Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 08 april 2010 - 12:14
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Enligt kundtjänst fungerar bara serieinspelningar med de serier som är märkta "serie" i EPG'n. Då är det ju märkligt att man får alterntivet "Serieinspelning" på andra serier, typ Så Ska det låta och Skavlan. Idiotiskt
Kanske för att Skavlan och Så ska det låta är serier? Ivartfall i EPGn. Har inte testat att spela in dem som serie men antar att det fungerar. För mig har serieinspelningarna fungerat som de ska, inga problem, men har som mest haft kanske fem som legat parallellt. Enda problemet jag haft vid serier är inspelningar på TV4 komedi som har blivit dåliga, dålig signal av någon anledning. Fel vid inspelning bara på just den kanalen. hack vid uppspelning? nej, inte jag. Enda problemet jag sett är att ljudet kan komma ur synk ibland, bara att pausa och starta igen.
Postad 08 april 2010 - 13:00
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
För mig har serieinspelningarna fungerat som de ska, inga problem, men har som mest haft kanske fem som legat parallellt. Enda problemet jag haft vid serier är inspelningar på TV4 komedi som har blivit dåliga, dålig signal av någon anledning. Fel vid inspelning bara på just den kanalen.
Har just nu 14 serieinspelningar programmerade och det är inget problem. Det är när jag ska lägga till nya serieinspelningar som det blir problem. Som mest har jag haft 17 serieinspelningar programmerade.
Postad 08 april 2010 - 13:43
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Självklart är Skavlan etc. serier och bör därför kunna spelas in med "serieinspelning" men det går inte, jag får samma felmeddelande som andra här i tråden. Anledningen ska då vara enl. kundtjänst att det måste stå "Serie" i EPG'n, det gör det inte på t.ex. ovan nämnda serier, vilket gör att man undrar varför man inte anger "serie" i EPG'n på alla serier.
Postad 08 april 2010 - 14:29
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Självklart är Skavlan etc. serier och bör därför kunna spelas in med "serieinspelning" men det går inte, jag får samma felmeddelande som andra här i tråden. Anledningen ska då vara enl. kundtjänst att det måste stå "Serie" i EPG'n, det gör det inte på t.ex. ovan nämnda serier, vilket gör att man undrar varför man inte anger "serie" i EPG'n på alla serier.
Läs mitt inlägg från i morse. Det du skriver här är inte vad jag fått höra.
Postad 10 april 2010 - 19:45
leadolfsson
-
leadolfsson
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Talade med CD idag och passade på att fråga om uppdateringen..
Enligt den jag talade med skulle en uppdatering med vanliga buggfixar släppas någon gång under April månad, och det nya operativsystemet släppas i Maj.
Några exakta datum fanns inte..
Det var inga hemligheter i alla fall 
Någon som hört något mera?
Postad 10 april 2010 - 20:20
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Någon som hört något mera?
Jag ringde och frågade häromdan, men tyvärr så verkar det dröja ett bra tag till. Fick till svar att det kan bli om en månad eller kanske mer, så det blir nog inte innan sommaren. Jag ringde i julas med, då var det den sista Mars som gällde. Så vi får nog leva med alla buggar ett bra tag till tyvärr. Märkligt att Canal Digital inte kan rätta till detta fortare, boxen är ju snart antik. Ibland undrar man hur detta är möjligt att ett bolag kan sköta detta så dåligt utan att gå i stöpet. Nu är det fan på tiden att Canal Digital får till sin "bästa box" som dom skryter med på sin hemsida. Inte ett ord om alla problem där inte
Postad 10 april 2010 - 20:42
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
"Inte ett ord om alla problem där inte"
Finns nog inget företag i världen som lägger upp dina produktproblem på sidan som ska pusha produkten. Om det var lag på det skulle alla skitprodukter inte säljas och företag skulle gå i konkurs. Att bara beskylla Canal Digital för att sälja skräpprodukter, eller betatest-produkter, och inte tala om det, tycker jag är fel då det inte bara gäller dem. Det är väll bara Apples religiösa kunder som är 100% nöjda, lyriska och därför kallas för MacTallibaner.
(Fast jag tycker du har rätt i att boxen är skräp men har för mig att alla SAT HD PVR-boxar har sina problem)
Postad 10 april 2010 - 21:02
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
"Inte ett ord om alla problem där inte"
Finns nog inget företag i världen som lägger upp dina produktproblem på sidan som ska pusha produkten. Om det var lag på det skulle alla skitprodukter inte säljas och företag skulle gå i konkurs. Att bara beskylla Canal Digital för att sälja skräpprodukter, eller betatest-produkter, och inte tala om det, tycker jag är fel då det inte bara gäller dem. Det är väll bara Apples religiösa kunder som är 100% nöjda, lyriska och därför kallas för MacTallibaner.
(Fast jag tycker du har rätt i att boxen är skräp men har för mig att alla SAT HD PVR-boxar har sina problem)
Det är sant ruva, men jag är verkligen trött på att dom inte kan fixa till boxen. Sen vill jag givetvis att denna boxen blir bra, det är kanon att man kan spela in på hårdisk direkt, spola tillbaka i direktsändning med mera.
Redigerat av Mazak, 10 april 2010 - 21:04.
Postad 11 april 2010 - 07:30
Unregisteredccd10f48
-
Unregisteredccd10f48
-
Amatör
-
-
63 inlägg
1. Om jag tittar på ett inspelat program och en planerad inspelning börjar så hoppar boxen automatiskt över till den planerade inspelningen, känd bugg som inte går att åtgärda, eller?
2. Om jag blädrar bland mina förinspelade program och tar bort 1-2 program för att sedan försöka titta på ett tredje så "kraschar" min box i 9 fall av 10, den fryser och jag får stänga av den via knappen längst till höger...
Samma visa med detta, känd bugg eller finns det någon åtgärd till detta?
Lite väl lång tråd att söka i och ber om ursäkt ifall frågan/frågorna vart upp på tapeten tidigare.
Postad 11 april 2010 - 07:38
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Håller ju med att boxen har väldigt bra funktioner och är fantastisk när den fungerar (90% av tiden). Håller även med om att timeshift- buggen, oljud, undermålig EPG info på C+ filmerna (typ: Drama från 2003 med Tim Paxon) och att den inte är pålitlig när man sätter timmerinspelningar gör ju den till butiks-hyllvärmare om Canal+ gått ut med den informationen på sin hemsida.
Postad 11 april 2010 - 08:22
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
1. Om jag tittar på ett inspelat program och en planerad inspelning börjar ....
Lite väl lång tråd att söka i och ber om ursäkt ifall frågan/frågorna vart upp på tapeten tidigare.
mmh, se FÖRSTA inlägget i denna tråd https://www.minhembi...howtopic=171163Att den hoppar ur en uppspelning känt, att den kan hänga sig i myTV, känt. sedan länge. och instämmer i kören här, att inte CD lyckats fixa buggarna i boxen (eller är det Sagem) är konstigt. Med en produkt som denna borde de ha en tremånaders cykel som max på programvaran. Det torde inte vara så många rader med kod att trixa med, så många varianter av allt att testa. Kan man tycka. Men med det sagt, min box fungerar bra. Den har spelat in 95% av allt jag programmerat, den brummar bara lite, den ger bra bild fast givetvis har den sina buggar som CD borde fixa. Igår.
Postad 11 april 2010 - 08:33
per415
-
per415
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Eftersom boxen är så förbannat seg att starta upp och stänga av sig så har jag låtit den vara igång dygnet runt de senaste dagarna. Upptäckte ikväll att vissa kanaler samt program som jag spelat in fick några millisekunders frysningar av bild/ljud (uppstod ungefär en gång varannan minut).
