Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 September 2011 - 14:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Hej Kenta

Det är en sanning med modifikation

Du kan se många av de nordiska kanalerna Om du betalar extra för dessa

Man får både sända och köpa tex Norska kanaler i Sverige

Av den anledningen, kan jag inte förstå varför man inte har ett Nordiskt paket hos canal digital
innehållande alla Nordiska kanaler inklusive HD kanalerna

Jag hoppas att canal digital svarar på alla mina frågor, då det fanns viktigare frågor än denna på agendan
men det är väl som stcarella skriver. Canal digital svarar bara på vad de vill svara på och om ens det
om man ser till vad skrivits i tråden tidigare. Roade mig med att läsa nästan hela tråden och det förundrar mig
att canal digital har några kunder kvar.

Postad 16 September 2011 - 16:34

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jag hoppas att canal digital svarar på alla mina frågor, då det fanns viktigare frågor än denna på agendan
men det är väl som stcarella skriver. Canal digital svarar bara på vad de vill svara på och om ens det
om man ser till vad skrivits i tråden tidigare. Roade mig med att läsa nästan hela tråden och det förundrar mig
att canal digital har några kunder kvar.

Var ett tag sedan jag skrev i tråden. Men räkna inte med något svar MalcomX, har själv aldrig fått några vettiga svar på mina frågor. Dom tycker mina inlägg är alltför negativa, och det är dom med all rätt.

Canal Digital blir bara sämre och sämre, när kom en ny HD kanal sist? (Svt2 Hd räknar jag inte, den har väl alla). Är själv inte bunden längre och funderar just nu på hur jag ska göra med mitt abonnemang.

Och skriver igen det jag skrev för ett tag sen. Ni på CD som jobbar med social medier, bl a detta forum kan väl aldrig ha detta som heltidsjobb? Så lite som ni skriver i denna tråd. Titta på Telia tråden eller Svt HD tråden, där kommer det svar direkt.

/Fredrik

Postad 16 September 2011 - 17:35

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej MalcolmX,

Allt har ett pris, men att betala för full landsrättighet för ett programinnehåll och få relativt få som betalar extra kan vara Ebberöds bank för en tv-kanal. Nu kanske jag minns fel, men att det var något annorlunda rättighetsregler vid kabel tv distribution jämfört med satellit tv distribution.

När det gäller nya kanaler så kommer CD att ligga lågt så länge Telenor förhandlar om försäljning. I det korta perspektivet så innebär en ny kanal en kostnad, antalet abonenter tänks ju öka, men det blir över tid. Lönsamhet här och nu med fruset kostnadsläge råder alltid när man ligger i försäljning. Vidare kommer säkerligen en köpare att vilja lägga sin strategi kring utbud, målgrupper och kostnadsramar. Blir det MTG som köper CD kan vi tex räkna med sammanslagning av Viasat och CD (om det godkänns av konkurrensmyndigheter, vilket kanske sker om man ser till helheten av betal tv leverantörer i Norden på de olika teknikplattformarna).

Redigerat av kenta2, 16 September 2011 - 17:43.

Postad 16 September 2011 - 18:11

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

När det gäller nya kanaler så kommer CD att ligga lågt så länge Telenor förhandlar om försäljning.

Det visste jag inte eller har helt missat. Trodde bara de skulle sälja ut kabel och Iptv
Står det i forumet ?

Men det ställer ju saken i ett helt annat perspektiv
Om canal digital säljs till MTG så får vi ett företag med monopol och det varken kan eller får hända

Men nu förstår jag varför canal digital inte satsar eller varför de anställda är helt apatiska

Då gäller det att sitta still i båten och inte teckna några nya abonnemang med canal digital

Vilket bolag skall vi hoppas köper canal digital ?

Hittade detta på nätet

MTG, Bonnier och Nordic Capital har lagt bud på Telenorägda Canal Digital. Bonnier kan för första gången skaffa sig egen tv-distribution. Men MTG kan slå samman Viasat och Canal Digital till en nordisk jätte med två miljoner hushåll. Priset väntas bli 4–5 miljarder kronor.

Redigerat av MalcomX, 16 September 2011 - 18:19.

Postad 19 September 2011 - 14:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

Imorgon kan ni se Elitserien i 3D. Derbymatchen mellan Djurgården - AIK som sänds på Canal+ Extra 3D/HD klockan 18.50. För att se matchen behöver du ha en 3D-tv, tillhörande glasögon, en HD-box från oss och abonnera på Canal+Max.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 19 September 2011 - 20:51

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0
Hej
Jag har just uppgraderat till canal+ Max, Nu skulle jag se på canal+ hockey och fotboll men där var det dött. Efter samtal till supporten
ficka jag reda på att det ligger en klocka i kortet som låser dessa i 18dagar efter kontakt med boxen, sen får jag se det jag betalt för!
Är detta verkligen sant? Jag köper allt och får ett brev som säger att jag kan se mer än jag betalt men ser mindre......

Postad 19 September 2011 - 21:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
evert
Låter som om du inte fått det du beställt helt enkelt. Med nytt kort får man, som du märkt, alla kanaler under en begränsad tid och sedan enbart de man betalar för.

