4K?

Gjorde den bedömningen tidigare i tråden. Relativt XSX så känns dock 5+ TF lite lämpligare, "typ som 1660S" hade suttit fint.

Mindre APU (pga mindre GPU, dela den på hälften, 24 aktiva CU, 5-5.5 TF), mindre minnesbuss och därmed färre minnen (totalt 12 GB och 336 GBps) och klart enklare kylning/konstruktion överlag. Ev mindre SSD och ev utgår UHD BD. Vips så har man nått som troligen går att sälja för $150-$200 mindre än XSX. Ersätter One X i produktfamiljen, de som vill ha kräm suktar ändå bara efter XSX. Tror det hade varit en vinnare.

Redigerat av pacman, 21 april 2020 - 07:35.

Postad 18 april 2020 - 10:30

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

hur ska man göra om man vill förboka en konsol? 

liksom priserna i olika butiker är 9999 osv just nu, måste man betala det priset då, eller betalar man det pris som det ändras till sen? har aldrig bokat en konsol förut 

Postad 18 april 2020 - 10:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

hur ska man göra om man vill förboka en konsol?
liksom priserna i olika butiker är 9999 osv just nu, måste man betala det priset då, eller betalar man det pris som det ändras till sen? har aldrig bokat en konsol förut

Jag väntar till man kan förboka på microsoft.com.

Men ja priset ändras sen, är bara etg listpris för att ej skriva för lågt pris.

Postad 18 april 2020 - 11:44

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Ja men dom kräver ju att hålla av den summan, iaf där jag kollat så det har jag ingen lust med.

Postad 18 april 2020 - 14:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ja men dom kräver ju att hålla av den summan, iaf där jag kollat så det har jag ingen lust med.

Inte när jag förbokat, de betalade tillbaka mellanskillnaden. Men kan bero på var. Jag väntar till de sätter normalpris skulle jag tro.

Postad 18 april 2020 - 16:58

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Hos Webhallen kan man ju förboka och sen hämta och betala i butik utan att betala nåt i förskott. Vet inte om det finns fler butiker man kan göra det hos?

Postad 18 april 2020 - 18:30

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Inte när jag förbokat, de betalade tillbaka mellanskillnaden. Men kan bero på var. Jag väntar till de sätter normalpris skulle jag tro.

Ja men om det står 9999,- så måste man hålla av det tils dom ändrar menar jag och det kan ta några månader. Sen får man absolut tilbaka mellandskillnaden men jag väntar också tils det kommer ett normalpris, det borde komma snart och senast till sommaren?

Redigerat av Demon Slayer, 18 april 2020 - 18:31.

Postad 18 april 2020 - 18:46

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Känner mig för ovanlighetenskull helt osugen att förboka pga all avsaknad av teasing, Godfall va då inget som fick mig att impulsbeställa så sitter nöjd med pro'n 

Postad 18 april 2020 - 18:55

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Känner mig för ovanlighetenskull helt osugen att förboka pga all avsaknad av teasing, Godfall va då inget som fick mig att impulsbeställa så sitter nöjd med pro'n 

Fel tråd såg jag nu :D

Postad 18 april 2020 - 19:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 1

Blir väl förbokning via www.microsoft.de för min del, funkade bra med X:n att göra så. eller nån av de andra länderna i EU. Är väl ett central-lager i Holland eller nåt sånt har jag för mig, som ändå allt skickas ifrån.

Postad 21 april 2020 - 14:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Windowscentral har ju varit väldigt träffsäkra tidigare så...

As per some of our earlier information on Xbox "Lockhart" and the Xbox Series X, we're expecting Lockhart to be a 4TF "entry-point" to next-gen gaming, and it should effectively replace the Xbox One X. This system is designed to be affordable but will offer aspects of a next-gen experience currently unavailable to past-gen consoles, presumably in the form of NVME loading speeds and perhaps some limited ray-tracing. We have no idea about the capabilities of Lockhart outside that magical "4TF" GPU number, which came alongside more of our detailed Xbox Series X info that turned out to be accurate.

Recently, we heard Lockhart is entering take home stages for Xbox employees to get their hands on the system and begin providing feedback and testing. The timing would indicate to me that rumors of upcoming showcases in early May are likely accurate. 

https://www.windowsc...impression=true

Redigerat av pacman, 21 april 2020 - 14:30.

Postad 21 april 2020 - 14:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Spännande. Låter ju mer som ett vettigt köp för mig som envisas med 1080p skärm, men man vill ju hellre ha en SX. Men skulle dom prestera exakt lika förutom upplösning så är det ju pengar i sjön att köpa den dyrare.

Postad 21 april 2020 - 15:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Den lär ju ha 4K-uppskalning precis som One S så den är likväl för 4K-tv ägare. Är ju bara en fråga hur pass kräsen man är över bildkvalité.

Men fortfarande...4 TF är i minsta laget, OCD:n vill ha 5. :)

Postad 21 april 2020 - 16:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Jag får inte ihop det pga X. Kommer den glömmas av nu bara. Eller presterar dom så lika (förutom laddtider) så det blir 3 grafikprofiler ist för 4st.

Kunde dom inte bara göra en ny rev av X? Kanske måste splitta dom pga rdna2.

Postad 21 april 2020 - 16:35

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Jag får inte ihop det pga X. Kommer den glömmas av nu bara. Eller presterar dom så lika (förutom laddtider) så det blir 3 grafikprofiler ist för 4st.

Kunde dom inte bara göra en ny rev av X? Kanske måste splitta dom pga rdna2.

De kommer nog inte att sälja vare sig gamla S eller X, men fortsätta släppa spel till de närmaste 1-2 åren.

Postad 21 april 2020 - 16:46

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
En skillnad är väl att Lockhart troligtvis har ganska mycket bättre cpu än One X. Även om klockfrekvensen är högre på One X än One S så är det ju fortfarande Jaguar. Och det gör nog skillnad om inte annat på sikt när spel har nästa gen som target.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.