Åtta lök var det väl värt ??
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 13 February 2011 - 18:21
JuppDet ser ganska fläskigt ut...
![]()
Åtta lök var det väl värt ??
Låter helt ok gör det också
Postad 13 February 2011 - 19:04
Ja, det kan ju vara bra att ha i framtiden...
Man kan aldrig få för mycket effekt
Postad 13 February 2011 - 19:32
Postad 13 February 2011 - 19:33
Postad 13 February 2011 - 19:43
Hmmm 120kg fransos i skuffen allså en? (då kan man utesluta högtalare då)35mil kvar tills man är hemma, detta låter väl inte så bra men det ligger ca 120kg fransos i skuffen
Lite nyfiken blir man.
/Mats
Grattis till steget Palle, vad fick du ge?Jupp
Låter helt ok gör det också
/Mats
Postad 13 February 2011 - 19:47
Hmmm 120kg fransos i skuffen allså en? (då kan man utesluta högtalare då)
Var det inte Lindell (inte Tobias Lindell, utan högtalarna) som vägde runt 400kg/styck?
När får man se något galler/bilder från mässan?
Postad 13 February 2011 - 20:02
Kanske om en stund, men bara kanskeNär får man se något galler/bilder från mässan?
svenn3saataN - jag pm:ar dig imorgon om det går bra??
Postad 13 February 2011 - 20:15
Grattis till steget Palle, vad fick du ge?
/Mats
Jag har ju inget kvar längre så...
Åtta lök.
Postad 13 February 2011 - 20:28
Blev inge pK vs piPs då mitt rum inte är så bra för fullreg, jag har ingen vägg att få stöd ifrån. Sedan så äre det inte så kul för Palle att släpa högtalare på bussar/tåg.
Jag gjorde ett klipp på mässan iaf....! Roots Of A Legend - Bob Marley & The Wailers, för endast 90kr...! Kostar annars över 300kr
intelligent sound var nog bland de sämsta jag hört i mitt liv (hifi)... Sjukt dåligt, 97,2% dist resten vare kanske musik jag hörde.
Postad 13 February 2011 - 20:39
Palle: Upplever du något brum/ströningsljud ur högtalarna med 1090 inkopplat? Mitt nyinförskaffade 1090 för ett himla väsen. Värst är det när inga signalkablar är inkopplade och steget står på obalanserat. Tystast blir det med rca inkopplat, steget på obalanserat och tejpad jord i kontakten. Det verkar som att jag måste tillverkade semibalanserade kabalar (xlr till rca) för att få det helt tyst.
När steget står på tomgång så hör man ett liiiiiiitet svagt brus om man lägger örat intill elemten, men det är absolut inget man hör annars.
Håller med dig Timpo, IS var katastrof
Kom förövrigt hem kl 05.00 i morse, så man är lite seg och mosig nu
Postad 13 February 2011 - 21:03
svenn3saataN - jag pm:ar dig imorgon om det går bra??
Jodå, det går så bra så
Postad 13 February 2011 - 21:44
Vill tack grabbsen för en riktigt trevligt kväll...! Kul att mina "små skit element" uppskattades också
Så för trådens rubrik blev inte kvällen för offtopic, om man säger så
Blev inge pK vs piPs då mitt rum inte är så bra för fullreg, jag har ingen vägg att få stöd ifrån. Sedan så äre det inte så kul för Palle att släpa högtalare på bussar/tåg.
Jag gjorde ett klipp på mässan iaf....! Roots Of A Legend - Bob Marley & The Wailers, för endast 90kr...! Kostar annars över 300kr
intelligent sound var nog bland de sämsta jag hört i mitt liv (hifi)... Sjukt dåligt, 97,2% dist resten vare kanske musik jag hörde.
Ja. Tack Timpa. Det var trevligt som fan.
O tack för biran !
Kan du inte skriva en liten lista på vad vi lyssnade på hos dej...? Bara på ett ungefär ?
Jag hade ju knappt hört något av det, och skulle vilja testa dom låtarna här hemma för att se hur det låter.
Postad 13 February 2011 - 22:26
Jag hade ju knappt hört något av det, och skulle vilja testa dom låtarna här hemma för att se hur det låter.
Började lite smått med en lista, bara att fylla på med det ni kommer ihåg. Är själv intresserad av samma sak som Bagarn. Alltid kul att höra hur det låter hemma
Timpolanen playlist
Postad 14 February 2011 - 00:02
Ja. Tack Timpa. Det var trevligt som fan.
O tack för biran !![]()
Kan du inte skriva en liten lista på vad vi lyssnade på hos dej...? Bara på ett ungefär ?
Kolla lista de fixade, la till ett gäng
Postad 14 February 2011 - 00:53
väldans salig blandning av musik.. va inte många där som var bra.. men så kan det vara
Redigerat av Xicaxo, 14 February 2011 - 00:55.
Postad 14 February 2011 - 01:44
Hmmm 120kg fransos i skuffen allså en? (då kan man utesluta högtalare då)
Lite nyfiken blir man.
/Mats
Fransoser skulle det stå
Jm Lab 936 Electra
Jm Lab cc901 Electra
Jm Lab sr900 Electra
Skapligt lyft ifrån att ha börjat med ett par Proson för ett par månader sedan
9785039180.jpg 36.19K
0 Antal nerladdningarVi funderade på om vi skulle tagit med dom där subbarna som stod vid sidan, men han ville ha 1500kr/st och det tyckte vi inte dom var värda.
Redigerat av Evil Homer, 14 February 2011 - 09:18.
Postad 14 February 2011 - 09:03
Postad 14 February 2011 - 10:23
Vad tyckte ni om ljudet då, ja förrutom att det lät bra?Fransoser skulle det stå
Jm Lab 936 Electra
Jm Lab cc901 Electra
Jm Lab sr900 Electra
Skapligt lyft ifrån att ha börjat med ett par Proson för ett par månader sedan
Postad 14 February 2011 - 10:24
Ingen som känner sig manad att bjuda på lite tips på alla hjärtans dag? Har inte planerat ett skit för ikväll och känns som om det kanske inte är så smart
Gå på instinkterna
Postad 14 February 2011 - 10:24
Äh, köp en ny signalkabel vettja...Ingen som känner sig manad att bjuda på lite tips på alla hjärtans dag? Har inte planerat ett skit för ikväll och känns som om det kanske inte är så smart
Redigerat av nickeskbg, 14 February 2011 - 10:26.
Postad 14 February 2011 - 10:39
Vad tyckte ni om ljudet då, ja förrutom att det lät bra?
Helt seriöst så gjordes det en rejäl chansning nu, rummet som dessa stod i var under uppbyggnad och det var klinkergolv och betongtak lite drygt 2m i takhöjd. Så att göra en utvärdering där inne var lika hopplöst som att försöka fånga en ål med händerna.
Men högtalarna lastades in och fick åka på en tur till Trollhättan vi kunde inte låta bli att koppla in dom och det lät otroligt mycket bätttre än i rummet vi först hörde dom i, men lite svårt att göra lyssningar kl 01.30 så det kommer nog ett utlåtande senare idag misstänker jag.
Jag fick en dosa snus och en bilsportGå på instinkterna
Får se om jag ens kommer utanför dörren idag, det var en låååång dag igår.
Men fick klara order om jag skulle ta mig ut " inga blommor och sån skit nu bara"
Postad 14 February 2011 - 10:44
Postad 14 February 2011 - 12:08
Ang subbarna för 1500kr så skojade jag bara, trodde att någon skulle haja till och se att det var ino´s Y-2
Dem var ju så gömda..! Varför fick dem inte hänga med..?
Redigerat av Timpolanen, 14 February 2011 - 12:09.
Postad 14 February 2011 - 13:03
Ägaren till dessa skulle skaffa sig Y-4,han är föresten medlem här men sa att han inte var så aktiv.Dem var ju så gömda..! Varför fick dem inte hänga med..?
Var lagom mosig i skallen igår efter all körning så kommer inte ihåg vad hans användarnamn var, boller,böller något i den stilen iaf
Tur vi inte kikade hur vägen till Mora var innan vi åkte, då hade vi antagligen aldrig åkt.
70 ojoj nu kommer det en 90 väg njeee ner till 70 igen och 659st fartkameror på vägen
Postad 14 February 2011 - 13:03
väldans salig blandning av musik.. va inte många där som var bra.. men så kan det vara
Jo jag är en allätare, vad anser du som bra musik då ?
Min lilla HiFi lista:
http://open.spotify....iOOD0t6NL25XtzD
Postad 14 February 2011 - 13:05
Postad 14 February 2011 - 13:22
Fick erbjudande på att köpa en denon 3806 för 3800kr inkl frakt. Är lite kluven, för kommer antagligen inte skaffa mig hemmabio försen om något år. Ska jag köpa denna eller ska jag vänta och se vad som kommer ut på marknaden snart?
KÖÖÖP!
Jag köpte min för 3600kr men då prutade jag så jag skämdes! Brukar ligga för runt 4-5k annars. Lätt bland de bättre reciverna. Klara med update att emot multi-ch 7.1, så bara du har någon spelare som kan koda så har du alltid de nysate formaten
Sedan när du behöver mer effekt hänger du på ett slusteg, så har du ett sjukt grymt försteg.
Redigerat av Timpolanen, 14 February 2011 - 13:24.
Postad 14 February 2011 - 13:39
http://hifimagasinet...p?annonsID=5176
Lagom överprisad XPA-2, imo.
Oooh sparar man 1kr på att handla ifrån han istället, ajaj det kostar ju faktiskt att ta sig till personen med.
Mao blev det dyrare att handla beg än att handla nytt
Postad 14 February 2011 - 14:07
Fick erbjudande på att köpa en denon 3806 för 3800kr inkl frakt. Är lite kluven, för kommer antagligen inte skaffa mig hemmabio försen om något år. Ska jag köpa denna eller ska jag vänta och se vad som kommer ut på marknaden snart?
Farbror SDX gamla?
Postad 14 February 2011 - 15:03
Oooh sparar man 1kr på att handla ifrån han istället, ajaj det kostar ju faktiskt att ta sig till personen med.
Mao blev det dyrare att handla beg än att handla nyttlåter ju som en bra deal annars
Jo men vad tror du den kommer kosta här hemma sen då ?
Postad 14 February 2011 - 15:16
Boom?
Jepp. Han har ju skrivit att han är enda ägaren på den. Så då tar jag det för givet
Sen hade en nisse både en 3806 och en tillhörande dvd till salu för 5K, är rätt sugen på den också. Synd han bor i Stockholm bara
Jo men vad tror du den kommer kosta här hemma sen då ?
Skulle inte förvåna mig om de var runt 10-12lök.
Det tror jag faktiskt inte. De jag har pratat med säger att de har hamnat runt 8-9lök när de väl är hemma. Så jag skulle aldrig få för mig att ge 8lök för en begagnat XPA-2. Sitter fortfarande och gråter för att han i Kristianstad sålde sitt XPA-2 till sin bror istället för mig, då kunde jag fått det för 5K :'(
Förresten, funderar på att skaffa mig surrar. Såg en i närhetet som hade ett par a1 till salu. Han ville ha 2500kr för dem inkl frakt. Kan säkert pruta ner det om jag kör dit och köper dem
Redigerat av Svenn3SaataN, 14 February 2011 - 15:19.
Postad 14 February 2011 - 15:47
Det var ju du som sa att det kostade 8kJo men vad tror du den kommer kosta här hemma sen då ?
Skulle inte förvåna mig om de var runt 10-12lök.
Postad 14 February 2011 - 15:52
Jepp. Han har ju skrivit att han är enda ägaren på den. Så då tar jag det för givet
Sen hade en nisse både en 3806 och en tillhörande dvd till salu för 5K, är rätt sugen på den också. Synd han bor i Stockholm bara
Det tror jag faktiskt inte. De jag har pratat med säger att de har hamnat runt 8-9lök när de väl är hemma. Så jag skulle aldrig få för mig att ge 8lök för en begagnat XPA-2. Sitter fortfarande och gråter för att han i Kristianstad sålde sitt XPA-2 till sin bror istället för mig, då kunde jag fått det för 5K :'(
Förresten, funderar på att skaffa mig surrar. Såg en i närhetet som hade ett par a1 till salu. Han ville ha 2500kr för dem inkl frakt. Kan säkert pruta ner det om jag kör dit och köper demSka man satsa på dem? Kanske bättre att vänta med det tills jag har någon nytt av surror?
Jo visst är A1 bra, men du behöver helst fler än 2st. Gärna 8st, för att få det schysst. Köp heller Vifa TG9, billigare! (160kr/st)
Det var ju du som sa att det kostade 8k
Jo om man ska beställa infrån USA ja. Där ifrån är nästa allt billigare.
Postad 14 February 2011 - 15:57
Är det inte därifrån man beställer emotiva, eller finns det mera ställen nu?Jo om man ska beställa infrån USA ja. Där ifrån är nästa allt billigare.
Redigerat av Evil Homer, 14 February 2011 - 15:58.
Postad 14 February 2011 - 16:11
Jo visst är A1 bra, men du behöver helst fler än 2st. Gärna 8st, för att få det schysst. Köp heller Vifa TG9, billigare! (160kr/st)
Ja, det borde ifs inte vara så avancerat att bygga egna surror? Vet inte hur "feta" de behöver vara? Räcker kanske med Vifa TG9 och sen skaffar man sig några stycken? Det behövs ju inga filter eller liknande heller? Bara att plugga in och köra?
Postad 14 February 2011 - 16:17
Är det inte därifrån man beställer emotiva, eller finns det mera ställen nu?
Ska ju komma ett ställe i Tyskland. När vet jag dock inte.
Postad 14 February 2011 - 17:41
Har blivit TOTALT ner-ringd.
Postad 14 February 2011 - 17:45
Tur för dig att du har så trevliga forumkompisar som köper sånt där gammalt skräpFy fan vad skönt.. Har tagit bort/ändrat annonserna med 1090 nu..
Har blivit TOTALT ner-ringd.
Postad 14 February 2011 - 17:49
Tur för dig att du har så trevliga forumkompisar som köper sånt där gammalt skräp
Ja.. Sen var det ju ruskigt billigt också...
Postad 14 February 2011 - 17:50
Japp ett riktigt kompisprisJa.. Sen var det ju ruskigt billigt också...
Postad 14 February 2011 - 18:10
Aha så det var du som fick vara "geten" + 8.000kr?Japp ett riktigt kompispris
Postad 14 February 2011 - 19:51
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?