Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG RD-JT92 *

1220 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2005 - 20:00

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Du kan köpa Monstercable blablabla från xbox->till projje komponentanslutning. (vet inte exakt vad den heter) Men då har du komponent från xboxen och det borde bli kalas med en LG-projektor, det är vad jag tror, jag vet inte med 100. säkerhet.

Men annars funkar de säkert bra med compositeasnlutning också (det funkade bra på min IF4805 från PS2 iaf) Jag tror du blir helnöjd faktiskt.

Men vänta tills någon annan säger att det blir bra för jag är som sagt inte 100% säker.

Postad 10 October 2005 - 20:13

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Okej.. då kör jag min standardfras här också:

1. Jag kör 98% via xbox (har en NAD L-53 också, men jag hyr dvd kanske 1 gång var 3:e år)
2. Xbox 360 kommer att stå prydligt i min hylla snart, Fixar den här projektorn nuvarande och kommande xbox med bra resultat?
3. Jag har för tillfället en kastlängd på ca 3.5m (beror lite på djupet av projektorn, har precis 4m vägg till vägg)  från lins till duk, och normal funkis-höjd på taket, hur långt ner måste man hänga den för att få ner den till mitten av väggen?
4. Kan inte nån bara säga att den här projektorn är värd det, så jag tar mig ur den här jädra karusellen nån gång, har varit förvirrad i 6 månader nu, och börjar tröttna HÅRT :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Köp bigscreens test och läs...

Sen tror jag knappast att du kan hitta något mer prisvärt just nu! Såg att priset gått ner idag och beställde den direkt. Om man tvekar så kan man hålla på hur mlänge som helst och aldrig få uppleva bilden...

Finns säkert något som alltis är bättre.. men vad gör det mig om jag är nöjd ändå!

Ang. xboxen... 360 skickar ju kopmponent så det borde bli kanon från den, även om den inte kan visa xboxens (360:s) maximala upplösning...

Postad 10 October 2005 - 20:43

Torrfura
  • Torrfura
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Det är avgjort. Jakten är avklarad, skumpan sprättad. Efter 6 månaders velande mellan lcd -> projektor -> lcd -> plasma -> projektor så är det klart.

Beställde precis från komplett.se! Åker till IKEA och köper en Tupplur duk i helgen och vips, har jag landat på ca 7.500:- istället för de 14.400:- det var på väg att kosta i eftermiddags när jag höll på att dumköpa Z3:an med dyr-duk.. Vips har jag 7000:- "över" som jag hade räknat bort. SÅÅ trevligt!

Postad 10 October 2005 - 20:54

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Köp beg RIKTIG duk istället för tupplur?

Postad 10 October 2005 - 21:01

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Det är avgjort. Jakten är avklarad, skumpan sprättad. Efter 6 månaders velande mellan lcd -> projektor -> lcd -> plasma -> projektor så är det klart.

Beställde precis från komplett.se! Åker till IKEA och köper en Tupplur duk i helgen och vips, har jag landat på ca 7.500:- istället för de 14.400:- det var på väg att kosta i eftermiddags när jag höll på att dumköpa Z3:an med dyr-duk.. Vips har jag 7000:- "över" som jag hade räknat bort. SÅÅ trevligt!

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis!

Det blir precis samma setup här! Tupplur+jt-92 till att börja med...

Även jag kommer billigare undan än jag "skulle" gjort (min förra plasma kostade nämligen 10000:-) så jag får lite mindre än 3000:- att köpa något annat för!

EDIT: Frågar lite mer...

Jag tänkte koppla in både datorn och min dvd i denna... dock har jag bara vga på datorn eftersom den är en bärbar. Så hur kopplar jag? Jag vill ju inte byta kabel hela tiden...

