Jag köpte en Bmw 320d touring xdrive automat för dom pengarna förra Äret ![]()
Dock en 2016.
Grymt nöjd
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
|
Postad 27 July 2020 - 18:47 Jag köpte en Bmw 320d touring xdrive automat för dom pengarna förra Äret Dock en 2016. Grymt nöjd Postad 27 July 2020 - 18:50
Hur mÄnga mil hade den gÄtt? Trevlig bil. Postad 27 July 2020 - 22:32
5500mil, Skinn, sportstolar, navi, hifi, pdc runt om, rattvÀrme, eldrag m.m... Postad 28 July 2020 - 08:40
en focus ST hade faktiskt varit roligt att ha. har kollat runt lite pÄ blocket. finns inte jÀttemÄnga av dom. men priset verkar som regel vara en bit över 200k Postad 28 July 2020 - 08:43
jag vÀrdesÀtter komfort och utseende sen vore det sÄklart kul att ha en som gick lite, men Àr ej nödvÀndigt.
jag Àr ensam sÄ varken barn eller nÄgon i passagerarsÀtet att kunna dra lass Àr ej nödvÀndigt. vill egentligen ha kombi sÄ jag kan sova i bilen. Àr ofta ute pÄ fotoresor dÀr jag bilar omkring och dÄ Àr det praktiskt att kunna lÀgga isig i bilen istÀllet för att sÀtta upp tÀlt. Dock funderar jag pÄ nÄn sedan denna gÄng dÄ jag tycker dom Àr snyggare som regel. Postad 28 July 2020 - 10:18
En v60 gÄr nog att fÄ med hyfsad motor awd aut och utrustningspaket inom dina ramar.
Postad 28 July 2020 - 10:43
https://www.blocket.se/vi/91367481.htm NÄt sÄnt? GÄr sÀkert pruta lite...Àr nog rolig bil Redigerat av mikkiz, 28 July 2020 - 10:43. Postad 28 July 2020 - 11:01
jepp. kikade pÄ den. den Àr snygg. vet inte vad "Turnier" betyder dock . stÄr bara sÄ pÄ vissa.
GÄr alltid att pruta pÄ bilar. Men troligtvis inte 20k Postad 28 July 2020 - 11:08
Google: In German, 'Turnier' usually means 'competition', but according to some well-known translation websites, it's also the German translation for 'Shooting Brake' (although I never heard that before). Shooting Brake is the name for a certain style of estates which we will cover in a second. Postad 28 July 2020 - 11:31
tÀnkte mer om det var nÄt speciellt utrustningspaket eller liknande. Postad 28 July 2020 - 12:44
Googlar man sĂ„ sĂ€ger https://www.carthrot...m/post/wq59mz5/ följande... 4. Ford Mondeo Turnier If youâre American and have never heard this name before: Donât worry, itâs only called âMondeo Turnierâ in Europe - in the rest of the world itâs known as the Fusion. In German, âTurnierâ usually means âcompetitionâ, but according to some well-known translation websites, itâs also the German translation for âShooting Brakeâ (although I never heard that before). Shooting Brake is the name for a certain style of estates which we will cover in a second. Postad 28 July 2020 - 15:09
Turnier betyder vÀl kombi Postad 28 July 2020 - 19:16
Ja nÀe man vet aldrig. Har prutat 15-20k pÄ firma förut, men beror ju pÄ inköpspris m.m
turnier e fords kombimodell Postad 28 July 2020 - 20:45 Min erfarenhet Àr att firmorna ofta tar lite höjd för att kunna ge ett bÀttre bud pÄ inbyte. Ska man inte byta in nÄn bil kan det dÄ bli lÀttare att fÄ ner priset.
Sen sÄ brukar det vara lÀttare att fÄ med nÄgot Àn att de sÀnker priset, t.ex. vinterhjul, motorvÀrmare, en service etc. Postad 28 July 2020 - 21:17
Det skall bli spÀnnande att se hur nÀsta dissruptive pÄverkar bilhandeln, det vill sÀga nÀr bilköpen flyttar över till och sker online direkt mellan skutkonsument och biltillverkare. Jag tror vi ser mindre individuella rabatter istÀllet mer transparenta kampanjer och add-on erbjudande.
