* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 24 January 2010 - 21:46
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
vad får du för resultat på speedtest.net?
om du orkar testa. funderar på att skaffa det.
jo jag testa speedtest och fick dessa resultaten. Download: 2,42 Upload: 0,42 Ping: 154ms Då med telenors turbo internet. Sen om jag sitter och gjort detta test på ett omtimalt läge vet jag ej. Men jag är nöjd med snabbheten.
Postad 24 January 2010 - 22:42
PixelPatrik
-
PixelPatrik
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
http://www.skype.com...es/#allRatesTab
Konstigt det där med rockklassiker, det borde fungera...
Vad jag får fram där, så är priset till hemnummer inom sverige typ 19 öre/min, är det oavsett var i världen jag befinner mig då? Rockklassiker, alltså jag vet inte ens säkert om jag har rätt adress.. Vet nån vad det ska vara för en?
Postad 24 January 2010 - 22:54
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
Vad jag får fram där, så är priset till hemnummer inom sverige typ 19 öre/min, är det oavsett var i världen jag befinner mig då?
Rockklassiker, alltså jag vet inte ens säkert om jag har rätt adress.. Vet nån vad det ska vara för en?
mms://streaming.sbsradio.se/03872_Rockklassiker_low om det är Rockklassiker 106.7 du vill åt (byt ut low mot medium eller high om du vill ha bättre kvalite)
Postad 24 January 2010 - 23:20
PixelPatrik
-
PixelPatrik
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
mms://streaming.sbsradio.se/03872_Rockklassiker_low om det är Rockklassiker 106.7 du vill åt (byt ut low mot medium eller high om du vill ha bättre kvalite)
Tack, äntligen! Jag har googlat som fan, för deras egen sida är ju inte mkt till hjälp, de erkänner tillomed live i radion att det är skitsvårt att hitta på sidan ifall man vill skicka mail till dem ;D By the way så vill jag åt Rockklassiker 106,1, jag bor i malmö  Men nätradion säger väl 106,7, ###### 08er haha ;D Skämt åsido, tack för hjälpen, nu funkar det! En lite fundering bara: Low, medium eller high - vilket motsvarar vanlig FM? Telefonen verkade inte palla med high, och jag tvivlar på att det är mitt wlan.. har 10 mb så det borde funka.. men mid funkar fint, och låter bra  Edit: Är det förresten NÅGON som använder den medföljande handsfreen? Jag avskyr den.. Asful och funkar inte alls i mina öron.. ramlar bara ur, oavsett vilka ploppar jag använder  Vad använder ni istället? Jag gillar faktiskt de helt vanliga lurarna till ipod.. varför jag tittade lite på handsfreen till iphone.. "Iphone stereo headset" heter den.. Vad jag undrar är.. Går det att svara på samtal med den om man kopplar in i sin N900? Och hur är det med plus o minusknapparna? Går det att byta låt på nokias värsting också? eller vad de nu gjorde.. volym kanske, skit samma, funkar dem? Edit 2: Hör inte hit alls egentligen, men det skiter jag i litegranna nu.. Ska byta till telenor imorn tänkte jag.. Jag ringer typ BARA till folk med telenor nästan.. jag är under 26.. jag smsar som FAN. jag vill gärna ha obegränsad surf turbo. Låter detta bra för mig?: Abbonemang - Telenor vänner (Ringa för 69 öre/samtal inom telenor) - 69 kr/månad Under 26 (Smsar fritt inom telenor) - Freebie Fri surf turbo (Surfa obegränsat) - 119 kr/månad Är jag inte helt ute o cyklar så får jag även använda dessa 69 kr eller? I så fall landar jag ju på 188 kr i månaden om jag inte ringer upp de 69, om de inte ingår.. ptja.. släng på en hundring.. så MAX 300 kr i månaden typ.. ganska okej eller? Eller vet ni som sagt något som jag inte vet som jag kanske borde ta en titt på? (=
Redigerat av PixelPatrik, 25 January 2010 - 00:06.
Postad 25 January 2010 - 00:24
Unregistered1814
-
Unregistered1814
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Fast han får ju en då iaf, till skillnad från dig. Varför är du kvar i det här forumet när du tycker N900 är så dålig? Häng i Ajfån forumet och sprid ditt briljanta kunnande och lysande åsikter där...
du har inte ens en n900, vet du vad terminal är ens?
Postad 25 January 2010 - 02:36
PixelPatrik
-
PixelPatrik
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ooh ooh ooh! Nu har jag kommit på en jättebra sak!
Kan inte någon skapa en app som gör att man kan stänga av backlight på tangentbordet snabbt o lätt?
Sitter man nånstans där det är väl upplyst så behöver man inte alls en sådan energibov ju!
Edit: Finns det något sätt att ändra bakgrundsskärmen vid "skärmlåset"?
Ni vet när man ska flytta kulan från vänster till höger.. Jag kan bara ändra den genom att byta tema, meda andra ord finns hela två st att välja på i hela telefonen, om ingen vet någon metod att customiza det med? (=
Redigerat av PixelPatrik, 25 January 2010 - 02:58.
Postad 25 January 2010 - 09:01
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
Ooh ooh ooh! Nu har jag kommit på en jättebra sak! Kan inte någon skapa en app som gör att man kan stänga av backlight på tangentbordet snabbt o lätt? Sitter man nånstans där det är väl upplyst så behöver man inte alls en sådan energibov ju!
Edit: Finns det något sätt att ändra bakgrundsskärmen vid "skärmlåset"? Ni vet när man ska flytta kulan från vänster till höger.. Jag kan bara ändra den genom att byta tema, meda andra ord finns hela två st att välja på i hela telefonen, om ingen vet någon metod att customiza det med? (=
Såvitt jag vet så ändras stängs backlight på tangentbordet av automatiskt när det är ljust, det fungerar iallafall för mig. Om att ändra bakgrundsbilden vet jag att flera har gjort det, ta en titt i denna tråd, på de sista sidorna tror jag http://talk.maemo.or...ead.php?t=39565
Postad 25 January 2010 - 09:46
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
du har inte ens en n900, vet du vad terminal är ens?
Nej, jag har ingen N900 och som sagt, jag har aldrig påstått det heller. Personligen är jag helt övertygad om du inte heller har någon och aldrig har haft, även om du låtsas att du har en. Skulle man gå tillbaka bland alla dina inlägg i den här tråden så skulle man få sig ett gott skratt. Nu orkar jag inte bry mig om dig längre. Hoppas dock du kan skärpa till dig och skriva vad du tror, tycker och anser utan att ljuga och hitta på. Det blir bara löjligt.
Postad 25 January 2010 - 11:18
InritusIrritus
-
InritusIrritus
-
Rookie
-
3 inlägg
Tre får in telefonen på lager idag  . Jag får nog min imorn ... woho!
Postad 25 January 2010 - 11:37
Unregistered1211
-
Unregistered1211
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hur får man reda på dom adresserna? Kan man kolla det på nåt sätt?
Postad 25 January 2010 - 11:50
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hur får man reda på dom adresserna? Kan man kolla det på nåt sätt? http://www.listenlive.eu/sweden.html denna är väldigt bra=)
Postad 25 January 2010 - 11:55
PixelPatrik
-
PixelPatrik
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Såvitt jag vet så ändras stängs backlight på tangentbordet av automatiskt när det är ljust, det fungerar iallafall för mig.
Om att ändra bakgrundsbilden vet jag att flera har gjort det, ta en titt i denna tråd, på de sista sidorna tror jag  http://talk.maemo.or...ead.php?t=39565
dude fan va fett! det var ju riktigt ###### bra faktiskt, nåja, never mind then
Postad 25 January 2010 - 12:05
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Tre får in telefonen på lager idag . Jag får nog min imorn ... woho!
uppdaterat från deras facebook: så tror du kan få din tidigista onsdag eller torsdag Dom ska komma tisdag, enligt vad som sades i går. En mycket liten leverans. Vi får ungefär två tredjedelar av alla som komer till Sverige. Jag ska försöka ordna så att ni som mailat privat ska få den till era förlängningar, men jag lovar bara att försöka. Det besked jag får nu är att tre medlemmar här på 3 Sverige har fått sina abonnemang förlängda och kommer att få sina N900 levererade så snart de är på lager. Den leverans som kommer in är dessutom större än det totala antalet förhandsbokningar, så det finns plats för fler om ni är sugna på en N900.
Postad 25 January 2010 - 12:05
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
gött säger jag. har kanske inte väntat lika länge som ni andra som skrivit i denna tråd men 1 månad av att läsa allas synpunkter, se alla uppdateringar, youtube tittande, läsande av recensioner och forumläsande har känts som en evighet må jag säga. hoppas på att "datorn" + (telefonen) motsvarar ens förväntningar och förhoppningar. Är ingen van linuxanvändare men gillar att tweaka och pilla på hårdvaruenheter så att sätta sig in i den här produkten lär väl inte ta en evighet. Fick förövrigt ett sms av 3 idag om att min N900 skickas imorn  "peppar peppar" hoppas detta är sant. Då bör man väl ha leksaken hemma till ja låt säga torsdag-fredag? Är det någon som förövrigt vet hur 3 gör med leveranser? Pratade med en ks-medarbetare häromdagen och de sa att DHL skickar varan. Senast jag fick något av DHL (Ipod Touch) så fick jag ta mig till något trist skogsområde i sollentuna tror jag för att hämta ut paketet. Med andra ord var det väl inte speciellt smidigt, och inte heller värd mödan då jag sålde Ipoden lika snabbt som jag fick den. Snart får man i alla fall slänga sin sega och trista N95:a i väggen  , mot nya tider.
Postad 25 January 2010 - 12:06
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Nu anger 3 "Leveranstid 2-3 arbetsdagar" och grön plupp för att den finns i lager..
Postad 25 January 2010 - 12:11
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
kan passa på att fråga någon N900 användare också.
Vad tycker ni om storleken på luren??? Har en N95:a idag och känner väl att den varit mycket bra trots storleken och inte varit speciellt tung heller. Dock har den väl förstört ett par jeansfickor så därför har den passat bäst i min jackficka hehe.
Har förövrigt inte sett N900:an live eller ens känt på den utan endast velat ha den för innehållet och möjligheterna som produkten medför.
Postad 25 January 2010 - 12:16
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
wtf..jag vill å ha sms från tre..kommer att bli galen om det inte plingar i mobilen snart..funderar på att ringa dit å höra om de slarvat bort min order igen.
Postad 25 January 2010 - 12:18
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
kan passa på att fråga någon N900 användare också.
Vad tycker ni om storleken på luren??? Har en N95:a idag och känner väl att den varit mycket bra trots storleken och inte varit speciellt tung heller. Dock har den väl förstört ett par jeansfickor så därför har den passat bäst i min jackficka hehe.
Har förövrigt inte sett N900:an live eller ens känt på den utan endast velat ha den för innehållet och möjligheterna som produkten medför.
Jag hade en N91 före och jämfört med den tycker jag den faktiskt känns lättare och smidigare i jeans fickan. N91 i sin tur är väll rätt jämförbar med N95:an
Postad 25 January 2010 - 12:26
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Var inne och kollade på tres sida. den visar en grön plutt och Leveranstid 2-3 arbetsdagar. Om det är så att tre vet att de in få in tillräckligt många för att täcka förbeställningar ens. Då är det extremt dåligt att inte informera om det med en notis på sidan. Så jag förustätter att alla får sina mobiler.
ser ju ut som att om man beställer just nu så får man den om 2-3 dagar. Är det så eller är det inte så? hmm...tiden får utvisa. Men kollade tre's sida så alla verkar ju få mobilen.
det här fanns på tres facebook sida: "Det besked jag får nu är att tre medlemmar här på 3 Sverige har fått sina abonnemang förlängda och kommer att få sina N900 levererade så snart de är på lager.
Den leverans som kommer in är dessutom större än det totala antalet förhandsbokningar, så det finns plats för fler om ni är sugna på en N900."
EDIT: opps...den infon fans redan i tråden. sorry
Redigerat av theclone, 25 January 2010 - 12:31.
Postad 25 January 2010 - 12:33
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
gött säger jag. har kanske inte väntat lika länge som ni andra som skrivit i denna tråd men 1 månad av att läsa allas synpunkter, se alla uppdateringar, youtube tittande, läsande av recensioner och forumläsande har känts som en evighet må jag säga.
hoppas på att "datorn" + (telefonen) motsvarar ens förväntningar och förhoppningar. Är ingen van linuxanvändare men gillar att tweaka och pilla på hårdvaruenheter så att sätta sig in i den här produkten lär väl inte ta en evighet.
Fick förövrigt ett sms av 3 idag om att min N900 skickas imorn "peppar peppar" hoppas detta är sant. Då bör man väl ha leksaken hemma till ja låt säga torsdag-fredag?
Är det någon som förövrigt vet hur 3 gör med leveranser? Pratade med en ks-medarbetare häromdagen och de sa att DHL skickar varan. Senast jag fick något av DHL (Ipod Touch) så fick jag ta mig till något trist skogsområde i sollentuna tror jag för att hämta ut paketet. Med andra ord var det väl inte speciellt smidigt, och inte heller värd mödan då jag sålde Ipoden lika snabbt som jag fick den.