1. Jag måste switcha mellan datorn och komponentadaptern (funkar ju bra)
2. Komponentadaptern till dvd:n och DVI-->VGA till datorn

Min fråga är: Fungerar det att köra DVI(projjen)-->(DVI-->VGA adapter)-->VGA (på datorn)

Hade varit utmärkt om det funkade så :blink:

Redigerat av Jonathan H, 10 October 2005 - 22:09.

Postad 11 October 2005 - 00:34

Micke B
  • Micke B
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Oberg med flera...

Jag har läst hela tråden samt bigscreens test och jag förstår fortfarande inte hur man ska få bra bild med spelkonsol. För ingen spelkonsol skickar väl linjedubblad (progressiv/deinterlaced) bild? Och då blir det väl skit på lg:n som ska prestera mycket dåligt om den måste linjedubbla själv.

Är det ingen som kör spelkonsol till lg:n som kan dela med sig av resultatet?

I värsta fall får man väl fixa en dvdrecorder att köra genom eller det kanske funkar med tvkort. Och att man i såfall kör konsol in i datorn via tvkortet och sen dvi till projjen.

Projjen är i alla fall beställd nu... :blink:

Postad 11 October 2005 - 08:08

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0
Jo jag har också beställt denna proj då jag igentligen skulle ha en 4805 som jag kollat på men denna skulle ju vara lika bra fast 2000kr billigare.
Kan lägga det på mycket annat på hembion.

Men en sak är säker det är inte många ingångar på den.

Men vad jag läste så tog projen RGB.
Sitter och kollar vad jag ska köpa för DVD och kabel.
Tänkte köpa component - VGA kabel så slippar man dessa "dumma" adaptrar.

Men kan man köra samma kabel till RGB då?
Måste ju finnas en scart - RBG adapter?

Så när man köpt en dvd med DVI eller HDMI så kan man koppla in boxern??

MVH Anton

Postad 11 October 2005 - 08:16

HuggeT
  • HuggeT
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hej

Denna projektorn är helt klart intressant.

Under dagen kommer jag förmodligen lägga upp ett frågeformulär här nånstans, till er som har en sådan här projektor, det är till ett skolarbete. Produktutveckling o sånt.. vore väldigt tacksam om ni kunde hjälpa till :blink: Det är bara 5-6 frågor typ ;)

Postad 11 October 2005 - 08:31

^Bateau^
  • ^Bateau^
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Verkar vara riktigt intressant för priset under 7000:-.

Då tråden är ganska massiv så känns det ganska tröttsamt att leta reda på en avståndsberäknare...

Hur stor eller liten bild kan jag ha på ett avstånd av 3,7m. Tänkte sätta den på en vägghylla, går det bra? Då skulle det bli ungefär 3,6-3,7m från linsen fram till duken.

Tacksam för svar

Postad 11 October 2005 - 09:15

Unregistered178bc39f
  • Unregistered178bc39f
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
http://www.projector...culator-pro.htm

visserligen JT-91

Postad 11 October 2005 - 10:29

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

http://www.projector...culator-pro.htm

visserligen JT-91

<{POST_SNAPBACK}>

JT92 har inte samma förhållande mellan kastlängd och bildstorlek.

Skickar med en tabell från manualen.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  JT92.jpg   185.63K   163 Antal nerladdningar

Postad 11 October 2005 - 11:59

lestander
  • lestander
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har nu köpt denna projje, kopplade i hop den med min BBK 971H dvd och skickar bilden via DVI kanon nöjd med den.

Funderar hur man ska koppla ihop den med min xbox, har köpt komponentkabeln från xboxen men projjen har ju inte komponent in?

Ska man bara köpa en "typ" RCA förlängare adapter = hona-hona sedan koppla in den med kabeln som följde med 3rca-Vga

önskar svar

Redigerat av lestander, 11 October 2005 - 12:19.

Postad 11 October 2005 - 12:29

^Bateau^
  • ^Bateau^
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

JT92 har inte samma förhållande mellan kastlängd och bildstorlek.

Skickar med en tabell från manualen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack så mycket...

kan 90" 16:9 bild fungera med ett tittavstånd på ungefär 3,5-3,7m?
Skulle vara smidigast för mig att få upp den på väggen bakom soffan.

Postad 11 October 2005 - 12:32

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Här finns en beräknare :blink:

Postad 11 October 2005 - 13:12

Torrfura
  • Torrfura
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Kan nån hjälpa mig här, så jag vet vad jag behöver köpa till projektorn.

Jag har: NAD L-53 Reciever med komponent in / ut, samt möjlighet att koppla in Digital-tv, xbox och video typ till Recievern, och köra ut från den till progressiv komponent om jag förstått allt rätt.

Det jag vill göra således, är allt ovanstående.

XBOX / TV / VIDEO -> NAD L-53 -> LG RD-JT92 via Progressiv Komponent. Men eftersom LG inte har komponentingång, vad behöver jag då för allt detta?

Primärt är XBOX -> NAD -> Projektor, om resten funkar är det en bonus, annars köper jag tv-kort till laptopen. Så vad behövs för kablage, från början till slut?

Kan tänka mig att det är allmänvärde på det här eftersom jag har sett fler i den här milslånga tråden fråga efter samma typ av fråga men inte fått något svar..

Redigerat av Herr Åhman, 11 October 2005 - 13:21.

Postad 11 October 2005 - 13:20

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Kan nån hjälpa mig här, så jag vet vad jag behöver köpa till projektorn.

Jag har: NAD L-53 Reciever med komponent in / ut, samt möjlighet att koppla in Digital-tv, xbox och video typ till Recievern, och köra ut från den till progressiv komponent om jag förstått allt rätt.

Det jag vill göra således, är allt ovanstående.

XBOX / TV / VIDEO -> NAD L-53 -> LG RD-JT92 via Progressiv Komponent. Men eftersom LG inte har komponentingång, vad behöver jag då för allt detta?

Primärt är XBOX -> NAD -> Projektor, om resten funkar är det en bonus, annars köper jag tv-kort till laptopen. Så vad behövs för kablage, från början till slut?

<{POST_SNAPBACK}>

En komponentkabel... adapter finns tydligen med i lådan...

Och drar min egen fråga igen, eftersom jag inte fått svar...

Kan man köra dvi till vga adapter och sedan vidare till datorns vga? (har bara vga och vill skippa byta kabel i projen hela tiden...)

Alternativt kanske man skulle investera i en reciever med komponent-switch :blink:

Redigerat av Jonathan H, 11 October 2005 - 13:21.

Postad 11 October 2005 - 14:50

Daljunken
  • Daljunken
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nolla på projektorer men är sugen på att köpa denna, tänkte bara fråga om nån vet hur stor bild man kan få?

Postad 11 October 2005 - 15:03

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Nolla på projektorer men är sugen på att köpa denna, tänkte bara fråga om nån vet hur stor bild man kan få?

<{POST_SNAPBACK}>

Tillräckligt!

Men du vill inte ha hur stor bild som helst (kvaliten blir ju sämre ju större bilden är)

Men en ca 80-110 tum är väl ganska rimlig dukstorlek... och kom ihåg att t.ex 84" ger 4 gånger så mycket bildyta som en 42" plasma!

Postad 11 October 2005 - 16:27

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

300" men som sagt....det vill du nog ändå inte ha.

Postad 11 October 2005 - 18:27

Torrfura
  • Torrfura
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på hur stor yta projektorn måste stå på om man väljer att inte sätta den i taket? Måste köpa en hylla men jag vet inte hur långt projektorn kommer att sticka ut från väggen inkl kablage.

Postad 11 October 2005 - 19:08

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på hur stor yta projektorn måste stå på om man väljer att inte sätta den i taket? Måste köpa en hylla men jag vet inte hur långt projektorn kommer att sticka ut från väggen inkl kablage.

<{POST_SNAPBACK}>

Projektorn är 33 cm bred och 22 cm djup. Enligt manualen ska man ha 30 cm fritt runt om. Blir altså ca 50 cm ut från vägg.

Postad 11 October 2005 - 19:09

stiga
  • stiga
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Finns lampgaranti samt motsvarande LCD-ernas pixelgaranti på denna projektor? Ponera att den köps från komplett...

Mvh

Postad 11 October 2005 - 20:22

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Appropå alla frågor om komponent -> d-sub (vga).

Jag litar inte riktigt på att medföljande komponent -> d-sub-adapter uppfyller kraven (mina :( ). Alltså tror jag man ska köpa en färdig kabel i fullängd eller bygga en själv.

Den enda färdiga jag känner till är från Supra. Kostar ca 850:- för 8 m.

Allternativet är som sagt att bygga en, vilket jag kommer att göra. Om vi börjar med själva d-sub-kontakten så finns det inte många att välja på, på den svenska marknaden. Själv har jag valt denna (15 pin) med tillhörande kåpa (9 pin) från ELFA.

RCA-kontakter finns det hur mycket som helst att välja på. Själv har jag dessa.

När vi sedan kommer till själva kabeln, så är det skärmad 75 Ω som gäller. Här finns t ex Supra AV-3 eller Belden. Dock så blir en kabel med något av dessa alternativ lika dyr eller dyrare än den färdiga Supran. Jag kommer därför att göra min kabel av 3 st koaxialkablar från Clas Ohlson (25 m á 59:-) som jag tvinnar ihop. Nackdelen är att kabeln blir ca 13 mm tjock. Kommer dock att lägga den i en kabelkanal, så det gör inte så mycket. Totalkostnad för kabeln blir ca 250:- inkl lite kabelstrumpa och krympslang. Dock tillkommer frakt, vilket är svårt att beräkna beroende på vad man köper för övrigt vid samma tillfälle (är ju alltid en massa "måste-ha-grejer" som tillkommer vid köp från företag som dessa ;) ).

Pga att d-suben är restad till v 42, så blir inte min kabel färdig förrän om ca 2 veckor. Jag kan därför inte säga hur pass bra den är (kommer att bli :D ). Återkommer dock med upplysningar om kvaliteten när jag har provkört :)

Postad 11 October 2005 - 20:32

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Kul projekt!

Vore jättbra om du kunde ta lite bilder och skriva en liten "steg för steg" guide... man blir ju lite sugen att göra en själv om du upplever ett tydligt bildlyft

Postad 11 October 2005 - 21:03

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Japp, hade tänkt att göra det :) Håller även på med ett "duk"-projekt som jag kommer att dokumentera. Blir väl inget direkt nytt, men laborerar lite med vit färg blandad med aluminiumfärg för få en något gråtonad yta med lite högre gain än en om man målar med typ S1000. Är bara tiden som inte riktigt räcker till just nu :(

Postad 11 October 2005 - 21:15

adp-303
  • adp-303
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Finns lampgaranti samt motsvarande LCD-ernas pixelgaranti på denna projektor? Ponera att den köps från komplett...

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Från komplett så har du 1000timmar eller 6mån, infaller 6mån först så är lampgarantin utgången.

Postad 11 October 2005 - 21:17

Torrfura
  • Torrfura
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
hmm, borde det inte vara möjligt att slakta en vanlig dvi (d-sub) som följer med nya plattskärmar etc för att bygga ihop det där?

Postad 11 October 2005 - 21:38

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

hmm, borde det inte vara möjligt att slakta en vanlig dvi (d-sub) som följer med nya plattskärmar etc för att bygga ihop det där?

<{POST_SNAPBACK}>

Själva dvi-kontakten är inte en d-sub. För övrigt är jag inte tillräckligt insatt i de olika dvi-alternativen för att kunna diskutera detta :)

Har en Pioneer 575 som endast har analoga utgångar. Därför är jag tvungen att köra progressiv komponentsignal för bästa bild. Så i mitt fall är jag tvungen att ha en 3 RCA -> HD15-pin d-sub-kabel.

