Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 January 2010 - 17:43

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Tråkiga är att shop.nokia.se är dyrare än butiker som onoff.

onoff säljer den för 5500 nokia för 5995.

Nja, jag är skeptisk till att OnOff sålt en enda (för något pris alls) hittills. "Har den listad för 5500" kan jag acceptera.

Postad 25 January 2010 - 18:17

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

http://www.listenlive.eu/sweden.html denna är väldigt bra=)

Tack för tipset men någon som fått igång thevoice.. :/ eller har rätt adress?

Postad 25 January 2010 - 18:26

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Tråkiga är att shop.nokia.se är dyrare än butiker som onoff.

onoff säljer den för 5500 nokia för 5995.

Visst, det är väl småpengar i slutändan. Men det är ändå en betydlig summa som kan gå till bättre saker.

Med en disclaimer om att jag inte provat själv, inte vet nån som provat, och således inte riktigt vet hur bra det funkar, så får man 6% cashback i nokia-shopen om man går via www.jello.se

Blir några hundra billigare iaf då

Postad 25 January 2010 - 18:38

Unregisteredb1c4c722
  • Unregisteredb1c4c722
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

vad för adress använder du?

Postad 25 January 2010 - 19:25

bianconeriii
  • bianconeriii
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

När jag i går ringde Tre för att kolla status på min förbokning sade kundservicepersonen som jag pratade med att han kunde se att jag var förbokad, men inte vilken plats jag hade i kön; jag frågade då vänligt hur de skulle veta vem som var i tur att få en telefon. "Det vet vi inte." Touché.

I går kväll skickade Tres PR-avdelning ett meddelande till mig via Twitter om att de i dag skall meddela mig status om hur det går. Hm. Har ännu inte fått ett SMS eller e-post med svar om status.

I dag ringde jag vid 12:25 Tre för att höra hur det gick. "Det står att vi har 0 i lager, vilket brukar betyda att telefonerna håller på att packas upp ur lagret!" Erhm. OK. Jag köper det.

Jag vill bara ha min telefon... /den som använder denna tråd som terapisession

ledsen att göra dig besviken (ironi) men du har fått en statusuppdatering via twitter så som jag kan se det. följer själv din konversation med skribenten där :P

Postad 25 January 2010 - 19:30

bianconeriii
  • bianconeriii
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
någon som vet vart man kan hitta en lista eller liknande på tillgängliga applikationer till n900:an?

Dessutom, finns det några som helst begränsningar i systemet egentligen? t.ex. skulle man kunna trixa ihop helt nya menysystem etc etc?

Redigerat av bianconeriii, 25 January 2010 - 19:36.

Postad 25 January 2010 - 19:33

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

mms://streaming.sbsradio.se/03872_TheVoice_low funkar fint, samma där, byt ut mot medium eller high för högre kvalite.

Postad 25 January 2010 - 19:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Här har du en del program/spel

http://www.my-maemo....tware/index.php

Postad 25 January 2010 - 20:08

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
http://maemo.org/dow...S2007/powatool/

Länk till powatool, som ska kunna ta bort nokias tråkiga bootscreen..
Någon som kan svara på varför min N900 in vill installera när jag går dit o klickar på installera?
Den kommer till programhanteraren, och börjar jobba lite, sen säger den bara att den inte kunde hitta programpaketet?

Postad 25 January 2010 - 20:14

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Snabb fråga, hur återställer jag min n900 till fabriksinställningarna?

Postad 25 January 2010 - 20:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det programet är inte till N900

Postad 25 January 2010 - 20:20

bianconeriii
  • bianconeriii
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Här har du en del program/spel

http://www.my-maemo....tware/index.php

:P lagom mkt program där men varför finns det så mycket här (404 st) medan maemo ovi-store typ bara har 50-100 program?

Postad 25 January 2010 - 20:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det är uppdelat i 3 delar

extra devels....program som endast bör testas av de som vet vad dom gör..
kan finnas en hel del mindre roliga buggar...och programmen kan behöva optimeras så de inte fyller upp minnet...

sen hamnar det i extra testing
här ska de va rätt stabila och inte orsaka allt för mycket otyg :P .
testas mer och hamnar sedan i extras ...

Vi kan göra en insats och testa program och hitta buggar och rösta så de kommer till extras

finns mer att läsa här

http://wiki.maemo.org/Extras

ovi store är ett annat ställe... :D

Postad 25 January 2010 - 20:32

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
insällningar, tryck på rubriken där, så kommer en grej upp där :P

Postad 25 January 2010 - 20:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Recension i 12 delar http://symbianbriefs...bel/N900 Review

Coolt matrix tema med boot film..

Bifogad fil  Screenshot_20100109_152230.jpg   81.72K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  matrix.jpg   57.31K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  matrix2.jpg   56.14K   0 Antal nerladdningar

http://talk.maemo.or...ighlight=matrix

Redigerat av moparman, 25 January 2010 - 22:02.

Postad 25 January 2010 - 21:25

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Snabb fråga, hur återställer jag min n900 till fabriksinställningarna?

Flasha om din enhet !!!
http://www.maemoswed...ar-man-sin-n900
Läs noga !!

//A.

Postad 25 January 2010 - 22:24

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Fan, allt roligt man kan göra med hjälp av guiderna på maemo talk känns som de kräver massa förkunskaper.. jag läser o läser, men jag fattar inte ett ###### jota =/

Jag vill hitta step by step-guider så även lilla jag kan byta ut den fultråkiga lockscreenen o ta bort nokiahänderna :P

Postad 25 January 2010 - 22:30

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Fan, allt roligt man kan göra med hjälp av guiderna på maemo talk känns som de kräver massa förkunskaper.. jag läser o läser, men jag fattar inte ett ###### jota =/

Jag vill hitta step by step-guider så även lilla jag kan byta ut den fultråkiga lockscreenen o ta bort nokiahänderna :P

För att få bort Nokia händerna finns ett program i devel eller om det var testing. Med det programet kan man också plocka bort saker i vissa menyer. Minns tyvärr inte vad det heter för jag tog bort det för en stund sedan.

Postad 25 January 2010 - 22:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
PixelPatrik
Läste du inte länken under matrix temat?

Från den länken

Boot Video Installation

1) Download default.conf (I edited it so you save time)
2) Connect to your N900 via SSH(search if you don't know how to do that)
3) Once connected, paste the default.conf you downloaded from step 1 to /etc/hildon-welcome.d/ and overwrite the current one
4) To install the intro movie you need to transfer the video file to /usr/share/hildon-welcome/media/
5) Reboot your device and enjoy

Matrix boot filmen

http://share.ovi.com...acedaemon.10001

Redigerat av moparman, 25 January 2010 - 22:34.

Postad 25 January 2010 - 22:41

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jo, men jag fattar inte ett skit, jag är inte särskilt inne på detta..
Vad är SSH? Och download? Till telefonen eller min dator?
Och var lägger jag den filen? Och varifrån laddar jag ner den?

Som jag fattar det.. ladda ner i datorn, koppla in telefonen till datorn via... SSH. ja. sådär ja.
Sen skicka över filen till den mappen i telefonen som den säger där..

Tror jag är rätt så långt.. men den praktiska biten är ju lite luddig för en som inte vet..

Postad 25 January 2010 - 22:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ledsen jag har tyvärr ingen N900 än så ja kan inte guida dig :-)

SSH verkar användas för att koppla ihop sig med datorn..

Jag tycker ju att det borde gå utam..ladda ner direkt till mobilen men...Ingen aning

Get full access over your N900 file system in 3 easy steps

SSH client och server

http://talk.maemo.or...ight=SSH server

Bara läsa på lite...Ta en backup och för över den till datorn om de skulle skita sig åså börjar du testa :P

SSH
Läs mer om det här
http://wiki.maemo.org/SSH
Sök i wikin om du undrar över nått...Finns massor med info..
Och läs deras forum

Edit
jo kom just på en grej..

Om man får sms låser skärmen upp sig då ?
Det gör min HTC...Tamefasen de mest korkade jag varit med om

Redigerat av moparman, 25 January 2010 - 23:31.

Postad 25 January 2010 - 23:43

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
får du sms, måste du fälla ut tangenbordet eller dra i skärmhaspen eller vad den nu kallas

Postad 25 January 2010 - 23:49

bianconeriii
  • bianconeriii
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Det är uppdelat i 3 delar

extra devels....program som endast bör testas av de som vet vad dom gör..
kan finnas en hel del mindre roliga buggar...och programmen kan behöva optimeras så de inte fyller upp minnet...

sen hamnar det i extra testing
här ska de va rätt stabila och inte orsaka allt för mycket otyg :P .
testas mer och hamnar sedan i extras ...

Vi kan göra en insats och testa program och hitta buggar och rösta så de kommer till extras

finns mer att läsa här

http://wiki.maemo.org/Extras

ovi store är ett annat ställe... :D

aha... nu känner man sig lite korkad ju. har följt tråden från sida 1 haha, och ändå fick man till det fel där. Men då kan man ju lika gärna fråga, är Ovi-store i N900:an nokias egna programbutik eller hur ligger det till där?

Postad 25 January 2010 - 23:56

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

När jag i går ringde Tre för att kolla status på min förbokning sade kundservicepersonen som jag pratade med att han kunde se att jag var förbokad, men inte vilken plats jag hade i kön; jag frågade då vänligt hur de skulle veta vem som var i tur att få en telefon. "Det vet vi inte." Touché.

I går kväll skickade Tres PR-avdelning ett meddelande till mig via Twitter om att de i dag skall meddela mig status om hur det går. Hm. Har ännu inte fått ett SMS eller e-post med svar om status.

I dag ringde jag vid 12:25 Tre för att höra hur det gick. "Det står att vi har 0 i lager, vilket brukar betyda att telefonerna håller på att packas upp ur lagret!" Erhm. OK. Jag köper det.

Jag vill bara ha min telefon... /den som använder denna tråd som terapisession

Jag förstår dig! Så har jag känt i veckor! Månader!! Fattar inte heller vad som ska va så j*vla svårt att langa fram en j*vla mobil... Känslorna bubblar från alla håll. Men men, man får ha lite is och läsa och vänta. Annars Nokia shop :P yeh riguht hehe ^^

Postad 25 January 2010 - 23:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Joo det är Nokias programbutik .

Postad 26 January 2010 - 00:04

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Men det var ett ###### tjat om Tre hela tiden. Varför måste ni köpa dem just från dem?
Varför kan ni inte beställa från Nokia Shop som alla andra vi som redan har en har gjort istället för att posta 100 inlägg i den här tråden om att ni väntar?
Nokia har dem i lager igen.

Det känns lika ointressant att läsa som alla fåntrattar som tidigare postade en ###### massa inlägg om var posten hade deras försändelser för tillfället.

Prata om telefonen och funktioner och nyheter osv istället.

Precis lika ointressant att läsa dina sådana här inlägg tycker jag. Tjabb som Tjabb!

Och vem f*n gjorde dig herren på teppan egentligen? Ta o coola ner några hekton och var lite trevlig istället. Fa* om du tycker det är så j*vla jobbigt att läsa enstaka "gnäll inlägg" från de som väntar på telefonen. Hur jobbigt tror du då de tycker det är att vänta? Låt folk spy ur sig lite v*f*n istället för att gå och samla på sig en massa frustration. Det gör ju du ju.
Pz bror

Postad 26 January 2010 - 00:25

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Finns en tråd nu för de som verkligen mååååste gnälla av sig. En tråd att hänvisa till :P

https://www.minhembi...=0#entry2760606

Postad 26 January 2010 - 00:41

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Istället för att läsa om fler hittehjon som inte kan köpa en telefon där den faktiskt finns utan måste fortsätta att förpesta tråden med ointressant skit så kan jag tipsa om två faktiskt intressanta sidor angående N900, som man kan ha nytta av.

Prismic Wallpaper manager till N900, kommer snart
http://www.iolitetec...llpaper-manager
Ser ganska snyggt ut.
Postad bild

Och sidan N900 Wallpapers, full med snygga bakgrundsbilder anpassade för N900.
http://www.n900wallpapers.com/
Postad bild

Postad 26 January 2010 - 00:52

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
najs najs!
Är de färdigtrollade? Alltså funkar över alla skrivborden. Förstår du hur jag menar?

Postad 26 January 2010 - 00:58

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Xenom
jag har en stilla undran när la din order på en n900 med abb i en butik ???
och om du nu äger en n900 vad gör du här ??? feedback tråden har ju inte rörts på 11dagar.....
www.maemosweden.com fins om du behöver nyheter

gnäll prova ca 4000 inlägg i denna tråden består av det eller ja folk är ruskigt trötta på att inte veta
när de får sina lurar

ja ja nu blir jag säkert påhoppad av folk som har sin lur och folk som kan stava osv osv
men det struntar jag i

jag vill ha min n900 nu eller i oct 2009 eller nått
och ingen tycks jobba hoss någon dist eller hoss nokia "utom klas" som kan svara nått vettigt

jag kan förstå zeffe93 om han vill sprida hat mot n900 med tanke på att han troligen alldrig fick någon lur

ja folk är arga och ledsna pga detta ...........

Postad 26 January 2010 - 01:14

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
någon som hittat någon lösning på att widgeten för media spelaren slutar fungera hela tiden. innan funkade det att gå in och starta om mediaspelaren. men nu har den ballat ur fullständigt...play knappen ärdet rättare sagt. byta låtar fungerar...undrar om den blev sämre efter nya fw updaten.

Postad 26 January 2010 - 02:15

Unregistered5eda91ac
  • Unregistered5eda91ac
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Om man har väldigt bråttom att få tag på en n900 så kunde man ha fått tag på den för länge sedan från nokias egna webbshop. Enda fallet där detta inte skulle fungerat var för 3 användare då fw 1.1 krävdes för att 3s abonnemang skulle fungera. Dock så skulle man kunna köpa telefonen och använda annat kontantkort tills uppdateringen fanns tillgänglig och därefter skaffa ett 3 abonnemang.

Poäng med detta: Visst är det tråkigt när leveranserna flyttas fram. Men har man redan väntat så länge som dem flesta av oss här i tråden har gjort så tror jag man skulle överleva ett par dagars väntan extra. Men som sagt, det brukar vara så här när nya telefoner börjar komma i lager hos operatörer/butiker.

Så ni som klagar över leveranserna: Ta det bara lugnt. Ni kommer få eran n900 förr eller senare. Sen leverans är ingenting ovanligt.

Till er som klagar över de som klagar: Ta det bara lugnt. Om en vecka eller två så kommer saker och ting lugna ner sig och ni får återigen tillbaka "drömtråden utan klagande" som ni är ute efter.

Postad 26 January 2010 - 08:04

devileye86
  • devileye86
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har ett problem det är så att jag ska lägga in ett tema och den ska jag lägga in i : / usr / share / themes
men det står acces denied.
och jag har gått in i xterminalen och skrivit sudo gainroot
och då står det sudo shell enabled.
men varför har jag inte till stånd att lägga in en mapp?
snälla hjäp

Postad 26 January 2010 - 08:13

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

ledsen att göra dig besviken (ironi) men du har fått en statusuppdatering via twitter så som jag kan se det. följer själv din konversation med skribenten där :)

Tack ändå; hellre ett nedstämmande tweet än tystnad. :-) Däremot har något hänt! Dels detta tweet där jag får veta att "Det ligger förlängning med N900 på dig" och dels att jag blev uppringd i går av kundservice, som sade att "det är oerhört högt tryck efter telefonen nu", och jag fick reda på att jag skall få mitt exemplar på onsdag eller torsdag. Den som lever får se!

Postad 26 January 2010 - 09:12

JPersson
  • JPersson
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Ja nu har man ju fått lön så man kan lägga en beställning hos nokias shop, men ska nog vänta lite tills jag kan få den för 5500 hos onoff eller lite billigare än så t.om via jello.se

Är ingen brådska direkt att köpa den, visst, prylbögen i en skriker ju ge mig ge mig. Men faktum är att man kan gott vänta lite till nu när man ändå vet att den existerar och kommer snart finnas fysiskt i butik att köpas.

Det jag funderar på är hur bra står denna telefon mot sig de nya telefonerna som börjar komma. Acer har väl någon och dell kommer ju med någon dell mini 5 telefon.

Men alla verkar ju inte lika grymma som n900 tyvär, eftersom de verkar bara köra android medans n900 kan köra både android och mer renodlad linux.

Redigerat av JPersson, 26 January 2010 - 09:28.

Postad 26 January 2010 - 09:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
lugn :-) går att boota upp android..thats it....

Postad 26 January 2010 - 09:34

bianconeriii
  • bianconeriii
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tack ändå; hellre ett nedstämmande tweet än tystnad. :-) Däremot har något hänt! Dels detta tweet där jag får veta att "Det ligger förlängning med N900 på dig" och dels att jag blev uppringd i går av kundservice, som sade att "det är oerhört högt tryck efter telefonen nu", och jag fick reda på att jag skall få mitt exemplar på onsdag eller torsdag. Den som lever får se!

den tweet du länka till var den jag menade :) inte är väl den nedstämmande? d betyder att du kommer få den inom kort, hoppas på samma flyt jag med. mitt ex skulle ju skeppas iväg idag. tur att man har 3's kundtjänst bredvid sig så man kan hålla koll på leveransen hela tiden och vara säker på att det inte bara är snicksnack som gäller hehe.

Postad 26 January 2010 - 09:58

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Finns en tråd nu för de som verkligen mååååste gnälla av sig.

Smart och smidigt löst för alla; tack för det!

Postad 26 January 2010 - 12:53

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Så vad ska vi prata om i den här tråden nu då? :)

Postad 26 January 2010 - 13:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ingenting..

Finns ju en tråd för användare å en för leveranssnack

Postad 26 January 2010 - 13:15

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

najs najs!
Är de färdigtrollade? Alltså funkar över alla skrivborden. Förstår du hur jag menar?

Du menar för alla fyra skärmarna?
http://www.n900wallpapers.com/loopable
Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild

Postad 26 January 2010 - 14:27

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Joikuspot för N900 verkar närma sig klardatum! Verkar perfekt för tethering.

Postad bild

Joikuspot for the Nokia N900 is going to be a must-have app when it comes out. If you’ve used Joikuspot on previous Nokia devices, then you might already know that it connects your laptop or other devices to the internet via WiFi using your mobile phone’s 3G connection.

Joikuspot is much easier to set up than tethering through bluetooth or a USB cable, but one setback is that it drains the battery faster than the other 2 solutions.

Postad 26 January 2010 - 16:03

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Har det pratas någonting om när N900an ska börja säljas i andra butiker än Nokiashop?

Postad 26 January 2010 - 16:16

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag har ringt runt till lite olika leverantörer idag och fått lite halv officiellt V6.
Detta är inget som är helt säkert men har ringt till 3st idag och fått samma svar.

Värt att nämna är dock att samtliga har dock inget utskrivet på sidorna utan står bara:

"Vi saknar leveransbesked på denna produkt.
Dessa uppgifter är baserade på information från leverantören och uppdateras löpande. "

Hoppas att den kommer då alt. snabbare men man har ju vant sig att ta allt med denna telefon med en nypa salt.

Mvh
/Peter

Postad 26 January 2010 - 19:08

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan lösa problemet med wiicontrol?
Inte så kul att höger och vänster, även är upp och ner på tangentbordet..
Det resulterar i att jag inte kan konfigurera upp och ner till att korrespondera mot upp och ner på min wiimote.
Det blir istället höger och vänster där med.. kul? nä.

Så.. om någon vet hur man gör om qwerty-tangentbordet till azerty, eller vafan det heter, så snälla säg ._.

Postad 26 January 2010 - 19:24

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man kan lösa problemet med wiicontrol?
Inte så kul att höger och vänster, även är upp och ner på tangentbordet..
Det resulterar i att jag inte kan konfigurera upp och ner till att korrespondera mot upp och ner på min wiimote.
Det blir istället höger och vänster där med.. kul? nä.

Så.. om någon vet hur man gör om qwerty-tangentbordet till azerty, eller vafan det heter, så snälla säg ._.

Gå in och ändra i inställningar -> Textinmatning.

Postad 26 January 2010 - 20:00

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Haha, jag hittade det precis innan jag läste här :)
Tack ändå^^

Att jag missade det, trots att det är rätt obvious, måste ändå bero på:

Jag hittade lösningen på problemet på en annan sida.. där de formulerade sig såhär "You have ti change language to english".. Vilket jag gjorde.. men det funkade inte ju.. så jag stirrade mig blind på språkinställlningen :)

Postad 27 January 2010 - 00:15

kagan
  • kagan
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Lite "telefon" intryck från er som har haft den ett tag nu.
Står först i väntlistan på min lokala mobil affär men vet inte riktigt än om ja ska ta den eller ej.Bästa vore om man fick ha den hemma en vecka och prova men tror inte de är så pigga på de...
Lite nyfiken på hur den funkar i "vanliga" livet, inte hemma i soffan och spela spel med och surfar om ni förstår vad ja menar:-)
Har en N85 idag och vant mig vid den.
hur är N900 att jobba med en hand? Går de exempelvis att messa med en hand eller man måste sitta med bägge till de?
Täckningen, hur är den jämfört med de förra mobilerna ni haft(antennerna har en tendens till att bli lite sämre/svagare för varje ny modell)?
För en kille/man med stora händer/fingrar, kommer de att innebära trubbel med touch skärmen?
Lite "vardags" intryck om själva mobilen då och ej "dator" delen eller om de går att spela NES spel på den etc. om någon orkar och har lust.
Väldigt oviktigt egentligen men de har väl inte integrerat smiley:s i denna....?
Kom på en sak till. Någon som vet något om navigationen? Som ja förstått kan man bara se på GPS karta men ej navigera med den.Känns rätt meningslöst med GPS då, vet inte riktigt vad man ska ha de till då om man ej kan navigera med den(nu kanske någon de är kul att ta upp en kart bild för att se hur de ser ut runt där man står just nu....:-) )

Postad 27 January 2010 - 01:24

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Står först i väntlistan på min lokala mobil affär men vet inte riktigt än om ja ska ta den eller ej.Bästa vore om man fick ha den hemma en vecka och prova men tror inte de är så pigga på de...
Lite nyfiken på hur den funkar i "vanliga" livet, inte hemma i soffan och spela spel med och surfar om ni förstår vad ja menar:-)
hur är N900 att jobba med en hand? Går de exempelvis att messa med en hand eller man måste sitta med bägge till de?
Täckningen, hur är den jämfört med de förra mobilerna ni haft(antennerna har en tendens till att bli lite sämre/svagare för varje ny modell)?
För en kille/man med stora händer/fingrar, kommer de att innebära trubbel med touch skärmen?
Lite "vardags" intryck om själva mobilen då och ej "dator" delen eller om de går att spela NES spel på den etc. om någon orkar och har lust.
Väldigt oviktigt egentligen men de har väl inte integrerat smiley:s i denna....?
Kom på en sak till. Någon som vet något om navigationen? Som ja förstått kan man bara se på GPS karta men ej navigera med den.Känns rätt meningslöst med GPS då, vet inte riktigt vad man ska ha de till då om man ej kan navigera med den(nu kanske någon de är kul att ta upp en kart bild för att se hur de ser ut runt där man står just nu....:-) )

Messa måste du göra med två händer.

Jag har bättre täckning hemma med min n900 än jag hade med min E71. MYCKET bättre täckning. Då var jag tvungen att stå vid fönstret för att kunna prata ordentligt, avsluta samtalet innan jag var ute i trapphuset osv. Nu har jag mottagning var jag än är (samma abbonemang).

Jag är en ganska stor man med tämligen stora fingrar, och jag har inga större problem alls med skärmen.

Det finns väldigt (i mitt tycke) irriterande smileys integrerade.

Vad gäller navigationen så fungerar den visst. Den är långt ifrån bra, men det går utmärkt att navigera. Vad den saknar är röstnavigation och "gör om rutt" (och tre års utveckling jämfört med konkurrenterna). Jag tror personligen att det kommer komma en rätt bra uppdatering snart, och i vilket fall släpper Sygic när som helst ett riktigt bra navigeringsprogram man dock får köpa.

Redigerat av Strutten, 27 January 2010 - 09:41.

Postad 27 January 2010 - 05:32

kulla
  • kulla
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Täckningen.
Här har verkligen lyckats med antennkonstruktionen, jag har inte haft en mobil med bättre mottagning, och jag har testat det mesta via jobbet.
Full poäng med andra ord. Tur att någon tänker på det grundläggande, dvs att man har mottagning på mobilen. Annars är den ju inte så användbar - ett skräckexempel är SE X1 - totalt värdelös!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.