Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsungs SlimFit 32" CRT HDTV

1156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung WS-32Z308P (TV) 2 4,69 (15) Inga priser
Samsung WS-32Z409PQ (TV) 1 (0) Inga priser
Samsung WS-32Z409TQ (TV) 1 7 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 13 augusti 2005 - 14:39

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Ang. detta med geometri så vill jag bara påpeka att det inte existerar en enda CRT-TV/Monitor/projektor i hela världen som har perfekt geometri.
Detta är faktiskt en av de punkter där en digital display alltid är bättre (om det inte är ngt fel på den).
Se'n skall man såklart inte acceptera geometrifel som är så stora så att filmupplevelsen störs. :blink:

Postad 13 augusti 2005 - 14:43

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Alltså - att visa 540 linjer, progressivt, från en 1080i-signal - det kan inte en "vanlig" widescreen göra.

Det roliga med denna TV är inte att den kan visa "äkta" HDTV, utan det roliga verkar vara att det är ett extremt billigt alternativ att komma närmre "äkta" HDTV - och detta med naturlig färgåtergivning och fantastisk kontrast, jämfört med digitala displayer.

Är det bättre att se på HDTV på denna än på en "vanlig" TV?
Ja, antagligen.

Är det bättre att se på HDTV på denna än en lågupplöst plasma/LCD?
Ja, antagligen, om man inte vill ha mer än 32 tum - då är det ju dumt. :blink:

Finns det bättre alternativ för den som vill ha en snygg, slimmad widescreen som kan visa lite av HDTV:s fulla glans?
Nä, inte till detta pris.

Postad 13 augusti 2005 - 17:31

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Är det bättre att se på HDTV på denna än på en "vanlig" TV?
Ja, antagligen.

Är det bättre att se på HDTV på denna än en lågupplöst plasma/LCD?
Ja, antagligen, om man inte vill ha mer än 32 tum - då är det ju dumt. :blink:

Finns det bättre alternativ för den som vill ha en snygg, slimmad widescreen som kan visa lite av HDTV:s fulla glans?
Nä, inte till detta pris.

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket bra skrivet!

Känns som detta svarar på allt i tråden utan att välja ett läger bra/dåligt.....

Redigerat av Unregistered40880, 13 augusti 2005 - 17:32.

Postad 13 augusti 2005 - 17:40

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
fan först var ja inne på en lcd 32a för dryga 15k, sen var ja nära att köpa plasma 42a för 25k, men nu känns det som denna tv verkligen är ett alternativ.

Att det ska funka att lira xbox360 verkar ju framgå ur tråden, hur blir det med ps3 då och kvaliten där?

Postad 13 augusti 2005 - 19:16

korpenkraxar
  • korpenkraxar
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Att det ska funka att lira xbox360 verkar ju framgå ur tråden, hur blir det med ps3 då och kvaliten där?

<{POST_SNAPBACK}>

Så vitt jag vet kommer PS3an med två HDMI-uttag för HDTV. Jag känner tyvärr inte till någon HDMI->komponent-konverter. Men dom dyker förhoppningsvis upp när det kommer fler HDTV-gadgets på marknaden.

Postad 14 augusti 2005 - 07:58

bompaholm
  • bompaholm
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej

Varför r den så dyr i Sverige? Närmare 9000:- och ingen verkar sälja den..

Danmark kostar den under 6000:- - http://www.shopman.d...?productid=3859

Postad 14 augusti 2005 - 09:05

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

• 842 inlägg
  • 0

Hej

Varför r den så dyr i Sverige? Närmare 9000:- och ingen verkar sälja den..

Danmark kostar den under 6000:- - http://www.shopman.d...?productid=3859

<{POST_SNAPBACK}>

https://www.prisjakt....php?p=31788&o=

Finns från 7300:-

Postad 14 augusti 2005 - 09:11

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0

Mycket bra skrivet!

Känns som detta svarar på allt i tråden utan att välja ett läger bra/dåligt.....

Tack. ;) Det var precis det som var syftet. Kul när man lyckas formulera det man menar... :D

Postad 14 augusti 2005 - 14:56

Unregisteredb2bbb925
  • Unregisteredb2bbb925
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag hade verkligen sett fram emot den här tvn. men nu avaktar jag tillsvidare.Att den inte är riktig 720p suger. Och det är helt idiotiskt att den dessutom inte stöder vga men framförallt hdmi när istort sätt alla nästa generations tvspel kommer använda detta.

Jag får helt enkelt hålla ut tills någon släpper en bra crt eller tills sed eller vad det nu heter ersätter plasma och lcd.

Postad 14 augusti 2005 - 15:36

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
De som har denna tv är ju jättenöjda.
Vad förväntar du dig för 7200. Att den kan trolla med knäna eller?

Postad 14 augusti 2005 - 15:44

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0

Jag hade verkligen sett fram emot den här tvn. men nu avaktar jag tillsvidare.Att den inte är riktig 720p suger. Och det är helt idiotiskt att den dessutom inte stöder vga men framförallt hdmi när istort sätt alla nästa generations tvspel kommer använda detta.

Jag får helt enkelt hålla ut tills någon släpper en bra crt eller tills sed eller vad det nu heter ersätter plasma och lcd.

<{POST_SNAPBACK}>

SED-tv är synnerligen intressant, eftersom den tekniken har alla fördelarna som CRT tv-apparater har (jämfört med digitala skärmar), men också har fördelarna med fast bildmatris precis som digitala skärmar.

Det tråkiga med SED-tv är att de har varit "på gång" i ett antal år nu, men än så länge så är det ingen som har sett något annat än en prototyp...

Man ska kanske inte hålla andan i väntan på SED m.a.o...

Tummarna däremot håller jag stenhårt...

Postad 14 augusti 2005 - 16:09

jontebs
  • jontebs
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
bra alternativ till denn tv är
http://www.megastyle...od.php?id=32652 8995 just nu
Xoro 32" Widescreen LCD-HDTV

Postad 14 augusti 2005 - 17:36

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

För mig som "normal" användare med bara analog tv-mottagning så är den här kanon, knivskarp bild på dvd och ps2. Allt jag behöver ;)

Postad 14 augusti 2005 - 18:42

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

För mig som "normal" användare med bara analog tv-mottagning så är den här kanon, knivskarp bild på dvd och ps2. Allt jag behöver ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör Komponent ut från min reciver till tvn. Till recivern kör jag komponent från både DVD spelare och DVD-HDD inspelare och från diigitalboxen kör jag en fet scart in i dvd inspelaren. Jag har alltså bara komponent in i tvn och styr allt med recivern. Analogt kör jag bara i nödfall om jag måste spela in nåt på dvd inspelaren.

När PS3 kommer så har säkerligen många recivrar HDMI eller DVI in och konvertering till komponent.

Redigerat av Redfaction, 14 augusti 2005 - 18:43.

Postad 14 augusti 2005 - 18:48

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

bra alternativ till denn tv är
http://www.megastyle...od.php?id=32652 8995 just nu
Xoro 32" Widescreen LCD-HDTV

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, du har inte läst många trådar om 32" LCD eller? Det finns tre trådar på förstasidan om bättre 32" LCD än Xoro. Den har ej fått så bra kritik.

Däremot har Viewpa, Medialine och Acer fått bättre kritik.
Medialine finns även på www.megastyle.com

Sorry för offtopic.

Postad 14 augusti 2005 - 18:59

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag kör Komponent ut från min reciver till tvn. Till recivern kör jag komponent från både DVD spelare och DVD-HDD inspelare och från diigitalboxen kör jag en fet scart in i dvd inspelaren. Jag har alltså bara komponent in i tvn och styr allt med recivern. Analogt kör jag bara i nödfall om jag måste spela in nåt på dvd inspelaren.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar du då? Komponent är ju analogt?!

När PS3 kommer så har säkerligen många recivrar HDMI eller DVI in och konvertering till komponent.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tvivlar på det alltså, däremot kommer det nu en del förstärkare som har komponent -> hdmikonvertering. Finns det någon förstärkare som har nerkonvertering av bilden alls? Har ingen koll på det.
Men det borde ju gå att få ut en hyffsad analog bild från ett PS3 också förhoppningsvis, i värsta fall får man väl köra scart RGB -> komponentomvandlare eller liknande.

edit: En lösning är ju att köpa en extern scaler med komponent ut, men då blir det nästan billigare att köpa en ny tv.

Redigerat av Martin.M, 14 augusti 2005 - 19:02.

Postad 14 augusti 2005 - 19:24

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar du då? Komponent är ju analogt?!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tvivlar på det alltså, däremot kommer det nu en del förstärkare som har komponent -> hdmikonvertering. Finns det någon förstärkare som har nerkonvertering av bilden alls? Har ingen koll på det.
Men det borde ju gå att få ut en hyffsad analog bild från ett PS3 också förhoppningsvis, i värsta fall får man väl köra scart RGB -> komponentomvandlare eller liknande.

edit: En lösning är ju att köpa en extern scaler med komponent ut, men då blir det nästan billigare att köpa en ny tv.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja komponent är den bästa analoga kopplings varianten, hurså?

Tror att priser på sånna produkter kommer att sjunka då många har ju köpt Plasma utan digitala ingångar och många vill inte ha en kass plasma utan vill ha kvar sin crt tills det finns ett bra alternativ i bra prisläge.

Postad 14 augusti 2005 - 20:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du skrev:

Analogt kör jag bara i nödfall om jag måste spela in nåt på dvd inspelaren.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 14 augusti 2005 - 20:22

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Han skrev väl lite klumpigt, inget att hetsa upp sig för

Postad 14 augusti 2005 - 20:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Han skrev väl lite klumpigt, inget att hetsa upp sig för

<{POST_SNAPBACK}>

Här hetsas inget, jag undrade vad som menades bara.

Postad 14 augusti 2005 - 20:57

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Det kan bli lite klumpigt skrivet ibland. Han vet ju att komponent är anlogt så det var ju någon feltanke bara

Postad 14 augusti 2005 - 23:58

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du skrev:

Analogt kör jag bara i nödfall om jag måste spela in nåt på dvd inspelaren.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag menade ju analog tv, alltså direkt från väggen utan digitalbox.

Postad 15 augusti 2005 - 01:48

korpenkraxar
  • korpenkraxar
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Till recivern kör jag komponent från både DVD spelare och DVD-HDD inspelare och från diigitalboxen kör jag en fet scart in i dvd inspelaren. Jag har alltså bara komponent in i tvn och styr allt med recivern.

Kör du din Pioneer DV-470 i galleriet på komponent? Visst kan den köra scart m. RGB oxå? Sitter själv med en Pioneer 646A som jag haft ett par år nu, som både CD-, DVD- och DVD-Audio-spelare, och är klart sugen på Slimfiten. Skitbra ljud och ok bild med spelaren, men den har bara interlaced RGB-scart som bästa bild-anslutning, alltså varken progressive, komponent eller HD-uppskalning som man hittar på "kinaspelarna" nuförtiden.

Om du har tid och lust, skulle du kunna jämföra din spelares komponent vs. scart på din Slimfit? Skaffar man sig en TV som pallar 480p/576p/1080i kanske man borde byta DVDn oxå, om bilden kan bli tillräckligt mycket bättre...

... vad man nu menar med tillräckligt ;)

Lite offtopic här, men hur förhåller sig generellt kretsarnas kvalité till anslutningsmetoderna när det kommer till bildkvalité? Alltså, kan en "bra" RGB-scart på en spelare med bra bild-DAC producera bättre bild än en medioker komponent-spelare vad gäller färger, skärpa/detaljer/flimmer...?

Postad 15 augusti 2005 - 08:06

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Till recivern kör jag komponent från både DVD spelare och DVD-HDD inspelare och från diigitalboxen kör jag en fet scart in i dvd inspelaren. Jag har alltså bara komponent in i tvn och styr allt med recivern.

Kör du din Pioneer DV-470 i galleriet på komponent? Visst kan den köra scart m. RGB oxå? Sitter själv med en Pioneer 646A som jag haft ett par år nu, som både CD-, DVD- och DVD-Audio-spelare, och är klart sugen på Slimfiten. Skitbra ljud och ok bild med spelaren, men den har bara interlaced RGB-scart som bästa bild-anslutning, alltså varken progressive, komponent eller HD-uppskalning som man hittar på "kinaspelarna" nuförtiden.

Om du har tid och lust, skulle du kunna jämföra din spelares komponent vs. scart på din Slimfit? Skaffar man sig en TV som pallar 480p/576p/1080i kanske man borde byta DVDn oxå, om bilden kan bli tillräckligt mycket bättre...

... vad man nu menar med tillräckligt ;)

Lite offtopic här, men hur förhåller sig generellt kretsarnas kvalité till anslutningsmetoderna när det kommer till bildkvalité? Alltså, kan en "bra" RGB-scart på en spelare med bra bild-DAC producera bättre bild än en medioker komponent-spelare vad gäller färger, skärpa/detaljer/flimmer...?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker komponent ger mer stabila färger och mer korrekt färgåtergivning.

Köp en 470 och uppdatera den med crackad firmware så kan du kör dvd audio och sacd i stereo på den.

Postad 15 augusti 2005 - 17:04

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
tänkte beställa ida men ingen verkar ha ngt klart leveransbesked att ge, orka gå o vänta på sin tv i flera månader :)

Postad 16 augusti 2005 - 17:07

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

tänkte beställa ida men ingen verkar ha ngt klart leveransbesked att ge, orka gå o vänta på sin tv i flera månader  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

maila fyndbörsen de har säkert nån hemma då de enligt dem själva ska ha allt de ha ri listan hemma på lager utom kanske vissa nya produkter.

Postad 16 augusti 2005 - 18:54

Poka64
  • Poka64
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Redfaction, hur är möjligheterna för en visning av din tv IRL :huh:

Postad 16 augusti 2005 - 18:58

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Varför kan ni inte slänga in lite fler bilder på era samsungs

Postad 16 augusti 2005 - 19:04

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

tänkte beställa ida men ingen verkar ha ngt klart leveransbesked att ge, orka gå o vänta på sin tv i flera månader  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

maila fyndbörsen de har säkert nån hemma då de enligt dem själva ska ha allt de ha ri listan hemma på lager utom kanske vissa nya produkter.

<{POST_SNAPBACK}>

tack för det, har mailat nu :huh:

Postad 16 augusti 2005 - 19:55

Unregistereded802403
  • Unregistereded802403
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
mera bilder o utlåtande tack :huh:

Postad 16 augusti 2005 - 21:18

niben
  • niben
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Om jag förstått alla här rätt;

Om jag vill ha en produkt som kan visa bra bild från min DVD med komponent samt i den osäkra framtid som råder kunna hjälpligt visa HDTV bild från TV den dagen man går över till detta så kan detta vara en produkt för mig.

Design är förvisso viktigt så där vore en LCD/Plasma outstanding men jag vet av erfarenhet att praktiskt blir snyggt (min nedsänkta diskho i ekskiva är förvisso snygg men en hel diskho i stål är nått jag vill ha varje dag, om ni fattar vad jag menar).

Är detta en produkt som ger en bild motsvarande 20000 kr produkter av "platt" typ och den enda uppoffringen man gör är storleken?

Postad 16 augusti 2005 - 21:50

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
släpper inte in okända för visning speciellt inte när jag bor i en av Sveriges kriminellaste städer.

Postad 16 augusti 2005 - 23:17

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Äsch då... så du bangar att bli silvertejpad och få ett rött äpple i munnen ? ;)

släpper inte in okända för visning speciellt inte när jag bor i en av Sveriges kriminellaste städer.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 17 augusti 2005 - 00:14

korpenkraxar
  • korpenkraxar
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Äsch då... så du bangar att bli silvertejpad och få ett rött äpple i munnen ? :huh:

Jag är på! :huh: Har dock inte TVn :D

Postad 17 augusti 2005 - 08:36

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0

Design är förvisso viktigt så där vore en LCD/Plasma outstanding men jag vet av erfarenhet att praktiskt blir snyggt (min nedsänkta diskho i ekskiva är förvisso snygg men en hel diskho i stål är nått jag vill ha varje dag, om ni fattar vad jag menar).

Underbart skrivet! På pricken. :huh: Får man citera??

Postad 17 augusti 2005 - 14:04

Poka64
  • Poka64
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, lugnt det, men att säga att gävle är en av sveriges mest kriminella städer är ju lagomt överdrivet :)

Postad 17 augusti 2005 - 15:34

jontebs
  • jontebs
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Sista augusti har fler meddelat mig att samsung sänder slimmen

Postad 17 augusti 2005 - 16:45

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, lugnt det, men att säga att gävle är en av sveriges mest kriminella städer är ju lagomt överdrivet :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr var det svaret vi fick när vi var på studiebesök på krim här i stan. Och en sak som de sa som jag tycker stämmer väldigt bra va att Gävle är bäst på att vara sämst. Allt är statistik i % så vi har mest i förhållande till antal invånare. Vi har mest knark, mest personöverfall (rån på öppen gata), mest misshandel.

Postad 17 augusti 2005 - 17:01

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1 088 inlägg
  • 0

Tyvärr var det svaret vi fick när vi var på studiebesök på krim här i stan. Och en sak som de sa som jag tycker stämmer väldigt bra va att Gävle är bäst på att vara sämst. Allt är statistik i % så vi har mest i förhållande till antal invånare. Vi har mest knark, mest personöverfall (rån på öppen gata), mest misshandel.

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte mest nedfall från Tjernobyl utanför fd Sovjetunionen :)

Postad 17 augusti 2005 - 18:01

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Gävle är helt enkelt inte omtyckt av någon "där uppe" ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte mest nedfall från Tjernobyl utanför fd Sovjetunionen ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 17 augusti 2005 - 18:05

korpenkraxar
  • korpenkraxar
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Under tiden som ovanstående pågår väntar vi på fler tester, reviews och bilder :)

Postad 18 augusti 2005 - 08:25

Bonzinho
  • Bonzinho
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
fick min slimfit i veckan från technik-direkt, och började installera och testa igår kväll. har dock problem med komponentkopplingen från min denon dvd-1720. färgerna återges inte korrekt på tv'n. verkar sakna blått typ....
fel i inställningarna eller på kabeln? ska kolla vidare i dvd inställningarna ikväll.

annars är bilden mycket bra med scart från digita källa. klart nöjd.

Postad 18 augusti 2005 - 14:52

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Taget från dhanjel's galleri...
https://www.prisjakt...=41202&pic=.jpg

PÅ BILDEN iaf.., verkar tv'n onekligen ha geometriska fel.... kolla exempelvis mitt i bottenkanten av bildsignalen..... och i övre högerkant,,, eller kanske på båda sidorna, ser ut som att bilden hänger på en tråd i mitten och att kanterna hänger lite hur de vill,, nåja kanske bara på bilden?

. Visst min sony KV32LS60E, har geomietrifel uppe i högerkant och i vänster nederkant, men det är i självaste hörnet, (cirka 2cm") och att linjerna går lite snett... med andra ord inget man stör sig på... Alla CRT-Tv har geometrifel men sen finns det vissa som är mer och andra som är mindre synbara, det är lite svårt att slippa gravitation här på jorden, vilket är huvudanledningen för geometrifel :)

Redigerat av Unregisteredef3dcc08, 18 augusti 2005 - 14:58.

Postad 18 augusti 2005 - 15:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Omg, den där tvn skulle jag skicka tillbaka om det inte går att rätta till. Inte direkt kul att sitta och titta på den där bilden.

Postad 18 augusti 2005 - 15:16

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Taget från dhanjel's galleri...
https://www.prisjakt...=41202&pic=.jpg

PÅ BILDEN iaf.., verkar tv'n onekligen ha geometriska fel.... kolla exempelvis mitt i bottenkanten av bildsignalen..... och i övre högerkant,,, eller kanske på båda sidorna, ser ut som att bilden hänger på en tråd i mitten och att kanterna hänger lite hur de vill,, nåja kanske bara på bilden?

. Visst min sony KV32LS60E, har geomietrifel uppe i högerkant och i vänster nederkant, men det är i självaste hörnet, (cirka 2cm") och att linjerna går lite snett... med andra ord inget man stör sig på... Alla CRT-Tv har geometrifel men sen finns det vissa som är mer och andra som är mindre synbara, det är lite svårt att slippa gravitation här på jorden, vilket är huvudanledningen för geometrifel :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma fel på min och jag ringde samsungs home support idag och de ska komma och fixa problemet eller så får jag en ny tv allt detta utan att krångla, det enda de var fundersamma på var hur jag fått tag i tvn då det inte står i deras papper att den ska finnas i Sverige än.

Postad 18 augusti 2005 - 16:39

korpenkraxar
  • korpenkraxar
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Sheisse! (pardon my german)

Det var inte lite fel på den direkt. Hoppas det går bra med korrigeringen. Projiceringen på en plan skärmyta med denna TV är kanske är klurigt, men. "SlimFit" får ju inte bara innebära att man bara strukit en del av elektronstrålebanan och skitit i konsekvenserna.

dhanjel, vad kör du för upplösning och program ifrån datorn förresten? Varför fylls inte hela skärmen?

Postad 18 augusti 2005 - 17:09

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Sheisse! (pardon my german)

Det var inte lite fel på den direkt. Hoppas det går bra med korrigeringen. Projiceringen på en plan skärmyta med denna TV är kanske är klurigt, men. "SlimFit" får ju inte bara innebära att man bara strukit en del av elektronstrålebanan och skitit i konsekvenserna.

dhanjel, vad kör du för upplösning och program ifrån datorn förresten? Varför fylls inte hela skärmen?

<{POST_SNAPBACK}>

Han kör säkert bara komposit ut från grafikkortet eller så har han nvidia.

Postad 18 augusti 2005 - 17:38

jontebs
  • jontebs
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
noob fråga h :) hur i helskotta ser ni att det är geometri fel ??
läser era utlåtanden ser dock inte var felen är trots era beskrivningar
Solen är i vägen tycker jag förklara för mig hur ni ser setta så jag kan kolla på min slim när jag får hem den

Postad 18 augusti 2005 - 17:41

[Esc]
  • [Esc]
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

noob fråga h :) hur i helskotta ser ni att det är geometri  fel ??
läser  era utlåtanden ser  dock inte var felen är trots era beskrivningar 
Solen är i vägen tycker jag förklara för mig hur ni ser setta så jag kan kolla på min slim när jag får hem den

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrar också samma sak. Det som ni kallar geometrifel, kan lika gärna var kameralinsens fel. Lita inte på ett fotografi.

Postad 18 augusti 2005 - 18:49

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

noob fråga h :) hur i helskotta ser ni att det är geometri  fel ??
läser  era utlåtanden ser  dock inte var felen är trots era beskrivningar 

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrar också samma sak. Det som ni kallar geometrifel, kan lika gärna var kameralinsens fel. Lita inte på ett fotografi.

<{POST_SNAPBACK}>

ehh, nä
man ser ju tydligt bilden i relation till TVn
skulle bilden pga kameran vara förvrängd så är det extraordinärt osannolikt att den bara skulle vara färvrängd inuti den aktiva bildytan

man ser ju tydligt vart det buktar in och ut och det följer inte alls TVns "ramar" kring bilden

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.