Snart får man i alla fall slänga sin sega och trista N95:a i väggen , mot nya tider.
det är dhl dom använder nu så du får hämte den på närmaste dhl hämtställe=) Var inne och kollade på tres sida. den visar en grön plutt och Leveranstid 2-3 arbetsdagar. Om det är så att tre vet att de in få in tillräckligt många för att täcka förbeställningar ens. Då är det extremt dåligt att inte informera om det med en notis på sidan. Så jag förustätter att alla får sina mobiler.
ser ju ut som att om man beställer just nu så får man den om 2-3 dagar. Är det så eller är det inte så? hmm...tiden får utvisa. Men kollade tre's sida så alla verkar ju få mobilen. 
det här fanns på tres facebook sida: "Det besked jag får nu är att tre medlemmar här på 3 Sverige har fått sina abonnemang förlängda och kommer att få sina N900 levererade så snart de är på lager. Den leverans som kommer in är dessutom större än det totala antalet förhandsbokningar, så det finns plats för fler om ni är sugna på en N900."
EDIT: opps...den infon fans redan i tråden. sorry 
ingen fara jag är en av dom 3 dom nämner på facebook=) lol=)
Postad 25 January 2010 - 12:37
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
hehe...de kanske skickar ut tre i taget...Vet ni om den kommer vara brandad på något sätt? JAg tänker då på något märke eller bagrundsbild? går ju alltid att ta bort men ändå. är lite intresserad om de orkar branda den på något sätt.
Postad 25 January 2010 - 12:49
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
det är dhl dom använder nu så du får hämte den på närmaste dhl hämtställe=)
Sollentuna igen då med andra ord skulle man tippa på. Denna gång är det dock förmodligen värt besväret! Edit: Eller inte, såg nyss att de fixat en servicepoint här där jag bor. Wehooo!hehe...de kanske skickar ut tre i taget...Vet ni om den kommer vara brandad på något sätt? JAg tänker då på något märke eller bagrundsbild? går ju alltid att ta bort men ändå. är lite intresserad om de orkar branda den på något sätt.
det fick den väl inte vara eller har jag missuppfattat det? Har för mig att ingen operatör får ändra något som har med N900:an att göra . T.ex. att den inte är operatörslåst etc etc
Redigerat av bianconeriii, 25 January 2010 - 12:48.
Postad 25 January 2010 - 12:54
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Sollentuna igen då med andra ord skulle man tippa på. Denna gång är det dock förmodligen värt besväret!
Edit: Eller inte, såg nyss att de fixat en servicepoint här där jag bor. Wehooo!
det fick den väl inte vara eller har jag missuppfattat det? Har för mig att ingen operatör får ändra något som har med N900:an att göra . T.ex. att den inte är operatörslåst etc etc
Nä, det saz så för länge sedan. Men tre kanske trycker dit något klistermärke eller något. Är intresserad av om det försökt sig på något sådan eller om det är som nokia sa förlänge sedan.
Postad 25 January 2010 - 12:57
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nä, det saz så för länge sedan. Men tre kanske trycker dit något klistermärke eller något. Är intresserad av om det försökt sig på något sådan eller om det är som nokia sa förlänge sedan.
hmm... nu blev man ju lite orolig. hade ju hoppats på att slippa den fula 3:loggan på baksidan av mobilen.
Postad 25 January 2010 - 13:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
min två år gamla tre htc har då inte ett märke
Postad 25 January 2010 - 13:13
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
min två år gamla tre htc har då inte ett märke
min n95a & k800i har
Postad 25 January 2010 - 13:15
Richard_H
-
Richard_H
-
Rookie
-
1 inlägg
Första posten från mig här på forumet, har följt hela tråden sedan oktober 
Men har väntat på att tre skulle sälja den, vilket verkar vara nu, då jag fick ett sms att de skulle få in den idag, och att jag kunde räkna med att ha min senare i veckan!
Gällande om de är brandade eller inte så skriver de så här på sin facebook sida:
3 Sverige
Nej, vi kommer att sälja den generiska versionen av N900. orörd.
den 21 januari kl. 23:34 · Anmäl
Dock inte helt säker om de inte kommer lägga in en bakgrund i alla fall... Men om de inte gör detta vore det ju extra skönt!
/ Richard
Postad 25 January 2010 - 13:58
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Månadens M3 trillade in i brevinkastet idag:  Mycket fin framsida eh?  Lägg också märke till hur clean den är; de har nämligen nu börjat med ett alldeles exklusivt omslag för prenumeranter, precis som LEVEL gör. Edit: testet finns att läsa här och är tyvärr samma som lades upp i december, vilket många mao redan har läst.
Redigerat av ConraDargo, 25 January 2010 - 14:02.
Postad 25 January 2010 - 14:11
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
Fortfarande inte något besked från grossister.
Så när den kommer till butik återstår att se.
Roligt att se att något händer även om det kanske inte är det man själv vill.
Mvh
/Peter
Postad 25 January 2010 - 14:24
pko
-
pko
-
Användare
-
-
212 inlägg
Fortfarande inte något besked från grossister. Så när den kommer till butik återstår att se.
Roligt att se att något händer även om det kanske inte är det man själv vill. Mvh /Peter
Det var lite konstigt? Borde ju komma överallt nu tycker man. Ser ut som 3 fick sin exklusivitet då?
Postad 25 January 2010 - 14:31
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
PKO: Jo man kan ju tycka detta. problemet är bara det att INGEN har en ###### aning om nått.
Ringer in till Nokia Partner i princip var dag, får olika svar eller varför inte min favorit när dom bara hittar på något.
Infon är helt urusel minst sagt, nu har jag som tur är inte haft så många kunder som frågat efter den men jag vet dom som har det värre.
Känns inte bra och behöva säga att man inte har en aning då leveranser börjar dyka upp lite här och var.
Postad 25 January 2010 - 14:52
Warbird
-
Warbird
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fortfarande inte något besked från grossister...
Jag fick det här idag: De kommer att skickas till er direkt från distributör så fort de får in dem. Enl. uppgift så kommer de att komma in v.6.
Postad 25 January 2010 - 14:54
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
katshing har ju fått in ett gäng...mediamark i umeå säger att de får in nu på fre...
Postad 25 January 2010 - 14:58
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det var lite konstigt? Borde ju komma överallt nu tycker man. Ser ut som 3 fick sin exklusivitet då?
Japp bland operatöerna men så står det också på tres facebook sida att Vi får ungefär två tredjedelar av alla som komer till Sverige.
Postad 25 January 2010 - 14:59
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Jag har själv testa en med MediaMarkt för några veckor sedan.
Med min egen i fickan
bara för att det var kull att se den i butiken.
Postad 25 January 2010 - 15:00
Unregistered26720562
-
Unregistered26720562
-
Rookie
-
7 inlägg
TRE´s logistik avdelning påstår nu att dom inte kan få ut deras första till kund förrän i slutet av veckan... Kul att vänta..
Postad 25 January 2010 - 15:06
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
TRE´s logistik avdelning påstår nu att dom inte kan få ut deras första till kund förrän i slutet av veckan... Kul att vänta..
ok bara ta det lungt och behärskat den kommer=) beror på hur snabba dom är och dhl=)
Postad 25 January 2010 - 15:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
bara ja får min innan helgen så....
Postad 25 January 2010 - 15:39
Ganmar
-
Ganmar
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Är det någon här som använder Telia och haft problem med sim-kortet? Min N900 lyckas plötsligt inte hitta sim-kortet. Efter ett tag hittade den nät men sen hände samma sak. Jag har tagit ut och satt i kortet och startat om men det hjälper inte. Ser bara ett rött kryss över sim-kortet i huvudfönstret.
Help!!!
Postad 25 January 2010 - 15:41
spooksman
-
spooksman
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
bara ja får min innan helgen så....
Mm får jag det så är jag också nöjd! Lite OT men enligt säljaren på 3 så skulle de 49 kr/mån som mobilen kostade dras från de 499 jag har att ringa för varje månad och i abonnemanget så skulle enligt säljaren fri surf ingå, inget av det stämmer väl eller? Det framgår inte så på tre:s hemsida iallafall...
Postad 25 January 2010 - 15:45
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Halloj,
Jag har den senaste veckan upplevt ljudproblem med min N900 när jag är i samtal. Det är som att ljudet kommer och går och det känns som att det skulle kunna vara någon form av glapp.
Någon som upplevt liknande eller vet vad det kan vara/hur man fixar det?
Postad 25 January 2010 - 15:46
pivic
-
pivic
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
När jag i går ringde Tre för att kolla status på min förbokning sade kundservicepersonen som jag pratade med att han kunde se att jag var förbokad, men inte vilken plats jag hade i kön; jag frågade då vänligt hur de skulle veta vem som var i tur att få en telefon. "Det vet vi inte." Touché. I går kväll skickade Tres PR-avdelning ett meddelande till mig via Twitter om att de i dag skall meddela mig status om hur det går. Hm. Har ännu inte fått ett SMS eller e-post med svar om status. I dag ringde jag vid 12:25 Tre för att höra hur det gick. "Det står att vi har 0 i lager, vilket brukar betyda att telefonerna håller på att packas upp ur lagret!" Erhm. OK. Jag köper det. Jag vill bara ha min telefon... /den som använder denna tråd som terapisession
Postad 25 January 2010 - 16:05
thompalainen
-
thompalainen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Men det var ett ###### tjat om Tre hela tiden. Varför måste ni köpa dem just från dem?
Varför kan ni inte beställa från Nokia Shop som alla andra vi som redan har en har gjort istället för att posta 100 inlägg i den här tråden om att ni väntar?
Nokia har dem i lager igen.
Det känns lika ointressant att läsa som alla fåntrattar som tidigare postade en ###### massa inlägg om var posten hade deras försändelser för tillfället.
Prata om telefonen och funktioner och nyheter osv istället.
Postad 25 January 2010 - 16:09
PixelPatrik
-
PixelPatrik
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Men det var ett ###### tjat om Tre hela tiden. Varför måste ni köpa dem just från dem? Varför kan ni inte beställa från Nokia Shop som alla andra vi som redan har en har gjort istället för att posta 100 inlägg i den här tråden om att ni väntar? Nokia har dem i lager igen.
Det känns lika ointressant att läsa som alla fåntrattar som tidigare postade en ###### massa inlägg om var posten hade deras försändelser för tillfället.
Prata om telefonen och funktioner och nyheter osv istället.
utan att vara lika brysk, så måste ja hålla med.. de väsentliga frågorna, som handlar om telefonen, drunknar i allt tjat..
Postad 25 January 2010 - 16:09
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ja varför tror du ?
Är alltid så här när telefoner släpps..
läs forum med separata delar då...
maemosweden tex så slipper ni plågas
edit
tråden har ju varit död i veckor.
sen finns det ju en till tråd här för n900 användare som ni kan läsa i
Redigerat av moparman, 25 January 2010 - 16:12.
Postad 25 January 2010 - 16:35
frippes
-
frippes
-
Amatör
-
-
70 inlägg
katshing har ju fått in ett gäng...mediamark i umeå säger att de får in nu på fre...
Nja, står så här hos Katshing: ...Vi har nu - äntligen - fått första leveransbeskeden vilka dock kommer att medföra en stor brist den första tiden. Med start v4 kommer vi att börja leverera till de första i kön på denna underbara produkt!...
Så nu i veckan borde de komma in även hos Katshing, då kanske även jag kan få en.
Redigerat av frippes, 25 January 2010 - 16:36.
Postad 25 January 2010 - 16:40
InritusIrritus
-
InritusIrritus
-
Rookie
-
3 inlägg
Ber om ursäkt - så fort jag fått mobilen och kan börja hacka kod för den lovar jag posta om annat än min väntan på att Tre ska langa över ett exemplar  .
Postad 25 January 2010 - 16:40
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
Mm får jag det så är jag också nöjd! Lite OT men enligt säljaren på 3 så skulle de 49 kr/mån som mobilen kostade dras från de 499 jag har att ringa för varje månad och i abonnemanget så skulle enligt säljaren fri surf ingå, inget av det stämmer väl eller? Det framgår inte så på tre:s hemsida iallafall...
Nej detta är helt fel abb Pott 499 + 49kr i förhöjd månads avg. alltså 548:-/mån. Det måste ha varit någon ny kille du snacka med. Mycket konstigt dock att han sa så då 3:s tjänster är inte speciellt svåra att komma ihåg mot andra operatörer.
Postad 25 January 2010 - 16:48
JPersson
-
JPersson
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Tråkiga är att shop.nokia.se är dyrare än butiker som onoff.
onoff säljer den för 5500 nokia för 5995.
Visst, det är väl småpengar i slutändan. Men det är ändå en betydlig summa som kan gå till bättre saker.
Postad 25 January 2010 - 16:51
Ganmar
-
Ganmar
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Tråkiga är att shop.nokia.se är dyrare än butiker som onoff.
onoff säljer den för 5500 nokia för 5995.
Visst, det är väl småpengar i slutändan. Men det är ändå en betydlig summa som kan gå till bättre saker.
Nämn EN sak som är bättre!!!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|