Jag har en fd kollega som jobbat på slakteri, hon kom på ena slaktaren med att sätta på ett lamm (tror jag det var) en morgon..... Är det det som kallas för Krav märkt???Aha så det var du som fick vara "geten" + 8.000kr
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 14 February 2011 - 20:06
Postad 14 February 2011 - 20:38
Jag har en fd kollega som jobbat på slakteri, hon kom på ena slaktaren med att sätta på ett lamm (tror jag det var) en morgon..... Är det det som kallas för Krav märkt???
Låter ju trevligt , finns gott om sjuka människor!
Vem var det här inne som gjorde stativ föresten
Ett riktigt lågt med vinklingsbar toppskiva, en stabil variant då centern väger in på 22Kg.
Redigerat av Evil Homer, 14 February 2011 - 20:43.
Postad 14 February 2011 - 21:01
Bagarn, inte satt du på den där mongoliska resturangen nära centralstationen o drog en bärs eller nåt runt tre tiden i söndags???
Nope. Vi lämnade stan efter Palle hade hämtat steget. Tippar på att klockan var runt 14 då.
Postad 14 February 2011 - 21:08
Hemska tanke, det finns alltså någon mer där ute som ser ut som duNope. Vi lämnade stan efter Palle hade hämtat steget. Tippar på att klockan var runt 14 då.
Vad tyckte du om mässan då, lyssnade du till något intressant??
Redigerat av nickeskbg, 14 February 2011 - 21:10.
Postad 14 February 2011 - 21:23
Hemska tanke, det finns alltså någon mer där ute som ser ut som du
Vad tyckte du om mässan då, lyssnade du till något intressant??
Nja..
Tyckte att det var ungefär samma som förra året..
Blev VÄLDIGT förvånad när jag lyssnade på TAD R1 och han slog på Mustach !
Wilson Audio tyckte jag var bra. ATC:s lilla stativare imponerar som fan.
Bremen-äggen imponerade också med ett stort ljud.
Larsen lät BETYDLIGT bättre i år än förra året... Förra året kändes det som nålar i öronen i det rummet..
Intelligent Sound... Vad säjer man... Lät sämre än mina trasiga Genexxa GX1000...
Annars var det inga direkta wowupplevelser.
Bland det bästa under hela lördagen lät det hemma hos Timpa.
Davids i16s låter riktigt riktigt bra, även att dom inte skulle må dåligt av MYCKET mer effekt än Timpas pyttepyttelilla ministärkare.
Sjukt imponerad över hur väl hans små pluttiga SLS-tior presterade i hans rum. Sjukt bra bas.
Inte bara MYCKET bas, utan välartikulerad, högkvalitativ bas. Sen tröck det på ganska hyfsat också faktiskt.
Vi skojade om att det skulle vara kul att ta med mina toarullar upp och testa dom i hans rum..
En av mina toarullar flyttar mer luft än hans fyra...
EDIT: Lyckos honom om han ser ut som mej...
Redigerat av Bakerman, 14 February 2011 - 21:24.
Postad 14 February 2011 - 21:27
Var tvungen att gå tillbaks och titta på kortet som Palle tog..
DVD-ajjj ser ut som en gammal kärring !!!
Postad 14 February 2011 - 21:47
Generellt så tycker jag att lägsta nivån på mässan var högre än tidigare, det är ju ett steg i rätt riktningNja..
Tyckte att det var ungefär samma som förra året..
Blev VÄLDIGT förvånad när jag lyssnade på TAD R1 och han slog på Mustach !![]()
Wilson Audio tyckte jag var bra. ATC:s lilla stativare imponerar som fan.
Bremen-äggen imponerade också med ett stort ljud.
Larsen lät BETYDLIGT bättre i år än förra året... Förra året kändes det som nålar i öronen i det rummet..
Intelligent Sound... Vad säjer man... Lät sämre än mina trasiga Genexxa GX1000...
Annars var det inga direkta wowupplevelser.
Bland det bästa under hela lördagen lät det hemma hos Timpa.
Davids i16s låter riktigt riktigt bra, även att dom inte skulle må dåligt av MYCKET mer effekt än Timpas pyttepyttelilla ministärkare.![]()
Sjukt imponerad över hur väl hans små pluttiga SLS-tior presterade i hans rum. Sjukt bra bas.
Inte bara MYCKET bas, utan välartikulerad, högkvalitativ bas. Sen tröck det på ganska hyfsat också faktiskt.
Vi skojade om att det skulle vara kul att ta med mina toarullar upp och testa dom i hans rum..
En av mina toarullar flyttar mer luft än hans fyra...
EDIT: Lyckos honom om han ser ut som mej...![]()
Gillade också ACT stativarn, helt ok.. Dom sa rummet var bra rent akustiskt med, hade visst mätt upp det innan mässan...
Wilson högtalarna lät rent som fn när jag lyssnade o vad jag vet så fick dom till ljudet mkt bättre till söndagen..
Tyckte man kunde ana vissa kvalitér hos B&W 805D, kan tänka mig de låter superfint i bättre miljö..
Är en liten sucker för Focal o jag tyckte Utopia burkarna också lät ok...
Bremen hanns inte med, inte Larsen heller tyvärr
TAD bojkottades, lyssnat på burkarna vid flertalet gånger tidigare så jag kände inget behov av att lyssna på dom..
Gillade även Cantons stativare, lät rent o fint..
Gillade INTE ProAc o McIntosh kombon, blä
Nola & Karan var heller ingen hit..
Aurelia lät ok men ljudbilden var helknepig, vilket kanske inte var så konstigt med tanke på rummet...
Hegel o Audio physic lät ok...
Likaså Engelholm audio med sina Shape samt Trigon elektronik..
Vivid högtalarna med elektronik lät som om man hade bomull i öronen..
Sen var det kul lyssna till XTZ nya minsting med dsp..
Hmmm, minns fan inge mer, tror jag...??
Men håller med, ingen riktig wow känsla någonstans...men hur ofta får man det på en mässa??
Trevligt ni fick finlyssna på riktigt sen då, blev det bättre för varje öl eller jämnbra hela tiden
Lyckos honom!!!!!! Ja allt är ju relativt
Redigerat av nickeskbg, 14 February 2011 - 21:53.
Postad 14 February 2011 - 21:57
Men håller med, ingen riktig wow känsla någonstans...men hur ofta får man det på en mässa??
INTE ofta, men Amphion och Nuforce på boråsmässan var en superhit!
Så nu laddar ni hårt inför Jönköpingsmässan eller?
Postad 14 February 2011 - 22:25
Så nu laddar ni hårt inför Jönköpingsmässan eller?
När är den ?
Apropå ingenting, vad tror ni man kan få för 2st svs pb13-u?
Kommer du hit med dom får du fem lapp kontant i näven.
Postad 14 February 2011 - 22:30
Postad 14 February 2011 - 22:32
12.500/st hade jag satt ut dom för. Så jäkla ovanliga på begmarknaden och redan löjligt prisvärda så hade inte gått under det priset heller.Apropå ingenting, vad tror ni man kan få för 2st svs pb13-u?
7-8 Maj börjar redan komma en heldel utställare.När är den ?
Postad 14 February 2011 - 22:40
Postad 14 February 2011 - 22:42
Lycka till!Nää nu natti, första dagen på nya jobbet imorron
Ska upp 04:30
Men man väner sig lite hoppas ja...
Kostar dom typ inte 25' för 2st nya?12.500/st hade jag satt ut dom för. Så jäkla ovanliga på begmarknaden och redan löjligt prisvärda så hade inte gått under det priset heller.
Postad 14 February 2011 - 22:42
Niklas F; Var det mig du syftade på med stativen? Jag har inte byggt några hittills, jag har bara ritat
Aha det var du som ritade.
Men hade du inte lite roliga saker att göra dom med lite cnc fräsar osv? eller har jag drömt detta?
Postad 14 February 2011 - 22:47
Verkar bara som om dom kör på DSP varianten nu och då blir notan för 2st: 3 703 EUR + FraktLycka till!
Kostar dom typ inte 25' för 2st nya?
Så 12.500kr/st verkar väldigt skäligt, annars kan folk alltid handla nya hade jag hälsat
Postad 14 February 2011 - 22:58
Aha det var du som ritade.
Men hade du inte lite roliga saker att göra dom med lite cnc fräsar osv? eller har jag drömt detta?
CNC fräs kan jag kanske fixa tillgång till. Hade ju det på skolan jag gick innan, så kanske går att ordna någon enstaka grej. Jag har ju mdf liggandes så den biten är inga problem
Postad 14 February 2011 - 23:21
Ok tänkte om du jobbade med det eller något liknade, har ni tips på låga stativ med vinklingsbar topp så vore det uppskattat, känns lite olustigt att skruva upp den på väggen när den väger såpass och vikten ligger såpass långt ut.CNC fräs kan jag kanske fixa tillgång till. Hade ju det på skolan jag gick innan, så kanske går att ordna någon enstaka grej. Jag har ju mdf liggandes så den biten är inga problem
Postad 15 February 2011 - 05:36
Lycka till
Tackar! Böjar bra ! Tåget går inte , fittt sl!!!!! Sitter i taxi nu
Postad 15 February 2011 - 06:57
Tackar! Böjar bra ! Tåget går inte , fittt sl!!!!! Sitter i taxi nu
Jag instämmer i kören, lycka till!
Får man fråga vad det är för jobb?
Postad 15 February 2011 - 08:24
7-8 Maj börjar redan komma en heldel utställare.
Vad jobbigt för dom att stå där i två månader...
Verkar bara som om dom kör på DSP varianten nu och då blir notan för 2st: 3 703 EUR + Frakt
Så 12.500kr/st verkar väldigt skäligt, annars kan folk alltid handla nya hade jag hälsat
Så SVS från Norge är värda nypris, men inte Emotiva från USA...?
Postad 15 February 2011 - 08:48
Så SVS från Norge är värda nypris, men inte Emotiva från USA...?
Vart ser du nypriset?
5.000kr är avdraget om ens det räcker iom att han har den pianolackade varianten.
Och sen ser faktiskt Emotiva ut som en korsning mellan Behriger och någon bilstereodel ifrån biltema
Redigerat av Evil Homer, 15 February 2011 - 09:21.
Postad 15 February 2011 - 11:04
Och sen ser faktiskt Emotiva ut som en korsning mellan Behriger och någon bilstereodel ifrån biltema
Ett snyggare chassie till sakerna och dom hade antagligen sålt otroligt mycket mer.
Till skillnad från NAD som är skitsnygga menar du...?
Postad 15 February 2011 - 11:12
Vart ser du nypriset?
5.000kr är avdraget om ens det räcker iom att han har den pianolackade varianten.
Och sen ser faktiskt Emotiva ut som en korsning mellan Behriger och någon bilstereodel ifrån biltemaEtt snyggare chassie till sakerna och dom hade antagligen sålt otroligt mycket mer.
Jag tycker Emotiva stegen är sjukt snygga!
Postad 15 February 2011 - 11:20
Till skillnad från NAD som är skitsnygga menar du...?
Absolut inte men mer lyckad design än Emotiva i mina ögon, raka rena linjer och härligt industrifärgade
Jag tycker Emotiva stegen är sjukt snygga!
Smaken är som baken, för många typsnitt och för rörig front med raka linjer blandad med dom rundade i sidostyckena. Tänk dom helt i den borstade fronten och låta den gå ut vid sidan med istället för dom där som man kan byta ut.
Även köra powerknappen i borstat, MMmmmm då snackar vi snyggt steg!
Postad 15 February 2011 - 11:26
Postad 15 February 2011 - 11:34
https://www.prisjakt...?j=213207,63016Någon som har ett litet snabbt svar på vad de största skillnaderna är mellan Denon 3806 och 3808? Bara mer effekt i 3808? =)
Postad 15 February 2011 - 12:28
Tackar för detta. Märks att man blir lat när det är lättare att fråga än att söka
Redigerat av Svenn3SaataN, 15 February 2011 - 12:30.
Postad 15 February 2011 - 12:50
Postad 15 February 2011 - 12:53
3806 är en riktigt bra maskin så jag anser inte att 3808 är värd dubbelt så mycket, du får lite färre hdmi ingångar och den saknar inbyggd avkodare för hd-ljudformaten (Har du en fet PS3:a eller en BD-spelare som avkodar internt så får du ut hd-ljud ändå).
Okej. Lutar bara mer och mer åt 3806. Tanken är att skaffa en ps3 sen
EDIT: Varför blir man bara mer och mer sugen på i28 när man sitter på faktiskt och kollar bilder. De kostar ju en slant dock
Redigerat av Svenn3SaataN, 15 February 2011 - 13:00.
Postad 15 February 2011 - 15:51
Absolut inte men mer lyckad design än Emotiva i mina ögon, raka rena linjer och härligt industrifärgade
Tycker du borde göra en synundersökning...
Jag tycker inte gröna steg är något vidare...
Hur det skär sej mot andra "vanliga" maskiner behöver vi ju inte ens diskutera...
Postad 15 February 2011 - 15:54
Grattis till det nya jobbetNää nu natti, första dagen på nya jobbet imorron
Ska upp 04:30
Men man väner sig lite hoppas ja...
Kan berätta att man vänjer sig inte med att gå upp 4,30 inte jag i alla fall har gjort det i 5 år nu och man är lika död varje morgon klockan ringer
/Mats
Postad 15 February 2011 - 16:44
Jag instämmer i kören, lycka till!
Får man fråga vad det är för jobb?
Tackar!, VVS-Montör
Grattis till det nya jobbet
![]()
Kan berätta att man vänjer sig inte med att gå upp 4,30 inte jag i alla fall har gjort det i 5 år nu och man är lika död varje morgon klockan ringer![]()
/Mats
Idag var jag pigg, men det är man bara första dagarna. Det possetiva är att man slutar 15-15:30, men det viktigast är att man trivs på arbetsplatsen samt har bra polare där
Postad 15 February 2011 - 16:55
Håller med slutar själv 15,00 vardagar och 14,30 helgdagar.Idag var jag pigg, men det är man bara första dagarna. Det possetiva är att man slutar 15-15:30, men det viktigast är att man trivs på arbetsplatsen samt har bra polare där
Känndes bra första dagen iaf
Med bra arbetspolare kan man nästan jobba med vad som helst
/Mats
Postad 15 February 2011 - 17:54
Tycker du borde göra en synundersökning...
Jag tycker inte gröna steg är något vidare...![]()
Hur det skär sej mot andra "vanliga" maskiner behöver vi ju inte ens diskutera...
Går mera mot grått än grönt, jag har turen att övrig elektronik inte är synlig hos mig. Enbart steget som syns i mitten på tvbänken.
Postad 15 February 2011 - 18:25
Jag hade fått för mig att BR var regionsfria
Important Message
Please note: Your order contains at least one Region 1 (Canada and U.S.) encoded DVD. Region 1 DVDs might not play in DVD players sold in the country where this order is being shipped.
Filmen det gäller är Eric Clapton - Crossroads Guitar Festival 2010 (2BD)[Blu-ray]
Postad 15 February 2011 - 18:41
Hmm jag tänkte slå på stort och beställa min första Bluray ifrån utlandet idag, närmare bestämt ifrån www.amazon.com och då får jag upp detta.
Jag hade fått för mig att BR var regionsfria![]()
Important Message
Please note: Your order contains at least one Region 1 (Canada and U.S.) encoded DVD. Region 1 DVDs might not play in DVD players sold in the country where this order is being shipped.
Filmen det gäller är Eric Clapton - Crossroads Guitar Festival 2010 (2BD)[Blu-ray]
Nix, dock är det inte helt ovanligt att det står region A (USA) only, trots att dom i själva verket är regionsfria. Här i Sverige och Europa har vi region B.
Nu vet jag inte om det är exakt samma utgåva, men enligt Axelmusic är den regionsfri :
http://www.axelmusic...ls/603497948727
Axel är bra att handla ifrån, 20kr i frakt och noll tullrisk
Postad 15 February 2011 - 18:47
Tur jag inte beställde då, men kan ju kanske skicka dom ett mail och fråga för priset var helt ok.Nix, dock är det inte helt ovanligt att det står region A (USA) only, trots att dom i själva verket är regionsfria. Här i Sverige och Europa har vi region B.
Nu vet jag inte om det är exakt samma utgåva, men enligt Axelmusic är den regionsfri :
http://www.axelmusic...ls/603497948727
Axel är bra att handla ifrån, 20kr i frakt och noll tullrisk
Postad 15 February 2011 - 18:55
Jag hade beställt den utan att fråga, EAN koden är exakt samma som på den hos Axel som är bekräftat regionsfriTur jag inte beställde då, men kan ju kanske skicka dom ett mail och fråga för priset var helt ok.
Postad 15 February 2011 - 19:01
Jag hade beställt den utan att fråga, EAN koden är exakt samma som på den hos Axel som är bekräftat regionsfri
Ok då blir det beställning, jag letar upp vart ditt hus bor och kör upp den på bredden " where the sun dont shine" på dig om den inte funkar när den anländer
Postad 15 February 2011 - 19:02
Ok då blir det beställning, jag letar upp vart ditt hus bor och kör upp den på bredden " where the sun dont shine" på dig om den inte funkar när den anländer
Postad 15 February 2011 - 19:06
Postad 15 February 2011 - 19:19
Nu kanske man skulle beställa ifrån Emotiva? Dollarn ligger ju hyfsat lågt nu
Bagarn vad låg dollarn i när du beställde?
Den ligger inte så mycket lägre än den brukar..
Postad 15 February 2011 - 19:29
This currency chart displays the value of the US Dollar in relation to kr1 Swedish krona (USD/SEK) over a 10-year period.Den ligger inte så mycket lägre än den brukar..

http://www.dollars.c...-SEK?period=10y
Postad 15 February 2011 - 19:44
This currency chart displays the value of the US Dollar in relation to kr1 Swedish krona (USD/SEK) over a 10-year period.
http://www.dollars.c...-SEK?period=10y
10-års period ja. Jag tänkte mer senaste tre månaderna...
Postad 15 February 2011 - 20:40
Hittade Vifa TG9FD-10-04 på hifikit, men de kostade 275kr
Är det dessa som gäller för att bygga egna surror?
Postad 15 February 2011 - 21:14
Nu kanske man skulle beställa ifrån Emotiva? Dollarn ligger ju hyfsat lågt nu
Bagarn vad låg dollarn i när du beställde?
Runt 6,50.
10-års period ja. Jag tänkte mer senaste tre månaderna...
Timpolanen: Var hittar du Vifa TG9 för 160kr?
Hittade Vifa TG9FD-10-04 på hifikit, men de kostade 275kr
Är det dessa som gäller för att bygga egna surror?
Dom där flyttar luft ska du veta !!
Vi pumpade med dom hemma hos Timpa !!
Postad 15 February 2011 - 21:26
Runt 6,50.
![]()
Dom där flyttar luft ska du veta !!
Vi pumpade med dom hemma hos Timpa !!![]()
Det är väl inge mening att de ska flytta så mycket luft om de ska fungera som surror?
Timpolanene: Kör du själv med dessa? Hur stora lådor kör du till dem? Hur många behöver man? 10st? Lika bra att ta hem för många än för få när man ändå beställer
Redigerat av Svenn3SaataN, 15 February 2011 - 21:30.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
41 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?