Det är väl basically vad alla redan har påpekat.Inte för att vara en party pooper men borde inte minst hälften av dom punkterna på listan funnits från day one?
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 27 February 2014 - 18:49
Postad 27 February 2014 - 18:51
Enligt snubben på webhallen så trodde han att alla achievements skulle försvinna när man sen satte över kontot till Sverige. Förstår inte riktigt hur han tänkte men låter ju som dom är mindre insatta i hur konsolen funkar iaf. Kanske inte så konstigt iom att den officiellt inte är släppt men ändå.
Postad 27 February 2014 - 19:28
Köpte kameran för att kunna få sista achivementsen i Burnout Paradise.
Följde med ett par bra XBLA spel dock om jag minns rätt så det var ju inte helt bortkastat.
Jag fick utan att anmäla mig igår. Men kunde inte starta appen man fick, stod bara loading i ett par minuter tills jag tröttnade och började spela BF.
Fick samma problem med appen, kör en hårdomstart inte instant on så kommer det funka!
Postad 27 February 2014 - 19:49
Då vart man iaf Xbox One-ägare till slut
Enligt snubben på webhallen så trodde han att alla achievements skulle försvinna när man sen satte över kontot till Sverige. Förstår inte riktigt hur han tänkte men låter ju som dom är mindre insatta i hur konsolen funkar iaf. Kanske inte så konstigt iom att den officiellt inte är släppt men ändå.
Verkar inte så nej
jag har lirat ghost på 360 och One och fått samma achivements 2 ggr
Postad 27 February 2014 - 20:24
sparas mina inställningar då?
har nämligen lite bekymmer med ghost att det det alltid startar upp själva campaignen varje gång ja startar spelet.
sen när jag bryter strömmen i xboxen så försvinner mina ljud inställningar att jag valt 5.1 men startar med stereo.
Postad 27 February 2014 - 20:51
hej ja undrar en sak. om ja avinstallerar ett spel som ja laddar ner och alla tilläggen jag köpt. finns de kvar att jag betalat det eller måste ja betala igen?
har nämligen lite bekymmer med ghost att det det alltid startar upp själva campaignen varje gång ja startar spelet.
sen när jag bryter strömmen i xboxen så försvinner mina ljud inställningar att jag valt 5.1 men startar med stereo.
Varje spel och även kanske app (ej kollat de) har en save-fil precis som på 360. Så långe du inte raderar den så sparas din framsteg i spelen (den sparar nog inte kontroll inställningar osv, utan är rena save-filer)
Felet du pratar om i ghost har jag haft på 360 och i de gamla cod spelen även fast jag valt multiplayer som default.
Edit: glömde ju säga att ett köpt spel kan laddas ner hur mång ggr som helst på din profil, även addons.
Redigerat av SKIBBE, 27 February 2014 - 21:54.
Postad 27 February 2014 - 21:27
Då vart man iaf Xbox One-ägare till slut
Gratulerar och välkommen till klubben!
Postad 27 February 2014 - 22:16
Gratulerar och välkommen till klubben!
tackar tackar!
Testade att ta hem demot på Kinect Sports Rivals, det tog ganska lång tid att få hem dom 3gb måste jag säga. Och lider "handen" av parkinsons? Fladdrade ju som fan när man försökte sikta. Blev trött i armen efter typ 1min och kände att jag aldrig kommer palla nåt spel där man ska styra med armar osv. Otroligt jobbigt att bara sikta på en knapp enligt mig.
Jaja, köpte iofs inte One för att fladdra med armarna så nu vill jag att Titanfall ska släppas
Postad 27 February 2014 - 23:08
tackar tackar!
Testade att ta hem demot på Kinect Sports Rivals, det tog ganska lång tid att få hem dom 3gb måste jag säga. Och lider "handen" av parkinsons? Fladdrade ju som fan när man försökte sikta. Blev trött i armen efter typ 1min och kände att jag aldrig kommer palla nåt spel där man ska styra med armar osv. Otroligt jobbigt att bara sikta på en knapp enligt mig.
Jaja, köpte iofs inte One för att fladdra med armarna så nu vill jag att Titanfall ska släppas
Finns en tutorial för Kinect som man kan ta för att lära sig dom vanligaste funktionerna.
Men håller med, trycka knappfunktionen bråkar alltid för mig.
Postad 27 February 2014 - 23:26
hur gör man det default.
någon skrev att nån kunde välja bitstream i ljud utgång. inte jag.
ingen som vet nått om mitt andra problem att den ändrar till stereo varje gång man bryter strömen.
Postad 27 February 2014 - 23:35
ok tackar. läste i forum att flera hade de felet me detta spel.
hur gör man det default.
någon skrev att nån kunde välja bitstream i ljud utgång. inte jag.
ingen som vet nått om mitt andra problem att den ändrar till stereo varje gång man bryter strömen.
Menar du optiskt ut nu? Isf skall bitstream komma i nästa uppdatering som jist nu några av forummedlemmar är beta-testare av.
Har du instant on valt på din xbox? Stäng det, eller tryck på startknappen när su markerar ghost och ta quit, så att spelet avslutas på riktigt, se om det löser sig då.
Ang att dina ljudinställningar inte sparas har jag ingen teori på tyvärr :-\
Postad 28 February 2014 - 07:21
hej ja undrar en sak. om ja avinstallerar ett spel som ja laddar ner och alla tilläggen jag köpt. finns de kvar att jag betalat det eller måste ja betala igen?
Jag hade också problem ibörjan att xboxen ställde tillbaka sig på stereoljud och inte surround, vid varje omstart av konsollen. Jag minns inte att jag gjorde något speciellt men det har börjat fungera nu efter ett tag. Så det är surround efter varje uppstart igen.
Kan det vara att du stänger av recievern innan xboxen så boxen förlorar signalen och defaultar till stereo på något sätt?
Postad 28 February 2014 - 10:18
A new update is going to start rolling out. There are a few fixes in this build, including some for issues discovered by the update preview community:
- Fix for sign-in failing that requires system restart
- IE and Bing not launching in non-English locales
- Controller firmware not updating with chat headset plugged in
- Messages are too easy to delete by accident since the Delete button is highlighted by default when opening a message (instead of Close button)
Postad 28 February 2014 - 12:22
Känner också att jag behöver nåt spel att testa nu. Är PvZ nåt att ha annars? Egentligen är jag väl lite sugen på att se lite prestanda som Ryse men det känns som det borde väl sjunka i pris snart?
Postad 28 February 2014 - 12:34
När är det tänkt att den nya uppdateringen ska komma ut?
Känner också att jag behöver nåt spel att testa nu. Är PvZ nåt att ha annars? Egentligen är jag väl lite sugen på att se lite prestanda som Ryse men det känns som det borde väl sjunka i pris snart?
Det är väl redan rea på Ryse? Eller har de höjt priset igen?
PvZ är kul men lite enformigt tycker jag.
Fifa 14 är bra...Tomb raider, Assassins creed, Forza, Max the curse of brotherhood osv...
Postad 28 February 2014 - 12:38
Det är väl redan rea på Ryse? Eller har de höjt priset igen?
PvZ är kul men lite enformigt tycker jag.
Fifa 14 är bra...Tomb raider, Assassins creed, Forza, Max the curse of brotherhood osv...
Kostade 59,99$ igår iaf så jag antar rean är över.
PvZ ser ju som sagt rätt kul ut men man vill ju gärna ha nåt spel som iaf andas lite next-gen.
Postad 28 February 2014 - 12:38
När är det tänkt att den nya uppdateringen ska komma ut?
Den ska komma i samband med titanfall, som kommer nu i Mars!
Postad 28 February 2014 - 12:56
Varför inte Dead Rising?
Spelade sönder mig på 2:an när det kom till games with Gold så jag känner inte riktigt att jag är redo för ett nytt.
Postad 28 February 2014 - 13:49
Den ska komma i samband med titanfall, som kommer nu i Mars!
Den ska väl komma nu på tisdag, dvs 4 mars?
Postad 28 February 2014 - 13:55
Den ska väl komma nu på tisdag, dvs 4 mars?
Osäker, men titanfall kommer 11 mars, och med tanke på att dom skickade ut en ny uppdatering idag så tror jag det kommer testas för fullt hela nästa vecka innan en officiell uppdatering släpps.
Postad 28 February 2014 - 14:12
http://news.xbox.com...-getting-better
Dock så sköt man ju på uppdateringen den 11:e februari som blev 14:e istället så det kan väl lika väl hända här.
Ni som har betan. Kan ni kolla om det är så att det har smugit in lite språkuppdateringar? Om det gjort det är det ju ett tecken på att Xbox One skall lanseras snart i Sverige. Gå bara in på inställningarna och välj system, kolla om det finns svenska som språk.
Postad 28 February 2014 - 14:30
Det var 4:e mars som jag trodde.
Dock så sköt man ju på uppdateringen den 11:e februari som blev 14:e istället så det kan väl lika väl hända här.
Ni som har betan. Kan ni kolla om det är så att det har smugit in lite språkuppdateringar? Om det gjort det är det ju ett tecken på att Xbox One skall lanseras snart i Sverige. Gå bara in på inställningarna och välj system, kolla om det finns svenska som språk.
Kollar när jag kommer hem från jobbet, men tror inte det finns då skulle någon ha snappat upp det och skrivit om det. Vet inte om det beror på betan men jag såg igår att det fanns hyrfilmer med svensk valuta som dom annonserade ut på hemskärmen.
Postad 28 February 2014 - 15:06
Postad 28 February 2014 - 15:09
Postad 28 February 2014 - 15:22
Provade att gå in i videobutiken nu med och det stämmer. Det står på svenska och valutan är SEK. Men jag ser inte svenska bland inställningarna.
Okej då har det inget med betan att göra, men det kanske är ett tecken på att det är på gång?
Postad 28 February 2014 - 16:36
Tänkte på en sak igår ne jag kollade i settings, jag skaffa ju min One från frankrike, och fw är ju xxx sen fra kommer det vara en nackdel villket land original fw kommer ifrån sen, med tanke på updates och features/appar. Eller baseras de på region tro?
Baseras på region.
Postad 28 February 2014 - 19:51
Postad 28 February 2014 - 19:53
Postad 28 February 2014 - 22:11
http://xboxonedaily....-system-update/
Det var 4:e mars som jag trodde.
Inga språkinställningar i senaste betan!
Postad 28 February 2014 - 22:59
Tänkte på en sak igår ne jag kollade i settings, jag skaffa ju min One från frankrike, och fw är ju xxx sen fra kommer det vara en nackdel villket land original fw kommer ifrån sen, med tanke på updates och features/appar. Eller baseras de på region tro?
Kollade på min med som är från Spanien, står inte fra utan fre så det har inget med det att göra.
Postad 01 March 2014 - 10:13
Postad 01 March 2014 - 10:21
Om man ska tro killen på US sales som man prata med igår så blir det Sverige release tidigare än man tror. Tillgång på maskiner lär det väl finnas ? Jag ifrågasatte hur man kunde släppa Titanfall innan ens alla hade tillgång till en One. Fan man kan väl få ett datum. Nån som kommer ihåg hur långt före release datumet kom ut förra året ?
Augusti kom både lanseringsdatum och försening vid Gamescom-mässan.
Postad 01 March 2014 - 12:15
Handlar inte om tillgång på maskiner, det handlar nog mest om att få kinects röstkommandon att fungera med svenska. Och kanske övrig lokalisering som översättning osv.Om man ska tro killen på US sales som man prata med igår så blir det Sverige release tidigare än man tror. Tillgång på maskiner lär det väl finnas ? Jag ifrågasatte hur man kunde släppa Titanfall innan ens alla hade tillgång till en One. Fan man kan väl få ett datum. Nån som kommer ihåg hur långt före release datumet kom ut förra året ?
Redigerat av derpious, 01 March 2014 - 12:16.
Postad 01 March 2014 - 13:51
Vad på hårddisken är det som tar sån stor plats? Tankar ner Ryse nu och ser att jag har 332.7GB ledigt bara. Känns som 100GB är borta.
Man har ca 400GB att leka med, de andra 100gb, är reserverat för OS
Minns ej exakt siffra man startade på.
Redigerat av SKIBBE, 01 March 2014 - 13:52.
Postad 02 March 2014 - 18:21
Postad 02 March 2014 - 18:31
Kom det en uppdatering idag för alla eller betyder detta att jag är med i beta programmet?
Har inte startat den,men låter spännande :-)
Postad 02 March 2014 - 20:19
Kom det en uppdatering idag för alla eller betyder detta att jag är med i beta programmet?
Jag är inte med i programmet och jag har inte fått någon uppdatering.
Postad 02 March 2014 - 21:46
Postad 02 March 2014 - 22:17
Du får väl inte beta-uppdatering bara som en update från ingenstans, du får ett meddelande som frågor om du vill vara med och sen blev man väl tvungen att ladda ner någon speciell app förstod jag det som.
Jag fick ett meddelande med en kod i typ onsdags. Sen startade jag appen som jag fick från koden och sen förstod jag på texten att jag eventuellt kunde bli beta-testare. Sen hörde jag ingenting förrän en uppdatering kom idag.
Postad 03 March 2014 - 08:56
Postad 03 March 2014 - 09:46
Postad 03 March 2014 - 10:01
Jag fick ett meddelande med en kod i typ onsdags. Sen startade jag appen som jag fick från koden och sen förstod jag på texten att jag eventuellt kunde bli beta-testare. Sen hörde jag ingenting förrän en uppdatering kom idag.
Då är du med i betan =)
Här har du tillång till forumet:
http://forums.xbox.c...ew/default.aspx
Postad 03 March 2014 - 10:31
Varit varierande av vad jag sett på cdon/webhallen. Kan rekommendera amazon.co.uk då jag fortfarande fått spelen samma dag eller dagen efter release än så länge.
Ok bra då ska man väl se om man ska ta och köpa Titanfall fysiskt eller inte. 59.99$ är ju alltid lockande annars
Postad 04 March 2014 - 10:44
Postad 04 March 2014 - 10:51
Ingen som hört något om när uppdateringen kommer? Senaste nyheten var att den skulle komma 4/3 men det har varit helt tyst sedan dess. Ni som är med i betan, har ni hört något?
Yes, va inne och läste i forumet idag och admin skrev följande:
New build rolling out tonight: xb_rel_1403.14031-2200!
Right now we're very close to releasing the update to the general public! Tonight's build update contains general bug fixes and tweaks, and it will be much smaller than the last update. There have been several great bugs found by the update preview community that the developers have been working on, and we've had great suggestions for new features as well as optimizations for existing ones. Thank you for taking the time to preview the update and share your thoughts with us on your experience!
Postad 04 March 2014 - 11:20
Så med andra ord ingen uppdatering för oss övriga idag.
Nepp, med tanke på att vi får den sista uppdateringen innan Guld så kommer det nog minst vara 4-5 dagar till innan ni ser den.
Men jag såg nu att dom släpper in fler personer till betan, dom som vill delta kan väl posta sina gamertags här så kan jag bjuda in er. Samlar ihop alla gamertags till en post i forumet och skickar den ikväll så ni har tills dess på er =)
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
10 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?