Postad 12 October 2005 - 14:50

stiga
  • stiga
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Från komplett så har du 1000timmar eller 6mån, infaller 6mån först så är lampgarantin utgången.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok!
Och "pixelgaranti" (spegelgaranti?)?

Postad 12 October 2005 - 15:40

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Döda pixlar är väl inte så vanligt på projektorer eller?

Postad 13 October 2005 - 09:23

HuggeT
  • HuggeT
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Nu lägger jag upp frågeformuläretet till mitt skolarbete här, är väldigt tacksam om ni kunde göra den ;)

Följ instruktionerna så förstår du vad det går ut på.

Tack på förhand

EDIT : Folk har tyckt att frågorna har varit kluriga, och att det varit svårt att skriva svaren, när det är "rader" under frågorna som är i vägen.
Strunta i strecken, bara svaren är med.

Bifogad fil(er)

Redigerat av HuggeT, 13 October 2005 - 10:38.

Postad 13 October 2005 - 15:27

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0
Okej fick min projektor idag.
Har testat den lite bara men jag är nöjd med bilden.
Vill testa när det är RIKTIGT mörkt.
Använder en VGA VGA kabel sedan VGA till RCA adaptern som följde med.

Funderade på att köpa en ny dvd-spelare men jag är nöjd nu som det är.
En VGA- RCA ska köpas in från supra för 850kr
Men ska testa en annan DVD i prisklass 2-4000kr med HDMI.
Ser jag stor skilnad så blir det en sådan.

Mvh Anton

Postad 13 October 2005 - 15:37

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Grattis till projektorn ;)

Kör du progressiv signal nu? Om inte lär du få ett riktigt lyft med HDMI.

Om det är så att du kör progressiv nu, så får du gärna skriva om jämförelsen med HDMI. Sitter själv med en Pioneer 575 utan DVI/HDMI och undrar om det är lönt att uppgradera.

Postad 13 October 2005 - 16:12

Torrfura
  • Torrfura
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Någon som snabbt kan svara vad det är för skruvdimension för fästet på projektorn för att montera den i takfäste? Och hur långt ner skruvarna går?

Postad 13 October 2005 - 17:17

Unregistered3ef01984
  • Unregistered3ef01984
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
m3 ca 10 mm djupt

Postad 13 October 2005 - 17:41

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0
Kör nu med progressiv komponent.
Ska låna hem en dvdspelare med HDMI och testa.
Kör nu Pioneer 380 och ska testa bl.a Marantz 7600 och någon i 3000-4000kr klassen från lefflers sedan försöka få låna från hifiklubben Denon 1920.

Väntar bara så lite flera dvd-spelare kommer ut då många lanserar just nu i höst.

Mvh Anton

Postad 13 October 2005 - 19:04

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Skulle det inte komma en ny firmware till projen? Nån som vet nått om den? ;)

Postad 13 October 2005 - 23:02

nilin
  • nilin
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hallå,

Jag fick min LG-JT 92 idag från komplett och var skitglad. Köpte adaptrar RCA hona-hona )på classe) för att kunna koppla ihop VGA --> komponent (från LG) till min egna komponentkabel vidare till min DVD (Amitech 830).

Till min stora besvikelse är bilden i mitten defekt. Det är som en vertikal pixelrad som har helt galna färger. Detta inträffar med VGA-ut från datorn, komponent-konfigen jag beskrev ovan ut från DVD, samt med komposit ut från DVDn.

Min stora fråga, det är fel på min projektor väl?

Dessutom fick jag skuggningar i mina DVD-menyer, samt att det som skulle vara svart blev daskigt grått i film. Vad är det som är galet?:P

Väntar tacksamt på svar...

Postad 13 October 2005 - 23:23

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Hallå,

Jag fick min LG-JT 92 idag från komplett och var skitglad. Köpte adaptrar RCA hona-hona )på classe) för att kunna koppla ihop VGA --> komponent (från LG) till min egna komponentkabel vidare till min DVD (Amitech 830).

Till min stora besvikelse är bilden i mitten defekt. Det är som en vertikal pixelrad som har helt galna färger. Detta inträffar med VGA-ut från datorn, komponent-konfigen jag beskrev ovan ut från DVD, samt med komposit ut från DVDn.

Min stora fråga, det är fel på min projektor väl?

Dessutom fick jag skuggningar i mina DVD-menyer, samt att det som skulle vara svart blev daskigt grått i film. Vad är det som är galet?:P

Väntar tacksamt på svar...

<{POST_SNAPBACK}>

Med största sannolikhet JA...

Är supernöjd med min, inga som helst bildproblem... bilden är SUPER. Lätt bättre än min förra plasma:s!

Interlace via DVD är docl inte att rekomendera, men det visste vi ju innan. Tycker progressiv är kanon! Men eftersom datorn och dvd:n går på samma input (vga) så kanske man ska kolla efter en dvd med hdmi/dvi istället... eller hur ska man lösa det?

Det enda negativa är just att den bara har två högkvallitativa ingångar...

Postad 14 October 2005 - 08:07

Micke B
  • Micke B
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Också grymt nöjd med min som jag fick i förrgår (Trots att den förnärvarande projicerar på ett lakan på väggen :P ) .

Det enda som strular är att jag efter ändlösa timmars meckande inte lyckas få grafikkortet att sända widescreen upplösning till projjen. Använder den som sekundär skärm via dvi. Det går att köra 16:9 på monitorn så grafikkortet klarar det, men av nån anledning vägrar den acceptera widescreen till projjen. Grymt irriterande!!!

Kör med Geforce fx5600. Är det någon som har nån aning om vad det kan vara?

Postad 14 October 2005 - 13:53

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Också grymt nöjd med min som jag fick i förrgår (Trots att den förnärvarande projicerar på ett lakan på väggen :P ) .

Det enda som strular är att jag efter ändlösa timmars meckande inte lyckas få grafikkortet att sända widescreen upplösning till projjen. Använder den som sekundär skärm via dvi. Det går att köra 16:9 på monitorn så grafikkortet klarar det,  men av nån anledning vägrar den acceptera widescreen till projjen. Grymt irriterande!!!

Kör med Geforce fx5600. Är det någon som har nån aning om vad det kan vara?

<{POST_SNAPBACK}>

Tanka hem Powerstrip och ställ in upplösningen där. Fick jag göra.

Postad 14 October 2005 - 14:47

Unregisterede8e7c0b9
  • Unregisterede8e7c0b9
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Om man måste köra komposit video signal för NES och SNES, skulle detta inte bli speciellt bra bild med denna projektor då?

Postad 14 October 2005 - 16:34

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

• 842 inlägg
  • 0
Vilket läge ska man köra på lampan för att slita så lite som möjligt på den? Är det silent mode lr?
Sen hur kör man proggresiv komponent? Jag kör via vga - komponent från min pioneer 380.
Sen vilka inställningar kör ni med ?

Postad 14 October 2005 - 17:19

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Vilket läge ska man köra på lampan för att slita så lite som möjligt på den? Är det silent mode lr?
Sen hur kör man proggresiv komponent? Jag kör via vga - komponent från min pioneer 380.
Sen vilka inställningar kör ni med ?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja silent mode är det skonsamma läger (även kallat ECO)

Progressiv bild ställer du in på dvd:n. (om det inte finns så har du antagligen inte progressiv scan) Ny dvd är då att rekmomedera då det är stor skillnad på bildkavlite mellan interlace och progressiv.

Om du inte vet vad du kör så är det bara att trycka på source på fjärren, då ser du upplösningen (i antal linjer) samt ett P eller I, P=progrresiv.

Har inte hunnit ställa in något, först tänkte jag köpa bigscreens test och köra med hans rekomnderade inställningar.

Postad 14 October 2005 - 18:15

Torrfura
  • Torrfura
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Okej, jag är rådlös.

Kan någon ge bästa tipset för att få bästa möjliga bild ur en x-box till lg'n? Det visade sig (klumpigt av mig) att min reciever inte hade, som jag trott, en komponentingång också. Det finns en VGA adapter till xboxen, men den kostar 995:- och jag antar att bilden inte blir underbar om man kopplar xbox-> adapter -> komponentomvandlare -> vga..

Tycker det är en grym projektorn när man kollar från dator / dvd-spelare, men jag kanske borde ha undersökt lite nogare vad jag egentligen behövde för ingångar etc, då jag trots allt ämnar att se ca 98% av allt jag ser via min xbox.

det känns väldigt tungt just nu. lätta upp min helg!

Postad 14 October 2005 - 18:33

Unregistered9c603b2b
  • Unregistered9c603b2b
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
ENKELT!

Köp ett HD-pack ( High definition ) till din xbox, och kör progressiv komponent från den! Blir helt lysande! Kostar cirkus 400:-

Denna kabel finns b la på www.psxcare.com

Postad 14 October 2005 - 18:49

Torrfura
  • Torrfura
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Köpte ett HD-Pack i tron om att det var den boxen jag köpte, men icket, fick istället xbox->komponent, men inte den där kopplingsdosan...

nåväl, bara att bita i det sura äpplet och köpa det du rekommenderar!

Men då måste jag koppla den med medföljande komponent->vga adaptern va? Så då måste jag köpa en komponent -> vga sladd på ca 8m (om jag inte bygger en egen, men min tid räcker tyvärr inte riktigt till :/), så summa kardemumma landar kabelkalaset på ringa 2000:-.

Vill inte ha xboxen ståendes vid örat eftersom den inte är direkt tystlåten.

Det känns fan riktigt tärt.

Postad 14 October 2005 - 18:49

Unregisterede8e7c0b9
  • Unregisterede8e7c0b9
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
jahapp... Då har jag köpt en sådan här också!
Men det priset så kan man helt enkelt inte stå emot. Bilkdkvaliten ska ju inte vara fyskam och lamporna är billiga också. Vad mer kan man önska sig?

Dock är det ju det där med min komposit signal. Om jag gör om den komposit signal man får från TV-Spel till komponent genom en receiver. Blir det några problem med bilden då?

Postad 14 October 2005 - 20:06

nilin
  • nilin
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hej igen,

Tänkte kolla om någon annan har problem med skuggningar i bilden. På textningen och på allt annat får jag jobbiga skuggningar nämligen. Jag kör VGA --> komponent adapter och har förlängt denna med en annan komponentkabel. Som jag skrev tidigare har jag dessutom en vertikal pixelrad som är galen så jag tänkte om skuggningen (samt halvtaskig skärpa) kan vara symptom på en trasig projektor också?

Dessutom undrar jag om någon kollat på Sin City på denna projje. Jag blev helt galen av regnbågar (och min flickvän) och kunde inte kolla mer än 5 minuter:(

Blir det bättre bild med DVI än komponent?

mvh
Nisse

Postad 15 October 2005 - 11:29

Torrfura
  • Torrfura
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Nu kör jag med XBOX HD pack från Xboxen, får också skuggor på text etc, och skarpa färgkanter i filmer osv.. Alltså som det beskrevs ovan.. xbox -> komponentdosa -> komponent -> vga (som följer med)... tror ni det blir så pass stor skillnad att det är värt att köpa en Supra 3 komponentkabel för 900:-?

Njae hörrni, helt ärligt tror jag nog att jag skulle satsat på MT 200 istället, och fått komponent rakt in i projektorn. Känns verkligen att LG:n är gjord för DVI ingången enbart.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.