NÀsta stora dissruptive Àr nÀr vi köper tillgÄng till mobilitet istÀllet för att köpa en specifik bil med en nyttjandegrad <10-20%. Det Àr en minst lika stor dissruptive för OEMerna, livstidcykeln blir 1:1 istÀllet för 10:1 eller 20:1. Postad 28 July 2020 - 21:34
Sker redan pĂ„ flera hĂ„ll, bilförsĂ€ljare Ă€r sjukt överreklamerade och tillför âingetâ i en bilaffĂ€r. Som det ser ut idag sĂ„ tvingas man in till bilhandlarna utan att det tillför nĂ„gon för mig som köpare. Samma sak med uppdatering av mjukvara i bilarna, finns dock en del som gĂ„r mot OTA uppdateringar men man vill sĂ„ gĂ€rna hĂ„lla liv i serviceverkstĂ€derna och fylla deras tider med skitsaker. Showrooms och möjlighet till provkörning men i övrigt genomföra affĂ€ren online. Postad 28 July 2020 - 22:03
Med "dissruptive" sÄ förmodar jag att du syftar pÄ begreppet "disruptive innovation"? Som heter omstörtande innovation pÄ svenska.
Mercedes-Benz Àr en god bit pÄ vÀg mot det du beskriver, med sin butik pÄ nÀtet: https://www.mercedes...age.module.html
Under förra Äret gick de ut med att hÀdanefter skulle det vara fasta priser pÄ deras bilar, oavsett var man köpte dem. Eftersom som jag inte köpt nÄgon pÄ lÀnge sÄ vet jag inte hur det funkar i praktiken.
Personligen kan jag hÄlla med om att bilförsÀljare ofta inte tillför mycket mer Àn att man kan förhandla om pris eller tillbehör med dem. BetrÀffande vilken utrustning som finns och vad man kan kombinera sÄ har jag mycket mer nytta av en konfigurator pÄ tillverkarens webbplats. Postad 28 July 2020 - 23:16 OnlineförsÀljning och fasta priser Àr ju helt omöjligt sÄ lÀnge man har ett inbyte. Att köpa första bilen online funkar, sedan dÄ? Privatleasing tror jag Àr sÄ nÀra man kan komma en fungerande onlinemarknad. Postad 28 July 2020 - 23:25
All hantering/vÀrdering av ev. inbyte outsourcas till 3:e part, finns inget intresse av att hÄlla pÄ med detta hos mÀrkeshandlaren. Mata in all data om inbytesobjektet i samband med köp av ny bil online, dumpa bilen hos nÄn nisse i förorten som sköter allt det praktiska. Postad 29 July 2020 - 02:13 Dom har ju sett till att dom blivit onödiga dÄ focus enbart Àr att tjÀna pengar. Sen har ju servicen blivit sÀmre och sÀmre. Vet inte hur mÄnga gÄnger jag har vetat mer om bilen jag ska köpa Àn sÀljaren. SÄnt tycker jag bara Àr pinsamt. Postad 29 July 2020 - 12:09
Fick in en sten mellan bromsskivan och skölden igĂ„r. LĂ€t som att bilen höll pĂ„ att skĂ€ra ihop totaltđ. SĂ„g stenen sitta fastkilad och pillade ut den med tvĂ„ mejslar. LĂ€ste att man oftast kan backa loss stenen men det funkade inte för mig.
Postad 29 July 2020 - 12:14
FÄr detta relativt ofta pÄ en av mina bilar som stÄr parkerad pÄ grus. Första gÄngen det hÀnde trodde ja fasen bilen skulle ramla isÀr nÄgonstans, helsike vad de lÀt Postad 29 July 2020 - 12:18
min Golf som jag hade innan min nuvarande bil hade det problemet. Fastnade sten dÀr hela tiden. sjukt störande. Tydligen en sjukdom pÄ Golf. Gick dock oftast att backa loss stenen eller dra i skölden sÄ stenen ramlade ner. Postad 29 July 2020 - 12:52
Backa, och svÀnga, fick jag som tips. Hann inte prova dock eftersom den trillade bort nÀr jag kom upp i 60... Postad 29 July 2020 - 13:25
Helt enig. Och dÄ Àr det ÀndÄ sÀljare som jag vet har jobbat lÀnge med mÀrket eller pÄ firman. (dvs inga sommarjobbare eller nyanstÀllda stackare) Postad 29 July 2020 - 13:26
Kommer bli en höjdarserie det hÀr:
https://youtu.be/YrsgwHg_2Ow Historik och provkörning av Koenigseggs viktigaste bilar, kommer nog avsluta med Jesko. Redigerat av pacman, 29 July 2020 - 13:35. Postad 29 July 2020 - 14:26
VÄr golf sportkombi har exakt samma problem. Flera gÄnger har ju fÄtt skruva bort dÀck/fÀlg böjt för att lokalisera stenarna. Sist hade vi sten som bara hördes i exakt 30km / h. LÀt som hela bilen skulle gÄ sönder. Postad 29 July 2020 - 18:21
Volvo S40/V50 har samma problem. Fick ha en lÄng skruvmejsel i dörrfacket som jag fick ta fram och peta pÄ bromssköldarna varje gÄng det intrÀffade, och vintertid nÀr det var mycket grus pÄ vÀgarna sÄ var det ganska ofta! Postad 29 July 2020 - 19:27
HÀnde med min Subaru Legacy ibland. Har aldrig hÀnt pÄ v70n eller XC60n.
Postad 29 July 2020 - 22:06 Vet att den har nÀmnts tidigare men det har ju gÄtt ett tag nu, nÄgon som har testat hyundai i30n? Tycker det ser ut att vara en riktigt rolig bil. Ligger bra i pris och ett förmÄnsvÀrde pÄ ca 4400 kr. 275 hÀstar Àr ju roligt att leka med och utseendet anser jag vara helt ok. Inte lika premium invÀndigt kanske men ÀndÄ i mitt tycke pÄ bilderna helt ok. Har vÀl ganska liten tank och drar en del soppa men vad fan. NÄgon som har testat? Postad 30 July 2020 - 00:43
275hk i den lilla bilen Àr nog kul ja Àr den som en ford fiesta i storlek typ?
utseendemÀssigt tycker jag dock att den var ganska ful. eller rÀttare sagt, superful
men skulle gÀrna testa den. den lÀr "pina" pÄ ganska bra Postad 30 July 2020 - 07:07
Smaken Àr som baken. Jag tycker den ser rÀtt frÀck ut, sticker ut lagom mycket. Postad 31 July 2020 - 09:07
Har för mig att jag tidigare i trĂ„den sĂ„g en Nissan GT-R Ă€gare? PĂ„ skoj testade jag en original och blev helt tagen! Otrolig prestanda, Ă€ven om sambon av nĂ„gon anledning inte tyckte detsammađ
Kul var det iallafall!
Redigerat av mcmike, 31 July 2020 - 09:07. Postad 13 August 2020 - 08:42 Polering och keramiskt fixade Àven jag pÄ beemern för nÄn vecka sen. TvÀttade den igÄr. Snacka om lÀttvÀttad Postad 13 August 2020 - 10:57
Först vÄtslip av hela bilen + tre stegs polering och sen Pingens.se base och top coat. TvÄ lager base och ett laget top coat. https://pingens.se/p...e-top-coat-kit/ Postad 13 August 2020 - 11:03
Grymt, Skönt att slippa att vaxa om den hela tiden, Vilka produkter körde du med ?. Postad 13 August 2020 - 12:57
Ăr det inte lite för tunn lack pĂ„ en Fiat för den grovbehandlingen?!
SjÀlv körde jag med Dietecs behandling, men kan inte pÄstÄ att jag Àr jÀtteimponerad av deras jobb. För det första Àr bilen sÄ statisk sÄ Àr det minsta lilla torrt ute sÄ drar bilen till sig allt damm. Och nÀr jag tvÀttar bilen fÄr jag gnugga som fan för att det bildas en massa rÀnder. Och det verkar vara flÀckvist dÄlig behandling. Och till sist sÄ Àr den vattenavstötande biten knappt bÀttre Àn en obehandlad lackyta. Postad 13 August 2020 - 14:59
Nu var du oförskĂ€md, Alfan har riktigt tjockt lager med klarlack sĂ„ det Ă€r inga problem. Dietecs behandling Ă€r och kommer alltid att vara skit, Ăr inte ekonomiskt hĂ„llbart för dom att göra ett riktigt jobb. Postad 13 August 2020 - 15:35
Har hört av mÄnga att just Ditecs behandlingar inte Àr mycket att hÀnga i julgranen sÄ det kanske inte Àr den man ska ha som nÄn referens.
Finns massor med olika keramiska och lackförseglingsprodukter pÄ marknaden, sen handlar det oerhört mycket om hur bra arbete som lÀggs pÄ bilen av de som jobbar med det.
SjÀlv har jag under mÄnga Är gjort bÄde "vanliga" lackbehandlingar och Àven kermiska sÄna och har alltid varit otroligt nöjd med resultatet. Postad 13 August 2020 - 22:14
Polerade med Angelwax polermedel och lackskydd Angelwax enigma legacy. E nog det mest lÀttlagda lackskyddet jag varit med om. FÄr se om det hÄller 18mÄn som lovas. TÀnkte att jag ska tvÀtta bilen med ccp:s silica si02 schampo lite dÄ Ä dÄ för Ä underhÄlla skyddet. Postad 14 August 2020 - 13:07
Ja, jag har inte lÀst mycket bra om deras behandlingar faktiskt. Anledningen till att jag tog dom var att jag lyckades fÄ med det i priset nÀr jag köpte bilen i hopp om att dom ÀndÄ skulle göra ett hyfsat jobb. Kommer inte anlita dom fler gÄnger dock. FrÄgan Àr bara om man skall orka lÀmna in bilen för deras underhÄll och vad det nu kostar.
Jag kan ju tycka att det inte behövs nÄgot extremt avancerat underarbete pÄ en splitterny bil. Det Àr ju inte direkt mycket föroreningar som hunnit grÀva ner sig sÄ djupt.
Det var lite pÄ halvt skÀmt om lackens tjocklek men samtidigt sÄ har mÄnga bilar idag relativt tunn lack. Alfa har ju inte riktigt varit kÀnd för den biten direkt, eller sÄ Àr det bara jag som har för dÄlig koll. Postad 14 August 2020 - 14:07
NÄgon som Àgt eller kört Volvo V60 cross country 2016-2018 och vill dela med sig med intryck?
Redigerat av erikjonathan, 14 August 2020 - 14:07. Postad 14 August 2020 - 15:01
Du har sÀkert rÀtt, Har lackerat den sjÀlv. Postad 14 August 2020 - 16:06
Det som Ditec anvÀnder Àr helt ok produkter, men det Àr en jekla skillnad mellan olika stÀllens kvalitets nivÄ.
I Stockholm kan jag varmt rekommendera Upplands VÀsby depÄn, haft in tvÄ bilar dÀr, och det har hÄllit samt sett ut som det ska, vackert. Sedan har jag haft bilar pÄ andra stÀllen, dÀr de inte verkade riktigt veta vad de sysslar med, samt det har verkligen inte hÄllit den tid det ska.
Dock sÄ Àr det ett Är sedan nu jag gjorde detta nu, mÀrkte att det Àr ny personal nÀr jag lÀmnade in senaste för tvÀtt, samma chef, som verkar bry sig om kvalite iaf. Personalen Àr ju en ganska viktig punkt i det hela, Àr de inte duktiga pÄ vad de sysslar med sÄ.. Men de missade inget i tvÀtten iaf.
Roligast att göra sjÀlv, men med allt man mÄste köpa, plus tiden det tar.. :\ Postad 29 August 2020 - 23:47 Jo, va ju dags Ä byta bil tydligen. Gick frÄn Honda till Kia, kÀndes som ett knepigt val dÄ man kört Honda i 20 Är.
Edit: Honda civic type r och Kia Stinger GT
Honda
Kia
Redigerat av JonnyVT, 29 August 2020 - 23:48. Postad 30 August 2020 - 08:21
HÄller med sÀga vad man vill om Honda men designa bilar kan dom inte.
Ăven taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |