Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 oktober 2012 - 23:34

PROSPECTIVE
  • PROSPECTIVE
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjenare

Ironiskt nog köpte jag min box för några dagar sen. Kunde inte koppla in den försn idag. Redan vid start hade jag problem, skiten fastna på "loading" bilden, den gråa första alltså. Efter lite googling testa jag o rycka ur strömkabeln ett par gånger och sedan starta allt.

Kopplar på allt, följer alla guider. Hittar mina filer efter lite meck, spelar upp några för att testa utan problem. Allt flyter riktigt bra. Tills det plötsligt fastnar och jag är tvungen att stänga av genom att hålla in knappen på lådan i ett par sek.

Sen dess kommer jag inte längre än "loadning" bilden. Spelar ingen roll om ja fsbrikåterställer den eller inte.
Och det verkar vara många många fler som fått detta problem efter deras senaste uppdatering till v1.5. Det dom flesta har gjort för att få bukt med detta är att blockera den automatiska nedladdningen av nya firmwaren genom routern, för att sedan installera en tidigare. Har försökt i flera timmar men antagligen gör jag fel i routern för ja får alltid upp att jag måste uppdatera mjukvaran innan jag kan börja. Och då måste den starta om o då är jag tillbaka på rutan ett.

Frågan är nu, vad ska jag göra? Vad har ni gjort? Vem ska jag vända mig till? Har dom telefonsupport?

Snälla hjälp mig

Postad 18 oktober 2012 - 05:52

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Ja men den måste ju hämta informationen någonstans, och detta görs ifrån boxees servrar.
Sedan går det att ställa in en del med hjälp av nfo-filer: http://boxee.zendesk...ing-an-nfo-file

Detta är dock inget man vill göra för varje film eller serie om man har några hundra av båda..

Boxees indexeringsfunktion är också sjukt dålig, den tar enorm tid på sig. Så har man en hel del material så kan det ta många timmar att söka igenom allt. Så serier och liknande är nästan smidigast att manuellt identifiera.

vart i alla fall väldigt fint i mitt filmbibliotek. Både vad gäller omslag till filmer och till alla mina musikalbum. Jag lade in allt med hjälp av NFO filer till filmerna och "taggar" till musikalbumen. Vart nice:-)

Postad 18 oktober 2012 - 06:45

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Kom ihåg att denna box är beroende av boxees servrar för att både logga in och för att hämta medieinformation och cover art.

Inte riktigt helt rätt. Boxen loggar in på Boxee's servrar. Därifrån får den användarinfo, tex kopplinar till facebookkonton odyl. Den tar även därifrån det videomaterial som visas på hemmaskärmen.

Appar hämtas från Boxee's repository. Men appar kan även hämtas från en tredje parts repository.

Filminformation bildmaterial, beskrivning odyl, hämtas direkt från imdb.com.

Information om TV serier. Bilder, avsnittsinfo odyl hämtas från thetvdb.com

subtitles hämtas fån opensubtitles.org.

Jag tror nog inte Boxee kommer att stänga ner sina Boxee Box servrar bara för att dom slutar utveckla nya firmware. Faran är väl dock om Boxee som företag försvinner, typ går i konkurs. Då blir vi ju av med filmklippen på hemskärmen, samt lite kopplingar mot deras app repository. Men vi får hoppas det dröjer några år.

Postad 18 oktober 2012 - 07:26

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Jag är riktigt besviken på den nya boxen, jag hade önskat att dom hade kommit med en uppgraderad variant av boxee box med inbyggd hdd, fetare minne och klarar tyngre filer. Aja dags att leta efter nått annat när denna box går i graven, stör mig på att allt går så jävla segt.

Även helt sämst att det enbart går att hämta subtitles från en källa, på xbmc kan jag ställa in precis vilka sidor jag vill att den ska hämta ifrån. Finns det ingen box som kör xbmc och har bra prestanda och klarar allt i princip?

Postad 18 oktober 2012 - 07:32

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Inte riktigt helt rätt. Boxen loggar in på Boxee's servrar. Därifrån får den användarinfo, tex kopplinar till facebookkonton odyl. Den tar även därifrån det videomaterial som visas på hemmaskärmen.

Appar hämtas från Boxee's repository. Men appar kan även hämtas från en tredje parts repository.

Filminformation bildmaterial, beskrivning odyl, hämtas direkt från imdb.com.

Information om TV serier. Bilder, avsnittsinfo odyl hämtas från thetvdb.com

subtitles hämtas fån opensubtitles.org.

Jag tror nog inte Boxee kommer att stänga ner sina Boxee Box servrar bara för att dom slutar utveckla nya firmware. Faran är väl dock om Boxee som företag försvinner, typ går i konkurs. Då blir vi ju av med filmklippen på hemskärmen, samt lite kopplingar mot deras app repository. Men vi får hoppas det dröjer några år.

Andra personen i den här tråden som säger att det jag skriver inte stämmer.

Boxee hämtar inte alls infon direkt från imdb och liknande, det går först igenom deras server res.boxee.tv

En sökning ser ut så här: http://res.boxee.tv/...t=no&name=texas

Postad 18 oktober 2012 - 07:57

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Vet inte om det har klargjorts här än, men jag skriver det ändå:

Från Boxee-bloggen:

**UPDATE – To be clear your Boxee Box will continue to function as it does today. After the Flash Update, maintenance mode simply means that we won’t be releasing any major updates.
TV show and movie library, artwork look-up, channel listings data for Live TV users, etc. will all continue to be provided by Boxee.

Boxee kommer med andra ord inte stänga ner sina servrar.

Postad 18 oktober 2012 - 07:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Jag är riktigt besviken på den nya boxen, jag hade önskat att dom hade kommit med en uppgraderad variant av boxee box med inbyggd hdd, fetare minne och klarar tyngre filer.

Vilka filer skulle det vara menar du?

Jag kan tex köra BD-isos problemfritt på min, jag har svårt att tänka mig att det finns nåt mycket tyngre att köra därute?

Redigerat av masse70, 18 oktober 2012 - 08:02.

Postad 18 oktober 2012 - 08:12

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Jag kan tex köra BD-isos problemfritt på min, jag har svårt att tänka mig att det finns nå mycket tyngre att köra därute?

Det lär ju troligtvis inte gå på den nya, när den gamla inte klarat av att leverera på ljudsidan (hd audio dropout issue).

Hade själv problem med konstant buffring, bytte från smb till afp, där gick det bättre, tills jag märkte att med afp klarade den inte av att söka i rar-filer. Fick då konfigurera upp servern så den delade ut via nfs.

Nä, boxees mjukvara är ett riktigt sorgligt kapitel, mjukvaran ingår när man köper boxen, lite på samma sätt som när man köper en bärbar dator och windows kommer förinstallerat. Skillnaden är att här så har boxee låst in alla användare, och vägrar fixa felen. Skulle människor acceptera samma sak från microsoft ?

Och ni som menar "min funkar fint", det är inte samma glädjefulla användning av boxee för alla därute.
Lite länkar för den som faktiskt är intresserad.

http://jira.boxee.tv/ deras gamla bugtracker där det står en hel del om buggar.
http://forums.boxee.tv där användare har skrivit om alla möjliga problem som boxee bara skiter i.

Och denna bloggpost som berättar hur användare blivit behandlade:
http://roofus.me/pos...of-a-boxee-user

Postad 18 oktober 2012 - 08:17

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Det lär ju troligtvis inte gå på den nya, när den gamla inte klarat av att leverera på ljudsidan (hd audio dropout issue).

Vad har den nya Boxeen med detta att göra?
Jag pratade om den befintliga och där funkar det fint för mig.

Visst min första box hade jag lite krångel med, men när jag fått den utbytt funkar den nya som tåget.
Även om det säkert är många som har diverse blandade problem (som ju förkommer för de flesta produkter på marknaden) så tycker jag du slår på domedagstrumman lite väl hårt.

Du hittar inte en endaste mediastreamer på marknaden som inte dras med diverse problem och missnöjda användare för övrigt. Oavsett om det gäller hård eller mjukvara.

Redigerat av masse70, 18 oktober 2012 - 08:17.

Postad 18 oktober 2012 - 08:21

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Vad har den nya Boxeen med detta att göra?
Jag pratade om den befintliga och där funkar det fint för mig.

Visst min första box hade jag lite krångel med, men när jag fått den utbytt funkar den nya som tåget.
Även om det säkert är många som har diverse blandade problem (som ju förkommer för de flesta produkter på marknaden) så tycker jag du slår på domedagstrumman lite väl hårt.

Du hittar inte en endaste mediastreamer på marknaden som inte dras med diverse problem och missnöjda användare för övrigt. Oavsett om det gäller hård eller mjukvara.

Killen snackade ju om filstödet för den nya boxen. Boxee tv. Och det är begränsat.

Postad 18 oktober 2012 - 08:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Nä, boxees mjukvara är ett riktigt sorgligt kapitel, mjukvaran ingår när man köper boxen, lite på samma sätt som när man köper en bärbar dator och windows kommer förinstallerat. Skillnaden är att här så har boxee låst in alla användare, och vägrar fixa felen. Skulle människor acceptera samma sak från microsoft ?

På vilket sätt skiljer sig Boxxe från mycket annat ute på markanden ang denna aspekt menar du?
  • När du köper en telefon ingår mjukvaran (iOS, Android, WP osv).
  • När du köper en tv ingår dess mjukvara.
  • När du köper en spelkonsoll ingår dess mjukvara.
  • När du köper en bil ingår dess mjukvara.
Och i de flesta fall är alla dessa låsta för vanliga användare, dvs "infångade" som du uttrycker det.
Ser inget konstigt i det alls och håller inte med ditt något överdrivna synsätt på detta.

Hur fick du det att funka med ett dinovo mini, sitter själv på ett sådant hemma så skulle va intressant att veta hur du gjorde?

Tja jag bara pluggade in usb-dongeln i Boxeen, klart! :)

Redigerat av masse70, 18 oktober 2012 - 08:27.

Postad 18 oktober 2012 - 08:31

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

På vilket sätt skiljer sig Boxxe från mycket annat ute på markanden ang denna aspekt menar du?

• När du köper en telefon ingår mjukvaran (iOS, Android, WP osv).
  • När du köper en tv ingår dess mjukvara.
  • När du köper en spelkonsoll ingår dess mjukvara.
  • När du köper en bil ingår dess mjukvara.
Och i de flesta fall är alla dessa låsta för vanliga användare, dvs "infångade" som du uttrycker det.
Ser inget konstigt i det alls och håller inte med ditt något överdrivna synsätt på detta.

Tja jag bara pluggade in usb-dongeln i Boxeen, klart! :)

Skillnaden är att om en bil startade om sig själv då och då, eller inte startade vissa gånger du försökte.
Så skulle ingen acceptera det. Samma när det gäller en tv, som mitt i ett tv-program skulle stänga av sig.
Då skulle man säga "nej den här är det ju något fel på", och sedan byta. Men bara för att det här är en mediaspelare ska jag acceptera det?

Du behöver inte hålla med mig, absolut inte.

Postad 18 oktober 2012 - 08:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Killen snackade ju om filstödet för den nya boxen. Boxee tv. Och det är begränsat.

Konstigt, jag visste inte ens att den hade kommit ut på den svenska marknaden än?

Skillnaden är att om en bil startade om sig själv då och då, eller inte startade vissa gånger du försökte. Så skulle ingen acceptera det. Samma när det gäller en tv, som mitt i ett tv-program skulle stänga av sig. Då skulle man säga "nej den här är det ju något fel på", och sedan byta. Men bara för att det här är en mediaspelare ska jag acceptera det? Du behöver inte hålla med mig, absolut inte.

Är det därför fabriksnya bilar ibland inkallas för mjukvaruuppdateringar eller att telefoner titt som tätt måste få ny firmware när dom slutat funka, eller när tv-apparater måste få nya bugfixar i firmware menar du?

Alla dessa har hänt mig ett flertal ggr så det argumentet är något ihåligt.

Jag har inte sagt att man ska acceptera det, men det händer överallt hela tiden och Boxee är inte unik på det sättet.

Redigerat av masse70, 18 oktober 2012 - 08:39.

Postad 18 oktober 2012 - 08:40

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Konstigt, jag visste inte ens att den hade kommit ut på den svenska marknaden än?

Nej det har den inte, men om du inte ens förstår att han snackar om den nya boxen när han skriver det...

Kan ju inte vara första gången du ser en person bli besviken över en produkt som inte släppts än?

Postad 18 oktober 2012 - 08:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Nej det har den inte, men om du inte ens förstår att han snackar om den nya boxen när han skriver det...

Kan ju inte vara första gången du ser en person bli besviken över en produkt som inte släppts än?

Inte alls så konstigt, jag tolkade det som att han precis köpt sig en "ny" box (dvs den befintliga) till sig själv och därav formulerar sig just så, men nog om det.

Postad 18 oktober 2012 - 08:49

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Jag kan tex köra BD-isos problemfritt på min, jag har svårt att tänka mig att det finns nåt mycket tyngre att köra därute?

Skrev nog lite fel där, det jag menade var att ljudet får dropout som dom aldrig har lyckats lösa.

Postad 18 oktober 2012 - 08:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Skrev nog lite fel där, det jag menade var att ljudet får dropout som dom aldrig har lyckats lösa.

Menade du den befintliga boxen eller den nya kommande?

Jag har personligen aldrig råkat ut för några dropouts, däremot en och annan buffring.

Dock kör jag ju trådlöst, så där får jag skylla mig själv när man streamar HD...

Redigerat av masse70, 18 oktober 2012 - 08:51.

Postad 18 oktober 2012 - 08:58

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Menade du den befintliga boxen eller den nya kommande?

Jag har personligen aldrig råkat ut för några dropouts, däremot en och annan buffring.

Dock kör jag ju trådlöst, så där får jag skylla mig själv när man streamar HD...

Den befintliga, har hänt mig många gånger, trådat som otrådat. Är inte så high på det där med trådlöst men är det inte en ganska föråldrad variant av 802.11 som sitter i boxee boxen? Har för mig att jag läste om det på nått forum, att den redan var rätt gammal när boxen släpptes. Kan prata helt ur nattmössan nu så grilla mig inte om jag är helt ute och cyklar =)

Postad 18 oktober 2012 - 08:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Ok, då tolkade jag alltså dig rätt...

Postad 18 oktober 2012 - 09:02

CyrusGNetWork
  • CyrusGNetWork
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Vet inte om det har klargjorts här än, men jag skriver det ändå:

Från Boxee-bloggen:

**UPDATE – To be clear your Boxee Box will continue to function as it does today. After the Flash Update, maintenance mode simply means that we won’t be releasing any major updates.
TV show and movie library, artwork look-up, channel listings data for Live TV users, etc. will all continue to be provided by Boxee.

Boxee kommer med andra ord inte stänga ner sina servrar.

Tack för denna nyhet. Då kan man kanske luta sig tillbaka en stund istället för att leta efter en annan mediaspelare.

Postad 18 oktober 2012 - 09:32

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Det lär ju vara via USB? Knappast via nätverk? Har labbat mycket med detta och får det att funka bra med USB men BD-isos med mycket hög bitrate stannar upp och BB buffrar...
Om någon har lyckats med detta via nätverk är jag extremt nyfiken på ev tweaks :)

Postad 18 oktober 2012 - 09:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Nä, jag använder inget kopplat via USB alls.

Kör allt material via wifi från min NAS.

Dock till BD-isos buffrar det, men inte när man kopplar in allt trådat.

Postad 18 oktober 2012 - 09:37

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Det lär ju vara via USB? Knappast via nätverk? Har labbat mycket med detta och får det att funka bra med USB men BD-isos med mycket hög bitrate stannar upp och BB buffrar...
Om någon har lyckats med detta via nätverk är jag extremt nyfiken på ev tweaks :)

trådat nätverk, och utdelning via nfs är det som funkat hos mig för att spela bluray och liknande med hög bitrate.

smb-protokollet är inte särskilt bra i boxee, blir konstiga problem med buffring och liknande. Och afp funkar inte med rar-filer.

Så testa med nfs.

Postad 18 oktober 2012 - 09:44

axans
  • axans
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan :-)
Vet inte om detta är rätt tråd men jag slänger ut frågan :rolleyes:
Jag har precis bytat batteri på fjärrkontrollen och nu flippar den ut totalt ,någon som varit med om detta ? och isåfall gärna några tipps om hur det fixas
jap jag har byttat till rätt batteri.
Mvh Axans

Postad 18 oktober 2012 - 09:48

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Hejsan :-)
Vet inte om detta är rätt tråd men jag slänger ut frågan :rolleyes:
Jag har precis bytat batteri på fjärrkontrollen och nu flippar den ut totalt ,någon som varit med om detta ? och isåfall gärna några tipps om hur det fixas
jap jag har byttat till rätt batteri.
Mvh Axans

100% säker på att du vänt batteriet åt rätt håll?

Nämligen möjligt att sätta in det felvänt och många andra har haft problem med just detta.

Eller testa detta: http://support.boxee...ir-boxee-remote

Redigerat av masse70, 18 oktober 2012 - 09:50.

Postad 18 oktober 2012 - 10:29

axans
  • axans
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tackar för ditt svar Masse70 :)
Batteriet satt rätt ,har även testat med din länk men det vill sig inte, när jag skall flytta mig i menyerna ett steg i taget så vill den sjäv gärna gå tre steg eller fyra/fem istället ? mycket märkligt ,allt funkade hur bra som helst innan batteribytet :(
Mvh Axans

Postad 18 oktober 2012 - 10:52

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Tackar för ditt svar Masse70 :)
Batteriet satt rätt ,har även testat med din länk men det vill sig inte, när jag skall flytta mig i menyerna ett steg i taget så vill den sjäv gärna gå tre steg eller fyra/fem istället ? mycket märkligt ,allt funkade hur bra som helst innan batteribytet :(
Mvh Axans

Kan ju vara att batteriet är kass även om det är nytt. Harald Nyborgs batterier t.ex är kassa.

Postad 18 oktober 2012 - 11:04

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Har även läst att det ibland blir problem med själva RF-mottagaren i Boxeen.

Det man kan prova då är helt enkelt att dra ut strömsladden en stund och sen starta igång allt igen.

Sen prova att "paira" remoten igen.

Postad 18 oktober 2012 - 12:11

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna kan vara en bra ersättare till Boxee Box? Är även en XBMC app på ingång som ska stödjas :

http://www.ouya.tv/

Postad 18 oktober 2012 - 12:13

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna kan vara en bra ersättare till Boxee Box? Är även en XBMC app på ingång som ska stödjas :

http://www.ouya.tv/

Hur ska någon kunna veta det när den inte finns än :)

Postad 18 oktober 2012 - 12:20

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Hur ska någon kunna veta det när den inte finns än :)

Specsen finns redan, men jag är inte så "high" på sådant därav frågan =)

https://www.dropbox....cifications.pdf

Postad 18 oktober 2012 - 12:29

PROSPECTIVE
  • PROSPECTIVE
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjenare

Ironiskt nog köpte jag min box för några dagar sen. Kunde inte koppla in den försn idag. Redan vid start hade jag problem, skiten fastna på "loading" bilden, den gråa första alltså. Efter lite googling testa jag o rycka ur strömkabeln ett par gånger och sedan starta allt.

Kopplar på allt, följer alla guider. Hittar mina filer efter lite meck, spelar upp några för att testa utan problem. Allt flyter riktigt bra. Tills det plötsligt fastnar och jag är tvungen att stänga av genom att hålla in knappen på lådan i ett par sek.

Sen dess kommer jag inte längre än "loadning" bilden. Spelar ingen roll om ja fsbrikåterställer den eller inte.
Och det verkar vara många många fler som fått detta problem efter deras senaste uppdatering till v1.5. Det dom flesta har gjort för att få bukt med detta är att blockera den automatiska nedladdningen av nya firmwaren genom routern, för att sedan installera en tidigare. Har försökt i flera timmar men antagligen gör jag fel i routern för ja får alltid upp att jag måste uppdatera mjukvaran innan jag kan börja. Och då måste den starta om o då är jag tillbaka på rutan ett.

Frågan är nu, vad ska jag göra? Vad har ni gjort? Vem ska jag vända mig till? Har dom telefonsupport?

Snälla hjälp mi

Postad 18 oktober 2012 - 12:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Specsen finns redan, men jag är inte så "high" på sådant därav frågan =)

https://www.dropbox....cifications.pdf

Specarna säger ingenting om hur den kommer fungera i praktiken.
Det blir bara att gissa eller att försöka läsa framtiden i té blad :)

Postad 18 oktober 2012 - 12:50

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Tjenare

Snälla hjälp mi

prova med att ladda hem senaste firmwaren och lägg ner den på en usb och installera via usb istället efter fabriksåterställning,jag upplever det som en bättre lösning jag fick igån väderappen och sånt då.

Postad 18 oktober 2012 - 12:58

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Specarna säger ingenting om hur den kommer fungera i praktiken.
Det blir bara att gissa eller att försöka läsa framtiden i té blad :)

Asch då, synd att det inte går att gissa, skulle köpa rakt av om det skulle funka, en jävligt billig peng för att få XBMC.

Postad 18 oktober 2012 - 17:34

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Har läst i tråden ganska länge nu men tyvärr inte hittat, därför ställer jag denna (dumma) frågan igen.

Har lagt till min externa hd med en massa filmer på, men vart ser jag omslag, hur får jag fram dom? Har sett snygga presentationer på youtube men får inte till den. Måste man lägga till film för film eller räcker det att lägga till hela disken så fixar boxen det själv?

Edit: Det står väntar på att scannas på min hd.

Redigerat av jdaniels, 18 oktober 2012 - 17:45.

Postad 18 oktober 2012 - 17:55

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Har läst i tråden ganska länge nu men tyvärr inte hittat, därför ställer jag denna (dumma) frågan igen.

Har lagt till min externa hd med en massa filmer på, men vart ser jag omslag, hur får jag fram dom? Har sett snygga presentationer på youtube men får inte till den. Måste man lägga till film för film eller räcker det att lägga till hela disken så fixar boxen det själv?

Edit: Det står väntar på att scannas på min hd.

Hej.

Här är två länkar jag tror du har nytta av:

http://support.boxee...e-media-library

http://support.boxee...entified-videos

:)

Postad 18 oktober 2012 - 18:08

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Under inställningar->allmänt-> avancerat vad har ni hdmi output inställt på? Rgb high/low eller yuv 444/422?
Och hdmi pixel depth?
Och vad är edid?

Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 18 oktober 2012 - 18:09.

Postad 18 oktober 2012 - 18:11

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hur ska en film exakt vara döpt för att omslaget ska synas?

Postad 18 oktober 2012 - 18:19

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Hur ska en film exakt vara döpt för att omslaget ska synas?

Har du lyckats identifiera filmen så du får fram filminfo?

I så fall har du gjort en lyckad identifiering, får du sedan ingen omslag så kan du försöka rätta till det med nfo-filer.

Här är en tråd med en samling länkar: http://forums.boxee....ead.php?t=37197

Annar ska det räcka för en film/serie att heta t.ex Sunes.Jul.s01e02.1994.releasegrupp.avi eller liknande, men ibland får man manuellt identifiera, det verkar tyvärr inte heller bättre än att olika nätverksprotokoll ger olika resultat.

Har identifierat mitt bibliotek ett antal gånger, och det liknar mest ett lotteri ibland.

Postad 18 oktober 2012 - 18:46

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Ok. Tack! Får läsa på lite till då.
Det lustiga är att jag hittar disken och alla filmer men får upp det som text, inte bilder.
Väljer jag filmer så vill den bara att jag ska lägga till mappar hela tiden.

Postad 18 oktober 2012 - 19:30

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Ok. Tack! Får läsa på lite till då.
Det lustiga är att jag hittar disken och alla filmer men får upp det som text, inte bilder.
Väljer jag filmer så vill den bara att jag ska lägga till mappar hela tiden.

Jaha, men du har lagt till mappen med filmer då?
för du måste lägga till mapparna med filmer till biblioteket, sedan när allt scannats klart, så ska du hitta dina filmer under just kategorin filmer.

Postad 18 oktober 2012 - 19:37

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Kanske inte väntade tillräckligt länge. Ser ju inte om den scannar....
Men det är väl ett 50-tal filmer och det kanske tar en jäkla tid.

Postad 18 oktober 2012 - 19:40

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Kanske inte väntade tillräckligt länge. Ser ju inte om den scannar....
Men det är väl ett 50-tal filmer och det kanske tar en jäkla tid.

Det ska dyka upp någon film hyfsat fort i alla fall.
Det är när man har riktigt stora arkiv som det tar väldigt lång tid att scanna igenom precis allt, men det ska ju dyka upp filmer under kategorin "movies" under tiden.

Postad 18 oktober 2012 - 19:48

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Ok. Då måste jag testa det genast! (nyfiken) ;-)

Postad 18 oktober 2012 - 20:15

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hmm den vill inte ansluta alla gånger och varje försök måste jag knappra in lösen. Att den inte sparar det?!?

Postad 18 oktober 2012 - 20:53

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Hmm den vill inte ansluta alla gånger och varje försök måste jag knappra in lösen. Att den inte sparar det?!?

Ansluter du via smb? eller vilket protokoll använder du?

För det där med att den frågar efter lösenord råkade jag ut över smb. Testade lite med att lägga till och ta bort, installerade även om hela boxen, tills jag bytte protokoll. Kör som sagt över nfs numera.

Men för att svara din fråga, ja, den SKA spara det.

Postad 19 oktober 2012 - 09:00

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Hur laddar man ner netflixappen? Man kanske inte kan hitta den än, pga att man bor i Sverige? Den ska ju komma till Svea snart till Boxee har jag hört... tänkte man kunde testa och installera appen så länge... :)

Postad 19 oktober 2012 - 10:26

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Hur laddar man ner netflixappen? Man kanske inte kan hitta den än, pga att man bor i Sverige? Den ska ju komma till Svea snart till Boxee har jag hört... tänkte man kunde testa och installera appen så länge... :)

Hej,
det finns bara netflix genom usa på boxee.

Det går dock att använda olika dns-lösningar för att komma förbi detta. Men det är då netflix usa du kommer åt, och inte netflix sverige.

Det konstiga är att netflix sverige hävdar att en app är på g, men boxee säger att det inte är prioriterat.
Och varför skulle sverige få en boxee-app bara sådär, när t.ex brasilien inte fått det på hela tiden?

Postad 19 oktober 2012 - 10:50

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Smb?protokoll?
Ingen aning, kör trådlöst. Mkt kan jag men långt ifrån allt. Tycker det är surt att allt ska strula jämt ;-)
Och är den känslig för trådlöst, behöver den stark signal? Datorerna funkar perfekt i hela huset men boxen är lite knorrig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.