Efter att ha stängt av och startar om boxen försvann frysningarna. Är detta ett känt problem att boxen inte klarar av att vara igång flera dygn i sträck, utan att drabbas av problem med bild/ljud-frysningar? Någon som uppmärksammat samma sak?
//mrmonk
Jag har fått problem med frysningar på SVT HD. När jag startar om boxen så blir det bättre men det kommer tillbaka efter några dagar. Någon som vet vad det beror på? Pelle.
Postad 11 april 2010 - 08:39
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag har fått problem med frysningar på SVT HD. När jag startar om boxen så blir det bättre men det kommer tillbaka efter några dagar. Någon som vet vad det beror på? Pelle.
Se vad du har för signalstyrka på den kanalen jämfört med andra. Har nog inte hört om frysningar på SVT HD förut men tyvärr är det vanligt på TV4HD. Vet inte om det beror på hur TV4HD sänder ut signalen och hur känsligt den är för bra mottagningen, men jag tycker det krånglar så mycket nu så jag hellre tittar på TV4, även ljudet är ganska kasst på TV4HD jämfört med TV4 (betydligt svagare)
Postad 11 april 2010 - 08:49
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Fick hem min box i veckan och har funkat bra i ca 2 dagar. Verkar som att det lika nya lnb't har gett upp. Vissa kanaler funkar som de ska andra inte. Har bytt till mitt gamla singel lnb och det funkar.
Ringde Canal Digital och de ska skicka ett nytt, vilket är bra.
Skulle passa på att beställa ett tvillingkort till min gamla Force 536 eftersom vi samtidigt med HD-boxen köpt ny tv. MEN jag fick(!) inte beställa till min gamla box. Den hade utgått ur deras lista på kompatibla boxar.
Är det smartwi som gäller om man vill se på TV i flera rum då eller?
Har för mig att man får med en liten gratisbox till tvillingkortet, en box som jag inte använt, utan jag flyttade kortet till deras combobox som jag hade sedan tidigare
Postad 11 april 2010 - 10:10
Unregisteredccd10f48
-
Unregisteredccd10f48
-
Amatör
-
-
63 inlägg
mmh, se FÖRSTA inlägget i denna tråd https://www.minhembi...howtopic=171163 Att den hoppar ur en uppspelning känt, att den kan hänga sig i myTV, känt. sedan länge.
och instämmer i kören här, att inte CD lyckats fixa buggarna i boxen (eller är det Sagem) är konstigt. Med en produkt som denna borde de ha en tremånaders cykel som max på programvaran. Det torde inte vara så många rader med kod att trixa med, så många varianter av allt att testa. Kan man tycka.
Men med det sagt, min box fungerar bra. Den har spelat in 95% av allt jag programmerat, den brummar bara lite, den ger bra bild fast givetvis har den sina buggar som CD borde fixa. Igår.
Tack för info! Hade som ni säkert märkt missat den... Visst är det anmärkningsvärt att varken CD eller Sagem tar tag i dessa buggar men man får glatt försöka "undvika" krascharna, typ gör inte så att boxen låser sig  En lite mer allmän fråga är väl varför ni stänger av era boxar? Min står på 24/7, stänger bara av den vid krascher... Sen har jag läst om diverse modifikationer man kan göra med denna box men jag tror nog jag väntar tills "garantin" tar slut men får se, än så länge tycker jag iaf att den fungerar över förväntan  Väntar med spänning på någon DVD recorder med HDMI in bara, då skulle man ju kunna spara serier, filmer etc från tv:n men lite bättre möjliheter än just nu...
Postad 11 april 2010 - 11:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
En lite mer allmän fråga är väl varför ni stänger av era boxar? Min står på 24/7, stänger bara av den vid krascher... (snip)
Väntar med spänning på någon DVD recorder med HDMI in bara, då skulle man ju kunna spara serier, filmer etc från tv:n men lite bättre möjliheter än just nu...
Stänger av? Givetvis gör jag det! Så gör jag med all elektronik, dator, TV, digitalbox. Bara dumt, anser jag, att låta saker stå och gå dygnet runt. Det senare, DVD-inspelare med HDMI in kan du vänta på länge länge. HDMI-standardens regler ger att det inte får förekomma, Men men, ingen vidare diskussion om detta i denna tråd, undrar du över hur det kan ske leta upp annan tråd i ämnet eller starta en ny.
Postad 12 april 2010 - 07:09
Wakamuru
-
Wakamuru
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej!
1)
Två gånger, under 10 dagar som jag har haft boxen, har jag haft problemet att boxen inte startar när jag sätter på den.
Det som händer är att fläkten kommer igång och arbetar ONORMALT högt.
Det jag då får göra är ut med strömmen plus kortet och sedan koppla ihop allt annars fungerar inga kommandon från fjärrkontrollen.
Först då kommer den igång precis som vanligt.
Någon mer som har drabbats av detta och hur har ni löst det?
_ _ _ _ _ _
2)
En annan fråga gäller inspelningsläget. Säg att jag innan jag ska till jobbet via EPG:n programmerar att tre olika program ska spelas in och boxen inte används något förutom dessa inspelningar. Innan den tredje och sista inspelningen startar då boxen och det kommer en varningsruta där den varnar att inspelning av två program pågår (dessa är alltså klara sedan länge) och att ett tredje startar inom kort...
Någon med detta problem!?
Tack!
Postad 12 april 2010 - 08:33
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Wakamuro - du har skrivit samma inlägg i tråden om Canal Digitals DVB-C box? Vilken box gäller det?
Redigerat av Monshi, 12 april 2010 - 08:34.
Postad 12 april 2010 - 08:43
mrmonk
-
mrmonk
-
Användare
-
-
107 inlägg
Wakamuro - du har skrivit samma inlägg i tråden om Canal Digitals DVB-C box? Vilken box gäller det?
Mig veterligt är det exakt samma hd-box (HD PVR 102-CT) som Canal Digital säljer oavsett om det är för Parabol eller kabel-tv.
Postad 12 april 2010 - 08:46
Wakamuru
-
Wakamuru
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Boxen är densamma men tråden är däremot inte samma. Här har jag ställt en fråga till som jag glömde i den tidigare tråden. Det gäller i alla fall kabel TV. Hoppas hursomhelst på svar. TACK! Se nedan: Hej! 1) Två gånger, under 10 dagar som jag har haft boxen, har jag haft problemet att boxen inte startar när jag sätter på den. Det som händer är att fläkten kommer igång och arbetar ONORMALT högt. Det jag då får göra är ut med strömmen plus kortet och sedan koppla ihop allt annars fungerar inga kommandon från fjärrkontrollen. Först då kommer den igång precis som vanligt. Någon mer som har drabbats av detta och hur har ni löst det? _ _ _ _ _ _ 2) En annan fråga gäller inspelningsläget. Säg att jag innan jag ska till jobbet via EPG:n programmerar att tre olika program ska spelas in och boxen inte används något förutom dessa inspelningar. Innan den tredje och sista inspelningen startar då boxen och det kommer en varningsruta där den varnar att inspelning av två program pågår (dessa är alltså klara sedan länge) och att ett tredje startar inom kort... Någon med detta problem!? Tack!
Redigerat av Wakamuru, 12 april 2010 - 09:04.
Postad 12 april 2010 - 10:34
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Samma boxar må det vara men knappast att de har exakt samma programvara. nej, ta det i rätt tråd. Mitt allmänna råd är att slå ett pling till CD och felanmäl din box samt att säga att du ej har i denna tråd att göra.
Denna tråd är för parabolboxen.
Postad 12 april 2010 - 11:44
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Wakamuru: Ett annat tips är att titta i denna tråd för att eventuellt hitta svar på dina frågor: http://avforum.no/fo...r-kabel-tv.htmlNorrmännens forum för kabel-tvboxen är i motsats till här ett livfullt forum och dessutom verkar de inte ha något emot att svara på frågor även om de ställs av en svensk
Postad 12 april 2010 - 12:12
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
För övrigt kan jag för de som har möjlighet att ta in TV2 Norge rekommendera ett konsumentprogram som heter "TV 2 hjelper deg" nu på torsdag den 15/4 kl 20.30.
De har gjort ett reportage där "vi möter Terje som har kjempet mot Canal Digital i nesten 1 år, etter å ha kjöpt en PVR-dekoder som ikke fungerer".
Kan kanske bli intressant...
Postad 12 april 2010 - 12:30
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
För övrigt kan jag för de som har möjlighet att ta in TV2 Norge rekommendera ett konsumentprogram som heter "TV 2 hjelper deg" nu på torsdag den 15/4 kl 20.30.
De har gjort ett reportage där "vi möter Terje som har kjempet mot Canal Digital i nesten 1 år, etter å ha kjöpt en PVR-dekoder som ikke fungerer".
Kan kanske bli intressant...
Torde väl dyka upp på denna sida senare då? http://www.tv2.no/pl...ning/hjelperdeg
Postad 12 april 2010 - 14:04
Wakamuru
-
Wakamuru
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Wakamuru:
Ett annat tips är att titta i denna tråd för att eventuellt hitta svar på dina frågor:
http://avforum.no/fo...r-kabel-tv.html
Norrmännens forum för kabel-tvboxen är i motsats till här ett livfullt forum och dessutom verkar de inte ha något emot att svara på frågor även om de ställs av en svensk 
Tack för svaret Falafel58, ska kolla mer där. Och tack till Monshi för inlägget om att ringa till CD, fattar inte att jag inte tänkte på det... Samtidigt vill jag också be dig om ursäkt för att jag uppenbarligen tog för mycket plats på sida 218 i denna tråd. Ha det gott!
Redigerat av Wakamuru, 12 april 2010 - 14:05.
Postad 13 april 2010 - 13:35
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Har för mig att man får med en liten gratisbox till tvillingkortet, en box som jag inte använt, utan jag flyttade kortet till deras combobox som jag hade sedan tidigare
Deras skräpigaste box kostar runt 399:- kronor. Inget gratis här inte. Och om kortet endast passar denna box som teknikern jag pratade med sa så är det ingen hit...
Postad 13 april 2010 - 22:18
Unregisteredc15a8686
-
Unregisteredc15a8686
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Deras skräpigaste box kostar runt 399:- kronor. Inget gratis här inte. Och om kortet endast passar denna box som teknikern jag pratade med sa så är det ingen hit...
Jag skaffade tvillingkort nyligen och köpte med billigaste boxen för att ha i sovrummet. Det gick iaf tills för någon vecka sedan att byta kortet mellan boxarna.
Postad 14 april 2010 - 07:21
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Och om kortet endast passar denna box som teknikern jag pratade med sa så är det ingen hit...
Är det någon som upplevt att korten är spärrade för andra boxar? Jag flyttar mitt kort mellan PVR-boxen, gamla HD-boxen och en Hyro HD-box utan problem. När jag däremot flyttade mitt Viasat-kort från min gamla Viasat-box till deras PVR-box så var jag tvungen att ringa till Viasat och ange kortnummer så att det blev kopplat till den nya boxen.
Postad 14 april 2010 - 07:25
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Mitt kort fungerar i C.D.'s båda HD-boxar men inte i min gamla SD-box
Postad 14 april 2010 - 08:43
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Mitt kort fungerar i C.D.'s båda HD-boxar men inte i min gamla SD-box
Det var så teknikern sa, att alla kort ska vara låsta, utan de som är till HD boxarna.
Postad 14 april 2010 - 14:31
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Det stämmer däremot inte vad de sa till mig när jag knorrade om att jag inte kunde använda min gamla box. De sa att det skulle gå, men det gör det altså inte.
Har provat alla vad de sagt men boxen accepterar inte kortet.
Går inte med SmartWi heller i gammal box med nytt kort.
Postad 14 april 2010 - 19:33
Unregistereda6d4ebb6
-
Unregistereda6d4ebb6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har sedan en vecka problem med EPG som på de flesta kanaler bara har ca 1 timmes EPG information.
Har testat att vara en lång stund på Discovery Travel&Living samt Comedy Central men det blir inte bättre.
Vilken kanal ska man vara på för att få hem epg snabbast? Fler som har liknande problem?
Har startat om boxen flera gånger men det blir inte bättre.
-P-
Postad 14 april 2010 - 20:54
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Har sedan en vecka problem med EPG som på de flesta kanaler bara har ca 1 timmes EPG information.
Testa en fabriksåterställning. Enda som försvinner är dina programmerade inspelningar och din egna sortering av kanalerna.
Postad 15 april 2010 - 06:07
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
Har sedan en vecka problem med EPG som på de flesta kanaler bara har ca 1 timmes EPG information. Har testat att vara en lång stund på Discovery Travel&Living samt Comedy Central men det blir inte bättre. Vilken kanal ska man vara på för att få hem epg snabbast? Fler som har liknande problem? Har startat om boxen flera gånger men det blir inte bättre.
Jag har inte full koll på denna boxen, men kontrollera att du har signal på båda LNB-ingångarna. EPG-data har flyttat till nya Thor 6. Mina andra boxar laddar EPG från 10872MHz Vert . Kontrollera om du får in Discovery World. Kontrollera om frekvensen för Discovery World är 10872 (och inte ligger kvar på gamla 12456). Har du gamla frekvenser är det inläsning av nya kanallistor som går fel. Prova att dra ut nätsladden några minuter.
Postad 15 april 2010 - 17:55
Unregistereda6d4ebb6
-
Unregistereda6d4ebb6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Fabriksåterställning OCH efteråt dra strömmen ca 30 sek hjälpte!
Nytt problem dock. När jag nu går till SVT HD tar det ca 5 sekunder innan jag får bild. Även när jag går från SVT HD till någon annan kanal tar det ca 5 sekunder för att få bild. Helt svart utan informationsrad, ljudet kommer direkt.
Hopp mellan övriga kanaler fungerar som det ska.
Ideér?
/P
Postad 15 april 2010 - 18:03
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Fabriksåterställning OCH efteråt dra strömmen ca 30 sek hjälpte!
Nytt problem dock. När jag nu går till SVT HD tar det ca 5 sekunder innan jag får bild. Även när jag går från SVT HD till någon annan kanal tar det ca 5 sekunder för att få bild. /P
Nog att boxen dels ska ta in HD-signalen som tar lite längre tid att få bild och dels att boxen i fabriksinställningar visar saker i den upplösning de sänds i. Dvs SVTHD sänds i 720p och det är vad boxen sänder vidare. SD-kanaler skalas däremot upp till 1080i vill jag minnas. Det tar boxen en liten stund att skifta mellan upplösningarna. Om du nu tar och petar i dialogen med HD-inställningarna kommer detta fina beteende ändras och den skalar om allt igen, precis som förut. Dumt nog.
Redigerat av Monshi, 15 april 2010 - 18:06.
Postad 16 april 2010 - 06:33
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Nån ny info om uppdatering av mjukvaran?
Postad 16 april 2010 - 16:10
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Till sommaren var sa kundtjänst när jag frågade för några veckor sedan. Boxen uppmärksammad av norska TV2: Har lust till att kasta min Canal Digital-box i väggen.
Postad 16 april 2010 - 18:27
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Till sommaren var sa kundtjänst när jag frågade för några veckor sedan.
Boxen uppmärksammad av norska TV2: Har lust till att kasta min Canal Digital-box i väggen.
Fast det där inslaget handlar väl om deras motsvarande box för kabelTV? Eller drar de båda kabel och sat-boxen över samma kam?
Postad 17 april 2010 - 08:31
Unregistereda6d4ebb6
-
Unregistereda6d4ebb6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nog att boxen dels ska ta in HD-signalen som tar lite längre tid att få bild och dels att boxen i fabriksinställningar visar saker i den upplösning de sänds i. Dvs SVTHD sänds i 720p och det är vad boxen sänder vidare. SD-kanaler skalas däremot upp till 1080i vill jag minnas. Det tar boxen en liten stund att skifta mellan upplösningarna.
Om du nu tar och petar i dialogen med HD-inställningarna kommer detta fina beteende ändras och den skalar om allt igen, precis som förut. Dumt nog.
Tack, det där hade jag glömt bort... Nu fungerar det som det ska med kanalbyten och Epg /P
Postad 20 april 2010 - 15:16
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
I dagens faktura avisering var det med en liten folder som berättade att
Fotbolls VM kommer sändas i en speciell hd kanal, där alla matcher kommer att visas.
On demand tjänsten kommer att smygstarta i sommar.
Dock inget om ev kostnader för att ha tjänsten som hos Viasat, det enda som står är att man kommer att kunna hyra nya filmer för några tior.
Postad 20 april 2010 - 18:24
Unregistered84ea5f4c
-
Unregistered84ea5f4c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
On demand tjänsten kommer inte att kosta någonting utan enbart när du hyr en film.
Postad 23 april 2010 - 13:07
Saxpy_New
-
Saxpy_New
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Norska kundtidningen är ute nu med bild på den nya HDTV-mottagaren bland annat. http://www.canaldigi...deNytt/Parabol/
Postad 23 april 2010 - 17:56
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Tyvärr ingen ny PVR-modell...
Postad 23 april 2010 - 18:14
Saxpy_New
-
Saxpy_New
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tyvärr ingen ny PVR-modell...
Visserligen. Har dock sagt upp mig CD abonnemang, tvingas över till Viasat pga Premier league till hösten. Får väl vara testpilot på deras Pace 855 som verkar vara rätt buggig den med... Trist att behöva byta dock. Viasat suger ju rätt duktigt.
Postad 23 april 2010 - 20:43
Hog30
-
Hog30
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
 Fuck! Nu har alla inspelade program försvunnit (gömts) på hårddisken. Gissar att det inte går att få tillbaka dom på något sätt, eller är det någon som har lyckats?
//H
Postad 23 april 2010 - 20:58
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Fuck! Nu har alla inspelade program försvunnit (gömts) på hårddisken. Gissar att det inte går att få tillbaka dom på något sätt, eller är det någon som har lyckats?
//H
Hände mig i lördags. Fick formatera och skapa ny favoritlista. Vet inte om det finns någon annan lösning. Hoppas att det fixas snart.
Postad 24 april 2010 - 06:51
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
Hej,
fick en ruta mitt i en film igår där boxen hade upptäckt ny mjukvara. Har inte installerat den ännu men är det ngn som gjort det och har ett hum om vad det var?
//
Håkan
Postad 24 april 2010 - 08:03
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Hej,
fick en ruta mitt i en film igår där boxen hade upptäckt ny mjukvara. Har inte installerat den ännu men är det ngn som gjort det och har ett hum om vad det var?
// Håkan
Inget sådant på min box...
Postad 24 april 2010 - 10:04
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
Tja, vet inte vad det var för ngt som hände där men, jag valde iaf att avvakta till nästa omstart med installationen.
Nu när jag startade om den så kom er00 i displayen och då tryckte jag OK sedan hände inget mer och om jag gör en
manuell sökning på ny mjukvara så finns ingen
Skall kolla sedan vad jag har för version nu men jag tror det var en glitch
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|