Snygg och grym ljudbild men överspelet gör den i praktiken otittbar.
1.5/5
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 02 August 2013 - 10:36
The Shining (Kubrick)
Snygg och grym ljudbild men överspelet gör den i praktiken otittbar. 1.5/5 Postad 02 August 2013 - 14:05
Kan bara hålla med jag också. Ulf Malmros fick 8 miljoner i statligt stöd för att göra den filmen. Ett perfekt exempel på varför statligt stöd till filmare inte fungerar. Källa: http://www.dn.se/kul...-statligt-stod/ Postad 02 August 2013 - 20:51
Pacific Rim 3D
Ja, svårt att ge någon rättvis bedömning eftersom detta var min första 3d film på bio. Tyckte iaf att 3d effekterna var ok, dock så var ju skärpan inget vidare men jag antar man får ta det. Det tog också en liten stund för mig att komma på var man skulle titta för att hitta focus så att säga. Filmen då? ganska ok handling och idé som sådan. Själva scenerna var dock tråkigt regisserade, flera ggr alldeles för klichéartade så det märktes i hela salongen. Å andra sidan vägdes det upp av massiva effekter, Godzilla släng dig i väggen. 2/5 SuperMegaUltraRobotJaegers. Postad 02 August 2013 - 22:02
The Place Beyond the Pines
Ganska förutsägbar film och cirka 40 min längre än vad den borde vara. Filmen innehåller egentligen inget nytt, allt har man sett i många andra filmer tidigare, som dessutom varit mycket bättre än denna. Man kan gissa sig genom hela filmen och alla gånger har man rätt på kommande händelser. Seg film och inte värd att se. Höga betyg på imdb är ett under för mig. 1 av 10 möjliga Postad 02 August 2013 - 22:24
Patton
Många år sen man såg denna, en riktig klassiker. Bilden riktigt bra ljudet sådär, men en 69:a. Krångligt format 2:20:1 men det gick och få till hyfsat på duken. 4/5 Färjestadare Postad 03 August 2013 - 01:08
42 http://www.imdb.com/...3562/?ref_=sr_1
Svårt att misslyckas med en story som denna, mycket välspelat & gripande drama om baseballspelaren Jackie Robinson. Rekommenderas varmt! Betyg 8/10
Postad 03 August 2013 - 01:12
Pacific Rim
Riktigt monsteraction. Transformers mot godzilla på steroider. Dålig story, dålig handling med riktigt fet action hela tiden 3/5 Postad 03 August 2013 - 02:40
Oblivion
Senaste filmen med Tom Cruise och jag gillade den. Fick lite Inceptions vibes efter filmen. 7/10
Grymt bra film! Postad 03 August 2013 - 06:41
Jepp 42 är riktigt bra. Man behöver inte känna till sporten för att se den filmen.
Postad 03 August 2013 - 10:56
Va? Ljudet är liksom ingenting i den filmen. Det är skådespelarna som bär upp hela filmen.
Fram med popcornen alltså. En töm-och-glöm film funkar ibland. Postad 04 August 2013 - 00:21
Spring Breakers
Brudar rånar restaurang för att få råd att dra iväg från tristessen. Sen går det bara utför. 2010-talets kids? [7/10] Postad 04 August 2013 - 20:20
Oblivion
Riktigt bra sci-fi, trots att jag inte är överförtjust i Tom Cruise. Skönt att man fortfarande törs göra filmer som inte går i 180 km/h hela tiden, utan vågar ta det lite långsamt emellanåt. Fin bild och bra ljud, stort plus för riktigt bra filmmusik dessutom! 7/10 Day of the Dead (2008) Alltså, hur mycket mutade dom Romero med för att han skulle gå med på detta (för han måste väl på något sätt ha godkänt att man gör en ny zombiefilm med exakt samma titel som hans klassiker)? Jag var naiv nog att tro att det var en nyinspelning av filmen från 1985, och eftersom nyversionen av Dawn of the Dead inte var helt hemsk tänkte jag att den här kunde vara nåt att se med. Men bortsett från titeln har den ju inget med Romeros film att göra. En helt annan story och en tämligen värdelös film med zombies som inte alls beter sig som zombies ska göra (springa i ljusets hastighet, klättra i tak och andra dumheter). Tur att den var kort så jag inte slösade bort allt för mycket tid. 2/10 Postad 04 August 2013 - 21:04
The Wolverine
Kändes stundtals rätt seg för att vara en actionrulle men gillade den ändå 7/10 Pacific Rim Massa effekt och ljudporr till en rätt banal handling men överlag tyckte jag den var riktigt bra 8/10 Postad 04 August 2013 - 21:10
Haha ja precis. Det kanske är så att personen i fråga inte vågade titta på halva filmen Jag såg precis Maniac, den nya versionen med Elijah Wood. Den var helt ok! Men det är och kommer alltid vara svårt att inte tänka ¨Frodo..¨ varje gång man ser Elijah. Men det är inget som sänker filmen i sig egentligen. 6/10 får den! Redigerat av DragonPuffer, 04 August 2013 - 21:13. Postad 04 August 2013 - 21:17
Mud http://www.imdb.com/...5179/?ref_=sr_1
Överraskande bra tycker jag, gillade storyn redan innan jag såg filmen och även om jag inte i vanliga fall är nåt större fan av Matthew McConaughey så tycker jag han gör en klart godkänd insats här. Dock tycker jag Tye Sheridan som Ellis i filmen gör sin rollkaraktär bäst. Ett klart sevärt drama. Betyg 7,5/10
Postad 05 August 2013 - 05:56
På tv: Mad Max -Beyond Thunderdome
2 av 5 på grund av den sliskiga historien med barnen mot slutet. Hade de tagit bort allt det så kunde jag ge 3 av 5. Postad 05 August 2013 - 07:40
Sherlock Holmes (2009)
Den med Robert Downey Jr och Jude Law Jag köpte den på BD för 59.- på Willys och hade inga jättestora förhoppningar. Den överraskade dock rejält. Bild och ljud var riktigt bra, framförallt ljudet. Filmen var actionspäckad med coola effekter och en glimt av humor genom hela storyn. Klart sevärd. Postad 05 August 2013 - 10:28
Trolljägaren (Troll Hunter). En norsk film i Blair Witch Project varianten om... ja en trolljägare....
Rätt annorlunda och hyfsat underhållande. 3 av 5 Postad 05 August 2013 - 12:30 Tur att de hade gratis film på måndagar på Hemmakväll när jag hyrde den för att se med ungarna. Postad 05 August 2013 - 12:39
Den Tunna Röda Linjen
Helt underbar krigsfilm. Kanske lite för lång och stundtals lite seg, men samtidigt bra handling och lite känslor involverade.. 4/5 Färjestadare
+1 på den.. Postad 05 August 2013 - 20:06
Sitter precis nu och kollar The Aviator. Början på filmen på flygfältet ser ju ut som en reklamfilm för den senaste trenden med "Teal" -färg. 1 av 5 möjliga färgburkar. Sorry, ville bara nämna det..
Postad 05 August 2013 - 20:26
Det är ett medvetet val och kommer gradvis förändras under filmens gång.
Postad 05 August 2013 - 20:55
Instämmer. Föregångaren "Mad Max 2 - The Road Warrior" är betydligt bättre, och Thunderdomes jaktscen med tåget är i princip plankad från denna. Postad 05 August 2013 - 21:57
The Purge
En ganska händelserik film med inslag av action och delvis horror, utan att riktigt lyckas på varken det ena eller det andra. Filmiden är ganska bra men en ide måste på något sett bli verklighet för att kunna uppskattas. 1 av 10 möjliga och anledningen är att jag fick lite tidsfördrift i brist på annat. Postad 05 August 2013 - 22:05
Lockout
Gillar fängelse filmer, men när den nästan börjar med nån typ tecknad motorcykel jakt anar man oro. Nä, dålig rakt igenom. Ännu en helt onödig gratis film.. 1/5 Färjestadare Postad 06 August 2013 - 05:36
Jag trodde nästan det var fel på teven. Filmen är dock väldigt bra.
Har funderingar på att köpa den. Det var ett tag sedan man såg The Road Warrior. Postad 06 August 2013 - 07:02
Trodde också det var något som var fel första gången jag såg den, innan jag förstog vad handlade om. Går att läsa mer om här: http://www.aviatorvf...erview&id=color Redigerat av Dr. Zaius, 06 August 2013 - 17:45. Postad 06 August 2013 - 12:00
Thale (2012)
Efter Död Snö och framför allt Trolljägaren så har man ju lite hissade förväntningar på liknande norska filmer. Thale baseras på figuren Huldran från den norska folktron, och det hade kunnat bli en riktigt bra film men den räcker inte riktigt hela vägen fram (den har nog inte riktigt samma budget som de två ovannämnda hade heller). Det är ganska långsamt tempo till att börja med (dock inget negativt) men just när filmen börjar komma igång så tar den lite snöpligt slut. Jag hade dessutom gärna sett att alla Huldror i filmen var spelade av riktiga skådespelerskor och inte animerade. Bra skådespeleri överlag dock, speciellt av Thale. Godkänt, men inte så mycket mer ändå. 5/10
Postad 06 August 2013 - 21:18
The Philadelphia Exteriment
Jisses, det här var inte bra. Helt otroligt kass. Hur låga betyg kan man ge? Postad 07 August 2013 - 07:30 Nyinspelning av 70-tals-filmen med samma namn? Postad 07 August 2013 - 18:52
Inte omöjligt. Jag hade något i bakhuvudet att jag hört namnet tidigare (mycket tidigare än den här filmen ens påbörjats). Har inte sett den gamla, men det finns inte en chans att den är lika kass. Den jag såg är INTE värd sitt betyg på IMDB (betyget där är 3,8 av 10).
