Har aldrig fotat porträtt medvetet för att de ska bli bra. Kritik är välkommet. Det är min bror på bilden, så det drar ju ner helhetsintrycket en aning.
Jag hade gärna sett den som helkropps bild.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 05 August 2009 - 20:43
Jag hade gärna sett den som helkropps bild. Postad 05 August 2009 - 21:08
Tyvärr, då måste jag ta till paint Postad 06 August 2009 - 13:58
melanderhenrik: Fin bild, men som sagt ser de lite kapade ut vid benen.
Skitigt:
Postad 06 August 2009 - 14:43
CloudRabbit: Häliga kontraster!
Furuviks volontär....
IMGP0503.jpg 1.08MB
1 Antal nerladdningar1/500, F/5,6 @ 80mm ISO-100 Redigerat av Mikael_R, 06 August 2009 - 14:44. Postad 06 August 2009 - 21:58
Mitt tangentbord... Vad kan jag säga, jag älskar när folk som inte har koll på tangenterna försöker använda det...
keyboard.jpg 336.09K
0 Antal nerladdningar
Postad 06 August 2009 - 22:04
Hahahahaha, det skulle nog ta mig 5 minuter att skriva denna mening om jag hade det där skrivbordet!
Tack Mikael, jag tycker det med! Färgerna är knappt peakade med alls, det var underbart ljus vid tillfället! Postad 06 August 2009 - 22:13
Jisses vad massa fina bilder.... Man törs snart inte lägga in sina egna juuuee...
"Pilbågs-tävling". Bifogad fil(er)Postad 06 August 2009 - 22:16
Försök att få perspektiv så du ser pilarna komma mot kameran
(jag har druckit för mycket whisky nu märker jag ;I
U är på rätt ställe iallafall Postad 06 August 2009 - 22:25
Haha, det är ju underbart! Jag har funderat på att sätta små klistermärken på alla tangenter eller nåt för att få ett helt "blankt" tangenbord. Men jag vet inte riktigt om det går att göra snyggt utan att lämna spår efter sig, så vill inte testa på laptopen. Och den stationära har jag knappt använt på fem år eller så nu... (Detta inlägg är skrivet utan att titta på tangentbordet i stort sett, frågan är väl hur man skulle känna om man inte ens kan smygkolla som 'backup' Postad 06 August 2009 - 23:10
Stog man där framför levde man rätt farligt..Compaunderbågarna som sköt på 60 M sköt rakt igen tavlorna. Så dom fick byta tavlor för pilarna skulle stanna.. Så där stog man inte frivilligt inte framför.... Postad 07 August 2009 - 13:19
Hamsteren, jag hade roterat bilden så gallret blev horisontellt även om det skulle innebära att motivet blev lite snett (vet inte om staketet lutar irl?) Nu störs jag på att den är skuren olika
Melanderhenrik: även jag hade tagit med benen på det kortet - men eftersom du inte gjort det hade jag croppat lite på himlen för att få det att se mer medvetet ut - nu ser det ut som du siktat lite högt Cloudrabbit: Gillar kontrasterna, men tycker du dragit lite för mycket i kurvorna, så det vita fräter ut för mycket imo. Velodynamic: *Sound of jaw drop* - den skulle jag kunna ha på min vägg. Mayro: Rolig bild, men den saknar lite action. Jag skulle skjutit med större bländare = grundare DOF och lagt fokus antingen i framkant eller i bakkant på kortet för att ge mer djup - den känns lite platt. Det går iofs att fuska i ps i efterhand Grokken: Färgerna och skärpan är grymma - och pricken över i'et är ju mannen på taket! Wow! Och just det: Mitt bidrag till dagens foto: Stadshuskajen 1955
Enk_ping.jpg 948.88K
0 Antal nerladdningar17-40 @ f/4 1/1600 iso 400 Postad 07 August 2009 - 13:23
Jo har faktiskt också tänkt på det, men jag stog inte helt parallelt med "grinden" får väl se om det går att lösa med "lens correction" i PS Postad 07 August 2009 - 13:24
Öhhh - är det bara omflyttade tangenter eller har du mappat om i någon obskyr dvorak-klon? Har själv kör dvorak rätt mycket på jobbet, vilket alltid är lika roligt när kollegor försöker sig på.
Kan nog gå, annars när jag provade att rotera den lite och skar lite snävare så vart det bättre. Postad 07 August 2009 - 15:35
Tack. Nej, testa att ändra vitbalansen på din kamera så kommer du få lite andra resultat.
Ja båten gör sig bra Postad 07 August 2009 - 18:06
Näe, jag har inte mappat om tangenterna. Då skulle ju folk kunna använda min dator
Postad 08 August 2009 - 09:56
En liten snabbis från igår skall vidare och fota nu snart.
Jobbigt att vara ackrediterad ;-) Bullet, Växjö igår. Kan säga att jag höll på att skita ner mig när de sköt av pyrotekniken och jag stod precis emellan dem och visst inte att de skulle gå av. Bilden är direkt från kameran fotad i jpeg. Har inte hunnit kolla bilderna än mer än några så detta är bara ett litet smakprov ;-) Bifogad fil(er)Redigerat av Drey123, 08 August 2009 - 15:06. Postad 08 August 2009 - 11:38
Melanderhenrik..
Den skulle ditta fint en sen eftermidda på tomten för svalka ner dagen... Dreadlock. Håller helt med i ditt omdöme om min pilbågsbild... Den är riktigt platt. Sidoinfo runt bilden då.. Dessutom sattes det nått Svenskt rekord under tävlingen.. Eller om det var två sådana till o med.. Det var väl nått rekord även på deltävlingsavstånd om jag inte minns galet.. 4 st var i alla fall fotade på slutet för hamna i nån pilbågetidning... Dagens bild då.. Då "Ulf" och hans fru var här samtidigt med "Knoppen" och hans tjej så fångade jag "Ulf" på en bild under båtresan till "Ivö" "Ulf och Knoppen" är för många inom hifivärlden troligt igenkända ansikten... Så här är vår familjs mycket gode vän "Ulf" på semester i Blekinge/Skåne... Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 08 August 2009 - 22:17. Postad 08 August 2009 - 22:12
Mikael R..
Grymt fina färger i din bild!!... Grokken Detsamma i din bild.. Och Ponisch har startat starkt med sina fina "vykortsbilder" igen... Härligt.. Postad 09 August 2009 - 17:34
https://www.minhembi...c_id=307982.jpg
En bild jag tog nu ikväll på en åker nära mig. Försökte att enbart lägga fokus på vetet och jag tror jag lyckades rätt bra! ISO ligger på 100. Redigerat av Jeesper, 09 August 2009 - 17:35. Postad 09 August 2009 - 18:37
Jo det stämmer faktiskt bra nu när du säger det, den är rät mörk bilden. Lite mer grönt och kanske lite ljuare hade nog bara gjort gott!
Postad 09 August 2009 - 20:34
Mitt första bidrag i denna tråd som jag följt ett tag =)
Bifogad fil(er)Postad 09 August 2009 - 21:43
Mycket fin bild! Skickligt genomförd också. Och välkommen! Postad 09 August 2009 - 22:00 Snyggt, men jag hade velat göra horisonten aningen rakare. Snyggt första bidrag! Postad 09 August 2009 - 23:24 Håller med. Tror den också skulle passa bra som svartvitt. Wooden Knop:
Postad 10 August 2009 - 12:06 Och det är en fetisch vi får leva med. Jag tycker att många bilder blir snyggare och stilrenare när man, delvis eller helt, drar ned färgnivån. Sedan är det ju olika. En del bilder passar helt enkelt inte som svartvitt och en del passar bättre som det. Redigerat av Unregisteredcc23e210, 10 August 2009 - 12:08. Postad 10 August 2009 - 14:25
Tackar för kommentarerna =)
Kanske blir någon svartvit framöver men tycker den där ska vara färg men alla tycker ju olika =) Lägger upp en bild från flygfesten i Dala-Järna som var denna helg! Bifogad fil(er)Postad 10 August 2009 - 18:02
Det var en riktigt bra bild. Rakt mot kameran! Postad 10 August 2009 - 18:03
Då vi var på "ivö" stack Johan "Knoppen" och dom andra ner i själva gropen där brytning skett... Och jag och Ulf stannade uppe på kanten då vi inte hade skor för klättra i sand o rullsten mm... Efter en stund såg jag "Knoppen" utföra nått konstigt där nere på botten
"Dagens bild" blir därmed en "Paparazzi" bild av Johan "Knoppen" Lindroos... Men men.. Vad pysslar karln med ?? Bifogad fil(er)Postad 10 August 2009 - 18:04
Postad 10 August 2009 - 22:23 Mycket vacker bild!! Postad 11 August 2009 - 08:27
... Ja det var yoga.. Men såg rätt knepigt ut... Mikael R va också nära svaret... Redigerat av mayro, 11 August 2009 - 08:29. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |