Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 February 2014 - 22:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Är personligen inte mycket för att glo på andra som spelar, men nu verkar iaf Twitch komma till XB1 i mars, med bättre integration än på PS4.
http://www.polygon.c...one-on-march-11

För övrigt har jag fortfarande problem med mitt konto så det blir väldigt lite spelat :(

Jag kollar rätt mycket twitch.tv men tyvärr så är kvaliten på One såpassmycket sämmre än på mitt addon för xbmc eller för den delen deras egen hemsida. Så har bara prövat appen. Så där kul att bara se grumliga bilder :-\

Edit dubbelkollade nu, verkar vara bra kvalite på bilden, men den klarar bara 30fps ser de ut som, streamen jag kör oftast har 60fps och se på fps(ghost) i 30fps är ingen trevlig upplevelse

Redigerat av SKIBBE, 25 February 2014 - 22:07.

Postad 25 February 2014 - 22:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tycker twitch överlag är dåligt. Det enda sättet man kan kolla på det är att om man kollar på arkiverade avsnitt och då måste man buffra typ två gånger längre tid än man vill kolla på.

(Och då ska det sägas att jag kollar MYCKET på twitch. ;))

Postad 25 February 2014 - 22:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Tycker twitch överlag är dåligt. Det enda sättet man kan kolla på det är att om man kollar på arkiverade avsnitt och då måste man buffra typ två gånger längre tid än man vill kolla på.

(Och då ska det sägas att jag kollar MYCKET på twitch. ;))

Jaså? Jag kollar bara live streams, tycker de funkar bra, atreamarna har ju allt från SD kvalle med 25fps till över 1080p med 60fps. Dock vissa dagar så kan de buffra varje minut, vet ej varför men oftast funkar det utan problem

Postad 25 February 2014 - 22:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Handlar väl om hur stora strömmarna och hur många slav-sevrar de har för strömningen.
The International var inga problem att kolla på live, men små strömmar med 30 pers i baserade i US tycker jag oftast laggar.

Postad 25 February 2014 - 23:00

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0

Haha! Vi har samma kattproblem här hemma också. Jag har två ungar, 3 år samt 5 månader. Speltiden (och orken) minskar med varje barn... Bara ett tips inför framtiden. ;)
Blir inte mer än två för mig iaf, då får hon hitta en annan hane att avla vidare på!

När One släpps i Sverige ska jag ta mig i kragen och köpa. Då blir jag gärna med och spelar med farsorna (och ni andra också). :D

När barna blir äldre försvinner speltiden på fler sätt. Grabben är tio och tar upp mer och mer av MIN xboxtid själv...... Blir att köpa 2 xbone med varsin skärm.
Han slår mig på fifa men i fps får han fortfarande spö :)

Postad 26 February 2014 - 09:14

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Vad tyckte ni om PvZ?
Det var rätt kul och varierande gubbar. Körde en gång läget när våg efter våg kommer. Vi klarade ej våg 10 då....random folk.

Sen spelade jag första läget på multiplayer. Synd att det är samma "bana" varje gång bara.

Segt att få ihop 10 000 eller ännu hellre 20 och 40 000 föratt köpa bra förpackningar med kort. Någon som har något tips på hur man får mer pengaR?

Postad 26 February 2014 - 10:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Vad tyckte ni om PvZ?
Det var rätt kul och varierande gubbar. Körde en gång läget när våg efter våg kommer. Vi klarade ej våg 10 då....random folk.

Sen spelade jag första läget på multiplayer. Synd att det är samma "bana" varje gång bara.

Segt att få ihop 10 000 eller ännu hellre 20 och 40 000 föratt köpa bra förpackningar med kort. Någon som har något tips på hur man får mer pengaR?

Jag spelar team vanquish där får man ju använda sina uppgraderingar och vinner ditt lag och du spelar bra får du en 2000 coins men jag pendlar väl mellan 1500-2500(vinnande matcher) gäller ju att ens lag vinner också, annars får du inte dom där extra 1000 i vinst bonus.

har inte spelat det läget du pratar om. team vanqish är ju vanlig TDM 12vs12 jag har köpt 3 paket för 20.000 det var det paket jag fundera ut i början var mest prisvärt. så har bara siktat på det, har väl spelat 3.5H och sparat ihop till 60.000+ totalt

jag tenderar att vinna assist ligan på matcherna (dåligt aim) ? :P men iaf 8 ass är 25c*8 så 400 coins bara det.

och hade jag lirat med polare så hade man ju kunnat springa efter som healer och vara där hela tiden och fylla på och vara riktigt svårslagna

Men det gäller ju att använda klassen rätt för att få så mycket cash som möjligt. jag har mest lirat soldier, men även lite healer.

Redigerat av SKIBBE, 26 February 2014 - 10:40.

Postad 26 February 2014 - 11:06

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jag kör nybörjarläget när man får lite ökning av health om man dött...
där får vinnande laget 1000 och förlorande laget 750 i bonus om man är kvar hela matchen.
Rekordet för mig är ca 1800 på en match. Ska pröva ditt läge...
Gillar vara healer...eller lila blomman. Just lila blomman känns rätt stark..jobbig att möta...

Postad 26 February 2014 - 11:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag kör nybörjarläget när man får lite ökning av health om man dött...
där får vinnande laget 1000 och förlorande laget 750 i bonus om man är kvar hela matchen.
Rekordet för mig är ca 1800 på en match. Ska pröva ditt läge...
Gillar vara healer...eller lila blomman. Just lila blomman känns rätt stark..jobbig att möta...

med dessa spel så är det ju bara lägga ner mer tid så låser man upp allt till slut, 10-20 matcher så kan man köpa ett paket för 20.000.

Har nåt uppdrag nu på min PeaShooter som lyder (plant 5 plants) eller något, fattar inte vad man ska göra? någon som vet?

Redigerat av SKIBBE, 26 February 2014 - 11:31.

Postad 26 February 2014 - 13:49

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Plantera plants tror jag bara du kan göra i läget där zombies kommer våg efter våg och i graveyard läget. Du går fram till en tom kruka o trycker på b.

Postad 26 February 2014 - 13:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Plantera plants tror jag bara du kan göra i läget där zombies kommer våg efter våg och i graveyard läget. Du går fram till en tom kruka o trycker på b.

Jaha, det är ju omöjligt att göra på tdm... Men tack hade jag aldrig listat ut, då jag såklart antog man kunde göra alla uppdrag i tdm

Postad 26 February 2014 - 19:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
http://www.totalxbox...ps-on-xbox-one/

Trevligt att vi får iaf 2spel i 1080p60fps ;-) kan klart vara värt doom4 beta nykeln, men senast jag gick på ett sådant köp var med MoH>BF3 och jag fick spela 2 dagar innan open beta, menar wtf, 2-3 veckor hade ju varit mer exklusivt, så tänker inte bli lurad igen

Redigerat av SKIBBE, 26 February 2014 - 19:05.

Postad 26 February 2014 - 20:57

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Jag läste på Neogaf om att det ryktades att Dolby Digital patchen fanns med i kommande uppdatering. Kan någon som kör betan kolla detta?
Gå till inställningar, välj ljud och bild, kolla sedan på ljud för att se hur alternativen ser ut på optisk utgång.
Idag finns det bara tre alternativ. Off, stereo och DTS.

Postad 26 February 2014 - 21:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag läste på Neogaf om att det ryktades att Dolby Digital patchen fanns med i kommande uppdatering. Kan någon som kör betan kolla detta?
Gå till inställningar, välj ljud och bild, kolla sedan på ljud för att se hur alternativen ser ut på optisk utgång.
Idag finns det bara tre alternativ. Off, stereo och DTS.

+1 och då saknas bara adaptern, villket datum var de sagt på den, får nog beställa från närmsta ms-store isf!

Postad 26 February 2014 - 21:36

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Det gick att välja Dolby Digital alltså?

Adaptern släpps nu i början av mars, tror www.maxfps.se har den för 229 kr.

Postad 26 February 2014 - 21:59

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Följande alternativ finns:

Stereo uncompressed
5.1 uncompressed
7.1 uncompressed
Bitstream out.

Finns även möjlighet att uppdatera kontrollen i settings, detta är för adaptern för headsetet som kommer inom kort. Sen finns ju resten redan på nätet, party mode etc. Operativsystemet känns lite rappare än tidigare, men kan vara en inbillning. Vi får tyvärr inte tillgång till någon riktig changelog på betaforumet så vad mer slm har gjorts "bakom kulisserna" vet vi inte.

Postad 26 February 2014 - 22:24

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Då stämmer ju det. Om man väljer bitstream så borde man få valet om Dolby Digital.

Kan någon bjuda in mig till betan så kan man få prova detta?

Postad 26 February 2014 - 22:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Då stämmer ju det. Om man väljer bitstream så borde man få valet om Dolby Digital.

Det är ms-som väljer denna gången, på 360 kunde man själv ansöka och hoppas. Men låter ju lovande iaf, och det är ju mars snart :-)

Postad 26 February 2014 - 22:28

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Japp det stämmer!

Är nog riktigt tveksamt att du blir inbjuden, det är en speciell tråd i betaforumet där man kan posta folk som man vill bjuda in. Det är extremt många som har postat där och det är nog rent lotteri om man får en inbjudan eller inte. Men postar ditt ms nick imorgon så får vi se :-)

Postad 26 February 2014 - 22:36

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Japp det stämmer!

Är nog riktigt tveksamt att du blir inbjuden, det är en speciell tråd i betaforumet där man kan posta folk som man vill bjuda in. Det är extremt många som har postat där och det är nog rent lotteri om man får en inbjudan eller inte. Men postar ditt ms nick imorgon så får vi se :-)

Ok, då behöver du inte göra det. Är bara hemma imorgon sen drar jag till landet. Tänkte om ni själva kunde fylla i ett formulär så skickades en invite ut.

Postad 27 February 2014 - 01:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Japp det stämmer!

Skadar inte att du slänger in mitt iaf SK1BBE ;) :P

Postad 27 February 2014 - 06:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Låter som om mars kan bli en mycket intressant månad för XONE då. Såg att webbhallen fått in massa EU-konsoler till bra pris nu också. Känns lägligt iom adaptern (som jag f.ö tycker är ett j*vla stolpskott från MS redan från början) och Titanfall kommer denna månad och fixen för DD via optisk.

Postad 27 February 2014 - 07:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Såg en X1 i butik (Elgiganten Umeå) för 4999 igår så nu börjar de bli tillgängliga för massmarknaden. :)

Postad 27 February 2014 - 07:20

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Att adaptern inte fann från dag ert tycker även jag är dåligt. Dock så är det många som tycker den ska ingå gratis.
Visst, gratis är alltid gott, men allvarligt..
Adaptern kommer att göra det bra mycket enklare att spela med headset. Tänk vad skönt att kunna styra volymen direkt från handkontrollen.

Lyssnade på Major Nelsons podcast för någon vecka sedan och Albert Penello som är ansvarig för tillbehör (tror jag) berättade lite om den.
Han förklarar lite varför man gått denna väg med handkontrollen och adaptern. Sitter tydligen en ljudprocessor i den, så det är inte bara en omvandlare av porten till 3,5 mm.

Postad 27 February 2014 - 07:53

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Såg en X1 i butik (Elgiganten Umeå) för 4999 igår så nu börjar de bli tillgängliga för massmarknaden. :)

Webhallen verkar ha och sälja EU-versionen nu för 4479:-
Var oerhört nära på att hoppa av bussen då jag befann mig precis i närheten och köpa en.

Att adaptern inte fann från dag ert tycker även jag är dåligt. Dock så är det många som tycker den ska ingå gratis.
Visst, gratis är alltid gott, men allvarligt..
Adaptern kommer att göra det bra mycket enklare att spela med headset. Tänk vad skönt att kunna styra volymen direkt från handkontrollen.

Lyssnade på Major Nelsons podcast för någon vecka sedan och Albert Penello som är ansvarig för tillbehör (tror jag) berättade lite om den.
Han förklarar lite varför man gått denna väg med handkontrollen och adaptern. Sitter tydligen en ljudprocessor i den, så det är inte bara en omvandlare av porten till 3,5 mm.

Kan väl isåfall tycka det borde funnits en ren adapter redan från början för oss som sitter med gaming-headset och som inte behöver nån ljudprocessor extra. Kändes tillkrånglat att byta standard. Jag styr ju ljudnivån samt kan ställa in varje kanal från en kontroll på sladden idag så det är också en feature som för egen del känns gammal.
Det är väl dock bara att gilla läget, det känns som xboxen börjar bli vad den borde varit för nästan 6 månader sen nu iaf.

Postad 27 February 2014 - 08:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Måste bara snabbt klargöra en sak då jag står på tröskeln inför ett eventuellt köp av One och orkar inte söka igenom hela tråden.

Om jag kör igång min nya One så antar jag att man importerar sin 360 profil, är det då inga som helst problem att välja USA som region när mitt nuvarande konto är inställt på Sverige?

För digitala köp behöver man bara uppge sitt kortnr med en amerikansk adress eller är det lika smidigt att köpa MS poäng (vilket väl finns kvar?) via eBay eller liknande och slippa kreditkortsgrejen? Tyckte mig se att någon förklarade hela saken med olika stater och regler ett par sidor tillbaka men det antar jag bara funkar när man köper direkt via kortet?

Kan det bli nåt strul om jag kör igång min 360 och spelar iom att den står inställd på Sverige eller ändras nåt över i den också?

Nån som spelar med 360n kopplad via One med hdmi in?

Redigerat av La Cucaracha, 27 February 2014 - 08:00.

Postad 27 February 2014 - 08:09

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Grattis alla Xboner, ni har ÄNTLIGEN stigit in i den nya generationen med Full HD och 60fps ;)

http://youtu.be/3bVExitLoAw

Postad 27 February 2014 - 08:18

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Via bitstream kan man antingen välja DTS el Dolby om man vill :)

Postad 27 February 2014 - 08:23

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Måste bara snabbt klargöra en sak då jag står på tröskeln inför ett eventuellt köp av One och orkar inte söka igenom hela tråden.

Om jag kör igång min nya One så antar jag att man importerar sin 360 profil, är det då inga som helst problem att välja USA som region när mitt nuvarande konto är inställt på Sverige?

För digitala köp behöver man bara uppge sitt kortnr med en amerikansk adress eller är det lika smidigt att köpa MS poäng (vilket väl finns kvar?) via eBay eller liknande och slippa kreditkortsgrejen? Tyckte mig se att någon förklarade hela saken med olika stater och regler ett par sidor tillbaka men det antar jag bara funkar när man köper direkt via kortet?

Kan det bli nåt strul om jag kör igång min 360 och spelar iom att den står inställd på Sverige eller ändras nåt över i den också?

Du ställer bara in USA eller det land du önskar använda dig av.
Sedan när du köpa något lägger du till ditt kort med en adress som matchar det landet.
För säkerhetsskull, välj USA och en adress i Kalifornien (ingen skatt).

Sedan är det bara att shoppa på.

Din 360 ska fungera som tidigare då din egentliga region fortfarande är Sverige och det finns egentligen ingen anledning att ändra den såvida du inte vill komma åt musik och videotjänsterna (dessa har du ju tillgång till på din 360 annars).

Lycka till!

Postad 27 February 2014 - 09:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Nej, och det är nog inget nån rekomenderar, du kommer få delay på signalen, plus att One inte har passthroug (när den är avstängd) och vara inloggad på 2 konsoler samtidigt låter som att be om problem ;-)

Det finns hemsidor som fortfarande säljer points, även om det nya är sk giftcards (valuta värderade) då points systemet är nedlagt.

Redigerat av SKIBBE, 27 February 2014 - 09:12.

Postad 27 February 2014 - 09:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Du ställer bara in USA eller det land du önskar använda dig av.
Sedan när du köpa något lägger du till ditt kort med en adress som matchar det landet.
För säkerhetsskull, välj USA och en adress i Kalifornien (ingen skatt).

Sedan är det bara att shoppa på.

Din 360 ska fungera som tidigare då din egentliga region fortfarande är Sverige och det finns egentligen ingen anledning att ändra den såvida du inte vill komma åt musik och videotjänsterna (dessa har du ju tillgång till på din 360 annars).

Lycka till!

Nice! Tack!

Nej, och det är nog inget nån rekomenderar, du kommer få delay på signalen, plus att One inte har passthroug (när den är avstängd) och vara inloggad på 2 konsoler samtidigt låter som att be om problem ;-)

Det finns hemsidor som fortfarande säljer points, även om det nya är sk giftcards (valuta värderade) då points systemet är nedlagt.

Ok ingen passthrough avstängd så kunde det ju kvitta iofs. Och det blir säkert delay som du säger.

Jo, jag vet att points systemet är borta men poängen översätts ju iaf på 360 till pengar när man lägger in koden. Dessutom brukar man tjäna en slant på att köpa poäng :)

Postad 27 February 2014 - 09:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

http://www.simplycdkeys.com/

http://www.cheapxboxlivecodes.com/

Spana om nån av dessa har billiga hemma, ofta är dom slut tyvärr, och minns inte om båda erbjuder points, kan vara live också.

Edit: det är skillnad på EU USA och UK kort, spanade sidorna nu och verkar dåligt med USA koder. (om det är den regionen du tänkt använda dig av)
Jag har ju t.ex pengar kvar på mitt svenska konto, men det kommer jag bara åt via 360in (och kan se på xbox.com) sen har jag nån krona kvar från ett giftcard på UK när jag köpte Dead Rising 3, sen bytte jag till USA och då har jag handlat med Visa-kortet bara.

Redigerat av SKIBBE, 27 February 2014 - 09:48.

Postad 27 February 2014 - 11:17

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Skadar inte att du slänger in mitt iaf SK1BBE ;) :P

Fixat =)

Verkar faktiskt som att dom skeppar ut betakoder till fler, min polare som jag "anmälde" den 25'e fick sin kod idag och kunde aktivera sig som betatestare.

Redigerat av maccswe, 27 February 2014 - 11:30.

Postad 27 February 2014 - 11:29

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Import kostar nu 4500 på elgiganten samt media markt. De har sänkt tillsammans med de flesta andra återförsäljare idag samt igår skedde detta.. Kan det vara för att bli av med deras importerade konsoler inför kommande release?

Postad 27 February 2014 - 12:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Import kostar nu 4500 på elgiganten samt media markt. De har sänkt tillsammans med de flesta andra återförsäljare idag samt igår skedde detta.. Kan det vara för att bli av med deras importerade konsoler inför kommande release?

Webhallen har ju inte haft dessa på lager tidigare, bara några svindyra day One-exemplar som dom fortfarande har kvar vad jag sett.

Postad 27 February 2014 - 12:43

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Man undrar ju lite hur dessa höjningar/sänkningar går till. Samma sak med PS4:an när det gick upp. Alla på samma gång vad det kändes iaf...

Postad 27 February 2014 - 12:44

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Förmodligen, skulle nog sätta en slant på det.

Postad 27 February 2014 - 14:08

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Ang downloads via marketplace, hur mycket ligger ett fullspel på i storlek och hur lång tid tar det att hämta?

Postad 27 February 2014 - 14:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Ang downloads via marketplace, hur mycket ligger ett fullspel på i storlek och hur lång tid tar det att hämta?

På 360 kunde man ju inte räkna med att få ut full hastighet från sin lina 100mbit i mitt fall, på One så har jag upplevt det bättre, enligt hastighetstestet som är inbyggt får jag 93mbit ner, så känns ju bra iaf, sen vad det är i verkligheten är ju en annan femma.

de 2 största spelen idag är väl BF4 35+8GB och Ghost är 40+5GB (där + är add-ons premium/elite och alla kart paket)
Edit: köpte ju Ryse när det var rea, det låg vist på 36GB :)
Plant Vs Zombies är runt 10GB
Powerstar Golf (arcade) var väl 3-4GB vad jag minns

Senaste updaten till Dead Rising 3 var t.ex 13GB (inkluderade väl ett dlc tror jag) men det är stora siffror till de stora titlarna :)

Jag har 50% av min HDD ledig nu, och typ 5 spel och några appar. detta är ju det dåliga med digitala kopior MEN sak samma då allt måste installeras?

Jag personligen tror ju inte på att en extern USB3 disk kommer prestera lika bra som den interna disken som följer med, så att skaffa en sådan för att dryga ut spel biblioteket känns sådär. (kan ju bli motbevisad såklart)

Man kommer ju inte undan att spara utrymme genom att köpa på skiva, då spelen ändå ska installeras. och installera från skiva tar en bra stund också tyvärr, den verkar inte vara snabb vad min erfarenhet var att installera BF4 (enda jag köpt på skiva) Men det kommer ju vara snabbare än att ladda ner det, då jag gissar på att den teoretiska hastigheten på en BD läsare är runt 27MB/s (här kan ni rätta mig) Men vi vet ju alla att saker sällan presterar efter teorin :P

Redigerat av SKIBBE, 27 February 2014 - 14:50.

Postad 27 February 2014 - 15:11

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 1
MS har lagt upp en ny avdelning på betaforumet för oss som blev inbjudna att testa betaversioner av xbox OS. Den nya avdelningen handlar enbart om önskemål som vi vill se i framtida uppdateringar och tänkte saxa dom vanligaste sakerna som flest verkar vilja ha:

*Full DLNA support (browsing directly from xbox one to NAS), support for more videoformats.
*A check for update button in the settings menu.
*Notifications when favourite friends login/starts a specific game etc.
*Record longer gameplay videos.
* Notification when battery in controller is under 5%.
*More apps, such as Plex, Spotify etc.
*Change wallpaper to what you want.
*Take a picture with the kinect and use as a profile pic.
*Auto sign in a profile directly without kinect or controller.
*External HDD support (add this soon, Im running out of space)
*External playback support (connect a hdd,ipod, etc and play your video/music files)
*Option to disable hand gestures with Kinect.
*Voice and video messages to xbox friends.
*Make kinect even smarter with more voice commands. Today you have to say xbox on, if you say xbox turn on it won't work. Make more lines to work with one command.
*The option to snap more apps, not that many that support snaps today.
* Play music from app while playing a game
*Always show time and batteryindicator on homescreen.

Redigerat av maccswe, 27 February 2014 - 15:12.

Postad 27 February 2014 - 15:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Ja det lär ju suga en del utrymme när spelen är 5-7ggr större än på 360. Fördelen med fysisk skiva är ju att man kan sälja vidare.

Vad hände med att man skulle kunna spela medan man installerar spelen? Tyckte det var en feature dom tryckte ganska mycket på under E3.

Postad 27 February 2014 - 15:18

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
@ maccswe :Ingenting om att kunna synca bokmärken från explorer i datorn?

Redigerat av Chrester, 27 February 2014 - 15:19.

Postad 27 February 2014 - 15:29

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

@ maccswe :Ingenting om att kunna synca bokmärken från explorer i datorn?

Det finns ju ca 200 trådar i det forumet om önskemål, men jag har faktiskt inte sett det ännu.

Postad 27 February 2014 - 15:46

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Ja det lär ju suga en del utrymme när spelen är 5-7ggr större än på 360. Fördelen med fysisk skiva är ju att man kan sälja vidare.

Vad hände med att man skulle kunna spela medan man installerar spelen? Tyckte det var en feature dom tryckte ganska mycket på under E3.

Det går att börja spela innan installationen är klar. Självklart inte det fulla spelet...inte multiplayer mm. I plants vs zombies kunde du springa runt och pröva de olika figurerna efter ca 30% installation tills det var klart då du kunde spela hela spelet. Mkt sådana lösningar....

Det finns ju ca 200 trådar i det forumet om önskemål, men jag har faktiskt inte sett det ännu.

Jag vill kunna bestämma hur jag ska stänga av xboxen precis innan jag trycker stäng av eller säger yes. Ibland bra att stänga av helt, ibland i stand by läge. Nu måste man in i menyer och ställa om....

Postad 27 February 2014 - 15:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Det går att börja spela innan installationen är klar. Självklart inte det fulla spelet...inte multiplayer mm. I plants vs zombies kunde du springa runt och pröva de olika figurerna efter ca 30% installation tills det var klart då du kunde spela hela spelet. Mkt sådana lösningar....

Ok, låter ju ändå hyfsat. Räknade givetvis inte med att hoppa in i en MP-match under installation men kanske börja spela SP eller nåt åt det hållet.

Postad 27 February 2014 - 15:49

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Det går att spela under tiden det laddas ned/installeras. Man får en notis om att spelet är klart.
På BF4 kunde jag bara spela singelplayer. Dock så tar det ändå en stund innan man kan börja, så det är inget som sker i den sekund du stoppar i skivan eller börjar att ladda ned.

Redigerat av Bergan, 27 February 2014 - 15:54.

Postad 27 February 2014 - 16:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

MS har lagt upp en ny avdelning på betaforumet för oss som blev inbjudna att testa betaversioner av xbox OS. Den nya avdelningen handlar enbart om önskemål som vi vill se i framtida uppdateringar och tänkte saxa dom vanligaste sakerna som flest verkar vilja ha:

*Full DLNA support (browsing directly from xbox one to NAS), support for more videoformats.
*A check for update button in the settings menu.
*Notifications when favourite friends login/starts a specific game etc.
*Record longer gameplay videos.
* Notification when battery in controller is under 5%.
*More apps, such as Plex, Spotify etc.
*Change wallpaper to what you want.
*Take a picture with the kinect and use as a profile pic.
*Auto sign in a profile directly without kinect or controller.
*External HDD support (add this soon, Im running out of space)
*External playback support (connect a hdd,ipod, etc and play your video/music files)
*Option to disable hand gestures with Kinect.
*Voice and video messages to xbox friends.
*Make kinect even smarter with more voice commands. Today you have to say xbox on, if you say xbox turn on it won't work. Make more lines to work with one command.
*The option to snap more apps, not that many that support snaps today.
* Play music from app while playing a game
*Always show time and batteryindicator on homescreen.

Verkar ju vara en bra lista, och det som förvånar mig fortfarande är funktioner som fanns på 360 som dom skippat till One.
Snap apps har jag aldrig använt och kommer säkerligen aldrig göra, då man vill ha fullskärm på allt.

Spela musik från en internspelare, det gör sig kanske om man streamar, men jag gillar inte streamar med pålaggd musik så inget intresse där heller :P

Mer appar, det är ju upp till tillverkarna om dom ser en marknad. Spotify kanske hade varit najs, men har redan lösningar för att spela det, och dom lär väl inte konkurera ut sin egen musiktjänst med någon annan?

Ta profilkort med kinecten tycker man ju borde vara default (jag har ett foto på 360in, då jag är en av de få som köpte kameran till den? :P )

Jag hade velat kunna välja 24H fast jag har USA som region ;) ;) ;)

DLNA support förstår jag många efterstärvar, men jag ser hellre andra funktioner, för att spela upp en fil ger mig inget, jag vill ha det XBMC erbjuder, fan-art, plot/info om filmer, kort på skådespelare osv. och dom kommer aldrig göra något sådant.

Redigerat av SKIBBE, 27 February 2014 - 16:08.

Postad 27 February 2014 - 17:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ta profilkort med kinecten tycker man ju borde vara default (jag har ett foto på 360in, då jag är en av de få som köpte kameran till den? :P )

Köpte kameran för att kunna få sista achivementsen i Burnout Paradise. :)

Följde med ett par bra XBLA spel dock om jag minns rätt så det var ju inte helt bortkastat.

Verkar faktiskt som att dom skeppar ut betakoder till fler, min polare som jag "anmälde" den 25'e fick sin kod idag och kunde aktivera sig som betatestare.

Jag fick utan att anmäla mig igår. Men kunde inte starta appen man fick, stod bara loading i ett par minuter tills jag tröttnade och började spela BF. :)

Postad 27 February 2014 - 18:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Köpte kameran för att kunna få sista achivementsen i Burnout Paradise. :)

Jag använde den mest som webkamera till min pc efter köpet :P

Men en av de klart coolaste grejerna med den var ju att man kunde fota sitt ansikte och få in i Rainbow six vegas 1/2. de var riktigt mäktigt att lira coop med en karaktär med mitt ansikte :D

Postad 27 February 2014 - 18:42

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Inte för att vara en party pooper men borde inte minst hälften av dom punkterna på listan funnits från day one?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.