Avslöjat och avslöjat... Någon i debatten nämnde hans fullständiga namn helt enkelt.
Men du visste väl innan ändå? Det kan väl inte undgått dig eller PML?
Tv-avgiften/tv-licensen & den nya medieavgiften
Startad av
Izor
, sep 24 2004 10:42
616 svar till detta ämne
Postad 28 september 2018 - 13:44
Men du visste väl innan ändå? Det kan väl inte undgått dig eller PML? Postad 28 september 2018 - 13:48 Ja? Förstår inte vad du vill komma fram till.
SVT har valt att inte gå ut med namn och bild på en man som blivit åtalad för våldtäkt men är ännu inte dömd. Ser inget konstigt med det alls egentligen. Postad 28 september 2018 - 13:52
Vad hände med oskyldig tills motsatsen har bevisats? Det är väl just ett bevis på att SVT försöker vara opartiska, och att de har lärt sig av allt som har hänt på sistone.
Du greppar efter mindre och mindre halmstrån Postad 28 september 2018 - 14:09
Jag menar att det blir lite löjligt när i stort sett hela Sverige vet vem det är. Sen om SVT följer sina interna regler är inget jag har nåt att anmärka på. Känns som sagt lite löjligt när man slår över till fyran och får se hans nuna i närbild. Redigerat av Buddypresley, 28 september 2018 - 14:10. Postad 28 september 2018 - 17:11 Postad 28 september 2018 - 17:20 Postad 28 september 2018 - 17:28 Nu hittar du på. Jag sa bara att om man enbart tittar på SVT så missar man saker som händer i världen. Räcker med att slå över till fyran. Postad 28 september 2018 - 18:45 PS kommer att överleva oss båda. Eftersom PS har regler som både skyddar oss från skev presentation och främjar dess självklara existens. Skratt. Redigerat av PML73, 28 september 2018 - 19:07. Postad 28 september 2018 - 20:06 Jag har egentligen släppt diskussionen. Men jag kom på ett tydligt sätt att illustrera vad som kan hända om man ser hela perspektivet.
Som sagts tidigare i tråden så har SVT på 10 år tappat ungefär 1/5-del av förtroendet, det är -20%. TV4 har tappat ungefär 40% och TV3 ungefär halverat, alltså -50%. Dom siffrorna har jag nämnt tidigare och det är väl ingen som har protesterat mot matematiken. Det är förhoppningsvis inga konstigheter.
Jag har refererat till en allmän nedgång i förtroende som påverkar all media. Hur stor den är kan vara lite svårt att bedöma men säg för enkelhets skull att det är medelvärdet av de tre nämnda aktörerna. Det blir 110/3 = ca 35%.
Nu kommer det pedagogiska greppet som är väldigt enkelt.
Tänk er en vattenyta som ligger på 0%, sedan tar vi tre öar som heter SVT, TV3 och TV4 dom ligger också på 0%. Alla börjar på samma nivå, d v s ingen förändring. Jag resonerar bara i termer om förändring, enkel matematik.
Nu sjunker allt, den allmänna nivån sjunker 35%, SVT 20% och så vidare. Om man då säger att media som helhet har tappat 35% så tror jag en del förstår vad som händer när man tar detta perspektivet.
Nu har SVT gått upp 15% relativt gruppen som helhet, TV4 har tappat 5% och TV3 15% ner.
Sedan kan man ha synpunkter på resonemanget. Den som orkar kan ju ta in alla siffror från olika undersökningar och se vad som händer. Syftet är att illustrera på ett enkelt sätt. Jag tror majoriteten förstår resonemanget även om man inte gillar resultatet.
Därmed inte sagt att SVT sköter allt perfekt. Men den stora förtroendekrisen, finns den överhuvudtaget? Redigerat av Mr_Tom, 28 september 2018 - 20:11. Postad 28 september 2018 - 21:42
Om det är mig du syftar på så är inlägget inget resultat av desperation. Snarare ett enkelt försök att illustrera data i ett större perspektiv. Kanske helt misslyckat
Edit: Men jag håller med om att metoden är skakig med tanke på att det är lite data som används. Redigerat av Mr_Tom, 28 september 2018 - 21:46. Postad 28 september 2018 - 21:55 Nej, jag syftade på Buddys envishet med att påpeka att "kulturprofilen" inte har blivit uthängd på SVT. Postad 28 september 2018 - 21:57
Då är det lugnt. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |