Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 09 June 2014 - 17:28
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Körde för skojsskull en typ av GVT idag för att testa. Nionde setet i bänk så tvärdog jag på åttonde reppen, stången föll bara till bröstet. Det var det skummaste jag varit med om. Det var som att kroppen bara la ner allt. Körde bara på 80kg så det blev en rep med stopp. Låter bättre än en brutalfail med lite vila 
Körde benpress, men med 10 fetsnabba reps följt av ett par långsamma kramande reps efter dom 10 ursprungliga. Knäna höll för den typen av träning, ich jag tror på träningsvärk imorgon. Matade även triceps och utlyft samma grej.
Kortfattat var det rätt skoj, och högt tempo!
Kan någon nu förklara hur det är tänkt att man ska träna marklyft med gvt? Seriöst, jag frågar inte för att göra mig lustig. Hur ska det gå till? Inte 10x10 och 60 sek vila iaf. Då ska man vara löpare för att orka med den cardion 
låter härligt  ska åka in nu och testa lite
Redigerat av Unregistereddb23d4e4, 09 June 2014 - 17:29.
Postad 09 June 2014 - 18:38
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Kan någon nu förklara hur det är tänkt att man ska träna marklyft med gvt? Seriöst, jag frågar inte för att göra mig lustig. Hur ska det gå till? Inte 10x10 och 60 sek vila iaf. Då ska man vara löpare för att orka med den cardion 
Ja mark och även benböj kanske lämpar sig bättre om man kör GVT advanced, alltså kör tyngre med mindre rep men 10 set
Postad 09 June 2014 - 19:25
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
gvt advanced = färre reps? då är det ju ingen sport. 10 reps är dödligt. kör man femreppare så är det skitlätt. har själv kört på i måååånga år där jag körde pyramider upp till enreppare varje pass. ju tyngre desto lättare.
hur paradoxalt låter inte det egentligen? =)
Postad 09 June 2014 - 21:39
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
gvt advanced = färre reps? då är det ju ingen sport. 10 reps är dödligt. kör man femreppare så är det skitlätt. har själv kört på i måååånga år där jag körde pyramider upp till enreppare varje pass. ju tyngre desto lättare.
hur paradoxalt låter inte det egentligen? =)
Är ingen expert på det men ja man gör färre reps. Vet dock inte om man fortfarande kör antagonister, men såhär är det tänkt. Exempel bänkpress som huvudövning. Pass 1. 5x10 (rep x set) på 80 kg Pass 2 samma som pass 1. Pass 3. 4x10 på 85-86 Pass 4. Samma som 3 Pass 5. 3x10 på 92-93 Pass 6. Samma som pass 5 Sen så börjar man om med 5x10 men kör med den vikten som man hade 4x10 på senast, alltså 85-86. Körde det ett tag, 10 set e fan mastigt. Blir ganska lätta vikter på resterande övningar haha
Postad 09 June 2014 - 22:44
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Fan också! Kom in så jävla bra i det där tränignsprogrammet men jag kanske körde lite väl hårt. Verkar nämligen ha dragit på mig bältros av allt man kan få. Aja får väl vila ett tag nu då.
Någon här med erfarenhet av bältros och träning? Borde jag tagit multivitaminer när jag tränar så hårt? Är ju ganska kass på att trycka i mig frukt.
Postad 09 June 2014 - 23:44
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
jag försöker alltid få i mig lite extra vitaminer när jag tränar vill inte hamna i underskott bättre för mycket än för lite.. blandar alltid en stor 2l flaska med vatten och en hel citron som jag kör ner i bitar som jag stoppar i flaskan.... finns billig multi vitamin att köpa överallt finns prov paket för nån krona på internet som håller en månad ungefär
Postad 10 June 2014 - 06:37
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Det är väl inte just vitaminer som behövs, utan mer mineraler?
Men ja det är enklare att få i sig macro-nutrienterna än de små
Postad 10 June 2014 - 06:57
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Någon här med erfarenhet av bältros och träning? Borde jag tagit multivitaminer när jag tränar så hårt? Är ju ganska kass på att trycka i mig frukt.
Vitaminer hade troligen inte skyddat dig från bältros, äter du riktigt mat som fisk, ägg och lite grönsaker som tex paprika och broccoli så behöver du inte vitaminpiller förutom ev D-vitamin-tillskott som visat sig vara extremt bra.
Postad 10 June 2014 - 07:53
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
man får aldrig i sig allt och lite till genom mat om man nu ska följa livsmedelsverket rekommendationer.... det skadar ju inte att köpa nån typ av tillskot så länge det förbättrar sin prestation eller kropp
Postad 10 June 2014 - 08:24
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Du kan inte haft otur och bara råkat ut för att viruset "vaknat" nu då?
Postad 10 June 2014 - 08:34
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
jag försöker alltid få i mig lite extra vitaminer när jag tränar vill inte hamna i underskott bättre för mycket än för lite.. blandar alltid en stor 2l flaska med vatten och en hel citron som jag kör ner i bitar som jag stoppar i flaskan.... finns billig multi vitamin att köpa överallt finns prov paket för nån krona på internet som håller en månad ungefär
Ska läsa på lite mer om det där med multivitaminer, ska även höra med läkarn jag nu ska träffa på vårdcentralen vad han har att säga om det. Det är väl inte just vitaminer som behövs, utan mer mineraler? Men ja det är enklare att få i sig macro-nutrienterna än de små
Haha ja jag har asbra koll på proteiner, kolhydrater och fett i min kost nu när jag är i träningssvängen men mineraler och vitaminer har jag inte ens orkat bry mig om. Vitaminer hade troligen inte skyddat dig från bältros, äter du riktigt mat som fisk, ägg och lite grönsaker som tex paprika och broccoli så behöver du inte vitaminpiller förutom ev D-vitamin-tillskott som visat sig vara extremt bra.
Jag tycker att jag äter ganska bra, lite sallader med kyckling,nötter osv ibland. Kött, pasta, ris. Blir visserligen ganska ensidigt i vissa perioder med mestadels ris, kött och broccoli. Har alltid tänkt precis som du och resonerat att har jag vitaminbrist lär jag märka det ganska akut. Du kan inte haft otur och bara råkat ut för att viruset "vaknat" nu då?
Det är så man får problemet, samma virus som vattkoppviruset ligger gömt i nervceller och kan braka loss när immunförsvaret är ansträngt. Man får alltså bara det om man haft vattkoppor tidigare i livet och det smittar bara de som inte haft det, då får de vattkoppor. Aja, ska till vårdcentralen om lite mer än en timme så jag ska höra med läkaren vad han säger om träning både sen efter tillfrisknandet och om jag kunde förebyggt det.
Postad 10 June 2014 - 10:05
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Det är så man får problemet, samma virus som vattkoppviruset ligger gömt i nervceller och kan braka loss när immunförsvaret är ansträngt. Man får alltså bara det om man haft vattkoppor tidigare i livet och det smittar bara de som inte haft det, då får de vattkoppor.
Precis, det ligger kvar från vattkoppor ja. Tror dock som jag sa att du bara hade otur att det bröt sig loss nu. Såvitt jag har förstått det hela så kan bältros "slå ut" på även fullt friska människor. Vi får höra vad farbror/fru doktor har att säga
Postad 10 June 2014 - 10:51
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
man får aldrig i sig allt och lite till genom mat om man nu ska följa livsmedelsverket rekommendationer.... det skadar ju inte att köpa nån typ av tillskot så länge det förbättrar sin prestation eller kropp
SLV's rekommendationer om mat eller RDA av vitaminer? Inget av dessa är nåt att rekommendera, kostråden är uråldriga och RDA även så, ex D-vitamin är för lågt och A-vitamin för högt även E har diskuterats om hur dåligt det kan vara att ta som tillskott. Hade människan varit tvungen att ta tillskott dom senaste 100 000 åren så hade vi inte levt idag.
Postad 10 June 2014 - 11:02
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det diskuteras ju om vitamintillskott ens fungerar. Någon som sett någon nyare studie påå det? Enda jag hänger med på vitaminer är att dom senaste rekommendationerna säger att vi typ inte kan få i oss för mycket d-vitamin ^^
Postad 10 June 2014 - 11:03
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
jag är bara lite rädd att hamna i underskott tycker mer desto bättre på något sätt
Postad 10 June 2014 - 11:20
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det diskuteras ju om vitamintillskott ens fungerar. Någon som sett någon nyare studie påå det? Enda jag hänger med på vitaminer är att dom senaste rekommendationerna säger att vi typ inte kan få i oss för mycket d-vitamin ^^
C-vitamin som tillskott är kontraproduktivt för oss som tränar, troligen även andra konstgjorda antioxidanter också. D-vitamin ska man upp i extremt höga doser för att få biverkningar, vistas man i solen mycket utan kläder tex på badstranden är d-vitamin-tillskott onödigt, troligtvis samtliga människor som bor söder ut har ingen nytta av D heller. För oss i norden ger 5 x RDA många positiva effekter. Läste en artikel om en stolle som tog 100 000 IE d-vitamin en dag, han mådde dåligt och gick till läkaren, botmedlet var att använda stark solskyddsfaktor på hela kroppen och vistas så mycket som möjligt inomhus i nån vecka. jag är bara lite rädd att hamna i underskott tycker mer desto bättre på något sätt 
Kan vara tvärtom.
Postad 10 June 2014 - 13:37
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Fy s*tan vad varmt det är här. Haft över 30 grader i över en vecka nu. Träffade en gammal polare på skolan nyss som jag vet tränar lite då och då. Frågade om det fanns några gym här i trakten och det skulle finnas ett nyöppnat bra gym i centrum. Ska kolla upp hur jag tar mig dit och sedan ta en sväng på moppen och fara dit och köra ett kortare helkroppspass. Högerarmen är fortfarande död efter söndagens squash-session dock så kommer ta det lugnt med den.
Postad 10 June 2014 - 13:43
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Man skall nog vara försiktigt med att överkonsumera vitaminer. Minns att jag såg ett tv-program från vetenskapens värld på SVT, där kom de fram till att risken för att till exempel utveckla cancer ökade om man överkonsumerade vissa vitaminer. Har för mig att det var b-vitaminer.
Redigerat av genstruktur, 10 June 2014 - 13:44.
Postad 10 June 2014 - 13:59
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Allting kan ju öka risken till cancer. Kolla här vad aftonbladet säger om saken http://tomasf.se/etc/cancer.txt
Postad 10 June 2014 - 14:00
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Man ska ha i åtanke att det är dom syntetiska vitaminerna som är dåliga i mängder vad jag vet finns det inga negativa effekter när det kommer från vanlig mat med vissa undantag förstås.
Läste om en expedition som åt isbjörnslever, alla dog av vitaminförgiftning.
Postad 10 June 2014 - 19:55
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Vad tycker ni om ryggpass dagen efter axelpass?
Vilodagen hamnade fel så verkar bli axlar imorgon och rygg på torsdag.
Åsikter?
Postad 10 June 2014 - 20:06
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Vad tycker ni om ryggpass dagen efter axelpass? Vilodagen hamnade fel så verkar bli axlar imorgon och rygg på torsdag. Åsikter?
Kör hårt. Är inga problem. Kör själv rygg dagen efter bröst, axlar, triceps.
Postad 10 June 2014 - 20:21
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Blev ett pass idag. Det funkade att säga att jag var utbytesstudent på lokala gymnasieskolan så jag betalade bara 55CZK (strax under 20kr) för en engångsträning. Inte så superstort gym men nyöppnat så allting är i bra skick. Inte så supermycket fria vikter och brist på bra stänger och bra squatrack samt att hantlarna var gummi. Men men, för det priset så ska jag inte klaga.
Körde ett otroligt lugnt helkroppspass, tog ganska lång tid. Körde en-två övningar per muskelgrupp och 2-3 set om 8-12 reps per övning. Såg även i spegeln hur förbaskat liten jag blivit. Fyfan, kommer bli deprimerande att gå på gymmet de kommande 8-10 veckorna...
Postad 10 June 2014 - 20:44
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Kör hårt. Är inga problem. Kör själv rygg dagen efter bröst, axlar, triceps.
Då kör jag på det. Brukar oftast köra: Rygg + biceps Bröst + triceps Ben + biceps Axlar + triceps Vila Armpassen är bara för att köra slut det sista, brukar bli typ 2 övningar med 5×10 typ. Lite vila.
Postad 10 June 2014 - 22:05
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Precis, det ligger kvar från vattkoppor ja. Tror dock som jag sa att du bara hade otur att det bröt sig loss nu. Såvitt jag har förstått det hela så kan bältros "slå ut" på även fullt friska människor.
Vi får höra vad farbror/fru doktor har att säga 
Fru doktor gav mig diagnosen bältros men det visade sig att det jag trodde var utslag var ärr. Med andra ord är det inte långt kommet och förhoppningsvis blir det inte så långvarigt då jag fick antivirala läkemedel. Hon nämnde också att det kan bryta ut utan någon direkt orsak och att det inte behöver ha med hård träning att göra utan lika väl kan vara ren otur. Jag ställde frågan om vitamin och mineraltillskott, läkarn menade att i vissa extrem fall kan det vara en ide men det är nästan alltid utkastade pengar om man bara äter lite vettigt käk. Angående motion och träning ordinerade hon vila men det var ingen superhård regim där, lite lätt motion funkar och jag får känna efter själv vad jag orkar samt när jag orkar träna på gym igen. Lär dock bli några dagars vila.
Postad 11 June 2014 - 20:10
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Postad 11 June 2014 - 20:17
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Skapliga armar där!
Förresten, kolla in detta klipp. Var sjukt maffigt att vara där live kan jag lova! Gåshud hela kroppen!
http://www.flexonlin...-amateur-europe
Postad 11 June 2014 - 20:21
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Då kör jag på det.
Brukar oftast köra:
Rygg + biceps Bröst + triceps Ben + biceps Axlar + triceps Vila
Armpassen är bara för att köra slut det sista, brukar bli typ 2 övningar med 5×10 typ. Lite vila.
Kör du mycket basövningar skulle jag inte köra armar så ofta... knappt alls faktiskt... kan verkligen ha motsatt effekt+ inflammation i senor/muskler om dom blir överansträngda... armmusklerna är ganska små, speciellt biceps.
Redigerat av Garrett, 11 June 2014 - 20:29.
Postad 11 June 2014 - 20:45
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Kör du mycket basövningar skulle jag inte köra armar så ofta... knappt alls faktiskt... kan verkligen ha motsatt effekt+ inflammation i senor/muskler om dom blir överansträngda... armmusklerna är ganska små, speciellt biceps.
Kör inte mycket basövningar faktiskt. Bänkpress brukar jag värma upp med, vågar inte köra tungt utan vakt. Knäböj klarar inte mitt högerknä. Marklyft har jag börjat med tekniken på. Militärpress blir det lite då och då. Som jag även skrev så är det inte mycket armar jag kör, mest inställt på tuning istället för styrka.
Postad 11 June 2014 - 20:49
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Tveksamt att jag kommer att gymma imorgon. Är så förbaskat stel och öm i hela kroppen idag efter gårdagens pass. Förresten, polaren skickade nyss denna bild. Han ska tävla i CBB i sommar. Ser ut som att han börjar närma sig form sisådär en månad från tävlingsdatumet.
Postad 11 June 2014 - 22:11
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Körde en hård variant av gtv idag. Två uppvärmningsset, rodd. Åtta arbetsset. Därefter så fick jag sänka vikten och göra fem set till. Sänka vikten, fyra set till, ochbsen på en ännu lägre vikt 15-reppare med 30 sekunders vila istället för 60. Gtv är kul om man är lat som s*tan. Som mig. Passar skitbra
Postad 11 June 2014 - 22:20
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Man ska ha i åtanke att det är dom syntetiska vitaminerna som är dåliga i mängder vad jag vet finns det inga negativa effekter när det kommer från vanlig mat med vissa undantag förstås.
.
Så kan det säkert vara, dessutom blir det svårare att få i sig de skadliga mängderna som det talades om.
Redigerat av genstruktur, 11 June 2014 - 22:20.
Postad 11 June 2014 - 22:23
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Allting kan ju öka risken till cancer. Kolla här vad aftonbladet säger om saken http://tomasf.se/etc/cancer.txt
Visst är det mycket som kan orsaka cancer. Men Aftonbladet är väl kanske inte de säkraste källan  . Jag ville väl mest bara poängtera att vitaminer, även om de är nyttiga i rätt mängder och vi behöver dem, inte skall anses som ofarliga att överkonsumera. Men man gör som man vill såklart  .
Redigerat av genstruktur, 11 June 2014 - 22:26.
Postad 11 June 2014 - 22:32
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Som jag fårstått det så går överskottsvitaminerna ut via urinen!?
Postad 11 June 2014 - 23:05
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
har jag också alltid trott
Postad 11 June 2014 - 23:34
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Bara de vattenlösliga; D-vitamin, tex, är fettlösligt och det pinkar man inte ut i en handvändning.
Postad 12 June 2014 - 08:19
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
en liten gvt uppdatering när jag gjorde bänkpress så tycker jag att bröstet inte körs slut ordentligt pga triceps inte orkar, rygg verkar dock bättre det har jag lite tränings verk men bröst känner jag oftast aldrig av ... ska köra ben i dag skulle igentligen ha gjort det igår men han aldrig så får bli i dag istället det jobbiga är att jag cyklar till och från gymmet och det är 1,8mil så efter ett gvt ben pass kan nog va tufft
Postad 12 June 2014 - 10:28
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag har samma problem med bröstet, så det jag brukar göra är att jag nästan uteslutande kör halva reps. kör man bottenrepparna så är det bröstet som tar slut. när jag börjar bli trött så kör jag full rörelse för att ge vila åt bröstet samt trycka på med tricepparna.
efter gårdagens typ 20 set rodd med rakt grepp så känner jag att träningsvärken smyger sig på. det kommer från någon som under de senaste fem åren fått träningsvärk en handfull gånger, och aldrig i latsen. ok, rätt mycket baksida axlar, men det är ändå lite kul. även biceps känns av. det är faktiskt ganska skönt att ligga på lägre vikter, det sliter inte så mycket på mina redan dåliga leder, jag har mindre ont efter passen och jag kan ta ut mig på ett annat sätt.
Postad 12 June 2014 - 23:44
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
1vecka avklarad med GVT!!!!!!! måste säga jag tror på den iden brukar inte ha tränings värk eller faktiskt känna av något i muskler dagen efter men nu gör jag det  har bestämt mig att köra 5*5 och växla mellan 8 veckors GVT program så tror jag är mest optimalt i styrka och volym... en liten uppdatering underdagen jag körde ben och det va verkligen ångest känsla när jag skulle cykla hem så får se under helgen om det blir någon cardio
Postad 13 June 2014 - 00:29
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
grymt
Postad 13 June 2014 - 09:20
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Ja det låter sunt, det rekommenderas ju inte att köra gvt under längre perioder utan att man ska växla in perioder av det då och då.
Postad 13 June 2014 - 13:10
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Blir nog ett till helkroppspass idag. Tror det blir för mycket att göra på som vanligt med bara 1-3 muskelgrupper. Tror inte kroppen skulle palla det. Blir därför ett lugnare pass (dock inte lika lugnt som i tisdags) för att ytterligare vänja kroppen.
Postad 13 June 2014 - 14:47
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Även om man gör det så belastar det i sig systemet.
Postad 13 June 2014 - 16:18
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Blev bröst, rygg, armar och mage idag istället. Känner mig klen och liten som bara fan men hoppas att det blir bättre när jag kommer hem...
Postad 13 June 2014 - 16:26
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Jag dras med en segdragen inflamation i vänster axeln kom efter några 12òr i snedbänken med 52kilos hantlarna, säkert 3 månader nu utan pattpump 
Köpte en ask diklofernak men funka inte så bra kanske skulle köpt 3.
sitter i mittdeltat så jag kan iaf träna baksida axlar och lite framsida, men inga pressar alls förutom smalbänk i smithen för triceps
Postad 13 June 2014 - 16:29
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Bara de vattenlösliga; D-vitamin, tex, är fettlösligt och det pinkar man inte ut i en handvändning.
+1 A, D, E och K är det väl som är fettlösliga? Även om man gör det så belastar det i sig systemet.
+1  Slapp jag skriva själv.
Redigerat av genstruktur, 13 June 2014 - 16:30.
Postad 13 June 2014 - 20:45
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag dras med en segdragen inflamation i vänster axeln kom efter några 12òr i snedbänken med 52kilos hantlarna, säkert 3 månader nu utan pattpump  Köpte en ask diklofernak men funka inte så bra kanske skulle köpt 3. sitter i mittdeltat så jag kan iaf träna baksida axlar och lite framsida, men inga pressar alls förutom smalbänk i smithen för triceps
har du provat Voltaren gel eller naproxen det kör jag en kur på nån vecka när jag har inflammation ,,, annars funkar muskel avslappnande och smärtstillande
Postad 13 June 2014 - 21:17
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Dras med lite skador jag med. Knät har trilskats ett tag nu och fick sig ytterligare en törn när man skulle ge sig på att testa med att komma till bottenläge snabbare. Resulterade i för snabbt och studs i bottenläge som irriterade knät rätt bra.
Nu senast så var det armbågen som kändes vid bänkpress. Så har blivit vila de senaste dagarna för att återhämta detta.
Postad 13 June 2014 - 21:18
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Har ipren gel 5% vet inte om den är antinflamatorisk dock, sist körde jag diklofernak 20tabs / 3om dagen skulle varit 10dar men räckte inte så långt körde 3 alvedon med tillsammans, ska göra ett nytt ryck vid löning, voltaren gelen är den bara smärtstillande eller läker den med?
Postad 13 June 2014 - 21:20
Unregistereddb23d4e4
-
Unregistereddb23d4e4
-
Amatör
-
-
81 inlägg
tror Voltaren har läkande effekter
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|