Logga in på Canal Digital hemsida och se vilka paket du ska på kortet, om det stämmer med vad du betalar för och vad du beställt.
https://www.canaldig.../LoginPage.aspx

Postad 20 September 2011 - 06:50

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0

evert
Låter som om du inte fått det du beställt helt enkelt. Med nytt kort får man, som du märkt, alla kanaler under en begränsad tid och sedan enbart de man betalar för.

Logga in på Canal Digital hemsida och se vilka paket du ska på kortet, om det stämmer med vad du betalar för och vad du beställt.
https://www.canaldig.../LoginPage.aspx

Trodde jag oxå (jag har köpt allt i största paketet) men detta gäller inte canal hockey och fotboll enligt supporten, som faktiskt var uppriktigt ledsen och drog av på priset. Men vad hjälper det jag saknar två kanaler och det tar 12 dagar tills jag är igång. Dessutom är brevet felaktigt utformat då det lovar en sak men verkligheten är en annan. Om jag köper allt kan jag knappast få mer ........ sen kan det knappast vara klokt att ha ett kort som skall ticka i 18dagar innan det öppnar sig för dessa två kanaler.
Frågan är dock är detta sant, med 18dagars fördröjning, eller är supporten felaktigt underrättad? Eller är det fel på mitt kort?

Postad 20 September 2011 - 09:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Evert
Mmh, nu läser jag igen vad du skrivit... Du är alltså inom dessa första 18 dagar och ditt kort har inte öppnats för hela C+ max utan bara för den "preview" som alla nya kort innehåller. (ingår i fotboll/hockey/extra i denna? Det trodde jag)

mmh, detta borde Canal Digital kunna lösa, borde "bara" vara att skicka ut en tvingad uppdatering av just ditt kort.

Postad 20 September 2011 - 09:19

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0

Evert
Mmh, nu läser jag igen vad du skrivit... Du är alltså inom dessa första 18 dagar och ditt kort har inte öppnats för hela C+ max utan bara för den "preview" som alla nya kort innehåller. (ingår i fotboll/hockey/extra i denna? Det trodde jag)

mmh, detta borde Canal Digital kunna lösa, borde "bara" vara att skicka ut en tvingad uppdatering av just ditt kort.

Japp det tycker jag oxå! Men vi får väl se om vi får ett svar.

Postad 20 September 2011 - 10:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tack Miriam

Jag frågade då jag var intresserad att veta om det var samma usla innehåll som skulle upp i Sverige
Men ditt svar gav mig hopp om bättre

Efter att fått smak för bra tv i utlandet, har vi nu Canal Digital extra allt
Men hur mycket paket man än lägger på, så når ni inte upp till den standard som gäller i utlandet

Tex har mina barn vant sig vid 2 st Disneykanaler i HD samt Nickelodeum och Carton Net i HD
Samma kanaler som ni erbjuder fast ni kör dom i fyrkantsformat och standard tv modell dålig bild
De gråter blod över att inte få se dessa kanaler längre

Den enda nyheten jag kunnat förstå att ni har att erbjuda, är namnbyte på kanalerna med samma innehåll och samma dåliga bild och gammeldags fyrkants tv. HD kanalerna är de samma som fanns i Sverige när jag gav mig iväg och det är några år sedan nu. Jag är dock lyckligt lottad och har tillgång till Dansk tv, då det bara är ett stenkast över vattnet och Danskarna har monterat upp en sändare på svensk mark för att nå sin kust på ett bättre sätt.

Nej, jag är djupt besviken på att komma hem och upptäcka att Sverige har halkat efter och framför allt då vi var
bland de första som satsade på digitalsändningar. Men nu har europa gått förbi och det med råge. Canal + verkar helt ha tappat fästet och det är ju just canal + som ni har att erbjuda.

Sedan kan jag inte förstå, att man inte kan se danska och norska HD kanaler om man har canal digital
Vi bor ju grannar och hur skall vi kunna bli europeiska om vi inte ens kan vara nordiska ?

Kan se Kanal 5 och Tv3 HD genom Boxer, men skulle gärna slippa ha fler än en leverantör
Kan ni ge mig en vettig förklaring på varför ni inte sänder dessa kanaler ? Vad gäller vanliga Tv3, så går det inte att se den kanalen via er, då ni inte hanterar skiftena mellan fyrkants tv och bredbild. Vi ser även den kanalen genom boxer som visar rätt bild.

Kan ni ge mig en anledning till varför jag skall vara kvar som kund hos er, när bindningstiden gått ut ? ( 12 mån )
och kan ni ge mig och alla andra godtagbara förklaringar på varför ni och canal+ har blivit så dåliga som ni är och
har blivit de sista 3 åren. Kan ni ge oss något hopp om framtiden ?
I annat fall är det dax att finna andra alternativ och alternativ finns det, även om många av dessa är minst lika dåliga som er.

Jag funderar på att sätta upp en jätteparabol och ta hem de kanalerna jag hade i utlandet och då de flesta är gratis
så kommer det inte kosta mig mer än vad det gör idag. Dessutom är kvaliten värt sitt pris och inte minst utbudet.
Detta till skillnad från er, som inte är värda hälften av vad ni tar betalt

Tack för att ni lyssnade, hoppas att ni även kan svara för er och att svaren är godtagbara

Ber om ursäkt för dålig meningsbyggnad och ev stavfel. Men jag eldade upp mig så, när jag skrev och tog knappt
ett andetag under hela tiden

MalcomX

Tack för din återkoppling samt synpunkter MalcomX

Vår ambition är att fortsatt kunna vara Sveriges ledande premiumleverantör av digital-tv samt i synnerhet på HD-sidan där vi har flest kanaler via satellit. Vi är från och med i höst en total HD leverantör då vi nu tillhandahåller endast HD boxar samt vi kommer fortsätta vår 3D satsning och utöka utbudet på 3D-sändningar.

Vi har i vårat utbud idag 16 HD kanaler i Det största paketet via satellit som är Familjepaketet med C+ Max, i detta hittar du ju också sju barnkanaler varav tre är Disneys egna satsningar på olika målgrupper.

Om din fråga gällande Tv3 problemet så väntar vi fortfarande på svar. Vi hoppas på att kunna ge er ett svar inom kort.

Att vi inte delar utbud med våra Nordiska grannar är helt enkelt en avtalsfråga och det är en djungel att ge sig in i.
Som vid tidigare tillfällen informerats så kan vi inte kommentera eventuella kommande kanaler eller sporträttigheter förrän det finns påskrivna kommersiella avtal för aktuella kanaler i fråga.

Men tro oss när vi säger att vi alltid arbetar för att skapa det bästa utbudet oavsett om det gäller barnkanaler, 3D-tv eller HD-tv.

Vi hoppas ditt val av leverantör även fortsättningsvis blir Canal Digital.

Med Vänlig Hälsning
Miriam

Postad 20 September 2011 - 10:48

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Finns det någon förhoppning om att kunna se TV10 hos er? (ni är som enda leverantör i detta land den som INTE ännu har kanalen, kanalen har funnits i ett år nu)

Postad 20 September 2011 - 15:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej CD. Jag postade ett inlägg (#585) om ljudformaten i utsändningarna och ni skulle kolla upp det och återkomma. Har ni kollat upp detta än? Jag kan inte tänka mig att det kan vara raketforskning det handlar om. Vore tacksam om kune se till att få ordning på ljudformaten snarast. Mvh Askungen

Postad 20 September 2011 - 15:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Tack för din återkoppling samt synpunkter MalcomX

Vår ambition är att fortsatt kunna vara Sveriges ledande premiumleverantör av digital-tv samt i synnerhet på HD-sidan där vi har flest kanaler via satellit. Vi är från och med i höst en total HD leverantör då vi nu tillhandahåller endast HD boxar samt vi kommer fortsätta vår 3D satsning och utöka utbudet på 3D-sändningar.

Vi har i vårat utbud idag 16 HD kanaler i Det största paketet via satellit som är Familjepaketet med C+ Max, i detta hittar du ju också sju barnkanaler varav tre är Disneys egna satsningar på olika målgrupper.

Om din fråga gällande Tv3 problemet så väntar vi fortfarande på svar. Vi hoppas på att kunna ge er ett svar inom kort.

Att vi inte delar utbud med våra Nordiska grannar är helt enkelt en avtalsfråga och det är en djungel att ge sig in i.
Som vid tidigare tillfällen informerats så kan vi inte kommentera eventuella kommande kanaler eller sporträttigheter förrän det finns påskrivna kommersiella avtal för aktuella kanaler i fråga.

Men tro oss när vi säger att vi alltid arbetar för att skapa det bästa utbudet oavsett om det gäller barnkanaler, 3D-tv eller HD-tv.

Vi hoppas ditt val av leverantör även fortsättningsvis blir Canal Digital.

Med Vänlig Hälsning
Miriam

Inte mycket till svar varför utsändningarna är i ursunkiga boxformat med urusel bildkvalitet. CD:s svar sög vårta minst sagt.

Postad 20 September 2011 - 15:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Finns det någon förhoppning om att kunna se TV10 hos er? (ni är som enda leverantör i detta land den som INTE ännu har kanalen, kanalen har funnits i ett år nu)

Hej Micke7tyu,

Vi förhandlar med i princip alla kanalbolag och i just detta fall så har vi inte lyckats nå en överenskommelse. Vi vet att det finns innehåll som många vill se i TV10, men vi har en stor kundbas med många olika önskemål och hittills har den kanalen helt enkelt varit för dyr i förhållande till hur stor andel av våra kunder som är intresserade av den. Det händer mycket på TV-marknaden för tillfället och det är snabba vändningar i rättigheter för alla operatörer och bolag. Vi har ett väldigt bra samarbete med CANAL+ som vi satsat på vilket gjort att vi bland annat kunnat bredda vårt utbud av sport och film i HD-kvalitet, utökat våra On Demand och Play-tjänster och samtidigt kunnat visa toppklass matcher i 3DTV. Vi fortsätter att löpande förhandla om starkt och brett innehåll och är alltid lyhörda för vad ni vill ha.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Postad 20 September 2011 - 16:15

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Det vore bättre ifall man kunde plocka ut de kanalerna man var intresserade av och slapp de dåliga paketen som nu existerar.

Som MalcomX skrev i ett tidigare inlägg så har Sverige halkat rejält efter på marknaden vad gäller utbud av kanaler.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 20 September 2011 - 16:17.

Postad 20 September 2011 - 16:28

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Vi förhandlar med i princip alla kanalbolag och i just detta fall så har vi inte lyckats nå en överenskommelse. Vi vet att det finns innehåll som många vill se i TV10, men vi har en stor kundbas med många olika önskemål och hittills har den kanalen helt enkelt varit för dyr i förhållande till hur stor andel av våra kunder som är intresserade av den. Vi fortsätter att löpande förhandla om starkt och brett innehåll och är alltid lyhörda för vad ni vill ha.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Hur vet ni hur många som är intresserade av t ex TV10? Tycker ni att kanalen är för dyr att köpa in för att inte tillräckligt många har ringt in till er och sagt att de önskar den?

Vissa kanaler ska helt enkelt finnas i en leverantörs kanalutbud, det borde ligga i ert intresse att ha den i utbudet.

Och vadå fortsätter löpande att förhandla om starkt och brett innehåll. Kan ni vara ärliga och berätta när Canal Digital senast gjorde någonting som ni på CD kan vara stolta över där ni tycker att beslutet gjort att CD ligger i förarsätet jämfört med andra leverantörer. Något som era kunder önskat.

/Fredrik

Postad 20 September 2011 - 20:41

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej Micke7tyu,

Vi förhandlar med i princip alla kanalbolag och i just detta fall så har vi inte lyckats nå en överenskommelse. Vi vet att det finns innehåll som många vill se i TV10, men vi har en stor kundbas med många olika önskemål och hittills har den kanalen helt enkelt varit för dyr i förhållande till hur stor andel av våra kunder som är intresserade av den. Det händer mycket på TV-marknaden för tillfället och det är snabba vändningar i rättigheter för alla operatörer och bolag. Vi har ett väldigt bra samarbete med CANAL+ som vi satsat på vilket gjort att vi bland annat kunnat bredda vårt utbud av sport och film i HD-kvalitet, utökat våra On Demand och Play-tjänster och samtidigt kunnat visa toppklass matcher i 3DTV. Vi fortsätter att löpande förhandla om starkt och brett innehåll och är alltid lyhörda för vad ni vill ha.

Med vänliga hälsningar
Sandra

TV 10 är den kanal jag helst vill ha. Kommer inte den kanalen i erat utbud snart, så kommer jag att säga upp abonnemanget då avtalsperioden är slut. Så mycket vill jag ha den och säkert alla som gillar sport vill ha den.

Postad 20 September 2011 - 22:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

TV 10 är den kanal jag helst vill ha. Kommer inte den kanalen i erat utbud snart, så kommer jag att säga upp abonnemanget då avtalsperioden är slut. Så mycket vill jag ha den och säkert alla som gillar sport vill ha den.

Snacka om att Viasat/MTG lyckats då. Det var väl deras mening med kanalen.
I sig är det bara skräp på den med, ibland, lite intressant sport. Sport de borde visa i någon av Viasat Sport-kanalerna egentligen.

Förstår att MTG vill ha bra betalt för den, den är värd mycket på sitt lilla vis. Sport lockar.
men jag saknar den inte.

Postad 20 September 2011 - 23:15

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Tack Canal Digital för att ni svarar

Det är bättre att svara ofta även om svaren inte faller alla i smaken, än att bara svara när man har "rätt svar" att ge

Om jag börjar med Tv10 så har jag bara sett någon fotbollslandskamp och ett program om Andra världskriget på denna struntkanal sedan den kom. Så jag tror inte att det är Prio ett för majoriteten.
Men jag förstår att Visat stretar emot och inte vill släppa den till er, då ni är de enda som inte kan sända denna frikanal och de njuter nog i fulla muggar. Jag förstår också att det finns dom som vill ha den, pga sporten.
Men fixa Premier League bakvägen genom någon utländsk kanal, så löser det sig nog ;)

3DTV är inte heller något som skall prioriteras, då det är ytterst få som ens bryr sig om 3DTV
Men det är bra att ni har det, då ni skall vara längst framme hela tiden.

Ert första svar till mig hade mer rätt inställning, än godtagbara svar. Jag kan förstå att det kan vara svårt att svara på allt och kanske helt omöjligt i förhandlingsfrågor. Men ni kan svara oss på om Boxer har ensamrätt till Tv3HD och Kanal 5HD under en tidsbegränsad period ?

Vad gäller Disneykanalerna som du nämner Miriam så skrev jag ju att de har Två av dessa i HD i utlandet. Här får vi nöja oss med fyrkantsTv. Det är stor skillnad. De andra Carton och Nickelodum har de också i HD och vi i #

Om ni skall återigen skall bli störst bäst och vackrast, så är det HD kanaler som gäller
Breda kanaler som SVT, TV4 men också nischkanaler som Tv3 och Kanal5
Barnkanalerna skall vara i HD när de uppenbarligen redan finns i luften.

Jag har fått upp extraparabolen och riktat den mot Astra 28
Plockar nu med hjälp av boxen jag hade i utlandet, ner de 4 barnkanalerna jag tidigare nämnt i HD
Barnen är lyckliga, men omtänksam som jag är, hoppas jag att andra svenska barn också kan få dessa och naturligtvis
på Svenska. Canal + Family som ni kom dragandes med för ett par månader sedan är ju löjlig. Sänder 10 år gamla program
från BBC och i urdålig kvalite.

Ni måste också göra om era programpaket
Som det ser ut nu, måste man ha Max paketet för att kunna se vissa kanaler
Ge oss valfrihet att välja individuella paket. Jag själv kommer ha Max paketet om jag väljer er, för jag vill ha allt.
Men de flesta vill inte betala dessa summor för att tex komma åt en viss fotbollskanal.

Det känns lovande att ni har inställningen att bli bäst igen, men för tusan, missa inte detta nu.
Jag stannar till Jul och har ni inte visat att ni verkligen både vill och kan bli bäst till dess, så får Viasat chansen
i en specialkombination jag kommer att få genom ett i Sverige nästan unikt fibernät.

För mindre än 150 kr i månaden har jag alla baskanaler och totalt 24 kanaler till hur många apparater jag vill
för fiber högsta möjliga digitalkvalite och det enda jag behöver är en tv som tar emot DVB-C
INGA KORT :)
Men om jag vill ha alla sport och specialkanaler, måste jag plocka ner dessa med parabol och även om det i dagsläget
känns som att välja mellan pest och kolera, så är det antingen ni eller viasat som jag har att välja på.
Naturligtvis spelar det roll vem som sänder NHL som är hockeyns F1. Fotboll finns det så mycket av, att det inte spelar någon roll
om det är ert eller viasats utbud. Man blir mätt i alla fall.

Avslutningsvis så hoppas jag att ni meddelar Canal+ att nya serier skall ses i HD och inget annat
Att Canal+ gör om alla filmkanaler till HD då nästan alla filmer finns i HD
Att alla sportkanaler är i HD, då nästan all sport som är värt att se filmas i HD
Det finns ingen anledning till att starta fler SD kanaler, då vi inte vill ha SD
Många av oss har ju för tusan köpt stora HD platt tv för 10.000 tals kronor och då vill vi ju inte sitta och se en massa smörja i SD
Till och med gamlingarna har ju HDTV och en del tom flera stycken. Jag har 4 och är inte ens gammal :P
och efter Jul blir det en femte då lillebror skall få egen tv

Välkomna till 2000 talet ;)

Redig: Skriv ut detta och ge det till Mats Almgren. Han behöver lära sig lite om Tv ;)

Redigerat av MalcomX, 20 September 2011 - 23:25.

Postad 21 September 2011 - 15:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej CD. Jag postade ett inlägg (#585) om ljudformaten i utsändningarna och ni skulle kolla upp det och återkomma. Har ni kollat upp detta än? Jag kan inte tänka mig att det kan vara raketforskning det handlar om. Vore tacksam om kune se till att få ordning på ljudformaten snarast. Mvh Askungen

Hej Askungen,
Vi har börjat kolla på det och tagit det vidare men för att kunna fortsätta vår felsökning skulle vi behöva ha några exempel på filmer där du upplever detta. Så om du skulle kunna ge os några exepel så vore det jätte bra så kan vi kolla närmare på det.
Men vänliga hälsningar
Sandra

Postad 21 September 2011 - 16:44

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Hallå nu är det 16:9 intryckt i 4:3 på TV3.
Se till och fixa till det där med formaten nu!!!

Redigerat av lindo, 21 September 2011 - 16:44.

Postad 21 September 2011 - 18:14

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Canal plus har speedway sm och elitserien, Tv10 har speedway gp och lag-vm i speedway. Om man går ut hårt med speedway så borde det väl vara intressant med TV10 också? Annars har man tron om att ingen ser den speedway på Canal plus har heller.
Det rimmar inte alls!

Sedan tror jag att dom som vill se fotbollen och formel1 skulle vilja ha TV10.
Det finns skäl till att ALLA andra har just den kanalen, dom har ett utbud som önskas, det är väl lika dyr för alla?
Så ni kanske inte skulle tappa så mycket abonnenter om ni hade den, då kanske det skulle betala sig?
Som jag brukar säga, man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Har ni på Canal digital tänkt på det?

Postad 21 September 2011 - 21:10

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Vad håller ni på med på TV3? Nu får man ju "dra ut" bilden för att det ska se normalt ut.

Postad 21 September 2011 - 21:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen,
Vi har börjat kolla på det och tagit det vidare men för att kunna fortsätta vår felsökning skulle vi behöva ha några exempel på filmer där du upplever detta. Så om du skulle kunna ge os några exepel så vore det jätte bra så kan vi kolla närmare på det.
Men vänliga hälsningar
Sandra

Hej Sandra. Just nu (22.14) så på canal series så har de andra språken DD , men inte det svenska. Så är det på den kanalen vid alla sändningar. Mycket märkligt. Har även upptäckt samma på nån annan Canal+ vid nåt tillfälle. Kan inte specificera just nu vilken kanal eller vilket program. Väljer man engelska som första val vid installation så blir fler program med DD men istället kan textningen ibland bli fel.

Postad 21 September 2011 - 21:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Säger det med
På C+ series finns det surround-format på alla språk utom Svenska. Dvs engelska, norska, finska, danska har alla surround. Okej, inget problem, bara byta till annat spår. Det är ju inte direkt många program då det är annat språk än engelska.

Så är det alltid vilket ni enkelt borde kunna konfirmera på era egna boxar i huset.

Redigerat av Monshi, 21 September 2011 - 21:35.

Postad 21 September 2011 - 21:42

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Vad håller ni på med på TV3? Nu får man ju "dra ut" bilden för att det ska se normalt ut.

Det är uppenbarligen inte Tv3 som har problem
Jag har slutat använda mig av Canal Digital för Tv3 och använder istället Boxer
Men när jag nu slår över till Tv3 genom Canal Digital så ser jag problemet
Nu trycker de ihop Bredbild till fyrkantsTv
Undrar hur det ser ut när de sänder fyrkantsTv

REGEDIT : Såg när nästa program började som är ett fyrkantstv program
Det var precis som det skulle i fyrkantstv
Men när reklamen började så var blev den också i Fyrkant, helt ihoptryckt :lol:
Skall man skratta eller gråta ?

Canal digital framstår som rena amatörerna som inte klarar av att fixa bilden för Tv3
Hur länge har detta pågått nu ?
Sedan jag kom hem till Sverige nu i somras har det varit felaktig bild på Tv3 (canal digital)
och om jag söker i denna tråden var det länge sedan flera som påpekade detta

Spontant
Borde ni inte vänta med 3DTV tills att ni behärskar tekniken för de vanliga kanalerna ?

Redigerat av MalcomX, 21 September 2011 - 22:26.

Postad 22 September 2011 - 12:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Japp det tycker jag oxå! Men vi får väl se om vi får ett svar.

Hej,

Efter att ha läst era inlägg så vill vi först och främst be er om ursäkt för felaktig information. När ett nytt programkort skickas ut så har man tillgång till de flesta av våra kanaler per automatik men idagsläget saknas Canal+ Family, Canal+ Fotboll och Canal+ Hockey. Att dessa kanaler visas först efter 18 dagar är felaktig information. Man ska få in de kanalerna även under de första 18 dagarna bara man har rätt programpaket aktiverat på programkortet. Och då är det endast den vanliga uppdateringstiden som sätter begränsningen på hur lång tid det tar innan bild kommer det brukar ta ca 1 timme. Men det förutsätter också att man har de kanalerna i sitt nuvarande kanalpaket.

Med vänliga hälsningar,
Sandra

Postad 22 September 2011 - 13:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Sandra. Just nu (22.14) så på canal series så har de andra språken DD , men inte det svenska. Så är det på den kanalen vid alla sändningar. Mycket märkligt. Har även upptäckt samma på nån annan Canal+ vid nåt tillfälle. Kan inte specificera just nu vilken kanal eller vilket program. Väljer man engelska som första val vid installation så blir fler program med DD men istället kan textningen ibland bli fel.

Hej Askungen,

Det stämmer att DD Sverige saknas på Canal+ Series. Vi har felanmält detta till Canal+, jag beklagar att vi inte märkt av det tidigare. För att kunna felsöka de övriga problemen behöver vi veta vilken film det är så återkom gärna med det till oss.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 22 September 2011 - 13:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hur vet ni hur många som är intresserade av t ex TV10? Tycker ni att kanalen är för dyr att köpa in för att inte tillräckligt många har ringt in till er och sagt att de önskar den?

Vissa kanaler ska helt enkelt finnas i en leverantörs kanalutbud, det borde ligga i ert intresse att ha den i utbudet.

Och vadå fortsätter löpande att förhandla om starkt och brett innehåll. Kan ni vara ärliga och berätta när Canal Digital senast gjorde någonting som ni på CD kan vara stolta över där ni tycker att beslutet gjort att CD ligger i förarsätet jämfört med andra leverantörer. Något som era kunder önskat.

/Fredrik

Hej Fredrik,

Vi ser ett intresse för Tv10 här på forumet och det är väldigt intressant med alla synpunkter. För att samla information använder vi oss kontinuerligt av kundundersökningar men också utav synpunkter och önskemål som kommer in via kundservice och sociala medier.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 22 September 2011 - 13:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Jag undrar varför inte Discovery World och Discovery Science kan ingå i Familjepaketet? Eventuellt på bekostnad av någon av motorkanalerna.

Postad 22 September 2011 - 16:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Canal Digital

Får ni bara vara ute på social medier en viss tid ?

Undrar, då ni precis har svarat på ett fåtal frågor och låtit resten vara obesvarade

Det känns ju meningslöst att lägga tid på att tipsa er om era fel och brister om ni inte bekräftar att
ni läst dessa genom att antingen besvara dessa direkt, eller genom att tala om vilka frågeställningar ni
skickar vidare för senare svar.

Redigerat av MalcomX, 22 September 2011 - 16:20.

Postad 22 September 2011 - 16:28

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
De kunde t.ex. berätta att de löst TV3 problemet ;)
Nu rullar det som det ska på 3:an :D

Postad 22 September 2011 - 17:45

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

De kunde t.ex. berätta att de löst TV3 problemet ;)
Nu rullar det som det ska på 3:an :D

Härligt, då kan man koppla bort Boxer :)

Postad 23 September 2011 - 09:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej,

Sedan igår är problemet med bildformatet på TV3 åtgärdat. Vi ber om ursäkt för problemet och hoppas att det nu ska vara till belåtenhet.

Ha en trevlig helg.

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 23 September 2011 - 09:38

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Hej Fredrik,

Vi ser ett intresse för Tv10 här på forumet och det är väldigt intressant med alla synpunkter. För att samla information använder vi oss kontinuerligt av kundundersökningar men också utav synpunkter och önskemål som kommer in via kundservice och sociala medier.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Jag tycker det är lite konstigt att man som kund hos Er i ca 10 år aldrig fått delta i någon typ av riktig undersökning. Jobbar man på ett företag med någon typ av "kvalitetssystem", vet man att man bör på något sätt mäta kundtillfredställelse. I ert fall vore det ju jätte enkelt att skicka med en enkät eller ett mail som ber era kunder logga in på tex "min sida" och fylla i era undersökningar.

Det behöver ju inte vara många stora tunga frågor på en gång, utan några varje månad typ:
Upplever du din box "Sagem HD PVR 101-ST" som bättre nu efter senaste uppdateringen?
Vilken kanal saknar du mest i ert Familjepaket?
Har du någon gång tänkt kontakta CDs support, men inte gjort det för att du inte tror att dom kan hjälpa dig?
Saknar du 3DTV och tycker vi ska satsa alla våra resurser på att utveckla det, eller skiter du i det och väljer fler HD kanaler istället?

Ang, TV10 så tror jag tyvärr att om CD får till ett avtal som gör att dom får börjar visa TV10, så tar det ca 6 månader innan ViaSat maffian startar en ny kanal typ TV13 och flytta alla sevärda program och sport dit. Så gjorde man med TV 6, där visas nästan bara gamla repriser på Simpson, Smallville, Magnum och sån skit nu, kanal 6 är idag en kanal som igentligen inte behövs.

Sen är det lite tragikomiskt att Canal+ skrivet ett avtal på att få visa samtliga STCC-race från och med säsongen 2012 till och med 2015. Hoppas dom inte använder våra surt inbetalda pengar till att betala i förskott för denna rättighet då jag skulle bli förvånad om STCC finns kvar mer än högst ett år till. Detta vet troligtvis ViaSat och backade tillbaka för att sattsa på TTA istället.
http://www.vibilagar...plittring-33597
Jag hoppas jag har fel i detta och att STCC kommer att blomstra, men tyvärr är nog ekonomin i botten för många stall och utan Mr STCC/Flashracing och Westcostracing ser framtiden för STCC mörkt ut.

Postad 23 September 2011 - 13:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag undrar varför inte Discovery World och Discovery Science kan ingå i Familjepaketet? Eventuellt på bekostnad av någon av motorkanalerna.

Hej Melmac,

Vi är tacksamma för att ni tar er tid att berätta vilka kanaler ni önskar samt vi värderar hela tiden de kanaler och kanalpaket vi erbjuder.

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 23 September 2011 - 13:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Säger det med
På C+ series finns det surround-format på alla språk utom Svenska. Dvs engelska, norska, finska, danska har alla surround. Okej, inget problem, bara byta till annat spår. Det är ju inte direkt många program då det är annat språk än engelska.

Så är det alltid vilket ni enkelt borde kunna konfirmera på era egna boxar i huset.

Hej monshi,

Problemet med att Dolby Digital för sverige inte fungerar är nu löst.

Skulle problem med någon film framöver uppstå vill vi gärna veta vilken film som det var problem med.

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 23 September 2011 - 14:08

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Apropå ljud så är det knepigt på Silver HD. Rösterna hörs ju inte i centerhögtalaren.

Postad 23 September 2011 - 20:45

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Vad har ni gjort med bilden på SF kanalen? En enda stor fyrkant är det just nu och var nu på eftermiddagen också.

Bilden på TV3 var fixad sa ni men vad är det frågan om på SF Kanalen?

Ibland undrar jag om ni anställda tittar på tv genom er arbetsgivare Canal Digital. För felaktigheter rättas ju aldrig till förrän någon kund påpekar felaktigheten.

Tragiskt Canal Digital

/Fredrik

Redigerat av porch123, 24 September 2011 - 04:17.

Postad 23 September 2011 - 21:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen,

Det stämmer att DD Sverige saknas på Canal+ Series. Vi har felanmält detta till Canal+, jag beklagar att vi inte märkt av det tidigare. För att kunna felsöka de övriga problemen behöver vi veta vilken film det är så återkom gärna med det till oss.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Kan inte på rak arm nämna nån titel eller kanal men många gånger så visas dolby digital introt när filmen börjar. Den med en farkost som flyger runt en byggnad eller vad det är och där surroundljudet "följer" farkosten runt i rummet och som sen avslutas med dolby digital-loggan. Ni vet säkert vad jag menar. Men trots introt så sänds filmen ut stereo endast. Detta gäller inte alla filmer men en stor andel är det. Och sen är det ju så att de flesta filmer ni sänder är ju nya,så alla filmer måste ju ha DD 5.1 ljud. Iallafall så är det så på DVD:erna. Ni får kontakta er leverantör och fråga varför det är såhär och sen kan ni väl återkoppla här i tråden. Mvh. A.

Postad 24 September 2011 - 00:49

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Jag tycker det är lite konstigt att man som kund hos Er i ca 10 år aldrig fått delta i någon typ av riktig undersökning. Jobbar man på ett företag med någon typ av "kvalitetssystem", vet man att man bör på något sätt mäta kundtillfredställelse. I ert fall vore det ju jätte enkelt att skicka med en enkät eller ett mail som ber era kunder logga in på tex "min sida" och fylla i era undersökningar.

Jag har haft Canal Digital tidigare också och faktiskt blivit kontaktad ganska många gånger.
Men !
Först har man frågar i 3 minuter vad man tycker och tänker
Sedan har man försökt sälja någon ny tjänst eller annat
Det har alltid funnits en baktanke med samtalet och helt klart har det inte handlat om att ta reda på
om jag var en nöjd kund, utan bara om att Sälja !
Alla som ringt har ringt från ett externt telefonmarketingbolag och kan det bli mer oseriöst ?

Postad 24 September 2011 - 00:53

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej Askungen,
Men vänliga hälsningar
Sandra

Jag måste fråga dig
Har ni inget kontrollrum hos er som kollar kanalerna som ni sänder ut ?
Då ni själva gör vissa kodningar innan kanalerna sänds ut, borde det ju finnas.
Om så är fallet, varför ser ni aldrig problemen sjävla
Om ni inte har det, varför inte ?

Redigerat av MalcomX, 24 September 2011 - 00:54.

Postad 24 September 2011 - 06:47

Unregistered986e739b
  • Unregistered986e739b
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Det vill jag ochså veta. Men jag tror att det är en av dem frågorna som CD inte kommer att "se" eller i bästa fall håller dem på att undersöka möjligheterna att göra det.

Postad 24 September 2011 - 09:14

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej igen CD. Den här gången undrar jag om allt ni sänder ut i CD First HD verkligen är i HD. Ibland ser det ut som det är en uppskalad film och ljudet är endast i stereo.Fråga mig inte nu vilka filmer det gäller,det är en del olika,men ni måste ju vete huruvida allt ni sänder ut är i HD eller inte. Om det nu är så att allt inte är i HD så har ni snuvat oss på en kanal men inte sänkt priset vilket borde vara rimligt. Mvh. Askungen

Postad 25 September 2011 - 04:30

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Canal Digital: På er förstasida på hemsidan har ni tagit bort satellit bilden där det stod att era egna satelliter gav er bäst bild på marknaden. Varför är den borttagen?

Det om något vore väl en sak att vara stolta över och en sådan sak vill man ju att kunder, nya som gamla ska se direkt när de går in på sidan.

Så tycker ni ska lägga upp den igen,en sådan sak borde alltid vara där. OM det nu stämmer vill säga,att bilden blir bättre med CD.

/Fredrik

Postad 25 September 2011 - 10:40

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Canal Digital: På er förstasida på hemsidan har ni tagit bort satellit bilden där det stod att era egna satelliter gav er bäst bild på marknaden. Varför är den borttagen?

Det om något vore väl en sak att vara stolta över och en sådan sak vill man ju att kunder, nya som gamla ska se direkt när de går in på sidan.

Så tycker ni ska lägga upp den igen,en sådan sak borde alltid vara där. OM det nu stämmer vill säga,att bilden blir bättre med CD.

/Fredrik

Canal Digital är under försäljning av nuvarande ägare Telenor. Det är Telenor som sköter drift, äger satelliter etc. Vid en separation från Telenor blir det kanske knepigt att hävda att man har hela leveranskedjan. Telenor har nog tänkt att även i fortsättningen stå för drift, men att man inte längre vill äga disributören CD, utan bara leverera teknisk drift som man ser som sin core business.

Jag har inte följt var man står i försäljningsprocessen just nu, men MTG (Viasats mamma), Bonnier (dvs TV4, Canal+, mm) samt Nordic Capital (riskkapitalbolag, tidigare ägare av Nordiska C+) har lämnat bud. Kanske fler finns med.

Postad 25 September 2011 - 10:47

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har tidigare nämnt EUs aktivitet kring att pröva den fria inre marknadens principer mot programbolagens nationella avtal. Det är snart dags för dom i frågan. Om Sky förlorar ändras hela kartan i EU för alla i branschen.

http://digitalt.tv/b...lder-4-oktober/

Postad 25 September 2011 - 10:58

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Canal Digital är under försäljning av nuvarande ägare Telenor. Det är Telenor som sköter drift, äger satelliter etc. Vid en separation från Telenor blir det kanske knepigt att hävda att man har hela leveranskedjan. Telenor har nog tänkt att även i fortsättningen stå för drift, men att man inte längre vill äga disributören CD, utan bara leverera teknisk drift som man ser som sin core business.

Jag har inte följt var man står i försäljningsprocessen just nu, men MTG (Viasats mamma), Bonnier (dvs TV4, Canal+, mm) samt Nordic Capital (riskkapitalbolag, tidigare ägare av Nordiska C+) har lämnat bud. Kanske fler finns med.

Detta har sagts tidigare, då förnekade Canal Digital (att det är till försäljning).
Förklarar saken när det gäller kanaler mm. Man gör bara det som är nödvändigt, inget mer!
Inga nya kanaler som kostar pengar, bara sådana som är gratis.
"man vill inte riskera att lägga godsaker i konkurrenternas händer", kan vara förstårligt...
...undertiden flyr kunderna! (också förstårligt) Man bromsar sig upp i uppförsbacken!
Tragiskt!

Redigerat av Unregisteredd622b994, 25 September 2011 - 10:58.

Postad 25 September 2011 - 18:29

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Det otroliga i denna frågan, är att canal digitals kunder ger CD tips om förbättring och vill företaget väl
Detta för att man vill ha en bra leverantör

Men Canal Digital själva, gör inte så mycket för att bli bättre eller tillfredställa sina kunder

Om nu företaget är till försäljning, så borde det ligga i ägarens intresse att det är ett välskött och omtyckt företag
man skall sälja. Så det kanske inte är Canal Digital vi skall berätta detta för, utan istället försöka nå fram till Telenor direkt.

Mardrömmen vore om Viasat lade händerna på Canal Digital och att det inte fanns något nordiskt alternativ

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.