Postad 08 August 2013 - 00:03
The Wolverine: Hade höga förväntningar när jag först hörde talas om filmen, tänkte mig en brutal och råare film men den var alldeles för barnvänlig tyvärr. Utöver det en helt okej film som kunde vart sjukt mycket bättre 6/10
Redigerat av Energy145, 08 August 2013 - 00:03. Postad 08 August 2013 - 02:21
The Bourne Legacy
Inte alls lika bra som de tidigare filmerna, dög att slökolla på men knappt det. 3/10 Postad 08 August 2013 - 09:19
Sniper
Började bra , men höll på och somna sedan..Må filmguden vara med i nästa film 1.5/5 Färjestadare Postad 08 August 2013 - 09:25
Denna????
Postad 08 August 2013 - 10:45
Postad 08 August 2013 - 22:56
Groundhog day.
En film som jag såg för många år sen när den kom ut och som jag såg om idag. Trodde kanske att tiden hade hunnit ifatt filmen med den håller än, en mycket bra film 7,5/10 Postad 09 August 2013 - 20:32
Jack Reacher
"Actionfilm" med ganska lite action, det är snarare lite thriller/drama över det hela. Jag tyckte den var helt ok men lite för förutsägbar tyvärr. Dock lyckades den ändå hålla mitt intresse uppe. En del ganska sköna repliker från Cruise. 6/10 Postad 10 August 2013 - 02:28
Elysium 8/10. Solid film men griper väl inte tag direkt och jag får ingen lust åka till Elysium.
Postad 10 August 2013 - 20:18
The Colony
Såg just denna totala katastrof till film. Var nog bland de sämsta filmer jag sett, nånsin faktiskt. Sicken total b-rulle utan något som helst form av djup, handling eller bra skådisar. Jag ger den 1 skämskudde av 5 möjliga. Jäkla skitfilm! Postad 10 August 2013 - 20:30
Japp var lite sämre än jag väntade mig. Sedan blir filmer alltid lite sämre när man som med denna, ser de sunkiga varianter som finns just nu att ladda hem /Fredrik Redigerat av porch123, 10 August 2013 - 20:30. Postad 10 August 2013 - 20:32 Inga upplösningar, bitrates, eller andra kvaliteter i världen kan få denna film att bli bättre..... Tror du det blir jag oroad på riktigt. Tänker snarast på det gamla välkända ordspråket om att polera en bajskorv.... Redigerat av masse70, 10 August 2013 - 20:34. Postad 10 August 2013 - 20:35
Förstår du inte vad jag menar så beklagar jag. Men köp inga mer bluray filmer säger jag, filmer blir ju inte bättre av det. /Fredrik Postad 10 August 2013 - 20:37 Nä en dålig film blir absolut inte bättre på Blu-Ray om det var det du menade? Eller vad var det jag inte förstod? Postad 10 August 2013 - 20:45
Handlingen blir inte bättre såklart. Men bild o ljud av det som finns att ta hem håller så dålig kvalité att jag i alla fall störde mig mer på det än på filmen. Men vi har tydligen olika krav. Men får skylla mig själv som laddade hem den redan nu. /Fredrik Postad 10 August 2013 - 20:50 Ja självklart håller allt utom själva filmens kärna såsom handling och skådespeleri högre klass på en riktig BD än en sunkig download som denna. Men när det är just handling och skådespeleri som är filmens största brist spelar det föga roll, agree? Och sist jag kollade var dessa parametrar det mest viktiga för en film, iaf i min bok. Sen kan ju bildkvalitet, bildkomposition. skådisar, manus osv såklart höja en medioker film till en toppfilm enbart pga dessa grunder. Men en dålig film blir inte bättre för att bildkvaliteten blir bättre. Redigerat av masse70, 10 August 2013 - 20:50. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |