Postad 01 April 2015 - 16:19
Bifogad fil(er)
Postad 03 April 2015 - 13:47
Fick då äntligen fibern inkopplad efter att bindningstiden på ADSL gick ur efter ett och ett halvt år.
Skit att ha fiber men ändå inte under så lång tid
bko.PNG 79.89K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Benkke, 03 April 2015 - 13:49.
Postad 03 April 2015 - 13:55
Jag har likadana. Vitt ljus är dock ganska så omöjligt att få med dom vilket är synd. Sedan är de inga direkt ljusstarka monster ![]()
Vill du ha 4st till är det bara att hojta ![]()
Postad 03 April 2015 - 15:07
Vitt är något blåskiftande, ja. Helnöjd då jag bytte ut 25W gula glödlampor som inte var några ljusmonster heller
Postad 05 April 2015 - 10:37
image.jpg 98.79K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av hassesolo, 05 April 2015 - 10:37.
Postad 05 April 2015 - 10:48
En Z-wave kontroller och några innsattsbrytare,dessutom några temp/fukt/ljus/rörelse-sensorer.
inköp.jpg 25.72K
3 Antal nerladdningar
Tillbaka Ner
Postad 07 April 2015 - 07:55
Kan du inte köra en liten recension av detta sen, är lite sugen på att köra något sånt här i vardagsrum + kommande altan.En Z-wave kontroller och några innsattsbrytare,dessutom några temp/fukt/ljus/rörelse-sensorer.
inköp.jpg
Tillbaka Ner
Postad 07 April 2015 - 09:50
Blev en ny macbook pro retina 15" dyr som skam,men vilken skönhet ;-)
166.jpg 111.21K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 April 2015 - 10:03
Kan du inte köra en liten recension av detta sen, är lite sugen på att köra något sånt här i vardagsrum + kommande altan.
Jorå, jag kan skriva lite redan nu; Vera Edge verkar funka bra, men jag har bara en liten installation ännu; en multisensor i garaget som upptäcker rörelse, tex att garageporten öppnar sig. Då triggas en signal till en insattsbrytare som tänder garagelyset. Jag har satt upp en regel som tänder altan-lyset vid solnedgång och släcker de kl 23.
När jag har fattat mera hur man sätter upp reglerna i Vera (dvs blivit professor på scenes) så ska jag bara tända garagelyset om det är tillräckligt mörkt...men det är jag för dum för att fatta hur man gör....
Jag har även testat lite plugins, bla att styra Harmony remoten (Harmony Ultimate). Man kan skrämma slag på dottern genom att sätta på TV remote från jobbet när man upptäcker att hon har kommit hem från skolan....
Kan vara lite meckigt att installer insattsbrytarna bakom lysknapparna, men man kan ju köpa wall-sockets istället, typ denna: https://www.m.nu/ono...ech-p-1781.html
En heeeelt ny prylvärd har öppnat sig !
Postad 07 April 2015 - 13:07
Skrämt slag på frugan och grabben när jag via på jobbet tänt och släckt via mobilen
Postad 09 April 2015 - 19:12
Ny bil, det var verkligen på tiden. Audi A4 Avant S-line Quattro 1.8T
Screenshot 2015-04-09 20.07.32.png 504.26K
0 Antal nerladdningar
Postad 09 April 2015 - 19:14
Den jag köpte klarar 600 + 1300 enligt kartongen...
Högst teoretiskt, tror jag. Men jag har likadan router, fungerar riktigt bra.
Postad 10 April 2015 - 20:15
Ser ut som en Wilfa kaffebryggare
jupp .. tycker den var ett steg upp mot Moccamastern jag hade innan
Redigerat av fristil, 10 April 2015 - 20:48.
Postad 10 April 2015 - 22:37
Min ena födelsedagspresent till mig själv från Ferrari Watches ![]()
Bifogad fil(er)
Postad 10 April 2015 - 22:39
Min ena födelsedagspresent till mig själv från Ferrari Watches
ser stiligt ut .. vad för urverk och pris?
Postad 10 April 2015 - 22:53
ser stiligt ut .. vad för urverk och pris?
Ingen aning om vad det är för urverk. Jag köpte den för att jag tyckte att den var riktigt läcker. Valde mellan den och Seiko SNP055P2 men möjligt att jag köper den med senare om den finns kvar i sortimentet då om ca ett halvår, ett år ![]()
Gav runt 3k för den.
Postad 10 April 2015 - 23:04
Ganska överkomligt jämfört med Seikon även om jag vet att Seiko är en äldre och en av dom ursprungliga klocktillverkarna och inte något snobb märke som har dykt upp på senare år
Men jag kände att en sån här klocka kan vara lika trevlig att ha också. Så Why not? ![]()
Postad 11 April 2015 - 11:05
Förmodligen blir grannarna mer nöjda än jag för detta inköp. Det blev ett par hörlurar för serietittning på kvällarna. Använt dom 2 kvällar och måste säga att jag är nöjd. Det är ett par Sony MDR-HW700DS, trådlösa hörlurar som simulerar 9.1-ljud. Testat lite olika filmklipp och visst ger det surroundljud, även om det inte kan mäta sig med en riktig anläggning. De serieavsnitt jag hunnit med har största fördelen jag märkt hittills varit hur tydlig dialogen blivit, lite lättare att hänga med i snacket. Har inte testat spel eller voice-lägena alls, eller hörlurarnas egna matrix-lägen med Dolby PIIz eller DTS Neo:X.
Nya Lurar.jpg 123.31K
0 Antal nerladdningar
Sen har jag efter en månads väntan fått mina mörkläggningsgardiner jag beställde från Lightinabox. Notan hamnade på 1100:- med gardiner, tull och moms samt gardinstång från IKEA. Som vanligt, förstår inte varför jag inte köpt mörkläggningsgardiner tidigare - mycket nöjd med resultatet (det blir nästan becksvart så det blir svårt att ta bild på dom In Action så att säga ).
Postad 11 April 2015 - 12:22
Inget stort inköp, fyrkantiga skåpknoppar från Ali i 10-pack
knoppb.jpg 23.72K
0 Antal nerladdningar
tyckte dom passade till leden i badrummet
ledb.jpg 24.86K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Benkke, 11 April 2015 - 12:22.
Postad 11 April 2015 - 17:42
Bifogad fil(er)
Postad 11 April 2015 - 19:00
Trodde jag skulle posta en bild på nyköpt automobil idag, men herrej*vlars vilket skit Fiat Freemont var......
Och det säljs tydligen mycket av denna bil!?
Ingen med mopedintresse+ kan ju ha köpt denna...............
Postad 11 April 2015 - 23:02
Då vart man med Suzuki då.
Klart underskattad hoj!
Rekommenderade en sådan till min jobbar kompis som kikar på en er6 som är den mest överskattade jag kört.
Visst ganska snygg och lätt körd men sjukt tråkig motor,
Postad 12 April 2015 - 08:52
Klart underskattad hoj!
Rekommenderade en sådan till min jobbar kompis som kikar på en er6 som är den mest överskattade jag kört.
Visst ganska snygg och lätt körd men sjukt tråkig motor,
Har åkt er6 i sju år och gillar verkligen den hojjen men kände att det var dags att byta hoj nu, så det kommer att bli en er6:a till salu snart...
Postad 12 April 2015 - 10:36
Har åkt er6 i sju år och gillar verkligen den hojjen men kände att det var dags att byta hoj nu, så det kommer att bli en er6:a till salu snart...
Kul med hoj dock har jag stödhjul fram ![]()
Bifogad fil(er)
Postad 13 April 2015 - 09:23
Ett par utomhushögtalare (andersson)som ska monteras ute i paviljongen, inga basmonter/high end/spela högt för hela kvarteret så klart men till lite soft musik jag vill ha när jag är ute så duger dom helt klart.
Köpte ett par likadana förra året som jag har monterade under takfoten vid altanen och för pengarna dom kostar är jag klart nöjd.
Redigerat av Unregistered30643, 13 April 2015 - 09:23.
Postad 13 April 2015 - 23:11
ooops!
Då lär du väl älska den här då.
Skulle jag inte vetat att det var en 650 första gången jag provade så skulle jag trott att det var en större motor.
Shoppade lite i helgen!

Redigerat av Turtle, 13 April 2015 - 23:12.
Postad 14 April 2015 - 00:11
Den Mustangen var riktigt snygg
Klockan var också riktigt läcker. Man kan tro att den kostar bra mycket mer än 69:- ![]()
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
86 bilder
1544 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?